Ulusal Eğitim Projeleri

Başlatan HARZEMŞAH, Ağu 06, 2017, 01:43 ÖS

« önceki - sonraki »

HARZEMŞAH

Nedense özel eğitim ezici çoğunlukla bedensel ya da zihinsel engelli çocuklarımıza veriliyor ama zihinsel açıdan ileri çocuklarımız göz ardı ediliyor. Bu zeki ve yetenekli çocuklarımız toplum içinde yitip gidiyor, ülke büyük bir potansiyelini kullanamıyor...

Bu nedenle basında yer alan aşağıdaki haber umut verici:



MEB yerli IQ testi yaptı; 13 bin üstün zekâlı çocuk tespit etti

Anadolu Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÜYEP) Koordinatörü Prof. Dr. Uğur Sak'ın 2 yıllık çalışma sonucu 20 kişilik akademisyen ekiple hazırladığı Türkiye'nin ilk milli zekâ testi olan Anadolu Sak Zekâ Ölçeği (ASIS), Türkiye'de ilk kez kullanıldı.

Habertürk'ten Fatmanur Boylu'nun haberine göre  yerli test, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ( MEB), Türkiye'deki üstün zekâlı çocukları tespit etmek için yaptığı 3 aşamalı Bilim Sanat Merkezleri (BİLSEM) sınavlarında uygulandı. İlk aşamada; öğretmenler çocukları tespit edip MEB'e rapor sunuyor. Sınavın 2'nci aşamasında da öğrencilere toplu halde Ipad'lerle tarama testleri yapılıyor. Bu taramalarda müzik ve resimde yetenekli öğrenciler yetenek sınavlarına; diğer öğrenciler ise genel yetenek sınavlarına tabi tutuluyor. Son aşamaya kadar çıkan öğrencilere geçen yıla kadar uygulanan WISC-R gibi zekâ testi yapılıyordu. Ancak bu yıl; 1. ve 2. sınıf öğrencilerine son aşamada ilk defa yerli zekâ testi olan "ASIS" uygulandı. 25-45 dakika süren ASIS'a, 4-12 yaş aralığındaki çocuklar girdi.

8 binden 13 bine çıktı

2017-2018 eğitim ve öğretim yılı için BİLSEM'e 398 bin 578 öğrenci aday gösterildi. 228 bin öğrenci 3 sınavdan oluşan seçmeye girmeye hak kazandı. İlk 2 aşamayı geçerek ASIS'ın uygulandığı 3'üncü aşamaya 30 bin öğrenci kaldı. Bu adaylardan 10 bin 793'ü genel zihinsel, bin 590'ı resim, bin 108'i de müzik yetenek alanında olmak üzere 13 bin 491 öğrenci BİLSEM'lere yerleşmeye hak kazandı. Eski zekâ testinin son olarak kullanıldığı 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında 167 bin 116 öğrenci aday gösterilmiş, 118 bin 609'u seçilme sürecine kalabilmişti. 3'üncü aşamadaki son testi ise genel zihinsel alanda 4 bin 351, görsel sanatlar alanında 2 bin 225, müzik alanında da bin 424 öğrenci olmak üzere 8 bin öğrenci geçerek BİLSEM'e kayıt hakkı kazanmıştı.

Türkiye normlarını yansıtan bir test

Testi hazırlayan ekibin başında bulunan Prof. Dr. Uğur Sak, kendi adından hareketle Anadolu Sak Zekâ Ölçeği'nin (Anadolu Sak Intelligence Scale) İngilizce kısaltması olan ASIS adı verilen testle ilgili HABERTÜRK'ün sorularını yanıtladı. Sak, "ASIS diğer zekâ testlerine göre daha güncel ve Türkiye normlarını tam olarak yansıtıyor. Ayrıca güncel zekâ kuramları temel alınıyor. Bu sayede ASIS'ın üstün yetenekli çocukları doğru tanılama kapasitesi daha yüksek" dedi. "ASIS, İngilizce, Almanca, İspanyolca ve Arapça'ya çevrilecek, ihraç edilecek" ifadesini kullanan Sak, testle ilgili şu bilgileri verdi:

"ASIS'ın uygulayıcılar tarafından kabulü çok yüksek. Yaptığımız bilimsel çalışmalarda testin gerçekliği çok iyi çıktı. 30 binin üzerinde çocuğa uygulanan ASIS'ta sonuçlar mükemmel düzeyde. Diğer testlere göre daha pratik. ASIS; muhakeme, çalışan bellek, akıcı zekâ ve kristalize zekâ boyutlarını öne çıkarıyor. Zekâyı çok yönlü değerlendirdiği için çocukların zekâ profilleri hakkında çok daha kapsamlı bilgi verebiliyor."

http://t24.com.tr/haber/meb-yerli-iq-testi-yapti-13-bin-ustun-zekali-cocuk-tespit-etti,418264 Mesajı Paylaş

HDS

Özel yetenekli çocuklar için de özel programımız var Hocam; Ebeveynleri. Analarından emdiği sütü burnundan getirmek. Mesajı Paylaş

turkdefence

Daha komik olanı da ben yazayım. Benim yeğenim de ortalamın hayli üstünde zekaya sahip.

Her okula üstün zeka testi için ilan geliyor, ilanı müdür panoya asıp çocuklara bile duyurmuyor.

Sonra, pendikte bir kaç okulun öğrencileri sadece sınava girebiliyor, onlar da özel okul!

Daha bağımsız, daima erişilebilir, yılda bir yapılmayan bir yapı mümkün olmalı.

Mesajı Paylaş

putty

#3
Ağu 06, 2017, 03:29 ÖS Last Edit: Ağu 06, 2017, 03:32 ÖS by putty
Varmı dünyada özel eğitim ile dahi çıkartmış bir ülke. Her ülkede böyle süper zeka süper yetenek şeyleri var ama içlerinden ne sporcu çıkar ne müzisyen ne dahi. Bunlara özel eğitim verilmesini bir sebeple anlarım ben oda biraz uyumsuz sıkıntılı yapıları olduğu için özürlü gibi ayırıp eğitmek daha insanca olabilir belki. Yoksa çok iyi eğitelim büyüsün hayırlı olsun dersek hayal kurarız hiç bir şey çıkmaz o kadar özel emekten ben söyleyim. Her zaman kitleye odaklanıcan vasat olsun yaygın olsun ama kitlesel olsun. Birde bir çocuğu al ayır cemiyetinden sonrada sen dahisin diyerek büyüt bu ne şimdi zaten zorlar iyice arızaya bağlatacaklar çocukları. Ben biliyorum bir kaç ilk okul var Türkiye de bu işe adanmış. Hiç bir şeyde olmuyorlar. Dahiysen elene elene zaten yükseliyorsun dahiye fırsatmı yok bırak yolunu bulur o illa toplayıp ayırmaya ne gerek var. Dahi ise ODTÜ yü kazansın adam olsun yetmiyecekmi ona. Mesajı Paylaş

supplychain

Senaryosu bununla ilgili "Gifted" diye bir film var. Tavsiye ederim seyretmenizi...Putty'nin dedigi gibi cocuk cocuklugunu yasayabilmeli. Mesajı Paylaş

radar

İyi bir öğrenciydim. Anadolu Lisesini ve ardından Fen Lisesini kazandım. Üniversite sınavında Türkiye'nin en saygın üniversitesinin Elektronik Mühendisliği bölümünü kazandım ve mezun oldum. Önce ülkemizin en köklü şirketlerinde çalıştım. Ardından bazı dünya devi şirketlerde yöneticilik yaptım.

Yaşıtım olan ve her gün birlikte oynadığım komşumuzun oğlu Anadolu Lisesini ya da Fen Lisesine gidemedi Daha doğrusu sınavlarını kazanamadı. Standart devlet okulları bitirip üniversite sınavına girdi. İlk 2 yıl kazanamadı. Daha sonra bir taşra üniversitesinin sosyal bilimler bölümünü 6 yılda da olsa bitirebildi. Ardından baba mesleğini seçip ticaret yapmaya koyuldu.Aradan yıllar geçti. Babası vefat etti. Bol miktarda gayrimenkul mirasına kondu. Geçen yıl bana geldi. Elindeki tüm gayri menkulleri satıp solar panel üretimi yapmak istediğini, kendisi ile birlikte çalışıp çalışamayacağımı sordu. Teklif ve koşullar çok iyi idi, anlaştık ve çocukluk arkadaşımın elemanı olarak çalışmayı sürdürüyorum.

Öte yandan yine yaşıtımız olan bakkalımızın oğlu, doğru dürüst okuyamadı. Zar zor liseyi bitirdi. Üniversite sınavını kazanamadı. Pek çok farklı işe girip çıktı. Hiç bir kurumsal şirket onu işe almadı, kah iş kurdu batırdı, kah bir işe girdi kısa süre çalışıp ayrıldı. Sonunda bir siyasi partiye girdi. Pek çok parti değiştirdi. İdeolojileri taban tabana zıt olsalar da hep devrin revaç partilerine girdi. Zaman içinde yükseldi. Ve sonunda devlet içinde söz sahibi bir siyasi kişilik oldu.

An itibari ile üniversite sınavında ilk %1'e giren ben ve, ilk %40'a giren patronum, o %80'lik dilimde olduğu için üniversiteyi kazanamayan bakkalımızın oğlunun emri altındayız.

Çocuklarımı okutmam için bana tek bir neden söyleyebilecek var mı? Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter