TUSAŞ T625 Özgün Milli Helikopter Projesi

Başlatan 7Skies, Eki 10, 2015, 01:31 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

anafor2016

T129 da kullanılan motorun hemen hemen aynı kullanılacak. Mesajı Paylaş

turkdefence

Yok, demo uçuşlarda LHTEC motoru kullanılacak. Ama seri üretime yetişirse Milli Turboşaft motoru kullanılacak. Mesajı Paylaş

sadalone

CTS800-4N seri üretimde de kullanılacak.Bana kalırsa milli turboşaft motoru en iyi ihtimalle 2030'lu yıllar kullanılabilir. Mesajı Paylaş

ocay

https://twitter.com/SavunmaSanayii/status/828992956950597632

TEI ile T625 motor geliştirme sözleşmesi imzalanmış. Proje takvimi için 7 yıl gibi rakam telaffuz ediliyordu. Mesajı Paylaş

sadalone

7 yıl her projemizde olduğu gibi yine çok iyimser bir süre,ben her şey yolunda giderse 2030 yılı sonrası anca üretime geçer diyorum.Aslında bende iyimser bir tarih verdim tabi takvim dış desteğe göre kısalabilir veya uzayabilir...

Birde aradan neredeyse 5 yıl geçen bir haber aklıma geldi.Yıllar geçti bu görece basit motoru bile yapamadık ama turboşaft motor üreteceğiz.

KALE Grubu Onursal Başkanı İbrahim Bodur, Kale Havacılık'ın ilk yerli turbojet motor projesine ilişkin imza töreninde damadı Osman Okyay'a "Osman evladım ben öyle sözleşmeymiş 48 aymış anlamam. Sanayici dediğin en kısa sürede yapar. Sen bu motoru 12 ayda yap masaya koy. Çok becerikli gençler var burada, yaparsınız. Bunu öyle para için değil millet devlet aşkı için yap. Bizim sanayideki farkımız zaten budur. Bakın bizim nesil yavaş yavaş gidiyorsa da heyecanı hâlâ yerinde" dedi.
http://www.hurriyet.com.tr/yerli-turbojet-motoru-uretecek-som-fuzesi-ne-fransa-dan-ithalat-duracak-19978331 Mesajı Paylaş

HDS

7 senede test rig'e koysalar oradan sonrası zaten hep sürer Hocam. Halen 1970'lerin 80'lerin motorlarında geliştirme yapılıyor. Ama belirli şeyleri yapabilmek için, gerçekten tam bir "full scale" motor geliştirme işine girebilmek için kendi başına çalışan, modülleri arası etkileşimi olan, yani kendi yakıtını yakıp kendini döndüren bir türbine sahip olmak gerekiyor. Yahut, olmadı, modüllerin teker teker "rig test"te dönmesi gerekiyor. Oradan sonra asıl geliştirme başlıyor.

Koyarlar 7-8 seneye "rig"e birşeyler. Çalışır çalışmaz bilmem.  :) Mesajı Paylaş


nokta

Fuardan önce sosyal medyada

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii TUSAŞ/TAI tasarımı T-625 helikopterinin ilk mock-up görüntüsü internete sızdı. TUSAŞ'ın IDEF17'de sergileyeceği model, imalat bandından yeni çıktı ve henüz boyanmadı. Beş ton kalkış ağırlığına göre tasarlanan çift motorlu T-625'in iki pilot + 12 yolcu kapasitesi olacak. Helikopter sivil hem de askeri amaçlı olarak kullanılacak.

İlk prototip, 2018'in ilk yarısında yer testlerine başlayacak ve 6 Eylül 2018 tarihinde ilk uçuşunu gerçekleştirecek.

http://www.c4defence.com/Gundem/fuardan-once-sosyal-medyada/4287/1 Mesajı Paylaş


malpsoy


malpsoy


MAGNETO

Bu projenin yurtiçi ve yurt dışında çok geniş bir satış potansiyeli var. Ülkemizin attığı en akıllı adımlardan bir tanesi. Bu yatırımın getirisinin çok fazla olacağı inancındayım. Bu karlı projenin motorunu da olabildiğince yerli/milli imkanlarla yapmak için gayret sarf edilmeli. Mesajı Paylaş

malpsoy

Projenin sivil ayağının da olması dediğiniz gibi satış potansiyelini oldukça yukarı çekiyor. Fakat bunun için sağlam bir üretim hattının oluşturulması gerekiyor. TSK ve devlet kurumları siparişleri yüksek rakamlarda olacaktır. Bunun yanında alınacak dış siparişleri karşılamak için iyi ve hızlı bir üretim hattı kaçınılmaz ... Mesajı Paylaş

HDS

Üretim kapasitesi en kolayı. Sertifikasyon, her türlü uçuş zarfı için sertifikasyon ve lojistik en öenmlisi.

Yani, satışçın bu işi bilecek, sattığın yerde destek, bakım-servis verebileceksin ve önümüzdeki 50 yıl boyunca parça bulunduracaksın. Adam bulunduracaksın.

Alan adamın sana inanması gerekiyor. O çok zor ve uzun bir süreç. Mesajı Paylaş

malpsoy

Devlet kurumlarına alım içinde bu sertifikasyon gerekli oluyor mu ? Polis, orman işletme, sağlık bakanlığı vs.

TSK için gerek yok diye biliyorum  ??? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter