Milli Tren Projesi

Başlatan Traverten, Tem 07, 2017, 11:27 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Traverten

Milli Tren Projesi için 30 mühendis alınacak

Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) Genel Müdürlüğünce, Milli Tren Projesi'nde istihdam edilmek üzere 30 mühendis alınacak.

Resmi Gazete'de yayımlanan ilana göre, Genel Müdürlük, Milli Tren Projesi'nde istihdam edilmek üzere sözleşmeli statüde 20 makine, 10 elektrik-elektronik alanından olmak üzere 30 mühendis alımı için yazılı ve sözlü sınav yapacak.

Adaylara, atama onayları hariç, tüm tebligatlar ve duyurular http://www.tulomsas.com.tr internet adresinden yapılacak.

Başvuruları 10 Temmuz'da başlayacak ve 23 Temmuz'da sona erecek sınav, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesinde 27 Ağustos'ta yapılacak.

Yazılı sınavda başarılı olarak sözlü sınava girmeye hak kazanan adaylara, bu sınavın tarihi ve yeri ayrıca duyurulacak. Nihai başarı listesi http://www.tulomsas.com.tr adresinde ilan edilerek, alımı yapılacaklara yazılı tebligatta bulunulacak.

http://www.kaptanhaber.com/haber/46404/milli-tren-projesi-icin-30-muhendis-alinacak.html Mesajı Paylaş

Traverten

TÜVASAŞ Genel Müdürü Kocaarslan: Milli trenin 2019'da raylarda olmasını hedefliyoruz


Türkiye Vagon Sanayi AŞ (TÜVASAŞ) Genel Müdürü İlhan Kocaarslan, milli tren projesine ilişkin, "2018'de üretimin başlamasını ve inşallah 2019 yılında da milli trenimizin raylarda olmasını hedefliyoruz." dedi.

Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası (SATSO) Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kösemusul ve yönetim kurulu üyeleri, TÜVASAŞ Genel Müdürü Kocaarslan'ı ziyaret etti.

Karaarslan, Kösemusul ve beraberindeki heyetin ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "Yerli ve millileştirme çalışmalarımız hızla devam ediyor. 2018'de üretimin başlamasını ve inşallah 2019 yılında da milli trenimizin raylarda olmasını hedefliyoruz." diye konuştu.

Kocaarslan'a görevinde başarılar dileyen Kösemusul, ekonomik hedeflere her geçen gün daha da yaklaştıklarını vurguladı.

Kösemusul, Sakarya'nın milli üretimler şehri olduğunu ve milli tren üretimi için iş dünyası olarak tüm desteği vereceklerini belirtti.

 http://www.aksam.com.tr/guncel/tuvasas-genel-muduru-kocaarslan-milli-trenin-2019da-raylarda-olmasini-hedefliyoruz/haber-650329

Mesajı Paylaş

Traverten

Bakan Arslan: "Türkiye kendi milli trenini yapabilir hale gelecek"


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "Türkiye kendi milli trenini yapabilir hale gelecek" dedi.

Bir dizi ziyaret için Sakarya'ya gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın son durağı Türkiye Vagon Sanayi AŞ (TÜVASAŞ) oldu. Bakan Arslan'a ziyaretinde Sakarya Valisi İrfan Balkanlıoğlu ve TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın eşlik etti. Vagonları inceleyen Bakan Arslan, "TÜVASAŞ fabrikasını ziyaret ettik ve özellikle son dönemde yapılan üretimler ile bundan sonra yapmayı düşündüklerimizi genel müdürümüz ile konuştuk, bilgi aldık. Memnuniyetimiz o ki özellikle 1950'lerden sonra ihmal edilmiş demiryolları AK Parti hükümetleri ile birlikte tekrar devlet politikası haline getirildi. Türkiye'nin her yerinde gerek mevcut hatların yenilenmesi, elektrikli sinyalli hale getirilmesi, gerekse dünyanın 8., Avrupa'nın 6. yüksek hızlı tren işletmecisi ülke haline gelmek konusunda çok ciddi mesafeler aldık. Hatların yenilenmesi ile ilgili, elektrikli ve sinyalli hale getirilmesi ile ilgili çok ciddi mesafe aldık. Şuan bin 213 kilometre yüksek hızlı tren hattında işletmemiz devam ediyor. Ve yaklaşık 4 bin kilometrede de yüksek hızlı tren ve hızlı tren inşaatı devam ediyor. Bunun yanı sıra 5 bin kilometreye yakında yüksek hızlı tren ve hızlı tren hatlarının etüdü, proje hazırlanması çalışması, bu demiryolu seferberliği kapsamında devam ediyor. Ülkemizin geldiği nokta bu anlamda gurur verici ancak almamız gereken çok mesafe var. Demiryolu seferberliği kapsamında ülkenin her yerini demir ağlarla birbiri ile bağlarken ve ülkenin demiryolu taşımacılığına çok daha fazla pay alması adına çalışmalar yaparken, aynı zamanda demiryolu araçlarının da hem modernize edilmesi hem de günümüz teknolojisine uygun gerek Türkiye için, gerekse Türkiye dışı için demiryolu araçları imal etmek ile ilgili Sakarya, Sivas ve Eskişehir'deki fabrikalarda çok ciddi üretimler yapıyoruz" dedi.

"Türkiye milli trenini yapabilir hale gelecek"

Elektrikli ve alüminyum gövdeli milli tren için çalışmalar yürütüldüğünü ifade eden Bakan Arslan, "Bölgesel taşımacılığa hizmet edecek 4'lü ve 3'lü setler halindeki demiryolu araçlarımızı inceledik. Arkadaşlar işe başladıktan yaklaşık 1 ay sonra bir seti bitirmiş oluyorlar ve her hafta bir set bitirmiş oluyorlar. Şuana kadar 35 set, 4'lü araç olarak düşünürseniz 140 aracı TCDD taşımacılığa teslim etmiş durumda. Önümüzdeki yıl sonu itibarı ile bu üretimi tamamlayacaklar. Şuana kadar yüzde 30 olan yerli katkı payı önümüzdeki yıl sonu itibari ile lisansını da alma şartıyla artık tamamen Türkiye'de yapılabilir hale gelecek. Bugüne kadar yurt dışına zaman zaman ihraçlarımız oldu ama daha fazla ihracat yapabilir hale geleceğiz. Özellikle elektrikli ve alüminyum gövdeli milli treni ve yerli treni yapmakla ilgili Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları, Sayın Başbakanımızın başlattığı çalışmalar kapsamında inşaat çalışmaları başlattık, yürütüyoruz. Ve bu çalışmalar bittiğinde de artık Türkiye kendi milli trenini yapabilir hale gelecek. Bu tek başına bir anlam ifade etmiyor, yapacağımız bu çalışmalar ile birlikte biz ülkemiz içerisindeki ihtiyacı karşılamakla birlikte dışarıya ihracat yapabilir hale geleceğiz. İşte o zaman çok daha önemli ve anlamlı bir hale gelecek" diye konuştu.

http://www.denizhaber.com/politika/bakan-arslan-turkiye-kendi-milli-trenini-yapabilir-hale-gelecek-h71630.html Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

TÜVASAŞ'ın ihalelerini izliyorum. Milli tren için sürekli ekipman, aksesuar ve mekanik aksam ihalelerine çıkıyorlar. Gidişata bakılırsa milli tren 2019 da hazır olacak gibi... Mesajı Paylaş

HDS

#4
Eyl 12, 2017, 09:32 ÖÖ Last Edit: Eyl 12, 2017, 09:34 ÖÖ by HDS
Bakanlık bakan Arslan'ın son Tüvasaş gezisini yayınlamış. Benim de sabah Youtube ana sayfama düştü nedense. Burada boğuk sese ve aşırı "İnşallah-maşallah"a sarılı olarak bir 2019 konuşuluyor.

Anlayabildiklerim:
- Milli tren elektrikli olacak.
- Milli tren aluminyum üst yapıda olacak. Dünyadaki gibi. Aynı zamanda videoda "aluminyum vagon tasarımı" ekran görüntüsü var. Neden? Hafiflik, bakım kolaylığı, korozyon direnci, hafif yapının "crash" performansı avantajı, eğim tırmanış avantajı, vs vs.


Başta muhtemelen Gn. Md. "Hyundai'nin dizel setleri olacak." diye bir şeyden bahsediyor. O nedir bilmiyorum. @Harzemşah?[Edit büdüt: Burada bahsedilen konu galiba değil mi?]

Gezi videosu Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Şu anda TÜVASAŞ, "Anadolu" adı ile Hyundai-Rotem lisanslı, 3 ve 4 vagonluk (Lokomotif+Vagon+Lokomotif veya Lokomotif+Vagon+Vagon+Lokomotif) tren dizileri yapıyor. Yıl sonunda Hyundai ile yapılan üretim anlaşması sona eriyor ve trenlerin lisans hakları Türkiye'ye geçiyor. Bahsi geçen yerli tren mevcut "Anadolu" isimli tren temelli olacak... Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Milli tren ne demek? Sanki ilk defa lokomotif ve vagon imal edilecekmiş gibi bahsediliyor. Ben 1982 yılında Eşkişehir ve daha sonra Sakaryadaki fabrikalarda elektrik motoru tahrikli dizel lokomotiflerin üretildiğini görmüştüm.

Hatta Eskişehir'de, o lokomotiflerin motor blokları bile orada yapılıyordu. Tahrik motorları bilgisi de aklımda kalmış 6 adet 1.2 MW'lik toplam 7.2 MW'lik tahriğe sahip lokomotiflerdi.
Sanki milli tren denilince ilk defa ithal olmayan bir demiryolu taşıtı yapacakmışız gibi lansman yapılıyor. Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

murattekin

Milli derken lisans almadan üretim kastediliyor olabilir mi? Diğer tüm anahat loko üretimleri lisans altında yapıldı.
Tulomsaş yerli manevra lokosu yapıyor zaten (DH modelleri) Mesajı Paylaş
Murat Tekin

HARZEMŞAH

Geçen gün söylemek istediği buydu. TÜVASAŞ milli tren için sürekli ihalelere çıkıyor. Bugün bir tanesine daha çıkmış...

İhale İlanı : Milli Elektrikli Tren Seti Projesi İnternet Sistemi Alımı (Wi-Fi) (TÜVASAŞ)

http://www.rayhaber.com/2017/09/ihale-ilani-milli-elektrikli-tren-seti-projesi-internet-sistemi-alimi-wi-fi-tuvasas/ Mesajı Paylaş

HDS

Ben "Milli Tren" konusunu bir miktar araştırdım:

Bir miktar nomenklatür açıklaması gerekiyor. TCDD Türkiye'deki tren tipi nomenklatürünü şu şekilde belirlemiş:
- 160km/s altında süratlerde hizmet veren tran ve setlere "Bölgesel Tren" diyor. Bunlar EMU ve DEMU ve hatta DMU olabiliyor.
- 160-250km/s arasında hizmet verebilen trenlere "Hızlı Tren" diyor. Bunlar artık performans isterleri gereği tamamen elektrikli olmak durumunda.
- 250km/s üzerindeki süratlerde hizmet verebilenler ise Yüksek Hızlı Tren. Bunlar da yine elektrikli ve hatta kimisi MagLev gibi egzotik itki-çeki sistemlerine sahip olabiliyor.

Özellikle Bölgesel ve Hızlı Tren sistemlerinde sürücü kabini olan başta (ve opsiyonel olarak da sonda) sürücü kabini bulunan, yine itki-çeki tipine bağlı olarak da bir dizel motora sahip olan ya da olmayan, vagonların bir ara gelmesi ise oluşturulan setlere "Tren Seti" ya da "Multiple Unit" deniyor. Burada da birkaç tip var:
- Elektrifiye hatlarda kullanılan EMU'lar. Yani Elektrikli Tren Setleri.
- Elektrifiye olmayan hatlarda kullanılan, yahut elektrifiye hatların kapasitesi üzerinde güç tüketen DMU'lar Dizel Tren Setleri -Bunlar artık peyderpey hizmet dışı kalıyor.
- Yine elektrifiye olmayan hatlar ya da yükler için kullanılan DEMU'lar; Dizel Elektrik Tren Setleri.

DEMU'larda tren üzerine bir ya da daha fazla dizel motor (mesela biri iten diğeri çeken) ve bu motorlara bağlı elektrik alternatörleri var. Tren kendi elektriğini üreterek yine üzerindeki elektrik cer sistemi vasıtası ile itki ve çekisini yapabiliyor.

Ülkemiz demiryollarının bir kaç eksiği anlaşılan lisanslı üretimler ile giderilmiş:
- Yük çekeri olarak, 160km/s altında hizmet verecek, yüksek güçlü lokomotif olarak GE lisansı ile Eskişehir'de Tülomsaş'da üretilen Powerhaul lokomotifleri ile.
- Elektrifiye olmayan hatlarımızdaki bölgesel yolcu taşımacılığında Hyrundai-Rotem lisansı vasıtası ile Sakarya Tüvasaş'ta üretilen Hyundai DEMU'lar. Bunların temini sanıyorum devam ediyor. Herhalde bir süre daha da edecek lisans devri ile.
- İzban gibi elektrifye bölgesel hatlarımızda hizmet veren EMU'lar, yine Hyundai-Rotem ortaklığı olan EUROTEM'de, çeşitli girişimlerde üretilmiş yahut CAF'tan olduğu gibi ithal edilmiş. Henüz bir yerli EMU sistemimiz yok. Bölgesel hatlar ve hızlı tren hatları ekseriyeten elektrifiye olduğu için de en çok ihtiyaç duyulacak tren setleri EMU'lar olacak gibi duruyor.

TCDD'nin kapsamlı bir sunumunda, öncelikli hedeflenen projelerden birinin Bölgesel ve Hızlı Tren altyapılarında hizmet verecek olan EMU'ların milli olarak yapılması olduğu anlaşılıyor. Sunumda 444 adet aracın ihtiyacı belirtilmiş:

TÜVASAŞ Sunumu. İçinde Milli EMU fizibilitesi ve çok kapsamlı çalışma kırılımları var. Buraya göre, tasarım için yabancı bir firmadan destek alınması planlanmış. Bunun ihalesi de 2014 yılında tamamlanmış.

EMU Proje Temini İlanı. Proje başlangıcından ilk prototipin üretim ve sertifikasyonuna kadar 42 ay süre öngören bu proje hemen akabinde iptal edilmiş.
EMU Proje Temini Danışmanlık Hizmeti İhalesi olarak proje yeniden açılmış. Bu kez proje süresi 66 ay verilmiş. Yukarıdaki Tüvasaş sunumunda fizibilitede görülen İtalyan Blue-Group sayfasında detaylı bir sunum var. Buna göre 2014'teki EMU geliştirme proje danışmanlığını onlar almışlar.

Danışman firmanın tanıtım dosyası (zip. olarak inen bir .pptx dosya).

Aynı zamanda bu firma Durmazlar'a İpekböceği ve İBB'ye hafif tramvay geliştirme projelerinde zaten destek vermiş.

Tüvasaş sunumunda anlaşıldığı kadarı ile zaten geliştirme fazı bitmiş ve tasarımlar donmuş. Artık aluminyum yapının imalat ve sınama altyapısının kurulması konuları kalmış. Hatta imalat sistemlerinin, jigli kaynak hücrelerinin -ki bunlar muazzam büyüklükteler-, vagon kasası dedikleri tüm yapının çatılması sistemlerinin adeta sistem detayları dahi çözülmüş. Alt komponentler belirlenmiş. Zaten bu ay başında Tüvasaş'ın teknik resimleri belli vagon tasarımları için bir dolu aluminyum malzeme ihalesine çıkmasından belli.

Bu konuyu da biraz araştırdım. Yakın zamanda yine Tüvasaş Aluminyum Gövde Atölyesinde kullanılmak üzere üretim hatları için ihale sonuçlanmış. Sanıyorum 15 Temmuz'dan dolayı bu faz epeyce gecikmiş şekilde devreye girmiş. Rayhaber'deki son ihalelere de bakılırsa, ilk aşamada bir kaç set üretilip, bunlar setler olarak çeşitli takat testlerinden geçecekler. Sonrasında ise tam kapasitede bir üretim altyapısı kurulacaktır.

Sanıyorum 2017'de kurulum süreci 2018'e sarkar ve 2018-2019 gibi de ilk prototipleri görme şansımız olur. Bunlar sınanıp sertifiye olduktan sonra da herhalde hizmette de 2020'lerde görmeye başlarız.



___

Bunlar tasarım ve üretim, daha önce bilmediğimiz aluminyum gövde imalat kısmı. Bunun bir de elektrik "management" işi ve cer motor, güç elektroniği kısmı var. O konuda belli ki şu anda ithal sistemler ile devam edilecekken, herhalde Aselsan'ın da üzerinde çalıştığı konulardan birisi bu:

Aselsan-UGES Raylı Sistemler



_____


Arada görünüp kaybolan Milli Yüksek Hızlı Tren için ise henüz bir somut veriye rastlamadım.





Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Milli Tren bir şey ama Milli Tramvay / Tram / Metro konusunda malesef çok vakit kaybediyoruz.

Ülkemizde inanılmaz sayıda bu sistemler var ve malesef neredeyse sadece %1 i yerli MARKA.

Bizim MARKA üretmemiz, bu marka üretmek için de BİRLİKTE çalışmamız gerekiyor.

Rotem'in hikayesine bakın, 10 yılda bir dünya markası oldular. Bunda tabii mühendislik, kalite, üretim bir anlamı var, bir diğer anlamı da devletin bu firmalara sağladığı krediler ve ilaveten gittikleri ülkelerde aldıkları ihalelerde sağlanan krediler.

Ben Tayland ve Malezya'da Rotem ürünleri ile seyahat etme imkanı buldum. EUROTEM güzel bir birliktelik ama bizim YERLİ marka üretmemiz  gerekiyor.

Yani çok saçma gelebilir ama

* RTE 2000 tramvayı güzel bir denemeydi, hala İstanbulda nadiren görülebiliyor.
* İSTANBUL tramvayı vardı ne oldu? Kaç adet üretildi, niye diğer şehirlere hizmet veremedi. Niye bir üretici ile anlaşılıp seri üretime geçilemedi?
* İpek Böceği Tramvayı
* Bozankaya Tramvayı
* Aselsan alt sistemleri
* Ulaşım AŞ tramvay deneyimi.

Bunları birleştirip, %100 yerli üretim ile katma değer üretip, bir marka yaratmamız çok güzel olurdu. Önce Tramvay ve Metro üretiriz, sonra bölgesel trenlere geçiş yaparız. Tüvasaş, Tülomsaş, Tüdemsaş da bu üretimlerde alt yüklenici olur, çözüm ortağı olur; çünkü devlet bu firmaları birleştirip tek bir firma haline getirmek isteMİYOR.

Bir de BMC ile GE bir şeyler üretecekti, yalan mı oldu?






Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

HARZEMŞAH

#11
Eyl 19, 2017, 05:07 ÖS Last Edit: Eyl 19, 2017, 05:21 ÖS by Yönetim
Rotem mevcut teknolojisini kendi geliştirmedi. Fransız Alstom'den aldı. Tıpkı K-2 tankının ana tasarımını General Dynamics'ten aldığı gibi...
Bu nedenle Rotem tasarımları ile Fransız Alstom tasarımları inanılmaz derecede benzerlikler taşır.

Sabri üstadım, durum o kadar da ümitsiz değil yahu.

- Temsa, Bozankaya ve Otokar elektrikli otobüs,

- Bozankaya ve Durmazlar tramvay ve trambüs

- Durmazlar ve Bozankaya, metro yapıyorlar.

Başlangıç için daha ne olsun? Mesajı Paylaş

sadalone

K-1'i biliyordum da K-2'yi ilk sizden duyuyorum.

Gerek şehir içi gerekse şehirler arası ulaşım için ciddi bir raylı araç pazarı oluşuyor.Umarım maksimum yerli oranla bu araçları ediniriz. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

2 eli (durmazlar, bozankaya) 3 yapıp (Ulaşım Aş), üstüne 3 devlet kurumu (Tüvasaş, Tüdemsaş, Tülomsaş) daha alt yüklenici yapıp bir dünya devi yapmak :) Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

murattekin

#14
Eyl 19, 2017, 06:37 ÖS Last Edit: Eyl 19, 2017, 06:59 ÖS by murattekin
HDS üstadım demiryollarında DEMU diye bir sınıflandırma duymadım. Hyundai'ler DMU olarak geçer. Zira cer motoru yoktur. Hidrolik transmisyon ile tekerlere güç aktarır (Voith T312bre).
TCDD makineleri hakkında bilgi için de şu siteyi kullanabilirsiniz: www.trainsofturkey.com

Not: Evet, DEMU varmış. Özür dilerim. İlk defa duydum. Vay benim trenciliğime? Ama Türkiye'de yokmuş  8) Mesajı Paylaş
Murat Tekin


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter