Güncelleniyor - Türk Savunma Sanayi: Kara Araçları (2017)

Başlatan Sabri Ünal, Haz 08, 2017, 10:05 ÖS

« önceki - sonraki »

Sabri Ünal

Haz 08, 2017, 10:05 ÖS Last Edit: Haz 10, 2017, 01:50 ÖS by Sabri Ünal
İlk İleti için Bkz: Türk Savunma Sanayi: Paletli Kara Araçları (http://sadfor.savtera.org/index.php?topic=1980.0) Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

#1
Haz 09, 2017, 01:24 ÖÖ Last Edit: Haz 22, 2017, 01:53 ÖÖ by Sabri Ünal
TODO: Özel Maksatlı Araçlar ve İç Güvenlik Araçları

* Özel Maksatlı Araçlar

-- SAMUR Seyyar Yüzücü Hücum Köprüsü - FNSS
-- AZMİM Amfibik Zırhlı Muharebe İstihkam İş Makinesi - FNSS
-- RAHVAN Uçak Çeker - 2. HİBM Komutanlığı - TSK(?)
-- Ejder Kunter - Zırhlı Kamyon

* İç Güvenlik Araçları

-- Otokar IS-V - Otokar
-- Otokar ZİGA - Otokar
-- Nurol TOMA - Nurol
-- Nurol Ejder TOMA - Nurol
-- Katmerciler Unimog TOMA - Katmerciler
-- Katmerciler TOMA - Katmerciler
-- Katmerciler - Zırhlı Ambulans



Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

#2
Haz 22, 2017, 09:00 ÖS Last Edit: Bugün, 01:30 ÖÖ by Sabri Ünal
Gelecek Makaleler:

1) Kara araçları için insansız ve insanlı kule çözümleri

-- bir kaç tanesini yukarıda listeledim, ama insanlı kule çözümlerini de atlamamak gerekiyor

2) Özel Maksatlı Araçlar ve İç Güvenlik Araçları

-- bir kaç tanesi üstte listelenmiştir

3) insansız kara araçları yani İKA'lar ve uzaktan kumandalı her türlü araç

-- best group tosun vs bu kategoride saymayı düşünüyorum, çünkü biraz ika sınıfına giriyor

4) kara araçları için üretilmiş alt sistemler

-- yani motor transmisyon, run flat lastikler, yangın söndürme ve iklimlendirme sistemi, çeki ve kendini kurtarma sistemi vs. (bu kısmı fazla kasmamayı da düşünüyorum, sadece bilinsin istiyorum) Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

Kara Araçları İçin Kule Sistemleri

KESKİN UKKS - Otokar
MIZRAK UKKS - Otokar
ÜÇOK - Otokar
BAŞOK - Otokar
BOZOK - Otokar

TEBER-30 / İki Kişilik Kule - FNSS
TEBER-30/35 / Uzaktan Kumandalı Kule - FNSS
UKTK / Uzaktan Kumandalı Tanksavar Kulesi - FNSS
Saber 25 / Tek Kişilik Kule - FNSS

Pence
Sarp
Sarp Dual
Sarp L
Sarp + Antitank ?

Cirit - ??
İgla Atıcı Sistem - ??
Lazer Silahı - ?? Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

#4
Bugün, 01:44 ÖÖ Last Edit: Bugün, 01:53 ÖÖ by Sabri Ünal
SSM Savunma Ürünleri Kataloğu 2015-2016'ya göre eklenebilecek ürünler.


MERCEDES-BENZ UNIMOG U 4000 / 2,5 TON Tekerlekli Araç

Mercedes Benz lisansıyla Koluman tarafından üretilmektedir.

Ağırlıklı olarak personel taşıyıcı olarak kullanıldığı gibi şelter taşıyıcı, seyyar tamirhane, radar sistemleri ve karıştırma donanımları ile entegre edilmiş olarak kullanılır. Azami yüklü ağırlığı 7,5 ton'dur. Motor gücü 177, şanzımanı manuel veya otomatik olarak, 8 ileri 6 geri vites sayısı mevcuttur. 4x4 ve 4x2 tahrik konumlarına her türlü hızda geçiş mümkündür. Akslar portal tipte süspansiyon sistemi helezon yaylı ve teleskopik amortisördür. Ayrıca ön ve arka denge viraj çubuk kolları bulunmaktadır. %100 meyil tırmanır, statik durumda 38o, dinamik durumda 16.5o yan eğim açısına sahiptir. Yaklaşma açısı 41o, uzaklaşma açısı 45o dir. Karın altı yüksekliği 42 cm olup, donanımsız 80 cm, donanımlı 120 cm sudan geçer. Demiryolu gabarisine uygun olup, C130 ve A40OM uçakları ile taşınabilir. (SSM Katalog 2015-2016'dan alıntıdır)

VAKUMLU PİST SÜPÜRGE ARACI /

Hava Kuvvetleri Komutanlýðý'nýn havaalanlarý için imal edilmiþtir. Mercedes-Benz Axor 2529 CD 6x2 þasi araç üzerine 9m3 kapasiteli süpürge aracýdýr. Sasi aracýn motor gücü 286 PS. Üstyapý motorunun gücü ise 28O PS'dir. Þasi aracýn þanzumanýnda 9 ileri 1 geri vites mevcuttur. Aracý azami yüklü aðýrlýðý 25.000 kg'dýr. Kapalý devre hidrolik sistemle tahrik edilen süpürge üstyapýsý, 3500mm süpürme geniþliðine sahip olup, temizleme kapasitesi 20 km/h çalýþma hýzýnda en az 70.000 m2/h'dir. Ayrýca fan emiþ kapasitesi en az 540 m3/dak'dýr. Süpürge üstyapýsýnda ayrýca araç önünde mýknatýs, sað ve sol yanlarda üfleme donanýmý mevcuttur.  (SSM Katalog 2015-2016'dan alıntıdır)

20.000 LT UÇAK AKARYAKIT ÝKMAL TANKERÝ

Hava Kuvvetleri Komutanlýðýnýn Havaalanlarýnda uçaklarý ikmal etmek amacýyla imal edilmiþtir. Mercedes-Benz Axor model þasi aracýn azami yüklü aðýrlýðý 30 tondur. 286 PS motor ve 9 ileri 1 geri þanzuman ile donatýlmýþtýr. Araç 6x4 tahrik kabiliyetindedir. Üstyapý; Alüminyum alaþýmlý malzemeden, 4 adet dalgakýranlý, 20.000 lt faydalý hacimli, dip dolum üniteli tanka sahiptir. Pompa kapasitesi 2500 L/dak'dýr. Elektrik donanýmý NFPA - 407 standartýna uygun üretilmiþtir. Komuta kontrol kabini alüminyum karkaslar kullanýlarak hafifletilmiþ olarak üretilmiþtir.  (SSM Katalog 2015-2016'dan alıntıdır)

TANK TAÞIYICI ARAÇ VE RÖMORKU

Scania çekici aracının arkasına tank taşımaya uygun romork üretilmiş halidir. Romork lisans altı üretim değildir inşallah ???


20.000LT UÇAK AKARYAKIT ÝKMAL TANKERÝ

BMC 827

Ürün askeri uçak ve helikopterlerine yakýt ikmali için kullanýlmaktadýr. Þasi araç yüklü kapasitesi 30 ton; çelik sürücü kabini 3kiþilik,motor gücü 300PS, þanzýmaný 9 viteslidir. Araç 6x4 çekiþ kabiliyetinde; süspansiyon sistemi yaprak yay, amortisör ve viraj denge çubuðu ile donatýlmýþ; arka dingil grubu bugi sistemlidir. Baðýmsýz kabin ýsýtýcýsý ve klimasý olan araca ABS fren sistemi ve retarder takýlabilir. Üst yapý alüminyumdan yapýlmýþ 20.000lt kapasitesindeki tank, 600GPM (2271 lt/dk) kapasitesinde pompa, API standartlarýna uygun yakýt filtresi, hortum ve otomatik makaralarý, yakýt tabancalarý/adaptörleri, otomatik yangýn söndürme sistemi ve topraklama sistemlerine sahiptir. Üstyapýlý araç NFPA-407 standartlarýna uygun olup C-130 uçaðýnda taþýnabilir.

---------------------

(tekerlekli araçlar listesine eklenebilir)

ZIRHLI KAMYON 4X4

EJDER Zýrhlý Kamyon 4x4, tam baðýmsýz süspansiyon sistemi ve 4x4 çekiþ özelliðiyle yüksek hareket kabiliyet kabiliyetine sahip çok amaçlý bir platformdur. EJDER Zýrhlý Kamyon 4x4 her türlü hava ve arazi koþulundaki üstün beka, hareket kabiliyeti ve ergonomi özellikleri ile gerek askeri gerekse adli kolluk güçlerinin meskun ve kýrsal alanlardaki harekat ihtiyaçlarý için ideal bir çözüm oluþturmaktadýr. Þasi dahil olmak üzere tamamý ile Nurol Makina'nýn özgün tasarýmý olan ve balistik korumaya haiz Ejder Zýrhlý Kamyon 4x4, üstün taktik kabiliyetleri ve geliþme potansiyeli ile sivil kullanýmlar da dahil olmak üzere deðiþik görev ve harekat alanlarýnda kullaným için çok yönlü seçenek sunmaktadýr.

BMC Zırhlı Kamyon

-- Toma üretimi için olduğu kadar farklı amaçlar için de kullanılmaya müsaittir. BMC 380 aracının kabininin zırhlandırılmasıyla ortaya çıkmış bir türevidir (tahminen)

Otokar Zırhlı Kamyon (Otokar ISV aracı için zırhlandırılmış araç esas alınabilir)

Katmerciler Zırhlı Kamyon (toma kasası) olabilir.
Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter