Deniz Kuvvetleri Projeleri ve Tersanelerin Durumu

Başlatan ocay, Eki 09, 2015, 12:11 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

orko_8

"Tersaneler açıkça bu üretim işinden muaf olmak istiyorlar, üretimin özel sektörde olması gerektiğini, kendilerinin asıl görevleri olan overhaul üzerine yoğunlaşabilmeleri gerektiğini söylüyorlar"

Pakistan MilGem işini STM'den neden almışlar o zaman? MilGem ve TF2000 inşa meselesi yüzünden DzK Teknik Komutanı ile SSM İsmail Demir tüm sektörün önünde resmen tartıştılar (Deniz Sistemleri Semineri'nde). Mesajı Paylaş

Topgun

onu bilemiyecem, lakin devir siyasetin her noktaya sirayet ettiği, göze girmek için her türlü taklanın atıldığı devir. Vardır bir işler. İşi yapan Alt taraf öyle demiyor, bu açık... Mesajı Paylaş

putty

#77
Eki 11, 2018, 09:25 ÖÖ Last Edit: Eki 11, 2018, 09:28 ÖÖ by putty
Mayısta bu haber yine bu başlıkta alıntı yapmıştım biraz alay etmiştik şimdi yine aynı haber var nedir bu anlamadım. Muhtemelen bu yatırım uçak gemisi bile yapılabilecek büyüklükte tersane diye ifadelenmiş bir yatırımın haberi ama ısrarla uçakgemisi için deniyor. Biliyorsunuz hep diyorum biz F35 verilmez ise klasik bir uçak gemisi yapmak zorunda kalabiliriz hep diyorum bu yüzden bu habere inanıyorum biraz. Bence B planı için hazırlık yapılıyor

Çanakkale'ye 'uçak gemisi' için dev havuz inşaatı sürüyor

İÇDAŞ AŞ'nin uçak gemisi yapmak için geçen yıl Değirmencik tesislerinde temelini attığı 370 metre boyunda ve 70 metre genişliğindeki kuru havuz inşaatında yüzde 40 fiziki gerçekleşme sağlandı.

 

Türkiye'nin ağır sanayi kuruluşlarından İÇDAŞ AŞ'nin Çanakkale'nin Biga ilçesinde bulunan fabrika tesislerinde uçak gemisi üretmek için 50 milyon dolarlık yatırımla başladığı 370 metre boyunda ve 70 metre genişliğindeki kuru havuz inşaatının yüzde 40'ı tamamlandı.
 
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Türkiye'nin savunma sanayisindeki atağı üzerine 50 milyon dolarlık yatırım planı ile başlanan proje kapsamında dev kuru havuzun inşası geçen yıl başladı.
 
İÇDAŞ'ın Çanakkale'de yer alan Değirmencik çelik ve enerji üretim tesisleri ile tersanesinin bulunduğu kampüste yapımına başlanan "Yerli ve Milli Uçak Gemisi Yapım Havuzu", 370 metrelik boyu ve 70 metrelik genişliğiyle tamamlandığında ülkenin en büyük gemi inşa alanı unvanına sahip olacak.
 
Yüzde 40 fiziki gerçekleşmenin sağlandığı çalışmaların gelecek yıl sonuna kadar tamamlanması planlanıyor.
 
İÇDAŞ Yatırım Direktörü İsmail Yaman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Biga ilçesine bağlı Aksaz köyünün kıyısında bulunan tesislerde başlatılan "Yerli ve Milli Uçak Gemisi Yapım Havuzu"nda yatırımın hız kesmeden devam ettiğini söyledi.
 
Türkiye'nin uçak gemisinin yapımı için hazırlanan alanda devam eden inşa faaliyetlerinde 24 saat aralıksız yaklaşık bin işçinin çalıştığını belirten Yaman, milli savunma sanayisine en büyük destek olarak emsal teşkil edecek tesiste oluşturulan şantiyede en modern beton ve demir teknolojisinden faydalanıldığını anlattı.
 
Yaman, deniz içinde de inşası devam eden kuru havuzun, İÇDAŞ'ın kendi öz kaynakları ve teknik imkanları ile yapıldığını vurgulayarak, "Maliyeti 50 milyon dolar olan ve önümüzdeki yıl tamamlanması planlanan tesiste, uçak gemisi inşası ile yeni istihdam olanağı ortaya çıkarak yaklaşık bin kişi için iş imkanı sağlanacak." dedi.
 

 
"Sıkıntıları çalışarak üreterek aşacağız"
 
Şantiyedeki çalışmaların 24 saat esasına göre devam ettiğini anlatan Yaman, "Genel Müdürümüz Sayın Bülend Engin'in talimatlarıyla başladığımız proje şu an bin çalışanla sürüyor. Sahada çağın en gelişmiş teknik ekipmanları kullanılarak yüksek mühendislik uygulamaları gerçekleştiriliyor. Ülkemizin ekonomik sıkıntılarla savaştığı bugünlerde, Bülend Bey bize sıkıntıları çalışarak üreterek aşacağız, başka yolu yok, yatırımlara tam yol devam edilecek talimatı verdi. Bizler de 7 gün 24 saat durmaksızın sahada çalışmaktayız. Bu projede görev almaktan dolayı gururluyuz. Havuzun inşaat çalışmaların tamamlandığı, uçak gemisi çalışmalarına başlandığı günü görmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz." diye konuştu.
 
Yaman, mühendislerinden işçisine bütün çalışanların ülkenin uçak gemisine ev sahipliği yapacak bu yatırımda görev almaktan gurur duyduğunu dile getirerek, "Havuz inşaatı bittiğinde ülkemizin denizcilik ve gemi yapım sektörü gücüne güç katmış olacağız. Uçak gemisi ve muadili büyüklükteki bütün gemilerin yapımı için Türkiye bu sayede bir cazibe merkezi olacak. Destanlar kenti Çanakkale, 103 yıl önce verdiği kurtuluş mücadelesinin tesiriyle bizlere ilham kaynağı olmaya devam edecektir." ifadelerini kullandı.
 
İnşaat çalışmaları kapsamında sahada 4 vincin çalıştığını anlatan Yaman, sözlerini şöyle bitirdi:
 
"Çalışmalarda 4 fore kazık, 3 diyafram ve 2 enjeksiyon makinesi ile 2 adet 20x70 tonluk jib crane imalatı, 11 bin jet grout, 955 çekme, 640 fore kazık sistemi ve 2 bin 200 metre kılavuz duvar yapımımız sürüyor. Ayrıca uçak gemisi inşası için sahada oluşturulan boyama, raspa, saç kesim ve özel talaşlı imalat atölyelerinde 25 otomatik CNC torna ve 15 adet freze, pres ve makine parçası üretim amaçlı tezgah devreye alınmış durumda."
 

https://www.star.com.tr/ekonomi/canakkaleye-ucak-gemisi-icin-dev-havuz-insaati-suruyor-haber-1394500/ Mesajı Paylaş

murattekin

Malum gazetelerin dışında hiçbir yerde bu haber yok. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

farabi

#79
Eki 11, 2018, 10:13 ÖÖ Last Edit: Eki 11, 2018, 10:59 ÖÖ by farabi
Asfat Pendik'in kuru havuzu 300x70 , Sedef tersanesinin yenilenen kuru havuzu 315x50, sanırım Gemak'ın da 300x50 kuru havuzu bulunuyor. Ayrıca VLCC havuzlamak için alınmış bir de 350 metrelik yüzer havuz var, Sadıkoğulları'na ait şirket işletiyordu en son. Türkiye'nin bu günden yarına 100.000 tonluk süper uçak gemisi yapacak ne mühendisliği var ne de ekonomisi. Konuyu tam bilmiyorum ama İçdaş'ın yatırımı daha çok 150.000dwt üzeri tankerlerin pazarına yönelik. Türkiye özellikle küçük tonajlarda bakım onarım üssü özelliği taşıyor. Altı üstü bir kuru havuz üzerinden bu yerli ve milli , uçak gemisi soslu haberler , biraz gazetenin işgüzarlığı, ya da İçdaş'ın yatırımını ülkeye duyurma gayreti olarak anladım ben.

Ekle: Şu fotoğrafı yeni gördüm. :) 3 nal ile bir de atı bulduk mu tamamdır.



Mesajı Paylaş

putty

Gülüyorsunuz ama o fotograftaki kamerayı arkaya çevirseniz kendi limanı filan olan İÇDAŞ ın kocaman demirçelik tesislerini göreceksiniz.  Bu proje arka bahçedeki kümes gibi kalır o tesis yanında. Mesajı Paylaş

tomcat


 Direkt sektör içinden biri olarak bana da Uçak Gemisi İnşa havuzu adlandırması manasız geliyor. Kimse o çapta bir yatırımı olup olmayacağı belli olmayan bir proje için yapmaz. Ama olursa bu tersanede yapılabilir o tip projeler.

 Tabi ki uçak gemisini yapabilecek bir tersane olmak için havuz sahibi olmak ta yetmez.

 Benim kanaatim bu yatırımın ana amacı bakım onarım.

 TCG ANADOLU'nun bile bizim için önceliği hakkında tereddütlerim var iken uçak gemisi inşa edip dolaştıracak bir ülke olmak bize çok daha lüks gibi geliyor bana şu anda.



  Mesajı Paylaş

putty

#82
Eki 11, 2018, 01:22 ÖS Last Edit: Eki 11, 2018, 01:24 ÖS by putty
En kötü ihtimal ile büyük gemi inşa edeceklerdir. Uçak gemisinden daha az mutlu edici haber değil.  Tomcat bu büyüklükte bir kuru havuzda ne büyüklükte gemi üretilir sence. Tanker olarak yada yolcu gemisi belkide konteyner gemisi Mesajı Paylaş

farabi

#83
Eki 11, 2018, 01:28 ÖS Last Edit: Eki 11, 2018, 01:36 ÖS by farabi
Gülüyorsunuz ama o fotograftaki kamerayı arkaya çevirseniz kendi limanı filan olan İÇDAŞ ın kocaman demirçelik tesislerini göreceksiniz.  Bu proje arka bahçedeki kümes gibi kalır o tesis yanında.

Sevgili Putty, İçdaş zamanında malzeme çektiğimiz kurumlardan biri. Güldüğüm şey o fotoğraftaki tabelada yazan işin adı. Bir yukarıda sayın tomcat de aynı şeyi söylemiş.

***

100.000 dwt üzeri gemiler hatta VLCC kabuk inşaası mümkün. Ancak o tonajlarda Kore, Japonya ve şimdilerde Çin'in çok büyük ağırlığı var. Sayın tomcat gemi inşaa sanayisinin içerisinden ise bizi bu konuda da aydınlatabilir. Mesajı Paylaş

putty

İnşaat tabelası yönetmeliği var kafasına göre yazamaz ki işin adını. Uçak gemisi inşa havuzu yapıyor işte tabelasında yazıyor. Mesajı Paylaş

farabi

#85
Eki 11, 2018, 01:54 ÖS Last Edit: Eki 11, 2018, 01:58 ÖS by farabi
İçdaş'ın organizasyon yapısı ve içerisinde bulunduğu iş kolları açısından bakıldığında , kendi limanı ve tahmil tahliyesi olan , kendi enerjisini üreten ve oldukça ciddi kapasitelerde çalışan demir çelik tesisi bulunmakta.Yarattığı çok ciddi bir istihdam bulunuyor. Büyük tonajlı gemilerde belkide Uzak Asya ile rekabet edebilecek, bir potansiyeli bulunuyor. Kurumla ilgili olumsuz bir görüş belirtmedim. Takıldığım nokta , haberi Türkiye sanki 5-6 tane 60-80-100 bin tonluk donanma gemisi suya indirecekte , elde bu iş için uygun kuru havuz yok da, İçdaş ülkenin bu çok önemli eksiğini gideriyor, gibi anlamam ile ilgili. Ülke o sınıfta bir gemiyi işletebilecek bir ekonomiye ulaştığında , o gemiyi inşaa edebilecek mühendisliğe sahip olduğunda , kuru havuz bulmak sıkıntı mıdır , derdimi anlatamıyorum, sıkıntı bende herhalde. Mesajı Paylaş

saito

       Tirpitz niye norveç fiyortlarında batırıldı ,batmadan önce niye oralarda saklamak ihtiyacı hissetti komutanları ,fransadaki  havuz gece saldırısı ile yok edildiği ,geminin tamiri mümkün olmadığı için savaşa sürülemedi ingiliz bombaları ile de battı gitti ,tersana havuz bunlar küçümsenecek yatırımlar değil tek gemi içinde yapılmıyor İÇDAŞ dediğiniz ihracatçı ,onlarca alt şirketi var bu adamların zamanında Çok sağlam gemi filosu vardı 33.000 ila 40000 DWT arasında.Ambarlıyı ambarlı yapan şirkettir ayrıca. Mesajı Paylaş

putty

Acaba F35 tedariğine baskı yapmak içinmi bu tabela asıldı. Vermezsen B planımı devreye sokarım kontrol senden çıkar belkide Rusya uçağı almak zorunda kalırım Mesajı Paylaş

saito

Rus donama komutanı SU 57`nin  gemiye uygun olanın modelini istemişti ,çinlilerin fc-31 için düşünceleri var a-b-c modelleri .

Çinin ilk 2 uçak gemisinden sonra mancınık sistemi kullanılmaya başlanacak,yetiştirilirse 4. gemide manyetik olanı devreye girecek toplamda 7 uçak gemisi planlıyorlar.




Mesajı Paylaş

TULGA

Bu haber çok daha önceleri TR Military forumunda paylaşılmıştı. Sanırım kuru yük ve tanker gemi üretimler için yapılan bir yatırım. Uçak gemisi ebatları na haiz kuru havuz sahibi olundu diye Uçak Gemisi üretilecek imasında bulunan bir tek bizim basın vardır herhalde. TCG-Anadolu'yu denize indirirken Trakya'yı da başlatabilirsek bundan iyisi can sağlığı derim. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter