Dassault

Başlatan canıtez, Tem 21, 2017, 09:23 ÖÖ

« önceki - sonraki »

canıtez

Tem 21, 2017, 09:23 ÖÖ Last Edit: Eki 05, 2017, 10:24 ÖS by Yönetim
Fransız imalatçı 2.500'üncü Falcon iş jetini teslim etti

Fransız iş jeti imalatçısı Dassault, 2.500'üncü Falcon iş jetini teslim etti.

Falcon 900LX model iş jeti, ABD'deki Little Rock Üretim Merkezi'nde uzun süredir Falcon kullanan bir müşteriye teslim edildi.

2.500'üncü teslimat, şirketin 1965 yılında ilk Falcon iş jetininteslim edilmesinden bu yana performans, konfor, ekonomi ve verimlilik açısından endüstriye öncülük eden Dassault Falcon hattı için önemli bir kilometre taşını temsil ediyor.

Efsanevi Falcon 20'nin hizmete girmesinden bu yana geçen yarım yüzyılda operatörler Falcon markasına yansıyan mükemmellik, kalite ve teknolojik yenilik tutkusundan etkilendi.

Falcon 20 ile başlayan seri bugün Falcon 8X ile ultra uzun menzilli mükemmel bir jete dönüştü. 2020'de hizmete girecek olan Falcon 5X ile Dassault süper orta sınıftan ultra uzun menzilli ve geniş gövdeli segmente kadar iş dünyasının tüm gereksinimlerini karşılayacak bir portföye ulaşacak.

Dassault Havacılık şirketinin başkanı ve CEO'su Eric Trappier, yarım yüzyılı aşkın süredir Falcon filosunun dünya çapında 90 ülkede 1.230 operatörle 17.8 milyon saat uçuş yaptığına vurgu yaparak, "Bugüne kadar teslim edilen 2.500 Falcon iş jetinden 2.100 adedi hala uçuyor; bu, Falcon uçaklarının yüksek kalite ve dayanıklılığı ile onları destekleyenlerin bağlılığının açık bir ifadesidir" diye konuştu.

http://www.kokpit.aero/dassault-havacilik-gurur-gunu Mesajı Paylaş

Terra

Koç Grubu en uzun menzilli uçağı aldı


Koç Grubu tarafından alınan Falcon 8X, hiç yakıt ikmali yapmadan İstanbul'dan ABD'nin batı kıyısına dek uçabiliyor.

Dünyaca ünlü Fransız uçak üreticisi Dassult tarafından üretilen Falcon modeli uçakların en uzun menzillisi 8X'in ilkini Koç Grubu satın aldı. Koç holding, 14 koltuklu yeni uçağını Ekim ayı sonunda teslim alacak.

STANDART FİYATI 58 MİLYON $

Standart fiyatı 58 milyon dolar (Yaklaşık 200 milyon TL) olan üç motorlu Falcon 8X'in uzunluğu 24,46 metre. Kanat açılığı 26,90 metre. Menzili ise 11 bin 945 km. Yani İstanbul kalkışından sonra hiçbir yere inmeden Amerika'nın en batı yakasında bir çok noktaya non-stop uçabiliyor. Koç Grubu uçağını Dassult'nun teslim merkezi olan ABD'de Little Rock'tan alacak.

TÜRBÜLANSA GİRMEDEN UÇUYOR

Havacılık uzmanı Uğur Cebeci'nin verdiği bilgiye göre uçak, maksimum kalkış ağırlığı olan 33 bin 113 kg ile 1792 metrelik pistten kalkabiliyor. 51 bin feet yani 15 bin 545 metreye kadar çıkabiliyor. Bu yükseklik türbülansların neredeyse sıfıra indiği, hava trafiğinin yolcu uçaklarının da olmadığı en sakin zirvesi. Uçak inişte 680 metre içinde durabiliyor.

EN YAYGIN JET KULLANIMI

Koç Grubu, filosunda kullandığı Falcon 900LX uçağını imalatçıya iade edecek. Türkiye'nin en yaygın iş jeti kullanan gruplarının başındagelen Koç Grubu'nun başka uçakları da bulunuyor.

MUSTAFA KOÇ'UN TUTKUSUYDU

Rahmetli Mustafa Koç'un havacılığa merakı ve pilot oluşu şirketin havacılık yapısındaki doğru büyümeyi de sağlamıştı. Aile üyeleri prensip olarak toplu seyahetlerini de ayrı ayrı uçaklarla yapıyor, asla aynı uçağa binmiyorlar.

KOÇ GRUBU'NUN UÇAK FİLOSU

Koç Grubu'nun filosunda şu uçaklar bulunuyor:

-14 koltuklu bir adet Falcon 7X

- 1 adet Falcon 900LX,

-9'ar yolcu kapasiteli 2 adet AgustaWestland 139 tipi helikopter

-8 yolcu taşıyabilen amfibik (hem denize hem karaya inip kalkabilen) Cessna Grand Caravan tipi deniz uçağı .

http://www.ntv.com.tr/galeri/ekonomi/koc-grubu-en-uzun-menzilli-ucagi-aldi,c-aitaBO3EiGXe6s_zf3hg/l3-B656j8E6ScWzwzSqquA
Mesajı Paylaş

canıtez

Dassault Aviation ikinci pilotun görevini yapacak otopilot teknolojisi üzerinde çalışıyor

Dünyanın en büyük askeri uçak ve iş jeti üreticilerinden Dassault Aviation, gelecekteki iş jetlerinde ikinci pilotun görevini yapacak otopilot sistemi üzerinde çalıştığını bildirdi. Söz konusu açıklamayı şirketin CEO'su Eric Trappier yaptı.

Uluslararası havacılık kuralları, herhangi bir boyutta 19'dan fazla yolcu taşıyan uçaklar için en az iki pilotun bulunmasını zorunlu kılıyor. Ancak birçok üretici, teknolojinin de gelişmesine paralel olarak bu kuralın kaldırılacağı günler için hazırlık yapıyor. Dassault CEO'su Trappier, Dassault'un, bu geçiş için hazır olmayı taahhüt ettiğini belirtti.

http://www.kokpit.aero/dassault-is-jetleri-otopilot-teknoloji Mesajı Paylaş

Merkator

Dassault, Fransız motor imalatçısı Safran'a rest çekti

Fransız askeri uçak ve iş jeti imalatçısı Dassault, Safran imalatı Silvercrest motorlarıyla devam eden sorunlardan dolayı yeni Falcon 5X iş jetinin üretim programında değişikliğe gidiyor. Dassault yola Amerikan motor imalatçısı Pratt&Whitney Canada ile devam edecek. Motor üretimindeki gecikme nedeniyle ilk jetin teslimatı 3 yıl gecikmişti.

2017 sonbaharında Safran motorda yüksek basınç kompresörüyle ilgili sorunlar yaşadı ve Dassault'a 5X'in 2020'de hizmete girmesinin imkansız olacağını bildirdi.

Dassault, 5X ile benze gövde özelliklerine sahip yeni bir Falcon modeli üzerinde çalışacağını, yeni uçağın Pratt & Whitney Canada motorlarıyla güçlendirileceğini ve 2022'de hizmete girmesinin planlandığını açıkladı.

Dassault Aviation Başkanı ve CEO'su Eric Trappier, Falcon 5X gibi çok büyük bir kabine sahip yepyeni bir uzun menzilli uçak için hala güçlü bir talep olduğunu, bu yüzden Pratt & Whitney Canada motorlarından güç alan yeni Falcon projesini başlatmaya karar verdiklerini söyledi.  Trappier, yeni uçağın menzilinin 10.186 km olacağını bildirdi.

Üretim programına 2013 yılında başlaan Falcon 5X, 9630 km menzile ve kendi sınıfının en geniş kabinine sahip jetlerden biriydi. Bu arada prototip uçaklar Silvercrest motorlarıyla ilk kez Temmuz 2017'de uçmuştu. İlk uçak Haziran 2015'te Bordeaux fabrikasından çıkarılmıştı.

http://www.kokpit.aero/falcon-5x-motor-sorununa-takildi
Mesajı Paylaş

Merkator

Elektronik karıştırma uçağı ihalesini Dassault aldı

Fransız Elektronik Harp İhalesini Dassault tasarımı Falcon-Epicure kazandı. Airbus A320 ile çarpışan uçak, Fransız Hava Kuvvetleri'nin uzun yıllardır kullandığı ve C-160 Transall askeri nakliye uçaklarının sürdürdüğü elektronik harp görevlerini yapacak.

Fransa Savunma Bakanlığı dan yaptığı açıklama ile satın alacağı Küresel Elektronik Harp Yeteneğine sahip üç uçak için Dasaault- Falcon ve Thales- Epicure ortak programını seçti. Projede, 3 adet Falcon iş jeti üzerine monte edilecek Thales (Epicure) elektronik harp sistemi 2025 yılında hizmete girecek.

Bu üç Falcon, halihazırda bu rolü oynayan iki Transall C-160 Gabriel nakliye uçağının yerini alacak. Thales (Epicure) elektronik harp sisteminin hangi tip Falcon iş jeti üzerine monte edileceği daha sonra belirlenecek.

Fransa Savunma Bakanlığının kararından dolayı gururlu ve mutlu olduğunu belirten Dassault Havacılık Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Eric Trappier, "Falcon-Epicure, tıpkı Falcon 10, 200, 50, 2000, 900 ve 7X'lerde olduğu gibi Fransız Silahlı Kuvvetlerinde başarıyla hizmet verecektir" dedi.

http://www.kokpit.aero/elektronik-karistirma-ucagi-ihalesi Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter