TUSAŞ T625 Özgün Milli Helikopter Projesi

Başlatan 7Skies, Eki 10, 2015, 01:31 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

farabi

"Ben T625 in lhd için yeterli olacağını hiç düşünmüyorum. Aw101 kendini kanıtlamış güzel bir helo, alırsak mutlu olurum ben."

T-625'in askeri varyantının doğrudan rekabete gireceği helikopterden biri AW159 Wildcat. Aynı şekilde 10 ton GM olarak tanımlanan proje varken , Merlin'e yönelmek yerine , kapsam biraz yukarı doğru esnetilebilir. Ayrıca özellikle sivil pazara dönük T-625'in küçüğü light-utulity bir helikopter de mutlaka düşünülüyordur.

Bir imkan penceresi açılır ve ağır nakliye helikopteri ihtiyacı tekrar değerlendirilir mi bilemem. Onun dışında sanıyorum TSK envanterine girecek son yabancı döner kanat , lisansaltı ürettiğimiz T-70. Mesajı Paylaş

saladin

#211
Eyl 16, 2018, 06:56 ÖS Last Edit: Eyl 16, 2018, 07:02 ÖS by saladin
T625'in init takimi askeri amacli kullanim icin alcak gibi geliyor bana. Ayrica tamamen gecmisteki robot calismalarimdan kaynaklanan gorusum, S-70'lerin ondeki iki tekerlegi, bana daha dengeli geliyor.  Tabi helikopterin robotlardan farki ileri itmenin pervaneden kaynaklanmasi ama yine de helikopterin yerde bile olsa, ilerlemek icin pervaneleri one dogru egdirdigini dusununce, agirlik on tarafa binecek, dolayisiyla ondeki tek tekerlek uzerinde daha fazla kuvvet olacak. Tabi helikopterin yeteneklerinden dolayi, bazi durumlarda arkaya dogru hover yapip kalkmak soz konusu olabilir ama genelde o zaman yuzeyde gerileme  yapilmiyor, dogrudan kalkiliyor gordugum videolarda.

TAI'den ve bu yapinin oncusu Bell'den  daha iyi bilecek halim yok tabi, ama onde tek tekerlegin avantasini ve dezavantajlarini bilen birisi ozetlerse sevinirim.
Mesajı Paylaş

Berk

Bir yerlerde okumuştum yalandır doğrudur üstadlar daha iyi bilir. Şiddetli rüzgarlarda jaguar helikopterler devrilirken s-70'ler kuyruğunu rüzgar doğrultusunda çeviriyormuş o kadar.
Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

Yeri gelmişken burdan sorayım 12 tonluk gmh helikopterimiz 3 ts-1400 kullansa bile ağırlık/shp oranı cougarla benzer olacak . Doğuda cougar gibi verimsiz kalabilir mi ? Mesajı Paylaş

HDS

3 motor ağırlık, aşırı karmaşıklık ve pahalılık demek.

CH-53D iki motorluydu. E'sini üç motorla yapabildiler. Şimdi K çok daha ağır ama yine iki motorlu. Mesajı Paylaş

HDS

Bu arada; Çift motor iki motorun gücü ancak yetiyor diye yok. S-70'in transmiyonu 2.000shp sınırlıydı yanlış hatırlamıyorsam. Tabi Mike öncesi. Bu da bir motorun gücünden az fazla.

Çift motor aslında güvenlik için var. İkimotor hiç bir zaman tam kapasite çalışmaz. Belirli sıcaklık be irtifalarda o sırada verebilecekleri tüm kapasitede çalışabilirler, ama S-70 mesela 3.200 bg vermez. Mesajı Paylaş

Hexciter

CH-53K da 3 motorlu. 3x7500hp Mesajı Paylaş

Topgun

Battlestar, GMH'nin 10 ton sınıfı, 2x2000bg GE T700 motoru kullanması planlanıyor. T-70 altyapısından faydalanılacak yani. ATAK2 içinde aynısı geçerli. Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

@topgun


O zaman iş değişir . Çok sağlam helikopterler gelecek demektir.  Ancak atak-2 ve 12 ton gmh 'nin ilk aşamada ihracatı düşünülmüyor o zaman. Gerçi t-70 lisans altı üretilen bir helikopter ne kadar engellerler belirsiz.

Anca T-70'i lisans altı üretip ts-1400 ü yapabildikten sonra o güçte bir motorunda gelmesi kolayca beklenebilir bence. Mesajı Paylaş

Wtr









https://youtu.be/3E_8ZxWZt-o



Hocalarım bu T625 olabilir mi ben çok benzettim

Mesajı Paylaş

murattekin

S-70 Blackhawk. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter