UAC-United Aircraft Corporation Haberleri

Başlatan canıtez, Nis 05, 2017, 09:25 ÖÖ

« önceki - sonraki »

canıtez

Türkiye'nin de üretim programında yer almak istediği MC-21'in ana imalatçısı UAC geçen yıl zarar açıkladı

Rusya'nın uzun yıllar sonra geliştirdiği yolcu uçağı MC-21'in ana üreticisi olan Birleşik Uçak Şirketi, (United Aircraft Corp.-UAC) 2016 yılında 4.5 milyar Ruble (yaklaşık 74 milyon dolar) zarar açıkladı.

Ancak şirket geçen yıl cirosunu bir önceki yıla oranla yüzde 20.5 artırdı. 2006 yılında kurulan ve Rusya'nın en büyük havacılık şirketi olan UAC bünyesinde Süperjet 100 uçağının üreticisi Sukhoi'de dahil olmak üzere Beriev, Ilyushin, Irkut, Sukhoi, Mikoyan, Tupolev, Yakovlev gibi büyük uçak imalatçıı şirketler yer alıyor.

Bu şirketlerde yaklaşık 100 bin personel istihdam ediliyor.

http://www.kokpit.aero/rusyanin-en-buyuk-havacilik-sirketi-zarar-acikladi Mesajı Paylaş

canıtez

Rusya'nın ürettiği yolcu uçaklarının en büyük müşterisi yine Rus şirketleri

Moskova yönetimi, 18 Temmuz'da başlayan ve batıdan yeni yolcu uçakları için müşteri bulmayı ümit ettiği Rusya Uluslararası Havacılık ve Uzay Fuarı'nda (MAKS) hayal kırıklığı yaşadı. Süperjet 100 modelinden sonra geliştirdiği en yeni bölgesel yolcu uçağı Irkut üretimi MC-21-300'e Rusya dışından hiç alıcı çıkmadı.

Rusya, MC-21-300 ve modifiye edilmiş IL-114 uçakları için sadece Rus şirketlerden sipariş alabildi. Saratov Airlines, 6 adet MC-21-300 için imza atarken, 211 koltuklu olacak uçakların teslimatının 2022-2025 yılları arasında yapılacağı bildirildi. Saratov Airlines'in motor seçiminde Pratt & Whitney PW1400 mü, yoksa PD-14 mü tercih edeceğine henüz karar vermediği kaydedildi.

Bölgesel havayolunun filosunda şu an Embraer E195LRs Antonov An-148 ve Yakovlev Yak-42D tipi uçaklar bulunuyor.

Irkut şirketi bir başka Rus bölgesel havayolu olan Angara Airlines ile 3 adet MC-21-300 alımı için de iyi niyet mektubu imzaladı. Ankara Airlines'ın da filosunda ise Antonov An-148, An-24, An-26-100 ve An-2 uçakları bulunuyor.

Rusya Birleşik Uçak Şirketi (UAC), State Transport Leasing Şirket ile 50 adet Ilyushin IL-114-300 için anlaşma imzaladı. Uçakların teslimat programı hakkında bilgi verilmezken, iki şirketin yıl sonuna kadar anlaşmanın tüm detaylarını açıklaması bekleniyor.

60 koltuklu IL-114-100'ler Özbekistan'ın başkenti Taşkent şehrinde üretiliyordu. Ancak 2012 yılında bu şehirdeki üretim hattı kapatıldı. 2015 yılında Rusy hükümeti, uçağın üretim programına yeniden başlanacağını duyurdu.

http://www.kokpit.aero/rus-yolcu-ucaklari-satis
Mesajı Paylaş

Trilogy

Rusya Birleşik Uçak Şirketi, havacılık sanayi alanında en büyük reforma hazırlanıyor


Kommersant gazetesi, Rusya Birleşik Uçak Şirketi'nin (UAK) havacılık sanayi alanında en büyük reformu yapmak istediğini yazdı.

Gazetenin kaynaklarına dayandırdığı habere göre Birleşik Uçak Şirketi, Sukhoi Sivil Havacılık Şirketi ve MS-21 tipi yolcu uçağının üreticisi İrkut şirketi ile birlikte tek bir tüzel şahıs oluşturmayı amaçlıyor. Kommersant'a bilgi aktaran kaynaklar, yeni oluşumun sadece genel koordinasyon çalışmalarıyla kalmayıp, MS-21 ve SSJ-100 projelerini de geliştirmeye devam edeceğini ifade etti.
Kommersant, sivil havacılık alanında yeni bir tüzel kişiyi oluşturma çabalarının tesadüf olmadığını, devlet savunma siparişlerinin azaldığı ortamda hükümetin hacim olarak askeri programlar kadar potansiyeli bulunan sivil havacılık sektörünün üzerinde durduğunu belirtti.

BİRLEŞME SAYESİNDE 850 MİLYON DOLARLIK TASARRUF

UAK'ya yakın bir kaynak, şirketin 'ayrışık işletme ve yapıları' geliştirmek için yeterli kaynağa sahip olmadığına, birleşme sayesindeyse yaklaşık 50 milyar rublelik (850 milyon dolarlık) bir tasarruf sağlanacağına dikkat çekti.

Kommersant, 3 şirketin birleşmesinin ayrıca kadro değişimlerine de yol açacağını, UAK Başkanı Yuriy Slyusar'ın geçiş döneminde İrkut'un başına geçeceğini, İrkut'un şu anki başkanı Oleg Demçenko'nun ise UAK'da başkan yardımcılığını üstleneceğini ve sivil programların baş tasarımcısı olacağını yazdı. Habere göre Sukhoi Sivil Havacılık Şirketi'nin şu anki başkanı Vladislav Masalov da görevini İlyuşin Finans Şirketi'nin Genel Müdürü Aleksandr Rubtsov'a devrederek uzun mesafeleri kat etmeyi amaçlayan geniş gövdeli bir uçak geliştirecek olan Rus-Çin ortak şirketinin yönetim kurulu başkanı görevine atanacak.

Kommersant, birleşme işlemi ile ilgili tüm kararların 3 şirketin yönetim kurullarının 1 Eylül'de yapılması planlanan ortak toplantısında hukuki temellere oturtulacağını ifade etti.

https://tr.sputniknews.com/rusya/201708301029944964-rusya-havacilik-sanayi/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter