Satha Atılan Orta Menzilli Mühimmat (SOM)

Başlatan 7Skies, Eki 08, 2015, 05:16 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

7Skies

Eki 08, 2015, 05:16 ÖS Last Edit: Şub 20, 2016, 04:45 ÖS by 7Skies
 






Genel Özellikler

SOM,

    Yüksek hassasiyetli
    Uzun menzilli
    Düşük görünürlüğe sahip
    Öldürücü
    Esnek görev kabiliyetli
    Tüm hava şartlarındagörev yapabilen
    Uygun işletim maliyetli
    havadan karaya mühimmat ailesidir ve yoğun bir şekilde korunan kara ve deniz hedeflerine karşı kullanılmak üzere  tasarlanmıştır Gerekli olan operasyonel esnekliği destekleyecek modüler tasarıma sahiptir.


Fiziksel Özellikler

Füze ağırlığı           : ~ 1,300 lb. (600 kg)
Harp başlığı ağırlığı  : 500 lb. (230 kg)



Tipik Hedefler

    SAM hedefleri
    Korunmasız Uçaklar
    Stratejik Varlıklar
    Gemiler
    C2 merkezleri
    Uçak Hangarları
    Sığınaklar



Operasyonel Özellikler

    Uzun menzil (100 NM+)
    Düşük görünürlük
    KKA/ANS/OHA/YRNS ile yüksek hassasiyet
    Yüksek çeviklik
    Güçlü yok edici etki
    Karşı koyma/karıştırma tedbirlerine dayanıklı
    Fırsat hedeflerine angajman
    Uçuş sırasında önceden planlanmış görevler arasından seçim
    Uçuş sırasında hedef tanımlama
    Ağ merkezli harekâta uygunluk
    SAM sistemleri menzili dışından operasyon
    Seçilebilir vuruş parametreleri

Navigasyon

    ANS+KKS radar ve barometrik altimetre bilgilerinden yararlanma
    Yeryüzü şekilleri ve yol noktaları takibi

IIR Arayıcı

    Uzun hedef saptama menzili
    Mevcut sistemlerden daha yüksek çözünürlüklü görüntüleme
    Füze manevralarında yüksek çeviklik
    Elektronik karşı koyma tedbirlerine dayanıklılık

SOM Görev Planlama Yetenekleri

    Gelişmiş görev performans analizi
    Platform ve mühimmat için MIL-STD 3014 Görev veri seti kurulumu
    Bileşen tabanlı görev planlama yaklaşımıve JMPS and ALIS Entegrasyonu için mimari uygunluk

Gelecek Gelişmeler

    NATO UAI uyumluluğu
    JSF entegrasyonu












SOM mühimmat ailesi
SOM-A, SOM-B1, SOM-B2 ve SOM-J
mühimmatlarından oluşmaktadır.


Havadan karaya mühimmat ailesidir ve yoğun bir şekilde korunan kara ve deniz hedeflerine karşı kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Gerekli olan operasyonel esnekliği destekleyecek modüler tasarıma sahiptir.









Mesajı Paylaş
.

süper çavuş

CCIP ile beraber Blok-40 ve Blok-50 ayrımı kaldımı aviyonik bazında ? Mesajı Paylaş

Elçibey

Som'u neden daha büyük yapmıyorlar? 1000 kg olabilir hem menzil hem de harp başlığı arttırılır 400 kg büyük fark sonuçta. Scalp EG 1350 kg harp başlığı da 450 kg hadi bu boyutları bizim F 16 taşıyamaz da Mk 84'ü taşıyor o da 1000 kg'ye yakın bir ağırlıkta.Acaba F 16'nın 4 adet taşıyabilmesi için olabilir mi bu boyutlar? Mesajı Paylaş
ZALİME ALP,MAZLUMA EREN...

putty

Gezgin i yapıyorlar işte sizin dediğin ölçülerde. 90 km menzilli Popeye ler ile dahi çok büyük güç çarpanı elde etmişken bir anda ondan çok daha iyisine çok daha fazlasına sahip olduk. SOM başlangıçta katlanılması gereken iptidai bir ürün değil her şeyi ile çok güzel bir silah. Bir mm bile hiç bir şeyi ile oynamaya gerek yok. Mesajı Paylaş

Elçibey

Hocam bu SOM'un menzil arttırma çalışmaları var ya ondan sordum boyutunu niye büyütmüyoruz diye.Sonuçta teknoloji artık elimizde boyutunu büyütüp menzilini ve harp başlığını arttırabiliriz.Bu çok zor olmasa gerek.Ama dediğim gibi uçakların taşıma kapasitesi bakımından daha fazla SOM kullanabilmesi düşünülerek ağırlık korunuyorsa bir şey diyemem sonuçta kuvvet benden iyi biliyordur.

Gezgin daha büyük olup karadan ve denizden ateşlenecek diye biliyorum ben 1000+ km gibi bir menzil isteniyordu.Fransızların SCALP Naval'ı muadili gibi bir seyir füzesi olacaktı. Mesajı Paylaş
ZALİME ALP,MAZLUMA EREN...

Sentetik

LM'in SOM-J için neler düşündüğü hakkında bir bilgimiz var mı?

F-35 için üretiliyor da, alan kişilere de satarız gibisinden bir plan, fikir, post-it üzerine düşülmüş bir not var mı? :) Mesajı Paylaş

süper çavuş

Hava Kuvvetleri SOM'u gerçekten orta menzilli mühimmat olarakmı tanımlıyor ,,
eğer böyleyse Hava Kuvvetleri " satıha atılan uzun menzilli mühimmat " istiyormu ,,
TF motorlu SOM-ER bu ihtiyaç için mi ? Mesajı Paylaş

7Skies

#7
Eki 11, 2015, 07:03 ÖS Last Edit: Eki 11, 2015, 07:08 ÖS by 7Skies


Kale Havacılık; SOM Seyir Füzesinde kullanılacak ilk Kale-3500 Turbojet Motoru'nun tamamlanmasının ardından, kazanacağı teknik alt yapı, bilgi birikimi ve tecrübelerle, SSM tarafından hazırlanan yol haritası doğrultusunda, 2o23'e kadar öncelikle daha yüksek menzile ve çalışma süresine sahip Turbofan Motoru, 1 ton insansız ve 3 ton insanlı helikopterlerde kullanılabilecek Turboshaft Motoru ve insanlı/insansız avcı uçaklarında kullanılabilecek, uzun ömürlü, 1ookN itkiye sahip bir Turbofan Motor üreterek Türk Savunma Sanayi'ne olan katkılarını artırarak sürdürmeyi hedeflemektedir.
SSM tarafından hazırlanan Gaz Türbin Motor Yol Haritası'na göre 3.1kN gücündeki özgün turbofan motorun 2o14-2o18 arasında geliştirilmesi öngörülmüştür. İhale sonucunda seçilecek yerli bir firma tarafından milli imkanlarla yurt içinde geliştirilecek Özgün Turbofan Motor, geliştirme çalışmaları devam eden Artırılmış Menzilli SOM füzesi ile GEZGİN Milli Seyir Füzesi'nde kullanılacaktır. Açık kaynaklara göre Tomahawk Seyir Füzelerinde halen 2.7kN [61olbf] itki gücündeki F107-WR-400 ve 3.1kN [7oolbf] itki gücündeki F107-WR-402 Turbofan Motorları kullanılmaktadır. Edindiğimiz bilgiye göre halen Artırılmış Menzilli SOM ve GEZGİN Füzesi prototipleri için bir motor tercihi yapılmamış olup, bu konuda bir süre önce Microturbo firması ile bu yıl içinde geliştirme çalışmalarını tamamlayacağı yeni turbofan motoruna yönelik görüşmeler yapılmıştır. Halihazırda [3 Mart 2o14 itibarıyla] Fransız makamlarından bu yeni motorun Türkiye'ye satılıp satılamayacağı hususunda bir geri dönüş yapmaları beklenmektedir. Cevabın olumlu olması durumunda her iki füze prototiplerinde Microturbo ürünü yeni turbofan motorun kullanılabileceği, aksi durumda yola Ukrayna [açık kaynaklara göre halen tek üretici konumundaki Motor Sich firmasının MS-400 isimli 4ookgf (3.92kN) kapasiteli bir küçük turbofan motoru bulunmaktadır] veya ABD menşeili turbofan motorları ile devam edilebileceği belirtiliyor. Görüşlerine başvurduğumuz bir uzman Ukrayna'nın son günlerde Rusya Federasyonu ile yaşadığı gerilimin bu ülkeden olası turbofan motor tedarik sürecini de etkileyebileceğine dikkat çekti..(S&H)

Mesajı Paylaş
.


putty

Sizler bu Youtube video ları siteden izleyebiliyor musunuz acaba. Mesajı Paylaş

süper çavuş

Turbojet motorlu JASSM füzelerinin menzili yaklaşık 400km iken ,, Turbofan motorlu JASSM-ER füzelerinin menzili yaklaşık 1000km , füzelerin boyut ve ağırlıkları neredeyse aynı motor değişimi muhtemelen hava alığı ve gövde içindeki yakıt tankı ve bağlı sistemlerin yerleşimi dışında bir fark yok  ,,  
SOM ve SOM-ER arasında da aynı durum sağlanabilirmi , TJ yerine TF motor koyup buna uygun gerekliyse hava alığı ve gövde içi yerleşim düzenlemelerini yapıp yaklaşık 300km menzilli SOM 'u 700km civarı menzillere ulaştırabilmemiz mümkünmüdür ?

Bu konuda @HDS ne der ?   Mesajı Paylaş

R.A.K

Füzenin menzilini belirleyen önemli bir faktör de ısıl pil, ısıl pilin max. çalışma süresi ve gene bu sürede motora bağlı gerçekleştirebileceği seyir, max. menzili belirliyor diye biliyorum. Ayrıntılı bilgi verebilecek olan varsa memnun oluruz. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Isıl pil sorunu çözüleli epey oldu. İstenilen süre enerji üretebilecek ısıl pil teknolojisi TUBTAK SAGE'de mevcut üstadım.... Mesajı Paylaş

7Skies

#13
Eki 27, 2015, 09:41 ÖÖ Last Edit: Eki 27, 2015, 10:17 ÖÖ by 7Skies
https://www.flightglobal.com/news/articles/turkey-hopes-to-fly-som-j-in-late-2016-targeting-f-418199/

Adını vermek istemeyen bir Roketsan yetkilisi Washingtonda Amerikan Silahlı Kuvvetler Konferansında Flightglobal'a SOM-J projesi hakkında açıklamada bulundu , SOM-J füzesinin ilk uçuşunu 2016 sonunda yapmayı umduklarını, daha sonra 2018 yılına kadar F-16 Blok 40 lara entegre edileceğini, yarı-zırh delici olarak geliştirilen SOM-J nin hali hazırda hemen hemen bütün alt sistem testlerinin ve kalifikasyonlarının yapıldığını buna çok-modlu arayıcı başlığında dahil olduğunu belirtti. Şu anda bütün çabanın füzenin kalıbının füzenin dış hatlarının F-35 iç bölümüne uygun hale getirilmesi olduğunu belirtti.


. Mesajı Paylaş
.

ÜNAL

Tei genel müdürünün açıklamasına göre motor 2016 Nisanda hazır olacak(mış).
Seneye yüklü sipariş yada ihracat görür müyüz ? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter