Baykar Makine

Başlatan Energy, Nis 02, 2017, 08:14 ÖÖ

« önceki - sonraki »

anafor2016

Oyun amaçlı - hobi amaçlı quarator da üretebilirler Mesajı Paylaş

crun


Sabri Ünal

Akıncı imasını sevdim :) Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

crun

#33
Şub 23, 2018, 08:07 ÖÖ Last Edit: Şub 23, 2018, 08:51 ÖÖ by crun
Turboprop motor için nasıl bir çözüm düşünüyorlar acaba? Mevcut yerli çözüm olmadığına göre Ukrayna motorlarından birini mi takacaklar?



http://www.motorsich.com/eng/products/aircraft/tr/ms-500v-s/





http://ivchenko-progress.com/?page_id=843&lang=en Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

@Crun

Tei nin Pd-170 motorundan 2 tanesi uygun olmazmı ? veya Pd-155 Mesajı Paylaş

crun

PD170 pistonlu motor, görselde ve aşağıdaki bağlantıda yer alan haberde turboprop yazılmış o nedenle sordum. Ayrıca PD170 motoru, TAI'nin 3 ton - 800kg faydalı yük kapasiteli İHA projesinde kullanılacak, Baykar'ın 5 ton - 900 kg harici faydalı yük kapasiteli İHA projesi için yeterli olmaz herhalde.

Bu arada bu İHA yakında ilk uçuşunu yapacak herhalde: http://www.defenceturkey.com/en/content/the-steady-rise-of-turkey-s-unmanned-systems-and-autonomous-vehicles-2902 Mesajı Paylaş

murattekin

Benim Baykar için 2 tane öngörüm var. 

1-Son anda birşey olmazsa bir süre sonra İHA üretimi toptan Baykar'a devrolacak. Zira hala ANKA bir TB-2 gibi sahada aktif görülmüyor. Hep lafta var (Varsa neden ANKA hiç basına yansımıyor?)

2-Baykar'ın Akıncı tasarımına bakarmısınız? Hafif nakliye uçağı gibi değil mi? Öngörü işte. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

farabi

#37
Şub 24, 2018, 02:00 ÖS Last Edit: Şub 24, 2018, 02:04 ÖS by farabi
Baykar , Akıncı sonrasında bir de MİUS'u hayata geçirebilirse , bu iki projenin büyük bir atlama taşı olacağı muhakkak. Şirket hem ekonomik olarak hem de teknik kapasite olarak küresel bir oyuncu olma yoluna girer.

Bana göre TAI'nin asıl ağırlık vermesi gereken alan , Global Hawk benzeri bir HALE yerine , misalen 70.000ft irtifada 7/14 gün kesintisiz görev yapabilecek üzerinde SAR ve veribağı olan sahte-uydu ihalar olmalı. Mesajı Paylaş

kosavalı1989

Sayın Crun'un yazısı üzerine aklıma geldi. 1 seneyi geçti heralde sayın Selçuk Bayraktar'ın bir resmi ziyaret heyetiyle birlikte Ukraynaya gittiği haber olmuştu. Mesajı Paylaş

crun

İbrahim Sünnetçi'nin beklentisi en az 900hp üzeri bir motor gerekeceği yönünde, şu motor bu iş için uygun mudur acaba? Belki SSM, TR MOTOR şirketini ilk etapta lisans altı üretim yapmak üzere kurmuştur, kim bilir? Ayrıca Ukrayna ziyaretinde kimsenin dikkatini çekmedi ama o kafilede BMC'nin GE kökenli güç grubu program & arge yöneticisi (resimde en solda) Mehmet Demiroğlu da vardı.



Mesajı Paylaş

murattekin

900bg ile normal uçak uçuyor. Pilatus PC-9 motoru 950 bg. Bana biraz fazla geldi bu iş için. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

crun

Ben tam ifade edememişim; "çift motorlu olacağı için 450hp+450hp olmak üzere toplam 900hp güç gerekeceği" şeklinde yazmam gerekiyordu.

MQ-9 Reaper
General characteristics
Primary function: find, fix, and finish targets
Contractor: General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
Power plant: Honeywell TPE331-10GD turboprop engine
Thrust: 900 shaft horsepower maximum
Wingspan: 66 feet (20.1 meters)
Length: 36 feet (11 meters)
Height: 12.5 feet (3.8 meters)
Weight: 4,900 pounds (2,223 kilograms) empty  
Maximum takeoff weight: 10,500 pounds (4,760 kilograms)  
Fuel capacity: 4,000 pounds (602 gallons)
Payload: 3,750 pounds (1,701 kilograms)
Speed: cruise speed around 230 mph (200 knots)
Range: 1,150 miles (1,000 nautical miles)
Ceiling: Up to 50,000 feet (15,240 meters)
Armament: combination of AGM-114 Hellfire missiles, GBU-12 Paveway II and GBU-38 Joint Direct Attack Munitions  
Crew (remote): two (pilot and sensor operator)  
Unit cost: $64.2 million (includes four aircraft, sensors, GCSs, and Comm.) (fiscal 2006 dollars)  
Initial operating capability: October 2007
Inventory: total force, 93 Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

tek veya çift motorlu bir İHA karşımıza çıkabilir, önemli olan isterlerin nasıl tanımlandığı.

Tek motorlu olursa Chesna Denali 1240 shp GE turboprop motor kullanıyor.



http://cessna.txtav.com/-/media/cessna/files/caravan/denali/denali_productcard.ashx Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

farabi

Piaggio'nun Selex ile dünyanın en süratli çift turboprop uçağı Piaggio P.180 Avanti platformu üzerinden yeni ayrodinamik konfigürasyon ile geliştirilen P1HH insansız Comint/Elint , MPA uçağı projesi bulunuyor.
Uçağın motor konfigürasyonu 2x PW PT6A-66 ( 2x900hp ) turboprop.

Kanat açıklığı arttırılmış ( 15,5m ) bu sayede düşük süratlerde (130ktas gibi) uçağın görev yapabilmesi hedefleniyor. 16-18 saat gibi bir havada kalış süresi planlanıyor. 45.000ft servis tavanıyla birlikte , maksimum ulaşılabilir sürat olarak planlanan 0.7 Mach , bulunduğu sınıf içerisinde en süratli İha olmasını sağlayacağı , reklam broşürlerinde altı çizilen konulardan biri.

P180 Avanti EVO'nun 3800kg boş ağırlığı bulunmakta 1200kg yakıt kapasitesi ve toplam 5500kg azami kalkış ağırlığına sahip. P1HH'nin de benzer bir azami kalkış ağırlığına sahip olması beklenebilir.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_Canada_PT6

http://www.p1hh.piaggioaerospace.it

https://www.youtube.com/watch?v=A8jW8cEWXmY Mesajı Paylaş

Merkator

Selçuk Bayraktar: İnsansız jet çalışmamıza başlamayı düşünüyoruz

Baykar Makina Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, "Şu anda kendi sınıfında dünyanın en iyisi diyebileceğimiz taktik insansız hava araçlarını yaptık. Bundan sonra da inşallah dünyada kendi sınıfının en moderni diyebileceğimiz 4,5 ton ağırlığında 1,5 ton yük taşıma kapasitesine sahip bir insansız hava aracını geliştirme çalışmalarımız devam ediyor. Kısa bir süre sonra da insansız jet çalışmamıza başlamayı düşünüyoruz" diye konuştu.

20-23 Eylül 2018 tarihinde 3. havalimanında, Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı öncülüğünde gerçekleştirilecek olan Türkiye'nin ilk havacılık, uzay ve teknoloji festivali 'Teknofest İstanbul'un tanıtım toplantısı yapıldı. Aynı zamanda Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı olan Baykar Makina Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, 3. havalimanı terminal binasında yapılan tanıtım toplantısında, Teknofest İstanbul Festivali ile ilgili basın mensuplarına bilgi verdi.

Selçuk Bayraktar konuşmasının başında, "Teknik müdürlüğünü yürüttüğüm Baykar adına çok yoğun bir şekilde kullanılan silahlı insansız hava araçları ve insansız hava araçlarına destek olmak adına, operasyonun başından itibaren mühendis ekibimizle birlikte sahadaydık. Çok yoğun bir şekilde oradaki faaliyete destek olabilmek için elimizden geleni yaptık ve yapmaya da devam edeceğiz" dedi.

"UZAYA İLK İLGİ DUYAN MEDENİYETLERDEN BİRİSİYİZ"

Teknofest İstanbul fikrinin, geçen yıl düzenlenen liseler arası model uçak yarışmasında ortaya çıktığını söyleyen Bayraktar, "Ülkemizin havacılığa ilgi duyan ve havacılık çalışmaları yürüten milletler arasında ilk sıralarda yola çıkmış olmasına rağmen, bugün dünya devlerinden birisi olabilecekken ne yazık ki teknolojinin de ana motoru sayılabilecek havacılık ve uzay alanında hak ettiğimiz yerde olmadığını görüyoruz. Oysa tarihimize baktığımızda uzaya ilk ilgi duyan, uzayı ilk gözetleyen medeniyetlerden birisiyiz" şeklinde konuştu.

TÜRKİYE'NİN EN KAPSAMLI TEKNOLOJİ YARIŞMALARI

Teknofest'te 12 farklı kategoride düzenlenecek teknoloji yarışmalarının Türkiye'nin en kapsamlı yarışmaları olacağını belirten Bayraktar, "Bugün dünyada teknolojinin birçok alanında düzenlenen yarışmalar bilimsel gelişmeleri hızlandıran ve o alanda en ileri teknolojik ürünleri üreten girişimleri ortaya çıkarıyor. Biz de Teknofest kapsamında düzenleyeceğimiz farklı yaşlardan gençlerin katılacağı teknoloji yarışmalarının ülkemizin havacılık, uzay ve teknoloji alanlarındaki gelişimine katkı sağlayacağına inanıyoruz" diye konuştu.

"DÜNYANIN EN İYİSİ DİYEBİLECEĞİMİZ TAKTİK İHA'LARI YAPTIK"

Gelecekteki projelerle ilgili de konuşan Selçuk Bayraktar, "Şuanda kendi sınıfında dünyanın en iyisi diyebileceğimiz taktik insansız hava araçlarını yaptık. Bundan sonra da inşallah dünyada kendi sınıfında en moderni diyebileceğimiz 4,5 ton ağırlığında 1,5 ton yük taşıma kapasitesine sahip bir insansız hava aracını geliştirme çalışmalarımız devam ediyor. Kısa bir süre sonra da insansız jet çalışmamıza başlamayı düşünüyoruz" ifadesini kullandı.

http://www.kokpit.aero/insansiz-jet-calismasi Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter