Bozankaya

Başlatan Traverten, Nis 26, 2017, 04:22 ÖS

« önceki - sonraki »

Traverten

Elazığ'da ELBÜS'ler Görücüye Çıktı

Şehir içi toplu taşımada konfor, hız ve yüksek kalite standartlarında hizmet verecek yüzde yüz yerli elektrikli otobüsler, görücüye çıktı

ELBÜS'lerin tanıtımını yapmak üzere basın mensuplarıyla bir araya gelen Elazığ Belediye Başkanı Mücahit Yanılmaz araçların test sürüşünü de bizzat kendisi yaptı.

Elektrikli Ticari Araçlar ve Raylı Sistemler Üretim firması sahibi Murat Bozankaya ile birlikte ELBÜS'lere ilişkin açıklamalarda bulunan Başkan Yanılmaz, çevreye zarar vermeyen ve enerji tasarrufu sağlayan ELBÜS'lerin Türk mühendisler tarafından yapıldığını ve yüzde yüz yerli ve milli olduğunu belirtti.

BAŞKAN YANILMAZ: "ELAZIĞ İÇİN ÖZEL ÜRETİLDİ"
Elektrikli, şarjlı, körüklü, bataryalı ve şehir içi taşımacılığında sıfır emisyona sahip otobüslerin, Elazığ için özel üretildiğini ve dünyada ilk olarak Elazığ'da kullanıma başlanacağını belirten Başkan Yanılmaz, ELBÜS'lerin en büyük özelliğinin ise Türk mühendisler tarafından dizayn edilip üretilmesi olduğunu söyledi.

"150 KİŞİ KAPASİTELİ"
Araçların 18 metre uzunluğunda ve 150 yolcu taşıma kapasitesine sahip olduğunu vurgulayan Başkan Yanılmaz, koltukların da son derece konforlu olduğunu ve araçların her akşam yıkanarak gerekli hijyenin sağlanacağını kaydetti.

"3 SAATLİK ŞARJ İLE 400 KM YOL GİDİYOR"
Araçların gece 3 saatlik şarj ile 400 kilometre yol gidebileceğini kaydeden Başkan Yanılmaz, şehir içi ulaşımda bir otobüsün alabileceği ideal rakamın ise normal şartlarda 300 km olduğunu ve ELBÜS'lerin çok tasarruflu olduğunu kaydetti.

"GÜZERGÂH DOĞUKENT ŞEHİR HASTANESİ-İLETİŞİM FAKÜLTESİ ARASI"
ELBÜS'lerin Doğukent Şehir Hastanesi ile İletişim Fakültesi arasında sefer düzenleyeceğini belirten Başkan Yanılmaz, sözlerine şu şekilde devam etti: "seferler Hilalkent'ten gelindiğinde Malatya Caddesi, Zübeyde Hanım Caddesi, Valifahribey, Hürriyet Caddesi, Ali Rıza Septioğlu Bulvarı, Yaşar Doğu Bulvarı, Seyda Molla Bahri bulvarı ve Hayır Çarşısı önünde bitecek. Geri dönüşte ise Ali Rıza Septioğlu Bulvarı'ndan geldikten sonra Necdet Doğan Caddesi'nden Beyaz Çeşme'nin oraya çıkacak. Sonra Yeni Cami'nin oradan İzzetpaşa Camisine ve Gazi Caddesi'ne çıkacak. Sonra Zübeyde Hanım Caddesi'nden devam edecek."

"HAZİRAN AYI SONUNA KADAR ÜCRETSİZ TAŞIMA HİZMETİ"
Cuma günü hizmet vermeye başlayacak ELBÜS'lerin Elazığlılara hayırlı olmasını dileyen Başkan Yanılmaz, araçların haziran ayı sonuna kadar ücretsiz yolcu taşıyacağını, hazirandan sonra ise ücretli olacağını kaydetti.

"ELBÜS GÜZERGÂHINA ARAÇ PARKI YASAK"
Elazığ Belediyesi tarafından ELBÜS güzergâhı boyunca yapılan sarı çizgilerin araçlar tarafından ihlal edilmemesi hususunda emniyet müdürlüğü trafik birimi ve zabıta görevlilerinin gerekli önlemleri alacağını belirten Başkan Yanılmaz, ELBÜS'lerin hızını yavaşlatacak hatalı park yapımlarını engelleyeceklerini belirtti.

"HEMŞERİLERİMİZİN DUYARLILIĞINA GÜVENİYORUM"
ELBÜS güzergâhına hatalı araç parklarını önlemek için gerekli tedbirleri alacaklarını belirten Başkan Yanılmaz, vatandaşlara özel çağrıda bulunarak, "inanıyorum ki hemşerilerimizde bu konuda gerekli hassasiyeti ve duyarlılığı göstereceklerdir. Şimdiden kendilerine çok teşekkür ediyorum" dedi.

"ELBÜS'LERİN KISA SÜRELİ GECİKME SEBEBİ ÜRETİCİ FİRMADA ÇIKAN YANGINDIR"
ELBÜS'lerin Elazığ'a geliş tarihiyle ilgili olarak daha önce 23 Nisan tarihini belirleyen Başkan Yanılmaz, "Bizlerde üretici firmadan aldığımız tarihe göre 23 Nisanı belirlemiştik. O tarihte çifte bayram yaşayacaktık. Bizlerde imalatçı firmanın bizler verdiği bilgiyi sizlere aktarmıştık. Ancak firmanın Almanya'daki fabrikasında şanssız bir yangın olayı çıktı. İyi toparladılar. O yangınla birlikte süre biraz gecikti. Bizim 15 araç siparişimiz vardı şuan da 6 tanesi fiilen başladı. Diğer araçlarda geldikçe öncekilere takviye yapacağız" dedi.

MURAT BOZANKAYA: "20 ELEKTRİKLİ ARACIN YAKTIĞINI BİR ADET DİZEL ARACI YAKIYOR"
ELBÜS'lerin üretici firması olan Bozankaya Anonim Şirketi'nin sahibi hemşerimiz Murat Bozankaya Başkan Yanılmaz ile birlikte ELBÜS'lere ilişkin bir takım teknik bilgiler verdi. ELBÜS'lerin çevre dostu olduğunu belirten Murat Bozankaya sözlerine şu şekilde devam etti: "Yakıt konusunda bir karşılaştırma yaptığımızda 20 tane elektrikli aracın yaktığı yakıtı bir tane dizel araç yakıyor. Bunun çıkarttığı karbondioksiti de göz önüne aldığımızda bizim elektrikli araçlarımızın böyle bir konumda olmadığını ve şehre sağladığı katkıyı görüyoruz."

"DİĞER ARAÇLARA GÖRE MASRAFI ÇOK AZ"
ELBÜS'lerin bakım olarak diğer araçlara göre çok daha az bir masraf gerektirdiğini belirten Bozankaya, temizlikten yakıta her anlamda çok daha tasarruflu bir araç olduğunu kaydetti. Araçların en büyük özelliklerinden bir tanesinin de arka iki aksında bulunan 4 motor olduğunu belirten Bozankaya, çekiş gücünün 4 motor tarafından 2 aks ile yapıldığını ve araca dört çeker denilebileceğini kaydetti.

Başkan Yanılmaz test sürüşü sonrası kendisine soru yönelten gazeteci ve vatandaşlara ELBÜS'ler ile ilgili fikirlerini almak üzere mikrofon yönelterek görüşlerini dinledi.

http://www.rayhaber.com/2018/06/elazigda-elbusler-gorucuye-cikti/ Mesajı Paylaş

Traverten

Türkiye'nin İlk Metro İhracatı Haziran Sonunda Yola Çıkıyor

Bangkok Green Line metro projesi kapsamında Siemens Mobility ortaklığıyla her biri 4 vagondan oluşan 22 metro tren setinin üretimini üstlenen Bozankaya, ilk metro aracını düzenlenen törenle takdim etti.

Yerli üretici Bozankaya, Siemens Mobility konsorsiyumuyla birlikte 2016 yılında kazandığı Tayland Metrosu Green Line Metro ihalesi için Ankara'da ürettiği metroları üretim bandından indirdi. İlk metro ihracatı ise Haziran ayı sonunda başlayacak.

Türkiye'den ilk metro ihracatı için düzenlenen törene, Bangkok Valisi Aswin Kwanmuang, Bangkok Toplu Taşıma Sistemleri Kamu Hizmetleri Şirketi'nin (BTS) üst düzey yöneticileri ve Siemens Mobility üst düzey yetkilileri katıldı.

Tayland'ın Green Line Metro ihalesi 2016 yılında düzenlenmiş ve Siemens Mobility Bozankaya konsorsiyumu kazanmıştı. Aradan geçen 25 ayda ihale kapsamındaki ilk metro aracının üretimi tamamlandı. İlk aracın üretim bandından indirilmesine ilişkin törende konuşan Bozankaya A.Ş. kurucusu ve sahibi Murat Bozankaya, firma olarak uluslararası projelerde Türkiye'yi temsil etmekten gurur duyduklarını söyledi.

Aynı zamanda Cumhuriyet tarihinin ilk metro ihracatını gerçekleştirmenin de ayrı bir gurur kaynağı olduğunun altını çizen murat Bozankaya, "Bu projeyle birlikte Türkiye'nin ihracatına doğrudan katkıda bulunduğumuz için de çok mutluyuz. Türkiye'nin dost ülkesi Tayland'da ulaşım projelerimize devam edeceğiz" dedi.

Bu projeyi tamamladıktan sonra Mavi Hat Metro Projesi için üretime başlayacaklarını dile getiren Bozankaya, bu proje ile birlikte 40 milyon Avro'dan fazla döviz girdisi sağlayarak ülke ekonomisine katkıda bulunacaklarını anlattı.

Green Line Metro projesinin Türkiye'den Tayland'a bugüne kadar yapılan en büyük ihracat olacağına değinen Murat Bozankaya, Türkiye'nin en büyük ve en modern raylı ulaşım sistemleri üretim merkezine 50 milyon Euro'dan fazla yatırım yaptıklarını bildirdi.

Araçların iç tasarımını, Siemens'in Bangkok'ta kendini ispatlamış tasarımına bağlı kalarak gerçekleştirdiklerini ifade eden Bozankaya, şu bilgileri verdi:
"Cer sistemi ve boji gibi komponentlerin Siemens tarafından sağlandığı projede, Bozankaya, şasi üretiminden statik devreye alma işlemlerine kadar tüm üretimi üstleniyor."

Ağırlığı 140 ton olan metro treninin Haziran ayı sonunda Ankara'daki fabrikadan yola çıkacağını belirten Murat Bozankaya, bunun Borusan-Gemlik limanından gemiye yüklenerek 6 hafta sonra Laem Chabang limanına ulaşacağını ifade etti.

Bozankaya, Green Line Metro hattındaki test sürüşleri de dahil olmak üzere Bangkok'taki tüm testler tamamlandığında Bangkok Toplu Taşıma Sistemleri Kamu Hizmetleri Şirketi'nin (BTS) "kullanıma hazır" raporunun Aralık 2018'de verilmesinin öngörüldüğünü vurguladı.

Bozankaya'nın Siemens Mobility ile kurduğu konsorsiyumla yüklenici olduğu Tayland'ın başkenti Bangkok için yapılan Green Line Projesi, 68.25 kilometre hat uzunluğu ve bu hat üzerinde yer alacak 59 metro istasyonundan oluşacak. Bu hatta hizmet verecek olan 22 trenin her biri 4 metro aracından oluşacak. Tek seferde bin 572 yolcu taşıma kapasitesine sahip olan metroların son teslimatı 2019 yılı içinde olacak. Bozankaya, bu projenin ardından Bangkok'taki ikinci bir müşteriye 105 metro treni teslimatı için tekrar Siemens Mobility ile işbirliğine gidecek.

http://www.rayhaber.com/2018/06/turkiyenin-ilk-metro-ihracati-haziran-sonunda-yola-cikiyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Yerli ve Milli Marka Tramvayımız: "Kayseri Talas"

Yüzde 100 alçak tabanlı yerli ve milli Talas marka 30 adet Bozankaya tramvayı Kayseri de hizmet veriyor. Türk mühendislerince yüzde 100 yerli tasarım ile üretilen tramvaylar da yüzde 60 yerli malı kullanıldı.

Kayseri'de toplu taşımada kullanılmak üzere daha önce İtalya'dan ithal edilen ve tanesi 2.3 milyon Eura'ya mal olan tramvay yerine Türkiye'de üretilen ve tanesi 1.4 milyon Eura'ya mal olan araçların alınmasıyla 30 araçlık filoda yaklaşık 127 milyon lira tasarruf edildi.

Bozankaya'nın Ankara'da üretilen alçak tabanlı ve 33 metre uzunluğundaki çift yönlü tramvayları, Türkiye'de kendi sınıfında en yüksek yolcu kapasitesine sahip araçlar olma özelliğini taşıyor. Aynı zamanda Türkiye'de bugüne kadar gerçekleştirilen satın alma maliyeti en ucuz tramvay projesi olmasıyla da önem taşıyor. Bozankaya'nın geliştirdiği tramvay, geniş ve ferah iç mekânı ile oturan 66 kişi olmak üzere, toplam 392 kişilik yüksek yolcu kapasitesi sunuyor. Her iki tarafta altışar kapı ile toplam 12 kapıya sahip olan araçlarda bu kapılar sayesinde daha hızlı yolcu iniş-biniş sirkülâsyonu yapılabiliyor. Bojilerde gerçek aks kullanımı ile düşük bakım maliyetleri ve bakım kolaylığı sağlanıyor. Ayrıca her motor için bir inverter kullanarak yüksek verimlilik ve süreklilik sunuluyor. Satın alma maliyetlerinin uygun olmasının yanı sıra yerli üretim ile daha düşük maliyette ve kısa zamanda yedek parça ve servis sunulması imkanı veriliyor.

Alçak tabanlı ve 33 metre uzunluğundaki çift yönlü tramvaylar, Türkiye'de kendi sınıfında en yüksek yolcu kapasitesine sahip araçlar olma özelliğini taşımaktadır. Aynı zamanda Türkiye'de bugüne kadar gerçekleştirilen satın alma maliyeti en uygun tramvay projesi olmasıyla da önem taşımaktadır.

2017 yılında yerli tramvaylar ile yaklaşık 8.5 milyon toplamda ise şimdiye kadar 12 milyon yolcu taşındı.

Kayseri Büyükşehir Belediyesi bu projeyle Eylül 2017 tarihinde Ulaştırma Platformu tarafından "Akıllı Ulaşım Sistemleri Başarılı Kurum ödülü" almıştır.

http://www.rayhaber.com/2018/08/yerli-ve-milli-marka-tramvayimiz-talas/ Mesajı Paylaş

Traverten

Yerli ve Milli TCV Marka Trambüslerimiz

Gücünü yol boyunca asılı elektrikli kataner sisteminden alan, elektrik hattının olmadığı yerlerde batarya sistemi ile şarj olan, Raylı sistem gövdesine sahip olması sebebiyle yolcu kapasitesi yüksek, Raylı sistem altyapısına gereksinimi olmadığından altyapı maliyeti düşük ve karayolunu kullanması sebebiyle rota özgürlüğüne sahip elektrikli otobüslerdir. Trambüslerin yurt dışındaki adı troleybüs'tür.

Trambüsler, tramvaylarla büyük benzerlik gösterir. Ancak tramvaylar raylardan hareket ederken trambüsler tekerlekleri ile hareket ederler. Trambüs ile raylı sistemlere yakın bir yolcu kapasitesi sağlamak mümkündür. 18-21-24-30 metre gibi alternatif uzunluklarda üretilebilen trambüsün, teknik olarak tramvay sistemleri ile benzerlikleri olmasına rağmen, ilk yatırım maliyetleri çok daha düşüktür. Trambüs, motor ve aktarma organlarının ek yer kaplamadığı ve araç uzunluklarının pratikte 30 metreye kadar çıkabildiği araçlar olduğundan, aynı uzunluktaki konvansiyonel dizel motorlu araçlara kıyasla, daha yüksek yolcu taşıma kapasitesine sahiptir. Özellikle eğimin %6'dan fazla olduğu kısımlarda, raylı sistem araçları zorlanabileceğinden, yüksek eğimli bölgelerde trambüs sistemleri daha avantajlıdır ve %18'e varan eğimleri rahatlıkla çıkabilmektedir.

Araçlar aynı otobüs gibi üretilmiş olmakla birlikte, araçlar 400 voltun üzerinde düz akımla çalışan elektrik motoruyla hareket ediyor. Trambüs motorları maksimum seviyede sessiz ve güçlüdür. Araçlarda debriyaj ve gaz pedalı bulunmaz ve gaz pedalı yerine, akım geçişini ayarlayarak hızı yükselten reosta adı verilen özel bir pedal bulunur. Trambüsler, bataryaları sayesinde yol çalışmalarından, elektrik kesintilerinden ve araç üstünde bulunan kabloların temassızlığından etkilenmezler.

Tramvay-Metro-Trambüs ile konvansiyonel otobüsler arasındaki en önemli fark, birden fazla akstan tahrikli olmalarıdır. Elektrikli motorlarda birden fazla motor beraber sürülebilir ve kontrol edilebilir olduğundan, birden fazla akstan tahrik verilebilmekte ve aktarma organları zorlanmamaktadır.

Trambüs, günümüzde kullanılan diğer toplu taşıma araçlarına kıyasla; yolcu kapasitesi, enerji tüketimi, çevreye duyarlılığı ve modern yüzü ile bir adım öne çıkmaktadır. Toplam ağırlığı 40 tona yaklaşan konvansiyonel araçlara göre, enerji tasarrufunda yaklaşık %75'e varan avantaj sağlamaktadır.

Bozankaya Trambus, elektrikli, yolcu taşıma kapasitesi yüksek, enerji tüketiminde ekonomik ve çevre dostu olan modern çağın yeni toplu ulaşım aracıdır. İlk yatırım maliyetinin düşüklüğü ile öne çıkan Bozankaya Trambus, yolcular için kaliteli ve güvenli bir ulaşım sağlamaktadır. Sıfır emisyon ilkesi ile çalışan Bozankaya Trambus, çevreye duyarlılık konusunda öncülük etmektedir.

Trambüsler ülkemizde ilk defa 11 Mart 2015'te Malatyada kullanılmaya başlamıştır. Bozankaya Şirketi tarafından Malatya için üretilen 22 adet yerli trambüs modern teknolojilerle donatılmıştır. Elektrik kesintisi olduğunda Trambüsler mevcut bataryaları ile 400 km gidebiliyor. Malatya'da hizmet veren trambüsler 80 km hıza sahip.

Malatya'dan sonra Şanlı Urfa belediyesi de Bozankaya firmasından 25 m. Uzunluğunda ve 270 yolcu kapasitesine sahip yeni nesil 12 adet Trambüs alımına karar vermiş ve Eylül 2018 tarihinde hizmete başlaması planlanmıştır.

http://www.rayhaber.com/2018/08/yerli-ve-milli-tcv-marka-trambuslerimiz/ Mesajı Paylaş

HDS

Firma aslında ciddi mühendislik işini Almanya'da yaptırıyor. Kıymetli bir firma. Keşke şu %100 yerli milli geyiklerine girmese zira hiç değil. Adamın Almanya'daki firmasında yapılıyor bir çok iş. Çoğu komponent de yabancı. Siemens ağırlıklılar.

İyi iş çıkarttılar. Biz onları bu halleri ile de bağrımıza basarız oysa. Mesajı Paylaş

hergeleci

ARGE'leri Almanya'da. Burada ne yaptiklari bile belli degil ama yerliyim diye ihalelere giriyorlar. Sonra sinai haklari bize ait diye atarlaniyorlar...

Ilk is o yerli ve milli laflarinin devlet tarafindan tanimlanmasi. Ihalelerde gercek yerli katki oranina bakilip ona gore karar verilmesi. Yerli urun pahali bile olsa para iceride kaliyorsa daha ucuza gelir veya en azindan daha stratejik olur. Lakin kagit ustunde bu kurallari koyup uygulayacak kapasite bile yok...
Mesajı Paylaş

matmat26

#21
Ağu 28, 2018, 10:48 ÖS Last Edit: Ağu 28, 2018, 11:01 ÖS by matmat26
Bozankaya zaten ilk olarak Alaman şirketini satin alarak bu işlere giriyor.

Almanya da ARGE varda Tr de yokmu? Var.

Almanya'da yetismis personel, teknoloji ulaşılabilirlik daha yüksek. Hazir şirketi almış personeli yetişmiş, çarkı dümeni döndürüyor.. oradan hopp Türkiye'yi de nasiplendiriyor.


Adam memlekette olmayanı üretiyor. Teknolojiyi buralara akitiyor. Üretimi kaydiriyor filan flan..


Bu topraklarda, suyun üzerinde kalma mücadelesi veriyor. Ki belli ki zor olanı yapmaya çalışıyor. Yapıyor da.

Gitti konya belediyesi 250 milyon Euro skodaya d.maldi.. kimse bunu konuşmuyor.

Bozankaya yok yerli yok milli ... belki yuzde 65den de fazla ulke ekonomisine katkisi var. Hem ucuza satiyor hemde %65 parayi bu topraklarda tutuyor.. insan calistirip yetiştiriyor .. eğitiyor, öğretiyor, bilgi transfer ediyor.. büyüklerle iş birliği yapiyor...

Sattığı araclarda bi sıkıntı oldugunda Skoda nin teknik desteği mi hızlı olur yoksa Bozankaya nin mi? Bozankaya hooop bir saatte kapısında biter Belediyenin.

Yüzlerce pozitif gerekçe sunarım.


Buralarda ureteni nasil hafife alıp, acimasizca elestiriyorsunuz...

Türk'ün Turkten başka düşmanı yok.


Yahu Nusret dünyanın her yerine dükkan aciyor. Adamin Etiler'deki dukkanina aymaz bi zabita kilit vuruyor. Kapali çarşı da ceza kesiliyor. İstinye de ki şubesine ceza kesiliyor... Yetmiyor Basina haber veriliyor.. Yetmiyor kendisini Gazete Köşelerinde Tarihçi yazar olarak  adlandiran adamlar acımasızca elestirip, yerden yere vuruyor... Üstüne üstlük her cezada  basina da aymaz zabıtalar haber veriyor.... Haberlerde Şakkk Nusretin restoran ini zabita ekipleri muhurledi... Vedat Milor çıkıyor, yok şöyle kötü , böyle kötü diyor... Süzme fesatlık..

 Adamın Prestijine, Marka değerine neden zarar veriyorsun kardeşim?

Biz başarılı olana, olmaya çalışana, iki adım atana... İmkansizliktan, imkan yaratana fesatlik ve kiskancligimizdan dusmaniz kardeşim..


Amerikalinin mekanı olsa, ya olur o kadarlık.. Gavurun markasi da , "şeyi de" yemeye alişanlar için değerli bu topraklarin insaninda..






Mesajı Paylaş

hergeleci

#22
Ağu 28, 2018, 11:34 ÖS Last Edit: Ağu 30, 2018, 02:11 ÖÖ by hergeleci
Hocam,

"Türk mühendislerince yüzde 100 yerli tasarım ile üretilen tramvaylar da yüzde 60 yerli malı kullanıldı."

Tasarim 100% yerli ise Almanya'daki ARGE merkezinde ne yapiliyor? Eger Alman ARGE merkezi de tasarimin icinde ise tasarim nasil 100% yerli oluyor? Bana gore bu bir paradoks.

Yerli ve milli diye ortalikta geziyorlar, ihale aliyorlar, ama kimse neyin nasil neye gore yerli ve milli oldugunu bilmiyor. Sorun bazi seylerin disarida yapilmasi degil. Sorun yerli katma degeri daha yuksek olan ureticilerin onunun kesilmesi bu garip rekabet ortaminda. Koyun su standartlari. Gorelim rakamlari. Sen en iyisi isen sen al ihaleyi, o zaman laf yok... Mesajı Paylaş

HDS

@matmat, bu yazılar bir yerde hazır duruyor herhalde. Olur olmaz koyuyorsun buraya.

Hayır arkadaş, dediklerin doğru değil.

Bozankaya, kendi içinde iyi mühendisliğe sahip bir firma. İyi bir entegrasyon yaptı. Hatta, bak işte Siemens bile sadakatli müşterisi Durmazlar yerine trende Bozankaya ile çalışmayı tercih etti.

Ama "yerli ve milli" doğru değil. Bir Türk firması evet ama fabrikalarını görsen, "yerli" kısmının ne olduğunu görsen bu yazdıklarını geri alırdın.

İyi iş yapıyor, helal olsun ama burada Yerli ve Milli lafına gerek yok. Zira Avrupa'da da "Made in Germany" oluyor aynı sistemler. :) Mesajı Paylaş

Traverten

Bozankaya, Yeni SILEO S18 ile Berlin Innotrans 2018 Fuarı'nda

Şehirler için toplu ulaşımda en ideal çözümleri sunan Bozankaya, 18-21 Eylül 2018 tarihlerinde Berlin'de düzenlenecek olan Innotrans 2018 Fuarı'na yeni nesil elektrikli otobüsü SILEO S18 ile katılıyor.

Uluslararası platformda toplu ulaşım araçları üretimiyle adını duyuran Bozankaya, Berlin'de düzenlenecek olan ve Dünyanın en önemli ulaştırma fuarları arasında yer alan Innotrans 2018 Fuarı'na yeni nesil elektrikli otobüsü SILEO S18 ile katılıyor.

18 metre uzunluğundaki SILEO S18, çevre dostu, sessiz, verimli ve sıfır emisyon özellikleriyle ön plana çıkarken, 4 saatlik bir şarjla 400 km mesafeyi kat edebiliyor. İlk kez Elazığ'da yollara çıkan SILEO, Innotrans Fuarı'nda Avrupa'daki belediyelerin ilgi odağı olacak.

SILEO, sahip olduğu teknik üstünlüğü ile fren enerjisini elektrik enerjisine dönüştürüp kendi bataryasını sefer halinde şarj edebiliyor (rejenaratif), 346 kWh akü kapasitesiyle de ortalama 4 saatte tam şarj olup hizmet vermeye devam edebiliyor. 18 metre uzunluğa ve tek körüğe sahip olan Yeni SILEO S18, maksimum 75 km/s hıza ulaşabiliyor. İçten yanmalı motor yerine aks üzeri elektrikli motor kullanılmasıyla geniş ve ferah bir iç hacim sunan SILEO S18, yaklaşık 150 yolcu taşıma kapasitesine sahip.

Bozankaya'nın ürettiği ilk nesil elektrikli araca oranla ağırlığı artırmadan araç iskeletinde farklı materyaller kullanarak tasarlanan yeni nesil SILEO'da tasarım daha modern çizgiler barındırıyor. Ayrıca geliştirdiği batarya sistemi sayesinde ilk Nesil elektrikli otobüse göre daha düşük ağırlıktaki bataryalarla aynı menzili sağlayabilecek enerji depolaması sağlanabiliyor. Modern şehirlerin yeni ulaşım aracı olmayı hedefleyen SILEO'nun tüm Ar-Ge geliştirmeleri Bozankaya Ar-Ge Merkezi'nde Bozankaya mühendislerinin çalışmalarıyla gerçekleştirildi. Hızlı yolcu indirme ve bindirme olanağı sağlayan %100 alçak tabanıyla SILEO, şehir içi ulaşımda sıfır emisyon ile çevre dostu bölgeler oluşturulmasına yardımcı oluyor. Yeni nesil SILEO, %75'e kadar fren enerjisini geri dönüştürebiliyor ve bu sayede sürüş mesafesini de büyük ölçüde artırabiliyor. Bir jeneratör görevi gören çekiş motoru, frenleme enerjisini elektrik enerjisine dönüştürüyor ve sürüş esnasında bataryayı dinamik olarak şarj ediyor. Dizel araçlar genel koşullarda 100 kilometre başına 50 litre yakıt tüketirken, tüm yol koşulları dikkate alındığında körüklü 18m SILEO ortalama 1,1 kWh/km, yani yaklaşık 40 kuruşluk tüketim sergiliyor. Yolculuk esnasında rahatsız edici hiçbir motor gürültüsü olmayan SILEO, bu formuyla modern şehir hayatına da uyum sağlıyor.

Bir Ar-Ge firması olarak faaliyetlerine başlayan Bozankaya'nın ürün gamında elektrikli otobüslerin yanında modern troleybüs sistemi trambusler ve raylı sistem araçları da yer alıyor. Malatya'da hizmet veren 25 araçlık trambus filosu ve Kayseri'de hizmet veren 30 araçlık alçak tabanlı tramvay filosuyla rüştünü ispat eden Bozankaya, yakın zamanda Türkiye'nin ilk metro ihracatına da imzasını attı.

Bozankaya, Türkiye'nin ilk elektrikli otobüslerinin, ilk trambuslerinin, ilk yerli tasarım alçak tabanlı tramvaylarının, ilk metro araçlarının üretilip ihraç edildiği üretim merkezini kurmak için toplamda 50 Milyon Euro'nun üzerinde yatırım yaptı.

http://www.rayhaber.com/2018/09/bozankaya-yeni-sileo-s18-ile-berlin-innotrans-2018-fuarinda/ Mesajı Paylaş

Traverten

Bozankaya, Latin Amerika'ya Yerli Üretim Araç Satışı İçin Düğmeye Bastı

Şili ve Kolombiya'nın Büyükelçileri, Bozankaya'nın üretim fabrikasını yerinde incelemek ve potansiyel iş birlikteliği fırsatlarını görüşmek üzere Bozankaya'nın Ankara'daki tesislerine ziyarette bulundu.

Adını Türkiye'de düzenlenen 8 elektrikli otobüs ihalesinin tamamını kazanarak ve Haziran ayında Bangkok'a metro ihracatına başlayarak duyuran Bozankaya'ya ilgi her geçen gün artıyor. Son zamanlarda Almanya'da birçok şehrin ilgisini çeken, yeni siparişler alan ve kendi Ar-Ge'siyle her şehrin ihtiyacına göre farklı çözümler sunabilen Bozankaya'ya, Şili ve Kolombiya Büyükelçileri ziyarette bulundular.

Şili Büyükelçisi Ekselansları Sayın José Manuel Silva Vidaurre ve Kolombiya Büyükelçisi Ekselansları Sayın Juan Alfredo Pinto Saavedra'yı Bozankaya tesislerinde konuk eden Murat Bozankaya, üretimdeki yeniliklerini, raylı sistemler konusundaki geliştirmelerini, her ülke ve şehre özel hazırladıkları çözüm projelerini büyükelçilere aktardı.

Şili ve Kolombiya Büyükelçileri, Türkiye'nin en büyük ve en modern raylı sistemleri üretim merkezini yerinde görmek, Bozankaya'nın üstün Ar-Ge kabiliyeti ve üretim teknolojisini yerinde keşfetmek, devam eden ve planlanan yatırımlar ve projeler hakkında bilgi almak, potansiyel işbirliği fırsatlarını görüşmek üzere ziyarette bulundular. Üretim kalitesinden etkilendiklerini belirten Şili Büyükelçisi Ekselansları Sayın José Manuel Silva Vidaurre "Firma sahibi Murat Bozankaya'nın daveti üzerine bu müthiş fabrikayı yakından görme fırsatını elde ettim. Kendi tasarladıkları elektrikli otobüsleri ve raylı sistem araçlarını üretiyorlar. Kendi teknolojilerini geliştirmişler ve bunları dünyanın farklı ülkelerine ihraç ediyorlar. Firmanın Latin Amerika'da, özellikle de yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak çevreyi kirletmeyen ulaşım araçlarını teşvik ettiğimiz Şili'de, çok parlak bir geleceği olabilir." dedi.

Kolombiya Büyükelçisi Ekselansları Sayın Juan Alfredo Pinto Saavedra ise "Bozankaya'nın Ankara'daki raylı sistem ve elektrikli araçlar üretim merkezini ziyaretimizde metro aracı ve elektrikli otobüs üretim bantlarını, aynı anda 12 vagon/aracı boyayabilme kapasitesine sahip boya merkezini, elektrikli araçlar için AR-GE ve üretimi yapan batarya merkezini, 90m uzunluğunda ve farklı özelliklerde olan yüksek teknoloji üretim robotlarını inceledik.

Bozankaya Türkiye'de ihalesi yapılmış olan 8 elektrikli otobüs ihalesinin de tedarikçisi, Türkiye'nin ilk raylı sistem ihracatını Tayland'a, ilk elektrikli otobüs ihracatını Almanya'ya yapan, tasarımı ve üretimi tamamen kendisine ait olan tramvay aracını Kayseri'ye teslim eden firma. Bunlar gibi yüksek teknoloji araçlar ile Kolombiya'daki dizel araçların elektrikli araçlar ile değiştirilmesi sonrasında yüksek yakıt tasarrufu sağlanacak ve hava kirliliği azalacaktır düşüncesindeyim.

Kolombiya'daki iş ve yatırım fırsatları için görevim boyunca Bozankaya ile yakın iletişim halinde olduk. Türkiye'deki Büyükelçilik görevimin sona ermek üzere olduğu bu zamanlarda Bozankaya'nın Kolombiya'da önemli projelere imza atacağına dair inancım tamdır." açıklamasında bulundu.

Şili ve Kolombiya Büyükelçilerinin ziyaretlerinden memnuniyet duyduklarını belirten Murat Bozankaya ise "Şili ve Kolombiya Büyükelçilerini Anadolu'nun kalbi Ankara'da yer alan 100.000 m2'lik tramvay, metro, elektrikli otobüs üretim ve AR-GE tesisimizde ağırlayıp, gerçekleştirebileceğimiz projeler için fikir alışverişinde bulunmak çok yararlı oldu" dedi.

http://www.rayhaber.com/2018/10/bozankaya-latin-amerikaya-yerli-uretim-arac-satisi-icin-dugmeye-basti/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter