Türk Gemi İnşa Endüstrisi

Başlatan Atılgan, Nis 04, 2017, 08:59 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

Yerli gemiler ve römorkörler rotasını dünyaya çevirdi

İstanbul Tuzla'daki tersanelerde üretilen askeri lojistik gemiler ve römorkörler rotasını dünyaya çevirdi.Haberturk.com'dan Serhan Sevin'in haberine göre; römorkör üretiminde dünyada üst sıralarda yer alan Sanmar Tersanesi ve petrol arama platformu destek gemisi ve askeri savunma sanayisine yönelik çalışmalarını sürdüren Selah Tersanesi, 5-8 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek Europort Turkey Uluslararası Denizcilik Fuarı öncesinde kapılarını basın mensuplarına açtı.

Danimarka ve İtalya başta olmak üzere birçok ülkeye gemi ihraç etmede ivme gittikçe yukarıya doğru yükseliyor. Hükümetin Türkiye'de denizciliği hareketlendirmek için attığı adımlar sektöre olumlu yansıyor. Tersaneler için sağlanan devlet teşvikleri, tersane izinlerinin 49 yıllığına çıkarılması gibi teşvikler sonucu denizcilik sektöründe yukarı yünlü bir hareketlenme kazanıldı. Sanmar Tersanesi'nde üretilen ve 360 derece dönme kabiliyetine sahip 'Svitzer Pacuare' isimli römorkör, Danimarka'ya ihraç edilmek üzere bekletiliyor. 6 milyon dolara satılan römorkörün acil durumlarda 300 bin tonluk gemileri çekebilecek kapasitede olduğu öğrenildi.Kaynak: Yerli gemiler ve römorkörler rotasını dünyaya çevirdi

Savunma sanayi ve enerji sanayisine yönelik gemi inşasında dünyanın sayılı tersaneleri arasında yer alan Selah Tersanesi'nde ise Mayıs ayında İtalya'ya ihraç edilecek askeri lojistik gemisi sergilendi. 90 metrelik bu geminin içinde acil yoğun bakım ünitesinden helikopter platformuna, acil iniş pistinden seyyar itfaiyeye kadar her şey bulunuyor. 

Türk tersaneleri üçüncü sırada

Sanmar Yönetim Kurulu Üyesi Ali Gürün ile Selah Tersaneleri Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Selah, gazetecilerin sektörle ilgili sorularını yanıtladı ve tersaneleri gezdirdi.

Sanmar Shipyard Tersanesinde konuşan Gürün, Türk tersaneleri̇nin, savunma sanayi̇ne yöneli̇k askeri̇ gemi̇den, petrol arama platformuna, yat inşasından, rüzgar santrali̇ gemi̇si̇ne uzanan gemi̇ i̇nşa sanayisinde üçüncü sırada olduğunu anlattı. Sanmar'ın Türkiye'nin ilk özel römorkör sahibi ve işletmecisi olduğunu, ilk özel römorkörlerini 1989 yılında inşa ettiklerini kaydeden Gürün, kendilerinin 2009, 2010, 2014 ve 2015 yıllarında ikinci, 2013 yılında ise Türkiye'nin üçüncü en büyük gemi ihracatçısı olduğunu söyledi.

Dünyada ilk LNG (Liquefied Natural Gas - Sıvılaştırılmış Doğal Gaz) sevk sistemli römorkörleri inşa ettiklerini ve 2015 yılında 24, 2016 yıllarında 25 römorkör üretip teslim ettiklerini dile getiren Gürün, 2017'de ise 25 ila 27 römorkör teslim etmeyi planladıklarını açıkladı.

Türkiye'de ilk defa bu boyutta lojistik gemisi inşa edildi

Selah Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Selah ise Türk Silahlı Kuvvetleri için inşa ettikleri lojistik gemisini anlattığı sunumunda, şunları kaydetti: "Türkiye'de ilk defa, bu boyutta lojistik destek gemisi, yerli ve milli olarak inşa edildi. Yıl sonunda inşallah Milli Savunma Bakanlığımızın emrinde olacak. Savunma sanayimizin siparişleriyle yapılıyor bu gemiler. Tersanemizde bunun gibi çok sayıda savunma sanayimizin projesi devam etmekte. Son 4-5 yıldır ciddi bir atılım var, bu sektörde. Milli gemilerimizi, kendimiz yapar hale geldik ve yüzde 75'ten daha fazlası yerli üretim."Yerli üretim yaptıklarını kaydeden Selah, geminin lojistik destek olarak açık denizlerde seyir halinde tüm gemilere yakıt ikmali sağladığını, üzerindeki pistle helikopter yakıtı ikmali sağladığını da anlatarak, Türkiye'nin bu konuda dışa bağımlılığını ortadan kaldırmış durumda olduğunu vurguladı.Geminin inşasının 16 ay sürdüğünü açıklayan Selah, yapım sürecinde 900'den fazla kişinin istihdam edildiğini ve toplamda 1 yıl içinde aynı anda 4 gemi inşa edebildiklerini kaydederek, şu ana kadar hiç kaza yaşanmadığının da altını çizdi.

Türkiye'de 2015 yılında faal tersane sayısı 79'a çıkarken, 2018 sonuna kadar faal duruma geçecek 49 yeni tersanenin yapımının devam ettiği, yeni tersanelerin 2018'de faaliyete girmesiyle sektörün 40 bin kişiye yeni istihdam sağlayacağı ifade edildi.

Europort Turkey Uluslararası Denizcilik Fuarı ise 5-8 Nisan tarihlerinde Tuzla Marina'da düzenlenecek.

http://www.virahaber.com/yerli-gemiler-ve-romorkorler-rotasini-dunyaya-cevirdi-44228h.htm Mesajı Paylaş

ocay

İtalya'ya ne satmışız anlamadım Mesajı Paylaş

Atılgan

Yeni 49 yıllık süre tersane yatırımlarını hareketlendirdi

Tahsis edilmiş arsalarda kullanım süresinin dolmasına az kaldığı için yatırımda isteksiz davranan tersaneciler, yeni bir 49 yıllık sürenin gelmesiyle hareketlendi.Kriz nedeniyle ötelenen projeler yeniden gündeme alındı. Yatırımı yapmayanlardan arsalar geri alınacak.Daha önce yapılmış 49 yıllık kiralamaların bitimine 18 yıl kala, kullanılan süreler sıfırlanarak yeniden 49 yıllık tahsis kararı alınması, ayrıca kira berelinin cironun binde 1'ine düşürülmesi tersane yatırımlarını hareketlendirmeye başladı. Sektör yetkililerine göre projeler yavaş yavaş raftan indiriliyor. Tahsis sürelerinin bitimine az bir süre kalması yatırımcıyı caydırıyor, tersane projeleri başlayamıyordu. Şimdi ise yeni tahsisler için Milli Emlak'la sözleşme yapan şirketler, yatırım zorunluluğunun da etkisiyle, haklarını korumak için yatırım yapmaya başladı.Gemi ve Yat ihracatçıları Birliği (GYİB) Başkanı Başaran Bayrak, "2008'de ekonomik kriz yaşandığında Türkiye'de 71 tersane vardı. Ama 40'dan fazla tersane de yatırım için teşvik almış veya ihracatı onaylanmış bekliyordu. Krizle birlikte yatırımları ötelendi. Şimdi bu tersaneler bu haklarını kaybetmemek için zor şartlarda da olsa yatırımlarını bir şekilde yapmaya başladılar. Pazarda bir büyüme olduğu için değil de bu insanlar şartlarını zorlayarak en azından haklarını kaybetmemek istiyorlar" dedi.

"71 tersane izni verilmişti. Ancak krizlerde yatırımlar yapılmadı. Kira sözleşmelerinin 49 yıla çıkması tersanelere inanılmaz bir hayat oldu" diyen TOBB Denizcilik Meclis Başkanı ve Armatörler Birliği Başkan Vekili Erol Yücel, son durumu şöyle değerlendirdi: "İlk dönemde verilen tersane izinleri, 1. Kriz, 2.kriz, 3. kriz derken artık sonlara yaklaşıldı, kullanım izinleri gitti. Son 10 yılı kalmış yere yatırım yapmazsınız. Şimdi 49 yıla çıkarılmasıyla önemli bir aşama kaydetti. Mevcut yatırımcı için gelecek vaat eden bir yatırım oldu. İnşa etmesi gereken varsa herkeste öyle bir şey başladı, daha olumlu bakılıyor. Kredi verecek banka için varlığın teminat değeri arttı. Yatırım yapılabilir bir alan oldu. Dolayısıyla kimse de bu hakkı kaybetmek istemez. Olay bu. Yabancı yatırımcı da bu nedenle gelmiyordu, onlar da gelmekten çekinmeyecek. Türkiye'de denizcilik sektöründe büyük fırsatlar var" diye konuştu.Yalova Tersaneciler Derneği Başkanı Fazıl Uzun, bu aralar dikkat çeken kıpırdamanın, 49 yıllık anlaşmalar sonrası başladığını, 1 yıl içinde yatırım yapmayanların tahsislerinin iptal edilmesi söz konusu olduğu için Milli Emlak'la sözleşme yapanların başlamak durumunda olduklarını söyledi. Uzun, şunları aktardı: "Bu sıralar herkesin içinde bir kıpırdama isteği var. Heyecan var. Herkes yatırımını bir an önce gerçekleştirmek istiyor. Şartlar maalesef buna çok izin vermiyor. Genelde 'sermayem var, yapayım' denilecek yatırımlar değil bunlar. Uluslararası konjonktüre çok bağlı. Yatırıma başlarsın, iş alırsın, yatırıma devam edersin. Bu aralardaki kıpırdamanın nedeni, 49 yıl başladı. Milli Emlak ile anlaşmalar yapılıyor. Hareketlenme bundan sonra başlıyor. 1 yıl süre veriliyor çünkü. Başladığınızı gösterirseniz belki ek süre alacaksınız. Ama başlamanız gerekiyor. Bu da yatırıma itici bir madde. Bu aralar dikkat çeken gelişme birleşmelerdir. 40 tersane vardı bizim bölgede, birleşmelerle 35'e düştü. Daha büyük firmalar çıkıyor böylece. Bakım onarıma kayış var. Nakit girişi oluyor çünkü. Yeni inşa uzun vadeli dönüyor. Türkiye'nin bakım onarım üssü haline gelmesi gerekiyor. Güney Kore havuzları satıyor. Uygun fiyatlı. Alıp getiriliyor.

Altınova Tersane Girişimcileri İdari ve Mali İşler Müdürü Ayhan Kayatürk de bölgede yatırımların hızlandığını, yatırımcının önünü daha iyi gördüğünü, yatırımlarda tahsis süresinin 2065 yılına kadar uzatılmasının etkili olduğunu söyledi. GİSBİR Başkanı Murat Kıran ise tersane yatırımlarında canlılık olmadığını belirtti. Kıran, "Tersane yeri olarak ayrılmış, 2008'den önce alınmış tersaneler olduğu doğrudur. Yeni yönetmelik çıkıyor zaten, buraya yatırım yapmamış, yatırıma başlamamış olanların hepsinin elinden alacaklar bunları. Ama bunlar yatırım yapacak mı birlikte göreceğiz" dedi.

Bakım onarıma kayılıyor

Yeni gemi siparişlerinde azalma var. Tersaneler kapasitelerini bakım onarım pazarındaki hareketlilikten faydalanarak değerlendiriyor. Daralan pazara alternatif olarak birçok tersane, bakım, onarım havuzları kuruyor. Güney Kore'den havuz getiren şirketler var. TOBB Denizcilik Meclis Başkanı ve Armatörler Birliği Başkan Vekili Erol Yücel, "Yeni kurallar gereği eskiden 5 yılda bir havuza, bakıma girme zorunluluğu vardı, şimdi 2,5 yılda bire indi bu. Bu da tersane ihtiyacı doğuruyor. Tuzla ve Yalova dünyada kendi kabul ettirdi. Bakım onarımda çok iyiyiz. Çok iyi gidiyoruz. Bölgesinde bakım onarım üssü olmak üzere Türkiye. Yalnız gemi bakım onarıma geldiğinde armatör Türkiye'ye gönderiyor ama mesela MAN şirketinin teknik elemanının da gelmesi lazım. Onlar güvenlik nedeniyle gelmeyi reddediyor" dedi.

Eski gemi satışı ihracatı artırdı

Başaran Bayrak, ihracattaki gelişmeyi de şöyle değerlendirdi: "İhracat rakamlarına baktığınız zaman iki aydır sanayi sektörleri arasında en fazla ihracat artışı sağlayan sektörüz. Geçen ay şubatta yüzde 40 artış sağladık. 60 milyon dolardı 84 milyon dolar oldu. Bu ay yüzde 87,3 artış sağladık. Yani 80 milyon olan ihracatımızı 148 milyon dolara çıkardık. Bu yeni siparişler aldık da çok gemi ihraç ediyoruz anlamı taşımasın. Eldeki Türk bayraklı ikinci el gemileri yurtdışına satıyoruz. Sipariş defterine baktığımız da böyle bir artış yok. Eskiden alınmış siparişlerin de bunda etkisi var elbette.

http://www.virahaber.com/yeni-49-yillik-sure-tersane-yatirimlarini-hareketlendirdi-44262h.htm
Mesajı Paylaş

Atılgan

Gemi ve yat sektöründe ihracat ikiye katlandı

Gemi ve yat sektörünün ihracatı, yılın 8 aylık döneminde 2 katına çıkarak 903 milyon 961 bin dolara ulaşırken, bu alanda ülke dış satımının yüzde 69.5'ini İstanbul gerçekleştirdi.

Türkiye İhracatçılar Meclisinden (TİM) derlenen verilere göre, 2016'nın ocak-ağustos döneminde 449 milyon 434 bin dolar düzeyinde bulunan gemi ve yat sektörü ihracatı, bu yılın aynı sürecinde 903 milyon 961 bin dolara ulaştı. Söz konusu dönemde dış satımı ikiye katlanan sektör, aynı zamanda yüzde 100.9'luk ihracat artışına da imza atmış oldu.

Gemi ve yat sektörünün yılın 8 aylık dönemindeki ihracatının 628 milyon 650 bin dolarlık kısmını İstanbul gerçekleştirdi. Bu rakam sektörün toplam ihracatının yüzde 69.5'ine denk geldi.

İstanbul'un ardından en fazla gemi ve yat ihracatı gerçekleştiren şehirler, 190 milyon 340.1 bin dolarla Yalova, 43 milyon 424.9 bin dolarla İzmir, 19 milyon 723.3 bin dolarla Kocaeli oldu.

En fazla ihracat Malta'ya

Gemi ve yat sektörünün yılın 8 ayında en fazla ihracat gerçekleştirdiği ülke Malta oldu. Malta'ya 146 milyon 962.3 bin dolarlık ihracat yapılırken, söz konusu ülke sektör ihracatının yüzde 16.3'lük kısmını karşıladı.

Malta'yı, 130 milyon 155.5 bin dolarla Norveç ve 126 milyon 452.9 ile İzlanda takip etti.

Öte yandan sektörün, geçen yılın 8 ayında gemi ve yat ihraç etmediği Kenya, Hindistan, Gine, Dominik Cumhuriyeti, Ruanda, Şili, Sudan, Malavi, Senegal, Hollanda Antilleri, Dubai, Cayman Adaları, Peru, Barbados, Haiti, Madagaskar, Cibuti, Kolombiya, Vietnam ve Bangladeş'i bu yıl pazarları arasına aldığı görüldü. Söz konusu bölgelere toplamda 12 milyon 400.35 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildi.

Sektörün, yılın 8 ayında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla en hızlı ihracat artışı kaydettiği ülke ise İzlanda oldu. Geçen yılın 8 ayında bin 560 dolarla sınırlı ihracat yapılan İzlanda'ya bu yılın aynı döneminde 126 milyon 452.9 bin dolarlık dış satım yapıldı.

"Yeni pazar arayışlarımız devam ediyor"

Gemi ve Yat İhracatçıları Birliği Başkanı Başaran Bayrak, yıl başından bu yana gemi ve yat ihracatında yüzde 100'ün üzerinde bir artış gerçekleştirdiklerine işaret ederek, "İhracatımız aynı ivmede devam ederse bu yılın sonunda 1.3 milyar dolara ulaşırız." dedi.

Bayrak, yıl başında 1.1 milyar dolarlık gemi ve yat ihracatı öngördüklerini aktararak, beklentilerinin üzerinde bir rakama ulaştıklarını, bunun kendileri açısından sevindirici bir durum olduğunu söyledi.

Gemi ve yat ihracatında yaşanan artışın nedenlerinden bahseden Bayrak, "Birincisi geçmiş yıldan alınan siparişlerin teslimi bu yıl yoğun olarak gerçekleşti. Bir de ikinci el satışlarımızda bir artış söz konusu. Bunlar da ihracat rakamlarına olumlu yansıdı. Bizim tamir, bakım ve yan sanayi ile ilgili ürünlerimiz ihracat rakamlarına yansımıyor. Bir de serbest bölgeye yapılan gemi ve yat ihracatımız söz konusu. Bunları da üzerine koyarsak biz 1.5 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmış durumdayız." diye konuştu.

Bayrak, yeni pazar arayışlarının devam ettiğini de vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Bugüne kadar Avrupa'nın en önemli gemi ve yat tedarikçisiydik ama Avrupa ile ilişkilerimiz ve onların içe dönük politikalar izlemesi, siyasi gelişmeler gibi nedenler onları gemi ve yat alımında biraz daha nazlı, isteksiz hale getirdi. Biz de bundan dolayı özellikle Orta Doğu, Kuzey Afrika, Rusya ve Güney Amerika'da yeni pazar arayışlarına girdik. Başarılı da olduk.

Afrika açılımımız devam ediyor, daha da edecek. Şu anda yeterli değil. Bu çabalarımız birkaç yıldır sürüyor. Çabalarımızın sonuçlarını almaya da başladık. Bu da sevindirici bir durum. Bizim en önemli pazarımız Avrupa. Bu nedenle de Avrupa pazarını yok sayamayız. Eğer sorunlarımız çözülürse gelecek yıl için biz yine 1.5 milyar dolar civarında bir ihracatı gerçekleştireceğiz. Bu gerçekleşmez ve siyasi sıkıntılar devam ederse yine 1 milyar dolar civarında bir ihracat beklentisindeyiz."

http://www.denizhaber.com/gemi-insa-sanayii/gemi-ve-yat-sektorunde-ihracat-ikiye-katlandi-h71903.html Mesajı Paylaş

putty

#4
Eki 02, 2017, 12:02 ÖÖ Last Edit: Eki 02, 2017, 12:11 ÖÖ by putty
Çin Kore Japonya gibi ülkelerin gemi ihracatları 30-40 milyar dolar mertebesinde. Yani pasta o kadar büyükki hiç gerim gerim gerilmeden bile bu bir milyar doları 5 milyar dolara çıkartabilmemiz gerekir. 100 milyar dolarlık pastadan 5 milyar dolar almaya kalksak öbürlerinin haberi bile olmaz o kadar rahat bence. Biraz büyük gemi işine odaklanmamız devlet politikası oluşturmamız gerek. Yerli oto gibi bir tutku lazım dev gemi üretmek bizim için o kadar zor olmasa gerek araba üretmekten daha kolay. Biraz motorunu filanda ürettikmi şahane bir sektör Türkiye için. Önü senede 20 milyar dolarlara kadar açık bir iş kolu bence bir milyar dolar ile mutlu olmamak gerek bir kademe daha şahlanışa geçmemiz büyük gemilere geçmemiz gerek. Samsun sinop gibi karadeniz kıyısı şehirleri tersane şehrine çevirmek gerek buraların interlantı öbür endüstrilere fazla izin vermiyor kapalı bir eko sistem lazım tersane işi çok uygun bunun için. Bizim şu anda sorunumuz küçük gemilere odaklanmış olmamız ama büyük gemiler asıl pastayı oluşturuyor oraya daha hiç giremedik bunu zorlamak gerek.  Bence endüstrimiz kadrolarımız buna her şeyi ile hazır biraz devlet desteği gerekiyor sadece. Büyük kızakların havuzların tersanelerin devlet desteği ile oluşturulması gerek bu sektöre devletin zararı göze alıp destek olması gerek biraz geciktik buradaki asıl sıçramayı yapmak için on yıllardır küçük gemi üzerine oyalanıyoruz zamanı geldide geçti bile çoktan. Finansı yok demekki müteşebbisin bir omuz atmak gerek Mesajı Paylaş

ÜNAL

Gemiciliktede biraz geri gibiyiz sanki.
Özellikle gemi sayısı biraz azdı yazın araştırdığımda.
Yıllar önce bir emekli denizci subayımızın yazısını okumuştum Yunanistan'ı örnek alsak yeter diyordu...

Ayrıca CB yıllar önce Karadeniz için tersane dolduracağız gibi bir şey demişti... 
Sonra Uzungöl'ü falan betonladık öyle kaldı işte... Mesajı Paylaş

Atılgan

Yalova'da ihracatın yüzde 90'ı tersanelerden sağlandı

Yalova'da ilk 8 ayda 2016'nın aynı dönemine göre ihracatta yüzde 300'lük artış yaşanırken, kentin dış satımının yüzde 90'ı tersanelerden sağlandığı belirtildi.
Gemicilik ve yat sektöründe yaşanan gelişmeler kentin ihracatına olumlu anlamda yansıdı.

Yalova ilk 8 ayda geçen yılın aynı dönemine göre ihracatta yüzde 300'lük artış sağladı. Geçen yılın aynı döneminde 73 milyon 89 bin 69 dolar olan ihracat rakamı bu yıl 211 milyon 311 bin 53 dolar olarak gerçekleşti.

Türkiye İhracatçılar Meclisi'nden derlenen bilgiye göre geçen yıl kentte ilk sekiz aylık dönemde 56 milyon 194 bin dolar olan gemi ve yat ihracatından elde edilen gelir bu yılın aynı döneminde 190 milyon 340 bin dolarla yüzde 238'lik bir yükseliş gerçekleştirdi. Bu rakam kenette yapılan ihracatın yüzde 90'ına denk geliyor. Bu kapsamda gemicilik ve yat sektöründe kent, ihracatta en fazla artış gerçekleştiren şehir konumunda.

İstanbul ise geçen seneye göre gemi ve yat ihracatında yüzde 94'lük bir artış gerçekleştirerek 628 milyon 650 bin dolarla istikrarını korudu. Toplam gemi ve yat ihracatı 903 milyon 960 milyon dolar olarak gerçekleşirken İstanbul ve Yalova kentleri ihracatın yüzde 90'ını gerçekleştiriyor. Yalova'nın toplam sektör ihracatında aldığı pay ise yüzde 23 olarak gerçekleşti. Gemi ve yat ihracatında ilk sekiz aylık dönemde en fazla ihracat Avrupa ülkelerine yapılırken geçen yılın aynı dönemine göre toplam ihracatta ise yüzde 101'lik bir artış sağlandı.

İhracatta 147 ülkenin 52'sinde artış oldu

Sektörde yılın ilk 8 ayında en fazla ihracat 146 milyon 962 bin dolar ile Avrupa Birliği ülkelerinden Malta'ya gerçekleştirildi. Malta'yı 130 milyon 155 bin dolarla Norveç takip ediyor. Türkiye ayrıca İzlanda'ya 126 milyon 452 bin, Marshall Adaları'na 68 milyon 500 bin, Kanada'ya 44 milyon 758 bin, ABD'ye 43 milyon 991 bin, Liberya'ya 38 milyon 795 bin, Birleşik Krallığa 36 milyon 389 bin, Hollanda'ya 30 milyon 687 bin İtalya'ya 25 milyon 815 bin, Estonya'ya 23 milyon 794 bin, Irak'a 19 milyon 659, Danimarka'ya 17 milyon 558 bin, Polonya 14 milyon 204 bin dolar, Birleşik Arap Emirlikleri'ne 11 milyon 10 bin dolarla ihracat gerçekleştirdi.

http://www.denizhaber.com.tr/yalovada-ihracatin-yuzde-90i-tersanelerden-saglandi-haber-76823.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Antalya Serbest Bölgesinde 361 Adet Lüks Yat Denize İndirildi

Dünyanın en önemli ultralüks yat yapım merkezlerinden Antalya Serbest Bölge'de eylül sonu itibariyle 22 lüks yatın yapımı tamamlanarak yurt dışındaki sahiplerine teslim edildi. 22 yatın toplam gelirinin 97 milyon dolar olduğu açıklandı.

Antalya Serbest Bölge'de 2000 yılında başlayan ve kısa sürede ciddi bir büyüme gerçekleşen ultralüks ve lüks yat imalatı, bu yıl da milyonlarca dolar gelir sağladı. 2000'li yıllardan eylül sonuna kadarki süreçte 60'a yakın firma tarafından büyük bölümü ultralüks toplam 361 yat denize indirildi. Antalya Serbest Bölge A.Ş. (ASBAŞ) Genel Müdürü Zeki Gürses, yapımı tamamlanan yatların uzunluklarının toplamının 6 bin 538 metre olduğunu, satış değeri toplamının ise, 882 milyon dolara yükseldiğini kaydetti. Gürses, bu yıl 4 milyon 611 bin dolar gelirle 14 yatın bakım ve onarımının da tamamlandığını açıkladı.

BU YIL 22 YAT TAMAMLANDI

Bu yılın ilk 9 ayında toplam 518 metre uzunluğunda 22 yatın tamamlandığını belirten Zeki Gürses, Bu yatların satış geliri toplamı ise 97 milyon dolar. Bu seneki yatlar ağırlıklı Katar, Hollanda, Fransa ve ABD'ye gönderildi. Müşterilerin tamamı yurtdışından ve 22 tekne sahiplerine teslim edildi" dedi.

KATAR'A 7 SAHİL GÜVENLİK TEKNESİ

Bu yıl denize indirilen lüks yatlar arasında, 13 milyon dolar değerinde 46 metre kompozit gövde bir yat bulunuyor. Ayrıca ARES Yatçılık firması tarafından Katar'a 24-34 metre arasında, özel tasarlanan 7 adet sahil güvenlik teknesi gönderildi. Bir firma da yolcu ve yük taşımacılığında kullanılmak üzere imal ettiği iki lüks tekneyi Kanada'ya gönderdi.

YÜZER HAVUZ GELİYOR

ASBAŞ Genel Müdürü Zeki Gürses, bölgede yat çekme ve atma kapasitesinin mevcutta 50 metre ve 500 tonluk yatlara kadar olabildiğine dikkati çekerek, Bu kapasiteyi 85 metre boy ve 2 bin ton ağırlığa çıkarmak için yüzer havuz alma çalışmalarımızda nihai aşamaya gelindi. Hem daha büyük yatların imalatı hem de yat bakım ve onarımda bölgemizi geliştirmeyi hedefliyoruz" dedi.

http://www.denizhaber.com/gemi-insa-sanayii/361-adet-luks-yat-denize-indirildi-h72056.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Türkiye'de uluslararası sularda avlanma yeterliliğine sahip olan ilk balıkçı teknesi 1.5 yıl süren inşa çalışması sonrası Ordu'da yapıldı

Gemi yapımı ile ilgili bilgi veren Başaran Kardeşler Gemi ve Tekne Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Kaya, bugün Kumbaşı Limanı'nda faaliyet gösteren firmanın ilk olarak 1977 yılında Perşembe'de babası İhsan Kaya tarafından kurulduğunu belirterek, "İşe ilk olarak ahşap gemi imalatıyla başladık. 25 yıldır ise sac gemi imalatı yapıyoruz. Türkiye'nin ilk klaslı ve loytlu balıkçı gemisini burada yaptık. Bu Türkiye'de bir ilk. İlk kez 52 metre boyunda klaslı ve loytlu balıkçı teknesini ben imal ettim. Bu zamana kadar 25-25 metre boyunda pek çok balıkçı teknesini suya indirmiştik. Şu anda 114. teknemizin inşaatını sürdürüyoruz. Ancak burada ilk kez, Türkiye kara sularında klaslı ve loytlu balıkçı teknesini de burada, bu tersanede ben yaptım." dedi.

Her denizde avlanabilir

Klaslı ve loytun bir kalite standardı olduğunu aktaran Başaran Kardeşler Gemi ve Tekne Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Kaya, "Bu şu anlama gelir. Bu gemi yapım aşamasında, kaynak işlerinde uluslar arası standarda uygundur. Bu geminin içindeki makiler de dahil olmak üzere her şeyi orijinaldir, kalitelidir, sıfırdır. Burada en üstün kalite vardır. Bunu klaslar ve loytlar kontrol ediyor. Bu gemi bu özellikleriyle dünyanın her yerinde avcılık yapabilir demektir.  Bu izni aldık. Bakın bu geme dünyanın her yerinde, denizin olduğu her yerde avcılık yapabilir. Bunu Türkiye'de ilk kez ben yaptım. Türkiye'de çok sayıda gemi inşa ediliyor ama hep klassız ve loytsuz. Biz bu gemiyi klas ve loytlara telsem ettik. Onlar yaptıkları kontrol sonucu gemide üstün işçilik ve üstün malzeme kullanıldığını onayladı." diye konuştu.     

Moritanya'da avlanacak

Geminin inşasının yaklaşık 1.5 yıl sürdüğünü dile getiren Başaran Kardeşler Gemi ve Tekne Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Kaya, "Gemi diğer unsurlarıyla birlikte sahibine 5 milyon liraya mal oldu. Şu anda benim 56 sigortalı işçim var. Bu gemiyi onlarla birlikte yaptık. Onlar yaz-kış sigortalı bir şekilde çalışıyorlar. Bundan sonra gemi inşa etmeye devam edeceğiz inşallah. İşimiz gücümüz Ordu, işimiz gücümüz burası. Dana büyük gemileri daha iyi gemileri yapmaya gayret edeceğiz.  Bu zaman kadar genelde yurt içine gemi yaptık. Ancak son iki yılda 5 gemi yaparak yurt dışına gönderdik. Bu gemi inşallah altıncısı olacak.  Bu gemi de Kuzey Afrika ülkesi olan Moritanya'ya gidecek." şeklinde konuştu.       
       
Destek verin ülkeme savaş gemisi yapayım

Ordu'da geme inşasının nasıl gelişebileceğini ilişkin görüşlerini de aktaran Kaya, sözlerini şöyle tamamladı: "Bize önce güzel bir tersane alanı lazım. Şu anda buradaki alanımız biraz kısıtlı. O kısıtlı imkanlara rağmen biz bu işleri yapabiliyoruz.  Bu konuyu ilgili merciler ile görüşüyoruz. İster milletvekilleri olsun ister. Belediye başkanları olsun konuyu aktarıyoruz. İlgileniyorlar, sağ olsunlar. Biz yine de burada küçük esnafız. Ona rağmen burada yaklaşık 60 kişiyi istihdam ediyoruz. Bize sahip çıksınlar. Her yönüyle sahip çıksınlar. Elektrik yok, trafo eksik. Yer küçük büyütmemiz gerekiyor. Biraz daha büyük yer olursa daha büyük gemi yaparım. Devletime savaş gemisi yaparım. İnanın ki devletimize savaş gemisi yaparım. Ülkemi ve milletime faydalı işler yapmak için ben buradayım. İki oğlum, bir ağabeyim ve ilk ustamız babam yanımızda." 
                           
Bunun kıymeti bilinmeli

Başaran Kardeşler Gemi ve Tekne Sanayi Şirketi Genel Müdürü Suphi Kır ise, "Burada ciddi bir gemi inşaatı yapılıyor. Bunların boyu 15 metre ile 50 metre arasında değişiyor. Bugün suyu indirdiğimiz gemi ise teknik olarak standartlara uygun olarak yapılan ilk gemi. Bu geminin her şeyi loytlu olarak yapıldı. Böyle olmasa uluslar arası sularda çalışmasına izin verilmiyor. Bunun kıymetinin Ordu olarak bilinmesi gerekir. Ordu'nun böyle bir zenginliğe sahip olduğu konusunda yeterli bir bilginin olmadığını düşünüyorum. Burada yaklaşık 55 kişi çalışıyor. Bu istihdam oranı Ordu'da sadece fındık fabrikalarında var. Bu sektörün çok iyi bilinmesi gerekiyor. Şu anda da ben çok mutluyum. Böyle bir şeyi gerçekleştirmenin ayrıcalığını yaşamak bam başka bir şey." dedi.

http://www.denizhaber.com.tr/orduda-insa-edilen-gemiler-uluslararasi-sularda-avlanacak-haber-77072.htm
Mesajı Paylaş

supplychain

Proteksan'in kazasindan sonra bu sektor buyuk bir yara aldi. Devlet burada iyi bir tesvik yapamiyor. Yatcilarin Antalya'da dogru durust bir ceki yeri bile yok. Halbuki kalite/fiyat olarak Turkiye acik ara onde ama parsayi Alman ve Hollandalilar topluyor. Cok yazik. Kucuk ureticlilerin birlesip sahlam bir sermaye ile daha buyuk capta pazarlara girebilmesi gerekiyor. Mesajı Paylaş

Atılgan

6. Ulusal Gemi ve Yat Tasarımı Yarışması Ödül Töreni gerçekleşti

VI. Ulusal Gemi ve Yat Tasarım Yarışması Ödülleri, Crowne Plaza Asia Hotel'de sahiplerini buldu.

2012 yılından bu yana her yıl düzenli olarak Gemi ve Yat İhracatçıları Birliği organizatörlüğünde gemi ve yat ihracatında rekabet sağlayıcı çözümler üretmek ve sektörün geleceği konumundaki öğrencileri, sektöre kazandırmak misyonuyla düzenlenen VI. Ulusal Gemi ve Yat Tasarım Yarışması Ödül Töreni'ne Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Gemi ve Yat İhracatçıları Birliği Başkanı Başaran Bayrak, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ve sektör temsilceilerinin yanı sıra Holywood aktörü Gerard Depardieu da katıldı.

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, "İlk defa gemi ve yat sektöründe tasarım destekleri ortaya koyduk, 200 bin dolara kadar her tasarım için destek koyduk, inşallah bunları da sonuca ulaştıracağız. Bu sene 1,2-1,4 milyar dolar civarında gemi ve yat ihracatımız olacak." dedi.

İstanbul'daki tersane gezilerinden bahseden ve sektörün yaklaşık 10 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşma potansiyeli bulunduğunu dile getiren Zeybekci, Türkiye'nin deniz potansiyeline sahip bir coğrafyada, gemi üretme kabiliyetine sahip olduğu halde bu potansiyeli yeterince değerlendiremediğini söyledi.

Zeybekci, dünyada farklı üretim yapabilme kabiliyetlerinin artık öne çıktığına işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bugün bilgiyi, tasarımı, dizaynı, teknolojiyi üretenler ile fason üretenler diye ikiye ayrıldı dünya. O yüzden biz bugüne kadar bir Türk mucizesi gerçekleştirdik. Gerçekleştirdiğimiz bu Türk mucizesiyle, 15 yılda 30 milyar dolardan 2017 sonu itibariyle, tarihimizin rekorunu kırarak belki 157-158 milyar dolarlara ulaşacağız. Bizim hedefimiz 500 milyar dolar; 500 milyar dolara gitmek istiyorsak, tüketim alışkanlıklarını belirleyen, aynı zamanda tasarımını, dizaynını, bilgisini, teknolojisini üreten bir ülke olmalı, bunu da üretime dönüştürmeliyiz."

"Gemi ve yat inşasında sektör belirleyici ülke olacağız"

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, bugüne kadar ihracata dayalı büyüme modelini benimsediklerini belirterek, 2017 yılında da bu modeli benimsemenin sonuçlarının alındığını aktardı.

Bütün dünyanın büyümeyle ilgili sıkıntılar yaşadığı bir dönemde, Türkiye'nin ulaştığı büyümenin önemli kısmını ihracat ve yatırımdan aldığını vurgulayan Zeybekci, bu yönde çalışmaların devam ettiğini belirtti.

Zeybekci, konuşmasına şöyle devam etti: "İlk defa gemi ve yat sektöründe tasarım destekleri ortaya koyduk. 200 bin dolara kadar her tasarım için destek koyduk, inşallah bunları da sonuca ulaştıracağız. Bu sene bizim 1,2-1,4 milyar dolar civarında gemi ve yat ihracatımız olacak ama diğer yandan Kore'ye baktığınızda, daha dün bizimle aynı seviyelerden geçen bu ülkede 50 milyar dolarlık gemi ve yat ihracatı var. Biz bu coğrafyanın orta yerinde, gemi ve yat inşasında sektör belirleyici ülke olacağız. Türkiye olarak her sektörde, her alanda olduğu gibi bir kulaç daha ileriye hep beraber gideceğiz."

Türkiye'deki yabancı bayraklı teknelerin Türk bayrağı takmasına ilişkin yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Zeybekci, 2017 yılında 5 bin yabancı bayraklı teknenin Türk bayrağı taktığını bildirdi.

Zeybekci konuşmasının ardından, kazanan yarışmacıların ödüllerini takdim ederek, yarışmacılarla aile fotoğrafı çektirdi.

http://www.denizhaber.com.tr/6-ulusal-gemi-ve-yat-tasarimi-yarismasi-odul-toreni-gerceklesti-haber-77329.htm
Mesajı Paylaş

Atılgan

Altınova tersaneleri 12 bin 742 kişilik istihdam sağladı

Altınova tersaneleri Eylül ayı itibariyle 12 bin 742 istihdam sağladı.
2004 yılında Altınova Hersek Bölgesi'nde denizin 300 metre genişliğinde, 4.5 kilometre uzunluğunda doldurularak üzerine kurulan tersaneler ülke ve bölge ekonomisine katkı sağlamaya devam ediyor.

Zaman zaman karşılaşılan ekonomik krizlere rağmen krizleri en az zarar ile atlatan tersaneler oldukça ciddi miktarlarda personel istihdam etmeye devam ediyor. Altınova tersanelerinde Eylül ayı itibariyle 12 bin 742 kişi çalışıyor.

Hedef iki katına çıkmak

İnşaatı yarım olan tersanelerin tamamlanması ve yeni tersanelerin de hayata geçirilmesiyle bu rakamın en az iki katına kadar çıkabileceğini söyleyen tersane yatırımcıları, "Altınova'daki tersaneler yasal, alt yapısı sağlam çok iyi yönetilen gelişen teknolojiyi yakından takip edip ve uygulayan işletmelerdir. Yalova Altınova Tersaneler Bölgesi AŞ'nin sorumluluk ve kontrolünde yapılan çalışmaları, yatırım ve istihdamı daha da artırmanın gayreti içindeyiz" diye konuştu.

http://www.denizhaber.com.tr/altinova-tersaneleri-12-bin-742-kisilik-istihdam-sagladi-haber-77548.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

11 aylık gemi inşa sektörü ihracat rakamları

Antalya'da gemi teslim töreninde konuşan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 11 aylık gemi inşa sektörü ihracat rakamını açıkladı. Geçen yıl 970 milyon dolar ihracat yapıldığını belirten Arslan, "11 aylık sürede 1 milyar 60 milyon doların üzerine çıktık. Son aylarla bu rakam daha da yükselecek" dedi.

Katar İçişleri Bakanlığı ile Ares Tersanesi arasında, toplam Herkül sınıfı 17 süratli karakol gemisinin inşası için 2014 yılında sözleşme imzalandı. Proje kapsamında 48 metre uzunluğunda, 37 deniz mili hıza sahip dünyanın en süratli açık deniz karakol gemisi 'Ares 150 Herkül OPV' ve 34 metre boyundaki Ares 110 Hercules, Antalya Serbest Bölge'deki Ares Tersanesi'nde gerçekleştirilen törenle Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı'na teslim edildi. Törende konuşan Bakan Arslan, teslim edilecek gemilerin gurur vesilesi olduğunu, bu gururun en doğal sahibinin başta Ares Tersanesi olmak üzere tüm çalışanlar olduğunu belirtti. Gemilerin son teknoloji ile donatıldığını ve muhteşem olduğunu aktaran Arslan, şöyle konuştu: "Geminin dönme yarıçapını sordum, gemi bulunduğu yerde ne kadar dar dönerse o kadar başarılıdır. 48 metrelik gemi, 74 metre yarıçapta dönebiliyor. Dümen yok joystick var. Hem ileri hem sağa sola dönme kabiliyeti sağlıyor. Adeta tek parmakla gemiye istenen her şey yapılabiliyor. Bir gemide olabilecek her teknoloji ve ekipman kullanılmış. Yapmışken en iyisini yapmışsınız."

GEMİ İNŞA SEKTÖRÜ YILDA 2.5 MİLYAR DOLAR CİRO YAPTI

Türkiye'nin dışarıdan askeri gemi sipariş eden bir ülke halinden sipariş alıp üreten hale geldiğini aktaran Bakan Arslan, şöyle dedi: "Kendi helikopterini yapan ve seri üreten ülke haline geldik. İnsansız hava aracını silahlı olarak imal edebilen bir ülkeyiz. Bu gurur verici bir durum. Biz isteriz ki kardeş ülkelerle paylaşalım. 15 yılda gemi inşa sektöründe yatırım miktarı 2.8 milyar dolardır. Kamu özel sektör fark etmez. Tersane 37'den 79'a çıktı. Özellikle 2008'den beri dünyanın bu sektörde yaşadığı kriz düşünülünce bu artış önemli. Bu sektörde 30 bin kişi, yan sektörleri de düşünürsek 90 binden fazla insan istihdam ediliyor. Sektör 2.5 milyar dolarlık yıllık ciroya ulaşıyor. Kaldı ki bakım onarım ihracat sayılmadığı için oradaki rakam da çok büyük. Görünen rakam, yaşanan rakamdan çok küçük. 700 bin ton çelik işleme kapasitemiz var. 26 yüzer havuzumuz var. 10 kuru havuz. Gemi geri dönüşüm tesisi 23'ü buldu. Çevreci bir şekilde dünyanın öngördüğü bütün standartlara sahibiz."

11 AYDA 1 MİLYAR 60 MİLYON DOLAR ÜZERİNE ÇIKILDI

Geçen yıl sektörün 970 milyon dolar ihracat yaptığını vurgulayan Bakan Arslan, bakım onarım ihracat sayılmadığı için sayının böyle göründüğüne dikkat çekerek, şöyle devam etti: "11 aylık sürede 1 milyar 60 milyon doların üzerine çıktık. Son aylarla bu rakam daha da yükselecek. Deniz ticaret filosu 4 kat artmış durumda. Gerek sahil güvenlik botları gerekse yurt içi botlar gurur verici boyutta.

Gemi inşa ve bakım onarımı konusunda iyi kabiliyetimiz var. Bunu açıklıyor ve göstermeye çalışıyoruz." Gemi inşa sektörünün desteklenmesi için teşviklerde bulunduklarını da belirten Bakan Arslan, "Özellikle uluslararası krizlerin bu sektörü etkilediği bir ortamda biz ülke olarak gemi inşa sektörünü 2'nci bölge teşviklerinden 5'inci bölge teşviklerine aldık. Sektör nefes aldı. Tersane kira süreleri kısalmıştı. Tersanecilerimiz önünü göremez hale gelmişti ve biz bu süreyi 49 yıla çıkarttık. Sektör önünü görecek hale geldi" diye konuştu. Bakan Arslan, 6 milyar 247 milyon TL Antalya'ya yatırım yaptıklarını da sözlerine ekledi. Törende konuşan Kerim Kalafatoğlu ise Ares'in Cumhuriyet dönemi ihracat rekorunu kırdığını söyledi. Katar İçişleri Bakan Vekili Tümgeneral Al-Khulaifi, bir filo inşa etmek hayali içinde olduğunu belirterek, "2002 yılından bu yana bir filo inşa etmek için girişimlerde bulundum. Bazı şirketlerle görüşmelerimiz olmuştu. Ancak Türkiye ile yapılan bu anlaşma sonrası hayallerim gerçek oldu" diye konuştu. Konuşmaların ardından teslim töreni ve karşılıklı hediye verildi.

http://www.denizhaber.com/gemi-insa-sanayii/iste-11-aylik-gemi-insa-sektoru-ihracat-rakami-h72897.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Norveç yolcu gemisi Cemre Tersanesinde inşa edildi

Norveç'teki Havyard Group'a bağlı Fjord As firması için Yalova'nın Altınova ilçesinde inşa edilen yolcu feribotu törenle denize indirildi.

Norveçli Fjord As firması ile yapılan 11 yolcu gemisini içeren anlaşma kapsamında inşa edilen ilk feribot, Altınova Tersaneler bölgesinde düzenlenen törenle denize indirildi. Törene Cemre Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Gülcek ile gemi sahibi firma adına Proje Müdürü Arild Austrheim katıldı. Gemi, Norveç Havyard Group'a teslim edilen 40'ıncı gemi. Anlaşma gereği 10 feribot daha inşa edilerek Norveç'e teslim edilecek. NB54 Husavık adı verilen yolcu gemisi 66 metre boyuna ve 14 metre genişliğe sahip.

http://www.denizhaber.com/gemi-insa-sanayii/norvec-yolcu-gemisi-cemre-tersanesinde-insa-edildi-h72925.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Gemi ihracatı 2017 yılında yüzde 60 arttı

Kasım sonunda yüzde 50 artışla 1 milyar 217 milyon dolarlık ihracata ulaşan gemi inşacılar, aralığın ilk iki haftasında da 100 milyon dolara yakın ihracat yaptı.
GYİB Başkanı Başaran Bayrak, 2017'yi yaklaşık yüzde 60 ihracat artışı ile 1 milyar 350 milyon dolar seviyelerinde kapatmayı öngördüklerini söyledi.

Geçtiğimiz yıl ihracatta büyük düşüş yaşayarak, 1 milyar dolar barajını aşamayan gemi inşacılar, 2016'yi 815 milyon dolarla kapamıştı. Sektör 2017'de ise hızlı yükselişe geçmiş, özellikle yılın ikinci yarısında üst üste ihracatını en fazla artıran sektör olmuştu. Gemi inşacıların toplam ihracattan aldığı pay da bu yıl tarihinde ilk kez yüzde 1'i geçmişti. Kasım ayında sektör geçen yılın kasım ayına göre düşüş yaşasa da 11 aylık toplam ihracat yüzde 50 artışla 1 milyar 217 milyar dolara ulaştı. Gemi ve Yat İhracatçıları Birliği(GYİB) Başkanı Başaran Bayrak, aralık ayında da ihracatın iyi gittiğini belirterek, "Kasım ayında 125 milyon dolarlık ihracat yaptık. Bir önceki yıla göre düştük ancak yıl bazında baktığınız zaman 11 ayda 1 milyar 217 milyar dolarlık bir ihracat yaptık. Bu da 2016 yıla göre yaklaşık yüzde 50 artış anlamına geliyor. 2016'da 815 milyon TL'de kalmıştık. Sanayi sektörleri içerisinde en başarılı sektörlerden biri olduk bu sene. Aralık ayı iyi gidiyor. 14 aralık tarihine kadar 86 milyon dolarlık ihracat yaptık. 2016'yı 1 milyar 350 milyon dolarlık ihracat rakamıyla kapatacağımızı öngörüyoruz" dedi.

2. el satışları ihracatı artırdı

İhracattaki bu artışta armatörlerin 2. el gemilerini satmaya başlamasının da etkili olduğunu dile getiren Başaran Bayrak, "Yapılan ihracatın tamamı yeni inşa satışlarından kaynaklanmıyor. 2. el gemilerin yurt dışına satılması da ihracat rakamlarına yansıyor. Satış yapıların bazıları ise reel satışlar olmayabiliyor. Çünkü bayrak değiştiren armatörler oluyor bu da ihracat sayılabiliyor. Oranlara baktığımız zaman yapılan ihracatın yaklaşık yüzde 50'sinin üretici firmalar, kalan yüzde 50'sinin ise armatörlerin sattığı ikinci el gemilerden kaynaklandığını görüyoruz" diye konuştu.

"2018'de düşüş yaşanabilir"

Bu yıl yaşanan artışa rağmen 2018 yılından çok umutlu olmadıklarını dile getiren Başaran Bayrak, "2018'de ihracatın düşmesinden endişe ediyoruz. Siyasi belirsizlikler bizi çok etkiliyor. Özellikle en önemli pazarımız olan Avrupa'da Türkiye'ye sipariş vermek konusunda tereddütlü davranıyorlar. Türk bankalarının teminat mektupları kabul edilmiyor. Siparişlerin bazıları çevre ülkelere kayıyor. Sanki burada savaş varmış gibi davranıyorlar. Benim tahminim önümüzdeki yıl bu yılki kadar başarılı olamayabileceğimiz yönünde." şeklinde konuştu.

http://www.denizhaber.com.tr/gemi-ihracati-2017-yilinda-yuzde-60-artti-haber-78383.htm Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter