Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi

Başlatan Traverten, Tem 17, 2017, 09:24 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Traverten

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nde önemli adım


Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nde önemli adım :Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, tarihi İpek Yolu'nu canlandıracak olan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'ni görüşmek üzere Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de düzenlenecek Üçlü Bakanlar Toplantısı'na katılacak.

Üçlü Bakanlar Toplantısı, Tarihi İpek Yolunu canlandıracak olan Bakü - Tiflis - Kars Demiryolu Projesi'nde gümrük işlemleri ve hudut geçişlerine hız verilmesi açısından önemli. Bakü - Tiflis - Kars Demiryolu Projesi ile Türkiye-Azerbaycan-Gürcistan Avrupa ile Asya arasındaki köprü rollerini güçlendirirken her üç ülke gümrük idarelerince yasal ticaret kolaylaşacak, yasadışı ticaretle ortak mücadele edilecek.

Söz konusu proje ile Türkiye-Azerbaycan-Gürcistan'ın Avrupa ile Asya arasındaki köprü rollerini güçlendireceğine işaret edilen açıklamada, ayrıca her üç ülke gümrük idarelerince yasal ticaretin kolaylaşacağı, yasa dışı ticaretle ortak mücadele edileceği kaydedildi. Açıklamada, 19 Temmuz Çarşamba günü yapılacak olan toplantıya; Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Azerbaycan Devlet Gümrük Komitesi Başkanı Aydın Aliyev ve Gürcistan Başbakan 1. Yardımcısı ve Maliye Bakanı Dimitry Kumsishvili katılacağı, toplantının sonunda ortak bildiri yayımlanacağı belirtilerek, bildiri ile Kafkasya transit koridorunu desteklemeye yönelik Dışişleri ve Ulaştırma bakanları arasında kurulan üçlü mekanizmalara benzer nitelikte gümrük idareleri arasında da üçlü bir mekanizma kurulacağı ifade edildi.

Bakan Tüfenkci üçlü toplantı öncesinde yaptığı açıklamada, "Gerek Kafkasya'da gerekse yakın çevremiz olarak niteleyebileceğimiz Karadeniz havzası ile Ortadoğu'da son dönemde yaşanan istikrarsızlık, iç savaş, işgal ve terörist faaliyetler ne kadar zor bir dönemden geçtiğimizin apaçık göstergeleri olarak her gün karşımıza çıkmaktadır. Böyle bir dönemde Asya ile Avrupa'yı bağlayan en önemli kavşak noktasında yer alan ülkelerimizin işbirliği önemini daha da artırmaktadır. Ülkelerimizin de muzdarip olduğu her türlü terörist ve ayrılıkçı faaliyete karşı hem söylem hem de eylem olarak birbirimizin yanında durmamız bölgemizin istikrarı için elzemdir. Bu çerçevede, her üç ülke gümrük idarelerine de yasal ticareti kolaylaştırmak ve yasadışı ticaretle beraberce mücadele etmek konularında önemli görevler düşmektedir" dedi.

Projeye çok büyük önem verdiklerinin altını çizen Bakan Tüfenkci, "Bu projenin tamamlanmasıyla beraber Çin ile İngiltere'yi demiryolu ile en kısa ve en hızlı şekilde birleştirebileceğiz. Bu muazzam proje ile üretim ve tüketim merkezleri ülkelerimiz üzerinden birbirlerine bağlanmış olacaklar. Deniz yolundan daha hızlı, kara yolundan daha ekonomik bir alternatif güzergah sunacak olan bu demiryolu ile Asya ile Avrupa arasındaki transit ticaretin merkezini yüzyıllar sonra tekrar tarihi İpekyolu rotasına kaydırabileceğiz. Bu şekilde ortaya çıkacak zenginlik ve imkanlar da ülkelerimizin ve vatandaşlarımızın refahına hizmet edecektir" sözlerini kaydetti.

http://www.rayhaber.com/2017/07/baku-tiflis-kars-demiryolu-projesinde-onemli-adim/ Mesajı Paylaş

Traverten

Bakan Arslan: "Demiryolunu Kesintisiz Hale Getireceğiz"


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, tamamlanma aşamasına gelen Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesine ilişkin, "İnşallah çok kısa sürede biz bu projeyi bitirerek, Londradan, Pekin`e demiryolunu kesintisiz hale getireceğiz ve bu güzergah üzerindeki dost ülkelerle bu dostluklarımızı arttırmış olacağız." dedi.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi çalışmalarını yerinde incelemek amacıyla Kars'a gelen Arslan, Azerbaycan, Gürcistan ve Kazakistan yetkililerinin katılımıyla Kars'taki Karayolları 18. Bölge Müdürlüğünde düzenlenen Lojistik Depolama Sahası İmza Törenine katıldı.

Arslan, burada Azerbaycan Demiryolları İdaresi Başkanı Cavid Gurbanov, Gürcistan Demiryolları Başkanı Mamuka Bakhtadze, Kazakistan Demiryolları Başkanı Kanat Alpispayev ile Lojistik Depolama Sahası için hazırlanan protokolün imzasını attı.

Bakan Arslan, imza töreninde yaptığı konuşmada, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin bir ayağı olan Lojistik Depolama Sahası'nın imza törenini gerçekleştirdiklerini bildirdi.

Projenin ülke ekonomisi için büyük önem arz ettiğini vurgulayan Arslan, "Bu anlaşmayla bu bölgede demiryolu sektöründen faydalanabilir, ekonomiye katkı katacak bir projeye imza atmış bulunuyoruz. İnşallah bunun sonuçları ülkemize hem de komşu ülkelere de fayda getirecektir. İşbirliğimizi arttıracaktır. Bu, bu anlamda bir nişaneydi. Eminim ki bu proje bölgenin ekonomisine istihdamına katkı koyacak bir sürecin başlangıcı olacak." diye konuştu.

Arslan, projenin uzun soluklu bir iş olduğunu ve Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan ile Başbakan Binali Yıldırım'ın projeyi çok önemsediğini hatırlattı.

"Demiryolunu kesintisiz hale getireceğiz"

Projenin geçmişiyle ilgili kısa bilgiler veren Arslan, şunları kaydetti:

"Bugün Kars'ta bir tarih yazılıyor ve sizler bu tarihe tanıklık ediyorsunuz. İçinde bulunduğumuz an itibariyle bunu fark edemeyebiliriz ama bu projenin oluşturacağı dostluklar, kültürel birlikteliğe yapacağı katkılar, Avrupa'ya ve Çin'e kadar coğrafya üzerindeki ticaretten kendi üzerine düşen payı almasıyla buraların kaderi gerçekten değişecektir. İşte onların da başlangıcı bu projeydi. Çok şükür bu proje bitme aşamasına geldi ve bu gün de trene bineceğiz. İnşallah çok kısa sürede biz bu projeyi bitirerek, Londra'dan, Pekin'e demiryolunu kesintisiz hale getireceğiz ve bu güzergah üzerindeki dost ülkelerle bu dostluklarımızı arttırmış olacağız."

Azerbaycan Demiryolları İdaresi Başkanı Cavid Gurbanov, Türkiye ve Azerbaycan'ın tek millet iki devlet olduğunu belirterek, projenin her iki ülkeye hayırlar getirmesini diledi.

http://www.rayhaber.com/2017/07/bakan-arslan-demiryolunu-kesintisiz-hale-getirecegiz/
Mesajı Paylaş

Traverten

BTK Demiryolu hattının ilk yolcuları 4 ülkenin bakanları oldu


BTK Demiryolu hattının ilk yolcuları 4 ülkenin bakanları oldu :Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Projesine ilişkin, "Bu, üç ülkenin dünyanın hizmetine sunduğu bir proje olacak. En az bizim kadar Kazakistanı, Çini ve Avrupanın tamamını ilgilendiriyor. Çünkü başka koridorları düşündüğünüzde çok daha kısa sürede ve düşük maliyette yük getirisi sağlanabiliyor." dedi.

Bakan Arslan, Azerbaycan, Gürcistan ve Kazakistan yetkilileriyle, büyük kısmı tamamlanan BTK demiryolunu kullanarak Kars'tan Gürcistan'a seyahat edip, proje kapsamında ilk yolcu taşımacılığını gerçekleştirdi.

Yol boyunca sınır köylerindeki çok sayıda kişi, cep telefonuyla hatta ilk kez yolcu taşımacılığı yapan treni görüntüledi, seyahat edenleri selamladı.

Arslan, Azerbaycan Demiryolları İdaresi Başkanı Cavid Gurbanov, Gürcistan Demiryolları Başkanı Mamuka Bakhtadze, Kazakistan Demiryolları Başkanı Kanat Alpispayev'i de yanına alarak, seyir halindeki trende gazetecilere açıklamalarda bulundu.

Bakan Arslan, yol boyunca inşaat çalışmalarını yerinde görme ve üç ülkenin yöneticileriyle görüş alışverişi yapma fırsatı bulduklarını söyledi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın projeye büyük önem verdiğini vurgulayan Arslan, şöyle konuştu:

"Zor bir güzergahta çalışıyoruz. Bu projede 3 ülke birlikte çalışıyor. Memnuniyetle ifade edebiliriz ki, ilk defa yolculu seyahat yapıyoruz. Bugün bir tarih yazılıyor. Sizinle bu tarihe şahitlik ediyoruz. Kısa süre içinde Türkiye ve Gürcistan'daki çalışmalar, üç ülkenin iş birliğiyle inşallah bitmiş olacak. Bu hattı özellikle yük taşımacılığının hizmetine sunmuş olacağız. Bu proje, üç ülkenin dünyanın hizmetine sunduğu bir proje olacak. En az bizim kadar Kazakistan'ı, Çin'i ve Avrupa'nın tamamını ilgilendiriyor. Çünkü başka koridorları düşündüğünüzde çok daha kısa sürede ve düşük maliyette yük getirisi sağlanabiliyor."

Projenin hayata geçmesine çok kısa süre kaldığını belirten Arslan, "Temennimiz o ki, Asya ile Avrupa arasında orta koridorun tamamlayıcısı olan Marmaray'ı çok daha anlamlı hale getirecek olan demiryolu projesini hizmete sokmanın arifesindeyiz. Bu coğrafyadaki kardeşliği pekiştirecek, kültürel birlikteliği artıracak, ticareti büyütecek bir projenin son aşamasına gelmiş bulunmanın mutluluğunu yaşıyoruz." ifadelerini kullandı.

Yaklaşık 3 saat süren seyahat, Gürcistan sınırındaki Ahılkelek şehrinde bulunan istasyonda son buldu.

Bakan Arslan, burada beraberindekilerle, yarısı Gürcistan diğer yarısı Türkiye sınırında bulunan Sınır Tüneli'ni gezerek incelemelerde bulundu. Arslan, daha sonra Tiflis'e hareket etti.

http://www.rayhaber.com/2017/07/btk-demiryolu-hattinin-ilk-yolculari-4-ulkenin-bakanlari-oldu/ Mesajı Paylaş

putty

Eurail pass gibi bir şey olsa vizelerde yok hızlı trene atlayıp Çin e kadar kolay tren seyahati yapılsa güzel olmaz mı. Gerçi ne görecek bozkırdan başka suratsız kavruk adamlardan başka oda var Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD Taşımacılık İle Azerbaycan Demiryolları Arasında İşbirliği Protokolü İmzalandı


TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Veysi Kurt ile Lojistik Dairesi Başkanı Mehmet Altınsoy 13-15 Eylül 2017 tarihileri arasında Bakü'de Azerbaycan Demiryollarına (ADY) çalışma ziyaretinde bulundu.

Ziyaret esnasında yapılan toplantılarda Bakü-Tiflis-Kars (BTK) hattından daha fazla yük taşınmasına olanak sağlayacak düzenlemeler ve uygulanacak taşımacılık tarifeleri görüşüldü.

BTK'ya alternatif taşıma modları ile güneyden İran, kuzeyden Rusya-Sibirya hattı ve Trans Hazar koridorundan gelip Gürcistan Poti limanından Avrupa'ya ve Ülkemize gidecek yüklerin BTK hattında taşınmasının sağlanması için uygun tarife oluşturma kararına varılarak ortak uygulanacak tarifelerle ilgili ikili protokol imzalandı.

TCDD Taşımacılık A.Ş. heyeti yenilenen Bakü Yolcu Garı ile en büyük Yük Garında incelemelerde bulundu.

BTK hattının açılmasının ardından başta Türki Cumhuriyetler olmak üzere Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Kazakistan, Özbekistan ve nihayetinde de Çin ile demiryolu taşımaları başlayacak ve "Demir İpek Yolu" hayata geçirilmiş olacak.

Açılışına gün sayılan BTK hattının devreye girmesiyle ilk etapta yıllık 6.5 milyon ton devamında ise 10 milyon ton yük Türkiye'ye ve Türkiye üzerinden Avrupa'ya taşınabilecek.

http://www.rayhaber.com/2017/09/tcdd-tasimacilik-ile-azerbaycan-demiryollari-arasinda-isbirligi-protokolu-imzalandi/

Mesajı Paylaş

Traverten

Bakan Arslan BTK Demiryolu Hattındaki İlk Trenle Kars'a Geliyor


20 Temmuz 2017 tarihinde Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattında ilk test sürüşlerine katılan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yarın Gürcistan'dan Kars'a da ilk trenle gelecek.

Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan'ı demiryoluyla birbirine bağlayan ve Tarihi İpek Yolu'nu yeniden canlandıracak Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı tamamlandı. Tiflis Havalimanının yeni etap açılışına katılılmak üzere Gürcistan'ın başkenti Tiflis'te bulunan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, tamamlanan BTK hattının da ilk yolcusu olacak.

Öte yandan AK Parti Kars İl Başkanı Adem Çalkın, tren ile Gürcistan'dan Kars'a gelecek olan Bakan Ahmet Arslan, Azerbaycan ve Gürcistan Ulaştırma Bakanları ile Kars Milletvekili Selahattin Beyribey'i karşılamak üzere tüm Kars halkını saat 16.30'da Kars Tren Garına davet etti.

http://www.rayhaber.com/2017/09/btk-demiryolu-hattinda-ilk-tren-karsa-geliyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

BTK Demiryolu Projesi ile adeta bir rüya, bir tarih gerçekleşti


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Projesi kapsamında Tiflis-Kars istikametinde gerçekleştirilen test sürüşüne katıldı.

Bakan Arslan'a, Tiflis-Kars hattındaki test sürüşünde Türk heyetinin yanı sıra Gürcistan Ekonomik ve Sürdürülebilir Kalkınma Bakanı Giorgi Gakharia ile Azerbaycan Demiryolları İdaresi Başkanı Cavid Gurbanov da eşlik etti.

Trende gazetecilerin sorularını yanıtlayan Arslan, üç ülkenin gerçekleştirdiği dünya çapındaki bu projenin, ekonomik ve beşeri ilişkilerin gelişmesi adına çok önemli olduğunu söyledi.

Arslan, projenin fizibilite çalışmalarına değinerek, "Bakü'den kalkan bir trenin kesintisiz Tiflis'ten Kars'a gitmesine test anlamında eşlik ediyoruz. 19 Temmuz'da parça parça yaptığımız seyahatlerdeki tüm eksikliklerin giderildiğini görüyoruz. Bundan sonra kesintisiz test taşımacılığı yapılacak aşamaya gelmiş durumdayız. Projenin bugüne gelmesini sağlayan diğer bakanlarıma teşekkür ediyorum, adeta bir rüyayı, bir tarihi gerçekleştirdiler." dedi.

"Hayal gibi görünen bir süreçti"

BTK Demiryolunun Azeri, Gürcü ve Türk halklarının kardeşliğini, dostluğunu pekiştirecek önemli bir proje olduğunu vurgulayan Arslan, şöyle devam etti:

"Sayın Cumhurbaşkanımızın Başbakanlığı döneminde, Sayın Başbakanımızın da Bakanlığı döneminde projeyle ilgili süreçler başladı. Üç ülke arasındaki görüşmeler neticesinde hayal gibi görünen bir süreç bu hale geldi. Ben de bürokrat olarak bu ekipte yer alma şansı yakaladım. O günden bugüne bazen sıkıntılı süreçler yaşandı bazen de anlaşamıyor muyuz, olmuyor mu diye tereddüt ettiğimiz zamanlar oldu. Bürokratlarımızla sabahlara kadar müzakere yaptığımız zamanlar yaşadık. Sabah başladığımız programların ertesi sabaha kadar devam ettiğini biliyorum. Üç ülkenin dostluğunun, böyle bir proje için iradesini ortaya koyacağını o gün de görmüştük."

Çalışmalar neticesinde başlangıçta 1 milyon, gelecek süreçlerde yaklaşık 6,5 milyon yolcu taşınmasının öngörüldüğünü dile getiren Arslan, ilk aşamada 3,5-4 milyon ton olan yıllık yük taşıma kapasitesinin de ilerleyen dönemlerde 15-20 milyon tona ulaşmasını beklediklerini bildirdi.

"100 milyon tonluk yük hareketi var"

Arslan, yük taşımacılığının ilk aşamasında test sürüşlerinin gerçekleştirileceğini belirterek, şunları kaydetti:

"Üç ülkeyle komşu bölgelerdeki diğer ülkelerin de bu hatta alışması ve yük verme süreçleri biraz zaman alabilecek. Bugünden rakam vermek sağlıklı olmaz. Asya ile Avrupa arasında güzergahtaki tüm ülkelere 'tek yol, tek kuşak' ifadesine uygun şekilde hizmet verecek. Denizden ve alternatif yollardan 100 milyonlarca tonla ifade edilen bir yük hareketi var. Onlarla kıyaslandığında proje çok avantaj sağlayacak. Hedefimiz, 100 milyon tonluk yük hareketinden ciddi bir oranı Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye üzerinden hedef pazarlara eriştirmek. Süre ve tarife avantajıyla ekonomik olmayan taşımalar da ekonomik hale gelecek. Bu proje yeni taşıma kapasiteleri oluşturacak, yeni pazarlara gidebilecek yükler için avantajlı olacak. Projeden çok umutluyuz."

Bakan Arslan, yolculuğun ardından Ahılkelek İstasyonu'nu ziyaret etti ve Sınır Tüneli'nde incelemelerde bulundu.

http://www.rayhaber.com/2017/09/btk-demiryolu-projesi-ile-adeta-bir-ruya-bir-tarih-gerceklesti/ Mesajı Paylaş

putty

21. yüzyılda bizim hala daha şehirleri ülkeleri demir yolları ile bağlama meselemiz olması utanç vericidir. Amerikalı kovboylar zamanında bu işi halletmiş. Daha komşu şehirlerimizi bırak demiryolunu kara yolu ile dahi birşeltiremiyoruz. Böyle şartlarda nasıl ticaret gelişir ekonomi oluşur cazibe yaratılır oraların potansiyeli kullanılır harekete geçirilir. Tüneller yapacağız arası 100 km olan şehirlerin mesafesini bir saate düşüreceğiz derdindeyiz. Ne kadar üzücü bu ülkenin himalayalar gibi bir coğrafya olması çok yazık. Ne ev yapmaya arsamız var ne şehir kurmaya düzlüğümüz ne yol yapmaya güzergahımız var. Kocaman ülkeyiz toplasan bir Romanya etmez düzlüklerimiz insanca yaşayabileceğimiz yerler. Mesajı Paylaş

Traverten

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu ay sonunda hizmete açılacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Kars-Tiflis (BTK) demiryolu projesinde zorlu süreçlerin geride bırakıldığını belirterek, "Yaklaşık bir aylık çalışma sonucunda bu ay sonunda projeyi tamamen bitirip yük ve yolcu anlamında ticari hizmete başlamış olacağız." dedi.

Arslan, yaptığı açıklamada, Bakü-Kars-Tiflis demiryolu projesinin Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan kardeşliğinin, beşeri ilişkilerinin ve ticaretinin geliştirilmesi açısından çok önemli olduğunu ifade etti.

Türkiye'de yılda 26,5 milyon ton yükün demiryoluyla elleçlendiğini bildiren Arslan, "Söz konusu demiryolu projesi, Londra'dan Pekin'e demiryolunu kesintisiz hale getirerek orta koridor anlamında ülkemiz üzerinden yapılan taşımaları cazip hale getirdiğinde biz sadece Çin'den Avrupa'ya giden yüklerin yüzde 10'unu alabilsek 30 milyon ton ilave yük kapasitesi oluşturmuş olacağız." diye konuştu.

Arslan, ülke genelinde demiryoluyla yapılan elleçlemeyle kıyaslandığında sadece bu projenin ülkeye getireceği yük miktarının ciddi bir rakam olduğuna dikkati çekerek, başlangıçta çok daha düşük olmak üzere zaman içinde bu rakama erişileceğini söyledi.

"Güzergahtaki tüm ülkeler yararlanacak"

Londra'dan Pekin'e demiryolunu kesintisiz hale getirecek projeden güzergahtaki bütün ülkelerin yararlanacağına işaret eden Arslan, Türkmenistan, Kazakistan, Özbekistan'dan Pakistan, Afganistan ve Hindistan'a kadar bu hatlar üzerinden pek çok ülkeye yük taşıma şansı bulunduğunu dile getirdi.

Arslan, projenin özellikle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım tarafından çok önemsendiğini vurgulayarak, "Başından beri her türlü desteği verdikleri için onlara müteşekkirim. Arkanızda sağlam bir irade ve sağlam bir duruş olursa bu projeleri rahatlıkla hayata geçirebiliyorsunuz. Onun keyfi de bir başka şeyle kıyaslanmıyor." değerlendirmesinde bulundu.

"Birçok ülkeyle yük bağlantıları sağlandı"

Projede zorlu süreçlerin geride bırakıldığını belirten Arslan, şöyle konuştu:

"Test sürüşü için 27 Eylül'de Gürcistan ve Azerbaycan ilgili bakanlarıyla Tiflis'ten bindik, yeni yapılan hattın tamamını Kars'a kadar demiryoluyla kesintisiz gelmiş olduk. Yaklaşık bir aylık çalışma sonucunda bu ay sonunda projeyi tamamen bitirip yük ve yolcu anlamında ticari hizmete başlamış olacağız. Taşımalarla ilgili 3 ülkeden yetkili kuruluşlar birlikte çalışıyor. TCDD ve TCDD Taşımacılık da gerekli görüşmeleri yapıyor. Birçok ülkeyle yük bağlantıları sağlanmış durumda. Demiryolu yük taşımalarıyla ilgili yaklaşık 1 yıl önceden bağlantı sağlamak gerekiyor. İnşallah açılır açılmaz milyon rakamlarıyla ifade edebileceğimiz taşımalar olabilecek."

Arslan, BTK projesinin bölgenin kalkınması için önemine dikkati çekerek, Erzurum'da inşa edilen lojistik merkezinin bitmek üzere olduğunu, Kars'taki lojistik merkezi inşaatının ise devam ettiğini söyledi. Bu merkezlerle Çin'den Orta Asya'dan gelen yük hareketlerinin her iki il üzerinden de Karadeniz'e Ortadoğu'ya Afrika'ya dağılma şansı olduğuna değinen Arslan, "İnşallah 'asrın projesi' olarak anılan Bakü-Tiflis-Kars Projesi'ni yaklaşık bir ay sonra ticari taşımalara açtığımızda hem bölge illeri, hem ülkemiz bundan çok faydalanacak. Tiflis'ten trene binip Kars'a kadar kesintisiz geldiğimizde ülkem adına yaşadığım hazzı, gururu tarif etmekte zorlanıyorum. Ülkemize hayırlı, uğurlu olsun." ifadesini kullandı.

http://www.rayhaber.com/2017/10/baku-tiflis-kars-demiryolu-ay-sonunda-hizmete-acilacak/ Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Hat 30 Ekimde açılacakmış. Ama ben bu projenin geleceğini parlak görmüyorum, çünkü Gürcistan'ın geleceğini pamuk ipliğinde görüyorum... Mesajı Paylaş

HDS

Öyle gibi görünüyor. Korkarım ki Azerbaycan'a ulaşmak için ya Rusya ya da İran'a mahkum kalacağız.

Biz Obama İran ile kanki olur, Ermenistan'ı da o blok yutar derken aksine bir Romanya-Gürcistan-Ermenistan-(Olursa Azerbaycan, olmazsa Kasım'a)-Kürdistan bloğundan gol yiyeceğiz. Mesajı Paylaş

putty

Bununda tek çaresi var KArabağ alınırken 20 km daha devam edip megri koridorununda ele geçirilmesi nahcıvan ile kara bağının sağlanmasıdır. Mesajı Paylaş

Traverten

BTK Demir İpek Yolu İle Yükler Türkiye Üzerinden Gidecek

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan 21 Ekim 2017 tarihinde katıldığı bir televizyon programında, Bakanlığın faaliyetleri hakkında açıklamalarda bulunurken, 30 Ekim 2017 tarihinde resmi açılışı yapılacak olan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hakkında da bilgiler verdi.

Demir İpek Yolu ile Londra'dan Pekin'e kesintisiz demiryolu

Programda Bakanlığın bağlı ve ilgili kuruluşlarının faaliyetleriyle ilgili açıklamalarda bulunan ve programın bitimine yakın BTK ile ilgili yöneltilen soru üzerine;" Aslında bir programı Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'ne ayırmak lazımdı ama sadece ismini söylemek bile yeter." diyen Arslan, şunları dile getirdi:

"BTK Londra'dan Pekin'e İpek Yolu'nu Demir İpek Yolu olarak kesintisiz hale getirecek ve bu yük hareketinin tümünün Türkiye üzerinden gitmesini sağlayacak. Geçen her trenden, her yükten para alacağız. Türkiye üzerinden başka coğrafyalara dağılacak yüklerin elleçlenmesinden kaynaklı yani lojistik merkezlerinden kaynaklı gelir elde edeceğiz, o yüzden asrın projesidir. Bu nedenle 30 Ekim'de Sayın Cumhurbaşkanımızın, Sayın Aliyev'in ve Gürcistan Başbakanı'nın katılımıyla ilk resmi treni, Bakü'den yürüteceğiz."

Taşınan yük iki misline çıkacak

Konuşmasına devam eden Arslan, "Emin olunuz ki bu proje ve bunun bağlantılarıyla Türkiye yılda 26,5 ton yük demiryoluyla elleçliyor, sadece bu proje bunu iki misline çıkaracaktır. Gelir kısmını saymıyorum, Türkiye'nin birçok yerinde, hemen Kars'ta da dâhil lojistik merkezleri kuruyoruz. Bu lojistik merkezleri de ana koridor üzerinden gelen yükleri etraf coğrafyalara gönderebilme, elleçleme, işlem yapabilme şansı tanımış olacak; dolayısıyla sadece yük taşımacılığından kaynaklı değil, bu yüklerin etraf coğrafyalara dağılması ya da Türkiye'deki ürünlerin başka yerlere gidebilmesi adına ekonomiye çok ciddi katkı koyacaktır." dedi.

İlk tren seferiyle tarih yazmış olacağız

Hattın Kars ve bölge için öneminden bahseden Bakan Arslan, "Sadece yük ve yolcu taşımacılığı olarak düşünmeyelim. Bulunduğu geçtiği güzergâhlarda da ekonominin canlanması adına da çok önemli bir proje. Biz 30 Ekim'de inşallah Bakü-Tiflis-Kars'ın ilk resmi seferiyle bir tarih yazmış olacağız, 30 Ekim Kars'ın kurtuluş günüdür aynı zamanda, Kars'ın kurtuluş gününde Kars'ın ekonomisinin çok daha büyümesi adına, kurtuluşunun pekişmesi adına önemli bir gün. Gerçekten gurur günü çünkü ben süreçlerin hepsinin içinde vardım, dört gözle bekliyorduk şunun bir açılışını görelim diye. Rabb'im bize de, ülkemize de, ülkemizin insanını da en önemlisi de Başbakanımızın, Cumhurbaşkanımızın çok emekleri var; onların da açılışı yaşamasını nasip ediyor hayırlı, uğurlu olsun." diyerek sözlerini noktaladı.

http://www.rayhaber.com/2017/10/btk-demir-ipek-yolu-ile-yukler-turkiye-uzerinden-gidecek/ Mesajı Paylaş

murattekin

#13
Eki 25, 2017, 09:44 ÖÖ Last Edit: Eki 25, 2017, 10:06 ÖÖ by murattekin
Daha en az iki yılı var bu taşımacılığın. Ne zaman CR3 biter (Açılır), o zaman bu proje aktif hale geçer. Yok ille de geçirecem dersek Kayseri-Afyon-Bandırma-Tekirdağ üzerinden Avrupa'ya çıkarırız ama navlunda şişer.
Not: Bandırma-Tekirdağ feribotla geçilecek.
Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Danişment

HARZEMŞAH üstad Gürcistan'ın geleceğinin belirsiz olduğundan bahsediyor bu projenin Gürcistan ayağı biraz ip üstünde bıçak sırtında gibi. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter