TUSAŞ T625 Özgün Milli Helikopter Projesi

Başlatan 7Skies, Eki 10, 2015, 01:31 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

orko_8

EASA ya da FAA sertifikasyonu askeri kullanıcılar için şart değil. Yurtiçi askeri ve güvenlik kullanıcılarına, temel uçuşa elverişlilik standartlarını sağladığı sürece satılabilir. Burada esas mesele sertifikaya sahip olmaktan ziyade uçuşa elverişlilik ve emniyet standartlarını sağlayabilmek. Bu olmadan yurtdışı askeri kullanıcıya satış şansı çok düşük olur. Sivil pazar için ise sertifika şart. O da maliyetli ve uzun bir süreç. Mesajı Paylaş

malpsoy

O yönden nerdeyse TSK referans bir kurum. İstenen TSK standartlarını sağlıyorsa zaten diğer askeri kullanıcılar için önemli bir gösterge olacaktır ... Mesajı Paylaş

delidumrul

Bir kullanıcı daha var aslında.Hemde çatır çatır kullanabilecek seviyede.Büyükşehir Belediye itfaiyeleri ve Organize Sanayi bölgeleri itfaiyeleri..Gerekli modifiyeler ile itfai araçlara dönüşürülebilir ki davulla zurna ile alır itfaiyeler bu kuşları Mesajı Paylaş

derece

Sayın Harzemşah üstad;

T 625'in  ilk uçuş tarihi Eylül 2018 olarak verilmişti. 27 Eylülde Yeni Şafak gazetesinde; TAI halk günündeki gezide Temel Kotil'in " T-625 dediğimiz 12 yolcu taşıyan 6 tonluk helikopterimizin çalışmaları devam ediyor. Prototipleri şu anda imal ediliyor ve gelecek ayda ilk uçuşunu yapacak." ibaresi geçiyor.

Tarih mi değişti yoksa gazeteci azizliği mi?

İkinci olarak basında yer alan ANKA I THB-002 aynı mülakatta yer alan 700 kg taşıma kapasiteli yeni versiyon ANKA çalışması olabilirmi? Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Derece üstadım,

Ya Temel Kotil'in dili sürçtü, ya da gazeteci arkadaş yanlış yazdı. T625 ilk uçuşunu gelecek yıl yapacak.

Yeni ANKA henüz tasarım aşamasında. Alt bileşenlerin belirlenmesine çalışılıyor. Prototipin üretimine geçilmedi... Mesajı Paylaş

malpsoy


NoLoven

Bu yıl uçacak deniyor, heyecanlandım. Ne zaman havada görürüz bir bilgisi olan var mı?
https://www.tai.com.tr/urun/t625 Mesajı Paylaş

ocay

Eylül olarak planlanmıştı. Mesajı Paylaş

S_S

Merhabalar
Sertifikasyon süreçlerinin uzun olacağından bahsedilmiş. Bu süreç beklenmeden askeri versiyonların üretimi ve ordu tarafından denenmesi ve geliştirilmesi gibi bir yol izlenecek mi sizce? Hürkuş B, C' nın sivil versiyonu. B bu sertifikalari aldı mi? C ordu tarafından kullanılıyor mu?
Hurkusta izlenen yolu T625 için fikir olabilir diye gündeme getirdim.
Teşekkür ederim Mesajı Paylaş

Eray


İlk Özgün Helikopterimiz T625 in üretimi tamamlandı, yer testlerine geçildi. Tasarım ve üretimi yerli olan helikopterimizin ilk test uçuşuna yönelik hazırlıklar devam ediyor.

Sözleşme takvimine uygun devam eden projemizde emeği geçenlere teşekkür ediyoruz.


https://www.instagram.com/p/Bmp5p3PHoK6/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1mnda24owpwrb Mesajı Paylaş

putty

Şunun güzelliğine bakın. Uçsada görsek. Bence TFX den bile daha zor bir proje. TFX değide Hürjet den diyelim yada.
Mesajı Paylaş

neosinan

@Putty Mekatronik alt sistemleri İspanyolların tasarladığını düşününce O kadar abartılacak birşey yok. Ancak Önemli bir mihenk taşı olduğu gerçeğini değiştirmiyor bu durum. Abartmayalımda ufaltmayalımda önemini. Mesajı Paylaş

safsata

Her şeyi düşünürsek işin içinden çıkamayız hocam sonuçta yüz yıldır helikopter üretmiyoruz.Bize ait ilk genel maksat helikopteri olacak o kadar. Mesajı Paylaş

Bozok

@neosinan. Mekatronik alt sistemlerin ispanyollar tarafından tasarlandığına ilişkin bilginin kaynağın nedir? Mesajı Paylaş

Revolver

Neosinangillere göre zaten Hürkuş da Kore KT-1 klonudur. Hürjet, Kore T-50 kopyası oluyor. Altay birebir K-2, t155 Fırtına K-6 kopyalarıdır. Tüm füzeler Çin füzelerinin kopyalarıdır. Bu millet tüfek bile yapamaz çünkü geri zekalıdır. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter