Hitit Yazılım

Başlatan canıtez, Ağu 07, 2017, 10:53 ÖÖ

« önceki - sonraki »

canıtez

Nijerya'nın en büyük havayolu Hitit'i tercih etti


Hitit, Batı Afrika'nın ve Nijerya'nın en büyük havayolu firması olan Arik Air ile iş birliği anlaşması imzaladı. Yapılan anlaşmayla, havayolu şirketinin tüm IT altyapısı Hitit tarafından geliştirilen Crane çözümlerine emanet edildi. 26 uçaklık filoya ve yıllık 2.2 milyon yolcu trafiğine sahip olan Arik Air'in Hitit ailesine katılmasıyla, Hitit Afrika'daki müşteri sayısını sekize çıkarttı.

Geliştirdiği havayolu ve seyahat IT çözümleriyle havacılık teknolojileri alanında dünyanın sayılı firmaları arasından gösterilen Hitit, müşteri portföyünü genişletmeye devam ediyor. Rotasını bir kez daha Afrika kıtasına çeviren Hitit, Arik Air'in bütün yazılım ihtiyaçlarını Crane markalı çözümleri ile karşılayacak.

Arik Air yerel, ulusal ve uluslararası tüm uçuşlarında ihtiyaç duyduğu yolcu hizmetleri sisteminin (PSS) tüm alt bileşenleri ile kendi operasyonel planlama ve muhasebe yönetimi için gerekli sistemleri Hitit'e devretti. Arik Air'in Hitit'ten alacağı 360 derece, kapsamlı havayolu yazılım hizmetleri arasında; rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama, sadakat yönetimi, tarife planlama, tur operatörü /charter yönetimi, gelir ve gider muhasebesi bulunuyor.

Batı Afrika ve Nijerya'nın En Büyüğü

Batı Afrika ve Nijerya'daki en büyük filoya ve yolcu trafiğine sahip olan ve ülkedeki yerel uçuşların %60'ını gerçekleştiren Arik Air; aralarında Johannesburg, Londra ve New York'un da bulunduğu; Batı, Merkez ve Güney Afrika, Avrupa ile Kuzey Amerika kıtalarındaki 26 farklı destinasyona ulaşım sağlıyor.

Yeni iş ortaklığı hakkında konuşan Hitit Genel Müdürü Nur Gökman; "23 yıldır havacılık yazılımları geliştiren bir firma olarak bugün geldiğimiz nokta itibariyle, bir havayolunun A'dan Z'ye tüm ihtiyaçlarını Crane markalı çözümlerimizle karşılayabiliyoruz. Batı Afrika'nın en büyüğü Arik Air'la olan anlaşmamız, Hitit'in bütünlüklü ürün ve ürün sonrası hizmet yaklaşımını yansıtan çok başarılı bir örnek. Sayıları hızla artan ortaklıklarımıza yenilerini ekleyerek, %100 yerli yazılımlarımızı dünya çapında ihraç etmeye devam edeceğiz." dedi. 

Arik Air CEO'su Roy Ilegbodu: 'Arik Air olarak en büyük hedefimiz pazardaki lider konumumuzu sürdürerek, yolcularımıza en mükemmel uçuş deneyimini yaşatmak. Bu hedefimiz doğrultusunda tüm IT altyapımızı emanet ettiğimiz Hitit'in en önemli iş ortağımız olacağını düşünüyorum." dedi.

2002 yılından bu yana faaliyet gösteren ve "uluslararası altın kalite ödülü", "yılın şirketi" ve "yılın havayolu" gibi birçok ödüle sahip olan Arik Air, Lagos'taki Murtala Mohammed Uluslararası Havalimanı ve Abuja'daki Nnamdi Azikiwe Uluslararası Havalimanı olmak üzere iki ayrı merkezden tarifeli ve charter uçuşlar gerçekleştiriyor.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/nijeryanin-en-buyuk-havayolu-hititi-tercih-etti.html Mesajı Paylaş

canıtez

Hitit Yazılıma Avrupa'dan iki ödül


İngiltere merkezli yayın kuruluşu AI Global Media - Industry Insight Magazine tarafından düzenlenen, dünya çapında sivil havacılık ve uzay araştırmaları alanlarında faaliyet gösteren firmaları ödüllendiren Sivil Havacılık, Uzay Araştırmaları ve Savunma Ödülleri 2017 yılı sahiplerini buldu.

Pazar araştırmaları ile sektörün saygın kuruluşları ve firmaları tarafından verilen oylarla yapılan değerlendirmeler sonucunda, Hitit Türkiye'ye iki ödül getirdi. Doğu Avrupa bölgesinin En İyi Havacılık Yazılım Firması seçilen Hitit, aynı zamanda 2017 yılında lansmanını yaptığı Crane BPI (İş Performans İndeksi) çözümü ile En İyi Havayolu Raporlama Sistemi ödülüne de hak kazandı.

"YÜZDE 100 YERLİ SERMAYE"

23 yıldır havacılık ve seyahat yazılım çözümleri alanında hizmet veren Hitit Genel Müdürü Nur Gökman konu hakkında şu açıklamaları yaptı: "Başarılarımızın takdir görmesi ve ödüllendirilmek, çeyrek asra yakın bir zamandır sektörde yer edinme ve yazılım alanında ülkemizin ismini duyurma çabalarımızın en güzel karşılıklarından biri.

İki kadın mühendis olarak çıktığımız bu yolda binlerce çalışanlı, çok uluslu konsorsiyumların desteğine sahip şirketlerle rekabet ederek bugünlere geldik. %100 yerli sermayemizle, havacılık yazılımı alanında dünyada ilk beş şirketi arasına girmemiz, işini iyi bilen ve inovatif ekibimizle gerçekleştiren uzun ama keyifli saatlerin eseridir."

TÜRKİYE'YE ÖDÜL GETİREN TEK ŞİRKET

Yarışmada Türkiye'ye ödül getiren tek firma olan Hitit'in Genel Müdürü Nur Gökman sözlerine şu şekilde devam etti: "Anadolu'nun en eski uygarlığından aldığımız ilhamla kurduğumuz Hitit, bugün dört farklı kıtaya teknoloji ihraç eden global bir şirket haline geldi. Geçtiğimiz aylarda açıklanan Bilişim 500 araştırmasında yazılım ihracatı gelirlerine göre Türkiye'nin ilk on şirketi içine giren Hitit, her geçen gün büyüyerek hem Türkiye'nin ismini dünyada duyurmaya hem de ülkemizin ihracat potansiyelini yükseltmeye devam edecek."   

 http://www.kokpit.aero/hitit-avrupa-odul

Mesajı Paylaş

canıtez

Hitit iş ortaklarını İstanbul'da ağırladı


Yerli yazılım çözümleriyle havacılık ve seyahat sektöründe faaliyet gösteren Hitit Bilgisayar, Türkiye'de ve tüm dünya çapında hizmet verdiği iş ortaklarını İstanbul'da düzenlediği bir konferansta bir araya getirdi.

Pegasus ve Onur Air gibi Türkiye'nin sivil havacılık alanındaki öncü şirketlerinin yanısıra IATA (Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği)'nın da katılımıyla gerçekleşen etkinlikte Hitit'in önümüzdeki dönemde hayata geçireceği yeni proje ve çözümleri anlatılırken, ayrıca sivil havacılığa dair önemli gündem maddeleri de tartışıldı.

YENİ YAZILIMLAR

Havacılık ve seyahat yazılımı alanında dünyanın sayılı firmaları arasında olan Hitit, dünya genelinde hizmet verdiği tüm iş ortaklarıyla İstanbul'da bir araya geldi. Almanya, Irak, Mısır, Namibya, Nijerya, Suudi Arabistan, Ürdün, Tanzanya ve Tunus'dan gelen iş ortaklarını ağırlayan Hitit; geçmiş dönem performansı, kısa ve orta vadede hayata geçirmeyi tasarladığı plan ve projeleri hakkında bilgiler verdi.

Radisson Blu Bosphorus'un evsahipliği yaptığı konferans ayrıca, Hitit'in iş ortakları ve IATA (Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) tarafından yapılan sunumlarla sivil havacılık alanındaki son gelişmelerin de tartışıldığı bir platforma dönüştü.

Konferansta, Pegasus Havayolları adına Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (COO) Nasuh Çetin, Onur Air'den Uluslararası İlişkiler ve Ticari Anlaşmalar Başkanı Mine Hepyüksel konuşma yaparken, Hitit'in Nijeryalı iş ortakları arasında olan Batı Afrika'nın en büyük havayolu şirketi Arik Air'in Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Kevin Devassy Erinjeri de bir sunum gerçekleştirdi. 140 ülkeden 270'in üzerinde havayolunun üye olduğu IATA'dan Timatic Direktör Yardımcısı Alan Murray Hayden da Timatik konusunda katılımcıları bilgilendirdiği bir konuşmayla konferansta yer aldı.

NUR GÖKMAN: "MÜŞTERİLERİMİZ 60 MİLYON YOLCU TAŞIYOR"

Konferansın açılışını gerçekleştiren Hitit Genel Müdürü Nur Gökman; "Bugün burada dünyanın değişik coğrafyalarından birçok havayolunu misafir etmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Burada bulunan tüm şirketler her yıl yaklaşık olarak 60 milyona yakın yolcu taşıyor. Bizler de Hitit olarak, bu büyük ulaşım ağının yazılım anlamında beynini oluşturmaktan ve operasyonlarının her alanında onlara destek vermekten büyük bir mutluluk duyuyoruz. Hizmet verdiğimiz havayollarıyla ilişkilerimizi "müşteri-IT sağlayıcı" denkleminden çıkarttık, Kendimizi aynı takımın oyuncuları olarak addettik ve birlikte, hep daha iyiyi hedefledik. Bugün de bu felsefemizin geri dönüşünü aldığımız güzel günlerden biri. 2017 yılı yeni iş ortaklarıyla Hitit ailesini genişlettiğimiz, yeni çözümlerle hizmet ağımızı geliştirdiğimiz bir yıl oldu. 2018 de akıllı entegrasyonlarla havacılık yazılım alanında sektöre yenilikler kattığımız bir yıl olacak." dedi.   

Konferansta bir sunum gerçekleştiren Pegasus Havayolları'nın Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (COO) Nasuh Çetin; "Türkiye'de havacılığı dönüştüren havayolu şirketi olarak önemli ilklere imza atmaya devam ediyoruz. 12 yıl sonunda geldiğimiz noktaya baktığınızda; yolcu sayımızı 1,9 milyondan 24.2 milyona; 14 uçaklık filomuzu 77 uçağa; destinasyonumuzu 6'dan 108'e çıkarmayı başardık. PSS alanında bizi çözümleriyle destekleyen ve Pegasus'un büyümesinde pay sahibi olan Hitit'i bir IT sağlayıcı olarak değil bir iş ortağı olarak görüyoruz. Pegasus olarak bizler; ilk biletimizi sattığımız gün bizimle birlikte olan Hitit'le çok uzun yıllar omuz omuza Türk sivil havacılık sektörünü geliştirmeyi ümit ediyoruz" dedi.

Konferasta yaptığı sunumda Onur Air'den Uluslararası İlişkiler ve Ticari Anlaşmalar Başkanı Mine Hepyüksel şu ifadeleri aktardı; "Atatürk Havalimanı merkezli düşük maliyetli taşımacılık (LCC-Low Cost Carrier) hizmeti veren tek Türk firması olarak sektörde 25 yılımızı geride bıraktık. Başta Avrupa olmak üzere geniş bir coğrafyada hizmet veriyoruz. Yılda 6 milyona ulaşan ve her geçen gün artan yolcu sayımız müşteri memnuniyetinin en önemli göstergelerinden biri. Bu memnuniyeti arttırmak için operasyonumuzu güçlendirecek adımlar atıyoruz. Bu adımların en önemlilerinden birisi 2014 yılında Hitit'le yaptığımız iş birliği anlaşmasıdır. PSS başta olmak üzere havacılık yazılımının tüm aşamalarında IT partnerimiz olan Hitit geride bıraktığımız üç yılda önemli kazanımlar elde etmemizi sağladı."

TIMATIC AUTOCHECK SİSTEMİ

IATA'dan Timatic Direktör Yardımcısı Alan Murray Hayden havayolları ve seyahat acentaları tarafından kullanılan Timatic servisinin ürünlerin biri olan Timatic AutoCheck'in detaylarını aktardığı konuşmasında; "Havayolları ve yer hizmetleri firmaları tarafından kullanılan Timatic AutoCheck, sınır ötesi seyahatlerde yolcuların evrak zorunluluklarını önceden bildiren bir sistem. Timatic kullanan havayolları, yolcularının yurt dışı destinasyonlarda veya herhangi bir transit noktasında zorunlu olarak ibraz etmeleri gereken evrakları, tüm kontrol kurallarını ve regülasyonlarını önceden bildiriyor. Böylelikle yolculuk esnasında çıkabilecek olası sorun ve gereksiz maliyetlerin önceden ortadan kalkmasını sağlayarak hem havayolları hem de yolcular açısından birçok avantaj sağlıyor. Pasaport, vize, sağlık, gümrük, yerel kurlar ve havalimanı vergisi gibi tüm doküman ve yasal süreçler Timatic AutoCheck tarafından önceden bildirilip, kontrol edilebiliyor. 2018'in ilk çeyreğinde birçok yenilikle güncellenecek olan Timatic AutoCheck'in çok daha yaygın ve etkili bir şekilde kullanılması planlanmaktadır." dedi.

http://www.kokpit.aero/hitit-istanbul-yeni-urun Mesajı Paylaş

canıtez

HİTİT, Londra'daki 57.Agifors sempozyumuna sponsor oldu

Havacılık yazılımı alanında dünyaya teknoloji ihraç eden Türk firması Hitit, sponsorluklarıyla Avrupa'da boy göstermeye devam ediyor. Londra'da düzenlenen 57. Agifors Yıllık Sempozyumu'na sponsor olan Hitit, etkinlikte müşteri sadakati kavramına havacılık yazılımları penceresinden yaklaştığı bir sunum gerçekleştirdi.

Havayolu sektöründeki operasyonel araştırmaların geliştirilmesi amacıyla 1960 yılında dünyanın öncü havayolu şirketleri tarafından kurulan Agifors'un (Havayolu Operasyonel Araştırma Toplulukları Uluslararası Federasyonu) 57. yıllık sempozyumu 02 - 06 Ekim 2017 tarihleri arasında Londra'da düzenleniyor. Havayolu operasyonları ve stratejileri, hava kargo, bilgi teknolojileri, gelir planlama gibi alanlarda yeni teknolojilerin ve fikirlerin paylaşıldığı sempozyum dünyanın önde gelen havayolları, hava taşımacılık birlikleri, üniversiteler, endüstriyel araştırma laboratuvarları ve sektörün uzman danışmanlarını bir araya getirdi.

Türkiye'nin ilk ve tek havacılık ve seyahat yazılım firması olan Hitit, sponsorluk yaptığı etkinlikte tüm davetlileri öğle yemeğinde ağırladı. Hitit tarafından organize edilen yemekte, havacılık alanındaki son trendler tartışılırken, firma yazılım alanında sektöre yaptığı katkıları anlatma fırsatı buldu.

Etkinlikte bir de sunum gerçekleştiren Hitit, müşteri sadakati kavramına havacılık yazılımları penceresinden yaklaştı. Hitit müşteri danışmanı Hakan Ünlü tarafından yapılan sunumda operasyonel mükemmellik ile müşteri sadakati arasındaki bağlantı örneklerle anlatıldı. Markaya bağlılığın en temel unsurunun sunulan hizmet/ürün olduğunu belirten Hakan Ünlü konuşmasında; "Firmanın mevcut referansları, kazandığı ödüller, sosyal medyadaki etkinliği ve tali faydalar sadakat katmanını pekiştirmekle birlikte aslolan unsur hizmetin/ürünün kendisidir. Bu denklem havacılık sektörü için de geçerlidir. Bir havayolunun yolcu sadakatini sağlayabilmesi için, yolculuk öncesi beklentileri karşılaması esastır. Bu bağlamda havayollarının karşılaştıkları en büyük sıkıntılardan birini uçuş iptalleri veya rötarlar oluşturmaktadır. İşte bu noktada yolcu servis sistemleri alanında başarılı bir yazılım altyapısına sahip bir havayolu, sadakat unsurunu zedeleyebilecek teknik aksaklıkların çoğunu aşabilmekte ve müşteri bağlılığını yüksek oranlara çıkartabilmektedir." dedi.

http://www.kokpit.aero/hitit-londra-agifors-sempozyum Mesajı Paylaş

canıtez

HİTİT AVRUPA'DA İLERLİYOR

Havacılık ve seyahat yazılım sektörünün dünyadaki tek Türk temsilcisi Hitit, sektör için ürettiği IT çözümleriyle dünya çapındaki açılımına devam ediyor

Afrika, Ortadoğu ve Orta Asya'dan sonra Avrupa'ya da yazılım ihraç eden Hitit'in yeni iş ortağı Fransız Chalair Havayolları oldu. Yapılan anlaşma ile Fransız havayolu, rezervasyon ve yolcu hizmetleri, kalkış kontrol ve gelir muhasebesi alanlarında Hitit'in yazılımlarını kullanacak.

Türkiye'nin ilk ve tek, dünyanın ise sayılı havacılık yazılımı üreten firmalarından olan Hitit, IT çözümleriyle, havayollarının operasyonel ihtiyaçlarını karşılamaya devam ediyor. Çeyrek asra yakın süredir, dört farklı kıtada faaliyet gösteren firmanın son müşterisi Fransa menşeili Chalair Havayolları oldu. Fransız havayoluyla imzalanan işbirliği anlaşması ile müşteri portföyünü genişleten Hitit, aynı zamanda Avrupa'ya gerçekleştirdiği ihracat hacmini de büyüttü. Filosundaki değişik tip uçaklarla, 30 yıldır Fransa'da niş bir hava taşımacılığı yapan Chalair bundan böyle; rezervasyon ve yolcu hizmetleri, kalkış kontrol servisi ve gelir muhasebesi alanlarında operasyonlarını Hitit'in yazılımlarıyla gerçekleştirecek.

Air France ile yakın işbirliği içinde çalışan Chalair'in Başkanı Alain Battisti anlaşma hakkında şu açıklamalarda bulundu:
"Dünyanın en geniş havayolu biletleme ve pazarlama acentalarından olan APG Network tarafından kurulan APG Havayolları'nın tavsiyesi üzerine Hitit ile yollarımız kesişti. APG'nin yüksek teknolojili Crane çözümlerinden duyduğu memnuniyet, bizim için çok önemli bir referans oldu ve Hitit'le çalışma kararı aldık. Özellikle yolcu hizmetleri alanındaki başarılı çalışmalarını sektörden bildiğimiz Hitit'in profesyonel yaklaşımı sayesinde sorunsuz bir devir teslim süreci geçirdik. Crane ürünlerinin sistemlerimizle uyum içinde çalışacağına ve servis kalitemizi yükselteceğine inanıyoruz."

Hitit Genel Müdürü Nur Gökman da Chalair Havayolları'yla yapılan anlaşmadan duyduğu memnuniyeti dile getirerek; "Dünyanın en dinamik sektörlerinden olan havayolu sektörünün sürekli artan ihtiyaçlarına, bütünlüklü ve son teknoloji ürünü çözümleriyle cevap veren Hitit'in, seyahat yazılım pazarının tercih edilen markalarından biri hale gelmesi bizler için çok önemli bir başarı… Dünyanın birçok farklı ülkesinde tesis ettiğimiz iş ortaklarımızın hızla artması ve yurt dışında referans gösterilmek; çözüm odaklı, inovatif, güvenilir ve yaratıcı servis ve çözümlerimizi geliştirmek konusunda bizleri teşvik ediyor" dedi.

Fransa'nın Caen Carpiquet Havalimanı merkezli Chalair Havayolları, 1986 yılından bu yana ülke çapında hizmet veriyor. 

http://www.airkule.com/haber/HITIT-AVRUPA-DA-ILERLIYOR/28448 Mesajı Paylaş

ocay

Bir Hittitimiz daha vardı Amerika'da RF komponent üreten bir şirket. maaleset bizden biri değil Analog Devices satın aldı. Mesajı Paylaş

putty

#6
Eki 11, 2017, 08:23 ÖÖ Last Edit: Eki 11, 2017, 08:32 ÖÖ by putty
Bende yazılım satıyorum ama yazılım eğitimi almadım hobim bu benim. Bu forumda konuşulan bir düzine kadar savunma sanayi firmasında yazılımım çalışıyo. Aselsan, Havelsan bile almak istedi ama kurumsal katı kuralları izin vermedi mesela.  Şu anda yazılımdan aylık gelirim bir kaç mühendis maaşı kadar. Hayalim ise milyonlarca dolar kazanmak ve teorikte o kapı açık ona çalışıyorum şu sıralar. Yani bu alanda herkese ekmek var. İşin tek püf noktası faaliyet sahana hakim olmak yazılım bilgisi değil. Asıl işinizi didikleyin oradaki yazılımı üretin parayı bulun bu kadar kolay. Emlakçıysan en iyi emlak bürosu programını yazınnakliye firmasındaysan forwarder programı yazın. Program dediğin bir ayını alır öğrenmeye başlaman bu kadar kolay bir iş. C#ile başlayın mesela internet kaynak dolu. Sürücü yazmıyorsunuz yada oyun motoru yazmıyorsunu kayıt takip işleri akşama kadar uğraşın bir telefon rehberi programı yazarsınız gerisi çorap söküğü gibi gelir. Mühendis değilsiniz yazılım dünyasının pipet ile bakılan yeri kadar bilgi yeter size. Yazılım işinin güzel yanı programın varsa sen Amerikadaki biri gibi iş yapıyorsun demektir bütün dünya senin pazarındır artık mcdonals gibi olursun yani bir anda istersen. Başka firma makine üreticisi mesela marmara dan dışarı kolay kolay çıkamazken sen malezyaya Amerika ya da satabilirsin bütün dünya senin pazarındır yeterki ürünün evrensel bir işe yarasın. İşinden memnun olmayan kendine hobi arayan facebook dan başka bilgisayarda becerisi olmayanlara öneri bu bilgisayar hobiniz yazılım olsun gençseniz eğer ve daha öğrenmeye başladığınız saatte ben bir yazılım yapıp onu satacağım deyin öğrenince yapacağım demeyin. Bu işin zor kısmı yazılm değil yapacağınız ürünün algoritmasına hakim olacak bilgi mesela emlakçılık yada galericilik yada fırıncılık gibi yazılım en önemsiz kısmı. Hitit yazılım yapmış mesela sonuçta basit bir kayıt takip yazılımı hepsi aynıdır bu yazılımların sunucu tabanlı basit kayıt takip yazılımları. Mesajı Paylaş

HDS

"İşin tek püf noktası faaliyet sahana hakim olmak yazılım bilgisi değil."

Sadece yazılımda değil, hemen her "bilgi yoğun" işte durum bu. Gerisi teknik detay zaten. Programın ne şartlarda ne yapmasını istediğini çok iyi bilebiliyorsan, çok ucuza bir "freelance" Hintli yazılımcıya da alasını yaptırabilirsin. Mesajı Paylaş

canıtez

Hitit, Türkiye'nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri arasına girdi

Hitit Bilgisayar Hizmetleri Deloitte'un bu yıl 12'ncisini gerçekleştirdiği ve son dört yılda, Türkiye'nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerini belirlediği Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye 2017 Programı'nda yer aldı. Kuruluşlar, 2013-2016 yılları arasında net satış gelirlerinde kaydettikleri büyümeye göre programda yer almaya hak kazanıyor.

Türkiye'nin havayolu ve seyahat yazılım firması Hitit Bilgisayar Hizmetleri CEO'su Nur Gökman, Hitit'in 2013-2016 yılları arasında cirosunda ciddi bir büyüme kaydederek bu sıralamaya girmeye hak kazandığını belirtti. Nur Gökman sözlerini şöyle sürdürdü: "Ağırlıklı olarak havayollarına hizmet veren Hitit, dört kıtadaki 30'a yakın iş ortağına sunduğu yazılım hizmetleri ile her yıl 65 milyonun üstünde yolcunun seyahat etmesini sağlıyor. Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdik ve bu alandaki inovatif çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Seyahat aracı olarak hava taşımacılığını tercih eden yolcuların dünyanın dört bir yanına %100 Türk teknolojisi ile uçtuğunu bilmek bizler için büyük bir mutluluk ve motivasyon kaynağı. Geliştirdiğimiz teknoloji ile Deloitte Teknoloji Fast 50 listesinde bu sene de yer bularak, kendi sektörümüzü dünya çapında geliştiren ve hem yerel hem de küresel bazda dijital dönüşümün parçası olan bir firma olduğumuzu bir kez daha gördük."

Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye 2017 Programı'na katılmak isteyen şirketlerin 2013 yılında en az 50.000 Euro, 2016 yılında ise en az 800.000 Euro net satış geliri elde etmiş olmaları, merkezlerinin Türkiye'de bulunması ve bir "teknoloji şirketi" olması gerekiyor. Programda, faaliyet gelirlerinin önemli kısmını sağladığı bir teknolojiye sahip olan ya da gelirlerinin önemli bir bölümünü teknoloji araştırma ve geliştirme çalışmalarına ayıran firmalar, "teknoloji şirketi" olarak tanımlanıyor.

http://www.kokpit.aero/en-hizli-buyuyen-teknoloji-sirketleri Mesajı Paylaş

canıtez

Hitit'e bir uluslararası ödül daha

Havacılık ve seyahat sektörlerinde dünyaya yazılım ihraç eden Hitit, Acquisition Finance Magazine tarafından iki farklı kategoride ödüllendirildi. Hitit Sivil Havacılık alanında yılın en niş teknoloji firması seçilirken, firmanın Genel Müdürü Nur Gökman da Gamechanger ödülüne layık görüldü.

Acquisition Finance Magazine tarafından her yıl sektörüne gelişim, inovasyon ve dinamizm kazandıran firma ve yöneticilerin ödüllendirildiği ACQ Küresel Ödülleri'nin 12.si sahiplerini buldu. Sivil havacılık alanında iki farklı ödüle layık görülen Hitit, havacılık yazılımı alanında uluslararası çapta 2017 yılında kazandığı ödül sayısını dörde çıkarttı.

Alanlarında çok niş bir işe imza attıklarını ve bu açıdan verilen ödülün Hitit'in küresel platformda rüştünü ispat ettiğinin bir göstergesi olduğunu belirten Hitit Genel Müdürü Nur Gökman sözlerine şu şekilde devam etti; "Bu yıl Hitit'in bir teknoloji firması olarak ödüllendirilmesinin yanısıra, sektör için yarattığımız çözümlerin ve ortaya koyduğumuz vizyonun da ayrı ayrı ödüllendirilmesini büyük bir memnuniyetle karşıladık. Şahsıma verilen Gamechanger ödülü, havacılık endüstrisinin ihtiyaçlarını, eksik ve hatalı noktalarını görerek, tüm ekip olarak ortaya koyduğumuz vizyonun bir sonucudur. Sunduğumuz çözümler, barındırdığı teknoloji ve inovasyonun yanısıra, havayollarının operasyonlarını daha özgürce sürdürmelerini sağlamaktadır. Hitit'in yolcu servis sistemleri (PSS) sayesinde havayolları yolcularının ihtiyaçlarını tam olarak anlıyor ve onlara kişiselleştirilmiş deneyim ve hizmet sunabiliyorlar. Kendilerini sektörün sınırlamalarından kurtarabilen havayolları, bu şekilde gelirlerini de arttırabiliyorlar. İşte oyuna getirdiğimiz farklılık tam da burada başlıyor."

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/hitite-bir-uluslararasi-odul-daha.html Mesajı Paylaş

canıtez

Hitit Bilgisayar, İngiltere merkezli T2RL ile şirketlerin vizyonunu genişletecek rapor hazırladı

Dünyaya %100 yerli ve milli havacılık yazılımları ihraç eden tek Türk bilişim şirketi olan Hitit, havayolu şirketleri başta olmak üzere seyahat sektörü oyuncularının yararlanabileceği bir beyaz bülten çalışması yaptı. Çalışma veriye birinci elden sahip olan havayollarının, bu verileri yolcu hizmet sistemleri (PSS) alanında daha etkin bir şekilde kullanabilmeleri yönünde yol gösterici bir nitelik taşıyor.

 "Havayolu şirketleri artan rekabet koşullarıyla nasıl başetmeli?", "Havayolu şirketleri kendilerini nasıl farklılaştırabilir?", "Düşük kar marjları ile çalışan havayolu şirketleri gelirlerini nasıl arttırabilir?" bu ve benzeri birçok soruya getirilecek çözüm önerilerinin havayolu firmalarının gelişmesine ve büyümesine yardımcı olacağını düşünen Hitit, İngiltere merkezli Travel Technology Research (T2RL) şirketi ile birlikte sivil havacılık sektörüne yol gösterecek bir çalışmaya ev sahipliği yaptı.

Sivil havacılık alanında bağımsız bir araştırma ve danışmanlık firması olan T2RL'in araştırma ve bulgularıyla hazırlanan "Havayolu Sektöründe Veriye Erişebilirlik" isimli rapor, havayolu firmalarının iş geliştirme süreçlerine olumlu katkı sağlayacak bir içerik taşıyor. Rapor, yolcularla birebir temas kurarak, veriye birinci elden sahip olan havayollarının, bu verileri yolcu hizmet sistemleri alanında daha etkin bir şekilde kullanabilmeleri yönünde yol gösterici bir nitelikte.

48 Havayolu Şirketi Kapandı, 52'si Açıldı

Havayolu şirketlerinin yolcu hizmet sistemleri alanında nasıl daha etkin olabilecekleri ve veriye erişimin ve verinin en etkin şekilde işlenmesinin önemine atıf yapan rapor hakkında Hitit Genel Müdürü Nur Gökman, şu açıklamalarda bulundu: "Sektörün büyüklüğü ve cazibesi nedeniyle, sivil havacılık pastasından pay almak isteyen onlarca yatırımcı ve girişimcinin bu sektöre giriş yaptığı, fakat bir o kadarının da yüksek maliyetlere ve rekabetçi piyasa koşullarına dayanamayarak kapandığını biliyoruz. Nitekim bağımsız firmalarca yapılan araştırmalar, 2017 yılında dünya çapında 52 yeni havayolu firmasının kurulduğunu, 48 tanesinin de faaliyetlerini sonlandırdığını veya askıya aldığını gösteriyor. Sivil havacılık alanında faaliyet gösteren bir firma olarak, sektörün hem yolcular hem de havayolu firmaları lehine gelişmesi en büyük arzumuz. Bu nedenle, havayolu firmalarının sadece biletleme işlemi yapan, uçuşları ve ekipleri koordine eden atıl bir pozisyondan çıkarak, ellerindeki veriyi modern pazarlama teknikleriyle çok daha etkin bir şekilde kullanabilecekleri bir pozisyona gelmelerini istiyoruz. 21. yüzyılın dinamik, teknolojik ve yeniliklere açık yolcuları için zengin bir seyahat deneyimi sunabilmek için ellerinde yeterli veri olan havayolu firmalarının, bu sayede operasyonlarını çok daha verimli bir şekilde yönetebileceklerini düşünüyorum. Hitit olarak T2RL'in katkılarıyla hazırladığımız raporun, iş geliştirme alanında havayolu firmalarının vizyonlarına katkı sağlayacak bir çalışma olmasını umuyorum."

Rapora Hitit'in kurumsal internet sayfasından ulaşabiliyor: https://hititcs.com/whitepaper/T2RL-data-accessibility-in-the-airline-industry.pdf

http://www.kokpit.aero/hitit-sirketlere-ozel-rapor Mesajı Paylaş

canıtez

PIA HİTİT'İ TERCİH ETTİ

Pakistan'ın bayrak taşıyıcı havayolu şirketi olan ve Asya-Pasifik bölgesinin en büyük havayollarından biri olma ünvanına sahip Pakistan Uluslararası Havayolları (PIA), bilişim sistemlerini Hitit'e emanet etti. Önümüzdeki dönemde PIA'in bütün yolcu hizmetleri sistemleri ve operasyonel planlama teknolojileri Hitit'le yenilenecek.

Havacılık ve seyahat yazılımları alanında Türkiye'nin ilk, dünyanın beşinci bilişim firması olan Hitit Bilgisayar Hizmetleri, gün geçtikçe büyüyen iş ortakları arasına bir dünya markası olan Pakistan Uluslararası Havayolları'nı (PIA) dahil etti. Pakistan'ın kuruluşuyla birlikte hayata geçirilen ve 72 yıldır Pakistan'ın bayrak taşıyıcı havayolu firması olan PIA, teknolojik dönüşüm için Türk bilişim firmasıyla anlaşmaya vardı. Varılan mutabakat gereği ülkenin en büyük havayolu firması olan PIA'in rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü gibi bütün yolcu hizmetleri sistemleri ve operasyonel planlama teknolojileri Hitit'le yenilenecek.

Hitit'in İTÜ Teknokent'teki Genel Merkezi'nde 18 Nisan 2018 tarihinde gerçekleşen ve Pakistan'ın İstanbul Başkonsolosu Bilal Khan Pasha'nın da teşrif ettiği imza töreninde; PIA Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bilal Munir Sheikh ve Sistemlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kashif Rehman Rana ile Hitit Genel Müdürü Nur Gökman, Hitit Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sezer Özmutlu, Teslimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mert Gülçür, Hitit Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Karaağaç ve Hitit'in Pakistan Temsilcisi Muhammed Sohail Sajid de hazır bulundu.

 

İç hatlarda yaklaşık 30 noktaya hizmet veren PIA; Orta Doğu, Asya, Avrupa ve Kuzey Amerika'daki 28 ülkede toplam 35 uluslararası noktaya uçuyor.

İki dost ülke açısından önemli bir dönüm noktası

Hitit Genel Müdürü Nur Gökman yapılan anlaşma hakkında şunları söyledi:

"Hitit olarak; dünya çapında çok büyük rakiplerle mücadele ettiğimiz, uzun ve kritik bir ihale süreci sonucunda, PIA'in teknolojik anlamdaki yenilenme süreci için güvendiği ve tercih ettiği isim olmaktan dolayı büyük bir gurur ve mutluluk yaşıyoruz. İki ülkenin hükümetleri tarafından da desteklenen bu işbirliği, sivil havacılık teknolojileri alanında Türkiye ve Pakistan açısından önemli bir dönüm noktası niteliğinde... Anlaşmamızın, kuruluşlarından bu yana uluslararası arenada birbirinin büyük destekçisi olan bu iki dost ülkenin ekonomik alandaki sinerjisine de ciddi bir katma değer sağlayacağını düşünüyorum. Son teknoloji ürünü havacılık yazılım çözümlerimizle, PIA'in yenilenen imajı ve gün geçtikçe büyüyen vizyonuyla dünya havacılık sektörüne yaptığı katkıyı arttıracağımıza inanıyorum."

Konu hakkında demeç veren PIA'in Sistemlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kashif Rehman Rana da; "Yolcuların memnuniyetini ön planda tutan bir havayolu firması olarak beklediğimiz hizmet kalitesi ve teknolojik hareket kabiliyetine Hitit'in yazılım çözümleriyle ulaşacağımızı düşünüyorum. Hitit ile PIA arasında akdedilen bu anlaşma hem iki firma için bir dönüm noktası olacak hem de Türkiye ve Pakistan ekonomik ilişkilerine de verimli bir katkıda bulunacaktır." dedi.

İmza töreninde bulunan Pakistan'ın İstanbul Başkonsolosu Bilal Khan Pasha da, "Bu imza töreninde bulunmaktan dolayı çok memnunum. Projenin gelişme sürecine zaman zaman tanıklık eden biri olarak, PIA ve Hitit'in anlaşmaya varması, iki ülkenin ekonomik ilişkilerine yaptığı katkıdan dolayı beni son derece memnun etti. Bu anlaşma, servis sağlayıcısı olarak Hitit'i seçen PIA açısından yeni bir dönemin başlangıcı olmuştur. Bu ortaklık sürecinde Pakistan'ın İstanbul Başkonsolosluğu olarak elimizden gelen tüm yardımı sağlayacağımızı belirtmek isterim." diye konuştu.

http://www.airkule.com/haber/PIA-HITIT-I-TERCIH-ETTI/30227 Mesajı Paylaş

canıtez

Kam Air de Hitit'i tercih etti

Havacılık yazılımları alanında Türkiye'nin ilk, dünyanın ise beşinci bilişim firması olma özelliğini taşıyan Hitit, farklı coğrafyalardaki iş ortaklarına Afgan Havayolu Kam Air'i de ekledi. Kam Air; yapılan anlaşmayla bir havayolunun ihtiyaç duyduğu envanter yönetimi, ücret tarifeleri, pazarlama araçları, merkezi rezervasyon, internet ve mobil rezervasyon, biletleme, acente dağıtımı, check-in, kalkış kontrol ve çağrı merkezi hizmetleri için Hitit'in sistemlerini kullanıyor.

Dünya havayolu yolcu servis sistemi endüstrisinde, her yıl 65 milyona yakın yolcunun seyahat etmesini sağlayan teknolojik altyapı sunan Türk bilişim şirketi Hitit; Avrupa'dan Asya'ya, Afrika'dan Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan iş ortakları arasına yeni bir marka daha ekledi.

Afganistan'ın önemli havayolu şirketlerinden birisi olan ve Türkiye uçuşlarına 2013 yılında başlayan Kam Air, yapılan anlaşmayla teknolojik altyapı transferini tamamlayarak, Hitit'in %100 yerli ve milli, yeni nesil yolcu hizmetleri çözümlerini kullanmaya başladı. Kam Air; envanter yönetimi, ücret tarifeleri, pazarlama araçları, merkezi rezervasyon, internet ve mobil rezervasyon, biletleme, acente dağıtımı, check-in, kalkış kontrol ve çağrı merkezi hizmetleri gibi yolcu servis hizmetlerinin yanısıra, ekip planlama, tarife planlama, müşteri hizmetleri ve sadakat yönetimi gibi operasyonel alanlarda da Hitit'in çözümleriyle hizmet vermeye başladı.

15 yıllık bir geçmişe sahip olan ve 11 uçaklık filosuyla yurt içi, yurt dışı uçuşları olan Kam Air, tarifeli ve charter uçuşlarının yanı sıra kargo hizmeti de veriyor.

İki kadın girişimci tarafından 1994 yılında kurulan Hitit bugün; yeni nesil, tamamı yerli havayolu yazılım ürünleri ile aralarında Afganistan, Almanya, Angola, Fransa, Irak, Kırgızistan, Mısır, Namibya, Nijerya, Pakistan, Suudi Arabistan, Ürdün, Tanzanya, Tunus, Türkmenistan olduğu 16 farklı ülkeden 22 havayolu firmasının teknolojik altyapısını sağlıyor. Hitit'in yazılım çözümleri, tüm dünyada yılda 65 milyona yakın yolcunun seyahat etmesine olanak tanıyor.

İş ortaklarının sayısı her geçen gün artıyor

Hitit'in Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç konuyla şunları söyledi: "Havacılık yazılım teknolojileri alanında faaliyet gösteren bir bilişim firması olarak ekosistemimiz içine Afganistan'ı da dahil ederek, yeni bir pazara giriş yapmanın ve iş ortaklarımızın sayısını her geçen gün arttırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yeni iş ortağımız Afgan havayolu firması Kam Air ile karşılıklı katkılarla büyüteceğimiz çok kıymetli bir iş birliğine imza attık. Afganistan'ın en önemli havayolu firmalarından biri olan Kam Air, Hitit teknolojisi ile dünya genelinde 70.000 acentada görünürlük kazanarak, yerel ve bölgesel rakipleri karşısında üstünlük sağlayabilecek."

Hitit teknolojisi ile yolcularına daha kaliteli bir seyahat deneyimi sağlayacaklarını ifade eden  Kam Air Ticari İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Akash Raj sözlerine şu şekilde devam etti; "Sivil havacılık sektöründe bilinen ve saygı duyulan bir Türk bilişim firması olan Hitit ile çalışmak büyük bir gurur. Gün geçtikçe büyüyerek, Afgan misafirperverliğini dünya çapında çok daha fazla yolcuyla paylaşabilme misyonumuza ulaşma doğrultusunda Hitit'in yazılım çözümlerinin bizim için en ideal ve güvenilir tercih olduğuna inanıyorum."

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/kam-air-de-hititi-tercih-etti.html Mesajı Paylaş

canıtez

HİTİT HAVACILARI İSTANBUL'DA BULUŞTURDU

Havayolu teknolojisinde; tamamı yerli ve yenilikçi yazılım ürünleriyle dünyaya hizmet ihraç eden Hitit, sektörün önde gelen uzmanlarını ve iş ortaklarını, İstanbul'da düzenlediği konferansta bir araya getirdi. Havayolu teknolojisindeki son gelişmeler, sektörün geleceğine dair öngörüler, Hitit'in çözümleri ve yenilikçi uygulamalarının ele alındığı konferansa, Türkiye'den ve dünyadan sivil havacılık alanında önemli temsilciler katıldı.

24 yıldır tamamı yerli ve yenilikçi yazılım çözümleri ile dünyaya havacılık teknolojisi ihraç eden Hitit; Türkiye'nin yanısıra aralarında Almanya, Fransa, Gana, Kırgızistan, Nijerya, Namibya, Pakistan, Tanzanya, Tunus, Türkmenistan'ın da bulunduğu 12 ülkeden iş ortağını ve sektörün küresel çaptaki uzmanlarını İstanbul'da düzenlediği konferansta bir araya getirdi.

18 Ekim 2018 tarihinde, Sultanahmet Four Season Hotel'de gerçekleşen ve havayolu teknolojisindeki son gelişmelerin paylaşıldığı konferansa Türkiye'den Pegasus ve Onur Air; yurt dışından Pakistan Uluslararası Havayolları, Türkmenistan Havayolları, Arik Air (Nijerya), Nouvelair (Tunus), Precision Air (Tanzanya), Air Tanzania, Air Namibia, APG Havayolları (Fransa), Kam Air (Afganistan) Air Manas (Kırgızistan), Passion Air (Gana),  Global GSRM (Almanya-Yer Hizmetleri Firması) temsilcileri katıldı.

BÜYÜK VERİ, KİŞİSELLEŞTİRME VE MOBİL HAVACILIKTAKİ YARIŞI BELİRLEYECEK

Konferansın açılış konuşmasını gerçekleştiren Hitit Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç; "Dünyanın dört bir yanından hizmet verdiğimiz iş ortaklarımızı İstanbul'da ağırlamaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Yazılım çözümlerimizi kullanarak her yıl 65 milyondan fazla yolcu uçuran tüm iş ortaklarımızla bugün havayolu sektörünün geleceğine ışık tutmak ve Hitit'in sektörün problemlerine yönelik yeni çözümlerini anlatmak için buradayız. Hitit olarak bizler her bir iş ortağımızın ağır rekabet koşullarından kar elde ederek çıkmasını sağlayacak yüksek teknolojili çözümler üretiyor, Ar-Ge çalışmalarımızla yazılım ürünlerimizi en yeni trendlere göre güncelliyoruz. Büyük veri, kişiselleştirme ve mobilin önümüzdeki yıllarda havacılık sektöründeki yarışın kurallarını belirleyecek olan temel öğeler olduğu gerçeğinden hareketle, çözümlerimizi zamanın ruhuna göre sürekli yeniliyor ve yeni çözümler geliştiriyoruz." dedi.

Karaağaç sözlerine şu şekilde devam etti; "Bugün dünyanın sayılı havacılık teknolojileri üreten şirketlerinden biri olmamız ve dünya çapında bizi tercih eden havayollarının sayısının artmasının en büyük nedeni onlara tek bir kanaldan tüm operasyonlarını sürdürebilecekleri bir teknolojik altyapı sunmamızdan kaynaklanıyor."

DİJİTAL DÖNÜŞÜM HAVACILIĞI NASIL ETKİLEYECEK

Pegasus İş Uygulamaları Başkan Yardımcısı Erdinç Uğurlu, Pakistan Uluslararası Havayolları (PIA)'nın Sistemlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kashif Rana, Mısır menşeili havayolu firması Nouvelair'den Ürün Direktörü Mohamed Achraf Badreddine yaptıkları sunumlarla havayolu şirketleri gözünden sektör değerlendirmesinde bulunurken; Further Network Kurucu Ortağı ve CTO'su Erdem Üney tarafından blockchain teknolojisinin havacılık sektörüne etkileri, airRM EMEA Bölgesi Satış ve Destek Direktörü Mark Lafferty tarafından yolcu hizmetleri sistemlerindeki yeniliklerin gelir yönetimine etkileri, IER France'ın Avrupa Bölgesi Satış Direktörü Philippe Dupuis tarafından ise havalimanlarındaki yeni teknolojiler konusunda sunumlar yapıldı.

Konferansta ayrıca Hitit Ürün Stratejisinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Semra Kandemir'in moderatörlüğünde yapılan panelde Pegasus Genel Müdür Yardımcısı Barış Fındık, PIA'den Kashif Rana ve Hitit Danışmanı Hakan Ünlü tarafından dijital dönüşümün havacılığa etkisi ele alındı. Kripto para ve kripto tekniklerinin havayollarının operasyonlarına etkileri, havayolu sektöründeki oyuncuların dijital dönüşüme adaptasyonlarında en çok zorlandıkları konular konuşuldu.

http://www.airkule.com/haber/HITIT-HAVACILARI-ISTANBUL-DA-BULUSTURDU/31673 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter