Ulusal Eğitim Projeleri

Başlatan HARZEMŞAH, Ağu 06, 2017, 01:43 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HAZERFEN

Senin durumun yine iyi @BS...  :)

Devlet bir ara yanılmıyorsam Y.Lisans yapan mühendislerin istihdamı için bir teşvik çıkarmıştı. Ya maaşın tamamını ya da bir kısmını çalışana devlet ödeyecekti. Bizim yeni mezun bir arkadaş da isterleri tutturduğu için bir firmaya başvurdu. Garibana firma sahibi yekten şunu söylemiş: " Seni işe alırım ama, devletin sana ödediği paranın yarısını isterim!"

Eğitim Projesi mi istiyorsun? Sana cevabım "İnsanlara Güzel Ahlak Edindirme Projesi" olur.

Zira tecrübe ettiğin üzere ortalık soytarı kaynıyor. Ve soytarıların çoğunlukta olduğu memlekette fazilet iktidar olmaz... Mesajı Paylaş

Search and rescue

Kosgeb desteği o. Yüksek okul mezunu çalışanın varsa maaş desteği var. Hala devam ediyor.

''c) Personel Gideri Desteği:
Projede çalışması şartı ile mevcut veya yeni istihdam edilecek personel giderleri karşılığı olarak, net ücret üzerinden aylık,

Lisans mezunlarına                            1.500 TL,
Yüksek lisans mezunlarına                2.000 TL,
Doktora mezunlarına                         2.500 TL
olmak üzere, toplam üst limiti 100.000 TL geri ödemesiz destek sağlanır''

http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/221/kosgeb-destek-programlari
Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#122
Eyl 07, 2018, 09:59 ÖS Last Edit: Eyl 09, 2018, 08:21 ÖS by delenda_est_carthago
@hds
Hani dünyayı sosyal bilimciler yönetiyormuş ya. Ona karşı soylediydim Merkel diye.

Edit: @putty'nin yanlis algilamasi uzerine yeniden duzenlenmistir Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

HeleBiDinle

#123
Eyl 09, 2018, 07:48 ÖS Last Edit: Eyl 12, 2018, 07:27 ÖS by HeleBiDinle
İngilizce bölümün puanının daha yüksek olmadığını, insanların ingilizce bölümü tercih etmediğini söyleyen oldu mu? Sanki öyle iddia etmişiz gibi cevap yazılmış da...

Tercihleri belirlemede ana kriterin "iyi bir meslek, gelecek, iş imkanı ve yüksek yaşam standardı beklentisi" olduğunu, "ingilizce mesleki eğitimin" ise tercihlerde sadece birkaç puanlık bir nüans oluşturabildiğini, belirleyici bir etken olmadığını değişik verilerle ortaya koyduk.

Ve Hacettepe Tıp örneğinden yola çıkarak bir soru sorduk (Hacettepe Tıp'ı kafaya takmış da değiliz hani, aynı ODTÜ Elektrik'i kafaya takmadığımız gibi, sadece birer örnek bunlar ve gayet de güzel örnekler) ve bu soruya henüz farklı bir cevap alabilmiş değiliz: Türkçe Tıp fakültesinin puan skalasının üst %67'lik dilimine tekabül eden öğrenciler neden puanları tuttuğu halde aynı fakültenin İngilizce eğitim veren bölümünü tercih etmediler? (Çift dilde eğitim veren diğer tıp fakültelerinde de durum oldukça benzer.)

Hani daha iyi eğitim verildiği için herkes İngilizce bölümünü tercih ediyordu? Bu %67'lik puan diliminde olanlar neden tercih etmedi?

Bu sorulara makul bir cavap alabilecek miyim bilmiyorum.

Aslında soru cevabını da içinde barındırıyor: Demek ki herkes İngilizce mesleki eğitimi tercih etmiyormuş. İngilizce mesleki eğitimi tercih edenler (böyle bir seçme hakkı olmayanları tenzih ederek söylüyorum), taban puanları ancak birkaç puan yukarı çeken, marjinal bir grupmuş. Bu marjinal grubun da ne kadar bilinçli bir tercih yaptığı ayrıca tartışılır.

Düzenleme: Yukarıdaki "Marjinal Grup" ifadesini, "marjinal bir fark yaratan grup" olarak ifade etmem gerekiyordu. Yanlış olmuş ve bu yüzden hiç istemediğim bir anlam kaymasına yol açmıştır. Marjinal olan grup değil, puanlar arasındaki farktır. Düzeltir, bu şekilde okunmasını rica ederim. Mesajı Paylaş

putty

delenta "...Ona karşı şeettiydim " derken küfür ettiğini fark etmedim sanma.
Folklorümüzde küfür var diye ses çıkartmıyorum Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

@putty, ben sosyal bilimler temelli birisi değilim...

Baya baya sayısalcı sayılırım: Fen lisesi kökenli, Elektronik ve Haberleşme Mühendisiyim, IT sektöründe SAP BASIS (Admin) danışmanlığı yapıyorum.

Yüksek lisansım da kendi okulumda Biyomedikal (Tıp Elektroniği) üzerineydi.

Baya baya sayısal gibi görünüyor, ne dersin? ;-)

Ayrıca ikinci fakülte olarak İşletme mezunuyum, ama o da sosyal bilimler kategorisine pek girmez. Mesajı Paylaş

kosavalı1989

Sayın Battlestar

Anlattığınız olay ne zaman yaşandı ve hangi şehirde. Bende öğretmen olduğum için merak ettim.

Atanmadan önce İstanbul'da bir kolejle görüşmem olmuştu 1900 dediklerinde ( 2015 senesi) masadan kalmıştım ve sonra ders saatimi biraz arttırarak ücretide arttirmışlardı. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#127
Eyl 09, 2018, 09:37 ÖS Last Edit: Eyl 10, 2018, 04:20 ÖS by delenda_est_carthago
@helebidinle

Ayni  tip fakultesinin  yuksek puan alip ingilizce bolumunu secenler bilincsiz ve marjinal, daha dusuk puan alip turkcesine girmeyi anca becerebilenler bilincli ve makul :).

Marjinal ve bilincsiz  bir grup ingilizceyi turkceye  tercih ettigi  icin  mesela ITU turkce elektronik ve haberlesme muhendisligi bolumu 492-519 puan araligindan ogrenci almayi becerebilirken  ITU ingilizce Elektronik ve haberlesme programi   506-543 araligindan ogrenci almis. Hani aralik kriteri koydunuz ya,  buyrun aralik. Nasil begendiniz mi araligi?  ;)

(Ha bu arada ITU turkce programi da tam turkce degil, %30 ingilizce  bildigim kadariyla su anda :).  )

Tam olarak bakamadim ama Turkiye'nin muhtemelen  en yuksek puanli turkce  muhendislik programi ITU turkce (daha dogrusu %30 ingilizce %70 turkce)  elektronik haberlesme  olsa gerek. Sadece tum elektronikleri siralasak bile bu program Bogazici, ODTU, Bilkent, Koc, Sabanci, Ozyegin ve ITU'nun  ingilizce EE  programlarinin gerisinde,   8'inci sirada. Tum muhendislik programlarini siralarsak da tahminen 25-30'uncu sirada ya da daha asagida olabilir, ve ustundeki butun muhendislik programlari ingilizce :).  25-30 bolum dolusu en iyi muhendislik adayi ogrenci bilincsiz ve marjinal, bunlarin cok altinda puan alip turkce secenler cok bilincli ve makul :).

(not: siralamalarda vakif uni'lerinin  burslu programlari dikkate alinmistir)
 

Turkiye'nin en yuksek puanli muhendislik ogrencilerinin marjinal ve bilincsiz bir grup oldugunu ogrenmis olduk...
ve yine marjinal gruplar tercih ettigi icin Turkiye'nin en yuksek puanli tip  programi da sadece ingilizce egitim veren bir vakif universitesininki. :)

BAna soru sormaya kalkiyorsunuz  da,  once siz bana neden ODTU EE  Turkiye'nin tum elektronik muhendisligi bolumleri arasinda bile 5'inci siradayken , Tum muhendislikler arasinda ise 10'uncu siranin altindayken ( sonradan gelen Edit: sirf program olarak bakarsak 15'inci sirada gibi gorunuyor yanlis bakmadiysam, Sabanci'nin muhendisliklerini bolum bolum ayri sayarsak yirminci siralara dusuyor :) )  bu bolumu gidip en yuksek puanli turkce tip programiyla karsilastirmaya kalktiginizi aciklayin.  Turkce tiplar arasinda ayni siralamada bir bolum ile ile karsilastirmaniz gerekmez mi anlamli bir karsilastirma icin?

Turkiye'nin en yuksek taban  puanli elektrik-elektronik muhendislikleri   536 puanli Bogazici EE (devlet), 542 puanli Koc EE(Vakif, burslu) ve 534 puanli Bilkent EE (vakif, burslu) duruken,  sabanci muhendislik fakultesi 524 puanla ogrenci alirken (butun muhendislikler ayni orada) sizin gidip 518.96 puanli ODTU EE'yi secip, bak bunu gecen turkce tip bolumleri var demenizin sebebi nedir? Eger derdiniz verileri kendi sabit fikrinize gore egip bukmek  degil de gercek veriden dogru fikre ulasmak ise en yuksek turkce tip bolumlerini en yuksek puanli ingilizce muhendislik bolumleriyle karsilastirmaniz gerekmez mi?

Turkiye'nin en yuksek puanli  Turkce tip programi Hacettepe, en yuksek ingilizce muhendislik programini gecebilmis mi? Hayir yanina bile yaklasmamis, aralarinda daglar kadar fark var.  En yuksek ikincisini gecebilmis mi? En yuksek 5'incisini  gecebilmis mi? En yuksek 10'uncusunu? Tabii ki hayir. Kacinci siradaki ingilizce muhendislige yaklasabilmis acaba?

Ha muhendislikler arasinda 15'inci siralardaki ODTU EE'yi gecebilmeyi en sonunda becermis turkce tiplarin en yuksegi Hacettepe turkce tip, ve siz bunu "guzel ornek" olarak mi sunuyorsunuz? :) .

Ha bir de su cok sevdiginiz "puan araligi " kriterini niye burada uygulamiyorsunuz? argumaninizi  desteklemedigi icin mi ? Tutarlilik nerede?
 
bu arada ODTU'nun  de puanini yanlis vermissiniz, . ODTU' EE'yi gecen sadece 2 adet  turkce tip var, onlar da cerrahpasa ve hacettepe.   Ankara ve Istanbul tiplar iddianizin aksine ODTU EE'yi gecemiyor, verdiginiz bilgi yanlis.

Siz once neden israrla ve defaten  dogru olmayan bilgiler verip onlar dogruymus gibi davrandiginizi bir anlatin, ondan sonra sorularinizin ciddiye alinacak bir durumu olsun :).

Takiklik meselesine gelince  bir tip fakultesi ODTU EE yi gectigi icin "koymus gecirmis" tabirini kullandiniz. Burada ODTU'ye garip bir takiklik yoksa ne var ben bilemiyorum. :)

Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

putty

#128
Eyl 10, 2018, 09:02 ÖS Last Edit: Eyl 10, 2018, 09:03 ÖS by putty
Bu sene öğrenciler istemeselerde imam hatip yada meslek liselerine mi yazılmak zorunda kaldılar bu konuda bilginiz ne şekilde yoksa ilk tercihi düz lise olanların hepsi düz liselere girdimi pratikte.
Zorla tercih listesinde meslek lisesi ve imam hatip lisesi mecburiyeti insan hakları ihlali bence. Bir kişiye zorla meslek seçtirilebilirmi bu uygulamayı şaşkınlıkla izliyorum. Bir isyan olmadığına göre pratikte bir dayatma yok diye düşünüyorum imam hatip konusunda. Üstelik bizim ülkemizde meslek lisesine girenlerin üniversite şanslarıda teknik olarak çok azaltılmışken. Liseyi bitir asgari ücretle işe gir mecburiyetimi dayatılıyor anlamıyorum Mesajı Paylaş

putty

Milli Eğitim Bakanlığı, okulların açılması ve kapanmasına ilişkin esasların düzenlendiği yönetmelikte liselerde tarikat ve cemaatlerin sıklıkla gündeme getirdiği karma eğitime ilişkin değişiklik yaptı. Liselerin açılmasına ilişkin bölümden "Çok programlı Anadolu lisesi, mesleki ve teknik eğitim merkezi ve mesleki eğitim merkezinde karma eğitim yapılır" maddesi kaldırıldı. Değişiklikler, nüfus ve öğrencinin az olduğu yerlerde düz, meslek ve teknik liselerdeki programları tek okulda toplayarak kız ve erkeklerin ayrı eğitim yapmasının önünü açtı. MEB, karma eğitimin kaldırılmasına ilişkin çalışma olmadığını ileri sürdü. Eğitim-Sen, "Farklı okul türlerinde karma eğitimin kaldırılmasına zemin yaratılıyor" açıklamasını yaptı. Mesajı Paylaş

erdem

Son tahlilde amaclanan nedir biliyoruz. Simdi o amaca ulasilana kadar hangi trene-tramvaya binilecek onun tartismalari yapiliyor. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Nedense suya yazı yazmışım da hiç okunamadan silinip gitmiş gibi hissediyorum. O nedenle bir yazdığımı, hiç gerekmemesine rağmen, tekrar etmek durumunda kalıyorum...

Kod [Seç]
mesela ITU turkce elektronik ve haberlesme muhendisligi bolumu 492-519 puan araligindan ogrenci almayi
becerebilirken  ITU ingilizce Elektronik ve haberlesme programi   506-543 araligindan ogrenci almis.

Bakın bu verdiğiniz örnekte bile çok ciddi bir kesişim kümesi görülebiliyor: Türkçe bölümün puan skalasının %48'lik bir bölümü, yani yarıya yakın bir kesimi, İngilizce olanın puanını tutuyor. Diğer bir ifadeyle Türkçe bölümün puan skalasının %48'lik kısmına denk gelen öğrenciler, imkanları varken İngilizce bölümü tercih etmemiş. Neden?..

Hacettepe Tıp örneğinde %67, İTÜ EH Bölümünde %48'lik kesişen bir dilimden bahsediyoruz. Başka örneklere de ayrıca bakmak gerekecek mi?

Bu oranları görmezden gelinebilecek kadar az mı buluyorsunuz?..

                                              0-0-0

(Bazıları konuyla alakalı olmayan) Detaylar arasında kaybolanlar için özetlersek: Bu konuya nereden geldik?..

1- Anadilde (Türkçe) eğitimin yabancı dilde (İngilizce) eğitimden daha verimli ve daha iyi olduğunu iddia ettim. Buna karşılık,

2- İngilizce eğitimin daha iyi olduğunu, daha iyi olduğu için de daha çok tercih edildiğini iddia ettiniz.

Daha çok tercih edilmesi haricinde 2 numaralı iddia ile kurulan düz mantığa itiraz ettik.

Öyle ki,

Tercih nedenlerini anlayabilmek için geçmişten günümüze tercihlerde yaşanan değişiklikleri masaya yatırdık ve tercih trendlerindeki değişikliklerin sebebini anlamaya çalıştık.

25-30 sene öncesinde, benim üniversiteye girdiğim dönemlerde, hiç bir Tıp Fakültesi, Türkçe eğitim veren İTÜ E&H bölümünü dahi geçemiyordu ki ODTÜ veya Boğaziçi'ni düşünme bile. (Buna İngilizce Tıp fakülteleri de dahil ve eğer yanlış hatırlamıyorsam Hacettepe İngilizce Tıp en yüksek puanlı olanıydı. Ve hafızam beni yanıltmıyorsa, Hacettepe İngilizce Tıp 538, diğer Tıp fakülteleri daha düşük, İTÜ E&H 560 civarı, benim puanım da 565 civarı birşey olması lazım. ODTÜ ve Boğaziçi E&E bölümleri daha yüksekti ama ne kadardı tam hatırlamıyorum. Sanki ODTÜ 578, Boğaziçi de 600 civarı gibi birşey olabilir. Tevellütü benimkiyle uygun olanlar bu puanları az çok teyid edecektir.)

Günümüzde ise, Tıp fakültelerinin puanları yükselmiş ve içinde Türkçe olanları dahil bazıları, bırakın İTÜ E&H bölümünü, ODTÜ E&E bölümünü bile geçmiş.

Belli ki geçmişten günümüze, tercih trendlerinde, Tıp fakülteleri lehine, mühendislikler aleyhine bir değişiklik yaşanmış. Sözkonusu değişikliği analiz etmezsek, insanların tercih yaparken dikkate aldıkları kriterler konusunda nasıl bir fikre sahip olabiliriz ki?..

Biz de bu trendleri analiz ettik ve insanların tercih yaparken göz önünde bulundurdukları ana kriterin "daha iyi bir gelecek, hayat standardı ve iş imkanı" olduğu sonucuna vardık ve şunu da ayrıca belirttik ki: 25 yıl öncesiyle günümüz arasındaki trend değişikliğinin, eğitim diliyle hiç alakası yok, yani korelasyonu sıfır. (Türkçe veya İngilizce olmalarına bakılmaksızın, genel olarak, Tıp fakülteleri daha çok tercih edilmeye, Mühendislikler de daha az tercih edilmeye başlanmış. Görünüşe göre de trend hala Tıp fakülteleri lehine.)

Kod [Seç]
BAna soru sormaya kalkiyorsunuz  da,  once siz bana neden ODTU EE  Turkiye'nin tum elektronik muhendisligi
bolumleri arasinda bile 5'inci siradayken , Tum muhendislikler arasinda ise 10'uncu siranin altindayken
( sonradan gelen Edit: sirf program olarak bakarsak 15'inci sirada gibi gorunuyor yanlis bakmadiysam,
Sabanci'nin muhendisliklerini bolum bolum ayri sayarsak yirminci siralara dusuyor :) )  bu bolumu gidip
en yuksek puanli turkce tip programiyla karsilastirmaya kalktiginizi aciklayin.  Turkce tiplar arasinda
ayni siralamada bir bolum ile ile karsilastirmaniz gerekmez mi anlamli bir karsilastirma icin?

Turkiye'nin en yuksek taban  puanli elektrik-elektronik muhendislikleri   536 puanli Bogazici EE (devlet),
542 puanli Koc EE(Vakif, burslu) ve 534 puanli Bilkent EE (vakif, burslu) duruken,  sabanci muhendislik
fakultesi 524 puanla ogrenci alirken (butun muhendislikler ayni orada) sizin gidip 518.96 puanli
ODTU EE'yi secip, bak bunu gecen turkce tip bolumleri var demenizin sebebi nedir? Eger derdiniz
verileri kendi sabit fikrinize gore egip bukmek  degil de gercek veriden dogru fikre ulasmak ise en yuksek
turkce tip bolumlerini en yuksek puanli ingilizce muhendislik bolumleriyle karsilastirmaniz gerekmez mi?

(İşte bu yüzden suya yazı yazıyormuş gibi hissediyorum, zira sorunuzun cevabı daha önceki açıklamalarımın içinde var.)
Cevap: Çünkü eskiden Tıp Fakültelerinin hepsi de İTÜ E&H ve ODTÜ E&E bölümlerinden çok daha düşük puana sahipken, günümüzde (içinde Türkçe eğitim verenler de olmak üzere) belli başlı Tıp Fakülteleri ODTÜ E&E bölümünün puanlarını geçmiş, İTÜ E&H'nin puanlarını ise (Çukurova Tıp dahil) neredeyse geçmeyen Tıp Fakültesi kalmamış. Biz tercih trendlerindeki bu değişikliğe dikkat çekmek için sözkonusu örnekleri kullandık. Yoksa özel bir sebebi yok. Bizim de bölümleri birbirleriyle yarıştırmak gibi bir niyetimiz yok.

Kod [Seç]
..."koymus gecirmis" tabirini kullandiniz...
Ben öyle yazmadım, lütfen dikkatli okuyun, bakın nasıl yazmışım:

Geçmişte, görece pek tercih edilmeyen ve en yüksek puanlısı bile (başta ODTÜ Elektrik olmak üzere) birçok mühendislik fakültesinin puanından geride kalan Tıp Fakülteleri, artık mühendislik fakültelerinin İngilizce eğitim verenlerini bile koymuş geçmiş.

Doğru okuyunca, anlayacaksınız ki oradaki "koymak," sizin anladığınız manada fesat bir koymak fiili değildir. Yerinde bırakmak, geride bırakmak manasındadır. Cümlenin yapısından da bu anlam rahatlıkla anlaşılabilir.

Elbette, "geçmiş" olarak yazılan ifadeyi geçİRmiş olarak okur ve bu şekilde algılarsanız, koymuş kelimesine de hatalı, bir takım fesat, anlamlar yüklemeye kalkarsınız. Oysa ki gerçek mana, sizin algıladığınızdan çok farklıdır: "Rakibini oralarda koyarken (bırakırken manasında bir koymak fiilini hayal edin) kendi geçip gitmiş" şeklinde anlamak gerekirdi. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#132
Eyl 13, 2018, 02:11 ÖS Last Edit: Eyl 13, 2018, 03:37 ÖS by delenda_est_carthago
@helebidinle

Su "puan bantlarini kesismesi" kriterinin  ne kadar anlamsiz bir kriter oldugunu anlamamiz icin verdiginiz ornek bile yeterli :).

"Bakın bu verdiğiniz örnekte bile çok ciddi bir kesişim kümesi görülebiliyor: Türkçe bölümün puan skalasının %48'lik bir bölümü, yani yarıya yakın bir kesimi, İngilizce olanın puanını tutuyor. Diğer bir ifadeyle Türkçe bölümün puan skalasının %48'lik kısmına denk gelen öğrenciler, imkanları varken İngilizce bölümü tercih etmemiş. Neden?.."

demissiniz.
Ama nedense tersten bakmak aklinizin ucundan bile gecmemis...   yani:

1) ITU ingilizce  Elektronik-haberlesmeye yerlesen 60 ogrencinin  %100'u isteseydi turkce Elektronik haberlesme bolumune de girebilir miydi? Evet. Ama  istememisler. Neden? :)

2)Onu birakin  taban puani  ITU Turkce Elektronik haberlesme bolumunun ustundeki tamami ingilizce 7'si elektrik elektronik olmak uzere   25-30  muhendislik bolumunune  yerlesen  ogrencilerin %100'u isteseydi ITU Elektronik haberlesme bolumune girebilir miydi ? Evet. Ama istememisler, NEden? :)

3)Ogrenclier ITU gibi bir universitede BEDAVAYA turkce elektronik haberlesme  okumak yerine neden USTUNE PARA VEREREK  Koc veya Bilkent'in %50 burslu  ingilizce  Elektronik bolumlerine gitmeyi tercih etmisler ki bu universitelerin %50 burslu Elektrik Elektronik bolumlerinin bile taban puani ITU turkce Elektronik haberlesmenin ustunde olusmus :). Ogrenciler ITU gibi bir universitede bile olsa turkce Elektronik okumamak icin ustune para vermeyi tercih etmisler, Acaba neden :).

Bahsettiginiz "puani ITU ingilizce EH yi tutttugu halde ITU Turkce EH'yi secen" kitle, ki bunlarin %48 oldugunu iddia etmissiniz, ama  puan bandinin %48'i ogrenci sayisinin %48'ine denk gelmez, cunku puanlar esit dagilmaz,  genelde taban puana daha yakin yigilir  ogrenci dagilimi, taban puandan yukari ciktikca da   ogrenci sayisi azalir dogal olarak,  ama hadi hatiriniza sanki oyleymis gibi varsayalim :), Dediginiz dogru bile olsa ingilizce programa gidebilecekken turkce programi tercih eden  55 ogrenciden bahsediyoruz maksimum. Benim tahminim bunun 20- 25 ogrenciden fazla olmayacagi yonunde, ama neyse...

Ama bunun yaninda ITU turkce elektronik haberlesmeye rahatlikla  gidebilecekken bunun yerine ingilizce muhendisligi tercih eden  25-30 bolum dolusu ogrenci var mi? Var. Kac ogrenci eder? Daha dogrusu kac bin ogrenci eder?  :) . Hadi yine hatiriniza tum muhendislikleri bir yana birakalim, sadece elektronikleri gozonune alsak bile 7 bolum dolusu ogrenciden bahsediyoruz..Soyle hizlica toplayinca bile 400-500 adet elektronik ogrencisinden bahsediyoruz,   Acaba neden bu ogrenciler ITU gibi koklu bir universitede Turkce egitim almayi  istememisler?  (daha dogrusu %70 turkce  )

Simdi kimmis  marjinal ve bilincsiz oldugunu iddia ettiginiz ogrenci  grubu? ingilizce yerine bilincli olarak turkceyi  tercih ettigini iddia ettiginiz (ki bu da tartisilir ama neyse)  maksimum 55 ama tahminen 20-25 kisilik grup mu? Yoksa icinde ingilizce EE okumak icin ustune para vermeyi bile goze almis ogrencilerin de bulundugu 400-500 kislik  elektronik muhendisligi ogrencisi  grubu mu? ya da, butun  muhendislikleri gozonune alirsak binlerce ogrencilik grup mu??

Sorularimin  cevabi  bir onceki mesajinizda da bu mesajinizda da yok...

Bunula kalmayip, yanlis verdiginiz hicbir veriyi de duzeltmemissiniz. Ve  hala yanlis veriler verip bunlar gercekmis gibi kullanmakta israr ediyorsunuz. Her mesajinizda istisnasiz bir sekilde

1) Mesela  2007 universite   yerlesmelerine bakarsak, ki isteyen icin OSYM'nin web sayfasinda var,  taa orada bile  Hacettepe turkce tip ODTU elektronigin ustunde. Bundan 11 yil oncesinden bahsediyoruz. Yani ortada yeni bir sey yok  :) .

2) Cukurova turkce tip'in taban puani (489 puan), iddia ettiginizin aksine  ITU  turkce Elektronik haberlesmenin  altinda 2018 verilerine gore (492 puan). . Ha bu arada turkce tiplarla ingilizce muhendislikleri karsilastirdigimizi saniyordum... Simdi turkce bir muhendislikle turkce bir tippi karsilastirmissiniz... Nerede tutarlilik ???
Tabii  ITU Ingilizce Elektronik ve haberlesmenin (506 puan). yanina bile yaklasamamis Cukurova tip zaten  Belki de ondan  fikir degistirdiniz.  ;)

Israrla yanlis bilgiler veriyor, bunlarin uzerine argumanlar kuruyorsunuz. Sonra duzeltmeye bile tenezzul etmeden yeni yanlis bilgiler veriyorsunuz. Etik bulmuyorum bu davranisinizi. Neden yaptiginizi da acikcasi pek anlayamiyorum. 

Bu arada farkli branslardaki taban puanlarin olusumunda sadece talep artis ya da azalislarinin onemli oldugunu varsayiyorsunuz anlasilan. Ama tabii ki bu yanlis bir varsayim. Taban puanlarini belirleyen sadece talep degil,   kontenjan arzi ile ogrenci talebi arasindaki  iliskidir. Bir bransta kontenjan arzi  ogrenci talebinden daha yavas artarsa o branstaki taban  puanlari genel olarak yukselir. Tam tersi olursa o branstaki taban puanlari duser. Aday ogrenci sayisi nufus artisi yuzunden arttigi icin talebin hem muhendislikte hem tipta arttigini zaten biliyoruz. Ama  sizce  sizin zamaninizdan beri  muhendislik kontenjani arzi mi yuzdesel olarak daha fazla artmistir, yoksa tip kontenjani arzi mi :).  Ben cevabi biliyorum ama soylemem.

Sadece tum arzdaki artis degil, ayni ya da yakin branslardaki  puan dilimlerindeki toplam kontenjan arzi  artisi da onemli tabii.. Ornek: 30 yil once sinava girdim demissiniz. 80lerin ortasi /sonu eder. O zamanlar   su an EE bolumunun taban puani ODTU EE'nin onunde olan bilkent daha yeni egitime baslamisti (1986), ODTU'den ogrenci calabilecek seviyeye daha gelmemisti, yine ODTU EE'den daha  yuksek puanli   Koc sabanci vs zaten ortada yoktu. Bogazici EE nin kontenjani bugunkunun neredeyse yarisi kadardi,  acaba o zamandan bu zamana ODTU EE nin aldigi ogrencinin basari sirasinda eger bir dusus varsa, bunun sebebi  yuksek puanli ogrencileri kapacak EE bolumu sayisinin ve bu bolumlerin kontenjaninin artmis olmasi, ve bire bir ayni ogrenci grubuna hitap eden  ve  o zamanlar esameleri bile okunmayan bilgisayar muhendisligi programlarinin EE ile yarisir ve bazi durumlarda EE yi gecer hale gelmis olmasi   olabilemez mi? hmmm :)

Kisacasi elinizde yillara dayali ve karsilastirmali olarak tip secimi yapmis ogenci sayisina karsin  Muhendislik tercihi yapmis ogrenci sayisi  verileri yok ise, sadece en yuksek turkce tip 15'inci siranin altindaki ODTU EE'yi  gecti diye tibba talep  muhendislige gore daha yuksek cikariminda bulunamazsiniz. Bu veri  bu cikarimda bulunmak nereden bakarsaniz bakin yeterli degildir.

Ha bu arada ingilizce mi turkce mi muhendislik egitimi verilmesi meselesinin  turkce tiplar arasinda birinci siradaki Hacettepe tibbin ingilizce muhendislikler arasinda 15'inci siranin altindaki  ODTU EE yi gecmesi meselesiyle  neden iliskili oldugunu ben hala anlamadim :) . Elma vs tuzluk karsilastirmasina devam... :)




Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

HeleBiDinle

Sayın @delenda...

Derdimiz, bulduğumuz her veriye dört elle sarılıp, konumuzla ilgisi olmayan boş analizler yapmak ve bu sayede konuyu sulandırıp, dağıtıp, işin içinden çıkılmaz hale getirmek değil ki.

Neden tersten bakmadınız diye sormuşsunuz...
Kod [Seç]
Ama nedense tersten bakmak aklinizin ucundan bile gecmemis...   yani:

1) ITU ingilizce  Elektronik-haberlesmeye yerlesen 60 ogrencinin  %100'u isteseydi turkce Elektronik haberlesme
bolumune de girebilir miydi? Evet. Ama  istememisler. Neden?

Tersine bir iddia yok ki, olaya tersten bakma ihtiyacımız olsun. Tersini iddia eden yokken, bu ters analiz ne işe yarayacak ki? Durduk yere spor olsun diye mi tersinden analiz yapacağız?

Bir başka ifadeyle,
Sizin iddianızın tersine, "Türkçe eğitim daha iyi olduğu için herkes Türkçe eğitimi tercih ediyor" şeklinde, absürd, saçma ve akıl dışı bir iddiada bulunan mı oldu da sizin yaptığınız şekilde bir analizle (olmayan) bu iddiayı çürütme ihtiyacımız olsun?

Olmayan bir iddiayı çürütmek için yaptığınız bu analiz sadece havanda su dövmektir. Ortaya atılan tez ve anti-tezlere, olumlu veya olumsuz, bir katkısı yoktur.

Sadece konuyu dağıtıp sulandırmaya yarar, başka da bir işe yaramaz.

Kod [Seç]
Ogrenclier ITU gibi bir universitede BEDAVAYA turkce elektronik haberlesme  okumak yerine neden USTUNE PARA VEREREK 
Koc veya Bilkent'in %50 burslu  ingilizce  Elektronik bolumlerine gitmeyi tercih etmisler... Acaba neden.

Aynı mantık çerçevesinde, ITU gibi bir universitede BEDAVAYA iNGİLİZCE elektronik haberlesme  okumak yerine, USTUNE PARA VEREREK  Koc veya Bilkent'in %50 burslu  ingilizce  Elektronik bolumlerine gitmeyi neden tercih etmişlerse, o da AYNI NEDENDENDİR.

Bakın yine doğru okumamışsınız...
Kod [Seç]
Bahsettiginiz "puani ITU ingilizce EH yi tutttugu halde ITU Turkce EH'yi secen" kitle, ki bunlarin %48 oldugunu iddia etmissiniz,
ama  puan bandinin %48'i ogrenci sayisinin %48'ine denk gelmez...

Ben o kitlenin %48 olduğunu iddia etmedim ki. Hep "puan skalasının %48'ine karşılık gelen kitle" diye bahsettim.

Buyrun dikkatlice bir daha okuyun nasıl ifade etmişim (işin trajikomik tarafı, bu kısmı aynen kendi mesajınıza copy&paste alıntıladığınız halde dikkatle okumamışsınız):
Bakın bu verdiğiniz örnekte bile çok ciddi bir kesişim kümesi görülebiliyor: Türkçe bölümün puan skalasının %48'lik bir bölümü, yani yarıya yakın bir kesimi, İngilizce olanın puanını tutuyor. Diğer bir ifadeyle Türkçe bölümün puan skalasının %48'lik kısmına denk gelen öğrenciler, imkanları varken İngilizce bölümü tercih etmemiş. Neden?..

Kod [Seç]
Mesela  2007 universite yerlesmelerine bakarsak...
Ne zamandan beridir 25-30 sene öncesi deyince aklınıza 2007 senesi geliyor? 2037'ye daha çok var.

Kod [Seç]
Cukurova turkce tip'in taban puani (489 puan), iddia ettiginizin aksine  ITU  turkce Elektronik haberlesmenin 
altinda 2018 verilerine gore (492 puan)...

(Gerçi referans aldığınız cümlemin içinde "neredeyse" şeklinde muğlaklık ifade eden bir terim kullanmıştım, fakat gördüğüm kadarıyla okuma alışkanlıklarınızda bu gibi şeyler rahatlıkla atlanabiliyor. Neyse üzerinde durmayalım.) 3 puanlık bir farkla bile olsa, mezun olduğum bölümün, Çukurova Tıp tarafından henüz geçilmemiş olduğuna, herhalde içinizde en fazla ben sevinirim. Ha bu arada, benim giriş yaptığım dönemde, iki bölüm arasındaki puan farkı 100 puanlar mertebesindeymiş, ne gam. Oralardan 3 puanlar mertebesine kadar azalmış, ne gam. Yakın bir gelecekte (bu sefer neredeyse değil gerçekten) geçme ihtimali olabilir mi? Belki. Ama bindelik farkla bile olsa henüz geçmemişse, ben buna sevinirim, arkadaş.

Kod [Seç]
Ha bu arada ingilizce mi turkce mi muhendislik egitimi verilmesi meselesinin  turkce tiplar arasinda birinci siradaki
Hacettepe tibbin ingilizce muhendislikler arasinda 15'inci siranin altindaki  ODTU EE yi gecmesi meselesiyle  neden
iliskili oldugunu ben hala anlamadim...

Siz meselenin İngilizce Tıp, Türkçe Tıp meselesi olmadığını, genel olarak Tıp'lar ile Mühendislik'ler arasındaki tercih trendlerinde yaşanan değişiklik olduğunu anlayamamışsınız galiba. Bunu tekrar tekrar izah ettik; gördüğüm kadarıyla aynı izahatı tekrar etmenin bir faydası olmayacak. Bence siz önceki mesajlarımı dikkatlice bir kez daha okursanız anlarsınız.

Aslında anlaşılmayacak birşey de yok, zira kime sorsanız size bu durumu anlatır. Belki referans olarak değil, ama bir fikir vermesi açısından, daha önce şuradaki forumda yaşanmış tartışmaya bir göz atabilirsiniz:
https://forum.memurlar.net/konu/716203/ Mesajı Paylaş

putty

HeleBiDinle yi haklı bulyorum Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter