Tank Taşıyıcı Araç ve Römorku ile Taşıyıcı Araçlar Projeleri

Başlatan warrior, May 25, 2017, 07:05 ÖS

« önceki - sonraki »

BETONBEY

Üzerine ne koyacaklar bakalım... Mesajı Paylaş

ocay

Bu ihale de BMC'ye gitmiş diyorlar..doğru mu? Mesajı Paylaş

malpsoy

BMC'nin zırhlı kamyonu

Mesajı Paylaş

S_S

Sonunda BMC'ye doğru ihaleyi verdiler demek :D

Kirpi , kamyon ve dizel güç grubu ailesi geliştirme ile sınırlı kalsa kimse BMC' den irite olmazdı.

@ocay

Hocam diğer ihalelerde bu kadar kayrilma olmasa bu ihale neden BMC'ye gitti der miydin Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Bu ihale %100 doğru yere gidiyor. Bu tam BMC'nin işi. Zaten sektörde de bir tane eleştiri duymadım. Keşke her ihale bunun gibi  yetenek ve kabiliyetler göz önüne alınarak verilse...

Umarım BMC daha önce başlayıp yarım kalan 8x8 ve 10x10 çekici işime de devam eder. Herkes biliyor ki bu ülkenin milli kamyon ve çekici üreticisi BMC'dir... Mesajı Paylaş

gucluak

#20
Haz 25, 2018, 06:59 ÖS Last Edit: Haz 25, 2018, 08:48 ÖS by gucluak
Bu ihaleye BMC teklif vermedi diye biliyorum..


Tümosan, kendi konusunda dünyanın ve Avrupa'nın önde gelen firmalarından VOLAT ile işbirliğine giriyor..
Konya'da faaliyet gösteren Tümosan; mevcut üretimini farklı sınıflardaki araçlarla çeşitlendirmek istiyor.Bir traktör ve motor imalatçısı olan firma, motor üretimini geliştirmek ve çeşitlendirmeyle beraber 4×4 ve 6×6 yürüyüş düzeninde zırhlı araçlar üzerinde çalışıyor.. Geçtiğimiz İDEF'17'de ise 4×4 özelliğinde zırhlı savunma aracını sergileyerek savunma sanayiinde etkin olmak istediğini gösteren firma,
tank ve füze taşıyıcı araç konusuna da ilgisiz kalmıyor..



TÜMOSAN, kamyon ve çekici mi üretecek?

Kurulduğunda bir devlet kurumu olan firma, özelleştirilmiş olup günümüzde traktör, motor, elektrikli ve dizel motora sahip forklift imal ediyor.Tank motoru, zırhlı araç gibi yerli projelere imza atmak isteyen Tümosan; Beyaz Rusya'nın ağır ticari ve savunma araçları imal eden VOLAT adlı şirketiyle karşılıklı gizlilik içeren bir anlaşma yaptı.

60 yıldan fazla bir geçmişe sahip kuruluş, her türlü iklim ve zorlu arazi şartlarda sivil yük ve askeri amaçlar için araç üretiyor.Dünyanın bir çok yerinde kullanılan Volat araçları, Rusya'nın en kuzeyindeki buzlu yollarda olduğu kadar Ortadoğu'nun sıcak çöllerinde de başarıyla görev yapıyor.

1954'te Minsk'te MAZ (Minski Automabilny Zavod) olarak hayata başlayan kurumdan, madencilik, tank, füze gibi ağır yükler taşıyan araçların üretim birimi MZKT adını alarak ayrıldı.Günümüzde ise Volat adıyla üretimine devam ediyor.



VOLAT, çok farklı güç ve yapıda araç üretiyor. Başlıca 6001, 6922, 7930, 543, 8021, 6527 Serilerini imal ederken Yeni MZKT-750440 şirketin en modern aracı olarak görünüyor.




TSK VE VOLAT HİKAYESİ

Rusya'dan Volant marka 40 kamyon alındı. Rusya Türkiye'ye yaptığı satışın ardından kamyonların üretimine son verdi. Sık sık arızalanan ve tekeri patlayan kamyonlara lastik ve yedek parça bulunamadı. 21'i hurdaya çıkarıldı.
Rusya'dan alınan "tank taşıyıcısı" Volant kamyonların altından komedi gibi bir skandal çıktı. Dönemin Genelkurmay Başkanı Hüseyin Kıvrıkoğlu ile Milli Savunma Bakanlığı'nın onayları ile Rusya'dan 1998 ve 2000 yıllarında alınan dev tank taşıyıcı Volat marka 40 kamyonun, "**lastikleri**" üretilmediği için kısa bir süre sonra kullanılamaz hale geldiği öğrenildi. 40 kamyondan 21'i tamamen çürüğe çıkarılırken 19'unun da hurdaya ayrılma işlemleri sürüyor. Rusya'dan kamyon alımının hikayesi şöyle:
**Bize sattılar, üretimi bitirdiler**
Star'ın haberine göre; 55. Hükümet döneminde, TEKEL'in elindeki tütünlerle ilgili Rusya ile anlaşma yapıldı. Anlaşma ile, TEKEL'in tütünlerinin Rusya'ya satılması karşılığında, Rusya'dan tank taşıyıcısı olarak 40 adet Volat marka kamyon alındı. Alımlar kademeli olarak gerçekleştirildi. 1998 ve 2000 modellerden oluşan 40 adet kamyonda, 16 ve 18'er lastik bulunuyor ve savunma sanayinde üretilen en büyük kamyonlar olarak biliniyor.
Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na bağlı birliklere teslim edilen Volat marka kamyonlarda, kısa bir süre sonra sorunlar çıkmaya başladı. En büyük sıkıntı ise lastiklerin patlaması ve bir daha da tamir edilmemesinde yaşandı. Bunun üzerine, Rusya'ya kamyonlar için yeni lastik siparişi verildi. Rusya ise, söz konusu kamyonların artık üretilmediğini, lastiklerin boyutları gönderilirse özel olarak üretilebileceğini Türkiye'ye bildirdi.
**Kamyona kepçe lastiği takıldı**
Rusya'ya, lastiklerin ölçüsü alınarak sipariş verildi. Rusya'nın siparişler üzerine ürettiği lastikler ise, kamyonlara uymadı. TSK da kamyonlara, dozer gibi iş makinelerinin lastiklerini takarak kullanma formülünü geliştirdi. Lastikler kamyonlara uymadığı için bu kez, araçların direksiyon sistemleri ve diğer kısımları bozuldu. Kamyonlar üretilmediği için, Rusya'dan yedek parçada bulunamadı. Türkiye'ye yaklaşık 1.5 milyon liraya mal olan 40 dev kamyon kademeli olarak hurdaya çıkarılmaya başlandı. 21 kamyon çürüğe ayrılarak parçalandı. Geri kalanları ile ilgili işlemler devam ediyor.





Anadolu Isuzu Tatra ile yeni kamyon üretecek

Yerli otomobil projesindeki beş babayiğitten biri olan Anadolu Isuzu'dan dün akşam KAP'a yapılan açıklamaya göre beş yıl süreli anlaşma kapsamında yeni bir ürün grubu üretilecek. Şasi alt yapısı Tatra'dan tedarik edilecek, şasi ve araç üst yapısı Anadolu Isuzu bünyesinde tamamlanacak. Açıklamaya göre anlaşma Tatra'dan yapılacak alım konusunda herhangi bir tutar içermiyor. Şirket'ten konu ile ilgili KAP'a yapılan açıklamada şu bilgiler verildi: "Şirketimiz Çekya'da yerleşik Tatra Export s.r.o ile lojistik amaçlı ağır kamyon üretimine yönelik olarak işbirliği anlaşması (Vehicle Assembly Cooperation Agreement) imzalamıştır. Anlaşma kapsamında üretilecek yeni ürün grubuna ilişkin şasi alt yapısının Tatra Export s.r.o.'dan tedarik edilmesi, şasi ve araç üst yapısının Şirketimiz bünyesinde tamamlanması ve üretilen araçların ağırlıklı olarak Türkiye pazarına satılması planlanmaktadır. 5 yıllık bir süre zarfı için imzalanmış olan anlaşmada, Tatra Export s.r.o.'dan yapılacak alım konusunda herhangi bir tutar yer almamaktadır."




Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter