Türk Akım Projesi

Başlatan Energy, Nis 05, 2017, 04:32 ÖS

« önceki - sonraki »

Energy

Türk Akım Boru Hattı deniz kesimine ilişkin ÇED raporu Türk makamlarınca onaylandı

Türk Akım Boru Hattı projesinin deniz bölümüne ait Çevresel Etki değerlendirme (ÇED) nihai raporunun Türk makamlarınca onaylandığı açıklandı.

TurkStream'den yapılan yazılı açıklamada, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın Türk Akım boru hattının deniz kesimine ilişkin ÇED nihai raporunu onayladığı ve kamuoyuna açıkladığı belirtildi.
Açıklamada nihai ÇED raporunun hazırlanmasında kapsamlı bir istişare süreci yürütüldüğü, 21 Haziran'da ÇED taslak raporunun yayımlanmasının ardından Türk makamlarınca konuyla ilgili 23 kurum ve kuruluştan oluşan İnceleme Değerlendirme Komisyonu (İDK) kurulduğu hatırlatıldı.

İDK üyelerinin taslak rapora ilişkin görüşlerini yazılı olarak sunmasının ardından raporun gelen yorumlar doğrultusunda gözden geçirildiği ve İDK üyelerinin tamamının ÇED raporu konusunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na olumlu görüş verdiği ve raporun onaylandığı kaydedildi.

'BÖLGE SAKİNLERİNİN GÖRÜŞLERİNE DE BAŞVURULDU'

Raporda, Türk Akım projesinin açık deniz kesiminin olası çevresel ve toplumsal etkilerine ilişkin bilgilerin yanı sıra, olası olumsuz etkilerin giderilmesi ve olumlu etkilerin güçlendirilmesine yönelik önerilere yer verildiği bildirildi.

Açıklamada, "ÇED raporu hazırlanırken, proje faaliyetlerinin olası çevresel ve toplumsal etkilerini belirlemek, değerlendirmek ve belgelemek üzere çeşitli saha çalışmaları gerçekleştirildi. Değerlendirmeler kapsamında, kamu kurumları, bölge sakinlerinin temsilcileri ve balıkçılık örgütleri gibi çeşitli paydaşların görüşlerine başvuruldu" denildi.

Gazprom'un CEO'su Alexey Miller, Türk Akımı doğalgaz hattı projesinde ilk hattın Mart 2018, ikinci hattın 2019 yılında devreye girmesinin beklendiğini söylemişti.

Türk Akımı'nın ilk hattı üzerinden sadece Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu doğalgaz sevk edilecek. Rusya ikinci hat üzerinden Güney ve Güneydoğu Avrupa ülkelerine de gaz tedarik etmek istiyor.

https://tr.sputniknews.com/turkiye/201710031030407437-turk-akim-boru-hatti/ Mesajı Paylaş

Trilogy

Macaristan: 2019 itibarıyla Türk Akımı'yla Rus gazı almayı planlıyoruz

Macaristan Dışişleri Bakanı Peter Szijjarto, ülkesinin 2019 yılı itibarıyla Türk Akımı'nın ikinci kolu üzerinden Rus gazı satın almayı planladığını söyledi.

Rossiya 24 televizyonuna konuşan Macaristan Dışişleri Bakanı Szijjarto, ülkesinin 2019 yılı itibarıyla Türk Akımı'nın ikinci kolu üzerinden Rus gazı satın almayı planladığını söyledi.
 "Türk Akımı'nın iki boru hattı olmasıyla kesinlikle ilgileniyoruz. Hatlardan biri Türkiye'nin iç tüketimine hizmet edebilir. İkinci boru hattı da Avrupa'nın orta kısımlarına ve Balkanlar'ın batısına gaz götürmeli" dedi.

Szijjarto, Gazprom'la, Türk Akımı üzerinden gaz alımı için 2019 yılına kadar Macaristan'ın alt yapılarını tamamen geliştirmesini öngören yol haritalarını imzaladıklarını da ekledi.

Szijjarto ayrıca "Dün, Rusya Enerji Bakanı Aleksandr Novak'la olan toplantının ardından Rusya'nın 2019 yılına kadar projenin gerçekleştirilmesine yönelik plan konusunda kararlı olduğu netleşti" ifadelerini kullandı.

https://tr.sputniknews.com/rus_medyasi/201710051030438436-macaristan-turk-akimi-rus-gazi/ Mesajı Paylaş

Trilogy

Rusya'dan Türkiye'ye Türk Akımı teklifi

Rusya'nın Türkiye'ye Türk Akımı doğalgaz boru hattının doğalgazın karadan transit geçeceği bölümünün inşasına ilişkin bir protokol imzalanmasını önerdiği belirtiliyor.

Sputnik'e ulaşan bir protokol taslağına göre Rusya, Türk Akımı'nın doğalgazın karadan transit geçeceği bölümünün inşasına ilişkin Türk hükümeti ve Rus devlet doğalgaz şirketi Gazprom arasında bir protokol imzalanmasını teklif etti. Taslakta,  teklifin söz konusu protokolün kasım ayında imzalanmasını içerdiği görülüyor. Ayrıca taslak metninde, Türkiye'nin bu bölümün inşası için Rusya'ya gereken izinleri yakın zamanda vermesinin beklendiği kaydediliyor.

Türk Akımı, biri Türkiye pazarı, biri de Avrupa'ya doğalgaz transiti için kullanılacak iki ayrı koldan oluşacak bir doğalgaz hattı projesi. Türk pazarına gaz sevkiyatı için kullanılacak kolun inşasının 2018'de, Avrupa ülkeleri için olanın inşasınınsa 2019'da hizmete sokulması planlanıyor Kollarından her biri 15.75 milyar metreküp kapasiteli olacak projenin denizden geçecek bölümünün inşasına mayıs ayında başlanmıştı.

https://tr.sputniknews.com/ekonomi/201710211030695260-rusya-turkiye-teklif-turk-akimi/ Mesajı Paylaş

Energy

Türk Akımı'ndan ilk gaz 2019'da geliyor

Rusya'dan Türkiye'ye yılda 15.75 milyar metreküp doğalgaz taşıyacak Türk Akımı Projesi kapsamında ilk gazın 2019'da geleceği, Avrupa'ya gaz taşıyacak ikinci hattın rotası konusunda ise müzakerelerin sürdüğü bildirildi.

Türk Akımı Sözcüsü Sander van Rootselaar, TürkAkım Deniz Kesimi Proje Müdürü Jay Chaudhuri, İzinlerden Sorumlu Müdür Matteo Veronesi, iletişim yetkilisi Aslı Esen ve projenin ÇED Raporu sürecini yürüten ELD Group Çevre Grubu Direktörü Arzu Firidin'in katılımıyla projeye ilişkin bilgilendirme toplantısı düzenlendi.

Yetkililerin toplantıda paylaştığı bilgilere göre, projenin deniz kısmını (off-shore) Gazprom'un iştiraki South Stream şirketi inşa ederken, 940'ar kilometre uzunluğundaki çift boru hattı (toplamda bin 860 kilometre) Rusya'nın Anapa kıyısından çıkarak Türkiye'de Kıyıköy'e uzanacak.

South Stream şirketi sorumluluğunda iki deniz hattı ve Kıyıköy'de bir alım terminali inşa edilecek. Boru hattı Kıyıköy'e ulaştıktan sonra buradan Lüleburgaz'a kadar olan kara kısmı Boru Hatları ile Petrol Taşıma AŞ (BOTAŞ) tarafından yapılacak.

Projenin Türkiye sonrasında Avrupa'ya uzanacak kısmı ise BOTAŞ ve Gazprom'un ortaklaşa kuracağı bir şirket tarafından inşa edilecek.

Denizaltında günde ortalama 4 kilometre döşeniyor

Projenin deniz kısmındaki ve 15.75'er milyar metreküp (toplamda 31.5 milyar metreküp) kapasiteli iki boru hattından birisinde 224 kilometrelik ilerleme sağlanırken, bu hat Rusya-Türkiye münhasır ekonomik sınırına kadar ilerledi. Bu arada, diğer hattın mevcut durumda 207 kilometresi tamamlanırken, bu hat da gelecek hafta içinde Rusya-Türkiye münhasır ekonomik bölge sınırına ulaşacak.

Türk Akımı, 2 kilometreyi aşan derinlikte döşenecek 81 santimetre çapındaki ilk boru hattı sistemi olarak, son teknolojiyle uygulanan "çığır açıcı bir proje" olarak nitelendiriliyor.

Türk Akım'ın inşaat gemisinde kaynaklanarak birleştirilip deniz tabanına bırakılan, yaklaşık 4 santimetre kalınlığında özel bir çelikten üretilen, her biri 12 metre uzunluğunda ve 9 ton ağırlığındaki deniz altı borularını dünyanın en büyük inşaat gemisi Pioneering Spirit döşüyor.

Günde ortalama 4 kilometre boru hattı döşeyebilen geminin ilerlemesine paralel olarak, Türkiye'ye ilk gaz 2019'da gelecek. Türkiye'de gelinen Kıyıköy'deki Selves Plajı ve Kıyıköy Limanı'nın açık kalması için denizden gelen hat kuzeyden karaya doğru çıkarak alım terminaline ilerleyecek.

BOTAŞ-Gazprom ortaklığında kurulacak şirketin yapacağı Avrupa kısmının rotası için ise müzakereler sürüyor. Gazprom'un yürüttüğü müzakereler kapsamında projenin Bulgaristan üzerinden Sırbistan ve Macaristan'a ilerlemesi, Yunanistan üzerinden İtalya'ya ilerlemesi veya hattın hem Bulgaristan hem Yunanistan üzerinden Avrupa'ya girişi değerlendiriliyor.

"Türkiye'ye doğrudan yabancı yatırım olacak"

Türkiye'ye mevcut durumda Rus gazını taşıyan Mavi Akım projesinin transit sözleşmelerinin 2019'da sonlanması sonrasında daha kritik bir öneme sahip olacağı belirtilen Türk Akımı Projesi'nin Sözcüsü Rootselaar, "Bu proje çok milyar avroluk bir bütün olacak. Biz sadece deniz kısmından sorumluyuz, Türkiye tarafında BOTAŞ ve Avrupa kısmında da BOTAŞ-Gazprom ortaklığında kurulacak şirket bu yatırımları yapacak." dedi.

http://www.denizhaber.com.tr/turk-akimindan-ilk-gaz-2019da-geliyor-haber-77403.htm Mesajı Paylaş

Trilogy

Gazprom, Türk Akımı'nın Türkiye'deki kısmının inşasına başladı

Rus gaz devi Gazprom'un Türk Akımı projesinin iki boru hattının Rusya'daki denizden geçen kısmının inşasını tamamlayıp, projenin Türkiye'de bulunan özel ekonomik bölgedeki boru hatlarından birinin inşasına başladığı belirtildi.

Gazprom'un iştiraki South Stream Transport B. V. şirketinden yapılan açıklamada "4 Kasım'da Türk Akımı boru hattının Türkiye'deki özel ekonomik bölgedeki ilk ayağının inşasına başladı. Dünyanın en büyük boru döşeme ve inşaat aracı olan Pioneering Spirit, bu çerçevede Rusya ve Türkiye bayraklarının yer aldığı boruları denize döşedi" ifadeleri kullanıldı.

Bayraklı boruların bulunduğu bölgenin iki ülke arasındaki sınırı sembolize ettiği belirtilen açıklamada "Sınırın geçişi ile böylece Rusya sularından geçen iki boru hattının döşeme çalışmaları da tamamlanmış oldu" dendi.
Açıklamaya göre, Gazprom, 6 aydan az bir sürede projenin 448 kilometrelik iki boru hattını döşedi. Böylece projenin denizden geçen kısmının neredeyse yüzde 25'lik bir kısmı tamamlanmış oldu.

Planlamaya uygun şekilde devam ettiği belirtilen inşaat çalışmalarının tamamlanmasının ardından, Türk Akımı ile Aralık 2019'dan itibaren gaz sevkiyatının başlaması bekleniyor.

https://tr.sputniknews.com/ekonomi/201711041030877662-gazprom-turk-akimi-rusya-bitirdi/ Mesajı Paylaş

Energy

Türk Akımı, Türkiye kıyılarına ulaştı

Dünyanın en büyük inşaat gemisi Türk Akımı Doğalgaz Boru Hattı'nın Rusya'da Anapa kıyısı ile Türkiye'de Kıyıköy arasındaki derin sularda boru döşeme çalışmalarını gerçekleştiren Pioneering Spirit, yaklaşık 10 aylık yolculuğunu bugün itibarıyla tamamladı.
Dünyanın en büyük inşaat gemisi olan Türk Akımı Doğalgaz Boru Hattı'nın derin sulardaki kısmını döşemek üzere 40 milletten 562 kişinin görev yaptığı Pioneering Spirit, yaklaşık 10 aylık yolculuğunun ardından bugün itibarıyla Türkiye kıyısına ulaştı. Böylece TürkAkım'ın Türkiye'ye doğalgaz tedarik edecek ilk hattının derin deniz kesimi tamamlanmış oldu.

Anadolu Ajansı Enerji Haberleri Editörlüğü ekibi, İsviçreli şirket Allseas tarafından geniş petrol ve doğalgaz platformlarının tek hamlede kaldırılarak monte ve demonte edilebilmesi ve çok yüksek ağırlıktaki boru hatlarının döşenmesi için özel olarak tasarlanan Pioneering Spirit'i ziyaret etti.

Kaptan Loek Fernengel'in verdiği bilgiye göre, yapımına farklı blok ve modüller halinde 2012'de Kore'de başlanılan ve iki parça halinde inşa edildikten sonra 2013'te birleştirilen gemi, açık deniz operasyonlarına Ağustos 2016'da Norveç karasularında 13 bin 500 tonluk bir üretim platformunu kaldırarak başladı.

Dünyanın en büyük ve donanımlı inşaat gemisi olan Pioneering Spirit, 48 bin tonluk vinç kaldırma kapasitesiyle tek seferde 2.5 Eyfel Kulesi'ne eşit ağırlıkta yük kaldırabiliyor. Geminin denizlerdeki petrol ve doğalgaz platformlarını 8 saniye içinde kaldırabilme özelliği dikkati çekiyor.

Derin deniz boru hattı döşeme işini ilk kez Türk Akımı Projesi'nde gerçekleştiren Pioneering Spirit'in genişliği 382 metre ve uzunluğu 124 metre. Depolama alanında azami dört günlük boru depolayabilen gemiye, sürekli boru tedariği sağlanıyor. Gemiye her bir seferde 700-800 boru transferi yapılırken, bu boruların Pioneering Spirit depolama alanına aktarılması iki günü buluyor.

21 milyon litre dizel kapasite

Türk Akımı Projesi'nin derin deniz kısmı boyunca en fazla 2 bin 200 metre derinlikte boru döşenen gemiyle, bu yıl şubat ayında günde 5.7 kilometre boru döşenerek rekor kırıldı.

Pioneering Spirit gemisinde 12'şer metre uzunluğundaki iki boru birleştirilerek, 24 metreye ulaşan bu borular deniz altına indiriliyor. Böylece, gemi iki borunun birleştirilmesinden sonra hareket edip her 24 metrede bir duruyor. Yapılan her boru birleştirme işleminin fotoğrafı çekilerek herhangi bir aksilik durumunda kontrol edilmek üzere saklanıyor. Ayrıca bir kontrol gemisi de Pioneering Spirit'i yolculuğunda belli bir mesafeden takip ediyor.

Türkiye kıyılarına ulaşan birinci hattın yapım sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Kaptan Fernengel, bu projenin kendileri için büyük bir başarı olarak kayıtlara geçtiğini söyledi.

Şu ana kadar 74 binden fazla boru kaynağı yapıldığını aktaran Fernengel, şöyle konuştu; "Bu kaynaklarda hata payı sadece yüzde 0.63 olarak belirlendi. Bunları da düzelttik. Şu ana kadar hem üretim hızı ve güvenliği rekorlarımızla hem de kalite açısından çok başarılı bir süreç geçirdik. Bir ay önce bir fırtına nedeniyle 7-8 metrelik dalgalara rağmen çalışmalara devam ettik. Gemiye zarar verdi, ancak üretim durmadı. Boru döşeme işi esnasında deniz dibinde uçak enkazlarına ve arkeolojik alanlara rastladık. Her seferinde yeni bir rota belirledik, bunlara rağmen hedefimize zamanında ulaştık, herhangi bir erteleme olmadı. Artık bu görevimizi tamamladık ve buradan Rotterdam'a gideceğiz. Orada 10 gün içinde gemiyi boru döşeme ayarlarından çıkarıp platform montaj ayarına getireceğiz. Ardından Norveç kıta sahanlığında 22 bin tonluk bir petrol sondaj platformunun kurulumu için yola çıkacağız. Türk Akımı'nın ikinci hattını tamamlamak için 2018'in 3. çeyreğinde Karadeniz'e geri döneceğiz."

http://www.denizhaber.com.tr/turk-akimi-turkiye-kiyilarina-ulasti-haber-81193.htm
Mesajı Paylaş

HDS

TANAP'ın hizmete girmeye başlayacağı bugünlerde Türk Akımı projesi de gittikçe ısınabilir.


TANAP aslında "Hazar Havzası" gazını Avrupa'ya taşıyacak bir mekanizma iken Rusya ile kortarmakta olduğumuz Türk Akımı ise Rus gazının, Ukrayna ve Polonya gibi "geçiş" ülkelerinin by-pass edilerek Güney Avrupa ve Balkanlar'a taşınmasına yönelik bir proje.

Şu günlerde, bizdeki Türk Akımı'nın "kuzeyli" kuzeni olan ve Baltık Denizi vasıtası ile Rusya'dan Almanya'ya doğrudan gaz taşıyan, ilk fazı 2011'de hizmete giren Nord Stream, yani "Kuzey Akım"ın ikincisi hararetli bir şekilde tartışılıyor. Proje, Almanya'nın Rusya'nın Avrupa'yı gaz tehditi ile kontrol etmeye çalışmasına alet olması ve kendi enerji güvenliği(!) için Avrupa'nın güvenliğini hiçe sayması olarak dillendiriliyor. Kısacası; Aslında Atlantik taifesi bunu ikinci bir Molotov-Ribbentrop paktı başlangıcı olarak görüyor. Amerika'nın saygın(!) think-tank'lerinde artık Nord Stream II dolayısı ile Almanya'nın Amerika tarafından yaptırımlara maruz bırakılması seslendirilmeye başlandı.


Bunun yanında, aynı "mahfiller"de, aslında herkesin Nord Stearm II'yi tartıştığı günlerde, Türk Akımı'nın gözden kaçtığı ve TA'nın NS kadar tehlikeli ve ikinci fazı ile neredeyse NS kadar gaz taşıyacak bir "alternatif" olduğu savı dillendirilmeye başlandı.

Korkarım ki Amerika kaynaklı olarak, NATO tayfası ile nurtopu gibi bir "kriz"imiz daha olacak. u kriz de belli ki oldukça vıcık vıcık, çok bayağı ve oldukça sert olacak.

Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#22
Haz 12, 2018, 02:47 ÖS Last Edit: Haz 12, 2018, 02:50 ÖS by delenda_est_carthago
Almanya ile Rusya'nin olasi bir ittifaki ABD tarafindan her zaman bir tehtid olarak algilanmistir. Alman kapitali ve teknolojisinin rus dogal kaynaklari ile birlesmesi ABD'nin Avrupa uzerindeki hakimiyetini kirma potansiyeline sahip olan tek gercekci ihtimaldir.

Polonya'da, Macaristan'da Romanya'da Cek ve slovak cumhuriyetlerinde  olanlar tesaduf olmasa gerektir. Haritada bakarsaniz Baltik'tan karadenize kadar giden  bir seritten bahsediyoruz. (Bkz Intermarium)

Bir de Almanya gercekten  GDPsinin %2 sine cikarirsa savunma harcamasini, Trump'in istedigi gibi,  o zaman eglence baslayacak.

Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

HDS

İşin komik tarafı, şu "Diktatör Erdoğan" retoriğinden önce, aslında RTE hop Letonya'ya, güm Moldova'ya, çat Romanya'ya gün aşırı gidip gelip duruyordu. Aslında o "Intermare"de olası -@Baltica'nın deyimiyle- "Cordon Saniteire"i de çekip çekebilecek yek güç de bizdik ve bunu da yapıyorduk aslında adım adım. Bu "iş"ler böyle olmayaydı, Irak ya da Suriye yerine Hasdal NRF yerini koca bir güce bırakmış, Estonya'da tatbikatta olabilirdik -sembolik örnek. ;)


Bir tarafta güya yılların(!) dış ilişkilercisi Amerikalı geri zekalılar "Türkiye Rusya'ya doğru kayarsa savunma hatlarımızı Polonya'ya çekeriz canım ne olacak?" zırvalarını savuradursun, bu Amerikan gazına gelmeyelerdi, o dangalak Amerikan "öküz" askerleri Suriye'de şeylerini sallandıracak diye bu kadar çam devirmeyeydi, o zaman ne bugün Polonya'da bunları konuşuyor olurduk, ne Romanya'nın akibetini merak eder olurduk ne de Trump gerçekten de Almanya'ya %2 baskısı kurardı.





Nedir?
Hani "Lan tamam da 1. Dünya Savaşı nereden çıktı ya?" tartışması var ya.. Orada ilk taşı Türkler'e attılar. İtalyan'ı bir taraftan Balkan başıbozuğu öteki taraftan. Şimdi bakınca insan anlıyor bu Mustafa Kemal Bey falan nereden kendine mesele edinmiş daha o yıllarda "bu memlekete ne olacak?" meselesini. Adamlar dünya görgüsü ile demek ki hissetmişler, "ilk taşı onlar attı, bunun sonu gelmez" diye. Bunlar hazırlıklıymış meğer ve galiba, dünyaya buralardan bakınca, bazı şeyler başka görünüyormuş. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#24
Haz 12, 2018, 05:22 ÖS Last Edit: Haz 12, 2018, 05:29 ÖS by delenda_est_carthago
Acayip bir yere gidiyor AB içi ilişkiler.

Işin komigi biz eskiden AB ye girecegiz diye çirpinirken, ve ABD de AB uzerine baski kurarken, illa ki  alin bunlari AB'ye diye, Alman ve sanirim bir kisim Fransiz konservatiflerinin karşi çikmalarinin onemli sebeplerinden  biri de  Turkiye'nin AB icinde "ABD'nin adami" rolunu ustlenecegi, Turkiye'nin ABnin entegrasyon surecini   iceriden sabote edecegi  korkusu idi.

Polonya'nin, Macaristan'in vs nereye gidecegini goremediler, vizyon yoksunu adamlar

şimdi rollerin ne kadar  degistigini gormek çok ironik.
Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

Energy

Türk Akımı'nın ikinci hattında 435 kilometreye ulaşıldı

Türk Akımı Doğalgaz Boru Hattı Projesi Sözcüsü Aslı Esen, Rus gazını Türkiye'ye ve Avrupa'ya taşıyacak Türk Akımı Projesi'ne ilişkin basın mensuplarına değerlendirmelerde bulundu.

Proje Sözcüsü Esen, yıllık toplam taşıma kapasitesi 31.5 milyar metreküp olan Türk Akımı Projesi'nin iki açık deniz boru hattından oluştuğunu ve her hattın 930 kilometre uzunluğunda olduğunu söyledi.

Esen, projenin ikinci hattında dev inşaat gemisi Pioneering Spirit'in boru döşeme işine devam ettiğini belirterek, şöyle konuştu:

"7 Ağustos itibarıyla Pioneering Spirit gemisi, projenin Avrupa'ya gaz taşıması planlanan ikinci hattında 435 kilometre boru döşemeyi tamamladı. İki hat üzerinden hesaplanınca bin 369 kilometrelik boru döşenmiş oldu. Türkiye'de ayrıca karada inşaat operasyonu bu yıl başladı, burada alım terminali yapımı ve kıyı geçişi işleri devam ediyor. Alım terminali Kıyıköy'de inşa ediliyor. Burada doğalgaz depolanmayacak. Ölçümleme ve regülasyon istasyonu olarak düşünebiliriz. Bu terminal şirketimizin sorumlu olduğu açık deniz kesiminin sona erdiği nokta olacak."

Çevresel etkiler ve atılan adımlar

Türk Akımı'nın İzinlerden Sorumlu Müdürü Matteo Veronesi de projenin çevresel etkileri ve bu konuda atılan adımlar hakkında bilgi verdi.

Proje geliştirilirken çevreye karşı sorumlulukların ön planda tutulduğunu belirten Veronesi, tüm aşamalarda sağlık, güvenlik, emniyet ve çevre standartlarına uygun hareket ettiklerini anlattı.

Veronesi, Rusya ve Türkiye'de çevresel etki değerlendirmeleri gerçekleştirilerek çevre ve bölge halkı üzerindeki olası etkiler ve bu etkilerin bertaraf edilebilmesi için gerekli önlemlerin belirlendiğini aktardı.

Projenin bölgedeki ormanlık alan üzerindeki etkilerini asgariye indirmeyi amaçladıklarını dile getiren Veronesi, şöyle devam etti:

"Proje sahası Longoz ormanları ve koruma sahalarını etkilemeyecek şekilde belirlendi. Longoz ormanları proje alanının 15 kilometre kuzeyinde yer alıyor. Türkiye mevzuatı uyarınca yeniden ağaçlandırma maliyetlerini de kapsayan orman izin harçları ödendi. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi akademisyenlerince yeniden ağaçlandırma konusunda bağımsız bir araştırma yapıldı. Ardından ağaç kaybının telafisi için öngörülen ağaçlandırma planımızı hayata geçirmek üzere Orman Genel Müdürlüğü ile bir anlaşma imzaladık."

Proje sahasının 57,5 hektarlık bir alanı kapsadığını belirten Veronesi, Orman Genel Müdürlüğü ve BOTAŞ ile imzalanan anlaşma kapsamında yeniden ağaçlandırma için Tekirdağ'da 89, Silivri'de 20 ve Aksaray'da 10 hektarlık alan belirlendiğini söyledi.

Veronesi, söz konusu 119 hektarlık ağaçlandırma alanının İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesinin tavsiyesi doğrultusunda belirlendiğini, ağaçlandırma planının uygulama maliyetlerinin Türk Akımı Proje şirketi tarafından karşılanacağını bildirdi.

Veronesi, proje olarak yerel ekoloji üzerindeki etkileri asgariye indirmeyi hedeflediklerini vurgulayarak, "Dünya Doğa ve Doğal Kaynakları Koruma Birliği tarafından hassas ve tehdit altında kabul edilen bin 100'ü aşkın hayvan proje alanı dışına taşındı. Saha hazırlığı kuşların üreme mevsiminden önce tamamlandı. Saha ekibine düzenli ekoloji eğitimleri veriliyor. Çevre bilimciler inşaat boyunca sahada ekolojik denetim çalışmaları yürütüyor. Proje alanındaki nehir yataklarından 50 adet Türk Zambağı soğanı inşaat alanı dışında uygun habitat alanlarına taşındı. Ayrıca endemik bitkilerin tohumları Ankara'daki tohum bankasında saklanmak ve inşaat sonrasında yeniden ekilmek üzere toplandı." diye konuştu.

Bugüne kadar toplanan verilerin, projenin çevre üzerinde kayda değer bir etkide bulunmadığını ortaya koyduğunu dile getiren Veronesi, çevre izleme çalışmalarının inşaat sonuna kadar devam edeceğini belirtti.

Bölge halkıyla yapıcı ilişkiler

TürkAkım'ın Paydaş İlişkileri Uzmanı Iain Wood da Kıyıköy halkı için iyi bir komşu olmayı istediklerini ve kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde adımlar attıklarını anlattı.

Wood, projenin her aşamasında katılımcı bir diyalog yürüttüklerini belirterek, halktan, sivil toplum kuruluşlarından, işletmelerden, resmi kurumlardan, sektör temsilcilerinden ve diğer paydaşlardan gelen her türlü geri bildirimi memnuniyetle karşıladıklarını ifade etti.

Halkla irtibat yetkilisi aracılığıyla bölge sakinleriyle sürekli iletişim halinde olduklarını dile getiren Wood, farklı gruplarla bilgilendirme toplantıları ve halka açık iletişim organizasyonları düzenlediklerini söyledi.

Wood, bölgede yer alan Selves plajının inşaatın ardından eski haline getirileceğini belirterek, şunları kaydetti:

"Toz ve gürültü kontrolünün yanı sıra gerek halkın gerek besi hayvanlarının güvenliği için trafikte önlemler alınıyor. Uygun iş olanakları bölge sakinlerine duyuruluyor. Ürün ve hizmetler mümkün olduğunca yerel işletmelerden satın alınıyor. Projeden kaynaklanan ekonomik etkileri yaşayabilecek paydaşlarımızla, etkileri ortadan kaldıracak ve asgariye indirecek önlemler almak üzere irtibata geçiyor ya da tazmin etmek için uygun çözümler üzerinde uzlaşıyoruz."

Olası ekonomik etkilere karşı özenli adımlar attıklarını vurgulayan Wood, bu kapsamda arıcılık faaliyetlerinin proje alanı dışına taşındığını, yakınlarda olup etki yaşayabilecek hayvancılara yem ve su desteği sağlandığını anlattı.

Nisan itibarıyla bölge sakinleriyle 2018-2019 Uzun Dönemli Yerel Yatırım Programı üzerinde mutabakat sağlandığını belirten Wood, "Geçen yıl birçok yerel yatırım projemizi tamamladık ve bu çalışmalarımıza belirlenen programımız çerçevesinde devam edeceğiz." dedi.

https://www.denizhaber.com.tr/turk-akiminin-ikinci-hattinda-435-kilometreye-ulasildi-haber-83543.htm Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter