Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi

Başlatan Traverten, Tem 17, 2017, 09:24 ÖÖ

« önceki - sonraki »

putty

Daha önce tren yokmuydu Mesajı Paylaş

murattekin

Büyük ihtimalle sınıra kadardı. Zaten Ahilkelek hattı da yeni yapıldı.
Eski SSCB ray açıklığı 1520 mm. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

putty

Günaydın o zaman ne deyim. Türkmenistan a tren bu saate kalır anlarızda Azerbaycan a bu saate kadar can ciğer olduğumuz Gürcistan üzerinden tren ayarlayamadıkmı yani. Nasıl iş bu
anlamadım Azerbaycan Gürcistan arasında tren yokmu Türkiye Gürcistan arasında yokmu. Yoksada niye yok hemen yapsalarmış ya ne saçma iş iki adım ötede stratejik dostlar bunlar. Mesajı Paylaş

saladin

Bende raylar arasında geçişin nasıl olduğunu merak ediyorum. Bildiğim kadarıyla eski Sovyet ülkelerinin ray genişliği farklı ve tekerlek (boji?) Değiştirmek gerekiyor. Yeni nesil vagonlar  her standarda uygun mu yoksa hala treni çekip teker mi değiştiriyorlar. Mesajı Paylaş

murattekin

Ukrayna'dan boji değişimi ile ilgili bir foto
Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Terra

Demir İpek Yolu'nda ilk tren Mersin'e ulaştı

"Demir İpek Yolu" olarak nitelendirilen, tarihi İpek Yolu'nu canlandıracak "Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı"nın Azerbaycan'daki resmi açılışı sonrası Kazakistan'dan yola çıkan ilk tren, son durağı olan Mersin'e ulaştı.

Azerbaycan'ın başkenti Bakü'ye yaklaşık 90 kilometre mesafedeki Alat Limanı'nda, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Kazakistan Başbakanı Bakıtcan Sagintayev, Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov ve Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili'nin katılımıyla 30 Ekim'de resmi açılışı yapılan BTK Demiryolu Hattı'ndan hareket eden tren, ilk durağı olan Kars'a 3 Kasım'da geldi.
Bin 258 kilometrelik mesafeyi 30 saatte tamamladı

Treni karşılayan TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt, gazetecilere yaptığı açıklamada, çok önemli bir koridorun açıldığını belirterek "Ülkelerimize, sanayicilerimize, bölgemize inşallah hayırlı ve uğurlu olur. Hakikaten çok önemli bir koridor. Adeta Avrupa'yı, ülkemiz üzerinden Çin'e, yine Çin'i ülkemiz üzerinden Avrupa'ya bağlayacak bir kardeşlik ve dostluk koridoru." dedi.

Trenin, 30 konteynerden oluştuğunu ve 600 ton buğday taşıdığını dile getiren Kurt, şöyle devam etti: "Kazakistan'dan Türkiye'ye kadar yaklaşık 4 bin 200 kilometrelik mesafede yüklerin, güvenli ve aksama olmadan Mersin'e kadar geldiğini gördük. Emeği geçen Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanımıza teşekkürlerimizi ve saygılarımızı ifade ediyoruz. İnşallah bundan böyle bu demiryolu hattıyla Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan ve Gürcistan arasında dostluğumuz daha da iyi olur, kardeşliğimiz daha güzel olur."

http://www.dunyabulteni.net/manset/411078/demir-ipek-yolunda-ilk-tren-mersine-ulasti Mesajı Paylaş

Çıspıntır

İnternette ve medyada yeni ipek yolu projesine muhalif bir grup var.
Çinden Avrupaya kadar giden bu ticaret yolunun, Türkiye ve yolu üzerindeki diğer gelişmekte olan Avrupa ülkelerinin üretimini bitireceğini idda ediyor. Uzun vadede Çin'e bağımlı hale geleceğimizi söylüyorlar.
Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda ?
Mesajı Paylaş

saladin

Olayı perspektife koymanız gerekirse dünya konteyner ticareti yillik 1.7 milyar ton. Haberlerde söylenen bu demiryolu için  anlasilan yıllık 4 milyon ton ama  hedeflenen  7 milyon ton, ve daha sonraki hedef 17 milyon.

Olayın iki satırlık özeti bu.

Mesajı Paylaş

Yalquzaq

#38
Kas 07, 2017, 09:25 ÖÖ Last Edit: Kas 07, 2017, 09:28 ÖÖ by Yalquzaq
Bu projenin asıl önemi ekonomik boyutundan ziyade Azerbaycan ile Türkiye arasında neredeyse doğrudan kara yolu bağlantısı kurması. Mesajı Paylaş

HDS

Asya steplerinden dolanan bir demiryolunun denizyolunu ikame etmesi mümkün değil. Bunu düşünmek bile akıl dışı. Ancak, demiryolları da hoştur, kitleleri yakınlaştırır, birleştirir. Hacimli ticareti mümkün kılar. Aslında epey havaleli yüklerin iletilmesini de sağlar.

Çin'in kurduğu demiryolu ile her türlü taşımacılık imkanı aslında belli ki Orta Asya'nın içlerini daha ulaşılabilir kılmak için. O hattın ta Londra'ya kadar ulaşması meselesi ile biraz işin romantik ve hikaye kısmı. Zaten, normalde epey rakamlara yaslanan ve epey determinist olan Çin devleti bu "Bir Kuşak, Bir Yol" projesinde pek "romantizmden" ve "güzel günler göreceğiz"den başka çok da "data" vermedi. Yani, kaç ton nereye ne ticareti yapacak, ne gidip gelecek belli değil.

Bunun bizim tarafımızdaki hoşluğu, bizim de Orta Asya içlerine emin bir yolla sevkiyat ve taşımacılık yapabilecek olmamız. Hazar'ın ötesi ile pek kopuktuk çünkü.

Hatta şöyle demek gerek; OBOR kuşağının Orta Asya'dan sonra, Avrupa'ya kadar giden istikameti, Çin'in tek başına Orta Asya'yı kendine vassallaştıracağı itirazlarına bir sus payı diyebiliriz. Yani; "Yahu tamam, orada sadece ben at koşturmayacağım, sizin de mallarınızı sevk edebilmenize yönelik gerekli tedbirleri alıyorum, bundan sonra iyi olan kazansın.." demek.

Burada da aslında Rusya'nın by-pass edildiğini de gözden kaçırmamak gerek.

Bu bize yarar mı? Yarar muhakkak. İşleyen demir kazanır. Yatan demir paslanır. Mesajı Paylaş

Traverten

BTK Demiryolu Hattında Yolcu Taşımacılığı Başlayacak

TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt'un da eşlik ettiği Kars'tan Sarıkamış'a yaptığı yolculuğu sırasında önemli açıklamalarda bulunan, Bakan Arslan, Doğu Ekspresi'nin bölgeye çok önemli katkısı olduğunu, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattında da bu sene ortasından itibaren yolcu taşımacılığına başlamayı hedeflediklerini belirtti.

Arslan, 30 Ekim 2017 tarihinde işletmeye açılan Bakü-Tiflis- Kars demiryolu hattında yolcu taşımacılığının başlamasıyla birlikte Kars'a olan talebin daha da artacağını ve şehrin kalkınmasına önemli katkılar sağlayacağını belirterek," "BTK bilindiği gibi 30 Ekim'de açılmasından sonra yük anlamında Kazakistan'dan başlayan ciddi bir yük hareketliliği var. Hedefimiz bu sene yıl ortasından itibaren yolcu taşımaya da başlamak. O da iyi bir konsept olacak. Şüpheniz olmasın ki insanlar Kazakistan'dan başlayarak güzergah üzerindeki ülkeleri ve Türkiye'yi gezerek Avrupa'ya kadar gitmek isteyecekler. Bunun tersi yolculuğu da olacak ve inşallah onu da devreye soktuğumuzda Kars o anlamda daha fazla misafir ağırlayan bir il olacak. Kars, Serhatı bekleyen şehir olmaktan çıkıp, Serhatın konumundan yararlanan ve Serhatın başkenti olan bir şehir olacak inşallah. Bununla ilgili de çalışmalarımız devam ediyor." şeklinde konuştu.

http://www.rayhaber.com/2018/02/btk-demiryolu-hattinda-yolcu-tasimaciligi-baslayacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattında Hedef Çin

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının Gürcistan ve Türkiye arasındaki ekonomik iş birliğine büyük katkı sağlayacağını belirterek, "Çinden başlayıp Avrupaya kadar uzanan ticaretin, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı üzerinden gerçekleştirilmesi bizim önemli hedeflerimizden biri." dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı AhmetArslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının Gürcistan ve Türkiye arasındaki ekonomik iş birliğine büyük katkı sağlayacağını belirterek, "Çin'den başlayıp Avrupa'ya kadar uzanan ticaretin, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı üzerinden gerçekleştirilmesi bizim önemli hedeflerimizden biri." dedi.

Arslan, Gürcistan, Başbakan Yardımcısı Ekonomik ve Sürdürülebilir Kalkınma Bakanı Dimitri Kumsişvili ile Bakanlık Toplantı Salonu'nda basın toplantısı düzenledi.

Türkiye Gürcistan ikili ilişkilerinin tarihten gelen bağlarla önemli boyutlara eriştiğine işaret eden Arslan, Gürcistan'ın, Türkiye'nin Kafkasya'daki stratejik ortaklarından biri olduğunu söyledi.

Arslan, Fetullahçı Terör Örgütü, PKK, DEAŞ, PYD ve YPG gibi terör örgütlerine yönelik operasyonlarda Gürcistan'ın Türkiye'nin yanında yer aldığına dikkati çekerek, "15 Temmuz darbe girişiminin hemen arkasından 19 Temmuz'da Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili, ülkemizi ziyaret ederek bize olan desteğini bütün dünyaya göstermiştir." diye konuştu.

Gürcistan ile ticaret hacminin 2016'da 1,5 milyar dolar düzeyinde olduğunu belirten Arslan, bu hacmin daha da artacağına inandığını dile getirdi.

Arslan, Bakü-Tiflisf-Kars Demiryolu hattının iki ülke arasındaki ekonomik iş birliğine büyük katkı sağlayacağının altını çizerek, "Ülkelerimiz arasındaki güçlü bağları bu denli bir projeyle taçlandırmak iki ülke içinde gurur verici. Bu projeyle Asya ile Avrupa arasında kesintisiz bir ulaşım koridoru oluşturmuş olduk. Çin'den başlayıp Avrupa'ya kadar uzanan ticaretin Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı üzerinden gerçekleştirilmesi bizim önemli hedeflerimizden biri." ifadesini kullandı.

Bütün ülkelerin terörden etkilendiğini anlatan Arslan, terörün tamamen ortadan kaldırılması konusunda Gürcistan ile çok önemli iş birliği yaptıklarını kaydetti.

Kumsişvili de iki ülke arasında çok önemli iş birlikleri olduğunu belirterek, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun Gürcistan için çok önemli olduğunu söyledi.

Türkiye'ye, Gürcistan'nın toprak bütünlüğünü desteklediği için teşekkür eden Kumsişvili, "Bizim terörizme karşı beraber mücadele etmemiz gerekiyor. İhtiyaç olduğunda Gürcistan her zaman Türkiye'nin yanında olacaktır." dedi.

http://www.rayhaber.com/2018/02/baku-tiflis-kars-demiryolu-hattinda-hedef-cin/ Mesajı Paylaş

Traverten

Kazaklar Türkiye'ye hızlı trenle gelebilecek

Asrın projesi olarak nitelendirilen Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı'nın açılmasıyla Kazaklar'ın Türkiye'ye hızlı trenle gidebilmeleri için görüşmeler yapıldığını belirtti.

Azerbaycan'da bir haber kanalının Azerbaycanlı yetkililere dayandırdığı haberine göre, Kasım 2017'de Azerbaycan'da açılışı yapılan BTK Demiryolu vesilesiyle Kazakistanlıların Kars'a hızlı trenle gidebilmesi için görüşmeler başladığı bildirildi.

Hali hazırda teknik sorunları çözmek için çalışmalar devam edildiğini ve BTK Demiryolu hattının ilk etapta 1 milyondan fazla yolcunun taşınmasını sağlayacağı ifade ediliyor.

Teknik şatları yıl sonuna kadar yerine getirilmesi bekleniyor

Teknik şartların yerine getirilmesi durumunda sene sonuna kadar yüksek hızlı trenle Türkiye'ye gitme ihtimalinin sağlanacağı belirtiliyor. Teknik sorunların başında Türkiye ile eski Sovyet ülkeleri arasında olan rayların açıklık farkı gösteriliyor. Bu sebeple bir raydan diğerine geçmek için ya tekerleklerin değiştirilmesi gerekiyor ya da işlemin otomatik olarak gerçekleştirilmesi gerekiyor.

"Ulaşım turizmin önemli unsurlarından biridir" ifade eden Azerbaycan Kültür ve Turizm Bakanlığı sözcüsü Vugar Şihmammadov, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolunun Büyük İpek Yolu bölgesinden geçmesinin turizm için büyük fırsatlar yaratacağını vurguladı. Özel turistik tren seferleri açma, yolcular için ayrı projeler uygulama gibi planların yapıldığını aktaran Şihmammadov, bu proejelerin Kazakistan ve diğer Asya ülkelerinden gelen turistlerin Türkiye'ye ve diğer ülkelere gitmeleri için iyi bir fırsat olduğunu açıkladı.

http://www.rayhaber.com/2018/02/kazaklar-turkiyeye-hizli-trenle-gelebilecek/
Mesajı Paylaş

Traverten

Bakan Arslan'ın Başkanlığında BTK Çalışma Toplantısı Yapıldı

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Azerbaycan Ekonomi Bakanı Şahin Mustafayev, Azerbaycan Demiryolları Başkanı Cavid Qurbanov, Gürcistan Demiryolları Başkanı David Peradze, 30 Ekim 2017 tarihinde işletmeye açılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattını değerlendirmek üzere Kars'ta biraraya geldi.

Toplantı konusunda basın mensuplarına açıklamada bulunan Bakan Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan ile birlikte yapılan uluslararası bir proje olduğunu hatırlatarak, "30 Ekim 2017 tarihinde işletmeye açılan projenin daha aktif, daha verimli çalışabilmesi adına zaman zaman bu işin sorumluları olarak bir araya geliyoruz." dedi.

Azerbaycan Ekonomi Bakanı ve Demiryolları Başkanı ile Gürcistan Demiryolları Başkanıyla projeyi değerlendirmek üzere Kars'ta bir araya geldiklerine değinen Arslan, "Projenin daha iyi, daha verimli çalışabilmesi, üç ülke ilişkilerinin daha da geliştirilebilmesi adına bugün bir çalışma yapacağız. Bu çalışmanın sonucunda da inşallah olumlu ve verimli kararlar alacağız. Bakü-Tiflis-Kars Projesi ülkemiz için önemli olduğu kadar Azerbaycan ve Gürcistan için de önemli." ifadesini kullandı.

"Kars-Iğdır-Nahcivan üzerinden de bir hat yaparak BTK'yı daha anlamlı daha verimli hale getireceğiz."

Arslan ayrıca, "Doğu - batı arasında, Avrupa ile Asya arasında taşıma koridorlarını kesintisiz hale getirilmesi adına çok önemli bir proje ve biz bu projesi üç ülke birlikte daha verimli nasıl kullanabiliriz, bu projeye bağlı olarak diğer projeleri hızlı bir şekilde bitirip, bu projeyi nasıl daha anlamlı hale getiririz, onun çalışmalarını yaptık bugüne kadar, bundan sonra da yapıyoruz. Aynı şekilde Kars'ta yaptığımız Lojistik Merkez de yine bu projenin bir tamamlayıcısı ve inşallah devamında Cumhurbaşkanımızın ve Aliyev'in de olurlarıyla Kars-Iğdır-Nahcivan üzerinden de bir hat yaparak, bu hattı daha anlamlı, daha verimli hale getireceğiz. Değerli misafirlerimiz gelmişken onlarla birlikte Ulu Önder Haydar Aliyev'i anmak adına mozolesine çelenk ve çiçek koyduk ve bir Fatiha okuduk." dedi.

"BTK çok uğurlu bir projedir."

Azerbaycan Ekonomi Bakanı Şahin Mustafayev, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin artık faaliyetlerine başladığını ifade ederek şunları söyledi: "Bakü-Tiflis-Kars Projesi'ne önem veriyoruz. Asya'dan Avrupa'ya yüklerin daha ehemmiyetli ve sağlıklı işlemesi için müzakere edeceğiz. Bakü-Tiflis-Kars Projesi çok uğurlu bir projedir, bunun her üç ülke ve diğer ülkelere faydası büyük olacaktır. Bunun için alınması gereken tedbirleri müzakere edeceğiz. Tiflis'e de gidip toplantılar yapacağız."

"Sadece yük trafiğine değil, ekonomimize de katkıda bulunacak bu koridorlar."

Konuşmasına Bakan Arslan ve Türk milletine teşekkür ederek başlayan Gürcistan Demiryolları Başkanı David Peradze de, "Kars'a ilk defa geliyorum, beklentilerimiz aynı yöndedir. Gerçekten çok mutluyum, bu tarafa geldik, akşam da ben sizi ağırlayacağım Gürcistan'da, bunun için de mutluluk duymaktayım. Ülkelerimiz arasında hepimize faydası olacak bu proje biz de inanıyoruz sadece yük trafiğine değil, ekonomimize de katkıda bulunacak bu koridorlar. Üç ülke için de yararlı olmasını ümit ediyorum. Bugün ve yarın yapacağımız çalıştayın çok yararlı olacağından eminim ve geleceğe dönük işbirliğimizde bunun da katkısını göreceğimize inanıyorum." dedi.

http://www.rayhaber.com/2018/03/bakan-arslanin-baskanliginda-btk-calisma-toplantisi-yapildi/ Mesajı Paylaş

Traverten

BTK Hattında Yolcu Taşımacılığı Bu yıl Başlıyor

Bakan Arslan:" Trenlerin ve demiryolu altyapısının kalitesi arttı. Van Gölü Ekspresine yataklı vagonlar ilave ettik. Kurtalan Ekspresi için de bunu yaptık."

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan katıldığı bir televizyon programında, Bakanlığının yatırımları ve çalışmaları konusunda açıklamalarda bulundu.

Türkiye'nin Asya ile Avrupa kıtaları arasında köprü olmasının demiryolu projeleriyle anlamlı hale geldiğine dikkat çeken Bakan Arslan şunları söyledi:" Marmaray Projesi ile iki kıta denizin altından birbirine bağlanıp kesintisiz demiryolu mümkün hale geldi. BTK bunun tamamlayıcısıydı. Gürcistan, Türkiye ve Azerbaycan'ın işbirliği ile çok güzel bir proje hayata geçirildi. Sayın Cumhurbaşkanımız, o zaman Bakan olan Sayın Başbakanımızın döneminde bu projeye başlandı. Benim de bürokrat olarak bir tutam tuz atma imkanım oldu."

"Kazakistan, BTK hattına 10 milyon ton yük vereceğini taahhüt etti."

BTK dışındaki alternatif hatlarda taşımanın ekonomik olmadığına dikkat çeken Arslan, güney koridorunu kullanan bir yükün iki kıta arasını geçme süresinin yaklaşık 45 ila 62 gün olduğunu, kuzey koridorunda ise iklim şartları nedeniyle kesintiler olduğunu belirterek sözlerine şöyle devam etti :"Yükünü göndermek isteyen, hammadde almak isteyen, sürekliliği devam etsin ister ve kesintisiz bir şekilde yükünü ne zaman, nereye gönderebileceğini bilmek ister. İşte bizim ülkemizden giden Orta Koridor'un böyle bir avantajı var. Çin'den kalkan bir yük Kazakistan'ı, Azerbaycan'ı Gürcistan'ı ve Türkiye'yi kullanarak Avrupa'ya en kestirme en kısa sürede gidebiliyor. Kısa süre ne? 12 ile 15 gün arasında sürüyor Trene yükünü yüklüyorsunuz ve yükünüz toplu olarak kesintisiz olarak ulaşabiliyor. Karayolu da alternatif ama parçalı taşıyorsunuz; demiryoluyla yükün bütününü tek seferde taşıyabiliyorsunuz."

" Çin-AB arasında 240 milyon ton yük taşınıyor. Bunun yüzde 10'nu BTK'ya gelse yük taşımamız 2-3 kat artar"

"İpek Yolu'nu tekrar canlandırdığı için dünyanın gözü BTK Projesi üzerindeydi. Çok güzel bir işbirliği yaptık ve 30 Ekim'de açılışını gerçekleştirdik. Kazakistan'dan Çin'den başlayarak denizaşırı ülkelere gitmek üzere Mersin ve İskenderun limanlarına da yükler geliyor. Azerbaycan, Gürcistan, Türkiye'nin işbirliği ile hayata geçen bu projeye Kazakistan'ı, Türkmenistan'ı, Çin'i de katacağız. Trans Hazar Demiryolu Birliği'ne üye olduk. Türkiye olarak demiryoluyla yılda yaklaşık 28. 5 milyon ton yük taşıyoruz. Sadece Kazakistan, BTK hattına 10 milyon ton yük vereceğini taahhüt etti. Şu anda da bu taahhüdünün arkasında duruyor. Çin- Avrupa, Avrupa-Çin arasında yılda 240 milyon ton konteyner yük taşınıyor. Biz bunun yüzde 10'unu alsak Türkiye'de bir yılda elleçlediğimiz yük kadar bu hatta yük alacağız, bugün ki yük taşımamızı 2-3 misline çıkarmış olacak."

" BTK turizm için çok önemli bir güzergah olacak"

BTK ile yolcu taşımacılığının da olacağını söyleyen Arslan, "Başlangıçta bir milyon, ilerleyen süreçte 3-3,5 milyon yolcu hedefliyoruz. Tren yolunu tercih eden turistler için de önemli bir güzergah olacak. 500-600 kilometrenin üstüne çıkınca insanlar havayolunu tercih ediyor. BTK özellikle turizm anlamında seyahat edenlerin kullanacağı bir güzergah olacak. Bu güzergahta birçok değerlerimiz var. Bu anlamda değerlerimiz gün yüzüne çıkacak. Azerbaycan'dan Kazakistan'dan yola çıkan yolcu, Kars'ta, Konya'da ara duraklarda durarak istediğim yerde dururum diyecek ve BTK'yı tercih edecek." dedi.

"Raylı sistemi kesintisiz hale getirmek istiyoruz"

Bakan Arslan, Türkiye üzerinden yapılan taşımaların çok artacağına dikkat çekerek şöyle konuştu: "Trene yükü koyduktan sonra trenden indirmeden taşımanızı kesintisiz hale getiriyor musunuz, bu önemli. Hazar geçişi var. Her üç ülke de ilave tren ferileri sefere koydu. Türkmenistan, mayıs başında Türkmenbaşı limanını çok büyütülmüş olarak hizmete sokuyor. Kazakistan ise Aktava limanını aynı şekilde büyütüyor. Tren ferisi ile yükü karşıya geçirmek hedefleniyor. Derince- Tekirdağ arasında biz de çalıştırıyoruz. Ülkemiz açısından önemli olan Marmaray'ın gece yük trenlerine hizmet edecek olması. Yine, Üçüncü Köprüyü demiryolu hattı olacak şekilde planlamıştık. Dört gidiş dört geliş arabalar için ayırdık. Ortada iki hat, tren geçecek şekilde projelendirdik. Projeler bitmek üzere, ihale sürecini başlatacağız. Denizi kullanacağız ama raylı sistemi kesintisiz hale getirmek istiyoruz. Çünkü bu hatta çok yükler gelecek, deniz geçişi ve Marmaray da yetmeyecek."

Yap-İşlet Devret Modeline de değinen Arslan, ülkenin erişilebilir ve ulaşılabilir hale getirilmediği zaman ekonominin büyümesinin de sonraya bırakılacağını belirterek, yap-İşlet-devret modeli ile yapılan yatırımların ülkenin kalkınmasında çok önemli olduğuna dikkat çekti.

"Doğu Ekspresinin yanı sıra Vangölü ile Kurtalan ekspreslerine yataklı vagonlar ilave ettik"

Yüksek hızlı trenlerin, bölünmüş yolların ülkenin her tarafına yaygınlaşmasıyla insanların bulundukları yerde kalacağına ve göçün önlenerek tersine göç başlayacağına dikkat çeken Arslan, Doğu Ekspresi ile ilgili şunları söyledi: "Biz demiryolu altyapısını yıllarca ihmal ettik. Yüz sene önce 120 kilometre hızla trenlerin gidebileceği yol yaptık. Yolu yenilemedik. Yollar eskidi, hızı 100 e düşürdük sonra yine yolları yenilemedik, dedik ki trenler 80 ile gitsin, 60 km hızla gitsin… Hatırlayın, tren giderken makaslardan geçerken takada tukada, takada tukada ses çıkarırdı trende sizin uyuma şansınız yoktu. Geçmişte de trenlerde yataklı vagon vardı ama uyuyamıyordunuz. Şimdi yaptığımız şu: Doğukapı'ya kadar, yani ülkemizin en uç noktası Akyaka'ya kadar, Ermenistan sınırına kadar olan yolu yeniledik, rayları yeniledik, trenlerimizi yeniledik, böyle olunca insanlarımız konforlu bir yolculuk yapıyor. Tamam, seyahat 24 saat sürüyor ama insanlarımız bunu keyif olarak görüyor, eziyet olarak görmüyor. Bir de Doğu Ekspresi'yle gidiyor uçakla dönüyor ya da uçakla gidiyor Doğu Ekspresi'yle dönüyor. Başka bir şey daha yaptık Çıldır Gölü'nün etrafına insanların konaklayacakları yerler yaptık, geçen sene gemi götürdük, iskele yaptık. Sadece Çıldır Gölü için değil Sarıkamış'ta konaklayacak birçok yer yaptık. Şu anda insanların konaklayacağı konforlu yerler var. Önceden Kars'a gelenler konaklayacak 5 yıldızlı bir otel bulamıyordu. Bir de Ani Ören Yeri'nin Dünya Kültür Mirası Listesi'ne girmesi bu konuda çok önemlidir. Bunlar birbirlerinin tamamlayıcısı. Trenlerin ve demiryolu altyapısının kalitesi arttı. Van Gölü Ekspresi için de rica ettiler, biz de yataklı vagonlar ilave ettik. Kurtalan Ekspresi için de bunu yaptık."

"Akıllı Ulaşım Sistemleriyle hem pratik hem konforlu hem güvenli yollar"

Arslan, ulaşım ve erişim adına çok önemli işler yapıldığını, yolların güvenli hale getirilmesi için ilgili kurumlarla işbirliğinde akıllı ulaşım sistemlerinin kurulduğunu, ayrıca ölümlü trafik kazalarının yüzde 60 azaltıldığını, akıllı yollarla bunun daha da düşeceğini, daha az akaryakıt harcanmasını sağlayacak olan bu sistemlerle karbondioksit salınımının da daha azalacağını söyledi.

http://www.rayhaber.com/2018/04/btk-hattinda-yolcu-tasimaciligi-bu-yil-basliyor/ Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter