Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi

Başlatan Traverten, Tem 17, 2017, 09:24 ÖÖ

« önceki - sonraki »

putty

Daha önce tren yokmuydu Mesajı Paylaş

murattekin

Büyük ihtimalle sınıra kadardı. Zaten Ahilkelek hattı da yeni yapıldı.
Eski SSCB ray açıklığı 1520 mm. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

putty

Günaydın o zaman ne deyim. Türkmenistan a tren bu saate kalır anlarızda Azerbaycan a bu saate kadar can ciğer olduğumuz Gürcistan üzerinden tren ayarlayamadıkmı yani. Nasıl iş bu
anlamadım Azerbaycan Gürcistan arasında tren yokmu Türkiye Gürcistan arasında yokmu. Yoksada niye yok hemen yapsalarmış ya ne saçma iş iki adım ötede stratejik dostlar bunlar. Mesajı Paylaş

saladin

Bende raylar arasında geçişin nasıl olduğunu merak ediyorum. Bildiğim kadarıyla eski Sovyet ülkelerinin ray genişliği farklı ve tekerlek (boji?) Değiştirmek gerekiyor. Yeni nesil vagonlar  her standarda uygun mu yoksa hala treni çekip teker mi değiştiriyorlar. Mesajı Paylaş

murattekin

Ukrayna'dan boji değişimi ile ilgili bir foto
Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Terra

Demir İpek Yolu'nda ilk tren Mersin'e ulaştı

"Demir İpek Yolu" olarak nitelendirilen, tarihi İpek Yolu'nu canlandıracak "Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı"nın Azerbaycan'daki resmi açılışı sonrası Kazakistan'dan yola çıkan ilk tren, son durağı olan Mersin'e ulaştı.

Azerbaycan'ın başkenti Bakü'ye yaklaşık 90 kilometre mesafedeki Alat Limanı'nda, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Kazakistan Başbakanı Bakıtcan Sagintayev, Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov ve Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili'nin katılımıyla 30 Ekim'de resmi açılışı yapılan BTK Demiryolu Hattı'ndan hareket eden tren, ilk durağı olan Kars'a 3 Kasım'da geldi.
Bin 258 kilometrelik mesafeyi 30 saatte tamamladı

Treni karşılayan TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt, gazetecilere yaptığı açıklamada, çok önemli bir koridorun açıldığını belirterek "Ülkelerimize, sanayicilerimize, bölgemize inşallah hayırlı ve uğurlu olur. Hakikaten çok önemli bir koridor. Adeta Avrupa'yı, ülkemiz üzerinden Çin'e, yine Çin'i ülkemiz üzerinden Avrupa'ya bağlayacak bir kardeşlik ve dostluk koridoru." dedi.

Trenin, 30 konteynerden oluştuğunu ve 600 ton buğday taşıdığını dile getiren Kurt, şöyle devam etti: "Kazakistan'dan Türkiye'ye kadar yaklaşık 4 bin 200 kilometrelik mesafede yüklerin, güvenli ve aksama olmadan Mersin'e kadar geldiğini gördük. Emeği geçen Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanımıza teşekkürlerimizi ve saygılarımızı ifade ediyoruz. İnşallah bundan böyle bu demiryolu hattıyla Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan ve Gürcistan arasında dostluğumuz daha da iyi olur, kardeşliğimiz daha güzel olur."

http://www.dunyabulteni.net/manset/411078/demir-ipek-yolunda-ilk-tren-mersine-ulasti Mesajı Paylaş

Çıspıntır

İnternette ve medyada yeni ipek yolu projesine muhalif bir grup var.
Çinden Avrupaya kadar giden bu ticaret yolunun, Türkiye ve yolu üzerindeki diğer gelişmekte olan Avrupa ülkelerinin üretimini bitireceğini idda ediyor. Uzun vadede Çin'e bağımlı hale geleceğimizi söylüyorlar.
Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda ?
Mesajı Paylaş

saladin

Olayı perspektife koymanız gerekirse dünya konteyner ticareti yillik 1.7 milyar ton. Haberlerde söylenen bu demiryolu için  anlasilan yıllık 4 milyon ton ama  hedeflenen  7 milyon ton, ve daha sonraki hedef 17 milyon.

Olayın iki satırlık özeti bu.

Mesajı Paylaş

Yalquzaq

#38
Kas 07, 2017, 09:25 ÖÖ Last Edit: Kas 07, 2017, 09:28 ÖÖ by Yalquzaq
Bu projenin asıl önemi ekonomik boyutundan ziyade Azerbaycan ile Türkiye arasında neredeyse doğrudan kara yolu bağlantısı kurması. Mesajı Paylaş

HDS

Asya steplerinden dolanan bir demiryolunun denizyolunu ikame etmesi mümkün değil. Bunu düşünmek bile akıl dışı. Ancak, demiryolları da hoştur, kitleleri yakınlaştırır, birleştirir. Hacimli ticareti mümkün kılar. Aslında epey havaleli yüklerin iletilmesini de sağlar.

Çin'in kurduğu demiryolu ile her türlü taşımacılık imkanı aslında belli ki Orta Asya'nın içlerini daha ulaşılabilir kılmak için. O hattın ta Londra'ya kadar ulaşması meselesi ile biraz işin romantik ve hikaye kısmı. Zaten, normalde epey rakamlara yaslanan ve epey determinist olan Çin devleti bu "Bir Kuşak, Bir Yol" projesinde pek "romantizmden" ve "güzel günler göreceğiz"den başka çok da "data" vermedi. Yani, kaç ton nereye ne ticareti yapacak, ne gidip gelecek belli değil.

Bunun bizim tarafımızdaki hoşluğu, bizim de Orta Asya içlerine emin bir yolla sevkiyat ve taşımacılık yapabilecek olmamız. Hazar'ın ötesi ile pek kopuktuk çünkü.

Hatta şöyle demek gerek; OBOR kuşağının Orta Asya'dan sonra, Avrupa'ya kadar giden istikameti, Çin'in tek başına Orta Asya'yı kendine vassallaştıracağı itirazlarına bir sus payı diyebiliriz. Yani; "Yahu tamam, orada sadece ben at koşturmayacağım, sizin de mallarınızı sevk edebilmenize yönelik gerekli tedbirleri alıyorum, bundan sonra iyi olan kazansın.." demek.

Burada da aslında Rusya'nın by-pass edildiğini de gözden kaçırmamak gerek.

Bu bize yarar mı? Yarar muhakkak. İşleyen demir kazanır. Yatan demir paslanır. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter