Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi

Başlatan Traverten, Tem 17, 2017, 09:24 ÖÖ

« önceki - sonraki »

farabi

Gelecekte oluşacak emisyon kotaları , Türkiye'den transit Avrupaya kara taşımacılığında kaçınılmaz olarak demiryolunu öne çıkaracak. Bu nokta sadece Bakü-Tiflis-Kars hattı değil , trans-anadoluya bağlı dikey hatlarla bölgesel limanların entegrasyonu, ayrıca limanlarımızın gümrüklü sahalarının ve elleçleme kapasitelerinin misli ile arttırılarak , demiryolu-denizyolu entegre bir lojistik ana plan oluşturulması gerekiyor. Bakü-Tiflis-Kars resmin bütünü değil , sadece bir parçası. Mesajı Paylaş

Çıspıntır

Ticaret yollarının, limanların ve demiryollarının bizim üzerimizden geçmesinin bize nasıl bir maddi getirisi olacak ?
Aynı sorum enerji yolları içinde geçerli. Bizim üzerimizden geçen veya geçecek doğalgaz boru hatlarından ne düzeyde bir gelir elde edeceğiz. Mesajı Paylaş

murattekin

Türkiye topraklarından geçen her araç belii bir ücret öder (Rüsum). Bu gelir araç ve yuk miktarı ile doğru orantılıdır.
Mesela Hudut ve Sahiller Sağlık Gen. Müd.ün çok ciddi bir rüsum geliri vardır. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

ÜNAL

Bence ülkemizin konumunu daha iyi kullanabiliriz.
Çin ile sadece demiryolu değil Yunanlılara kaptırdığımız gemi lojistik merkezini de Türkiye'ye taşımalıyız.
İzmir'de yapılan büyük liman ile bu ipek yolunu birleştirip Kuzey Afrika'nın batısına ve batı Afrika'ya biz taşımalıyız.
Diğer taraftan Merkez Şehir projesini de yavaş yavaş gündeme almalıyız.
Özellikle Rusya ile karşılıklı hububat ve meyve-sebze alışverişinde demiryolu çok iş görür.
Diğer taraftan özellikle sivil gemicilik konusunda artan yatırımları her ne kadar Uzak Doğu tekeli bulunsa da pazar konusunda arayış içine girip satışlarımızı arttırabiliriz.
Mesajı Paylaş

farabi

@Çıspıntır , ayrıca limanlara gelen mal elleçlenerek depo alanlarına aktarılır . Mal buradan karayolu/demiryolu lojistiğine bağlanarak yoluna devam eder. Tüm bu liman-tahmil tahliye-lojistik faaliyetleri malın nakliye maliyetlerine yansır. Bir birine entegre üç sektör ekmeğini buradan kazanır.

Mesajı Paylaş

HDS

Nakliye vs konularını "ihracat" rakamları içinde görmediğimizden kıyasta zorlanıyoruz ancak..

Rusya ile yaşadığımız uçak krizinden sonra, aslında sıkıntıyı çiftçiler çekmedi. Çiftçinin malını sevk etmeye yatırım yapmış, kamyon filosu kurmuş, işe adam almış firmalardan çok fena yara yediler. Bir dolu insan işten çıktı, firmalar kapandı, batanlar oldu.


Son yıllarda gemicilik sektörü dünyada çok ciddi sıkıntılar çekiyor. Bu da gidip Almanya'nın AAA bankalarını bile vurdu. Mesajı Paylaş

HAZERFEN

#51
Nis 05, 2018, 01:55 ÖS Last Edit: Nis 05, 2018, 02:17 ÖS by HAZERFEN
Bizde demiryolları meselesi romanlıktır. Hikayenin en trajik kısmı da şüphesiz hala demiryolu alt yapısının çok zayıf olması...

Almanya'nın şehirler arası ilk otobüs firmasının bir kaç yıl önce turistik amaçla açıldığını da düşünürsek...  ::) Mesajı Paylaş

BETONBEY

"Almanya'nın şehirler arası ilk otobüs firmasının bir kaç yıl önce turistik amaçla açıldığını da düşünürsek...  ::)

Yok artık, gerçekten mi :o
Mesajı Paylaş

HAZERFEN

İnternette haber okurken denk gelmişti. Gurbetçilerden teyit almadım ama hiç bulunduğu şehirden başka bir şehire otobüsle gideni de duymadım açıkçası  :) Mesajı Paylaş

HDS

Google Maps'e girin bakın iki Alman şehri aradı otobüs ulaşımı verecek mi?

Ben görmedim hiç. Treni, ICE'ı, S-Bahn'u varken kim biner otobüse?

Otobüs Amerikan işi; Peter Pan Turizm.. :) Mesajı Paylaş

farabi

Brezilya , Türkiye ve bu ülkeler üzerinden çevre bölgeler Almanya'nın otobüs endüstrisini fazlasıyla ihya ediyor zaten. Motoristler için arıza çıkaracak bir durum yok. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter