Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi

Başlatan Traverten, Tem 17, 2017, 09:24 ÖÖ

« önceki - sonraki »

anafor2016

Yük trenleri 3. köprü üzerinden geçmeyecekmiydi? Mesajı Paylaş

murattekin

Bence o söylem seçim vaadiydi sayın Anafor. Hiç inanmamıştım. Var mı öyle bir çalışma? Yok. Marmaray kullanılacaktır muhtemelen. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

catfish

Projenin Gürcistan ayağını da finansman dahil Azeriler yapıyorlar. Ben iki sene kadar önce, tam bu aylarda, Tiflis'ten Posof'a giderken demiryolu inşaatını da gezmiştim. Güzergah, coğrafya olarak çok sakat bölgelerden geçiyor. Yükseklik iki bin metrenin üzerinde ve çok ciddi kış şartları var. Bu hat, özellikle Kazakistan'ı bize bağlayacağı için çok önemli bence. Mesajı Paylaş

anafor2016

#18
Eki 25, 2017, 02:50 ÖS Last Edit: Eki 25, 2017, 02:56 ÖS by anafor2016
3. köprünün ortasına demiryolu için yer ayrıldı deniyordu. Hiç o köprüden geçmedim o yuzden bilmiyorum. Ancak YHT için yapılan bir hattan yük treni geçirmek mümkün mü? Ben mümkün değil diye biliyorum. Yük trenlerinin geçtiği hatlarda ortalama hız çok düşer, ek olarak yük treni için alt yapıda bazı değişikliklerin yapılmış olması lazım, drenaj , petro - kimya ürünlerinin taşınması sırasında yaşanacak durumlara karşı ek önlemler ve yüklenecek devasa ağırlık-basınç faktörüne karşı bazı işlemlerin yapılmış olması gerekiyor. Marmaray'da ve hatta Ankara-Eskişehir-istanbul YHT hattında böyle bir altyapı yok diye biliyorum.   

Not: Yandex map den baktım. 3. köprünün ortasında tren geçişi için kullanılabilecek bir yer ayrılmış. Mesajı Paylaş

HDS

Köprüde yer var. O muhtemelen Anadolu'dan gelen hızlı trenler 3. havalimanına ulaşabilsin diye kullanılacak. Ancak asma köprünün yük treni için çekerinin uygun olduğunu sanmıyorum. Mesajı Paylaş

anafor2016

Üstadlar merak ediyorum, bizim YHT hatlarında yük treni çalıştırılmayacak gibi görünüyor. Eğer öyle ise sırf insan taşımak için YHT ye bu kadar çok para harcamak ne kadar doğru? Mesajı Paylaş

HDS

Buna hemen bir alternatif önerebilmek gerekiyor..

? Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Yük taşımacılığı YHT hatlarında değil HT hatlarında yapılacak. TÜDEMSAŞ bu amaçla saatte 160 km. hızla seyir yapabilecek milli yük vagonu geliştiriyor. Sanırım bugünlerde seri üretimine başlanacak...

https://sadfor.savtera.org/index.php?topic=1660.0 Mesajı Paylaş

anafor2016

#23
Eki 25, 2017, 05:55 ÖS Last Edit: Eki 25, 2017, 05:59 ÖS by anafor2016
O zaman YHT hatlarının tamamına alternatif olarak HT hatlarının da yapılması demek olmuyor mu? Ankara - Eskişehir - istanbul arasında HT hattı da mı inşaa edilecek?

Umarım yerli , milli tren setlerimizi de hızla üretip devreye alabiliriz. Ülkemiz için lojistik ve transportasyon alanında büyük verimlilik artışı sağlayacaktır. Mesajı Paylaş

murattekin

Geceleri, YHT seferlerinin olmadıği saatlerde yük treni çalıştırılabilir. Niye çalıştırılamasın ki? İstanbul için livreler geceye ayarlanır olur biter. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

anafor2016

Bir yerde okumuştum, sanırım teknik kısıtlar mevcut, YHT hattında yük trenleri şu hali ile çalışamıyor.  Mesajı Paylaş

Traverten

BTK demiryolu açılıyor… Londra'dan kalkan tren Pekin'e kadar gidebilecek

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili'nin katılımıyla Bakü'den 30 Ekim'de ilk resmi tren seferi başlatılacak Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattında taşınacak yükün yıllık 50 milyon tona ulaşması hedefleniyor.

2007 yılında ihalesi yapılan ve Temmuz 2008'de temeli atılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin 79 kilometresi Türkiye'den, 246 kilometresi Gürcistan'dan, 504 kilometresi ise Azerbaycan'dan geçiyor.

Projede Türkiye'den Gürcistan'a ulaşım sınır tüneliyle sağlanıyor. Tünelin 2 bin 375 metresi Türkiye, 2 bin 70 metresi ise Gürcistan sınırlarında bulunuyor.

"Uluslararası taşıma potansiyeli yıllık 50 milyon ton"

Hatla Ortadoğu'yu Marmaray üzerinden Avrupa'ya bağlayan demiryolu ağı sayesinde Türkiye ile Asya, Kafkasya ve Avrupa ülkeleri arasında ulaşım daha kolay olacak. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu bağlantısıyla uluslararası taşıma potansiyeli yıllık 50 milyon tona ulaşacak.

Söz konusu projeyle Marmaray ve bu projeleri destekleyen diğer demiryolu projelerinin inşasıyla Asya'dan Avrupa'ya, Avrupa'dan Asya'ya çok büyük hacimde taşınabilecek yüklerin önemli bir bölümü Türkiye'de kalacak. Böylece Türkiye, uzun vadede milyarlarca dolar taşıma geliri elde edebilecek.

Hattın hizmete alınmasıyla 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşınacak. Türkiye ile Asya, Kafkasya ve Avrupa ülkeleri arasında, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu bağlantısıyla yıllık 50 milyon tona ulaşacak uluslararası taşıma potansiyeli ortaya çıkacak.

Bölgeye gerek istihdam gerekse ticari açıdan canlılık getirecek proje, enerji sektöründeki Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum projelerinden sonra her üç ülkenin gerçekleştirdiği üçüncü büyük proje oldu.

Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Lütfü Yücelik, BTK Demiryolu Projesi'nin bölge için çok önemli olduğunu ifade ederek, "Bu proje sadece şehrimiz, bölgemiz ve ülkemiz için değil, Orta Asya, Avrupa ve Uzak Asya'ya kadar dünya üzerinde çok geniş bir coğrafyanın ulaşım ve lojistik hizmetleri açısından çok büyük ve bir o kadar önemli proje" dedi. Yücelik, bu projelerin dolaylı olarak istihdama da katkı sağlayacağına işaret ederek, "Tarihi İpek Yolu'nun yeniden hayat bulmasını sağlayacak olan bu demiryolunun şehrimizdeki ticaret erbabına, üreticilere, ihracat yapan firmalarımıza getireceği avantajları en iyi şekilde kullanıp, doğacak yeni fırsatları çok iyi değerlendirmemiz gerektiğine inanıyoruz" diye konuştu. Ardahan Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Çetin Demirci de Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun açılışının Cumhuriyetin ilanının 94. yılında yapılmasının gerek ülke gerek bölge adına gurur verici olduğunu dile getirdi. Demirci, şunları kaydetti: "Bu proje hem şehrimizin hem de ülkemizin değerini bir kat daha arttıracak. Projenin ülkemize maliyeti 600 milyon dolar ama yıllık getirisi bir milyar dolar. Bu yol, hem ekonomik hem de başka yollar açacak. Ticaret yolları açılıyor demektir, koskoca Orta Asya ayaklarımızın altında, 45-60 günlük nakliye süresini 15 güne düşürecek. Pekin'den Londra'ya gidecek bir yük maksimum 15 günde gidecek. Türkiye yılda 1 milyar dolar kazanacak. Yılda 1 milyon yolcu taşıyacak."

http://www.rayhaber.com/2017/10/btk-demiryolu-aciliyor-londradan-kalkan-tren-pekine-kadar-gidebilecek/ Mesajı Paylaş

Traverten

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı açıldı

Asrın projesi "Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı açıldı. Hattın açılması nedeniyle Bakü'de tören düzenlendi. Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan "Bugün istikbalimiz için çok önemli adımlar atıyoruz. Bu proje ile Asya, Avrupa Ve Afrikayı birbirine bağlıyoruz." dedi. Konuşmaların ardından ilk tren seferi yapıldı.

Tarihi gün, Bakü-Tiflis- Kars Demiryolu açılıyor. "Demir İpek Yolu" hattı için Bakü'de tören düzenleniyor. Törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili, kazakistan, Özbekistan başbakanları ile çoksayıda bakan katılıyor. Törende ilk olarak Aliyev, daha sonra ise Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili konuştu.

"İSTİKBALİMİZ İÇİN ÖNEMLİ BİR ADIM ATIYORUZ"

Törende konuşan ve projenin önemine vurgu yapan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan şunları dile getirdi: Bugün içinde bulunduğumuz dönemden dolayı istikbalimiz için önemli adımlar atıyoruz.Bu proje ile Asya, Avrupa Ve Afrikayı birbirine bağlıyoruz, Kararlılığımızın ve vizyonumuzun ortak kararı olan bu proje çok önemli. Bu proje zahmetle yapıldığı için çık kıymetlidir. Bizler dünyanın kalbi olan son derece stratejik bir coğrafya da yaşıyoruz. Proje ülkelerimizin gelişimine katkı sağlayacak. Proje nakliyeciler açısından en avantajlı imkanları sunacak. Bu proje ile bağlantılı olarak bugüne kadar bir çok hizmeti halka sunduk. Marmaray hızlı tren hatlarının inşası İstanbul'a inşa ettiğimiz ve üzerinde raylı sistem geçişi olan 3. köprü bunlardan bazılarıdır. Bakü Tiflis Kars demiryolu projesinin etkinlik ve cazibesini daha da artırdık."

SADECE EKONOMİK DEĞİL…

Böyle bir hattın bölgemize getirisi sadece ekonomik olmayacaktır. Proje, siyasi olarak barış, güvenlik, istikrar ve sosyal olarak refah getirecek, yük ve insan hareketliliği yanında bilgi hareketliliğiyle de ülkelerimizin beşeri gelişimine katkı sağlayacaktır.

İLK TREN YOLA ÇIKTI

Konuşmaların ardından ilk tren Erdoğan, Aliyev ve Kvirikaşvili ile Kazakistan, Özbekistan başbakanlarının birlikte butona basmasıyla birlikte ilk tren yola çıktı.

http://www.rayhaber.com/2017/10/baku-tiflis-kars-demiryolu-hatti-acildi/ Mesajı Paylaş

Traverten

BTK'da ilk tren Kars'a ulaştı

Modern Demir İpekyolu (BTK) hattını kullanan ilk tren 02.11.2017 tarihinde Türkiye sınır istasyonu olan Ahılkelek'e ulaştı. Trenle ilgili işlemlerin tamamlanmasının ardından 500 ton buğday yüküyle saat 22.30'da Mersin'e doğru hareket etti.

Kazakistan (Kökşetav) istasyonundan 15 vagon ve 500 ton buğday yüküyle hareket eden tren Ahılkelek' e kadar 3368 kilometre yol kat etti. Toplamda 15 vagon ve 500 ton buğday taşıyan tren Bakü'den Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve UDH Bakanı Sayın Ahmet Arslan'ında katıldığı BTK hattı açılış töreninde uğurlanmıştı. Buğday treni Mersin'e vardığında toplamda 4695 km yol almış olacak.

Buğday trenini Ahılkelek'te karşılayan TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt "Burada arkadaşlarımla tarihi bir güne tanıklık etmenin heyecanını yaşıyoruz, BTK Projesi geçtiği her ülkeye kazanç getirecek dedi. BTK Projesi, Avrupa ve Asya arasındaki lojistik ağında ülkemizi önemli bir noktaya konumlandıracağını ve TCDD Taşımacılık AŞ'yi uluslararası lojistik markası yapacağının altını çizen Kurt, bir kez daha hayırlı olmasını diliyor, başta Sayın Cumhurbaşkanımız, Sayın Başbakanımız ve Sayın Bakanımız olmak üzere her kademede emeği geçen herkese teşekkür ediyorum diyerek sözlerini tamamladı.

TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt çalışmalara nezaret ederek bir süre trenle yolculuk yaptı.

http://www.rayhaber.com/2017/11/btkda-ilk-tren-karsa-ulasti/ Mesajı Paylaş

murattekin

Boji değişimi nasıl yapılıyor acaba? Tren geldigi gibi geçmiş neredeyse.Bu kadar kısa sürede değişim bende merak uyandırdı.
Yada bu hattın ray açıklığı  Baku'den Kars'a kadar 1435 mm. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter