İ Sınıfı Fırkateyn

Başlatan 7Skies, Eki 11, 2015, 01:26 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

orko_8

"Duydum"... duyum yani. Doğruluğu kesin değil yani. Mesajı Paylaş

robust

Tersane komutani onceki aylarda S&H'a yaptigi aciklamasinda, I-sinifinda tasarim calismalarinin bitmek uzere oldugunu, MILGEM formunun muhafaza edilecegini, kopru onunde ESSM icin 9-10 metre ek blok olacagini, MILGEM formunun korunmasi nedeniyle, toplam agirligin 3000 ton civarina cikmasina ragmen, performans kaybi olmayacagi ve bu yuzden ayni guc sisteminin kullanilacagini soylemisti. 4000 ton demek MILGEM'den farkli bir tasarima ve guc sistemine isaret edebilir. Dogal olarak silah ve sensor donanimida farkli olabilir. Bakalim nasil olacak. Projesi devam eden CAFRAD phase-I'dan cikacak sonuca gore cok amacli X band radar ve gudum yapacak CAFRAD masti kullanacak pre-TF2000 gemi cikarsa sasirmamak laizm. Mesajı Paylaş

wolvarin

İ sınıfının ilk 4 gemisini başka gemilerin ikamesi olarak düşünmek yanlış olur. Fırkateyn sayısının artacağını beklemek lazım. Tcg Anadolu bahsedilen tcg Trakya (ikinci gemi) zaten yeni görev gurubu oluşmasına sebep olacak ve gemi sayısı artacaktır. Ayrıca mevcut gemilerin görev yükünün fazla olduğunda yazılıp duruyor.

Milgem gemilere devam edilmeyip 6000 Deniz mili menzilli İ sınıfını ele alırken sayısı 2 ye çıkacağı konuşulan havuzlu çıkarma gemilerini gözardı ederek analiz yapmak eksik olur.

Donanma mevcut görev gücünü 10 sene önceki ekonomik güce ve ithal ,yardım gemilere göre oluşturmuştu. Bu gün artık silah sistemlerini yerli oluşu kendi gemilerimizi kullanıyor oluşumuz bile donanmadaki gemilerin değişim maliyetini yarıyarıya azaltacaktır.

Türkiye bütçesi bundan 10 yıl öncesine göre çok daha fazladır. Tüm veriler donanmanın büyüyeceğini gösteriyor. Yeni gemilerin tedariğinde şu şunun yerineneden daha akıllıcası ne ne için nereye diye bakılmalı.diye düşünüyorum Mesajı Paylaş

sahin1

Ben bir tahminde bulunayım.

Önce mevcutlara bakalım. Yavuz sınıfı gemilerin hizmete girişleri 1988 yılındadır. Yani bu gemilerin tahmini daha 10+ yıl ömürleri var. Perry sınıfı gemiler ise her ne kadar 1980'ler başlarında üretilseler de okyanus tipi olmaları ve özellikle 4 gemilik bir pakedin ciddi modernize geçirmeleri sebebiyle zannımca bunlar 50 yaşlarını görebilirler. Yani bu gemilerin de daha 10+ yıl kadar ömürleri var.

Bir kaynaktan (güvenilmez vikipedi olabilir.) teşkilatın halen, 5 muhrip filotillası (mevcut gemi adedi 4 filotillayı karşılıyor.), 2 korvet filotillası, 3 denizaltı filotillası, 4 hücumbot filotillasından müteşekkil olduğunu okumuştum.

Amfibi taarruz gemimiz Anadolu'ya bir kardeş getirilmek isteneceğinden hiç şüphem yok. Adı da büyük ihtimalle Takya olacaktır. Elbette böylesine stratejik değeri olan gemilere yüksek kabiliyetli yakın koruma gemileri refakat edecektir. Bunlar elbette bizim hava savunma yeteneği artırılmış TF-2000 tanımlı fırkateynlerimiz (gerçekte destroyer) olacaktır. Ayrıca, Deniz kuvvetlerimizin giderek artan uzun mesafe görevleri de bu tip gemileri zaruri kılıyor.

Bunlardan varacağım nokta şudur. İlk 4 adet İ sınıfı tekne Yavuz sınıfı ilk 4 teknenin yerine geçebilir. Yavuz sınıfı bu ilk 4 teknenin yaşı daha elverişli olduğuundan artık halihazırda 40 yaşını devirmiş olan ve 2010'li yıllarda yaşı daha da artacak olan Avisoların yerine ikame edilir. Üstelik bu teknelerin tonaj ve kapasiteleri de bizim Ada sınıfı korvetlerin çok üzerinde değildir. Böylelikle Ada+Yavuz 8 tekne ile mevcut 2 filotilla ikame edilir. İ sınıfan    Mesajı Paylaş

sahin1

Devam ediyorum... İ sınıfının devamı 4 tekne ile muhtemelen Perry sınıfı bir parti gemi emekli edilebilir.

Ben 4 adet TF-2000 tanımlı geminin 2'şer adet olarak amfibi taarruz gemilerinin yanına verileceğini ve bunlarla birer filotilla oluşturulacağını düşünüyorum.

Hücumbotlar konusunda ise tereddüt yaşıyorum. Zira bazı ifadeler bunların halen birkaç adet mevcuda inmiş Kartalların yerini alacağını belirtirken, bazı kaynaklarda direk ilk Doğan sınıfından bahsediyor. 

Sonuçta; 2 LHD'nin yanına 4 destroyer (2 filotilla), 12 fırkateyn (3 filotilla), 8 korvet/hafif fırkateyn (2 filotilla), 14 denizaltı (3 filotilla), 24 civarı hücumbot (4 filotilla). 

Üretim takvimine ve Deniz Kuvvetleri Komutanının ifadelerine baktığımda, özel sektörde devreye sokulunca yetişme ihtimali var. Ama buna rağmen ben takvimde sarkmalar olabileceğini bekliyorum. Malum ekonomi meselesi.    Mesajı Paylaş

wolvarin

Bence havuzlu çıkarma gemilerinin yanına ikişer İ sınıfı yeni tedari diye işe başlamalı yapılış tarihleri uyum içinde.

Daha sonra mevcut gemiler üzerine değerlendirmelere bakılabilir. Mesajı Paylaş

dum

Sayın şahin1,

Halen 2 adet ada sınıfı korvetin inşaa halinde olduğunu ve bunların katılımıyla modern korvet sayısının 4 olacağını hatırlatmak isterim.

Burak sınıfı korvetleri bu 4 ada sınıfı korvet ile ikame edeceğimiz belli. 16 adet tuzla sınıfı dz.krk.botu da mevcut. İlaveten savaşta dz.k.k. emrine giren 4 adet dost sınıfı korvetin de varlığı nedeniyle ; i sınıfı ile burak sınıfı arasında bir korelasyon göremiyorum.

Ben yaş ve donanımlarına baktığımda değişmesini öncelikli gördüğüm ; 4 adet vls'siz gabya sınıfı firkateynin ve ardından da 4 adet yavuz sınıfı meko-1 fırkateynin i-sınıfı fırkateynlerce ikame edileceğini sanıyorum.

Eğer 2021'den itibaren her sene 1 adet i sınıfı envantere girebilecekse;

*2021,22,23,24 te 4 adet vls-siz gabya'nın (ortalama 40+yaş),

*2025,26,27 ve 28 de 4 adet yavuz meko-1'in ( ortalama 40 yaş) değişeceğini düşünmek hata olmaz sanırım.

*ayrıca 2025 ve 30 arasında 4 adet tf-2000'in de vls'li gabyaları (+45 yaş), değiştirmesi şaşırtıcı olmaz.

Burak sınıfı korvetlerin de 3 ve 4 nolu ada sınıflarının envantere girmesiyle 2017/18  sonrası envanterden çıkacağı belli.

2030'da  

4 tf-2000, 4 meko-2 , 8 i sınıfı, 4 milgem gibi bir donanma olacaktır.
Mesajı Paylaş

sahin1

Benim tereddüt etiğim nokta ise, halihazırda, 16 fırkateyn, 6+2 korvet ile majör 24 tekne mevcutken, ileriki yıllarda lhd'lerin mevcudiyeti de dikkate alındığında majör platform sayısının 20 ile sınırlı kalmayacağı veya kalmaması gerektiği yönünde. Bahsettiğiniz karakol gemileri ise zaten adı üstünde karakol gemileri.
Neticede, tahmin yapıyoruz. Ama temelde aynı paralelde düşündüğümüzü söyleyebilirim. Sadece ben bir de teşkilat şemasına da bakıyorum. Mesajı Paylaş

süper çavuş

@sahin1 , Hocam eğer Donanmanın eline bir sihirli değnek verseydiniz ilk yapacağı iş 1dk değil 1sn düşünmeden 4 Yavuz'u ve 4 Gabya'yı çöpe göndermek olurdu ,,
Gemiler sorunlu hemde çok ciddi sorunlular işletme ve idame bakımından ,,
Aslında milli projeler faaliyete geçinceye kadar ara çözüm mahiyetinde tedarik  için araştırsak hiç fena olmaz ki aynı durum denizaltı filomuz içinde geçerli bence çok yakında denizaltı krizide kapımızda .. Mesajı Paylaş

dalamper

Konuyu dağıtmak gibi olmasın ama ilk geminin devlet tarafından yapılıp, geri kalanının özel sektöre bırakılmasının sebebi nedir? Mesajı Paylaş

anafor2016

Denizalti filomuz yeni teknelerden oluşuyor diye biliyordum Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

#41
Mar 10, 2016, 09:29 ÖÖ Last Edit: Mar 10, 2016, 11:56 ÖÖ by HARZEMŞAH
@dalamper

İstanbul tersanesini TF-2000 için boşaltmak

@Anafor

Saldıray envanter dışına çıktı. Planlamalara göre 14 olması gereken denizaltı sayımız 13'e indi. Reis sınıfı ise çok sarktı. İlk denizaltı 2021 de envantere girecek. Ardından da her yıl 1 denizaltı. Bu durumda Ay sınıflarının teker teker envanter dışına çıkarılması 2022 yılından sonra gerçekleşecektir. Çünkü ilk Reis, 14 olması gereken denizaltı sayısını tamamlamak için kullanılacaktır. O tarihte ilk Ay sınıfı olan Atılay yaklaşık 50 yaşında olacaktır. Umarım gövdeler o tarihlere dek dayanırlar? Süper Çavuş haklı. Asıl sorun denizaltı filosunda gibi görünüyor... Mesajı Paylaş

anafor2016

bilgi icin teşekkürler. Mesajı Paylaş

Destiny

#43
Mar 10, 2016, 02:25 ÖS Last Edit: Mar 10, 2016, 02:28 ÖS by Destiny
Bu gemiler Mekoların yerini alacak artık kesin muhtemelen TF-100 dediğimiz gemide İ sınıfının ta kendisidir zaten. Ancak biz Türk donanması olarak;
1-Uzun menzillerde seyir icra eden, etmeye çalışan,
2-Açık Denize filolar göndermeye çabalayan,
3-Sıkıntılı denizlerde karakol görevi yapan,
4-LHD gibi 1'i kesin 2 gemi inşa edecek bir donanmayız.

TF-2000 gibide her bakımdan gerek ateş gücü, gerek seyir sia'sı, gerek son tekno-konsept elektronik donanım kabiliyetleri yüksek bir gemi inşa edecek bir donanmayız. En azından bir kaç manada bu 2 gemi arasına uçurum koymamalıyız. Elektronik donanımı kabul edilebilir seviyede tutulabilir ancak yukarıdaki maddeler gereği ve dışardan bizi tehdit eden unsurlar gereği kabul edilemez 2 önemli husus var benim gözümde;
1-Yüksek Ateş Gücü, (TF-2000'in yeteneklerinden ödün vermeden düşman unsurlarını sature etmek, hedef sayısı artırmak)
2-Zaten İ Sınıfındada yeterli görülebilecek Seyir menzili.

Gezginleri bu gemilerden yoğunlukta atabilmeliyiz kanaatindeyim, bölgede normal yollardan erişemeyeceğimiz menzillerden(Hazar, Rusya'nın derinliği)tehdit edilen bir hava sahamız var bunlara karadan ve özellikle denizden cevap verebilmeliyiz. En önemlisi başta afrika ve aden-hint-arap bölgesi olmak üzere vurucu gücümüzü aktarabileceğimiz, kullanacağımız bölgeler olabilir ne yani bu gemiyi oraya binlerce km yüzdürüp eğer kabiliyeti varsa VLS'lerin 5-6 tanesindeki gezginlerden füze atmak, 16ssm'le görev icra etmek içinmi göndereceğiz o kadar yolu.? Bence ateş gücü kilit noktadır burada sadece saldırı mahiyetindede değil, LHD'lere eşlik edince SM'lerle ve ESSM'lerle keza TF-2000'e ihtiyaç duymaksızın sınırlıda olsa koruma sağlayabilir veya TF-2000'in bir cephaneliği dahi olabilir düşünebiliyormusunuz TF-2000'in sensörleriyle birleşecek böyle bir cephaneliğin nasıl hesap değiştirteceğini. Hatta ilerdeki muhtemel kara tabanlı güçlü radar ağımızla TF-2000'e ihtiyaç bile olmadan kara-deniz unsurları bağlantısıyla İ Class'ı iç sahada TF-2000'e yüceltebilecek bir platform. İnşallah 4k ton duyumu doğrudur hatta 4.5, 5'i bile bulur ateş gücü, nokta savunması artmak kaydıyla tabi. Mesajı Paylaş

sailordream

#44
Mar 10, 2016, 02:41 ÖS Last Edit: Mar 10, 2016, 02:49 ÖS by sailordream
Genel olarak duruma bakacak olursak.

Yavuzların motor sorunu aşırı değil ana sıkıntı çok büyük modernizasyondan geçmemelerinden kaynaklı. Bunların detaylı blok overalları ile ilgili bir ihale açılmıştı arapsacına döndü ama durum düzeliyor. Çok sıkıntı denilen konu motorlardaki sorunalrdan ziyade büyük profesyonel yenileme bakımlarının yapılamamasından kaynaklı.
Detaylı bilgiyi http://www.ihalekarari.com/kamu_ihale_kurulu_uyusmazlik_karari_48667/ adresinden okuyabilirsiniz.
MTU20V 1163 serisi motorlar narin motorlardır yüksek güç oranlarına çok hafif ağırlıkları ile ulaşırlar. Şu anda bu motorların kapsamlı yenilenmeleri ile ilgili bir ihale devam etmektedir yıl sonuna kadar sonuçlanır ve önümüzdeki sene motor sorunu kalmaz. Sorun Fırkateynlerde değil hizmet satınalmada yaşanan saçmalardan kaynaklı. Fırkateynlere çamur atmayın izi kalıyor :).

B sınıfı korvetlerin ana alınma amacı ota buna her yere fırkateyn göndermek zorunda olan donanmanın elini rahatlatmak içindi. Yani B sınıfının yerine geçici olarak Yavuzların kullanılması pek mümkün değildir bu sebeble açık deniz için MİLGEM korvetler ve iç sular için karakol gemileri yapıldı. Yani B sınıfının birebir değişmesi gereken bir durum kalmadı o görev tanımı bölünerek daha detaylı hale geldi.

Denizaltılar konusuna detaya inersek Donanmanın yapılanmasında sayının 12'ye kadar düşmesinde dahi bir tehlike arz etmeyeceği sadece çok hassas dengelerin oluşacağından dolayı ana sayının 14 olması gerektiği görüşü hakimdir.
Çok iyi durumda Gür sınıfı denizaltılarımız. Yapılan yerli modernizasyonlarla onlarla hemen hemen ayni kabiliyetlere yakın Prevezeler ve büyük ve uzun yıllar daha yol almasını sağlacak teknik modernizasyonu 2-3 sene yapılan 2 adet Ay sınıfı Doğanay ve Dolunay denizaltılarımız vardır. Evet Reis sınıfı gecikti ama panik yaratacak kadar acil durum çanları çalmıyor zaten onun gevşekliğinden dolayı "Kayseri pazarlığı" yapılarak daha fazla kazanım için süreç uzadı. Ancak onda da artık limitlere geliniyor, ilk iki denizaltının gecikmeden inşa edilmesi zafiyet oluşmasını önler. Yani Atılay Batıray ve Yıldıray birbirlerine can verek bir süre daha devam ederek bu süreç çok sıkıntısız geçirilebilir. Ama büyük konuşmayım beklenmedik yerlerden her an her seyin olabileceği bir ülkeyiz, malum :) (Bu arada Ay sınıfı denizaltı isimlerine hayran birisiyim)

Gelelim kemirme konusuna Deniz kuvvetlerimizin en başarılı olarak yaptığı işlerden birisi envanterden çıkan gemilerin mevcut benzer sınıf gemiler için yedek parça ve ekipman olarak kullanmalarıdır. Bu işleme denizciler "kemirme" derler. Bir sınıf kemirilmeye başlandığında diğer sınıf gemiler için can olmaya başlar enteresan bir biçimde bu sayede envanterdeki eski gemilerin görev süreleri daha da uzar ve verimlilikleri artar.
Örneğin: Görevdeki geminin eskiyen sistemleri ile emekli olan geminin sistemlerinden daha iyi olanları ayni gemide buluştuğu için görevdeki gemi emekli olan sayesinde eskisinden daha az sorun çıkartmaya başlar
Yani B sınıfı gemiler bir anda emekli olmayacaklar birer ikişer görevden alınırken diğerleri daha uzun süre görev yapabilir durumda kalabilecek. Ayni durum Gabyalar içinde geçerlidir. 4 modernize edilmiş Perry diğerlerini kemirerek daha uzun süre görev yapabilir durumda kalabilirler. Keza Ay sınıfı denizaltılarda da durum böyle olacaktır.

Sayın Robust İ sınıfında MİLGEMdeki endaze benzer olarak uygulandı tasarımda afaki farklar değil görev ve ölçülerin büyümesi gereği farklılıklar olacaktır. Motor konusunda muhtemelen ayni dizel serisinin daha güçlü olan versiyonu seçilirken türbinin tek türbin yada iki türbin olup olmayacağı hala netleşmedi beklentim iki olması yönünde. Elektroniklerde çok bir beklentiye girmemek gerek en net olan kısım o Smart-S mk2 diye çok net söylendi farklı bir sistem olmasına hiç ihtimal vermiyorum.

Sayın Destiny MK41 VLS'ler ABDnin kendi füzelerini ateşlemek için yaptığı dikey atıcılardır. Kankileri Güney Koreliler dahi o dikey lançerlerden yerli füze atma kabiliyetini alamadıkları için onları kopyalayıp kendi yapım füzelerini kullanabilecekleri dikey atıcılar ürettiler. Yani İ sınıfına takılacak VLS'lerden gezgin füzesi atabilememiz şu anda pek mümkün değildir(tüm kalbimle dilerim yanılırım). Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter