Türkiye'de Sivil Havacılık Gelişmeleri

Başlatan canıtez, Ağu 19, 2017, 11:42 ÖÖ

« önceki - sonraki »

canıtez

Uluslararası hava taşımacılığı sektörü son on yılda yüzde 5,6 büyürken, Türkiye'de bu oran yüzde 14'ü buldu. Türkiye'de son 10 yılda yolcu uçağı sayısı yüzde 265, balon sayısı yüzde 337, iş jeti sayısı yüzde 41,8 arttı

Avrupa ülkeleri ve gelişmekte olan bazı ülkeler ekonomik sorunlarla uğraşırken, Türkiye'de gelişen ekonomi birçok sektörde olduğu gibi havacılıkta da yüksek oranda büyümeyi beraberinde getirdi. Türkiye'de ağustos ayı başı itibarıyla 2008 yılına göre balon sayısında yüzde 337, yolcu uçağı sayısında yüzde 265, iş jeti sayısında ise yüzde 41,8 artış gerçekleşti.

AA muhabirinin, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden (SHGM) aldığı bilgilere göre, son yıllarda havacılık alanında dünyanın en hızlı büyüyen ülkesi Türkiye oldu. Avrupa ülkeleri ve gelişmekte olan bazı ülkeler ekonomik sorunlarla uğraşırken, Türkiye'de gelişen ekonomi birçok sektörde olduğu gibi havacılıkta da yüksek oranda büyüme sağladı.

Uluslararası hava taşımacılığı sektörü son on yılda yüzde 5,6 büyürken, Türkiye'de bu oran yüzde 14'ü buldu.

Türkiye'de havayolu işletmeleri tarafından kullanılan yolcu uçağı sayısı 2008'de 271 iken, bu ay itibarıyla rakam yüzde 265 artışla 988'e yükseldi. 2008 yılında 43'ü iç, 109'u dış hat olmak üzere 152 uçuş noktası bulunurken, bu yılın haziran ayı sonu itibarıyla uçuş noktası sayısı yüzde 94 artışla 295 oldu.

İş jeti sayısında da 2008-2017 yıllarında önemli oranda artış dikkati çekti. Türkiye'de 2008'de 55 iş jeti bulunurken, bu ay itibarıyla sayı yüzde 41,8 artışla 78'e ulaştı.

Türkiye'deki havayolu işletmecileri tarafından kullanılan balon sayısında da rekor düzeyde artış gerçekleşti. 2008 yılında 57 olan balon sayısı, bu ay itibarıyla yüzde 337'lik artışla 249'a çıktı.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/havaciliga-turkiye-damgasi.html Mesajı Paylaş

canıtez

PATRONLAR MASRAFLI İŞ JETLERİNİ BIRAKIYOR


Türk Hava Kurumu Başkanı Atılgan, son yıllarda iş jeti sayılarındaki düşüşün, maliyet ve masraflarının fazla olmasından kaynaklandığım söyledi

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden (SHGM) alınan bilgiye göre, uluslararası hava taşımacılığı sektörü son on yılda yüzde 5,6 büyürken, Türkiye'de bu oran yüzde 14'ü buldu. Havacılıkta dünyanın en hızlı büyüyen ülkesi Türkiye'de, ekonomideki gelişmeye paralel iş jetlerine de talep arttı. Türkiye'de 2008'de 55 olan iş jeti sayısı, 2012 sonunda 98'e ulaştı. Bu yılın ağustos ayında ise iş jeti sayısı 78'e geriledi.

Türk Hava Kurumu (THK) Başkanı Kürşat Atılgan, son yıllarda jet sayılarındaki düşüşün, maliyet ve masraflarının fazla olmasından kaynaklandığını söyledi. Atılgan "Kaptan pilot maaşı 10 bin dolar, ikinci kaptan pilotun maaşı 6 bin 500 dolardır. Hava sahasını kullandığınız her ülkeye para ödersiniz. Bu nedenle de 2009'dan itibaren jet sayısı azalmıştır" dedi. Hava taksi işletmesi olan şirketlerin kiraya verdiği jetlerin, saatlik ücretleri 3 bin dolar ila 4 dolar arasında değişiyor. Jetlerin piyasa değeri ise ortalama 8 ila 10 milyon dolar.

http://www.airkule.com/haber/PATRONLAR-MASRAFLI-IS-JETLERINI-BIRAKIYOR/28048 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter