Araba Tavsiyesi

Başlatan BATTLESTAR, Nis 01, 2018, 05:05 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Southwater

Şahin 1 Hocam, araba elegance mı executive mi?
(gaza gelip araba almaya karar veren vatandaş sorusudur)
Mesajı Paylaş

sahin1

Executive versiyonu. 2.000.-TL hurda indiriminden faydalandırıyorlar. Toplam 130.000.-TL bedeli var. 50.000.-TL'sini 12 ay vadeyle faizsiz (sadece 262.-TL dosya parası var) Garanti Bankası'ndan kredi kullandırıyorlar. Zannediyorum. şu anda bu kredi 30.000.-TL'ye inmiş.

Elegance modeli için aynı yer hurda indirimi de dahil toplam 124.000.-TL fiyat verdiler.

Hediyeleri de bagaj havuzu, anten gibi şeyler.

Yer: Ankara Honda Plaza Efe. İstanbul Yolu 3. km. Çiftlik Kavşağı. Tel: 0 312 397 38 23
  Mesajı Paylaş

Southwater

Elegance için 122.000 fiyat aldım Exec için 135.000. (Başka bir yerden)
Evet 30.000. Şimdi konuştum.
Bilemedim. Ankara'da yaşamıyorum ama yakındayım.
Teşekkürler bilgilendirme için.

(Sadfor'u Donanımhaber yaptım itinayla)
Mesajı Paylaş

sahin1

Benim gördüğüm kadarıyla aralarında deri koltuk, 7 inc ekran, led farlar, krom kapı kolları gibi farklar var. Dolayısıyla para da mevcutsa exe tercih edilmeli. Mesajı Paylaş

petibor

Araba konusu açıldımmı hiç bitmez muhabbeti her gün okuruz artık Mesajı Paylaş

Search and rescue

Ne konuşacaksın başka işte yaşlı adam muhabbetleri.. Ya arabayı naptın der ya şurdan yazlık aldım der... Mesajı Paylaş

petibor

Araba mevzusu bitmez onu diyorum bu ülkede herkes araba profösörüdür akşama kadar anlatacak konusu olur. Sordun söylendi aldın hayırlı uğurlu olsun oldu bitti tamam Mesajı Paylaş

Arıcı

İşte Putty sen bu muabbetten ne kadar sıkılıyorsan bizde senin temcit pilavı OMTAS muabbetinden de aynı sıkıntıyı yaşıyoruz. Sen de bizi anla biraz :D Mesajı Paylaş

Southwater

Kim takar Putty'yi? Mesajı Paylaş

petibor

#99
Kas 16, 2018, 03:54 ÖS Last Edit: Kas 16, 2018, 03:59 ÖS by petibor
Senede iki kere omtas muhabbeti yaptım amma abarttınız. Mesajı Paylaş

MSG



Honda Motor Co.'nun küresel satışlardaki düşüşün etkisiyle İngiltere ve Türkiye'deki üretimini Japonya'ya çekeceği belirtildi.

Wall Street Journal'ın haberine göre Japon otomobil üreticisi Honda Motor Co., küresel satışlardaki düşüş nedeniyle İngiltere ve Türkiye'deki üretimini Japonya'ya taşımaya karar verdi.

Brexit yanlısı bir bölge olan Swindon'da bulunan tesisin kapanacağı yönündeki bilgi, yerel kanun yapıcı Justin Tomlinson tarafından doğrulandı.

İngiltere'de otomobil üretimi sektörünün düşüşte olduğunun altını çizen Tomlinson, "Bunun Brexit değil, küresel trendlerle ilgili olduğunu konusunda netler." dedi. Tomlinson'un açıklamasına göre Honda fabrikası 2021 - 2022'de kapanacak.

Honda, Brexit'in giderek yaklaşmasıyla birlikte İngiltere'den çekilen son otomobil grubu olacak. Swindon'daki fabrikada şu anda 3,500 kişi çalışıyor, tedarik zincirindeyse binlerce kişi bulunuyor. Honda 1992'den bu yana işlettiği tesiste geçen yıl aşağı yukarı 160 bin otomobil üretti.

"Honda Türkiye'deki üretim faaliyetini de sonlandıracak"

Tomlinson'un aktardığı bilgilere göre küresel satışlardaki düşüş, Honda'yı İngiltere ve Türkiye'deki faaliyetlerini Japonya'ya çekmeye ikna etmiş durumda.

Bu ayın başında Nissan Motor Co., Brexit belirsizliklerini işaret ederek yeni nesil X-Trail SUV araçlarının İngiltere'de üretiminden vazgeçtiğini açıklamıştı.

Tata Motors Ltd.'ye ait Jaguar Land Rover, Ocak'ta 43 binlik küresel işgücünden büyük çoğunluğu İngiltere'de olmak üzere 4,500 kişi çıkaracağını belirtti.

İngiltere'de otomobil üretimine yönelik yatırım yarıya indi

İngiltere'de otomobil üretimine yönelik yatırımlar 2016 yılındaki Brexit referandumundan bu yana düşüşte. Motorlu Taşıt Üreticileri ve Tacirleri Derneği'nin geçen ayki açıklamasına göre sektörün 2018'deki yatırımları 589 milyon sterlin (760 milyon dolar) ile bir önceki yılın neredeyse yarısına geriledi. Önceki yılların ortalaması yaklaşık 2.5 milyar sterlin düzeyindeydi. 2018'de İngiltere'de üretilen otomobil sayısı da yüzde 9 azaldı.

Bloomberg HT'ye konuşan kaynaklar şirketin bugün konu hakkında açıklama yapacağını kaydettiler.

FC5 kullanicisi olarak karara uzuldum, umarim gercek degildir.

Mesajı Paylaş

MSG



Honda tarafından Türkiye'yi de içeren yeniden yapılandırma açıklaması yapıldı. Buna göre, şirketin 2021'de Türkiye'de Civic Sedan üretimine son vereceği belirtildi. Şirket ayrıca Honda Türkiye A.Ş'nin güncel olarak yıllık 38.000 üretim yaptığını, Türk hissedarlar ile bu süreçte yapıcı diyalogların süreceğini ve Türkiye'deki operasyonlarına devam etme niyetinde olduğunu belirtti.

Honda binek otomobillerinin üretim, ithalat ve pazarlaması ile Honda motosikletlerinin ithalat ve pazarlamasından sorumlu Honda Türkiye, 1992 yılında yüzde 50 - yüzde 50 ortaklıkla Anadolu Honda Otomobilcilik A.Ş. adı altında kuruldu.

1997 yılı sonundan itibaren Honda'nın Civic modelinin seri üretimine başlayan şirket Ocak 2003 tarihinden itibaren Honda Türkiye A.Ş. olarak yüzde 100 Honda Motor Co. sermayesi ile faaliyetlerini sürdürüyordu.

80.000 m2 kapalı alanında faaliyet gösteren Honda; yıllık 50 bin üretim kapasitesi ile Gebze Fabrikası'nda 770 kişi çalıştırıyordu. Fabrikada üretilen Civic Sedan modeli Almanya, Polonya, Romanya gibi Avrupa ülkeleri başta olmak üzere Mısır ve İsrail'e ihraç edilmekteydi.

Honda, TİM'in 2017 yılı raporuna göre 170 milyon dolara yakın ihracatla Türkiye'nin en çok ihracat yapan 15. firmasıydı.

Şirket, Civic Sedan'ın yanı sıra Accord, Jazz, CRV ve Civic 5 Kapı modelleri için panel, yedek parça üretimi gerçekleştirilip Avrupa ve Amerika'ya ihraç etmekteydi.

Mesajı Paylaş

HDS

Bu biraz da dünyadaki bir trendin bizdeki yansıması. Dahası da olacaktır.


Otomotiv 2000'lerden itibaren garip bir trende girdi. Bildik B, C ve D sınıfı araçlar, bunların var ise sedanı, yoksa HB modeli ve bunların birer SW modeli, markanın gücü yetiyor ise bir de spor model gibi standart şablondan çok çeşitli bir yelpazeye geçildi. MPV'ler, SUV'ler, Crossover'lar, onlar bunlar derken bir dolu "ara" model çıktı. Aynı modüler platforma sahip, aynı tip motorlara sahip bir dolu değişik görünüş ve formda araç oluştu. Eskiden 8-9 olan en fazla 12 olan araç modeli, markalar için, 20'leri geçti. Üstelik, eskiden 4 sene kullanılıp, 4 sene sonra da bir "facelift" ile 7-8 senelik döngülerle yenilenen modeller artık 5-6 senelik döngülere indiler. Firmaların iflahı kesildi. Bu çeşitlenme, bir seferde bir hattan üretilen araç adedini arrtırmazken, azaltmaya, ama hat adedini çoğaltmaya, mühendislik maliyetlerini arttırmaya başladı.

Bu modeller de genelde birbirlerinden yemeye başladılar. "Sedandan başka araba bizde gitmez" diye bilinen, Clio'nun satsın diye saçma sapan "Symbol modelini bile yapmış Türkiye'de bile Toyota CRH modeli üretti, Nissan Juke onbinlerce sattı.

Avrupa'da ise durum zıvanadan çıktı. Eskiden hatırlarsınız, Alman devleri, BMW'nin bile, 3, 5, 7 serisi bir de 6 diye bir spor aracı vardı. Bunların sedan ve SW'u olurdu. Şimdi? 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, X1, X2, X3, X5, sürüyor da gidiyor.. Mercedes mesela ha keza. Artık GLC, CLA, vs gibi harfleri takip edebiliyor musunuz?


Bunların üzerine bir de, dizel yasakları ve çok ciddi bir hibrit/elektrik baskısı gelmeye başladı. Üstüne üstlük araç satışları da artık büyümüyor. Bakmayın, biz Avrupa'ya Japonya'ya dönük yüzümüz ile görmüyoruz ama Çinli ve Hintli bir dolu ciddi marka da var. Dünyadaki pazarın bir %17-22'si falan da onlarda. Orası da bambaşka bir dünya. :)

Çin bile senelik 30 milyon civarındaki araç satışında ciddi küçülme yaşıyor. Ocak 2019'da Çin pazarı %18 daralmış ki çok ciddi rakam. Dünya da çok farklı değil. Özellikle ucuz para dönemi piyasaya saçılan ucuz "lease" araçlar artık geri dönüyor ve ikinci el pazarlarını dolduruyor.



Otomotiv dünyası yeniden yapılanmaya gebe. Bu süreçten Türkiye'deki ana sanayi ve yan sanayi muhakkak yara da yiyecek ama Türkiye için çok ciddi şanslar da var.

Umarım, bu kez bir hata yaparız da, bunu kaçırmayız. Bize bırakırsak biz onu heba ederiz çünkü.  ::) Mesajı Paylaş

Teknisyen

Honda fabrikayı tamamen mi kapatacak? Yani kapısına kilit mi vuracak?

Söz konusu buysa yerli araba için sağda solda yer aramayıp Honda'dan satın alamazlar mı bu fabrikayı? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter