Türkiye'nin Mayın Filosu

Başlatan Donanma, Eyl 16, 2017, 08:13 ÖS

« önceki - sonraki »

Donanma

Türk Donanmasının mayın filosu toplam 11 gemiden oluşmaktadır. Bunlar 5 adet Engin ve 6 adet Aydın sınıfı gemilerdir.

Engin sınıfı mayın gemileri eski Fransız Circe Sınıfı gemilerdir. Ahşap ve plastikten imal edilmişlerdir.

Özellikleri:

Boy: 50.9 metre
En: 8.9 metre
Draft: 2.4 metre
Deplasman Tonajı  Tam Yüklü : 510 ton
Ana Tahrik:   1 adet MTU Dizel / 1800 HP / 1 Pervane
Seyir Siası: 3.000 deniz mili
Azami Sürat: 15 kts
Mürettebat: 7 Subay - 20 Astsubay - 9 Uzman Erbaş - 11 Erbaş/Er
Avlama Sistemi:   DCN Mintac PAP Cihazı
Silah: 1 adet 20 mm. top
Sonar: DUBM20B

Donanma envanterindeki Engin sınıfı mayın gemileri şunlardır:

TCG EDİNCİK M-260
TCG EDREMİT M-261
TCG ENEZ   M-262
TCG ERDEK M-263
TCG ERDEMLİ M-264


Aydın sınıfı mayın gemileri ise, ilki dışında Alman Abeking & Rasmussen and Lürssen Werft lisansı ile Türkiye'de inşa edilmişlerdir. Gövdeleri manyetik olmayan çeliktir.

Özellikleri:

Boy: 54.5 metre
En: 9.66 metre
Draft: 2.6 metre
Deplasman Tonajı  Tam Yüklü : 657 ton
Ana Tahrik: 2 adet MTU Dizel / 1319 HP / 2 Pervane
Seyir Siası: 2.400 deniz mili
Azami Sürat: 14.2 kts
Mürettebat: 7 Subay - 24 Astsubay - 11 Uzman Erbaş - 9 Erbaş/Er
Avlama Sistemi: 2 Adet ECA PAP Mk 5 ROV , 1 Adet Tek Taraflı OROPEZA -4
Silah: 1 adet 30 mm. top, 2 adet 12.7 mm. Makineli tüfek
Sonar: Marconi Type 2903

TCG ALANYA M-265
TCG AMASRA M-266
TCG AYVALIK M-267
TCG AKÇAKOCA M-268
TCG ANAMUR M-269
TCG AKÇAY M-270 Mesajı Paylaş

murattekin

Edincik sınıfı diye biliyordum. Engin mi oldu?

Bir de mayın dökme görevini hangi gemiler yapıyor? Mesajı Paylaş
Murat Tekin

matrix

Merhabalar,
"Engin" sınıfı olarak adlandırılırlar. M-262 TCG Enez'de askerliğimi yapmıştım. Askerliğimin yarısı başka ülkelerde geçti. Anfibi ve akustik mayınları bu gemi vasıtası ile attık (tabii ki eğitim amaçlı, patlayıcısız) Bunun dışında bize o zaman söylenen, destek gemilerinin mayınları bıraktığı şeklinde idi.

Selamlar Mesajı Paylaş
Phantom Phorever

nokta

Bildiğim kadarı ile "N" kodlaması mayın dökmeyi simgeliyor. Bu durumda tüm NL-123 Sarucabey, NL-124 Karamürselbey ve NL-125 Osmangazi adlı çıkarma gemileri aynı zamanda mayın dökücü olarak görev yapabiliyor. Ayrıca tüm YTKB'ler (Tuzla sınıfı) karakol gemileri de mayın dökebiliyor. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Deniz Kuvvetlerinde kullanılan Türkçe harf kodlamaları:

A - AYDIN (sınıfı gemi: Hepsinin adı A harfiyle başlar)
b - burak
c - cemal
d - deniz
E - ENGİN (sınıfı gemi: Hepsinin adı E harfiyle başlar)
f - felenk
g - gabya
h - halat
...

Bu gemilerin sınıf isimleri, kullanılan ortak baş harfinin yukarıdaki Türkçe kodlamasından gelir.

Uluslar arası harf kodlamaları:
Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo, Foxtrot, Golf, Hotel, İndia, Juliet, Kilo, Lima, Mike, November, Oscar, Papa, Quebec, Romeo, Sierra, Tango, Uniform, Victor, Whiskey, X-Ray, Yankee, Zulu.

Denizcilerimizin kullandığı Türkçe harf kodlamaları:
Aydın, Burak, Cemal, Deniz, Engin, Felenk, Gabya, Halat, İstif, Jale, Kalyon, Levent, Merih, Neptün, Oruç, Poyraz, Kömür (Sarı), Reis, Seydi, Turgut, Umman, Vatan, İkive (Çima), İkiz (Şahap), Yılmaz, Zuhal. Mesajı Paylaş

nokta

Yukarıda harf kodlamasından bahsedilen şey bu değildi.

D-Destroyer
F-Firkateyn
K-Korvet
S-Denizaltı
P-Devriye
M-Mayın tarama
N-Mayın dökücü
L-Büyük çıkarma
Ç-Küçük çıkarma
A-Yardımcı vs. gibi kodlamalar idi. Mesajı Paylaş

soufa

öncede dzkk mayin taşıma botlati vardi mtb diye adlandirilan  onlardan bilgi varmi? Mesajı Paylaş

Revolver

Soufa hocam amaçları mayınları taşımakmıydı yoksa dökmek mi? Mesajı Paylaş

soufa

Mtb ler  mayin tasima icin kullaniliyorlardi. ama bazilari  donusume ugradilar.
misal tcg Atıl mtb den dönüsüm Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Haklısınız sayın nokta. Verdiğiniz bilgiler için de çok teşekkürler. Ama ben sizin mesajınıza bir cevap olarak yazmamıştım o harf kodlamalarını.

Malesef ilgili mesaj alıntılanamadığı için hatların karışması gayet normal.

Sizin mesajınızdan da önce sınıf adı Engin miydi, yoksa Edincik miydi diye bir kafa karışıklığı olmuş, onu aydınlatmak için yazmıştım.

Benim bahsettiğim kodlamalar (sizin bahsettiğiniz) borda numaralandırma metodolojisiyle ilgili değildi; Gemilerimizin sınıf isimlendirmesiyle ilgiliydi.

Yukarıda bahsi geçen Aydın (A) sınıfı gemiler, ortak biçimde hepsinin isim baş harflerinin A olmasına atıfla böyle isimlendirilirler. (Borda numaraları M-265 ile M-270 arasında değişir.)

Engin (E) sınıfı gemilere de dikkat ederseniz, hepsinin ismi E harfiyle başlar. (Borda numaraları M-260 ile M-264 arasında değişir.)

Keza eski Fransız D'Estienne d'Orves sınıfı Korvetler de yine aynı metodolojiyle Burak (B) sınıfı olarak adlandırılmaktadır ve ortak şekilde hepsinin de adları B harfiyle başlamaktadır. (Borda numaraları F-500 ile F-505 arasında değişir.)

Tabi Gabya (G) sınıfı olarak adlandırılan, eski Oliver Hazard Perry sınıfı fırkateynlerimizi unutmak olmaz. Aynı isimlendirme metodolojisi gereği bu gemilerimizin hepsinin de isimleri G harfiyle başlar. (Borda numaraları F-490 ile F-497 arasında değişir.)

Yalnız bir şeye dikkatinizi çekmek istiyorum... Korvetler için bahsetmiş olduğunuz borda numarası standardı başka deniz kuvvetleri için geçerli olabilir, ama Türk Deniz Kuvvetleri, Korvetler için de sanki Fırkateynmiş gibi F-xxx düzeninde borda numarası tayin ediyor.
Mesajı Paylaş

ocay

MTB kaldı mı ki DzKK'da? Mesajı Paylaş

Atılgan

İHA, Erdek Mayın Filosu Komutanlığına girdi

Türkiye karasularında başarıyla görev yapan mayın avlama gemileri NATO'da da parmakla gösteriliyor.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığına bağlı Erdek Mayın Filosu Komutanlığı, Türkiye karasularında ve uluslararası tatbikatlarda başarılı işlere imza atıyor. 1999 yılında meydana gelen depremin ardından Gölcük'ten Balıkesir Erdek'e taşınan Mayın Filosu Komutanlığı, 5 adet Engin sınıf, 6 adet Aydın sınıf olmak üzere bünyesinde 11 mayın avlama gemisi bulunduruyor. Deneyimli personeller tarafından kullanılan gemiler, dayanıklı ve modern yapısı ile de dikkat çekiyor.

TCG Anamur Komutanı Deniz Binbaşı Bülent Karagöz "Donanmamızda bulunan Aydın sınıfı mayın avlama gemilerimiz dünya mayın avlama gemileri arasında en son teknolojiye sahip. Bu gemilerin inşasında manyetik sensörlü mayınlar tarafından tespit edilmeyi zorlaştırması ve riski düşürmesi maksadıyla, NON- manyetik çelik kullanılmıştır. Sadece bu özelliği nedeniyle bile donanmamızdakiler metrekaresi en pahalı gemilerdir" dedi. Derinlerde bulunan mayınları uzaktan kumandalı sualtı cihazları ile tespit ettiklerini anlatan Karagöz "Yine aynı cihazlar tarafından patlayıcı şarj bırakılarak ve gemiden uzaktan kumanda ile patlatılarak mayınlar imha edilmektedir. Bu gemilerde görev yapan mayın harbi dalgıcı özel ihtisaslı personel tarafından mayının teşhisi, imhası, etkisiz hâle getirilmesi, taşınarak mevkiinin değiştirilmesi gibi faaliyetleri icra edilmektedir" diye konuştu.

300 METRE DERİNLİĞE KADAR

TCG Anamur Komutanı Deniz Binbaşı Bülent Karagöz: Gemilerimiz, belirli derinliklerde oluşabilen sıcaklık tabakaları nedeniyle tespit edilemeyen mayınları değişebilir derinlik sonarlar sayesinde bulabiliyor. 300 metre derinliğe kadar mayınlar uzaktan kumandalı su altı cihazları vasıtası ile teşhis edilebiliyor.

http://www.turkiyegazetesi.com.tr/yasam/509963.aspx Mesajı Paylaş

Atılgan

TSK'nın mayın avcıları görevlerini icra ediyor

TSK'nın Aydın sınıfı mayın avlama gemileri, NATO'nun en etkin mayın gemileri olarak dikkati çekiyor.
Tarihte savaşların seyrini değiştiren, günümüzde de savaş gemileri için büyük bir tehdit unsuru olmaya devam eden deniz mayınlarının tespit ve imhasında Deniz Kuvvetleri Komutanlığı önemli görevler icra ediyor.

Eğitimlerine düzenli olarak devam eden, uluslararası tatbikatlarda görev alan Mayın Filo Komutanlığı unsurları mayınların tespit ve imhasında insansız sualtı araçlarını da kullanıyor.

Engin ve Aydın sınıflarındaki mayın avlama gemilerine sahip komutanlık, bünyesideki gemilerin sonar sistemleri, insansız su altı araçları ve mayın harbi dalgıçlarıyla deniz mayınlarının tespit ve imha ederek görevlerini sürdürmeye devam ediyor.

Balıkesir'in Erdek ilçesinde konuşlu filo komutanlığı, imkan ve kabiliyetleriyle dünya bahriyelilerinin arasında seçkin bir yere sahip olmayı sürdürüyor.

Komutanlıkta görevli özellikle Aydın sınıfı mayın avlama gemileri NATO'nun en etkin mayın gemileri olarak dikkati çekiyor.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterine 2008'de giren TCG Anamur mayın avlama gemisi de filodaki Aydın sınıfı gemiler arasında yer alıyor. Manyetik sensörlü mayınlar tarafından tespit edilmesini zorlaştırmak için non manyetik çelik kullanılarak inşa edilen gemi, 54.5 metre boyu ve 9.7 metre genişliğiyle sularda görev yapıyor. Nisan-ağustos dönemlerinde NATO Mayın Karşı Tedbirleri Görev Grubu-2'nin komutasında Akdeniz ve Karadeniz'de görevler icra eden gemi, 4 uluslararası tatbikata katıldı ve 25 eğitim mayınıyla da İspanya'daki tatbikatta 2 tarihi top mermisi buldu.

"Avlamada Gurur" parolasıyla görev yapan TCG Anamur'da, düzenli olarak yapılan eğitimlerin arasında Mayın Avlama Harekatı da yer alıyor.

Kontrollerin ardından Gemi Komutanı Binbaşı Bülent Karagöz'ün köprü üstünden verdiği, "Bismillah, makine dümen, kumandaya hazır ol." emriyle göreve çıkan TCG Anamur, birçok savaş gemisinden farklı olarak paralel hareket edebiliyor ve etrafında 360 derece dönebiliyor.

Söz konusu özellikleri mayın arama görevleri sırasında etkin olarak kullanılan gemide, mayın harbi savaş harekat merkezinden yönetiliyor. Mayın harbi subayı, sonar ve harekat astsubaylarının bulunduğu merkezde, dökülen mayınlar ilk olarak sonar ekranından tespit ediliyor.

Sonarlar tarafından mayın olabileceği değerlendirilen temaslar insansız sualtı cihazı veya mayın harbi dalgıçlarınca teşhis ediliyor. Teşhisin gerçekleşmesinin ardından da mayınlar hava ve deniz şartlarına göre yine cihaz veya dalgıç tarafından imha ediliyor.

Mayın harbi sırasında geminin planlanan izler üzerinde hassasiyetle seyir icra etmesi ayrı bir önem taşıyor.

Bunu sağlamak için de GPS'ten mevki alarak gemiyi otomatik olarak konumlandırabilmek ve belirlenen rota üzerinde seyredebilme imkanı bulunan dinamik otopilot sistemi bulunuyor.

HOSA'dan önemli görev

Belirlenen mayınların imhasında deniz ve hava şartlarına bağlı olarak mayın harbi dalgıçları veya insansız sualtı cihazları kullanılıyor.

Dalgıçlar non manyetik ve zayıf bir akustik ize sahip cihazlarla görev yaparken azami 300 metre derinliğe kadar görevlerde ise uzaktan kumandalı sualtı cihazı kullanılıyor.

Üzerindeki kamerayla teşhis edilen temasın görüntülerini anlık olarak gemiye aktaran cihaz, mayınları harp makası veya patlayıcı yükü kullanarak imha ediyor.

Mayınların tespitinde Hafif Otonom Sualtı Cihazı (HOSA) da kullanılıyor. Gerekli eğitimi alan özel bir ekip tarafından kullanılan cihaz mayın avlama gemilerinin manevra yapmasının zor olduğu ve mayınlı sahaya insan ya da gemi sokulamadığı durumlarda etkili olarak kullanılıyor.

Programlandıktan sonra suya bırakılan cihaz istenilen koordinatlarda saha taraması yapıyor, tespit ettiği temasların fotoğraflarını çekerek kaydediyor.

Görevini tamamlamasının ardından su sathına çıkan cihazın kaydettiği görüntüler ise dikkatle inceleniyor.

Tüm suüstü platformlarından kolaylıkla atılabilen HOSA, bin metre derinliğe kadar alanlarda 8-10 saate kadar görev yapabiliyor.

https://www.denizhaber.com.tr/tsknin-mayin-avcilari-gorevlerini-icra-ediyor-haber-84268.htm Mesajı Paylaş

ocay

Bakalım ne zaman mayın tarama aparatlarına sahip bir insansız su üstü vasıtası projesi gündeme gelecek. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter