8. Deniz Sistemleri Semineri

Başlatan Donanma, Ağu 01, 2017, 09:09 ÖS

« önceki - sonraki »

Donanma

8. Deniz Sistemleri Semineri AFCEA, ODTÜ-BİLTİR, TSS Haber Grubu ve Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın desteği ile 16-17 Ekim 2017 tarihlerinde ODTÜ KKM Ankara'da gerçekleştirilecektir.


http://www.denizsistemlerisemineri.com/
Mesajı Paylaş

radar

8. Deniz Sistemleri Semineri

Savunma Sanayii Müsteşarı Prof.Dr. İsmail DEMİR'in açılış konuşması yapacağı 8. Deniz Sistemleri Semineri; Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, Savunma Sanayii Müsteşarlığı, AFCEA, ODTÜ-BİLTİR ve TSS Haber Grubu'nun destekleri ile 16-17 Ekim 2017 tarihlerinde ODTÜ KKM/Ankara'da gerçekleştirilecektir.

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/duyurular/etkinlikler/konferanslar/Sayfalar/20171013_DSS.aspx
  Mesajı Paylaş

anafor2016

Kara sistemleri semineri var mı? Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

5-6 Kasım 2018 ODTÜ/Ankara'da...

4.,kara Sistemleri Semineri Mesajı Paylaş

ocay

Bu sene gidemiyorum. Sunumlardan fotoğraflar bekliyorum gidenlerden.. Mesajı Paylaş

Kartalbey

Giden varmı arkadaşlar? Mesajı Paylaş

ocay

katılan var mı seminere? yeni bilgi?



AYESAŞ Yeni Nesil Konsolu Mesajı Paylaş

orko_8

#7
Eki 17, 2017, 02:17 ÖS Last Edit: Eki 17, 2017, 02:29 ÖS by orko_8
Uzun zamandır varlığı konuşulan, hatta Cumhurbaşkanlığı Yatı olarak görev yapacağı iddia edilen "Test ve Eğitim Gemisi" ile ilgili bilgiler ilk kez paylaşıldı. Ana yüklenici STM, inşası da İstanbul Denizcilik trafından yapılıyor. Gemi aslında MilGem'in ta kendisi ancak çıplak hali. Alt sistemleri ASELSAN tarafından entegre edilecek. Bu proje ile de İstanbul Denizcilik, MilGem / İ tecrübesi kazanmış olacak sanırım.

İ sınıfında sıkıntı var. MTU dizel makina yerine ana tahrik sistemi için ihale başlatılmış. Alternatif çözüm aranıyor. Bu husus kuvvetin ve SSM'nin sunumlarında da üstü kapalı şekilde aktarıldı. Şu anda İ sınıfı ana tahrik sistemi (galiba yalnızca dizel değil, aynı zamanda gaz türbini de kapsayacak şekilde). Almanya'dan her türlü cihaz, sistem, dokümantasyon sevkiyatı durmuş durumda. Hangi projelerin nasıl etkilenmiş olduğunu sizin hayal gücünüze bırakıyorum.

SSM Müsteşarı, "MilGem'i nasıl satacağımız belli değil, gemi ihracatında çatı organizasyona ihtiyacımız var" diyerek TAIS'i işaret etti. Ancak MilGem'in ihracatı için STM'ye yetki veren SSM'nin kendisi?!

STM Pakistan denizaltı modernizasyonunda ikinci bot için sözleşme değişikliği yapılmış, üçüncüsü için de görüşmeler devam ediyor.

HAVELSAN'ın LHD sunumunda satır arasında LCAC'in gündemden düşmüş olduğu, yerine (sadece) LCM tedariğinin tercih edildiği gibi bir bilgi geçti.

SSM Deniz Araçları Dairesi'nde imzalanmış projelerin toplam tutarı $12 milyar. Deniz alanında öncelikli kritik teknolojiler belirlenmiş, tam hakimiyet sağlanması hedefleniyor. Bunlar:

Savaş Yönetim Sistemi
Ana tahrik sistemi ve ilgili birimler
Gemi elektroniği
EPKİS
ROV & USV
Küçük (midget) denizaltılar
Kompozit malzemeler

TF-2000'in inşa modeli konusunda DzKK ile SSM arasındaki derin anlaşmazlık, açılış konuşmalarına yansıdı. Deniz Teknik Komutanı, MilGem benzeri bir modelin (ilk gemi askeri tersanede, müteakip gemiler özelde; ana yüklenici DzKK) gerektiğini; özel sektörün böyle kapsamlı bir proje tecrübesi olmadığı için riskleri minimize etmek maksadıyla yabancı kaynaklı, düşük maliyetli sistemlere yöneleceğini, bunun da yerli geliştirilen kabiliyetlere darbe vuracağını söyledi. SSM Müsteşarı da konuşmasında cevaben, "kullanıcının hem tasarlayan, hem inşa eden hem de kullanan organ olması sağlıklı değildir" dedi.

Öte yandan kuvvet de SSM de yerli altyüklenicilerin / alt sistem sağlayıcıların yüksek maliyetlerinden dolayı özellikle ihracat pazarında sıkıntı yaşandığından şikayetçi.




Ek:


1. MilGem'in ihracatı için zaten STM belirlenmişken, hangi "amiral gemisi" bu?

2. "Sektörün bu kadar özel tersaneyi besleyebilecek bir sektör olmadığına...": Bu tespit SSM tarafından 7-8 sene önce zaten yapılmış ve buna yönelik kapsamlı, uzun vadeli bir sanayi politikası belirlenmiş, uygulamaya da konmuştu. Ne oldu ona? (retorik sorudur).


https://www.dunya.com/ekonomi/savunma-sanayisinde-maliyet-uyarisi-haberi-386455

Savunma sanayisinde maliyet uyarısı

Savunma Sanayii Müsteşarı Demir, savunma sanayisini desteklemek adına maliyetler konusunda cimri olmadıklarını belirtti. Demir, maliyet analizine çok daha hassas yaklaşacaklarının altını çizdi.

Savunma Sanayii Müsteşarı İsmail Demir, 8. Deniz Sistemleri Semineri'nde yaptığı konuşmada, savunma sanayisinin deniz araçları sektöründe önemli ilerlemeler sağladığını söyledi.

ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilen konferansta konuşan Demir, ihracat konusunda deniz platformlarında önemli adımlar atmak durumunda olduklarını vurgulayarak, bu konudaki en önemli kalemi 170 adetlik ihracatla botların oluşturduğunu ifade etti. Demir, bunun yanında MİLGEM Platformu'nu çeşitli pazarlarda gündeme getirdiklerini anlattı.

MİLGEM'in ihracatı söz konusu olduğunda bunu yapacak bir adres gösteremediklerini dile getiren Demir, "Denizcilikte önde gelen, ihracat dediğimizde 'amiral gemisi budur' diyeceğimiz bir kuruluşa ihtiyacımız var." diye konuştu.

Sektörün bu kadar özel tersaneyi besleyebilecek bir sektör olmadığına dikkati çeken Demir, bunun yanında tersanelerin yurt dışında birbirlerinin önünü keser gibi teklif vermesini istemediklerini söyledi.

"Maliyetler konusunda hasis olmadık"

Demir, "Bir düzenleyici görevi görmemiz gerektiğini biliyoruz. Zararlı ve rekabeti öldürücü yerine teşvik edici, sinerji doğurucu bir yaklaşımı hakim kılmak istiyoruz. Firmalarımızın belli organizasyonlar altında bir araya gelerek amiral gemisine dönüşecek bir yapıya zemin hazırlamaları gerektiğine inanıyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

Savunma sanayisindeki maliyetlere de değinen Demir, şu mesajları verdi:

"Savunma sanayisini desteklemek adına maliyetler konusunda çok da hasis olmadık. Yerli ve milli ürünlere yönelik olarak şirketleri bu konuda destekledik. Maliyet analizine çok daha hassas yaklaşacağız. Milli sistemler geliştirirken maliyet etkin ve sürdürülebilir olmalarını sağlamak da önemli. Olamazsa olmaz ihracat kalemidir. İhracatı belli ölçüde gerçekleştiremezsek hem kendi sistemlerimizi daha fazlaya mal ederiz hem de sürdürülebilir olmaktan çıkar.

Kaynaklar kısıtlı ama ülke güvenliği, savunma söz konusu olduğunda bu ülke kaynaklarını seferber eder, yeter ki biz doğru projeleri doğru şekilde ortaya koyalım."

Mesajı Paylaş

Terra

Demek RR havadan denize iniyor. Mesajı Paylaş

hergeleci

Bir sure once ortaya cikan Meko modernizasyon haberlerinden ve son bir kac haftada duydugumuz Perry dedikodusundan belliydi zaten boyle olacagi. Ama kim yapacak bu deniz dizellerini memlekette?

Bu arada TF-2000 konusunda DzKK hakli. Ne varsa bu denizcilerde var zaten; ne yaptiklarini biliyorlar. Normalde ozel sektor derim ama daha dizayni yapilmis platformlar olan MIlgem'i, I sinifini yaptiklarinda ortaya ne cikacak bilmiyoruz daha. Bir de isin ihale boyutu var burnuma pis kokular getiren. Ilk botta risk alinmamasi taraftariyim bu yuzden.

SSM gitsin Milgem'i disariya satip ozel sektore yaptirsin ilk once...
Mesajı Paylaş

HDS

"..bunun yanında tersanelerin yurt dışında birbirlerinin önünü keser gibi teklif vermesini istemediklerini söyledi..."

SSM'nin bu lafı manidar olmuş. Yahu Türk'ün ata sporudur bu.

Ben buradan iki rakibin kalkıp, ta Panama'daki basit bir iş için rekabete girip de fiyat kıra kıra zararına iş yaptıklarına şahit oldum.

Yine ve yeniden: Yukarıdaki ezcümle not, alt sistem maliyetleri konusundaki şikayetler, ana yükleniciler konusundaki çekinceler, ürünlerin sahiplenilmesi konusundaki dertler, ortada olan pastayı kimin daha çok yiyeceği meselesi, ve sair konu.. Ürünlerimiz fena değil. Hep daha da iyiye gidiyor. Şimdi belki Milgem'i falan satmaya çalışıyoruz, yakında belki radar, sensör ve silah konusunda öyle bir yere geleceğiz ki, sattığımız adama Milgem'in "gemi" tarafını yanında eşantiyon vereceğiz.

Teknikten yana iyi ve sağlam gidiyoruz, ama onun dışındaki konularda halen kayıkçı kavgalarımız ve ticari akümen eksikliğimizi hamal gibi yanımızda taşıyoruz. Mesajı Paylaş

meraklı

8'inci Deniz Sistemleri Semineri, Askeri Denizcilik Ekosistemini Buluşturdu

Deniz Sistemleri Semineri (DSS)'nin 8'incisi, 16-17 Ekim tarihlerinde Ankara'da gerçekleştirildi.

Bir askeri deniz platformunun ömür devri sürecindeki paydaşlar olan; Ar-Ge kuruluşları, tedarik makamları, üreticiler ve son kullanıcılardan oluşan ekosistemi bir araya getiren 8'inci DSS'ye katılım için, 1.200 kişi kayıt yaptırdı. Deniz Kuvvetleri Komutanı Koramiral Adnan Özbal'ın ve Savunma Sanayii Müsteşarı Prof. Dr. İsmail Demir'in da katıldığı seminerin açılış konuşmalarını, sırasıyla;

- Organizasyon komitesi adına Alb. (E) Alaattin Zafer Betoner,

- Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) Deniz Araçları Daire Başkanı Alper Köse,

- Milli Savunma Bakanlığı (MSB) Tersaneler Genel Müdür Yardımcısı Tuğamiral Mehmet Sarı,

- Deniz Kuvvetleri Komutanlığı (Dz.K.K.lığı) Deniz Teknik Komutanı Tümamiral Ahmet Çakır ve

- Savunma Sanayii Müsteşarı Prof. Dr. İsmail Demir yaptı.

Ekosistemden farklı kurum ve kuruluşların toplam 46 adet sunum gerçekleştirdiği etkinlikte 36 adet de stant kuruldu. MSI Dergisi'nin seminer için hazırladığı özel sayı da katılımcıların büyük beğenisini kazandı.

http://www.milscint.com/tr/8inci-deniz-sistemleri-semineri-askeri-denizcilik-ekosistemini-bulusturdu/ Mesajı Paylaş

Destiny

Denizcilere kalsa ÇAFRAD'ıda istemiyorlar. Çokda şeyetmesinler. Onların istediği modellede bazı yetkinliklere 20 yılda anca geliriz. İte kaka olacak bir şeyler. Ancak benim asıl canımı sıkan konu firmaların çok fazla it dalaşına girmesi ve ekmek kokusu alan abuk subuk tersanelerin projelere üşüşmesi. Basit bir iş bile ekmek yesinler diye vasat tersanelere verilmemeli. Bot projeleleride dahil 2-3 tersane oluşturulması kafidir askeri projelerde. Biz tutup İ sınıfını şu tersaneye, Milgemi şuna TF-2000'ni şuna verelim diye uğraşırsak kimse çıkamaz işin içinden yada bu kadar çok meraklılarsa birleşsin tersaneler... Mesajı Paylaş

Revolver

Denizciler mi Çafrad'ı istemiyorlarmış sayın Destiny?  :o Mesajı Paylaş

Destiny

Körü körüne bir isteksizlik değil gibi ama şöyle algıladım ben sanırım ASELSAN'ın net bir iş çıkaracağına pek güvenmiyorlar ve ÇAFRAD'ın henüz hazır olmamış olmasında takıklar. Bugün mesela TF-2000 kızağa konacak duruma gelse imkanda verseler APAR'ı takar kullanırlar. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter