SANMAR Tersanesi

Başlatan Atılgan, Ağu 16, 2017, 08:55 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Atılgan

Sanmar'dan bir ilk daha: 90 TBP Liman Römorkörleri

Sanmar Shipyards'a teslim edilecek 90 ton çekme gücüne sahip liman römorkörlerinde ilk kez yüksek devirli MTU dizel motorlar kullanılacak.

Rolls-Royce ile Sanmar Shipyards, Türkiye'de dört yeni terminal römorköründe kullanılacak sekiz MTU 4000 motorunun teslimatını kapsayan sözleşmeyi imzaladı. Sözleşme ayrıca opsiyonel olarak dört motoru daha kapsıyor. Römorkörlere her biri dakikada 1.850 devirle 2.700 kW güç üretebilen ikişer adet 16V 4000 M73L MTU motoru takılacak. MTU, Rolls-Royce Güç Sistemleri'nin bir parçası olarak faaliyet gösteriyor.

Sanmar Shipyards Proje Direktörü Ali Gürün, "MTU'nun teknik desteği, hizmeti ve MTU motorlarının güvenilirliği bizim yeni Robert Allen/ Rastar 2900sx römorkörlerinde de MTU motorlarını tercih etmemizde etkili oldu" dedi. Sanmar ve MTU, 2009'dan beri yakın şekilde çalışıyor.

MTU Denizcilik ve Kamu İlişkileri Birimi Başkanı Knut Müller ise şunları söyledi: "Tarihte ilk kez yüksek devirli motorlar bu güç klasmanında liman römorkörlerinde kullanılacak. Bugüne kadar liman römorkörlerinde sadece ortalama 85 ton çekiş gücüne sahip orta devirli motorları kullanmak mümkün olabiliyordu. Böyle bir pazara başarılı bir şekilde giriş yapabildiğimiz için çok memnunuz." Motorun hızı, Sanmar Shipyards'ın herhangi bir ara dişli kutusuna ihtiyaç duymadan pervaneyi kontrol edebilmesini sağlamak amacıyla bu çözüme özgü olarak dakikada 1.850 devre düşürüldü.

2018 yılı itibariyle Danimarkalı römorkaj şirketi Svitzer tarafından işletilen filoya uzunluğu 30 metrenin altında olan Robert Allen/Rastar 2900 SX terminal römorkörleri eklenecek. Römorkörler, terminal römorkaj hizmetleri kapsamında 20 yıllığına Svitzer'la anlaşan Fas'taki Tanger-Med Limanı'nda kullanılacak. Afrika'nın kuzeybatı kıyısında yer alan bu liman, Cebelitarık Boğazı üzerinden Akdeniz girişine yakınlığı ve Afrika kıtasının en yoğun ikinci konteyner limanı olması sebebiyle stratejik bir öneme sahip.

MTU ve Sanmar, yapılan bu anlaşmanın yanında yine Svitzer tarafından kullanılmak üzere 70'er ton çekiş kapasiteli iki römorka her biri 2.000 kW güç verecek dört adet 16V 4000 M63 motorunun teslimi konusunda ek bir anlaşma daha imzaladı. Yeni anlaşmalarla beraber şimdiye kadar Sanmar tarafından üretilen ve MTU motorlarıyla donatılan römork sayısı 16'ya çıktı. Sanmar Shipyards tarafından üretilen römorkör tiplerinin yarısında ise MTU motorları tercih edildi.

http://www.kaptanhaber.com/haber/46636/sanmardan-bir-ilk-daha-90-tbp-liman-romorkorleri.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Sanmar Tersanesi, İngiliz SMS Towage Şirketine inşa ettiği yedinci römorkörü teslim etti


İngiliz römorkör operatörü SMS Towage, Türk römorkör üreticisi Sanmar Tersaneleri tarafından üretilen yedinci ASD römorkörünü de teslim aldı. Şirket römorköre "Superman" ismini vererek, Sanmar üretimi diğer altı römorkörün (Statesman, Scotsman, Yorkshireman, Masterman, Englishman ve Merchantman) isimlendirilmesinde kullandığı şablonu devam ettirmiş oldu.

Robert Allan imzalı RAmparts 2400 SX özel tasarımına sahip yeni römorkör Sanmar'ın Boğaçay serisi olarak inşa edildi. Bu modelin yoğun ilgi gördüğünü belirten Sanmar, Superman'in teslimiyle bu modelde 27 adet üretime ulaştıklarını söyledi. Ulupınar serisi temel alınarak geliştirilen bu seri, artırılmış genişliğe bağlı olarak daha fazla stabiliteye ve daha yüksek çekme gücüne sahip.

24,4 metreye 11,25 metre boyutlarına sahip Boğaçay serisi römorkörler için 75 metrik ton üzerinde çekme gücü sağlayabilen Caterpillar ve Rolls Royce gibi çeşitli motor seçenekleri mevcut. Teslimatı gerçekleştirilen Superman'de 70 metrik ton çekme gücü sağlayan iki adet 2 bin hp güce sahip ana motor bulunuyor. Bununla birlikte Superman, ayrı bir Caterpillar dizel pompa ile beslenen Fi-Fi 1 standardına uygun yangın söndürme ekipmanıyla donatılmış durumda.

Sanmar Genel Müdürü Cem Seven yaptığı açıklamada "SMS Towage'ye yedinci teslimatımızı yapmış olmaktan gurur duyuyoruz. SMS Towage gibi yüksek saygınlığa sahip bir şirketin düzenli olarak bizi tercih etmesi, Sanmar üretimi römorkörlerin yüksek kalitesine ve performansına duyulan güvenin bir kanıtıdır. Sanmar olarak biz eski ve yeni bütün müşterilerimizle iyi ilişkiler kurmaya devam edeceğiz."

http://www.denizhaber.com.tr/sanmar-tersanesi-ingiliz-sms-towage-sirketine-insa-ettigi-yedinci-romorkoru-tesl-haber-76035.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Sanmar, Svitzer'in altı römorkör siparişini teslim etti


M/V Svitzer Avon'un Birleşik Krallık'taki Bristol Limanı'na teslimiyle Sanmar, Svitzer ile imzaladığı altı römorkörün inşasını içeren sözleşmeyi tamamlamış oldu.

Bu sözleşmenin tamamlanmasıyla Türk römorkör üreticisi ile Kanadalı römorkör tasarımcısı Robert Allan Limited'in (RAL) işbirliğinde inşa edilen römorkör sayısı 150'ye ulaştı.

Svitzer'in yeni altı yüksek performanslı römorkörü Sanmar'ın RAL imzalı RAstar 2800 E tasarımlı 28,2 metreye 12.6 metre ölçülere sahip Terminal Sınıfı ailesine üye bulunuyor. Her biri 70 metrik ton çekme gücüne sahip römorkörler, 1800 rpm devirde 2000 kilowat güç üreten ve her biri Schottel SRP 460 model ASD konfigürasyonlu sabit kanatlı pervaneyi tahrik eden iki adet MTU 16V4000 M63 dizel motor ile donatılmış durumda. Ancak müşterinin özel işletme ihtiyaçlarını karşılamak için standard sınıfa bazı modifikasyonlar uygulandı ve Yedekleme Gemileri notasyonu ve FIFI1 notasyonu ile ABS sınıflandırması sağlandı.

Son römorkörün Türk tersanesinden ayrılması üzerine Sanmar Genel Müdürü Cem Seven şu açıklamaları yaptı: "Svitzer gibi alanında uzman bir müşteri ile çalışmak bizim için büyük bir zevk. Svitzer ile aramızdaki başarılı ilişkiyi, müşterimizin Fas'taki bir operasyonunda kullanacağı dört adet, kısmen daha büyük ölçülere sahip ASD konfigürasyonlu römorkörü inşa ederek daha da güçlendireceğiz."

Bu son sözleşme ile Sanmar'ın Svitzer'e teslim ettiği toplam römorkör sayısı 19 oldu.

http://www.denizhaber.com.tr/sanmar-svitzerin-alti-romorkor-siparisini-teslim-etti-haber-76602.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

SANMAR, Abu Dhabi Port'a 2 adet 30 ton çekme gücüne sahip yeni inşa römorkör satışı gerçekleştirdi


Türkiye'nin en önemli römorkör üreticilerinden Sanmar Tersanesi, Abu Dhabi Marine Services - Safeen Fuarı'nda 2 adet 30 ton çekme gücüne sahip Yeniçay RAscal 1800 sınıfı, yeni inşa römorkör anlaşması imzaladı.
Türkiye'nin en önemli römorkör üreticilerinden Sanmar Tersanesi, Abu Dhabi Marine Services - Safeen Fuarı'nda, Abu Dhabi Port'ta kullanılmak üzere, 2 adet 30 ton çekme gücüne sahip Yeniçay RAscal 1800 sınıfı, yeni inşa römorkör anlaşması imzaladı.

Deniz Haber Ajansı'nın edindiği bilgiye göre, Abu Dhabi Port için inşa edilecek Yeniçay RAscal 1800 sınıfı römorkörlerin, 18.70 metre boyunda, 9.20 metre genişliğinde, 12 knot hız ve 30 ton çekme gücüne sahip olduğu belirtilirken, römorkörlerin Robert Allan tarafından dizayn edildiği kaydedildi.

Alınan bilgiye göre, seri üretimde olan Sanmar Tersanesi'nin açığa inşa ettiği römorkörlerden ilkinin Kasım-2017'de, ikinci römorkörün ise Şubat-2018'de Abu Dhabi Port Liman Otoritesine teslim edileceği ifade edildi.

YENICAY RASCAL 1800 SINIFI RÖMORKÖRLER

RAscal sınıfı kompakt römorkörler Robert Allan tarafından, modern yüksek performanslı Z-sürücülü çekme ve küçük gemilerin yedeklemesi için özel olarak tasarlandı. RAscal tipi gövde yapısı, önceki birçok başarılı gövde tasarımından yola çıkılarak her türlü operasyon türünde iyi seyir, manevra ve stabiliteyi temin edecek şekilde dizayn edildi.

RAscal 1800 römorkörleri denize çıkan gemilerin yedekleme operasyonları için maksimum verim ve performans sağlayan çift Z-sürücülü dizel motora sahip. Gövdenin formu ve şablonu Robert Allan'ın tecrübeli tasarımcıları ile Sanmar Tersanesi'nin birlikte yürüttüğü uzun çalışmalar sonucu geliştirilirken, bu amaç için yüksek performansa sahip olması sağlanıyor.

RAscal 1800 tamamen kaynaklı çelik yapıya sahip olmakla beraber, levha yapısı tüm sınıflandırma kurumlarının standartlarının üzerinde. Gemi her türlü çekme ve yedekleme operasyonunu mümkün kılan ağır işletme koşullarına dayanıklı güverte donanımına ve usturmaçaya sahip...

RASCAL 1800 - YENICAY
Tam boy (metre)                             18,70
Genişlik (metre)                              9,20
Draft (metre)                                  3,95
Yakıt (m3)                                      34
Ana motor kuvveti (kW)                   2x970
Hız (knot)                                       12
Çekme gücü (ton)                            30

http://www.denizhaber.com.tr/sanmar-abu-dhabi-porta-2-adet-30-ton-cekme-gucune-sahip-yeni-insa-romorkor-satis-haber-76680.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Sanmar Tersanesi'nden Abu Dhabi Ports'a bir römorkör teslimi daha

Sanmar Tersanesi'nde inşa edilen "Al JIMI 1" (Yenicay VII) römorkörü Abu Dhabi Ports'un büyüyen filosuna katıldı. Bu filoda "Al JIMI 1"in  yine Sanmar tarafından 2017'de teslim edilen, "Al SHAHEED"(Yenicay IV) ve "AlHILI 1" (Yenicay VI) isimli kardeş iki römorkörü de bulunuyor.

Robert Allan Ltd Rascal 1800 tasarımına sahip son teknoloji ürünü ekipmanlarla donatılan Yeniçay serisi römorkörler; Abu Dhabi Ports'un mevcut filosuna katılarak, Musaffah Limanı ve Zayed Limanı'na hizmet verecek. Römorkörler, Abu Dhabi Ports'un denizcilik hizmetleri kanadı olan SAFEEN tarafından işletiliyor. Bu gemiler standart bir tasarıma sahip olmalarına rağmen, zorlu yerel şartlara uyum sağlamak üzere modifiye edildi.

Konu hakkında konuştuğumuz, SAFEEN Denizcilik Hizmetleri Baş Zabiti Kapt. Maktoum Al Houqani: "SAFEEN'in büyüme hızından memnunuz ve filomuza kattığımız bu yeni römorkörlerin, bize yeni müşteriler kazandıracağından eminiz. Müşterilerimiz için en yüksek kaliteli ürünleri talep ediyoruz; dolayısıyla tedarikçilerimizin de aynı kalite seviyesinde olmaları bizim için çok önemli. Bünyesinde modifiye edilmiş, her türlü yaşamsal alanda kullanılabilen, artırılmış yalıtım kalınlıkları ve fan kapasiteleriyle, geliştirilmiş HVAC sistemi içeren bir sıcak iklim paketini de istemiş olmamıza rağmen; Sanmar römorkörün teslimatını tam zamanında gerçekleştirdi. Zamanında teslimat SAFEEN için çok önemliydi ki, Sanmar'ın çabuk yanıt vermesi ve performans geçmişi, kendilerini tercih etmemizde büyük bir rol oynadı," dedi.

Sanmar Tersanesi Satış Direktörü (MEA) Gary Dockerty ise yaptığı açıklamada, "Sanmar olarak, üçüncü Yeniçay Klası ASD römorkörümüzü SAFEEN'e teslim etmekten kıvanç duyuyoruz. Uzun yıllar boyunca güvenle hizmet edeceği SAFEEN'in artan itibarına kendi alanında katkı sağlayacağından eminiz ve SAFEEN'in vizyonuna ve başarmak istediklerine önümüzdeki uzun yıllar boyunca destek vermesini dört gözle bekliyoruz," diye konuştu.

18.7 metre, 9.2 metre boyutlarındaki ASD konfigürasyonu olan Yeniçay römorkörlerinde, her biri 1.800 dakika/devir'de 969 kW güç üreten Caterpillar C32 ana motorları kullanılıyor. Bunlar, Veth VZ-900 azimut kıç pervanelerini döndürüyorlar. Yenicay VII, denizde gerçekleştirilen testlerde, 32 tonluk bir çekiş gücüne ve yaklaşık 12 knot azami hıza ulaştı.

Kompakt römorkörlerden oluşan bu sınıf, bilhassa üstün bir performans ve bölgedeki tipik küçük limanlarla iskelelerdeki gemiler için yüksek yükleme-boşaltma kapasitesi elde etmek üzere tasarlandı. Bunun yanında, yükseltilmiş deniz suyu soğutması ve HVAC özellikleriyle, yaz mevsimlerinde bölgede gözlenen oldukça yüksek sıcaklıktaki hava ve deniz suyu koşullarında güvenle kullanım ve mürettebat konforu sağlayacak.

Abu Dhabi Emirliği bünyesinde 2006 yılında kurulan Abu Dhabi Ports, Abu Dhabi'nin önde gelen ticarî ve halk limanları yöneticisi ve işletmecisi oluyor. Port of Fujairah'ın ve hem ticarî hem de lojistik bir merkez olan Khalifa Sanayi Bölgesi Abu Dhabi (Khalifa Industrial Zone Abu Dhabi - KIZAD) ve bunun içerisinde yer alan Khalifa Limanı Serbest Bölgesi (Khalifa Port Free Trade Zone), sunduğu 100 kilometrekarelik alan olanağıyla, Orta Doğu bölgesinde yatırımcıların ilgisini çeken en büyük serbest bölge niteliğinde.

Abu Dhabi Ports, aynı zamanda, Khalifa Limanı Konteyner Terminali'ni tam donanımlı lojistik hizmetleriyle işleten Abu Dhabi Terminals'in yüzde 50'lik hissesine de sahip. Halihazırdaki 2.5 milyon TEU kapasitesine ek olarak Abu Dhabi Ports, COSCO SHIPPING Ports Limited ile imzaladığı ve operasyonları 2019 yılında başlayacak olan anlaşmayla, her iki konteyner terminalindeki yıllık kapasitesini 6 milyon TEU'ya çıkarmayı hedefliyor.

http://www.denizhaber.com.tr/sanmar-tersanesinden-abu-dhabi-portsa-bir-romorkor-teslimi-daha-haber-79844.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Sanmar'dan Gökçay serisi liman römorkörü

Sanmar Tersanesinin yeni Gökçay serisinin ilk römorkörü,  mükemmel performans gösterdi

Rekabetçi bir maliyetle yüksek performans için özel olarak tasarlanan yeni çelik çift uskurlu liman römorkörü, daha iyi stabilite ve kompaktbir köprüüstünden tüm yönlerde mükemmel görünürlük için artırılmış bir kemere genişliğine sahiptir. İkiz nozullu ve dört dümenli konvansiyonel çift uskurlu tahrik sistemi, 21 tonluk bir kanca gücü ve 11.5 knot'luk bir yüksek hızda mükemmel manevra kabiliyeti sağlar.
Bureau Veritas tarafından sınıflandırılan Sanmar'ın Gökçay serisi römorkörü, 7,4 m  kalıp genişliği ile 16.3 m. tam boya ve 2,7 m'lik bir su çekimine sahiptir. 15 m3'lük bir akaryakıt kapasitesi olan römorkör, 3 kişilik bir mürettebatı barındırabilir.

Tahrik sistemi ikiz 650 kW Caterpillar C18, Reintjes 5.5: 1 geri / redüksiyon dişlileri, 120 mm paslanmaz çelik mil ve # 37 nozullarda 1450 mm 5 kanatlı pervanelerden oluşmaktadır. İkiz yüksek oranlı dümenleri her bir nozulun arkasına yerleştirilmiştir. Yakıt sistemi, aşağı çekildikçe trim üzerinde minimum etkiye sahip olacak şekilde merkezi olarak konumlandırılan, kanat tankları iskele ve sancak olmak üzere  2 tanklı bir sistemdir.

RApport 1600-SX'in özellikleri:
Toplam uzunluk: 16.3 metre
Genişlik (Kütük) : 7.4 metre
Derinlik (Kütük): 3.3 metre
Su çekimii: 2.7 metre
Akaryakıt: 15 m3
İçme suyu: 2 m3
Mürettebat: 3 kişi
Hız: 11.5 knot
Kanca gücü: 21 ton
Sınıf: Bureau Veritas

Motorlar, paslanmaz çelik kuyruk boruları ile kuru egzozlarla donatılmıştır. Tekerlek yuvasındaki büyük kıvrımlı pencereler ve düşük profilli bacalar ile çekme ekipmanı ve kıç güvertenin çoğu operatör tarafından görülebilir. Bacalar arasında bulunan  makine dairesi açıklığı, tüm ana makineler dahil olmak üzere büyük makine parçaları için uygun bir sökme yolu sağlar.
Genel çekme görevleri için kıç güvertede 25 tonluk bir çekme kancası, opsiyonel olarak mevcut elektrikli veya hidrolik çekme vinciyle donatılmıştır.

İki kabin, kiler, salon, duş içeren tuvalet odası da dahil olmak üzere üç kişilik bir ekip için  konaklama  imkanı yer almaktadır.
Yeni Gökçay serisi (RAL RApport 1600-SX), genel liman görevleri için güvenli, sağlam ve denize uygun bir römorkördür. İnşaat ve istikrar için tüm uluslararası ve sınıf standartlarını karşılar ve İstanbul, Türkiye Sanmar Tersaneleri tarafından çok yüksek bir standart haline getirilmiştir.

http://www.denizhaber.com/gemi-insa-sanayii/sanmar-dan-gokcay-serisi-liman-romorkoru-h75310.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Sanmar, yeni Bigaçay serisinin ilk iki römorkörünü tamamladı

Svitzer'in Mayıs 2017'deki siparişi üzerine Sanmar Denizcilik tarafından Türkiye'de üretilen dört adet Bigaçay serisi römorkör, Tanger Med 2 Limanı'nda hizmet verecek.
Danimarka merkezli Svitzer'in Mayıs 2017'deki siparişi üzerine Sanmar Denizcilik tarafından Türkiye'de üretilen dört adet Bigaçay serisi römorkör; Fas Cumhuriyeti'ndeki, yüz milyonlarca dolarlık büyük bir yatırımın eseri olan Tanger Med 2 Limanı'nda hizmet verecek.

Bigaçay serisine ait yapımı bitmiş olan bu ilk iki römorkör, Sanmar'ın tersanelerinde hazır olarak teslim tarihini beklerken, kalan diğer ikisinin üretimleri de içinde bulunduğumuz Eylül ayında tamamlanacak ve bunun hemen ardından, dördü birden eş zamanlı Fas Cumhuriyeti'ndeki, Svitzer'in işletmekte olduğu Tanger Med 2 Limanı'na doğru yola çıkacak.

Sanmar Denizcilik'in deneyiminin ve üstün teknolojisinin son ürünleri olan bu yeni seri römorkörler, 90 ton çekme gücüne ve sekiz kişilik mürettebatıyla gemilere refakat etme yeteneğine sahip. Römorkörler teslim edildikten sonra, APMT'nin konteyner terminal operasyonları için imtiyaz ve ruhsat sahibi olduğu Tanger Med 2 Limanı'na, önümüzdeki 20 yıldan fazla bir süre hizmet verecek.

RAstar 2900 SX, Bigaçay serisinin tasarımı, Sanmar'ın diğer serileri gibi ünlü römorkör tasarımcısı Robert Allan Ltd.'ye ait. 29,4 metre uzunluğundaki ve 13,4 metre genişliğindeki römorkörün ortalama draft'ı 6 metre. Her biri 2700 KW güç üreten ve Schottel SRP 560 yatay sürücü sistemiyle 3'er metre çapındaki pervanelerini döndüren bir çift MTU 16V4000 M73L motora sahip. Yedekte çekmenin yanı sıra, Bigaçay römorkörlerin yeni sahiplerine sağlayacakları diğer hizmetlerse, Tanger Med 2 Limanı dahilindeki çevre kirliliği ve yangın olaylarına karşı müdahalelerde bulunmak ve kurtarma/tahliye operasyonlarını gerçekleştirmek olacak.

https://www.denizhaber.com.tr/sanmar-yeni-bigacay-serisinin-ilk-iki-romorkorunu-tamamladi-haber-84092.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

SANMAR TERSANESİ, SVİTZER'E 5 ADET RÖMORKÖR İNŞA EDECEK

Dünyanın önde gelen römorkör işletmecisi Svitzer, Sohar Terminali'nde kullanmak amacıyla Sanmar Tersanesi'nde tamamen yepyeni bir tasarım olarak üretilen 5 adet römorkörün inşası için Sanmar'la anlaştı.

Römorkör işletmecisi Svitzer, Umman'daki liman operasyonlarına 24 saat destek amacıyla 5 adet yeni ASD tip römorkörün daha inşasını başlattı. Sohar Industrial Port Company ile olan mevcut sözleşmesini 15 yıl daha uzatan Svitzer, SAOC'un yeni nesil amaca yönelik hizmet veren ve yüksek güvenlik standartlarına sahip tekneler ile filo geliştirme programı hedefi doğrultusunda hizmet vermeye devam edecek.

Svitzer, daha evvel Tanger MED 2 Terminali için Sanmar Tersaneleri'nde tamamen yepyeni bir tasarım olarak üretilen 29 metrelik 4 adet römorkörün çok başarılı seyir tecrübeleri ve operasyonu sonrasında bu yeni teknelerin inşası için yine Türkiye'nin dünya çapında ünlü, römorkör inşası üzerine uzmanlaşmış Sanmar Tersaneleri ile anlaştı.

Svitzer COO'su Leonarda Sonzio, "Sohar Limanı ve serbest bölgesi için yürüttüğümüz ihale sürecinde Sanmar, hem Svitzer'in hem de limanın ihtiyaçlarını çok net bir biçimde kavrayarak müşterilerimize daha güvenli ve etkili römorkörcülük hizmetleri sunma tutkumuzu güvenilir ve uygun maliyetli bir çözüm üreterek desteklemiştir. Ayrıca Sanmar'ın yüksek kaliteli römorkör inşasındaki geçmiş performansı ve zamanında teslimat konusundaki başarıları da bu kararın verilmesinde pozitif yönde katkıda bulunmuştur" diyerek Sanmar ve Svitzer işbirliğine işaret etti.

Sanmar Tersanesi Projeler Direktörü Ali Gürün, "Bizi daima yüksek donanımlı ve düşük maliyetli römorkör inşa etme noktasında baskısını eksik etmeyen Svitzer ile çalışmaya devam etmekten dolayı büyük mutluluk yaşıyoruz. Bu römorkörleri özgünleştirmek ve optimize etmek için müşterimiz ve dizaynerimiz ile birlikte dirsek teması içerisinde sıkı bir çalışma yürüttük. Böylelikle, Svitzer'in de en ekonomik şartlarda ihale gereksinimlerini yerine getirebilmesini sağlamış olduk. Bu kontratın en önemli parametreleri arasında gelişmiş dizayn özelliklerini, yüksek inşa kalitesini ve yoğun teslimat programını gösterebiliriz" açıklamalarda bulundu.

Bu yeni sözleşmenin ilk bölümü, dizayner Robert Allan Ltd. tarafından RAstar 2900SX olarak adlandırılan aynı model 3 adet Sanmar Bigaçay Serisi tekneyi içeriyor. Sözleşmenin kalan kısmını ise, yine yeni bir dizayn olan ve kısa zamanda çok hızlı bir biçimde ün kazanan RAmparts 2200, Sanmar Sırapınar Serisi 2 adet tekne oluşturuyor.

Bu serinin 9 eş teknesinin büyük çoğunluğu Avrupa sularında hizmet veriyor ve dahası da inşa aşamasında.

22.40 x 10.84 m ebatları ile 50 ton çekme gücüne sahip olacak olan bu versiyon, deniz aşırı seferi yapan gemilerin yönlendirme görevlerinde manevra kabiliyeti ve yüksek verim amaçlanarak dizayn edildi. Robert Allan Ltd. dizaynerleri ve Sanmar Tersanesi mühendislerinin engin tecrübeleriyle birlikte römorkör işletmecisi müşteriler ve onların mürettebatları ile yakın temas içerisinde yürütülen çalışmalar sonucu tekne formu ve yerleşimi yıllar içerisinde daha da geliştirilerek şu anki optimize edilmiş haline kavuştu.

İhalenin diğer kısmında ise, 80 ton çekme gücü ve yüksek makine otomasyonu ile çok güçlü Sanmar Bigaçay serisi 3 adet ASD römorkör yer alıyor. Dizayn aşamasında ve kontrat sürecinde teknenin çevreye verebileceği olası etki ile birlikte gürültü ve titreşim etmenlerinin en düşük seviyelere çekilmesi ve mürettebat güvenliğinin ve konforunun en üst düzeyde tutulması hususlarına çok ciddi  özen gösterildi. 29.40 metre uzunluk ve 13.30 metre genişliğe sahip Sanmar Bigaçay serisi Robert Allan Ltd. ve Sanmar Tersanesi'nin sıkı işbirliği ile ortaya çıkmış özel bir dizayn olarak dikkat çekiyor. Bigaçay Serisi tekneler, çok talep gören RAstar klas teknelerin ergonomisini taşırken aynı zamanda yüksek performans da sağlayabilecek şekilde geliştirildi. Bu tekneler, baş ve kıç üzeri operasyonlar, eskort ve kılavuzluk operasyonları için başta eskort vinç ve acil çeki operasyonları için kıçta çeki kancası ile donatıldı.

Sanmar'ın üst düzey imalat teknikleri ve alanında uzmanlığı imalat maliyetlerini düşürürken konuya hâkim müşterinin özel taleplerini de karşılayabiliyor. Yüksek eskort çeki performansı ve stabilite sağladığı kanıtlanmış olan bordodan genişleyen benzersiz tekne formu ile yüksek performanslı ASD römorkör olan RAstar klas eskort/açık-deniz terminal römorkörü bu alanda isim yaptı.

Sanmar Tersanesi, 40 yılı aşkın bir süredir römorkör üretmekte ve dünya çapında çok sayıda ülkeye hizmet veriyor. 200'ün üzerindeki römorkör üretiminden aldığı tecrübe zenginliği ile Sanmar römorkörleri, uluslararası sulardaki operasyonlarda boy göstermeye devam ediyor.

https://www.denizhaber.net/mobi/news_detail.php?id=87018 Mesajı Paylaş

Atılgan

SANMAR, ALFONS HÅKANS'TAN İKİ ADET RÖMORKÖR SİPARİŞİ ALDI

SANMAR, Alfons Håkans şirketinden buz kırıcı özellikli iki adet römorkör siparişi aldı. Robert Allan'ın özel olarak tasarladığı 'Tundra 3200' adı verilen römorkörlerin 2020'nin ortalarında teslim edilmesi planlanıyor.

SANMAR, Kuzey Baltık Denizi'nin önde gelen römorkör işletmecisi Finli Alfons Håkans ile iki adet römorkör üretilmesi için sözleşme imzaladı.

Kanadalı Robert Allan'ın bu proje için özel olarak tasarladığı ve "Tundra 3200" adını verdiği römorkörün en dikkat çeken tarafı "buz kırıcı" özelliğinin olması.

Alfons Håkans Yönetici Joakim Håkans, şirketin internet sitesinde yaptığı açıklamada 67 ton çekme gücüne sahip ASD römorkörlerinin Finlandiya için bu amaçla yapılmış ilk araçlar olduğunu söyledi.

Håkans, "Robert Allan'ın buz kırma tecrübesi ile kendi asiste etme ve eskort hizmeti verme tecrübemizi birleştirdik" dedi.

SANMAR'ın üreteceği Tundra 3200'lerin 2020 yaz aylarında teslim edilmesi bekleniyor.

Tundra 3200'lerin özellikleri:

Uzunluk: 31,50 m

Genişlik: 12 m

Operasyon draftı: 5,6 m

Güç: 2 x 2000 kW

Çekiş gücü: 67 ton

Hız: 13 knots

https://www.denizhaber.net/mobi/news_detail.php?id=87160 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter