Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi

Başlatan Traverten, Tem 17, 2017, 09:24 ÖÖ

« önceki - sonraki »

farabi

Gelecekte oluşacak emisyon kotaları , Türkiye'den transit Avrupaya kara taşımacılığında kaçınılmaz olarak demiryolunu öne çıkaracak. Bu nokta sadece Bakü-Tiflis-Kars hattı değil , trans-anadoluya bağlı dikey hatlarla bölgesel limanların entegrasyonu, ayrıca limanlarımızın gümrüklü sahalarının ve elleçleme kapasitelerinin misli ile arttırılarak , demiryolu-denizyolu entegre bir lojistik ana plan oluşturulması gerekiyor. Bakü-Tiflis-Kars resmin bütünü değil , sadece bir parçası. Mesajı Paylaş

Çıspıntır

Ticaret yollarının, limanların ve demiryollarının bizim üzerimizden geçmesinin bize nasıl bir maddi getirisi olacak ?
Aynı sorum enerji yolları içinde geçerli. Bizim üzerimizden geçen veya geçecek doğalgaz boru hatlarından ne düzeyde bir gelir elde edeceğiz. Mesajı Paylaş

murattekin

Türkiye topraklarından geçen her araç belii bir ücret öder (Rüsum). Bu gelir araç ve yuk miktarı ile doğru orantılıdır.
Mesela Hudut ve Sahiller Sağlık Gen. Müd.ün çok ciddi bir rüsum geliri vardır. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

ÜNAL

Bence ülkemizin konumunu daha iyi kullanabiliriz.
Çin ile sadece demiryolu değil Yunanlılara kaptırdığımız gemi lojistik merkezini de Türkiye'ye taşımalıyız.
İzmir'de yapılan büyük liman ile bu ipek yolunu birleştirip Kuzey Afrika'nın batısına ve batı Afrika'ya biz taşımalıyız.
Diğer taraftan Merkez Şehir projesini de yavaş yavaş gündeme almalıyız.
Özellikle Rusya ile karşılıklı hububat ve meyve-sebze alışverişinde demiryolu çok iş görür.
Diğer taraftan özellikle sivil gemicilik konusunda artan yatırımları her ne kadar Uzak Doğu tekeli bulunsa da pazar konusunda arayış içine girip satışlarımızı arttırabiliriz.
Mesajı Paylaş

farabi

@Çıspıntır , ayrıca limanlara gelen mal elleçlenerek depo alanlarına aktarılır . Mal buradan karayolu/demiryolu lojistiğine bağlanarak yoluna devam eder. Tüm bu liman-tahmil tahliye-lojistik faaliyetleri malın nakliye maliyetlerine yansır. Bir birine entegre üç sektör ekmeğini buradan kazanır.

Mesajı Paylaş

HDS

Nakliye vs konularını "ihracat" rakamları içinde görmediğimizden kıyasta zorlanıyoruz ancak..

Rusya ile yaşadığımız uçak krizinden sonra, aslında sıkıntıyı çiftçiler çekmedi. Çiftçinin malını sevk etmeye yatırım yapmış, kamyon filosu kurmuş, işe adam almış firmalardan çok fena yara yediler. Bir dolu insan işten çıktı, firmalar kapandı, batanlar oldu.


Son yıllarda gemicilik sektörü dünyada çok ciddi sıkıntılar çekiyor. Bu da gidip Almanya'nın AAA bankalarını bile vurdu. Mesajı Paylaş

HAZERFEN

#51
Nis 05, 2018, 01:55 ÖS Last Edit: Nis 05, 2018, 02:17 ÖS by HAZERFEN
Bizde demiryolları meselesi romanlıktır. Hikayenin en trajik kısmı da şüphesiz hala demiryolu alt yapısının çok zayıf olması...

Almanya'nın şehirler arası ilk otobüs firmasının bir kaç yıl önce turistik amaçla açıldığını da düşünürsek...  ::) Mesajı Paylaş

BETONBEY

"Almanya'nın şehirler arası ilk otobüs firmasının bir kaç yıl önce turistik amaçla açıldığını da düşünürsek...  ::)

Yok artık, gerçekten mi :o
Mesajı Paylaş

HAZERFEN

İnternette haber okurken denk gelmişti. Gurbetçilerden teyit almadım ama hiç bulunduğu şehirden başka bir şehire otobüsle gideni de duymadım açıkçası  :) Mesajı Paylaş

HDS

Google Maps'e girin bakın iki Alman şehri aradı otobüs ulaşımı verecek mi?

Ben görmedim hiç. Treni, ICE'ı, S-Bahn'u varken kim biner otobüse?

Otobüs Amerikan işi; Peter Pan Turizm.. :) Mesajı Paylaş

farabi

Brezilya , Türkiye ve bu ülkeler üzerinden çevre bölgeler Almanya'nın otobüs endüstrisini fazlasıyla ihya ediyor zaten. Motoristler için arıza çıkaracak bir durum yok. Mesajı Paylaş

Traverten

Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Projesi İle BTK Hattı Genişliyor

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yaptığı açıklamada Türkiye'nin demiryollarının ana omurgası olan doğu-batı demiryolları koridorunu hem Asya'ya hem de Avrupa'ya bağlayacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı'nın etüt proje işlerinin, yılsonu ya da 2019 yılı başında başlayacağını söyledi.

"Yaptığımız ulaşım yatırımları sadece insanımızın hayatını kolaylaştırmadı, ticareti de geliştirdi"

Son 16 yılda asırlık Marmaray, Avrasya Tüp Tünel, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Osmangazi Köprüsü gibi birçok projeyi hayata geçirdiklerini ifade eden Arslan, "Yaptığımız yatırımlar sadece insanımızın hayatını kolaylaştırmadı, ülkemizin ticaretini de geliştirdi. Demiryolları gerek yolcuda gerek yükte toplu taşımacılığı teşvik ettiği için çok önemli. Marmaray Projesi, Asya ile Avrupa'yı birbirine bağladı. Proje Yüksek Hızlı Tren Hattı ile Kars'a bağlanacak. Marmaray'ın eksik halkası Kars'tan Orta Asya'ya ve Çin'e kadar gidebilmekti. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı bu fonksiyonu yerine getirmesi bakımından çok büyük öneme sahip. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu, Çin'i Londra'ya kadar bağlayan en kısa ticaret koridorunun Türkiye'den, Kars'tan geçmesini sağlayacak." dedi.

"Çin'den Hindistan'dan Pakistan'dan İran'dan Türkiye'ye yük akışı olacak"

Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Projesi'nin yük akışı açısından büyük önem taşıdığına dikkat çeken Bakan Arslan, "Yapımı devam eden Kars Lojistik Merkezi ile Avrupa'ya ve Türk limanlarına Çin, Hindistan, Pakistan ve İran'dan önemli ölçüde yük akışı olacak. Ülkemizin doğu-batı demiryolu koridorunu Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu aracılığıyla İran ve Nahçıvan'a bağlayacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Projesi yük akışı açısından çok büyük önem taşıyor." diye konuştu.

" Bu hat, demiryolu hatlarımızı İran ve Nahcivan'a bağlayacak"

Arslan, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Projesi hattının 224 kilometre uzunluğunda çift hatlı olacağını, saatte 160 kilometre hıza uygun olarak tasarlandığını belirterek," Bu hat, Kapıkule-Edirne-İstanbul-Eskişehir-Ankara-Yozgat-Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars demiryolu hatlarını Iğdır üzerinden İran ve Nahcivan'a bağlamış olacak." dedi.

Önemli bir tarım bölgesi olan Iğdır'a demiryolu bağlantısı sağlanmasıyla Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Projesi'nin de fizibilitesinin pozitif yönde etkileneceğini ifade eden Arslan, ayrıca şunları söyledi,:" Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu hattı üzerinden milyonlarca ton yük taşınacak. Projenin etüt projesi, 2018 yılı sonunda ya da 2019 yılı başında başlayacak. Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) ve fizibilitesinin güncellenmesine müteakip yapım işi için de Yüksek Planlama Kurulu (YPK) başvurusunu hemen yapacağız."

Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattını Kars'tan İran ve Nahcivan üzerinden Asya'ya bağlayacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Projesi ile aynı zamanda Avrupa'ya da Türkiye üzerinden bağlantı sağlanmış olacak.

http://www.rayhaber.com/2018/06/kars-igdir-aralik-dilucu-demiryolu-projesi-ile-btk-hatti-genisliyor/ Mesajı Paylaş

muhendus

Yukarıda konusu geçmiş Nisan ayında, şimdi gördüm, ekleme yapmak istedim.

Almanya'da 2012 yılında şehirler arası otobüs taşımacılığı ile ilgili yasa parlamentodan çıktı. Öncesinde Alman Demiryolları DB yi koruma kanunu devredeydi. O yüzden isteseler de fazla alternatifleri yoktu.

Öte yandan DB (Alman Demiryolları) sağladığı yaygın ulaşım ağı ve konfora karşılık kimi zaman uçak biletlerinden bile daha pahalıya bilet satıyor. O meşhur ICE hızlı trenlerinden bazen daha ucuza uçak bileti bulmanız mümkün.

Şimdi Flixbus firması hem Almanya'da çok yaygın, hem de Avrupa çapında da seferleri var. Tabii bu kültürün Almanya'da oturması biraz zaman alacaktır.

Bir de bir otomobil ülkesi olan Almanya'da çoğu zaman tek kişilik seyahat için bile otomobille ulaşım daha ucuza gelir, hız sınırı olmayan otoban kesimleri ile de sürüş temposu yüksektir. Mesajı Paylaş

Traverten

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Yük Vagonları İle Tahıl Taşındı

"Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı" ile ilk defa yük vagonları ile Rusya'dan gelen tahıl taşındı.

AzRus Trans" QSCden AZERTAC, asrın projesi Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı üzerinden konteynerlerle taşınan yüklerin, ilk kez yük vagonları vasıtasıyla taşındığını yazdı.

"AzRus Trans" QSC "ADY Express" MMC ile birlikte gerçekleştirilen Rusya'dan Kars'a tahıl nakli özel tahıl taşımacılığı için tasarlanmış vagonlarla gerçekleştirildi. 12 vagona yüklenmiş olan tahıl Rusyanın Orenburg ilinde bulunan Sara Terminalinden, Güney Ural istikametinde Akhalkalaki terminaline ulaştırılmış, burada tren teker değişiminin ardından Karsa gönderilmiştir.

Şunu da belirtmek gerekir ki, "Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı" ile taşınan yükler şu ana kadar yalnızca konteynerler vasıtasıyla taşınmıştır. Akhalkalaki Terminalinde konteynerlar Türkiye'den gelen platformlara boşaltıldıktan sonar yollarına devam ettirilmişler.

30 Ekim 2017'de kullanıma sunulan "Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı"nın umumi uzunluğu 846 km olmaktadır ki, bunun 504 kilometresi Azerbaycan, 263 kilometresi Gürcistan ve 79 kilometresi Türkiye'nin payına düşmektedir.

http://www.rayhaber.com/2018/06/baku-tiflis-kars-demiryolu-yuk-vagonlari-ile-tahil-tasindi/ Mesajı Paylaş

anafor2016

Bakü'den istanbul'a yük vagonları gelecek mi? Bizim hızlı tren hattımız yük vagon taşımaya uygun mu? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter