Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi

Başlatan Traverten, Tem 17, 2017, 09:24 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

murattekin

Hızlı tren hatları uygun ama sanırım TCDD istemiyor. Bir de uygun vagon lazım sanırım. Bu hattan İstanbul'a yük taşınması için önce Ank-İst YHT hattının bitmesi lazım ki konvansiyonel hat açılsın. Zira YHT bazı bölgelerde konvansiyonel hattı kullanıyor. Hattın bitimi 2023'leri bulur. Sonra TCDD ne karar verir ona bakmak lazım.
Ben TCDD'nin bazı konvansiyonel hat kullanımında biraz nazlı davrandığını düşünüyorum. Mesela Ank-Adana ve Ank-İzm hatları hala açılmadı. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

anafor2016

Kastettiğim YHT hattı idi. Ankara - İstanbul arası 250 km hızla gidilen tren hattı, yük vagonlarını çekmeye uygun mu? Mesajı Paylaş

murattekin

Bojili vagonlarla yapılabileceği biliniyor ama TCDD'nin bu konuda hiçbir çalışması yok. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Terra

TÜDEMSAŞ milli yük vagonu projesini bitirdi. Ama YHT'lerde değil HT'lerde kullanılması öngörülüyor. Yani 160-200 km. hız aralığında. Mesajı Paylaş

anafor2016

Anladığım kadarıyla YHT hattında yük taşınmıyor - yada taşınamıyor. Merak ettiğim bir şey var. YHT hattı tamamen yolcu taşımak yerine yük taşımacılığı içinde kullanılabilecek şekilde tasarlanamazmıydı?

Kamyon-tır yerine tren ile mal taşımanın maliyetlerini nasıl karşılaştırabiliriz? Mesajı Paylaş

murattekin

YHT hattında yük taşınabilmesi için;
a- yol standardının 200 km hız altına düşürülmesi.
b- YHT hattına uygun vagon üretimi. Bu da navlun bedellerini artırır.

Yük taşımasına örnek: SNCF, Fransa'da YHT hattında posta taşıyor. Yük değil. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter