Milgem Programı

Başlatan HARZEMŞAH, Eyl 26, 2015, 10:54 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

saladin

Firkateyn tasarımında camların açısına karar veremiyorlar sanirim.
Mesajı Paylaş

Defence

Aynı sorun hayvanat bahçelerinin kapalı sürüngen bölümlerinde ve müzelerde de yaşanır. Tıpkı gece yolculuğunda içinde bulunduğunuz  otobüs, tren ve uçağın iç aydınlık dışı karanlık iken dışarıya baktığınızda camda kendi yansımanızı izlemek gibi. Eğer karşınızdaki cam düz ise, kendi yansımanızdan camın arkasını görememeniz gibi. Bu nedenle müze ve hayvanat bahçesindeki camlar da yansımayı engellemek için içeri veya dışarıya açılı olarak yapılır. Gemilerde de gece camdan kendi yansımanız yerine dışarısı görünebilsin diye açılı cam kullanılır. İçe açılı olanın görüşü daha iyi olmakla birlikte aerodinamik veya stealth etkisi daha kötüdür. Bu nedenle cam açıları tercih nedenlerine bağlı olarak içe ya da dışa doğru yapılırlar. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Modelden yola çıkarsak: 3500 ton deplasmana sahip, 25+ knot hız yapabilen, 15 knot hızda 4000+ nm seyir siasına sahip bir araç olacaktır.

Paylaşılan görsel I sınıfı fırkateyn görselleriyle çok benziyor: Tek bulabildiğim fark GemiSavar füzelerinin 2x 4 olarak 8 tane olması. Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

HeleBiDinle

Ayrıca tasarımda VLS için yer olmasına rağmen VLS görünmüyor. Müşterinin Kolombiya olduğu düşünülürse bu gayet normal.

Acaba kendi VLS çözümümüz üzerinde düşünmeye başlamalı mıyız? Mesajı Paylaş

Defence

VLS, topun arkasında görünüyor. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Evet ama VL-Mica veya MK-41 veya kaç hücreli nedir hiç bilgi bulamadım. Kolombiyada hiç mi türk yok fuara giden :) Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal



Şu habere (https://quwa.org/2017/12/06/stm-showcases-modified-milgem-cf3500-for-colombia/) göre, 76mm baştopu, 2x 4 GemiSavar füzesi, helikopter pisti, 2x3 ASW hafif torpido tüpü, baş topunun arkasında 12 veya 16 hücreli VLS.

8 adet fırkateyn üretmeyi planlıyor. 3500t deplesman civarında olması ihtimal dahilindeki gemiyle ilgili bilgi verilmemiş ama I sınıfı fırkateyn'in silah sistemlerine atıf yapılmış

"The I-Class frigate, also a result of the MILGEM program, has a length of 113 m and displacement of 3,000 tons. It is armed with one 76-mm main gun, two 12.7 mm guns, 2×3 ASW LWT tubes, one RIM-116 Rolling Airframe Missile (RAM) point-defence missile system (PDMS), Mk.41 VLS and 2×8 AShM launchers."

STM seçilmesi durumunda yerel Cotecmar Shipyard tersanesinde (daha çok tübitak tarzı bir enstitüyü andırıyor) iş birliği içinde gemileri yerel olarak üretmeyi öneriyor. Cotecmar firmasının OPV (açıkdeniz karakol gemisi) üretim deneyimi (http://www.cotecmar.com/en/en/products/opv) de bulunuyor. Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Atılgan

Denizaltı Savunma Harbi ve Keşif Karakol Gemisi'nin ihracında geri sayım

Türkiye'nin MİLGEM korvetlerinin ihracı konusunda Suudi Arabistan ve Pakistan ile yürüttüğü sözleşme görüşmelerinde sona gelindi.
Türk savunma sanayisinin son dönemde en dikkat çeken ürünlerinden olan Denizaltı Savunma Harbi ve Keşif Karakol Gemisi'nin (MİLGEM) ihracatı konusundaki çalışmalarda sona gelindi. Türkiye, bir süredir donanmasını yenilemek ve güçlendirmek isteyen ülkelerle MİLGEM'lerin ihracatı konusunda görüşmeler yürütüyor. Bu kapsamda, Suudi Arabistan'a 5, Pakistan'a 4 MİLGEM'in ihracatı konusunda sözleşme çalışmaları yapılıyor. Sözleşmeler üzerinde önemli mesafeler alınırken, her iki ülkeyle de imza aşamasına gelindiği belirtiliyor.

Kolombiya Deniz Kuvvetleri'nin yeni Fırkateyn Tedarik Programı'na talip olan Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret AŞ (STM), tedarik makamının 3 firmanın yer alacağı kısa listeyi açıklamasını bekliyor. STM'nin ihaleye katılan güçlü rakiplerin arasından sıyrılarak kısa listeye kalması öngörülüyor.

STM ayrıca Körfez ülkelerindeki çalışmaları kapsamında Kuveyt Deniz Kuvvetleri'nin korvet ve modernizasyon projeleriyle ilgileniyor.

"Somut sonuçlar için ısrarlı takip"

STM Genel Müdür Yardımcısı Murat İkinci, Kuveyt'te düzenlenen Körfez Savunma ve Havacılık Fuarı'na ve bölgedeki çalışmalarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

İkinci, birçok ülkenin MİLGEM'e gösterdiği ilgiden duydukları memnuniyeti aktararak, "Ancak ilginin yüksek olması, teknik olarak iyi olmanız, önerinizin çok iyi olması tek başına sonucu belirlemiyor. Başka faktörler de süreci etkiliyor. Sabırla, uzun süredir MİLGEM'lerin ihracatı için çalışıyoruz. Somut sonuçlar almak için de çalışmalarımızı ısrarla sürdüreceğiz. Geçici ve yüksek bir ilgi sonuç getirmiyor. Uzun soluklu ve sıkı takibe devam edeceğiz." ifadesini kullandı.

http://www.denizhaber.com.tr/denizalti-savunma-harbi-ve-kesif-karakol-gemisinin-ihracinda-geri-sayim-haber-78245.htm Mesajı Paylaş

farabi

#128
Ara 20, 2017, 04:49 ÖS Last Edit: Ara 20, 2017, 04:52 ÖS by farabi
LM ile ilgili haberleri tararken aklıma düştü ve eski bir tartışmayı alevlendireyim dedim : Mevcut Milgem Ada sınıfı korvetlerin kesilip uzatılması dahi tartışılmış ...
Geminin arka bölümünde hangar üzeri bulunan RAM'in her iki yanında alçakta kalan güverte alanları yükseltilip aynı seviyeye getirilerek , her iki yanda 8 hücreli MK41 için hacim kazanılabilir mi ? LM'nin MMSC konsepti de benzer bir yaklaşıma sahip.









Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter