Milgem Programı

Başlatan HARZEMŞAH, Eyl 26, 2015, 10:54 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

murattekin

Hatırladığım kadarıyla Yavuz sınıfının  makineleri sorunlu. Hatta Yavuz gemisininki  bayağı bir  sorunlu. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

robust

#16
Eyl 30, 2015, 09:25 ÖS Last Edit: Eyl 30, 2015, 09:35 ÖS by robust
Agirligin 2200'den 3000 tona ulasmasi normal bence.  I sinifi Milgem'lerde 16 hucreli MK41 dusunuluyormus. Bu hucrelerin hepsi ESSM icin kullanilacak ise 3000 tonluk bir gemi icin toplam atisa hazir 64 ESSM fuzesi eder ki bir sinif bir gemi icin bayagi yuksek bir rakam. 8-cell Mk-41 neden tecih edilmiyor merak ettim. Maliyeti dusurebilir.

Diger henuz net olmayan diger bir konu ise I sinifinda ESSM gudumu icin gerekli STIR CWI radari mevcut gorsellerde gorunmuyor. Kopru uzerinde 76mm top icin kullanlan atis kontrol radari var. Kic tarafta bir mast var ama uzerinde STIR benzeri bir sey yok, belki AselFLIR300 bulunuyor. Yari aktif gudumlu ESSM fuzesinin hedefe gudumlenmesi STIR benzeri bir CWI radar gerekiyor veya APAR benzeri CAFRAD AESA radar masti. STIR sayisi ayni anda angaje olunacak hava hedefi sayisini belirleyecektir. Eski tip Sparrow'lar HAW(homing all the way gudum) gudum kullaniyordu, yani ilk atistan hedefin vurulmasina kadar surede STIR gibi CWI (continuous wai illuminator) radarin hedefi aydinlatmasi gerekiyordu. Bir STIR demek 1 hedefin angajmani anlamina geliyordu. Fakat Smart-S modernizasyonu gecirmis Gabya ve MEKO'larda ESSM'ler inertial midcourse guidance modunda kullanilabiliyorlar. Bunun anlami ESSM fuzesi 3-D hassas hedef tespiti yapabilen Smart-S'in verdigi azimut, range ve altitude bilgisi ile tahmini hedef bulusma noktasina ucacak sekilde programlaniyor ve atiliyor, fuze kendi autopilotu ile bulusma noktasina dogru yol aliyor. Bu asamada (Terminal safha) STIR radari hedefi aydinlatmaya basliyor, ve ESSM fuzesi hedeften donen radar ekosunu alarak vurus icin artik kendisi manevra yapiyor. "Inertial midcourse" modu ile 1 STIR anteni farkli zaman araliklarinda firlatilan bir kac ESSM fuzesini gudumleme kabiliyetine sahip oluyor. 2 STIR varsa bu sayi iki misline cikiyor. Bu yontemde ESSM'in menzil brosurdeki maksimum 45km yerine 20-25km dusuyor olabilir. HAW'a gore bayagi bir yetenek artisi ama ABD Aegis ve Avrupa APAR sinifi gemilerde "command midcourse" teknigi ile ESSM fuzesi orta yol ucusunda gemiden surekli hedef konum verisi uplink yapilarak daha uzun menzillerde angajman yetenegi sagliyor. Bu sayede cok fazla hava hedefine ayni anda angajman yapilabiliyor. Kisaca ESSM'in ortayol gudumu icin 3 degisik gudum teknigi var. HAW (eski teknoloji SYS kullanan, radarlari daha eski gemiler, Yunan donanmasi ilk akla gelen), inertial midcourse(Turk Donanmasi SMART-S ile bu gudum teknigine gecti sanirim, teyide ihtiyac var) and command midcourse(Aegis, APAR donanimli gemileri kullaniyor). HAW modunu temel gudum modu olarak daha gelimis Aegis gemilerde dahil butun gemiler kullanilabiliyor. Ozellikle menzil olarak yakin yuzey hedefleri vurmak icin.

Aselsan CAFRAD faz-1'in hedefinde ESSM gibi fuzeleri gudumleme kabiliyetli bir hedef tracking radari prototip gelistirmesi yapiliyor. Faz-1 gerceklesir ise ornegin, ve Milgem-I sinifinda entegre edilirse ESSM fuzeleri daha etkin kullabilabilir. SMART-S ile uzun-orta menzilli hedef tespiti yapilir, CAFRAD-I(AESA teknolojisi sayesinde) ile ufuk hizasina kadar X band command midcourse guidance teknigi ile ayni anda belki farkli yon ve irtifalarda 10-15 ESSM gudumu yapabilmek mumkun olabilir. Bakalim Milgem-I'da STIR mi olacak, yoksa Aselsan CAFRAD'in Faz-I calismasi urune donusturulup kullanilabilecek mi? Takvim yetismez ise muhtemelen MEKO/GABYA gibi minimum 1 adet STIR ile ESSM gudumlemesi yapilacaktir. 64 ESSM dusunulmesi birden fazla STIR anteni veya AESA tekonoji kullanan APAR benzeri mast uzerine monteli CAFRAD-I gerektirir. Mesajı Paylaş

süper çavuş

16 Hücreli VLS 64  ESSM demek olmayabilir ,, 8*4 ESSM ve diğer 8'ede milli ASROC / Gezgin gibi farklı görev amaçlı bir sistem gelebillir bence ,, birde bu gemilerin hizmete giriş tarihlerine aşşağı yukarı paralel ESSM Blok-2 hizmete girmiş olacak hatta belki Naval-Göktuğ ortaya çıkmış olacak ,, bu yarı aktif yerine aktif radar güdümlü füzeler ile angajman metodları aynı anda başa çıkılabilir hedef sayısı ve angajman menzili konuları oldukça farklılaşacaktır kanımca .. Mesajı Paylaş

robust

S&H Milgem-I hakkinda Istanbul Tersanesi Komutani TugAmiral Ahmet Cakir'in ifadesi 16 hucreli Mk-41 dusunuluyor. Kendi ifadesine gore quadpack ESSM fuzelerinden 64 adet'e kadar tasiyabilecek diye ifade emis. Bu sayi her zaman tasinacak anlamina gelmez dogal olarak. Kapasite 64 ESSM'e musait olacak diyor.

ESSM Block-2 konusunda Turkiye'de 8 uretici ulke arasinda oldugundan mutlaka envantere girecektir ama IOC( baslangic operasyonel kabiliyet) ilk US NAVY icin 2020 olarak planlanmis, muhtemelen seri uretim fuzelerin diger donanmalara ulasmasi bir kac yil sonrasi olur. Milgem- I sinifi icin yapilan tasarim calismalari 2016 dizayn calismalari bitecek ve 2017'gemi insasina baslanmasi planlaniyormus. Bu durumda ESSM block-2 henuz gelisme asamasinda oldugunda Milgem-I icin muhtemelen ESSM block-1 kullanilmasi icin gerekli donanimlar tasarim icinde yer alir. Henuz gelistirme asamasindaki bir fuzeye bel baglanmaz tahminen, zaten I sinifina yetismeyebilirler.. Goktug-Sahin gibi fuzelerde ayni durumda olurlar. Once fuzelerin gelistirme ve test sureclerinin bitirilmesi, sonra yer-hava versiyonlarinin ve donanma versiyonlarini uretilmesi gibi cok uzun bir surec var.

Mesajı Paylaş

malpsoy

F-513 BURGAZADA



Mesajı Paylaş

Elçibey

Bu da güzel bir açıdan güzel bir fotoğraf. Harpoon launcherlerinin önü bir kapakla kapatılarak radar kesit alanı düşürülüyor zannedersem.

F 511 TCG Heybeliada

https://savasteknolojileri06.files.wordpress.com/2014/03/tcg_heybeliada_f-511_-2.jpg Mesajı Paylaş
ZALİME ALP,MAZLUMA EREN...

malpsoy

Link link gezmeyelim :)

Mesajı Paylaş

R.A.K

GENESİS MİLGEM Savaş Yönetim Sistemi (G-MSYS)

MİLGEM'in tamamen milli olarak geliştirilen dağıtık  mimari yapıdaki gelişmiş milli GENESİS MİLGEM Savaş Yönetim Sistemi (G-MSYS), platform üzerindeki tüm sensörlerden gelen bilgileri derleme, silahları tahsis etme ve hedef bilgilerini entegre link sistemi ile diğer platformlara aktarabilme/diğer platformlardan alma kabiliyetine sahiptir. Savaş Yönetim Sistemi, temel görevlerini geminin farklı bölme ve güvertelerine yayılmış olan çift veri ağı sayesinde gerçekleştirmektedir.Savaş Yönetim Sistemi, ileride eklenebilecek her türlü silah ve sensörün entegre edilebileceği açık sistem mimarisine  sahiptir.

Kaynak: 30 Ağustos TSK Sergisi, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Standı Mesajı Paylaş

Saturn5

Hadi hayırlısı!

TCG Kınalıada'nın ilk çeliği planan tarihten 6 ay önce kesilmiş. TCG Burgazada'nın da  tekne/blok inşası, projenin ilk gemilerinde elde edinilen tecrübelerinde etkisiyle, sözleşme tarihine göre yaklaşık 1 yıl önce tamamlanmış.

TCG Burgazada'nın 2019 TCG Kınalıada'nında 2020 yılında hizmete girmesi planlanıyor. Mesajı Paylaş
Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmaz.

R.A.K

#24
Eki 12, 2015, 08:13 ÖS Last Edit: Eki 12, 2015, 08:17 ÖS by R.A.K
Milli gemi konsepti kapsamındadizayn ve inşa edilen "ADA Sınıfı Korvet"lerin dördüncüsü olan KINALIADA korvetinin "Sac Kesim Töreni" 08 Ekim 2015 tarihinde İstanbul Tersanesi Komutanlığında icra edilmiştir.

"İlk Sac Kesimi" Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent BOSTANOĞLU tarafından yapılan KINALIADA'nın, Aralık 2017'de denize indirilmesi, 2020 yılında Türk Deniz Kuvvetlerinde hizmete girmesi planlanmaktadır.

Oramiral Bülent BOSTANOĞLU, törende yaptığı konuşmada "ADA Sınıfı Korvetlerin Türk denizcilik tarihinde olduğu kadar milli savunma sanayinde de bir dönüm noktası olduğuna" vurgu yapmıştır.

Milli sistem ve sensörlere sahip "ADA Sınıfı Korvet"'lerin, ilk gemisi TCG HEYBELİADA'nın 2013 yılı Kuzey Afrika seyri, 2014 yılı Barbaros Türk Deniz Görev Grubu Afrika seyri ve ikinci gemi TCG BÜYÜKADA'nın Körfez Ülkeleri seyri milli savunma sanayimizin nadide eseri olan bu gemilerimizin başarısını tüm dünyaya ispatlamıştır.

"ADA Sınıfı Korvet"lerin üçüncü gemisi olan BURGAZADA'nın tekne/blok inşası, projenin ilk gemilerinde elde edinilen tecrübelerinde etkisiyle, sözleşme tarihine göre yaklaşık 1 yıl önce tamamlanmış, geminin Nisan 2016 tarihinde denize indirilmesi planlanmaktadır. İstanbul Tersanesi Komutanlığının mevcut iş gücünün değerlendirilmesi maksadıyla projenin dördüncü gemisiKINALIADA Korvetinin ilk sacının kesim işlemi, sözleşmeye göre planlı tarihinden 6 ay erken icra edilmiştir.

Boyu 99 metre, genişliği 14.4 metre, su çekimi 3.89 metre ve deplasmanı 2300 ton olacak KINALIADA Korvetinde çok maksatlı bir helikopterin konuşlanma, gece ve gündüz şartlarında harekat yapma imkanı bulunacaktır.

Tören vesilesi ile, İstanbul Tersanesi Komutanlığındadünya standartlarında harp gemisi tasarım faaliyetleri icra etmek maksadıyla 2004 yılında teşkil edilen "Dizayn Proje Ofisi"'nin yeni binasının açılışı da Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent BOSTANOĞLU tarafından yapılmıştır.

5400 m2 alana sahip yeni "Dizayn Proje Ofisi" binasında, milli imkanlarla ve dünya standartlarında harp gemisi tasarımı faaliyetlerine devam edilecektir.









Sac Kesim Töreni










http://www.dzkk.tsk.tr/guncelduyuru.php?id=726&dil=1#!pretty Mesajı Paylaş

DelKu

@2004 yılında teşkil edilen "Dizayn Proje Ofisi"'nin yeni binasının açılışı da Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent BOSTANOĞLU tarafından yapılmıştır.

Bu haber benim için Kınalıada'nın ilk kaynağının yapılmasından daha değerli. Napoléon Bonaparte'ın meşhur lafıyla , "Ordular midesinin üstünde yürür." Mesajı Paylaş


dum

Çınar bey, vls çizdiğiniz bolge 4 değil 2 olması lazım herhalde. İlveten helikopter mühimmatına temren, umtas-d füzelerini , vls lançerine de hisar-o 'yu da ekleyebilirsiniz. Sonuçta What if.. Mesajı Paylaş

Çınar Çakmak

#28
Eki 15, 2015, 08:01 ÖÖ Last Edit: Eki 18, 2015, 01:11 ÖS by Çınar Çakmak
Sayın Dum

Uyarınız için teşekkür ederim. "4" ifadesi sehven . Düzelttim. Roketsan MAADM ve LAADM,  Hisar-O ve Hisar-A 'yı ifade etmekte.
Umtas-D ve Temren güncellemesini yeni revizyonda eklerim.  Bu arada "Temren" penguin muadili yeni ASM füzemiz midir? Bilgi sahibi değilim.


Nacizane Saygılarımla

Edit:



http://turkishnavyshipbucket.blogspot.com/2015/10/turkish-navy-heybeliada-class-milgem-i.html Mesajı Paylaş
Turkish Navy Shipbucket
http://turkishnavyshipbucket.blogspot.com/
Savunma ve Stratejik Analizler
http://rewreward.blogspot.com/

kimlikci







Milgem Projesi kapsamında X-Band uydu haberleşme terminalinin kritik tasarım süreci gerçekleştirilmiştir

http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/yatirimci-iliskileri/Documents/Yillik%20Faaliyet%20Raporlari/ASELSAN%20FR_2015_TR.pdf

TCG HEYBELİADA ve TCG BÜYÜKADA'dan farklı olarak, inşa edilecek 3. ve 4. gemilerde ASELSAN tarafından geliştirilen HIZIR Torpido Karıştırma Aldatma Sistemi ve KULAÇ İskandil Sistemi kullanılarak yerlilik oranı daha da arttırılacaktır.

MİLGEM 3. ve 4. gemiye entegre edilecek Nokta Savunma Güdümlü Mermi Sistemleri ve Satıhtan Satıha Güdümlü Mermi Sistemlerinin tedariki
Savunma Sistem Teknolojileri Sektör Başkanlığı ile ilgili sözleşmeler RAMSYS ve BOEING firmaları ile 2015 yılı içinde imzalanmış olup yıl boyunca Sistemlere yönelik planlama, tedarik ve alt sistem üretim faaliyetleri yürütülmüştür.

KULAÇ sisteminin suüstü gemilerinde kullanılması için geliştirme çalışmaları yürütülmüş, sistem MİLGEM 3. ve 4. gemileri ile LHD Gemisi savaş sistemi konfigürasyonlarına dahil edilmiştir. Önümüzdeki dönem projelerinde ihtiyaç duyulacağı değerlendirilen; pasif sonoboy, mayın sakınma sonarı (MATESS) ve limanlar için su altı akustik izleme uygulamalarına yönelik aktif/pasif akustik cihazların geliştirme çalışmalarına başlanmıştır. MİLGEM 3. ve 4. gemileri ile Çok Maksatlı Amfibi Hücum Gemisi (LHD) için HIZIR sistemi üretim çalışmalarına başlanmış, ayrıca HIZIR sisteminin yurtdışı satışları için
çalışmalar sürdürülmüştür.

MİLGEM platformlarında kullanılmakta olan ARES-2N Elektronik Destek Sistemleri'nin 3. ve 4. MİLGEM platformlarına entegrasyonu planlanmaktadır

http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/yatirimci-iliskileri/Documents/Yillik%20Faaliyet%20Raporlari/ASELSAN%20FR_2015_TR.pdf



Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter