TUSAŞ T625 Özgün Milli Helikopter Projesi

Başlatan 7Skies, Eki 10, 2015, 01:31 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

farabi

"Ben T625 in lhd için yeterli olacağını hiç düşünmüyorum. Aw101 kendini kanıtlamış güzel bir helo, alırsak mutlu olurum ben."

T-625'in askeri varyantının doğrudan rekabete gireceği helikopterden biri AW159 Wildcat. Aynı şekilde 10 ton GM olarak tanımlanan proje varken , Merlin'e yönelmek yerine , kapsam biraz yukarı doğru esnetilebilir. Ayrıca özellikle sivil pazara dönük T-625'in küçüğü light-utulity bir helikopter de mutlaka düşünülüyordur.

Bir imkan penceresi açılır ve ağır nakliye helikopteri ihtiyacı tekrar değerlendirilir mi bilemem. Onun dışında sanıyorum TSK envanterine girecek son yabancı döner kanat , lisansaltı ürettiğimiz T-70. Mesajı Paylaş

saladin

#211
Eyl 16, 2018, 06:56 ÖS Last Edit: Eyl 16, 2018, 07:02 ÖS by saladin
T625'in init takimi askeri amacli kullanim icin alcak gibi geliyor bana. Ayrica tamamen gecmisteki robot calismalarimdan kaynaklanan gorusum, S-70'lerin ondeki iki tekerlegi, bana daha dengeli geliyor.  Tabi helikopterin robotlardan farki ileri itmenin pervaneden kaynaklanmasi ama yine de helikopterin yerde bile olsa, ilerlemek icin pervaneleri one dogru egdirdigini dusununce, agirlik on tarafa binecek, dolayisiyla ondeki tek tekerlek uzerinde daha fazla kuvvet olacak. Tabi helikopterin yeteneklerinden dolayi, bazi durumlarda arkaya dogru hover yapip kalkmak soz konusu olabilir ama genelde o zaman yuzeyde gerileme  yapilmiyor, dogrudan kalkiliyor gordugum videolarda.

TAI'den ve bu yapinin oncusu Bell'den  daha iyi bilecek halim yok tabi, ama onde tek tekerlegin avantasini ve dezavantajlarini bilen birisi ozetlerse sevinirim.
Mesajı Paylaş

Berk

Bir yerlerde okumuştum yalandır doğrudur üstadlar daha iyi bilir. Şiddetli rüzgarlarda jaguar helikopterler devrilirken s-70'ler kuyruğunu rüzgar doğrultusunda çeviriyormuş o kadar.
Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

Yeri gelmişken burdan sorayım 12 tonluk gmh helikopterimiz 3 ts-1400 kullansa bile ağırlık/shp oranı cougarla benzer olacak . Doğuda cougar gibi verimsiz kalabilir mi ? Mesajı Paylaş

HDS

3 motor ağırlık, aşırı karmaşıklık ve pahalılık demek.

CH-53D iki motorluydu. E'sini üç motorla yapabildiler. Şimdi K çok daha ağır ama yine iki motorlu. Mesajı Paylaş

HDS

Bu arada; Çift motor iki motorun gücü ancak yetiyor diye yok. S-70'in transmiyonu 2.000shp sınırlıydı yanlış hatırlamıyorsam. Tabi Mike öncesi. Bu da bir motorun gücünden az fazla.

Çift motor aslında güvenlik için var. İkimotor hiç bir zaman tam kapasite çalışmaz. Belirli sıcaklık be irtifalarda o sırada verebilecekleri tüm kapasitede çalışabilirler, ama S-70 mesela 3.200 bg vermez. Mesajı Paylaş

Hexciter

CH-53K da 3 motorlu. 3x7500hp Mesajı Paylaş

Topgun

Battlestar, GMH'nin 10 ton sınıfı, 2x2000bg GE T700 motoru kullanması planlanıyor. T-70 altyapısından faydalanılacak yani. ATAK2 içinde aynısı geçerli. Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

@topgun


O zaman iş değişir . Çok sağlam helikopterler gelecek demektir.  Ancak atak-2 ve 12 ton gmh 'nin ilk aşamada ihracatı düşünülmüyor o zaman. Gerçi t-70 lisans altı üretilen bir helikopter ne kadar engellerler belirsiz.

Anca T-70'i lisans altı üretip ts-1400 ü yapabildikten sonra o güçte bir motorunda gelmesi kolayca beklenebilir bence. Mesajı Paylaş

Wtr









https://youtu.be/3E_8ZxWZt-o



Hocalarım bu T625 olabilir mi ben çok benzettim

Mesajı Paylaş

murattekin

S-70 Blackhawk. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

gucluak

#221
Eyl 25, 2018, 12:22 ÖS Last Edit: Eyl 25, 2018, 04:55 ÖS by gucluak
Türkiye'nin T625 çalışmalarının çok doğru bir seçim olduğunu aşağıdaki haber bir kez daha güçlendiriyor. Elbette MH-139 ve T625 farklı helikopterler olsada bizim için en iyi seçim..MH-139 aynı zamanda en büyük rakibimiz olamaya aday. Umarız proje başarıyla sonuçlanır.

İtalyan Tasarımı Ancak Amerikalılar Tarafından Yapılmış Helikopter US Hava Kuvvetlerinin Eskimiş Hueylerinin Yerini Alacak



Yaklaşık 20 yılın ardından ABD Hava Kuvvetleri Vietnam'da aktif olarak kullanılan helikopterleri değiştirmeyi deniyor. Bu helikopterler füze silolarının güvenliği için havadan gözlenmesi için halen kullanılıyor. Bu helikopterlerin değiştirilmesi planı pazartesi günü duyuruldu. Bu duyuruya göre Boeing ve İtalyan savunma firması Leonardo'nun birlikte tasarladıkları MH-139 helikopterleriyle değiştirilmesi için ilk sipariş verildi.

İlk dört MH-139 lar için yapılan 84 hava aracından oluşacak programın helikopter başına yaklaşık 2.38 milyon dolarlık maliyet ile  ilk bölümü için imzalanan kontratın değeri 375 milyon dolar oldu. Fiks fiyatlı kontrat olarak imzalanan antlaşma


The deal is structured as a firm fixed-price contract, meaning that the company, not the government, would be on the hook for cost overruns.

ABD hava kuvvetleri yetkilileri programın tahmini maliyetinin 4.1 milyar dolar olacağını ifade etmektedir."Hava kuvvetleri sekreteri Heather Wilson ın ifade ettiği gibi güçlü bir rekabetin yaşandığı programda bu sayede vergi mükelleflerinin 1.7 milyar dolar daha az ödeme yapacağını belirtti.




54'üncü Helikopter bölüğüne bağlı bir UH-1N Huey'yi 26 Temmuz 2018'de Kuzey Dakota da yer alan Minot Hava Kuvvetleri Üssü Çevresinde uçarken görüyorsunuz. (U.S. Air Force / Senior Airman Jonathan McElderry)

Bu seçim boieng in yüzünü güldürürken Lockheed Martin Sikorsky nin ise hayal kırıklığına neden olmuştur. Sikorsky'nin Black hawk'ı uzun bir süre favori olarak gösterilsede seçilememiştir. MH-139 antlaşması aynı zamanda Sierra Nevada'nın hali hazırda Black Hawk güncelleme teklifininde rafa kaldırılması ile sonuçlanmıştır.

Bu antlaşmanın kazananı italyan Leonardo olmuştur. Firma U.S deki işlerini eski savunma bakanı William Lynn liderliğinde büyütmeyi denemektedir.  Geçen yıl Boeing ve Leonardo bir takım halinde ticari AW-139'un  askeri bir versiyonunu geliştirmek üzere bir araya gelmiştir. Firmlar Kuzeybatı Philadelphia daki Leonardo fabrikalarında helikopterlerin üretimini planlamaktadırlar.

Yeni helikopterler will kıtalararası balistik füze üslerini (North Dakota, Wyoming, ve Montana)koruyacaktır. Helikopterler aynı zamanda yüksek rütbeli hükümet görevlilerini ve kongre üyelerini ulusal bir acil durumda Washington D.C den tahliye etmek üzere hazır bekleyecektir. Hava kuvvetleri 84 yeni helikopter satın almayı planlamaktadır.

Yeraltındaki yüzlerce kıtalararası füze silolarının korunması ve güvelik timlerinin taşınması için bu yeni helikopterler kullanılacak. Aynı zamanda helikopterler silolar ve bakım merkezleri arasında gidip gelen zırhlı konvoylara eşlik etmek üzere kullanılacak. Komutanlara göre Huey'lerin geniş füze silolarında devriye atması menzillerinin yetersizliği yüzünden yere inip tekrar yakıt doldurmaları yüzünden kesintiye uğramakta yeni helikopterden beklenen yakıt ikmaline gerek kalmadan bu geniş alanlarda devriye atabilme yeteneği olmaktadır.

Calls to replace the Huey began after Sept. 11, 2001, when the U.S. military began beefing up security at its installations. The Air Force originally planned to buy a single helicopter type to replace its Hueys and its search-and-rescue HH-60G Pave Hawks, but soon split the project into two separate efforts. (The HH-60 replacement program was slowed by various problems between 2006 and 2009, slipped down the Air Force's list of acquisition priorities, and culminated in a 2014 order of 114 Sikorsky CRH-60s.)

It took even longer for the Air Force to get back to the Huey replacement, which finally came front-burner after the aircraft struggled at a 2015 nuclear exercise, CQ reported. Initially, it looked as though Air Force leaders would hand the job to the H-60, but in 2016, they decided to hold a competition.

In August, Gen. John Hyten, who oversees the military's nuclear weapons as head of U.S. Strategic Command, underscored the need for new helicopters.

"We are going to get a new helicopter in the missile fields," Hyten said. "We are going to get a new helicopter if I have to die trying or if I have to kill somebody to do it."

It's rare for a European aircraft design to edge out an American one in a Pentagon competition, particularly for multibillion contracts. In 2006, the Army chose Airbus' UH-72 Lakota as its Light Utility Helicopter, in part because it allowed the European firm to open a production facility for military and commercial helicopters in Mississippi.

As well, the U.S. Navy chose an AgustaWestland design for its new Marine One helicopter, but that contract was eventually cancelled. Mesajı Paylaş

nokta

T-625'in Hikâyesi TUSAŞ'ın Dergisinde

Türk Havacılık Uzay Sanayii'nin (TUSAŞ) dergisi Mag'de 6 Eylül günü ilk uçuşunu gerçekleştiren T625 Helikopterinin hikayesi anlatıldı. Genel olarak sivil kullanım için planlanan ancak askeri konfigürasyonda yolcu ve yük nakliye, komuta kontrol, sıhhi tahliye, keşif gözetleme, Arama / Kurtarma ve pilot eğitimi görevlerine uygun olacak helikopter 6050 kg azami kalkış ağırlığına sahip olacak. 20 bin feet servis tavanına sahip olacak helikopter 730 km menzile uçabilecek. Helikopter azami 3,5 saat havada kalacak.

13 Ocak 2013 tarihli Savunma Sanayii İcra Komitesi kararı ile özgün tasarımla üretilmesi için çalışmalarına başlatılan helikopterin 6 Eylül 2018 tarihinde sabah saat 6'de ilk uçuşunu yapacağı aylar öncesinden duyurulmuştu. Dergide yer alan bilgiye göre helikopterin bu tarihte uçabilecek durumda olup olmayacağı son ana kadar belli değildi. Ekipler 2018 yaz boyunca geceli gündüzlü aralıksız çalıştı ve 5 Eylül akşamı bir araya gelerek ortak kararla ertesi gün helikopterin uçabilir olduğunu bildirdiler.

Dergide helikopterin uçuşunda payı olan her birimi temsil eden bir kişi çalışma süreçleri ve duygularını ifade etti.

http://www.c4defence.com/Gundem/t625in-hik%C3%A2yesi-tusasin-dergisinde/7241/1 Mesajı Paylaş

farabi


Pusat

bu helikopterin gerçekten uçar hali mi ? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter