Stuttgart'ta Dizel Motorlu Araçlara Yasak

Başlatan Sihirbaz, Tem 28, 2017, 05:43 ÖS

« önceki - sonraki »

Sihirbaz

Stuttgart İdari Mahkemesi yıl başından itibaren eyalet merkezinde dizel motorlu araçların trafiğe çıkmasının yasaklanmasına karar verdi.

Stuttgart İdari Mahkemesi Stuttgart kentinde dizel motorlu araçların kullanılmasının en kısa zamanda yasaklanmasına hükmetti. Mahkeme Alman Çevreyi Koruma örgütünün dizel motorlu araçları yasaklatma talebini haklı buldu. Karara göre 1 Ocak 2018'den itibaren Baden-Württemberg eyalet başkentinde dizel motorlu araçlar trafiğe çıkamayacak. Temyiz yolunun açık olduğuna da mahkeme kararında yer verildi.

Karar gerekçesinde dizel araçların yasaklanmasının sağlığa zararlı nitrik oksit emisyonuna karşı korunma açısından gerekli olduğu ve dizel motorların emisyon azaltıcı önlemlerle takviye edilmesinin aynı sonucu vermeyeceği belirtildi. Mahkeme insan sağlığının korunmasının mülkiyet hakkının ve dizel motorlu araç sahiplerinin hareket serbestisinin korunmasından daha önemli olduğuna hükmetti.

Dizel teknolojisinin sonu olabilir

Alman Çevreyi Koruma örgütü 2015 yılında havadaki nitrik oksit miktarının bütün ölçüm noktalarında izin verilen miktarın bir katına kadar yüksek çıktığı ve zehirli gaz miktarının ancak dizel motorlu araçların trafikten men edilmesiyle azaltılabileceği gerekçesiyle Baden-Württemberg eyaletine dava açmıştı.
Örgüt Düsseldorf kentinde de mahkeme tarafından haklı bulunmuş ve karar bir üst mahkemeye havale edilmişti. Örgüt başkanı Resch İdari Mahkeme kararının önümüzdeki hafta hükümet ve şirket temsilcilerinin katılacağı Berlin'deki 'dizel zirvesinde' dikkate alınacağı umudunda olduklarını söyledi.

http://www.dw.com/de/gericht-macht-autoindustrie-weiter-druck/a-39870704
Mesajı Paylaş

The Thing

Almanya'da dizel motorlu araçların yasaklanmasına yönelik tartışmalar yeni bir boyut kazandı. Almanya Anayasa Mahkemesi, dizel araçların yasaklanması kararını belediyelere bıraktı. Önümüzdeki dönem Almanyayı büyük bir kargaşa bekliyor. Mesajı Paylaş

HDS

Ne kargaşası yahu?

Avrupa'nın büyük şehirlerinin hemen hepsinde zaten adımbaşı hibrit, plug-in hibrit ya da elektrikli araçlarla karşılaşıyorsunuz. Bu hızla da devam ediyor. Taksiler bir çok büyük kentte en azından hibrit.

Avrupa'da en çok satan elektrikli araç ise yine Golf-E. Komik ama öyle. Mesajı Paylaş

The Thing

Yanlış anlamışsınız. Dizel bazı belediyelerde yasak, bazılarında ise serbest olunca, dizelin serbest olduğu a yerleşiminden b yerleşimine gitmek isterse, dizelin yasak olduğu c ve d yerleşimlerinden geçememesi gibi. Mesajı Paylaş

HDS

#4
Mar 12, 2018, 09:37 ÖS Last Edit: Mar 12, 2018, 09:46 ÖS by HDS
:)

"@putty'den ötürü"


Muhtemelen Almanya "Şehirler arasındaki araç farklılıklarını düzenleme kurumu" gibi bir şey icat eder. Başına Dr. Dirk bilmemne diye birini atar. Altına iki üç PhD çocuk koyar, ofis, bina. Eyalet hükümetleri bunun masrafına kazan kaldırır, zaten personeli yetmediği, zaten senede 90'ar gün izinli 30'ar gün hasta olduklarından hiç bir iş yapamaz ve kaos hüküm sürer. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Kapitalizmin yeni oyunu. Bile bile lades mi desek, bilemedim...

İlk günden beri dizel motorların NOx salınımlarının çok yüksek olduğu ve havaya fazlaca partikül, kurum saldıkları bilinmekte. Zaten gören göze kılavuz istemez: sıfır kilometre aracın gazına basınca eksozdan kara duman atarak hızlanıyorsa, daha neyi görmek gerekir?

Ama kapitalist dünya değil mi?.. Adamlar Common Rail + Turbo teknolojilerini geliştridiler ve o yokuşta bayılan, hantal motorlardan ortaya az yakan çok kaçan bir motor çıkardılar.

E tabi ki bunun pazarlamasını ve uygun medya PR vb. çalışmalarını yapmak gerekecekti. O nedenle motorun çevre düşmanı özellikleri sümenaltı edildi. Hatta ilgili AB kurumları ve medya eliyle sadece düşük karbon salınımı konusunu gündeme getirip çevre dostu motor olarak da lanse ettiler. Tüm Avrupa'yı ve bizi uyuttular. (Bir tek İngilizler yutmadı; dizel araçlara, çevreyi kirlettikleri için oldum olası yüksek vergi koydular.)

Son 20 senedir süregelen furya ile birlikte Avrupa'da neredeyse benzinli araç bırakmadılar. 20 senede ne değişti de bir zamanların çevreci yeşil motorları artık tukaka olmaya başladı? Yoksa aslında hep tukakaydı da bu bilerek gizlendi mi?

Aslında çok büyük maliyet farkları olmamasına ve 20 sene içinde teknolojisi de çoktan gerekli mali olgunluğa ve doygunluğa ulaşmış ve oturmuş olmasına rağmen, gördüğü rağbet nedeniyle, aynı aracın benzinlisi ile dizeli arasında, Türkiye piyasasında 30 bin TL'leri bulan fiyat farkları göz önüne alındığında... Üstelik bu fiyat farklarının sadece Türkiye için değil tüm Avrupa pazarlarında geçerli olduğu düşünüldüğünde, nasıl bir vurgun yapıldığı çok daha iyi anlaşılacaktır.

Şimdilerde bunu tukaka ettiklerine göre dizelin tahtına başka birşey geçirip ona yıkama yağlama çekecekler. Yapılacak PR çalışmaları neticesinde de insanlar ellerindeki tukaka edilmiş ve yasaklanmış olan dizelleri mecburen çöpe atıp bu yeni krallardan edinmeye bakacak. Kral öldü, yaşasın kral!

Ver elini yeni vurgunlar. Kapitalist dünya... Mesajı Paylaş

muhendus

Olay aslında şöyle başladı, dizel motorlar benzinlilerden daha az CO2 salınımı yapıyor, bu yüzden daha çevreci olduğu düşünülüyordu. NOx salınımı bilinmesine rağmen onun kanserojen etkileri şu malum skandallardan sonra ortaya çıktı.

Bu sebeple AB dahil pek çok kurum öncelikle dizeli teşvik ettiler çünkü CO2 salınımı azdı ve benzinlilerden daha az hava kirlettiğini sandılar. Hatta rafineri çıkış fiyatları yakın olmasına rağmen benzin ve mazotun fiyatlarına fark olması da AB politikasıdır, dizeli çevreci diye özendirdiler, üreticiler de "Blue Efficiency", "Greentech", "Bluetec" vb etiketlerle bu araçları daha çevreci olarak lanse ettiler.

Meşhur VW skandalı da öyle ortaya çıktı zaten, bu adamlar dizel motorlu araçları hep daha çevreci diye Amerikan piyasasına sokmaya gayret ediyorlardı, NOx in sonuçları tam bilinmediğinden herkes karbon salınımı derdindeydi, sonra acaba gerçekten VW nin dediği kadar çevreci mi derlerken olay ortaya çıktı.

Şimdi ise Almanya'da şehirlerin işi zor. Şehre giren çıkan otomobillerin dizel mi benzinli mi olduğunu denetleyecek bir ekip kurmaları lazım eğer yasaklamak isterlerse. Mahkeme kararıyla birlikte top federal hükümetten belediyelere geçti. Bu yüzden de federal hükümet şehirlerin alacağı bu kararların oluşturacağı maliyetleri üstlenmeyecektir.

Üstelik Almanya'da hibrit/elektrikli araç kullanımı diğer avrupa ülkeleri kadar da yaygın değil. Özellikle son dönemin trendi olan SUV sınıfı araçlar ezici çoğunlukla dizel, çünkü kitle ağır ve yüksek tork istiyor. Hız sınırlaması olmayan otobanlarının olduğu Almanya'da dinamikler daha farklı işliyor, bakalım sonuçları ileride göreceğiz. Mesajı Paylaş

Moon&Star

Ne tesadüf ki az önce arabamı tamire bıraktığım yetkili servisin müdürü ile aramızda bu konu hakkında kısa bir sohbet geçti. Doğruluk payı nedir bilemem ama kendisinden edindiğim bilgiye göre  çoğu büyük otomotiv firmalarının 2020 yılından sonra dizel otomotiv üretmeyeceğinden bahsetti. Hatta şuan bile benim kullandığım firmanın araçlarında ciddi kısıtlamalar başlamış. Ticari ve hafif ticari araçlar da ne olur bilemem ama en azından hususi otomobillerde durum böyle.

Yeni nesil benzinli motorlarda, eski jenerasyonlarına nazaran rampada pek bir performans kaybı olmuyor. Lakin B segmenti arabaların bile 70.000 TL' den başladığı memleketimizde, vatandaş yeni nesil aracı nasıl alacak? Hadi güç bela aldı diyelim. Bu fahiş akaryakıt fiyatları ile deposunu nasıl dolduracak? Mesajı Paylaş

putty

İlginç bir bilgi öğrendim. dizel motorlardaki Azot Oksit üretme sorunu dizel yakıttan ileri gelmiyor emdiği havadaki Azot ve Oksijeni 1800 santigrata ulaşan sıcaklık nedeni ile azot oksik e çeviriyor. Yani sorun yüksek sıcaklık motorin yakıtı değil. Mesajı Paylaş

HDS

Dizel araçların zaten eskiden büyük sorun olan "aşırı kirletme" sorunu, gaz tepkisi sorunu vs gibi dertleri yüksek basınçlı ve hassas kontrol edilen yakıt püskürtme teknolojilerinin uygulanması ile değişti. Ortaya çıkan Bosch'un Common Rail teknolojisi gibi yenilikler bu motorların süratlerinin artmasına, daha temiz ve ok daha verimli çalışmalarına yol açtı.

Dizel çevrimi, doğası gereği benzinli motor çevriminden daha yüksek termodinamik verimliliğe sahip. Bu yolla "bir depo ile 1.000 km" gibi değerleri ilk kez görmeye başladık. Avrupa, özellikle araç kullanımı hayatın önemli bir parçası olan Kuzey Avrupa'da, neredeyse iki kişiden birinin arabası olduğu, trafiğin sabah saat 5:30'da sıkıştığı Almanya'da, çok km yapıldığı için de hemen popüler oldu.

@putty'nin de dediği gibi dizel çevriminin yüksek sıcaklık/basınç değerlerindeki yanma düzeneği, Azot Oksitlerin oluşmasına sebep oluyor. Bu uçak motorlarında da, piston motorlarda da böyle. Havadaki Azot ve Oksijeni ne kadar yüksek sıcaklığa, ne kadar uzun süre maruz bırakırsan o kadar NOx oluşturuyorsun.

Dizellerin yasaklanma sebepleri şunlar: Partikül, yani kurum kirletmesi, NOx kirletmesi. Bunlar yer yer kanserojen olabiliyor. Ondan "kalabalık şehirler"de istenmiyorlar. Muhtemelen de bir süre sonra kalabalık Avrupa şehirlerinin iç bölgelerine de alınmayacaklar. Mesajı Paylaş

muhendus

İşler daha da karışacak haliyle. Son karardan sonra otomobil piyasasında dizel araçların fiyatları düştü, haliyle sahipleri istenmeyen durumla karşı karşıya ve zarardalar.

http://www.hurriyet.com.tr/avrupa/almanyada-dizel-yasagi-vwyi-vurdu-40770568

"Almanya'da, Federal İdari Mahkemesi'nin 'dizel araçlara yasak' inisiyatifini eyaletlere bırakmasının ardından, VW'ye açılan davalarda artış oldu. Kent merkezlerine giremeyecekleri korkusu yaşayan dizel Volkswagen sahipleri, emisyon değerlerini düşük gösteren şirkete karşı 'aldatıldıkları ve dolandırıldıkları' gerekçesiyle dava açıyor. Binlerce araç sahibi bu davalarda ya tazminat ya da yazılımında hile yapılmamış yeni otomobiller verilmesini talep ediyor. Sadece Braunschweig Eyalet Mahkemesi'nde bile yaklaşık 15 bin dava var. Bunun yanı sıra birçok yerel mahkeme ise araç sahiplerini haklı buldu ve VW'yi tazminat ödemeye mahkûm etti.

Stendal Eyalet Mahkemesinde görülen bir davada ise VW tazminat ödemeye mahkûm oldu. Hemşire Beate Büschel, 2015'te çevre dostu ve az yakıt harcadığı garantisiyle 'Skoda Yeti' marka dizel otomobil satın aldığını, ancak bir yıl sonra dizel skandalıyla kendisinin aldatıldığı söyleyerek VW grubuna dava açtı. Büschel, aracında yazılım güncellemesi yapıldığını, ancak bu sefer başka sorunlar çıktığını, satış sözleşmesine göre 100 km'de 5.2 litre yakıt garantisi verilen aracın, yazılım güncellemesiyle 7.8 litre yakmaya başladığını, ayrıca motorun gürültüsünün arttığını kaydetti. VW'nin uzlaşma teklifini Büschel'in avukatı reddetti. Dava sonucunda VW, hemşire Beate Büschel'e 17 bin euro tazminat ödemeye mahkûm oldu."

Mesajı Paylaş

HDS

Beter olsun VW.. Mesajı Paylaş

muhendus

VW beter olsun olmasına da dizel motorun başını yaktılar hocam ki çok severim dizel otomobilleri.

Rudolf Diesel'in gözleri yaşlı. :) Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Kanserojen etkisini bilemem, ama çevreyi kirlettikleri en başından beri biliniyordu. Hatta belki de kanserojen etkisi bile biliniyordu, bilinmese bile kuvvetli şüphe vardı; üstüne gidilmedi. Neden?

Makina müh. değilim, çevre müh. de değilim, sağlıkçı hiç değilim ama ben bile en başından beri bu kadar şeyi biliyorsam, işin uzmanları illa ki biliyor olmalılar.

Çocukluğumda, mahallede oynarken, sokaktan nadiren belediyenin döküntü kamyonları geçerdi. cozur cozur ötüp, arkasından kara dumanlar atarak... Çocuk aklı işte, hemen kamyonun arkasından yola inip o siyah dumanı koklamayı severdim; değişik, aromatik bir kokusu vardı.

Birgün doktor olan kapı komşumuz beni görmüş. Hemen kenara çekti ve yaptığım işin çok tehlikeli olduğunu, tehlikenin hemen ortaya çıkmayıp zaman içerisinde kendisini göstereceğini, ama hastalık başladıktan sonra da artık iyileşmenin mümkün olmadığını söyledi. O gün bugündür egsoz dumanlarından uzak dururum.

Gaza abanınca egsozundan kapkara duman atan bir aracın, göğüş, kalp-damar ve kanser hastalıkları yönünden güvenli olduğunu düşünmek ve 20 yıl boyunca bu konuyu araştırmaya ihtiyaç duymamak... Naiflikten çok öte bir durumdur.


Yesek de yemesek de gözümüzün içine baka baka bu kapitalist müsamereyi sergiliyorlar. Mesajı Paylaş

murattekin

Dizel araçlarda emisyon değerleri benzinlilerden daha düşük çıkıyor (ref.hyundai.com.tr). Araçlarda partikül filtresi de var. Adblue özelliği var. O eski motorlar yok ama? Mesajı Paylaş
Murat Tekin


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter