Türk Gemi İnşa Endüstrisi

Başlatan Atılgan, Nis 04, 2017, 08:59 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

Türkiye'nin ilk rüzgar türbin bakım gemisi teslim edildi

Gemicilik sektöründe katma değerli üretimlerle küresel rekabette ön plana çıkan Türk tersaneleri, yeni bir ilke daha imza attı. Türkiye'de ilk defa Cemre Tersanesi tarafından üretilen 'Esvagt Mercator' adlı rüzgâr türbin bakım gemisi Danimarkalı Esvagt firmasına teslim edildi.

Gemicilik sektöründe katma değerli üretimlerle küresel rekabette ön plana çıkan Türk tersaneleri, yeni bir ilke daha imza attı. Türkiye'de ilk defa Cemre Tersanesi tarafından üretilen 'Esvagt Mercator' adlı rüzgâr türbin bakım gemisi sektörün öncü firmalarından Danimarkalı Esvagt firmasına teslim edildi.

Cemre Tersanesi Proje Koordinatörü Samet Cırlak, geminin yaklaşık 20 milyon euro yatırımla inşa edildiğini belirterek "Bizim için en önemlisi, yaptığımız projelerde müşterilerimizin memnun kalması ve yeni projelerin gelmesi" dedi.

Özel maksatlı gemilerin inşasında Avrupa'da faaliyet gösteren birçok firmanın dikkatini çeken Türkiye, rüzgâr türbin bakım-destek gemilerinin inşasında iddialı olmayı hedefliyor. İlki Cemre Tersanesi tarafından inşa edilen NB48 Esvagt Mercator rüzgar türbin gemisinin offshore alanında yapımını gerçekleştirdikleri ikinci büyük proje olduğunu anlatan Cemre Tersanesi Proje Koordinatörü Samet Cırlak, projenin 2015 Kasım ayında imzalandığını, ilk 8 aylık sürecin temel ve detay tasarım fazı olarak ilerlediğini söyledi.

Üretime 8'inci aydan sonra başladıklarını anlatan Cırlak, "Proje 22 ayda tamamlandı. Bu tarz katma değeri yüksek olan gemiler için bu süre kısaltılmış bir süredir. Ekipman tedariki ve inşa süresi ise 14 ay olarak gerçekleşti" dedi. İnşa edilen geminin 22 tekniker kapasiteli olduğunu belirten Cırlak, "Gemi içerisinde çalışanlar için sosyal alanlar sağlandı. Sinema salonları, toplantı odaları ve daha birçok donanım yer alıyor" şeklinde konuştu.

Gemide 3 adet özel amaçlı botlarla personel taşıması ve yük elleçlemesi gerçekleştirildiğini ifade eden Cırlak, "Ayrıca gemide 2 adet güverte kreyni mevcut. Biri limanda kullanılırken diğeri ise açık denizde malzemelerin elleçlenmesinde kullanılıyor. Geminin açık denizlerde sabit kalması amacıyla DP-2 klas sistem ile donatılmıştır. DP-2 sistem gereği 2 adet baş itici ve 2 adet ise azimut pervanesi bulunuyor böylece türbin bakımı ile ilgili işlemler olumsuz hava şartlarından etkilenmeden rahatlıkla gerçekleştirilebiliyor" diye konuştu.

Toplam 20 milyon euroya inşa edildi

Danimarkalı Esvagt firmasının Belwind 1 (Belçika) Rüzgar Türbini Tarlası'nda, MHI Vestas firması için üstelendiği destek hizmetini NB48 Esvagt Mercator gemisi ile devam edeceğini anlatan Cırlak, "Esvagt Mercator kompakt yapısı itibariyle seri olmasının yanı sıra enerji verimliliği açısından da dikkat çekiyor" dedi.

Esvagt Mercator gemisinin yaklaşık 20 milyon euro yatırımla inşa edildiğini anlatan Cırlak, "Bizim için en önemli etken yaptığımız projelerde müşterilerimizin memnun kalması ve yeni projelerin gelmesi" dedi.

Bunun yanısıra Cemre Tersanesi'nin inşa etmekte olduğu bir diğer projenin olan NB53 MPV Çok Amaçlı Destek gemisinin hem offshore hem rüzgâr türbini destek görevlerini birlikte gerçekleştire bildiğini anlatan Cırlak,"Bu gemi de Esvagt / Danimarka için inşa ediliyor" dedi.

NB48 ve NB53 ile yakalanan başarının aynı kategoride yer alan NB57 projesini getirdiğini belirten Cırlak, "NB57" inşa numarası ile Fransız müşterimiz LDA için yapımına devam ettiğimiz rüzgâr türbin bakım ve servis gemisi Esvagt Mercator'e kıyasla daha hacimli özellikler taşıyor. LDA'in DONG için çalıştıracağı yüksek teknolojili servis sistemleri ihtiva eden ve 66 tekniker kapasiteli geminin toplam maliyetinin ise 40 milyon euro civarında olacağını öngörüyoruz" dedi.

İnşa edilen gemide ayrıca helikopter güvertesi ile 3 boyutlu kreynin yer aldığını anlatan Cırlak, 3 boyutlu kreynin en önemli özelliğinin ise malzeme elleçlerken kötü deniz koşullarında hareketleri sıfırlamak olduğunu söyledi. Mevcut sözleşmeyi 2017 Ocak ayında imzalandıklarınıve inşa süreçlerinin yüzde 30'luk kısmının tamamlandığını belirten Cırlak, projeyi 2018'in sonunda teslim etmeyi planladıklarını kaydetti. Cırlak, yüksek teknolojili yan sanayi ürünlerini yurt içinde temin edemediklerini ve gemi yan sanayisinde bu alanda ciddi bir boşluk olduğunu ifade etti. NB 57 projesinde NB 48'den farklı olarak ilk defa 'Orta Devirli

Jeneratörlerde Değişken Hız Uygulaması' ile enerji verimliliği sağlamayı hedeflediklerine dikkat çeken Cırlak, "Geminin yakıt tüketimi göz önüne alındığında, gemi değişken hızlarda çalışabilen jeneratörler ile donatılmıştır. Buradaki amaç enerji verimliliğini sağlamak. Yüksek devirli makinelerde enerji konusunda tüketim değerinin ortalama yüzde 20-30 daha fazla olduğunu söyleyebiliriz. Ancak orta devire geçince enerji verimliliği konusunda avantaj elde ediyorsunuz. Bunu da ilk defa NB57'de gerçekleştirmeyi hedefliyoruz" dedi.

Orta devirli değişken hız jeneratörleri ile ilgili testlerin başarılı şekilde devam ettiğini anlatan Cırlak, "Değişken devirli jeneratörleri orta devirli makine grubuna indirerek bu alanda ürün yelpazesinin çeşitlenmesine de katkı sağlıyoruz. Bu da dünyada ilk olacak ve bunu icra eden ilk Türk firması olduğumuzu söyleyebilirim" diye konuştu.

Cırlak, bu segmentte saygın bir marka olup yeni siparişler almak için yoğun çalışmalar yaptıklarını söyledi.

Dünyanın en büyük canlı balık taşıma gemisi inşa ediliyor

2017'de 10 yeni inşa projesi imzaladıklarını anlatan Cırlak, ayrıca 7 bin 500 metreküplük dünyanın en büyük canlı balık taşıma gemisi ile ilgili inşa çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Projenin 2019'da bitmesini öngördüklerini ifade eden Cırlak, "Cemre Tersanesi olarak her şartta yatırımlarımıza devam ediyoruz. Yaptığımız her özel maksatlı gemide Ar-Ge çalışması yapıyoruz" dedi. Toplamda 150 bin metrekarelik alanda faaliyetlerinde devam ettiklerini ifade eden Cırlak, Cemre Tersanesi olarak Kuzey Avrupa ülkelerine mühendislik hizmeti Vermeyi de hedeflediklerini söyledi. Böylece hizmet ihracatı da yaparak ekonomik katma değeri artırmayı amaçladıklarını belirten Cırlak, "Projelerin özel amaçlı olması mühendislik hizmetlerinin de özel olmasını gerektiriyor" şeklinde konuştu. Yeni projelere bağlı olarak personel sayılarında da artış gerçekleştiğini anlatan Cırlak, tersane bünyesinde bin 500 kişiye istihdam sağlandığını, özellikle genç mühendislerin yetiştirilmesi konusuna çok önem verdiklerini ifade etti.

http://www.denizhaber.com/gemi-insa-sanayii/turkiye-nin-ilk-ruzgar-turbin-bakim-gemisi-teslim-edildi-h73388.html Mesajı Paylaş

Atılgan

YÜTEK'in inşa ettiği 'İBB DÖKÜ 1' denize indirildi

YÜTEK'in İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ihale kapsamında inşa edeceği 4 gemiden üçüncüsü olan 'İBB DÖKÜ 1' denize indirildi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin ihtiyacı için Deniz Hizmetleri Müdürlüğü tarafından ilana çıkarılan ihaleyi kazanan YÜTEK Gemi İnşa Şirketi, yapımı tamamlanan 'İBB DÖKÜ 1'i denize indirdi.

49.3 metre uzunluğa 8.5 metre genişliğe, 3.4 metre derinliğe sahip olan 'İBB DÖKÜ 1' gemisinde 'z drive tip' makina bulunuyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin deniz hizmetlerinde yer alacak 'İBB DÖKÜ 1', full hidrolik RF kontrol sistemiyle çalışacak. YÜTEK Gemi İnşa Şirketi, inşa edilecek olan 4 gemiden ikincisini Aralık ayında denize indirmişti.

YÜTEK Gemi İnşa, 10 Ekim 2016 tarihinde gerçekleşen ihalede en düşük fiyatı vererek İstanbul Büyükşehir Belediyesi için bir adet tarama gemisi, bir adet amfibi tarama aracı ve 2 adet çamur gemisi olmak üzere toplam dört adet gemiyi inşa etmeye hak kazanmıştı.

http://www.denizhaber.com.tr/yutekin-insa-ettigi-ibb-doku-1-denize-indirildi-haber-79761.htm Mesajı Paylaş

Traverten

Bakan Arslan, Türkiyenin En Büyük Feribotunu İnceledi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Van-Tatvan arasında yük ve yolcu taşımacılığı yapan Türkiye`nin en büyük feribotunu inceledi.

Bakan Arslan, Van Valisi ve Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Murat Zorluoğlu, AK Parti Van Milletvekilleri Beşir Atalay, Burhan Kayatürk ve bakanlık bürokratlarıyla İskele sahilinde, Van-Tatvan arasında yolcu ve yük taşımacılığı yapan feribotta inceleme yaparak yetkililerden bilgi aldı.

Daha önce yılda 15 bin vagon taşındığını, iki geminin hizmete girmesiyle yılda 115 bin vagon taşıyabilir hale geleceklerini bildiren Bakan Arslan, bunun, taşınan tren, yolcu ve yük miktarının 7 kat artması anlamına geldiğini vurguladı.

Ahmet Arslan, ülkenin batısından Van'a gelen ve buradan İran'a giden önemli bir koridorun tamamlayıcısı olan bu hattın kesintisiz hale gelebilmesi, demiryolunda daha fazla yük taşınması adına daha modern gemilere ihtiyacın olduğuna dikkati çekerek, şu bilgileri verdi:

"Sayın Başbakanımızın bakanlığı döneminde başladı bu süreç. Cumhurbaşkanımız o gün de bugün de bize her türlü desteği veriyor. İki geminin hizmete sunulması bölge ekonomisinin gelişmesi, ticaretin gelişmesi ve yolculukların artması adına önemli. 135 metre uzunluğunda 50 vagon taşıyor. Yük kapasitesi 4 bin ton. Genişliği 24 metre, yüklü derinliği 4,2 metre. Bu gemilerin önemli özelliği Eskişehir'de yüzde 100 yerli olarak imal edilmiş ana makinelerin Türkiye'de yapılmış olması. 4 adet marin dizel ana makine, ana makinelerin gücü bin 670 beygir. 4 tane bin 670 beygirlik ana makinemiz var. 4 adet ikiz pervaneli. Pervane sisteminin özelliği de gemi bulunduğu yerdeki baş, orta ve kıç taraftaki pervanelerin çalışmasıyla bulunduğu yerde dönebiliyor. Bu gemiler için çok önemli bir özellik. Bu sadece yolcuya hizmet eden kurvaziyer gemilerinde olabilen bir özellikken Van denizinde bu kadar önemli bir hizmeti yapmalarından dolayı iki gemimizi bu özelliklerle donattık. Hızları 14 deniz mili saatte."

Gemilerin iskele rampalarının hidrolik sisteme haiz olduğunu ve bu sistemle yüklerin daha hızlı yüklenip boşaltıldığını anlatan Arslan, şunları kaydetti:

"İki geminin toplam bedeli 323 milyon lira. Gemilerin faaliyete girmesiyle tek seferde 100 vagon taşıyabileceğiz. Van merkezli 550 bin ton yüke hizmet etmişken, iki gemiyle bu rakamı artırabilir hale geleceğiz. Bölge üzerinden ülkemiz ihracatına da katkı sunmuş olacağız. Van'daki yüklerin ülkenin batısına değil, ülkenin batısındaki yüklerin de Van üzerinden İran'a gidebilmesi anlamında önemli görev ifa eden iki gemimiz ülkemize hayırlı olsun."

http://www.rayhaber.com/2018/03/bakan-arslan-turkiyenin-en-buyuk-feribotunu-inceledi/ Mesajı Paylaş

Atılgan

Tersaneler, milyar dolarlık kamu projelerini bekliyor

Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın 60 milyar dolarlık projesinden bazıları denizcilikle ilgili. MİLGEM'in kalan üç gemisi için ihale sonuçları bu hafta açıklanacak.
Gemi inşada bakım onarım gelirlerinin sektör açısından önemi artıyor. Fakat inşa kapasitesinde boşluk bulunuyor. Rekabet konusu olduğu için hangi tersanenin nereden ne kadar sipariş aldığı tam olarak açıklanmıyor ama alınmış siparişler de var. Sadece bakım onarım konusunda ihtisaslaşmış büyük tersaneler, müşteri potansiyeli açısından daha avantajlı durumda. Sektör gelirinin önemli kısmı da oradan geliyor. Fakat bütün bunların ötesinde, sektörde asıl başka bir gündem bulunuyor o da 'savunma sanayi projeleri.'

Savunma sanayi ihaleleri sektör için önemli bir hareket ve iş kaynağı olmaya başladı. Müsteşarlığın birçok denizcilik projesi var. SSM, değeri 41.5 milyar doları (İhale süreci devam eden projelerle birlikte 60 milyar dolar!) bulan 553 projeyi takip ediyor. Bunlardan 6'sı (MİLGEM, çok maksatlı amfibi hücum gemisi LHD, amfibi gemi LST, denizaltı kurtarma ana gemisi MOSHİP, sahil güvenlik arama kurtarma gemisi ve yeni tip karakol botu) denizcilik alanında. Bir de geliştirme aşamasında olan işler var.

Büyük denizcilik projeleri geliyor

Halen 10 civarında tersane savunma sanayi projeleri ile ilgileniyor. Selah'ta lojistik gemiler inşa ediliyor. Sedef, Çok Maksatlı Amfibi Hücum Gemisi'ni (LPD) yapıyor. Desan Tersanesi'nde 2 dalış eğitim botu projesi var. LCT gemilerinden sonra LST-amfibi gemilerin ilki (TCG BAYRAKTAR) yüzde 70.68 yerli sanayi katılımı ile gerçekleşti. Anadolu Tersanesi'nin inşa ettiği ikinci gemi 'Sancaktar' geçtiğimiz cumartesi günü Deniz Kuvvetleri'ne teslim edildi. TCG ALEMDAR Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi (MOSHIP) ve kurtarma yedekleme gemileri, sahil güvenlik arama kurtarma gemileri (4 tane) RMK'da üretilerek teslim edildi. 16 adet yeni tip karakol botunun ve çeşitli tipte sahil güvenlik botlarının teslimleri tamamlandı.

En büyük proje MİLGEM, toplamda 8 gemiyi kapsıyor. 4'ü inşa edildi. İlk 2 gemi (TCG HEYBELİADA ve BÜYÜKADA) Deniz Kuvvetleri'ne teslim edildi. 3. gemi TCG BURGAZADA, 4'üncüsü TCG KINALIADA denize indirildi, testleri devam ediyor. Bunlarda yüzde 65'in üzerinde yerli sanayi katılımı gerçekleştirildi. Projenin kalan 4 gemisi 'İ Sınıfı' (fırkateyn) olacak. Bu 4 gemiden birinin inşasını İstanbul Tersanesi gerçekleştiriyor. Diğer 3 geminin özel tersanelerde inşa edilmesine yönelik çalışmalar sürüyor. Çalışmalar sürüyor derken teklif dosyası alan firmalarla ilgili açıklamanın eli kulağında. Milgem'in kalan 3 gemisi için 2017'de 4 firma teklif vermişti. (Anadolu, İstanbul Denizcilik, Sedef ve Dersan.)

Fırkateynler, hücum botu projeleri

Şimdi ise, hava savunma kabiliyeti yüksek yeni işler gündemde. Bu ihaleler yan sanayi, ASELSAN, HAVELSAN gibi ana alt yüklenici firmalar için de önemli. TF-2000 denilen fırkateyn tipi yeni gemilerin en az 4 adetle ihaleye çıkması muhtemel. Bunlar tersanelere büyük bir iş potansiyeli yaratacak. Orta uzun menzilli hava savunma ihtiyaçları için düşünülen bu gemiler birkaç milyar dolarlık iş potansiyeli demek. Bunun dışında Türk tipi hücumbot projesi de hızla ilerliyor. Önemli bir iş potansiyeli yaratacak yerli imkanlarla geliştirilen bu proje de Deniz Kuvvetleri'nin yüksek taarruz gücüne katkı sağlayacak.

Kontrol botu için 5 firma dosya aldı

Kontrol Botu Projesi'nde Sahil Güvenlik Komutanlığı için 105 adet bot tedarik edilecek. Bunun için üretici firmanın yurt içinde yerleşik bir tersane olması şartı aranıyor. 12 Mart'ta ARES Tersanesi, DEARSAN Gemi, DESAN, ÖZATA Tersanecilik ve YONCA- ONUK'un Teklife Çağrı Dosyası aldığı açıklandı. Dizaynı, donanımı, konfigürasyonu Türkiye'de yapılan işler kapasite kazandırıyor. Türkiye, bunu yapan 14 ülkeden biri oldu. Daha büyük projeler için uluslararası ölçekte birikim sağladı. Bu ihracat kapısı da açıyor. Ayrıca, bu gemilerin yerli inşası, misliyle döviz ödeyerek ithal edilmelerini de önlüyor.

http://www.denizhaber.com.tr/tersaneler-milyar-dolarlik-kamu-projelerini-bekliyor-haber-80741.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

İÇDAŞ, 2 ülkeye 3 gemi satışı gerçekleştirdi


İÇDAŞ, 3 gemi satışından 28.4 milyon dolar ve 20.6 milyon euro gelir elde etti.
Ağır sanayi alanında Türkiye'nin öncü kuruluşlarından İÇDAŞ, 2 ülkeye 3 gemi satışı gerçekleştirdi.

Kanada'ya İÇDAŞ-09 ve İÇDAŞ-11 isimli 2 gemi satan şirket, Almanya'ya ise İÇDAŞ-29 adlı gemiyi yolladı.

Kanadalı şirket Coastal Shipping'e satılan 2 gemi de 20.000 DWT kimyasal tanker tipli ve ana makinası MAN 6960 KW özelliğinde. İÇDAŞ-09 gemisi 2010 yılında inşa edilirken, 13.471.080 dolara satıldı.

2011 yılında inşa edilen İÇDAŞ-11 isimli geminin ise 14.948.920 dolar karşılığında satışı yapıldı.

Alman GEFO firmasına satılan İÇDAŞ-29 isimli gemi, 7500 DWT paslanmaz kimyasal tanker tipinde olup, inşası bu yıl gerçekleşti. Ana makinası 3600 KW özelliğinde olan geminin satış rakamı 20.596.500 euro.

https://www.denizhaber.com.tr/icdas-2-ulkeye-3-gemi-satisi-gerceklestirdi-haber-84281.htm Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter