Ulusal Eğitim Projeleri

Başlatan HARZEMŞAH, Ağu 06, 2017, 01:43 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

delenda_est_carthago

#135
Eyl 15, 2018, 08:08 ÖS Last Edit: Eyl 17, 2018, 12:27 ÖS by delenda_est_carthago
Hmm evet. İngilizce eğitimi türkçe'ye tercih edenlere marjinal ve bilinçsiz bir gruptur diyen siz değilsiniz çünkü. Ondan tersten bakmaya gerek Yok :) .

30 yıl önce ODTÜ EE den yüksek puanlı bir tek Boğaziçi EE varken, araya Bilkent girmiş Koç Sabancı girmiş, İtü Türkçe EH'dan  yüksek  sadece  Boğaziçi EE  ve odtü EE varken yine araya Bilkent Koç Sabancı hatta Özyeğin EE ler girmiş... hatta ITÜ  EH nın İngilizce bölümü araya girmiş...bu iki bölüm de kendi üniversitelerindekiler de dahil olmak üzere bazı  bilgisayar muhendisligi bölümleri tarafından geçilmiş bilgisayar mühendisliğinin popülaritesinin artmasıyla...  bu faktörler kesinlikle etkili olmuş olamaz değil mi bu bölümlerin aldığı öğrencinin başarı sırasındaki relatif düşüşte. :)  Tabii :)

Hacettepe  tıbbın  önüne kaç tane yeni tıp fakültesi geçebilmiş acaba 30 yılda.? Hmm? Ya da Cerrahpaşa'nın. Ben söyleyeyim mi? Sadece Bir adet. :)  bu faktör etki etmiş olamaz bu fakültelerin puanının ODTÜ EE yi falan geçmesinde, değil mi? Tabii canııım :)

Genel olarak yenisinin açılması tıp fakültesi açmaktan   çok daha kolay ve daha onemlisi ucuz  olan mühendislik fakültelerinin tıp fakültelerinin aksine pıtırak  gibi kurulup kontenjan arzını şişirmesi  gibi bir durum da yok Zaten mühendislikte. :) Bu da etki etmiş olamaz.  :) Evet.

Göründüğü kadarıyla Önünüze sizinkilerin aksine istisnasız doğru verilerle  konan argümanlara  herhangi bir makul cevap veremeyip lafazanlıkla geçiştirmeye çalışmayı alışkanlık haline getirdiniz .  Sorular orada, veriler orada sizde bir tek maddeye bile adam akıllı bir cevap Yok. Lafazanlık ile debelenmeye istediğiniz kadar devam edebilirsiniz. Ben sizi tutmayayım.

Hala neden  devamlı ve ısrarla gerçek dışı veriler verip bunlar üzerinden argüman ürettiğiniz ile ilgili bir açıklama ya da bir özür görmüyorum yazdıklarınızda. Hiçbir etik kurala uymayan bu davranış tarzı  derdinizin tartışmak olmadığını bir kez daha gösteriyor.  Dolayısıyla bundan sonra sizi ciddiye almayi gerek görmüyorum.

Konuya dönecek olursak, neyse ki aklın yolu bir ve neyse ki Türkiye'nin  en iyi mühendislik eğitimi veren  25-30 civarında mühendislik bölümünün hayati bir hata yapıp Türkçe eğitime geçmeye kalkmak gibi bir planı Yok, tam tersine geleneksel olarak Türkçe eğitim yapanların bir kısmı da İngilizce eğitime geçmekte veya İngilizce eğitimin oranınını artırmakta. Görece olarak yeni açılmış ve mühendislik alanında iddialı olmaya çalışan Vakıf üniversitesi mühendislik bölümleri de türkçe eğitim vermeyi aklının ucundan Bile geçirmemekte.

Ve daha önce de birçok kez tekrarladığım üzere sadece eğitim alanında değil, araştırma çıktısı anlamında da İngilizce mühendislik eğitimi veren üniversitelerin Türkçe verenlere karşı tartışmasız üstünlüğü de ortada. Ve bu ara değil kapanmak git gide açılmakta.

Mühendislik eğitiminde durum budur. Öngörülebilir gelecekte de  böyle olmaya devam edecektir.


Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

HeleBiDinle

Bir haftadır cevap yazacağım, ama yoğunluktan bir türlü elim ermedi.

Tuhaf bir duruma dikkat çekerek başlayayım... Biz sonradan yapılan mesaj düzenlemelerini görüyor ve dikkate alıyoruz. Sayın @delenda, bu başlıkta bana cevap niteliğindeki mesajlarının bir çoğunda sonradan düzenleme yaptı ve biz bu düzenlemeleri dikkate aldık. (Mesela, @delenda yukarıdaki mesajını sonradan değiştirerek üstteki birkaç paragrafı ekleyecek şekilde bir düzenleme yaptı ve bunu gördük.) Cevabımızı da bu düzeltmeleri dikkate alarak hazırlıyoruz.

Sayın @delenda, bizim mesajımızda eskaza bir düzeltme oldu mu, bunu dikkate almıyorsunuz.

"Marjinal grup" dil sürçmesi de böyle. Bu meseleyi 12 Eylül'de düzelttiğimiz halde, 13 ve 15 Eylül tarihli mesajlarınızda bu düzeltmeyi dikkate almamışsınız. Olabilir, gözünüzden kaçmıştır.

http://sadfor.savtera.org/index.php?topic=2187.msg47899#msg47899

Bir kez de burada yazalım (umarım artık bu noktaya daha fazla takılmayız): Marjinal olan grup değil, puanlar arasındaki farktır. Düzeltir, bu şekilde okunmasını rica ederim.

Marjinal grup lafı, her yerde duyduğumuz bir kavram olduğu için dile pelesenk olmuş bir kere. Terörist mi ki bunlar da marjinal grup olarak adlandıralım. Aynı fakültenin İng. ve Türkçe bölümleri arasındaki puan kıyaslamasında büyük oranlı (%67 gibi) kesişim kümesine dikkat çektikten sonra, aradaki birkaç puanlık farkın marjinal (küçük) olduğunu ifade etmek istemiştim, dilim sürçmüş. Farkedince derhal düzelttim.

                                       0-0-0

Ortaya koyduğumuz gerçek dışı verileri şöyle bir toparlayalım da diğer forumdaşlar bu verilerle sağda solda karşılaşırlarsa, yanılıp da bunları doğru falan zannetmesinler. Böylelikle bir nebze olsun etik dairenin içine girmiş oluruz herhalde (çok da etik dışı kalmamak lazım).

1- Tıp fakültelerinin puanlarının mühendislikler karşısında yükseldiğini söylerler, yalan. Sakın inanmayın. Yalan yanlış verilerle beşyüz küsür puan falan derler, inanmayın. Daha geçen, bizim eniştenin, dayısının, torununun, eltisi Hacettepe Tıpa'a girdi 253 puanla. 250 puan alıp da girmeyeni dövüyorlar. Yok öyle beşyüz meşyüz puan, hepsi de uydurma, yalan yanlış veriler, inanmayın. Tıp fakültelerinin puanları yerlerde sürünüyor, mühendislikler kral.

2- Yeni mühendislik bölümleri açılmıştır, ama benzeri uygulamalar Tıp fakülteleri için de yapılmıştır derlerse külliyen yalan. Çünkü memleketimizde hiç doktor açığı yaşanmadığı için, uyanık geçinen hiç bir yetkilinin aklına dahi gelmez bu tip yöntemler. Yeni açılan vakıf üniversitelerinin hiçbirisi Tıp Fakültesi falan açmamıştır; paso mühendislik açmıştır bunlar. Neden? Çünkü Tıp fakültesi açmak zor da ondan. Bazı vakıf üniversiteleri sırf reklam olsun diye tıp fakültesi adından bahseder ama inanmayın, sahtedir, çakmadır onlar. Tercih formlarında Yeditepe Tıp Fakültesi, Acıbadem Tıp Fakültesi gibi yerler görürseniz, sakın yazmayın. Fake onlar, açıkta kalırsınız sonra.

Ayrıca Tıp Fakültesi kontenjanlarında bir artış da yaşanmamıştır. Yalan yanlış verilerle aksini söylerler, inanmayın. Hatta kontenjan artışını gösteren tablolar falan koyarlar ortaya...


Sakın inanmayın bu gibi şeylere.

2003-2017 döneminde, kamu üniversiteleri Tıp Fakültesi sayısının 38'den 66'ya, Vakıf üniversiteleri Tıp Fakültesi sayısının da 4'ten 24'e yükseldiğini söyleyen olursa, kuyruğuna teneke bağlayıp gönderin. Kesinlikle bu tip yalan yanlış verileri kaale almayın. Basit bir google araştırmasıyla kendim de bulabilirim diye düşünmeyin, zira yalan yanlış verilerle karşılaşırsınız sonra. Doğrusu neyse, biz size söyleriz.

Bakın doğrusunu buradan yazıyorum: Mühendislik fakülteleri pıtırak gibi açıldı ama Tıp fakülteleri öyle değil. Tıp'ların sayılarını azaltıp, kapılarına kilit vurdular, o nedenle biraz puanları yükselmiş gibi görünse de gerçekte mühendislikleri yakalamış veya geçiyor olma durumları yoktur. Yalan yanlış verilere dayanan büyük bir aldatmacadır bu.

3- Aziz milletimiz üniversite tercihlerini yaparken, mesleğin geleceğini, kendi geleceğini, iş imkanlarını, geçim standartlarını, yaşam şartlarını öncelikle dikkate alır derler, kuyruklu yalan.
Milletimiz öncelikle İngilizce mi, değil mi, ona bakar. İngilizce eğitim daha iyi olduğundan yeter ki İngilizce olsun, çamurdan olsun. Bunun dışındaki tüm kriterler, boş ve geçersizdir. Yalan yanlış verilere dayanır, sakın inanmayın.

4- İnsan en iyi anadiliyle anlaşır, bu nedenle en verimli eğitim de anadilde verilen eğitimdir, derler... Neresini yazayım ki, baştan aşağı yalan yanlış. Böyle büyük yalanları savuranların yatacak yeri yok...

Bir kere kim demiş en iyi anadilde anlaşılır diye?.. Tamamen yalan. Keşke herkes İngilizce konuşsa, bütün dünya, harmoni içinde iletişim kursa, değil mi?..

Bir kere İngilizce zengin ve asil bir dil, diğerleri gibi sefil değil. Biz kendimizi İngilizce ile buluyoruz. İngilizce, bizim için bir yaşam tarzı. Aynı suşi gibi... Hergün bir Kaliforniya Roll atarken "how are you, ne var you" diye söze başladık mı kendimizden geçiyoruz.

Görmüyor musunuz, şu forumda bile, İngilizce başlıklar yıkılıyor... Hiç kimse Türkçe başlıklara uğramıyor bile. Herkes yorumunu İngilizce olarak yazıyor, İngilizce olarak daha iyi anlaşıyor, kendimizi daha iyi ifade edebiliyoruz.

Derslerde hocalarımız en iyi İngilizce anlatırlar, biz de en iyi İngilizce olarak dinler ve anlarız. Kendi aramızda ders çalışırken, hocanın odasına gidip soru sorduğumuzda veya meslektaşlarımızla aramızda bir mevzuyu tartışırken de İngilizce konuşuruz, aksini iddia eden yalancıdır. Çünkü eğitim için de anlaşma için de en iyi dil budur; diğer dillerle zaman kaybedecek halimiz yoktur.

Rüyalarımızda bile İngilizce konuşuruz biz. Çünkü kendimizi en iyi bu dille ifade edebiliyor, karşımızdakini de en iyi bu dille anlayabiliyoruz.

                                 0-0-0

Alınganlar için Not: Düzden anlatınca laf cambazlığı ile yalan yanlış veriler olduğuna göre, bir de nüktedan bir tarzda yazalım dedik. Belki daha iyi anlaşılır. Alınmayı gerektirecek bir durum yoktur. Mesajı Paylaş

putty

#137
Eyl 23, 2018, 03:50 ÖÖ Last Edit: Eyl 23, 2018, 03:53 ÖÖ by putty
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/egitim/1090715/Diploma_notu_90_olan_ogrenci_okulsuz_kaldi.html

Bu haberin özeti şu;
Çocuk tercih yaptığı liselere dolu diye yerleşememiş ve ona meslek lisesi yada açık lise seçeneği sunulmuş.
Şantaja bakar mısınız açık lise diye bir şey var evinden çalışarak lise bitireceksin açık öğretim yani ve devlet sana okula göndermem demiyor açık liseye git madem diyor.
Zorla mı imam hatibe yazdıracaklar diye soruyoruz ya al sana zorlama işte babasın ve önünde bir seçenek var imam hatip mi, torna tesfiye mi, açık lise mi? Kötü niyetin sonu yok yani istedim mi yaparlar.
Üstüne birde bu zor kararda şımşıkır spor tesisi yemekhanesi kütüphanesi olan imam hatip çıkarsa. Mesajı Paylaş

saladin

#138
Eyl 23, 2018, 04:18 ÖÖ Last Edit: Eyl 23, 2018, 04:56 ÖÖ by saladin
Hayir boyle sacmalik olabilir  mi yahu? Hadi diyelim ki bir sistem hatasi olmadi (78'le birisi liseye girip, baska biris  90'la girmiyorsa) diyelim ki baska bir parametre var,  ya sen adamin not ortalamasini 90 yapma, o parametreye gore bir not ver , cocuk ona gore yerini bilsin , ya da bolgede istedigi normal  liseye gonder onu. Iktidarin her yaptigini savunacagiz diye bunu da gelip savunmayin artik. Ama biliyorum kendini tutamayan her yerde var.

Hayir bir de imamhatiple meslek lisesini ayni torbaya koyuyorlar o da ayri bir sacmalik. Birisi ulkenin gelecegi icin cok onemli olmasi gereken bir egitim, birisinin ne oldugunu biliyoruz. Hatta bana oyle geliyor ki, birileri kendi mezun oldugu okullarin kilasmanini artiriyor ki, eskinde nasil vay be herif Fen Lisesi mezunuymus dediysek , simdi, ooo,  deha, imamhatip'den mezun olmus dedirtmek istiyorlar ki kendileri de deha olarak gorulsun.

Evlatlarina lise egitimi veremeyen devlet konusuna girmek bile istemiyorum. Sagligi ozellestir, okullari acik yapip egitim verdim de, yurtlari tarikatlarin ele gecirmesine izin ver, yollari yapip, gecenden gecmeyenden para al, bir de milletin olan bankalardan yandasa bol bol kredi verip herseyi degerinin altina aldir. Sorarsan gelmis gecmis en iyi hukumet.

Bu puanla normal liseye yerlestirme olayi ise baslibasina bir kepazelik. Cocuk daha 14 yasinda yahu.  Ne bu yaris, ne bu kosusturma. Olabilir mi boyle bir sey normal bir  devlet okulu icin?

Mesajı Paylaş

putty

#139
Eyl 23, 2018, 04:52 ÖÖ Last Edit: Eyl 23, 2018, 04:58 ÖÖ by putty
Bir kere devlet düz lise imkanını isteyen herkeze sunacak şekilde hazırlığını yapmak zorunda. Bu standart eğitim dir burada kontenjan olmaz bütün ülke düz liseye gideceğim derse gidebilir standart eğitimi almak insan hakkıdır. Meslek liseleri özel eğitim veren okulların kontenjanı olur onlara kusura bakma doldu giremezsin denebilir. Devlet baba hiç evladına sana okul kalmadı kusura bakma der mi zorunlu eğitim var üstelikte. Bunu dememiş olmak için o zaman açık liseye git seçeneği alicengiz oyunu ahlaklı değil. Devlet her evladına standart eğitim hizmetini en baştan sumak zorunda ondan sonra mesleki eğitime ikna edebilirsen sokarsın. Olmayacak dayatılamayacak vaz geçilecek bir ısrar bu. Kara bir leke olarak kalacak hatıralarda. İnsnaları zorla imam hatibe yollama azmine gülüyorum sadece. Bu okullar basit muhafazakar okullar değilki acayip mesleki müfredatı olan okullar. Hiç hesapta yokken bir gence hadis fıkıh arapça o bu dayatılırmı bana namaz dualarını bile öğretemediler din derslerinde nasıl imam hatip okuyacaktım mesela. Neleri konuşuyoruz çok komik zorla imam hatip bu nasıl bir karabasan iyi ki bu günlerin öğrencileri olmadık. Düzelecek tabi bir rüzgardı geldi geçti diyeceğiz. Bu aşırılıklar düzeleceğinin garantisi aslında. Hayat bu kadar aşırılığı tükürür sümkürür atar. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter