Milli Dikey Atım Sistemi

Başlatan anafor2016, Nis 15, 2017, 02:52 ÖS

« önceki - sonraki »

anafor2016

Nis 15, 2017, 02:52 ÖS Last Edit: Ağu 13, 2018, 03:47 ÖS by Yönetim
S&H 178. sayısında Deniz Kuvvetleri Komutanlığının milli silah projeleri arasında adı geçen 6 projeden biridir.

- Milli dikey atım sistemi
- Gezgin seyir füzesi
- Sapan SAM
- Atmaca SSM
- Temren ASM
- Akya torpido

Bu dergiyi okudukça ve yapılanları takip ettikçe Deniz kuvvetleri komutanlığımızın gelecek projeksiyonunun ve hedeflerinin çok ileri bir düşüncenin ürünü olduğunu düşünüyorum.

Dergide ek olarak Roketsa'nın denizalt'dan Su altı güdümlü mermi atış kabiliyeti kazanımı için geliştirdiği bir proje anlatılmış.  Proje ismi Yeni nesil G/M kapsülü olacak. Okuduklarıma göre    robotik bir sistem yapılması düşünülüyor. Denizaltı dan ayrılınca hemen yüzeye ulaşıp atış yapmak yerine belli süre su altında ilerleyip belirli rotayı takip edip istenilen zaman gelince hedefe taaruz yeteneği hedefleniyor. Mesajı Paylaş

malpsoy

Denizaltından ne kadar gidebilir ki  ???

Aslında hedefin bellei bir mesafeye kadar yanına gitmesi büyük sürpriz etkisi oluşturabilir. Savunma sistemleri devreye girene kadar vuruş gerçekleştirebilinir. Mesajı Paylaş

anafor2016

Amaç denizaltının yerini belli etmemesi olsa gerek. Şu an kullanılan Subharpoon da yüzeye yakın bir noktada deniz altından salınıp dipten yüzeye çıktığı anda ateşlendiği söyleniyor. Exotec de ise sinorkel derinliğinden daha fazla bir derinlikten atış yapıldığı bu sayede denizaltının yerinin belirlenmesinin daha güç olduğu belirtilmiş. Mesajı Paylaş

corsair255

Exotec ne kadar derinden atılabiliyor bilmiyorum ancak, sub-harpoon'u periskop umkundan çook daha derinlerden ateşleme ikmanı mevcut. Evet, daha derinde olmak belki sınırlı bir avantaj sağlayabilir ancak, denizaltının yerinin doğru olarak tespit edilmesini engellemez. Sonuçta mevki değişmiyor sadece 3 boyutlu ortamda dikey olarak daha aşağıda kalıyor. Bahsedilen proje doğru ise ve başarılabilir ise denizaltılar için gerçekten bir önemli bir avantaj kazanımı olacaktır. Mesajı Paylaş

eternal77

#4
Nis 16, 2017, 11:03 ÖÖ Last Edit: Nis 16, 2017, 11:09 ÖÖ by eternal77
10 denizaltı komutanı var ülkede genelkurmay başkanından çok maaş alıyorlar dalış tazminatı eklenince,bu adamların yapacaklarına bizim kısıtlı bilgimiz yetmez.güncel ve güçlü sistemler komutanların taktiklerini zenginleştirir.füzeyi atar 2. denizaltı ölü balık gibi  bekler gelen düşman gemisini sever,ilk aklıma gelen.Kıbrıs harekatında pire limanının dibine yatan denizaltı hikayeleri vardı eskiler bilir.

Not: nükleer denizaltılar hava basıncı kullanarak füzeyi 480 metreye fırlatabiliyor suyun içinde Mesajı Paylaş

anafor2016

Dergide G/M denizaltı dan atılması ile ilgili bahsi geçen bölümde, roketsan'ın torpido konusunda kazandığı tecrübe ve kabiliyetlerin bu projede kullanılacağından bahsedilmiş. Mesajı Paylaş

HDS

Akya'nın endüstriyelleştirme işini Roketsan'a vermişler. Odur. Mesajı Paylaş

anafor2016

#7
Nis 16, 2017, 06:04 ÖS Last Edit: Nis 16, 2017, 08:41 ÖS by Yönetim
Üstad eklemeyi unutmuşum, bu bilgiyi veren kişi Roketsan AKYA torpido projesi teknik sorumlusu ................*  Açıklamasında kapsülün içerisinde

- kontrol tahrik sistemi
- batarya
-görev bilgisayarı
- ataletsel ölçüm birimi
- elektrik motoru yer alacak. Yorum olarak da aslında uzun menzilli bir torpido olacak demiş.

Dergi bu açıklamaları Koç üniversitesi - "Deniz savunma sanayiinde yükselen teknolojiler" çalıştayındaki "Yeni nesil torpido sistemleri" isimli sunumda paylaşılan bilgiler olduğunu yazmış.

Roketsan AKYA yı seri üretime hazır hale getirmek için çalışıyor.

*Söz konusu isim, Forum Yönetimi tarafından güvenlik nedeni ile silinmiştir. Mesajı Paylaş

müstafi

#8
Nis 16, 2017, 06:55 ÖS Last Edit: Nis 16, 2017, 07:00 ÖS by müstafi
Su altından atılan füze meselesi aslında denizaltının pek de tercih edeceği bir angajman değildir. Hedef 500+ km. derinlikte falan değilse su altından füze ateşlemek denizaltının en büyük silahı olan gizlilik ve süpriz saldırı özelliğini kendi eliyle tehlikeye atmasıdır. Özellikle ssm atışları bu kapsamda değerlendirilebilir.

Şimdi bu handikap avantaja çevriliyor. Gerçekten çok önemli bir proje.. Denizaltının gizliliğine halel getirmeden, angajmana girebilmesi çok büyük bir kuvvet çarpanı olacak..

Dikey atım konusunda da bir kaç kelam etmek gerekirse;

Hisarı'ın navalize olması, Gezgin'in oyuna katılması gibi yeni kabiliyetler; dikey atım sistemi ile gerçekleşmiş olacak. Bu açıdan önemli bir projedir.. Mesajı Paylaş

anafor2016

Makalede Yeni nesil G/M kapsülünün avantajları:
- denizaltının gizliliğinin korunması
- Hareket sahasının optimal kullanılması
- Ani saldırı kabiliyeti (Kapsul hedefe çok yavaş ve sessiz ilerleyecek ve aniden ortaya çıkacak)
- Sınırlı reaksiyon zamanı (Karşı taraf için)
- Su altı/üstü  yörünge/konsept optimizasyonu

şeklinde belirtilmiş.


Mesajı Paylaş

eternal77

Sualtındaki menzili ne kadar olur acaba,İşte bunu hiç öğrenemeyeceğiz. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Menzil belki de hiç açıklanmaz, ama gizliliği tehlikeye atmayacak kadar uzun olacağı aşikardır.

Sözgelimi sualtı menzili sadece 5 mil olsa bile denizaltının aranması gereken alan 78,5 mil kare yapar. Buna bir de denizaltının hareketli olacağı gerçeğini eklerseniz denizaltının aranması gereken alan çok daha fazla olur.

Menzil 10 mil olursa alan 314 mil kareden fazla, 20 mil olursa da alan 1256 mil kareden fazla olur. Ara ki bulasın. Mesajı Paylaş

İBRAHİM SÜNNETCİ

Bir torpidodan güdümlü mermi atılması gibi düsünün DM2A4 düsük süratte yaklasık 100km gidiyor, AKYA'nın da düsük süratte [tespit olasılığını düsürmek için denizaltıdan uygun bir uzaklığa kadar düsük süratte gitmesi gerek] bunun yarısı kadar yol alabileceğini var sayarsak ortalama bir rakam ortaya çıkabilir... Mesajı Paylaş

Çınar Çakmak

#13
Nis 17, 2017, 07:12 ÖÖ Last Edit: Nis 17, 2017, 07:54 ÖÖ by Çınar Çakmak
800 KG + bir mermiyi 5km bile öteye götürmek için batarya ve diğer donanımlar gerekecektir. Akya ağırlığı 1200kg civarı istendiğine göre kalan 400kg 'ın kapsül , pervane , batarya vd 'leri için olacağını düşünebiliriz. Lakin bunların hacimsel olarak kapsülü uzatacağını düşünebiliriz. Bu da kovanda sıkıntı yaratabilir. Bence en önemli nokta kapsülün fırlatma derinliğinin önemi. Mesajı Paylaş
Turkish Navy Shipbucket
http://turkishnavyshipbucket.blogspot.com/
Savunma ve Stratejik Analizler
http://rewreward.blogspot.com/

eternal77

Suyun içinde kilonun önemi pek olmaz,Sudaki en büyük problem hızlandıkça artan fren etkisi ve kavitasyon. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter