ASELSAN TUFAN Elektromanyetik Top Projesi

Başlatan Alkyone, Eyl 03, 2017, 04:53 ÖS

« önceki - sonraki »

Alkyone

Eyl 03, 2017, 04:53 ÖS Last Edit: Eyl 03, 2017, 05:24 ÖS by Alkyone




Animasyonu

https://www.youtube.com/watch?v=O5GtuQk3t44

Animasyonda dikkat çeken bazı detaylar var.
Proje 3 kola ayrılmış

TUFAN S




TUFAN M



Bu versiyon mobil olarak alçak irtifa hava savunma projesi olarak düşünülmüş
Arama radarı ayrı bir kamyonda ayrıca taretin yanında 2 adet kamyonda harici güç ünitesi var

TUFAN D


Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Alkyone

Railgun lardan alçak irtifa hava savunma sistemi çıkartmak
Dünyada başka bir örneği var mı acaba Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Alkyone



ASELSAN, geliştirdiği ve önümüzdeki yüzyılın hava savunma silahı olarak değerlendirilen Elektromanyetik Fırlatma Sistemi (EMFS) ile gerçekleştirdiği atışlı testlerle, bu alandaki iddiasını ortaya koyarak yürüttüğü çalışmaların ilk meyvelerini toplamaya başladı.
EMFS, üzerinden elektrik akımı geçen bir iletken taşıyıcıya yine elektrik akımı tarafından oluşturulan manyetik alan içerisinde dik olarak uygulanan kuvvetten faydalanarak nesnelerin yüksek hızlarda fırlatılmasını sağlayan bir sistemdir.

Elektromanyetik Fırlatma (EMF), silah sistemleri başta olmak üzere pek çok alanda kullanım potansiyeli taşıyan ve üzerinde tüm dünyada yoğun araştırma-geliştirme çalışmaları yürütülen bir teknolojidir. EMF teknolojileri sayesinde teknik olarak limitlerine ulaşılmış konvansiyonel barutlu silahlara nazaran çok daha yüksek namlu çıkış hızları sağlayan ve dolayısıyla çok daha uzun menzillerde yüksek tahrip etkinliği sağlayabilecek silah sistemleri geliştirilmesi mümkün hale gelmektedir. EMF aynı zamanda, hâlihazırda sıvı ya da katı roket yakıtı kullanılan fırlatma uygulamaları ile hidrolik ya da pnömatik itki sağlayan uygulamalara da teknolojik bir alternatif oluşturmaktadır. Bu özellikleri ile EMF teknolojisi, uydu fırlatmadan başlayarak torpido fırlatma ve uçak gemilerinden uçakların kalkış için hızlandırılması (katapult) gibi alanlarda da uygulama potansiyeline sahiptir. Amerika Birleşik Devletleri tarafından son dönemde geliştirilen uçak gemilerinde de elektromanyetik fırlatma teknolojisine dayanan katapult sisteminin kullanıldığı bilinmektedir.

Elektromanyetik Top Sistemleri


EMT Sistemleri yüksek mühimmat enerjisi ve 2000-2500 m/sn mühimmat çıkış hızı sayesinde; 300 km'nin üzerindeki mesafelere kadar etkili olabilecek bir topçu sistemi olarak kullanılabileceği gibi güncel hava tehditlerine karşı yüksek etkinlik düzeyine sahip bir hava savunma silahı olarak da görev yapabilecektir. Muharebe sahasında önemli bir teknolojik avantaj sağlayacak olan EMT Sistemlerinin getirilerinden birisi de akıllı mühimmatlar ile birlikte çok yönlü kullanım olanağı sağlamaları; başka bir deyişle tek bir sistemin farklı görevlerde kullanılabilecek olmasıdır. Çalışmaların ilk adımını ve mevcut odak noktasını oluşturan EMT Sistemleri
sayesinde Türk Silahlı Kuvvetlerinin kimyasal patlayıcı kullanılan konvansiyonel silahlara göre çok daha etkili silah sistemlerine sahip olması sağlanacaktır.

EMT Sistemlerinin ilerleyen yıllarda güdümlü Hipersonik Mühimmat teknolojisinde sağlanacak ilerlemeler ile birlikte balistik füzelere karşı savunmada da kullanılacakları öngörülmektedir. EMT geliştirme çalışmalarının yürütülmesi amacıyla ASELSAN bünyesinde bir Geliştirme Laboratuvarı kuruldu. Bu laboratuvarda EMT temel bileşenleri üzerinde araştırma ve geliştirme çalışmaları sürdürülmektedir.

Darbe Güç Kaynağı (DGK)

Darbe Güç Kaynağı (DGK), dakikalar içerisinde depoladığı enerjiyi milisaniyeler içerisinde boşaltarak mühimmatın yüksek hızlarda fırlatılması için gerekli olan kısa süreli ancak çok yüksek akımı sağlayan bileşendir. ASELSAN tarafından geliştirilmiş olan DGK modülleri, farklı sayılarda bir araya getirilerek ihtiyaçlar doğrultusunda farklı kapasitelerde darbe güç kaynaklarının üretilmesine olanak tanımaktadır. Ayrıca tasarlanan anahtarlama devreleri ile DGK modüllerinin ateşleme zamanları ayarlanabilmekte ve EMT tasarımı doğrultusunda en etkili anahtarlama seçenekleri uygulanabilmektedir.

Elektromanyetik Fırlatma Yolu (EMFY)

Darbe Güç Kaynağı tarafından sağlanan darbe akımını mühimmata itki olarak yansıtan ve mühimmatın fırlatılmasını sağlayan; konvansiyonel silahlardaki namlunun işlevine paralel bir işlev üstlenen mekanik yapıya Elektromanyetik Fırlatma Yolu (EMFY) ismi verildi. EMFY, temelde akımın armatür üzerinden geçmesine olanak tanıyacak iki iletken rayı barındıran yapıdır.

Laboratuvar Prototipi ile Sistem Seviyesi Testler

ASELSAN tarafından geliştirilen ve üretilen TUFAN Elektromanyetik Top Sistemi laboratuvar prototipinin sistem seviyesi testleri başarılı bir şekilde gerçekleştirildi. Bu atışlı testler sonucunda, ülkemizde bu alanda yürütülen çalışmalar açısından önemli bir kilometre taşı başarılı şekilde aşıldı.
ASELSAN, TUFAN Sistemi ile atışlı test faaliyetlerini sürdürecek ve ülkemizin EMT konusundaki kazanımlarını hızla artıracaktır. ASELSAN, EMF alanında dünyadaki gelişmeleri ilgili sempozyum ve konferanslara katılarak takip etmektedir. ASELSAN çalışanlarının EMFS teknolojileri alanında bu etkinliklerde sundukları birçok makale bulunmaktadır. ASELSAN ayrıca bu alanda dünyada saygın bir yere sahip olan "European Electromagnetic Launch Society" isimli topluluğun daimi üyesi olup topluluğun yıllık toplantılarına katılarak EMF alanında çalışmalar yapmakta olan diğer kurum ve kuruluşlarla ilişkilerini geliştirmektedir.

http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/basin-odasi/Documents/ASELSANDergileri/Aselsan_Dergi_097.pdf Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Alkyone





EMT ile delinen metal blok
Atış sırasında bu plaka haricinde 20 mm'lik durdurucuda delindi


Test videosu
https://twitter.com/ssysfakb/status/943364402887233538
Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Alkyone

#4
Haz 01, 2018, 01:12 ÖS Last Edit: Haz 01, 2018, 01:14 ÖS by Alkyone
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

merzifonlu

#5
Haz 01, 2018, 08:01 ÖS Last Edit: Haz 01, 2018, 08:46 ÖS by merzifonlu
Yandaki konteynerde süper kapasitör bankaları var galiba. Yalnız, neden bu kadar duman çıktı onu anlamadım. Mesajı Paylaş

putty

yanan yağın dumanı olabilir Mesajı Paylaş

merzifonlu

@putty,

Mantıklı bir açıklama, olabilir.

Bence bu teknoloji daha yolun başında. Bizim zımbırtı için konuşmuyorum, genel tasarım için konuşuyorum. Temassız bir teknik daha mantıklı olur bence. O zaman daha yüksek hızlara çıkılabilir.

O minnak mermiyi güdümlemek zurnanın zırt dediği yer olacak... Tanktan atılan sabot mermiyi güdümlü yapmakla hemen hemen aynı şey, hatta EM şarj boşalması nedeniyle daha bile zor. Mesajı Paylaş

BG

Temassız bir tasarım ne yazık ki mümkün değil. Mermi ya da mermiyi taşımakta olan plakanın üzerinden akım geçmeli ki manyetik kuvvet oluşabilsin.

kuvvet = integral (dL X Manyetik alan yoğunluğu) . (akım) (N) Mesajı Paylaş

merzifonlu

#9
Haz 01, 2018, 10:47 ÖS Last Edit: Haz 01, 2018, 10:56 ÖS by merzifonlu
@BG; Temassız tasarım pekala mümkün. Her şeyden evvel akım atlaması ile mümkün şimdiki tasarımda. Mermi magnetik yataklama ile ortada sabitlenebilir.

Başka bir teknikle, alternatif akım kullanan lineer hızlandırıcı tekniği ile de mümkün. Magnetlerin tasarımını yaptım ama istenilen düzeyde yüksek anlık moment verebiliyor mu? İşte onu hesaplamadım. Benim tasarladığım teknikte, şimdiki sistemle kıyaslanamayacak kadar karmaşık magnet yerleşimi var.

Muhtemelen istenilen anlık yüksek momentumu vermiyordur. Alemin tek akıllısı ben olmadığıma göre, benim düşündüğümü başkası da düşünmüştür... (Aslında ayrıntılı hesaba girişmememin nedeni de bu.) Mesajı Paylaş

BG

Hocam akım atlaması ancak ve ancak kablo üzerinde yüksek voltajın muhafaza edilmesiyle mümkün. Yüksek voltaj bir noktada havanın dielectric strengthinin altına düşecek ve akım atlaması gerçekleşmeyecek. Kapasitörlerde depoladığınız enerjinin bir kısmının çöpe gitmesi demek bu. Bunu geçiyorum, birkaç problem daha var.

>Voltajın karşı raylara atlamayacağının garantisini verebiliyor musunuz? >> Kısa devreye yol açabilir.
>Stabil bir akım akışı sağlayabilecek misiniz? Akımın izleyeceği yolun ne olacağını tahmin edebilir misiniz? Çünkü istiyoruz ki akım mermi üzerinde olabildiğince çok mesafe kaydetsin.

Akım atlaması ile çalışan herhangi bir sistem örneği var mı dünyada? Sadece railgun demiyorum.

>>Başka bir teknikle, alternatif akım kullanan lineer hızlandırıcı tekniği ile de mümkün. Magnetlerin tasarımını yaptım ama istenilen düzeyde yüksek anlık moment verebiliyor mu? İşte onu hesaplamadım. Benim tasarladığım teknikte, şimdiki sistemle kıyaslanamayacak kadar karmaşık magnet yerleşimi var.

Coilgun değil mi bu? http://www.wiki-zero.net/index.php?q=aHR0cHM6Ly9lbi53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvQ29pbGd1bg Mesajı Paylaş

putty

#11
Haz 02, 2018, 01:21 ÖÖ Last Edit: Haz 02, 2018, 01:33 ÖÖ by putty
Bence bu sistemle kütleyi ilk önce döndürerek sonra serbest bırakmayı denemek lazım. Çok agrasif tabi ses hızına yakın hızlarda dönme yapmak gerek belkide. Mekanik değilde bu şekilde yine kütleye railgun daki doğrusal hareketi sağlayan yollarla dairesel hareketi sürekli kılmak sonra belki en son çıkcağı zaman en nihai hıza ulaştırmak gerek. Yani bu 3 metreyi 30 km ye çıkartarak ivmelenme sorununu aşmak gerek.  Mancınık gibi yani biz bu mancınığı ortaçağda bıraktık bir daha yüzüne bakmadık iyi bir teknoloji aslında kütleye hız kazandırmak için. Hadron gibi
Aktifkarbon şu teorik soruya yorum yapar mısın rica etsem. Bir kütleyi gittikçe hızlandırmanın mühendislik engeli olmadığı farz edilse bu kütle istenen hıza kadar yavaş yavaş gittikçe hızlanabildiği farz edilse enerji ile ilgili sorunlar aşılabilir mi. Yoksa öyle yada böyle şekli değişerek yine karşımıza aynı korkunç enerji sorunu şekil değiştirerek yine çıkar mı. Belki kondansatör derdimiz kalmaz mesela oda bir iyi gelişme olabilir. Mesela 20 saniye döndükten sonra istenen hıza ulaştırılsın bu hızın son 3 metresinde belki hızı 2 katına çıkartılabilir tabi yada 6 katına neye izin veriyor ise limitler dönmede yani Mesajı Paylaş

merzifonlu

@BG;

a) Stabil akım garantisi verilemez ve bildiğim kadarıyla bu şekilde işleyen çalışır sistem de yok.

b) Aşağı yukarı bu şekilde, doğrudur. Magnetik olmayan mermileri de atabilecek şekilde düşünmüştüm. Tam da tahmin ettiğim şekilde, alemin tek akıllısı ben değilmişim. Sistem düşünülmüşse, ayrıntılı hesapları da yapılmıştır.


Demek ki harcanabilir taşıyıcı kılıf nedeniyle kaybolan enerjiye ve sürtünen rayların mahzurlarına rağmen railgun tasarımında karar kılmışlar... Mesajı Paylaş

putty

#13
Haz 02, 2018, 02:23 ÖÖ Last Edit: Haz 02, 2018, 02:40 ÖÖ by putty
Havası boşaltılmış alanda dairesel hareketle elbette mümkün ise sürtünmesiz hızlanma sağlamak gerek. uzay mekiği 30 mach ile yol alıyor doğa bu dairesel hızlara ulaşmış bizde ulaşırız. Astronot sesten 30 kat hızlı kütlenin dışına çıkıyor orada şov yapıyor ama o kütle atmosfere girince o hızla bir kıtayı bir uçtan öbür uca yanarak geçiyor. Dairesel hareketin üzerine çalışsın mühendisler. Tübitak çalışacak ise buna çalışsın ABD yi taklit ARGE değildir onu öbür kopyacı departman geride kalmamak için tabi yine yapabilir. Belki alüminyum değilde bir plazma fırlatmak gerekir mesela şart değil illa metal olması o hızlarda kütlesi olan her şey mermidir. Bu konuda bir gelişme bekliyorum ilerleyen zamanlarda. Başarılır ise lazerin bile yerini alır savunma sistemlerinde gelecek hedefleri açısında. Yıldız savaşları füze önleme sistemleri filan plazma topları ile yapılabilir. Mesajı Paylaş

Eray

ASELSAN yeni silahıyla hız rekoru kırdı. Mühimmatı, ses hızının 6 katı hızla hedefe fırlattığı açıklanan ASELSAN'ın Tufan Elektromanyetik Top Sistemi, testlerde bunu 9 katı hıza çıkardı. Atışlı testlerde saniyede 3 bin metre namlu çıkış hızına ulaşıldı. Bu değer, barut kullanan klasik silahların mermiyi atma hızının yaklaşık 3 katına karşılık geliyor.

Mühimmatı, ses hızının 6 katı hızla hedefe fırlattığı açıklanan ASELSAN'ın Tufan Elektromanyetik Top Sistemi, testlerde bunu 9 katı hıza çıkardı.

ASELSAN, dünyada henüz gelişme aşamasında olan elektromanyetik fırlatma sistemlerine yönelik çalışmalarında ulaştığı noktayla dikkati çekti.

Elektromanyetik fırlatma konusunda 2014'ten bu yana çalışmalar yürüten ASELSAN, geçen yıl Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı'nda (IDEF), Tufan Elektromanyetik Top Sistemi'ni tanıttı.

Saniyedeki hızı 2 bin-2 bin 500 metre, yani ses hızının 6 katından fazla olduğu belirtilen sistemle geçen sürede atış testleri gerçekleştirildi.

Tufan'ın ön prototipiyle Konya-Karapınar'da gerçekleştirilen atışlı testlerde mühimmat, ses hızının 9 katı hızla hedefe gönderildi.

Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir'in de katıldığı testlerde, saniyede 3 bin metre namlu çıkış hızı sağlanarak rekor kırıldı. Bu değer, barut kullanan klasik silahların mermiyi atma hızının yaklaşık 3 katına karşılık geliyor.

Havada ve karada etkili

Elektromanyetik fırlatma sistemleri, geleceğin hava savunma silahı olarak gösteriliyor. Bu teknoloji kullanılarak geliştirilen ve "railgun" adı verilen silahların çok uzun mesafelerde etkili olması, savunma alanında önemli bir kuvvet çarpanı olarak yer alması öngörülüyor.

Mühimmatın namludan yüksek hızla çıkması, klasik silahlara nazaran çok daha uzun menzillere atış yapılabilmesi anlamına geliyor. Türkiye'de geliştirilecek akıllı mühimmatlar ile birlikte "railgun" sistemleri hem uzun menzilli kara topçu silahı hem de çok etkili bir hava savunma silahı olarak kullanılabilecek.

Elektromanyetik fırlatma sistemleri sayesinde Türk Silahlı Kuvvetlerinin kimyasal patlayıcı kullanılan konvansiyonel silahlara göre çok daha etkili silah sistemlerine sahip olması sağlanacak.

Hedef yüksek enerjiyle fırlatma

Elektromanyetik fırlatma sistemlerinin geliştirme çalışmalarının yürütülmesi amacıyla ASELSAN bünyesinde bir Geliştirme Laboratuvarı kuruldu. Bu laboratuvarda sistemin temel bileşenleri üzerinde araştırma ve geliştirme çalışmaları sürdürülüyor.

ASELSAN, ilerleyen dönemde bu teknolojinin tüm alt bileşenlerini geliştirmeyi sürdürerek daha ağır mühimmatların daha yüksek enerjilerle fırlatılmasını hedefliyor.

Türkiye, elektromanyetik fırlatma sistemleri konusunda yürütülen çalışmalar sayesinde birçok yeni teknoloji kazanacak.

Bu konuda ABD başta olmak üzere Almanya, Fransa, Çin, Rusya, Güney Kore gibi ülkelerde de çalışmalar yürütülüyor.

ASELSAN, bu alanda geliştireceği ürünlerle dünyanın önde gelen üreticilerinden birisi haline gelmeyi hedefliyor.

http://rewreward.blogspot.com/2018/08/turk-muhendisler-basard-ses-hznn-9.html?m=1


http://www.star.com.tr/teknoloji/turk-muhendisler-basardi-ses-hizinin-9-katina-cikti-haber-1370639/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter