Hitit Yazılım

Başlatan canıtez, Ağu 07, 2017, 10:53 ÖÖ

« önceki - sonraki »

canıtez

Nijerya'nın en büyük havayolu Hitit'i tercih etti


Hitit, Batı Afrika'nın ve Nijerya'nın en büyük havayolu firması olan Arik Air ile iş birliği anlaşması imzaladı. Yapılan anlaşmayla, havayolu şirketinin tüm IT altyapısı Hitit tarafından geliştirilen Crane çözümlerine emanet edildi. 26 uçaklık filoya ve yıllık 2.2 milyon yolcu trafiğine sahip olan Arik Air'in Hitit ailesine katılmasıyla, Hitit Afrika'daki müşteri sayısını sekize çıkarttı.

Geliştirdiği havayolu ve seyahat IT çözümleriyle havacılık teknolojileri alanında dünyanın sayılı firmaları arasından gösterilen Hitit, müşteri portföyünü genişletmeye devam ediyor. Rotasını bir kez daha Afrika kıtasına çeviren Hitit, Arik Air'in bütün yazılım ihtiyaçlarını Crane markalı çözümleri ile karşılayacak.

Arik Air yerel, ulusal ve uluslararası tüm uçuşlarında ihtiyaç duyduğu yolcu hizmetleri sisteminin (PSS) tüm alt bileşenleri ile kendi operasyonel planlama ve muhasebe yönetimi için gerekli sistemleri Hitit'e devretti. Arik Air'in Hitit'ten alacağı 360 derece, kapsamlı havayolu yazılım hizmetleri arasında; rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama, sadakat yönetimi, tarife planlama, tur operatörü /charter yönetimi, gelir ve gider muhasebesi bulunuyor.

Batı Afrika ve Nijerya'nın En Büyüğü

Batı Afrika ve Nijerya'daki en büyük filoya ve yolcu trafiğine sahip olan ve ülkedeki yerel uçuşların %60'ını gerçekleştiren Arik Air; aralarında Johannesburg, Londra ve New York'un da bulunduğu; Batı, Merkez ve Güney Afrika, Avrupa ile Kuzey Amerika kıtalarındaki 26 farklı destinasyona ulaşım sağlıyor.

Yeni iş ortaklığı hakkında konuşan Hitit Genel Müdürü Nur Gökman; "23 yıldır havacılık yazılımları geliştiren bir firma olarak bugün geldiğimiz nokta itibariyle, bir havayolunun A'dan Z'ye tüm ihtiyaçlarını Crane markalı çözümlerimizle karşılayabiliyoruz. Batı Afrika'nın en büyüğü Arik Air'la olan anlaşmamız, Hitit'in bütünlüklü ürün ve ürün sonrası hizmet yaklaşımını yansıtan çok başarılı bir örnek. Sayıları hızla artan ortaklıklarımıza yenilerini ekleyerek, %100 yerli yazılımlarımızı dünya çapında ihraç etmeye devam edeceğiz." dedi. 

Arik Air CEO'su Roy Ilegbodu: 'Arik Air olarak en büyük hedefimiz pazardaki lider konumumuzu sürdürerek, yolcularımıza en mükemmel uçuş deneyimini yaşatmak. Bu hedefimiz doğrultusunda tüm IT altyapımızı emanet ettiğimiz Hitit'in en önemli iş ortağımız olacağını düşünüyorum." dedi.

2002 yılından bu yana faaliyet gösteren ve "uluslararası altın kalite ödülü", "yılın şirketi" ve "yılın havayolu" gibi birçok ödüle sahip olan Arik Air, Lagos'taki Murtala Mohammed Uluslararası Havalimanı ve Abuja'daki Nnamdi Azikiwe Uluslararası Havalimanı olmak üzere iki ayrı merkezden tarifeli ve charter uçuşlar gerçekleştiriyor.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/nijeryanin-en-buyuk-havayolu-hititi-tercih-etti.html Mesajı Paylaş

canıtez

Hitit Yazılıma Avrupa'dan iki ödül


İngiltere merkezli yayın kuruluşu AI Global Media - Industry Insight Magazine tarafından düzenlenen, dünya çapında sivil havacılık ve uzay araştırmaları alanlarında faaliyet gösteren firmaları ödüllendiren Sivil Havacılık, Uzay Araştırmaları ve Savunma Ödülleri 2017 yılı sahiplerini buldu.

Pazar araştırmaları ile sektörün saygın kuruluşları ve firmaları tarafından verilen oylarla yapılan değerlendirmeler sonucunda, Hitit Türkiye'ye iki ödül getirdi. Doğu Avrupa bölgesinin En İyi Havacılık Yazılım Firması seçilen Hitit, aynı zamanda 2017 yılında lansmanını yaptığı Crane BPI (İş Performans İndeksi) çözümü ile En İyi Havayolu Raporlama Sistemi ödülüne de hak kazandı.

"YÜZDE 100 YERLİ SERMAYE"

23 yıldır havacılık ve seyahat yazılım çözümleri alanında hizmet veren Hitit Genel Müdürü Nur Gökman konu hakkında şu açıklamaları yaptı: "Başarılarımızın takdir görmesi ve ödüllendirilmek, çeyrek asra yakın bir zamandır sektörde yer edinme ve yazılım alanında ülkemizin ismini duyurma çabalarımızın en güzel karşılıklarından biri.

İki kadın mühendis olarak çıktığımız bu yolda binlerce çalışanlı, çok uluslu konsorsiyumların desteğine sahip şirketlerle rekabet ederek bugünlere geldik. %100 yerli sermayemizle, havacılık yazılımı alanında dünyada ilk beş şirketi arasına girmemiz, işini iyi bilen ve inovatif ekibimizle gerçekleştiren uzun ama keyifli saatlerin eseridir."

TÜRKİYE'YE ÖDÜL GETİREN TEK ŞİRKET

Yarışmada Türkiye'ye ödül getiren tek firma olan Hitit'in Genel Müdürü Nur Gökman sözlerine şu şekilde devam etti: "Anadolu'nun en eski uygarlığından aldığımız ilhamla kurduğumuz Hitit, bugün dört farklı kıtaya teknoloji ihraç eden global bir şirket haline geldi. Geçtiğimiz aylarda açıklanan Bilişim 500 araştırmasında yazılım ihracatı gelirlerine göre Türkiye'nin ilk on şirketi içine giren Hitit, her geçen gün büyüyerek hem Türkiye'nin ismini dünyada duyurmaya hem de ülkemizin ihracat potansiyelini yükseltmeye devam edecek."   

 http://www.kokpit.aero/hitit-avrupa-odul

Mesajı Paylaş

canıtez

Hitit iş ortaklarını İstanbul'da ağırladı


Yerli yazılım çözümleriyle havacılık ve seyahat sektöründe faaliyet gösteren Hitit Bilgisayar, Türkiye'de ve tüm dünya çapında hizmet verdiği iş ortaklarını İstanbul'da düzenlediği bir konferansta bir araya getirdi.

Pegasus ve Onur Air gibi Türkiye'nin sivil havacılık alanındaki öncü şirketlerinin yanısıra IATA (Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği)'nın da katılımıyla gerçekleşen etkinlikte Hitit'in önümüzdeki dönemde hayata geçireceği yeni proje ve çözümleri anlatılırken, ayrıca sivil havacılığa dair önemli gündem maddeleri de tartışıldı.

YENİ YAZILIMLAR

Havacılık ve seyahat yazılımı alanında dünyanın sayılı firmaları arasında olan Hitit, dünya genelinde hizmet verdiği tüm iş ortaklarıyla İstanbul'da bir araya geldi. Almanya, Irak, Mısır, Namibya, Nijerya, Suudi Arabistan, Ürdün, Tanzanya ve Tunus'dan gelen iş ortaklarını ağırlayan Hitit; geçmiş dönem performansı, kısa ve orta vadede hayata geçirmeyi tasarladığı plan ve projeleri hakkında bilgiler verdi.

Radisson Blu Bosphorus'un evsahipliği yaptığı konferans ayrıca, Hitit'in iş ortakları ve IATA (Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) tarafından yapılan sunumlarla sivil havacılık alanındaki son gelişmelerin de tartışıldığı bir platforma dönüştü.

Konferansta, Pegasus Havayolları adına Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (COO) Nasuh Çetin, Onur Air'den Uluslararası İlişkiler ve Ticari Anlaşmalar Başkanı Mine Hepyüksel konuşma yaparken, Hitit'in Nijeryalı iş ortakları arasında olan Batı Afrika'nın en büyük havayolu şirketi Arik Air'in Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Kevin Devassy Erinjeri de bir sunum gerçekleştirdi. 140 ülkeden 270'in üzerinde havayolunun üye olduğu IATA'dan Timatic Direktör Yardımcısı Alan Murray Hayden da Timatik konusunda katılımcıları bilgilendirdiği bir konuşmayla konferansta yer aldı.

NUR GÖKMAN: "MÜŞTERİLERİMİZ 60 MİLYON YOLCU TAŞIYOR"

Konferansın açılışını gerçekleştiren Hitit Genel Müdürü Nur Gökman; "Bugün burada dünyanın değişik coğrafyalarından birçok havayolunu misafir etmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Burada bulunan tüm şirketler her yıl yaklaşık olarak 60 milyona yakın yolcu taşıyor. Bizler de Hitit olarak, bu büyük ulaşım ağının yazılım anlamında beynini oluşturmaktan ve operasyonlarının her alanında onlara destek vermekten büyük bir mutluluk duyuyoruz. Hizmet verdiğimiz havayollarıyla ilişkilerimizi "müşteri-IT sağlayıcı" denkleminden çıkarttık, Kendimizi aynı takımın oyuncuları olarak addettik ve birlikte, hep daha iyiyi hedefledik. Bugün de bu felsefemizin geri dönüşünü aldığımız güzel günlerden biri. 2017 yılı yeni iş ortaklarıyla Hitit ailesini genişlettiğimiz, yeni çözümlerle hizmet ağımızı geliştirdiğimiz bir yıl oldu. 2018 de akıllı entegrasyonlarla havacılık yazılım alanında sektöre yenilikler kattığımız bir yıl olacak." dedi.   

Konferansta bir sunum gerçekleştiren Pegasus Havayolları'nın Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (COO) Nasuh Çetin; "Türkiye'de havacılığı dönüştüren havayolu şirketi olarak önemli ilklere imza atmaya devam ediyoruz. 12 yıl sonunda geldiğimiz noktaya baktığınızda; yolcu sayımızı 1,9 milyondan 24.2 milyona; 14 uçaklık filomuzu 77 uçağa; destinasyonumuzu 6'dan 108'e çıkarmayı başardık. PSS alanında bizi çözümleriyle destekleyen ve Pegasus'un büyümesinde pay sahibi olan Hitit'i bir IT sağlayıcı olarak değil bir iş ortağı olarak görüyoruz. Pegasus olarak bizler; ilk biletimizi sattığımız gün bizimle birlikte olan Hitit'le çok uzun yıllar omuz omuza Türk sivil havacılık sektörünü geliştirmeyi ümit ediyoruz" dedi.

Konferasta yaptığı sunumda Onur Air'den Uluslararası İlişkiler ve Ticari Anlaşmalar Başkanı Mine Hepyüksel şu ifadeleri aktardı; "Atatürk Havalimanı merkezli düşük maliyetli taşımacılık (LCC-Low Cost Carrier) hizmeti veren tek Türk firması olarak sektörde 25 yılımızı geride bıraktık. Başta Avrupa olmak üzere geniş bir coğrafyada hizmet veriyoruz. Yılda 6 milyona ulaşan ve her geçen gün artan yolcu sayımız müşteri memnuniyetinin en önemli göstergelerinden biri. Bu memnuniyeti arttırmak için operasyonumuzu güçlendirecek adımlar atıyoruz. Bu adımların en önemlilerinden birisi 2014 yılında Hitit'le yaptığımız iş birliği anlaşmasıdır. PSS başta olmak üzere havacılık yazılımının tüm aşamalarında IT partnerimiz olan Hitit geride bıraktığımız üç yılda önemli kazanımlar elde etmemizi sağladı."

TIMATIC AUTOCHECK SİSTEMİ

IATA'dan Timatic Direktör Yardımcısı Alan Murray Hayden havayolları ve seyahat acentaları tarafından kullanılan Timatic servisinin ürünlerin biri olan Timatic AutoCheck'in detaylarını aktardığı konuşmasında; "Havayolları ve yer hizmetleri firmaları tarafından kullanılan Timatic AutoCheck, sınır ötesi seyahatlerde yolcuların evrak zorunluluklarını önceden bildiren bir sistem. Timatic kullanan havayolları, yolcularının yurt dışı destinasyonlarda veya herhangi bir transit noktasında zorunlu olarak ibraz etmeleri gereken evrakları, tüm kontrol kurallarını ve regülasyonlarını önceden bildiriyor. Böylelikle yolculuk esnasında çıkabilecek olası sorun ve gereksiz maliyetlerin önceden ortadan kalkmasını sağlayarak hem havayolları hem de yolcular açısından birçok avantaj sağlıyor. Pasaport, vize, sağlık, gümrük, yerel kurlar ve havalimanı vergisi gibi tüm doküman ve yasal süreçler Timatic AutoCheck tarafından önceden bildirilip, kontrol edilebiliyor. 2018'in ilk çeyreğinde birçok yenilikle güncellenecek olan Timatic AutoCheck'in çok daha yaygın ve etkili bir şekilde kullanılması planlanmaktadır." dedi.

http://www.kokpit.aero/hitit-istanbul-yeni-urun Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter