Dassault Falcon-5/6 İş Jeti

Başlatan canıtez, Tem 06, 2017, 11:47 ÖÖ

« önceki - sonraki »

canıtez

Tem 06, 2017, 11:47 ÖÖ Last Edit: Mar 01, 2018, 07:45 ÖÖ by canıtez
Fransız imalatçı Dassault'un yeni tasarıma sahip, çift motorlu iş jeti Falcon 5X ilk uçuşunu yaptı. Bordeaux-Mérignac tesislerinden havalanan uçak, Test Pilotları Philippe Deleume ve Philippe Rebourg kontrolünde 2 saat uçtu. İlk uçuşta Falcon 5X'in temel uçuş kumandaları test edildi.

Projedeki gecikmeye motor konusunda yapılan çalışmaların neden olduğunu söyleyen Dassault Aviation'ın CEO'su Eric Trappier, "Müşterilerimizi mağdur etmemek için bir an önce test uçuşlarına başlamamız gerekiyordu. Bu nedenle Safran'ın Silvercrest motorunun temel modeli ile uçuşumuzu gerçekleştirdik. Uçak 2020'de teslim edilmeye başlanacak." dedi.

Safran, Falcon 5X'te kullanılacak özelliğe sahip motoru 2018 başında Dassault'a teslim edilecek. Bu motorla testler Ocak 2018'ten itibaren başlaması planlanıyor.

YENİ KABİN, YÜKSEK PERFORMANS

CEO Trappier, Falcon 5X'te yeni bir kabin standardı sunduklarını belirterek "Konfor performans ve verimlilik bir arada sunuluyor. Müşterilerimiz daha küçük bir uçakta bile geniş kabin konforunu yaşayacak. Uzun menzillere de bu uçakla uçabilecek" diye konuştu.

EN YÜKSEK VE GENİŞ KABİN

İstanbul-New York arasında duraksız uçabilecek Falcon 5X'in koltuk kapasitesi 16'ya kadar çıkabiliyor. Özel jet, sınıfındaki jetler arasında en geniş kabine sahip. Özellikle uzun menzilde yüksek konfor sunacak Falcon 5X'in kabinin yüksekliği 1 metre 98 santimetre. Eni ise 2 metre 58 santimetre.

Dassault'un bir çok teknolojiyi savaş uçaklarından alarak Falcon 5X'e adapte etti. Bunların başında kokpitte iki pilotun da tüm uçuş verilerine HUD olarak adlandırılan özel ekrandan takip edebilmesi geliyor. Pilotlar, radyo altimetre dahil bütün verileri buradan görebilecek.

Uçağın bir başka artısı ise fly-by-wire olarak adlandırılan kablolu uçuş sistemi. Yeni nesil yolcu uçaklarında kullanılan bu sistem, pilotların daha iyi kumanda vermesini sağlıyor. Özel tasarım ile uçak düşük hızlarla pistlere yaklaşacak. Uçağın minimum yaklaşma hızı saatte 194 kilometre olacak. Falcon 5X, 1600 metrelik pistlerden kalkıp inebilecek.

YOLCULARI YORMAYACAK

Toplam 9 bin 630 kilometre menzile sahip uçak havada 11 saat kalabilecek. Bu tür uzun uçuşlarda yolcuların rahatı için her türlü konfor düşünüldü. Kabin basıncı uçuş sırasında normal yolcu uçaklarından çok daha aşağıda olacak. 1188 metrelik düşük basınç sayesinde yolcular uzun uçuşlardan daha az etkilenecek.

TAVANDA CAM VAR

İş jetinin girişinde daha iyi bir ışıklandırmanın sağlanması amacıyla üste özel bir cam konuldu. Böylelikle yolcular kabine girerken gün ışığına doymuş bir bölgeden geçecek. Ayrıca yanlardaki geniş camlar sayesinde kabin gün ışığına doyacak. Uçaktaki tüm eğlence sistemi, tablet bilgisayarlardan kontrol edilebilecek.

TEKNİK ÖZELLİKLER

Menzili: 9 bin 630 kilometre

Seyir yüksekliği: 15 bin 545 metre

Maksimum kalkış ağırlığı: 31 bin 570 kilogram

Motor: 2 adet Silvercrest Safran-Snecma

Motor itiş gücü: Her biri 11 bin 450 libre

Kabin hacmi: 50 metre küp

Kabin uzunluğu: 11 metre 80 santimetre

Kabin yüksekliği: 1 metre 98 santimetre

Kabin eni: 2 metre 58 santimetre

Bagaj hacmi: 4,4 metre küp

http://www.kokpit.aero/falcon-5x-ilk-ucusunu-yapti Mesajı Paylaş

canıtez

Dassault hem motoru, hem uçağın adını değiştirdi

Fransız imalatçı Dassault, Safran ile yaşadığı motor sorununun ardından Falcon 5X projesini geçen yıl sonunda iptal etmişti. Beklenen açıklama Dassault'tan bugün geldi. Motor olarak Pratt&Whitney Canada ile anlaşan şirket, yeni uçağının adının Falcon 6X olduğunu açıkladı.

Çift motorlu, 10 bin 186 kilometre menzilli, geniş kabinli uçak, uzun menzilli uçan iş adamlarına hem konfor hem de performans sunmayı planlıyor. İlk uçuşunu PW812D tipi motor ile 2021 başında yapacak Falcon 6X için sertifikasyon sürecinin 2022'de tamamlanması öngörülüyor.

Mach 0.90 (956 km/saat) sürate sahip olacak Falcon 6X, Los Angeles'tan Cenevre'ye, Moskova'dan New York'a, Pekin'den San Francisco'ya uçabilecek. Uçağın kanatları için farklı bir tasarıma giden Dassault, üçlü slat ve farklı flap-spoiler sistemini de hayata geçirecek. Böylelikle uçak, kısa pistlere inip kalkmanın yanı sıra seyir sırasında yüksek hızını da en az sürtünme ile elde edebilecek.

Rakiplerine göre yaklaşık 50 santimetre daha geniş kabine sahip uçak, bir önceki proje Falcon 5X'e göre 300 deniz mili yani 555 kilometre daha uzağa gidebilecek. Uçağın maksimum koltuk kapasitesi ise 16.

http://www.kokpit.aero/dassault-falcon6x-tanitti Mesajı Paylaş

Defence

Aslında bu tam da forumun "Ya bizde olsaydı?" bölümüne uygun bir başlık.

Fransız Dassault yeni bir iş jeti Projesine başladı: Falcon-5. Motor için Fransız Safran ile anlaştılar. Safran bu uçak için yeni bir motor geliştirmeye başladı. Ama evdeki hesap çarşıya uymadı ve proje bir kaç yıl gecikti. Dassault ise uçağın gelişimini bitirip Safran'dan gelecek olan motoru beklemeye başladı. Ama motor sürekli ertelendi. Safran, motor konusunda, bu yıl en az 2 yıllık bir gecikmenin daha söz konusu olduğunu açıklayınca Dassault projeyi iptal etti. Safran ile yaptığı anlaşma gereği Falcon-5 motorlarını Safran'dan almak yükümlülüğünden dolayı uçağın adını Falcon-6 yaparak motoru Pratt & Whitney'den alma yoluna gitti. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter