Hava Kuvvetlerinin Pilot Açığı

Başlatan BETONBEY, Ağu 26, 2017, 09:59 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Revolver

18 yıl kararnamesi yayınlanalı henüz 2-3 gün oldu. Ne çabuk dönmüş 200 pilot? Mesajı Paylaş

murattekin

Yandaş medya işte. Daha ne bekliyoruz ki? Mesajı Paylaş
Murat Tekin

hergeleci

Bu kararname ile sivil hayata gecmis pilotlar biraz zorla istihdam edilmis olmuyor mu? Mesajı Paylaş

DelKu

Gelelim sorulması gereken soruya:

Sivil havacılıkta oluşan pilot boşluğu nasıl doldurulacak,
o pilotların yeri kalitesiz ve kalifiye olmayanlarla doldurulursa meydana gelecek sivil kazaların sorumlusu kimdir? Mesajı Paylaş

Alkyone

Kaptan pilot olmak için minimum 1500 saat uçuş tecrübenizin olması gerekir
Yardımcı pilot olmak için ise 350 saat civarı uçuş tecrübenizin olması gerekir.
http://web.shgm.gov.tr/tr/pilot/2113-a-egitim-sureci Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

EKONOMİST

Sağlık şartlarını kaybedenlerr dönüş  yapamaz   herhalde Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

En hızlı çözüm F-4 pilotlarının F-16'lara devşirilmesi gibi görünüyor. Zira F-4 pilotları, hem hava-yer, hem de hava-hava görevlerini biliyorlar. Tek ihtiyaç uçak adaptasyonu. Bu nedenle Simülatör destekli hızlı bir uyum programı en akılcı yöntem gibi görünüyor... Mesajı Paylaş

canıtez

Pilot adaylarına uçuş eğitimi verildi


Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Havacılık ve Uzay Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezinde (UZAYTEM), Hava Eğitim Komutanlığının ihtiyaç duyduğu nitelikli pilot adaylarından 110'una uçuş eğitimi verildi.

UZAYTEM'den yapılan yazılı açıklamada, Türk Hava Kuvvetlerinin pilot gücünün desteklenmesi amacıyla, Eğitim Komutanlığının belirlediği pilot adaylarının UZAYTEM'de uçuş eğitimi aldığı belirtildi.

Ülkenin vurucu ve önleyici hava gücünü oluşturacak pilotların, askeri eğitimlerinin ardından ülkenin semalarında görev yapacağı ifade edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Hava Kuvvetleri Komutanlığı, geçen yıl yaşanan kalkışma sonrasında pilot açığını kapatmak ve gücünü arttırmak için harekete geçmişti. OMÜ UZAYTEM, Eğitim Komutanlığının ihtiyaç duyduğu nitelikli pilot adaylarından 110'una uçuş eğitimini verdi. Aday pilotlar, 4 yıllık askeri eğitimlerini de tamamladıktan sonra Türk Silahlı Kuvvetlerinin hava gücüne katılacak."

Açıklamada görüşlerine yer verilen UZAYTEM Müdürü Prof. Dr. Ferşat Kolbakır, Türk Silahlı Kuvvetleri'ne en önemli sivil desteğin OMÜ tarafından sağlanabileceğini bildirdi.

Kolbakır, "Hava Kuvvetlerine pilot yetiştirmenin haklı gururunu yaşıyoruz. İki aylık dönem içinde gençlerimizin yüksek performansına şahit olduk. Havacılık ve uçak kullanımı konusunda bilgi ve tecrübesi olmayan pilot adayı gençlerimizin kısa bir süre içinde her türlü uçuş koşullarında uçabilecekleri bilgi ve beceriyi alabildiklerini gördük. Milletimizle ve gençlerimizle gurur duyuyoruz. Geleceğimizin teminatı gençlerimize güveniyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/pilot-adaylarina-ucus-egitimi-verildi.html Mesajı Paylaş

murattekin

Üzücü ve düşündürücü. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

canıtez

Savaş pilotu açığı kapanıyor

Pilot ihtiyacının karşılanmasına ilişkin 193 pilot adayı subay uçuş eğitimine alındı, sisteme 60'dan fazla pilot dahil oldu

Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) 15 Temmuz darbe girişiminin ardından Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndaki ihraçlar nedeniyle oluşan pilot açığının giderilmesine yönelik çalışmalar sonuç vermeye başladı. Bu kapsamda 193 pilot adayı subay uçuş eğitimine alınırken, sisteme 60'dan fazla pilot dahil oldu.

AA'nın haberine göre, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın pilot açığının ortadan kaldırılmasına yönelik ilk adım pilotların özlük haklarında iyileştirmeye gidilmesiyle atıldı. Ardından çeşitli nedenlerle Türk Silahlı Kuvvetlerinden (TSK) ayrılan pilotlara Milli Savunma Bakanı onayıyla geri dönüş imkanı tanındı. FETÖ üyelerince başta sağlık olmak üzere farklı gerekçelerle uçuştan ayrılmalarına sebebiyet verilen subaylara pilot olmaları için yeni hak tanındı.

Ayrıca dış kaynaktan pilot temini için üniversitelerden pilot olarak mezun olanların TSK'da özel şartlarda istihdamının önü açıldı.
Yapılan çalışmaların ardından mecburi hizmet süresinin de değiştirilmesiyle pilotların hizmet süreleri 14,5 yıldan 18 yıla çıkarıldı. Bunların yanı sıra komutanlıkta görev yapan yer sınıfı personeline pilot olma imkanı sağlandı. Bu kapsamda 193 pilot adayı subay uçuş eğitimine alındı. FETÖ'nün darbe girişiminin ardından sisteme 60'dan fazla pilot dahil oldu. Bunların 45'i yuvaya dönüş kapsamında gerçekleştirilirken diğerleri öğrenciler arasından belirlendi.

"YUVA"'YA DÖNÜŞ YOLU

Öte yandan, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giden 694 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile de bu konuda düzenlemeye gidildi.

Buna göre, fiili hizmet süresinin düşürülmesi ve pilotaj eğitimini bitirenlerin yükümlülüklerine yönelik düzenlemelerin ardından TSK'dan ayrılan pilot subaylar, uçuş için gerekli şartları sağlamaları ve haklarında yaptırılacak güvenlik soruşturmalarının olumlu olması kaydıyla ihtiyaç duyulan hava aracı tiplerinde ilgili kuvvet komutanının teklifi ve Milli Savunma Bakanının onayıyla 18 yıllık yükümlülük süresini tamamlamaları için yeniden subay olabilecek.

Atanan pilotlar, emsallerinin bulunduğu rütbelere terfi ettirilecek, dışarıda geçirdikleri süreler rütbe bekleme süresinden, uçuş süreleri ise uçuş hizmet süresinden sayılacak. Pilot subayların uçuş tazminatları da uçuş sürelerine bakılmaksızın 23 uçuş hizmet yılı esas alınarak belirlenecek.

Atanan pilot subaylardan ilgili yönetmeliğe göre sağlık yeteneklerini sonradan kaybedenlerin yükümlülükleri sona erecek. Görevlendirildikleri hava aracı tipinde sağlık dışındaki nedenlerle uçuculuk niteliğini kaybedenlerle TSK'dan ayırma cezasını gerektiren disiplinsizlik suçu işleyenlerin ilişiği kesilecek ve sivil pilot sertifikaları ilişik kesme tarihinden itibaren kalan yükümlülük süresi kadar iptal edilecek. Malullük ve ölüm hariç yükümlülük süresini tamamlamadan TSK'dan ayrılanlar, nasbedildikleri yeni rütbelerinin emeklilik de dahil olmak üzere hiçbir hakkından yararlanamayacak.

GÖREV SÜRESİ DOLANLAR ESKİ FİRMALARINDA YENİDEN İSTİHDAM EDİLECEK

Pilotluğa seçim sürecine dahil edilerek buna ilişkin çağrı emrinin tebliğinden itibaren 15 gün içinde çağrı emrine uymayanlarla subaylığa nasıplarını müteakip atama kararının tebliğinden itibaren 15 gün içinde atandıkları birliklere katılış yapmayanların sivil pilot sertifikaları yükümlülük süresince iptal edilecek.

Subay nasbedilen pilotların çalıştıkları firmalarla yaptıkları iş sözleşmeleri TSK'da görev yaptıkları sürece askıya alınacak. Görev süreleri sona erenler, görev öncesi çalıştıkları firmalar tarafından yeniden istihdam edilecek.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/savas-pilotu-acigi-kapaniyor.html Mesajı Paylaş

canıtez

TSK'dan Pegasus ve THY'ye 'pilot' darbesi

Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan çeşitli nedenler ile ordudan ayrılan pilotlar geri dönüş imkanı sağlanmıştı.

Pilotlar yavaş yavaş şirketlerden ayrılarak Türk Silahlı Kuvvetleri'ne (TSK) dönmeye başladı. Şu ana kadar 193 pilot adayı subay, uçuş eğitimine dahil edilirken en büyük pilot kaybını Pegasus Havayolları yaşadı.

Özellikle kaptan pilot sıkıntısının yuaşandığı dönemde bir kısmı kaptan 95 pilotunu TSK'ya göndermek zorunda kalan Pegasus Havayolları en çok pilot kaybeden şirket oldu.

Türk Hava Yolları (THY) ise 78 pilotunu orduya gönderdi. Onur Havayolları, AtlasGlobal, SunExpress ve Corendon Havayolları gibi şirketler de 8-10'ar pilotunu TSK'ya gönderirken, KHK'dan çok fazla etkilenmediler. TSK'ya dönen pilotların yüzde 10'luk kısmının ise sağlık ve diğer nedenlerle TSK'ya dönemediği öğrenilirken, dönüş yapan pilotların kademeli olarak bir yıllık süre içerisinde eğitimlerden geçirilerek TSK bünyesine dahil edileceği öğrenildi.

Pilot camiasında şok etkisi yaratan geri dönüş kararı sonrası birçok pilot özel hayatlarının olumsuz etkileneceğini belirterek kararı şaşkınlık ve endişle ile karşılamıştı.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/tskdan-pegasus-ve-thyye-pilot-darbesi.html Mesajı Paylaş

putty

Niye dönüyorlar ordudayken bile özel sektörde çalışma hayalleri kuruyorlardı. TSK leri ne verebilir bu askerlere özel sektörün verdiğinden fazla. Her halde F16 yı özledikleri için dönmezler. Mesajı Paylaş

saladin

#27
Eki 21, 2017, 01:13 ÖÖ Last Edit: Eki 21, 2017, 01:16 ÖÖ by saladin
Pilotlari  her istediklerini verdikleri FETO'nun kiskirtmasiyla  ordudan atan, sonra da seve seve gelecekler  diye karar cikartanlar acaba ozel sirketlerin bu isten zararlarini karsiliyorlar mi? Mesajı Paylaş

BETONBEY

Özel sektörde çalışma hayali olan niye orduda jet pilotu oluyor, bunu sorgulamayacakmıyız ?

En baştan beri bunu söylemişimdir. Orduda normal görevler için mecburi hizmet en az 15 yıl, özel ihtisas isteyen yada kritik görevlerde ise devletin ihtiyacı çerçevesinde daha uzun mecburi hizmet süreleri olmalıdır.

Bu şartı kabul eden eğitimi almalıdır. Devletin bu personeli yetiştirmek için harcadığı zamanı, maliyeti hesaplayan varmı ? Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Üstatlar, aşağıdaki haber çok anlamlı. Bizlere çok şey öğretiyor...

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Southwest neden 737-300'leri emekli etti?

Southwest'in birkaç hafta önce emekli ettiği 737-300'lerin bir çoğu Victorville, Kaliforniya'da yeni hayatlarını bekliyorlar. Bu kadar çok uçağın bir anda emekli edilmesinin nedeni 737 MAX'ın filoya girmesi.

Normalde 737-300/500 ve 737-700/800'leri ortak tip eğitimi vardır. Ancak FAA, -300'ler ile MAX'ın arasındaki farkın fazla büyük olması yüzünden Southwest'in pilotlarının aynı tip eğitimi ile hem -300, hem 700/800, hem de MAX'i uçurmalarına izin vermemiş.

Southwest de pilotları ayrı ayrı eğitmek yerine, zaten eski olan 300'lerin filodan çıkmasını daha uygun görmüş. Alaska'da benzer bir durumda olduğu için 737-400'lerini yakında emekli ediyor.

http://www.kokpit.aero/737-300-operasyonu

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Özetle günümüzde pilot eğitimleri o kadar pahallı ki, pilotları eğitmek için harcanacak para, uçakları hizmetten almaktan daha masraflı. TURAF'da pilot sayısının ulaştığı kritik boyutun yanı sıra FETÖ dolayısı ile ihraç edilen pilotların eğitim masrafları yüzünden de epey bir zarara uğramışız.

Konu sadece muharip pilot sayısı ile ilintili değil. Halen uçabilen 15 ANKA + 30 TB' + 10 Karayel + 8 Heron dışında İHA sayılarımız her geçen gün artıyor. Keza EGM'nin 16 ve MİT'in 3 İHA'sı ile sayıları her geçen gün artan ATAK ve gelecek yıldan itibaren envantere girecek Hürkuş-C'leri, EGM ve Orman Bakanlığı helikopterlerini de göz önüne alırsak, devasa bir pilot ihtiyacımız olduğu açık. Biran önce Türk Hava Kurumu revizyona alınıp düze çıkarılmalı ve Ondokuz Mayıs ile Anadolu üniversiteleri ile birlikte pilot yetiştirme işine asılmalı.

Çok açık ki önümüzdeki dönemin en sıcak eğitim konularından biri pilot eğitimi ve simülatör imalatı olacak. Ben ODTÜ ve İTÜ'nün yerinde olsam mevcut Havacılık ve Uzay Bölümlerine İHA tasarım, üretim ve pilotaj departmanlarını da eklerdim.

Eminim önümüzdeki günlerde çeşitli vakıf üniversiteleri, bölgelerindeki havaalanları ile anlaşmalar yapıp, pilotaj eğitimleri vermeye başlarlar... Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter