Baykar Makine

Başlatan Energy, Nis 02, 2017, 08:14 ÖÖ

« önceki - sonraki »

putty

#15
Ara 28, 2017, 12:45 ÖÖ Last Edit: Ara 28, 2017, 12:56 ÖÖ by putty
Taktik iha diye görev aldılar onun yerine male iha yaptılar kimsede niye böyle yaptınız demiyor
Tamam daha iyinin niyesimi sorulur ama zaten male iha fabrikamız vardı bizim. Lazım olan taktik ihaydı. Adı sözleşme gereği taktik hala ama görünce tanırız bu male iha olmuş
Şu resimdeki siyah olan taktik iha ya benziyor mesela ama beyaz olan ne kadar büyük ondan male olmuş artık nefsine yenile yenile uçak olmuş iki katı.
Sonrada diyorlar taktik ama 24 saat uçuyor sınıfının en iyisi 25 000 fit e çıkıyor filan. Male çünkü ondan yapıyor bunları adı taktik sadece

Bu iki uçak aynı mı mesela uçak çaktırmadan adı taktik kalmış ama kendisi ANKA olmuş
Resim e bakarak mukayese kolay değil ama bana sanki iki katı gibi görünüyor son hali.



Mesajı Paylaş

ÜNAL

@Putty
Asıl kötü olanda iha üretimi yapan 3 firmamız olduğu halde hala Scaneagle muadili bir ürün çıkartamamış olmamız.
Keşke Vestel bu konuda çalışıp en azından bu kadar yatırımı bir şekilde karşılamış olsa.
Bildiğime göre Vestel Bora Scaneagle tarzı bir iha ama havada kalış süresi biraz az, üzerine katılıp güzel bir ürün ortaya çıkarılsa çok tutulur ve çoğu ülkenin maliyet noktasında altından kalkacağı bir iha olacağı için çok ekmek yer.
Yanlış bilmiyorsam ASELSAN Cats sisteminin küçüğü üzerine çalışıyor, acaba Bora gibi küçük bir iha ile işaretleme yapılabilir mi ? Mesajı Paylaş

putty

#17
Ara 28, 2017, 10:41 ÖÖ Last Edit: Ara 28, 2017, 10:54 ÖÖ by putty
Belki şu değişiklik olmuş olabilir;

Süratle dünyada male iha taktik iha kavramı değişti. Male iha predator dan repear e hatta global hawk a veya şu jet motorlu iha lara doğru kayıyor yani stratejik ihalara doğru kayıyor. Taktik iha ise eskiden male iha olan predator boyutlarına değişti Bizde de anka yı bu yüzden artık male iha olarak değil taktik iha olarak görme eğilimi var. Male iha ise TAI nin yeni uçağı ve sonrası olacak. ABD nin predator leri Repear lar ile değiştirmesi gözden kaçırılmamalı. Sanırım Baykar a biz kızarken aslında Baykar trendi yakalayıp TAI de bir tık geride kalmış da olabilir. TAI içinde geride kaldı demek adil olmaz tabi projesini ilan etti sadece Baykar beklemeden olması gereken yere pozisyonlandı bu durumdada daha hamlesinin başında olan TAI ile hedefe ulaşan Baykar ın benzer uçakları göze battı.
Eleştiriyi başlatmış olan kişi olmama rağmen bunuda aslında daha mantıklı görüyorum. Eskidende bizim ANKA bitene kadar male iha dan taktik ihaya döndü diyordum. Neyseki TAI da bunun gereğini yapıyor mesele yok yani iha dünyamızda baykar ve tai özelinde. 

Eksik olan ünal ın dediği Scaneagle muadili bir iha aslında. Karayı hadi iha ya boğarız ama gemilerde iha olmaması nasıl rahatsız etmiyor birilerini anlamıyorum.

Mesajı Paylaş

HDS

@Sabri, Scaneagle bir "uçak" değil, bir sistem. Artık yeni nesilleri iyice de enteresan olmuş bir "sistem".

Bir "uçak" yapıp bunu katapulttan atmakta çok zorlanacağımızı sanmıyorum. Varsın az daha az havada kalsın. Ama "payload" meselemiz var. Scaneagle müthiş optimize bir "sistem". Zaten üreticisi InSitu'yü hemen Boeing aldı. Mesajı Paylaş

HDS

Baykar bence en geç altı ayda Scaneagle gibi bir "sistem"in tayyare ve katapult tarafını yapabilir. Ama "payload" büyük mesele. Mesajı Paylaş

ÜNAL

#20
Ara 28, 2017, 09:05 ÖS Last Edit: Ara 28, 2017, 09:36 ÖS by ÜNAL
Sabri hocam ben tam tersini düşünüyorum aslında.
Tai Baykarın isim hakkını satın alsın, üretim ona geçsin.
Yoksa bu şekilde 135 iha satın alınması 2020leri bulacak.
En azından Tai Vestel'e müsamaha gösterir taktik iha konusunda kısa sürede istenilen envantere ulaşmış oluruz.
Diğer taraftan TAİ'nin Baykara bağlanıp sadece yüzde beşini oluşturması bana garip geldi bana yine tam tersi olur gibi geliyor.
Şöyle ki Tai içerideki hainler vesilesi ile çok yıpratıldı bildiğiniz üzere, Baykar ise özel kuruluş bu konuda daha rahattı.
Ben bundan 3-4 sene önce dahi TAİ'nin planlarını bana söyleyen birine bön bön bakmıştım.
TAİ üzerindeki ağırlığı bir atsın ağzımız açık kalır diyorum ben.
Diğer taraftan eğer firmaların birbirini alma durumu olacaksa bence Baykar devlet kredisi ile gidip Vestel'in iha bölümünü alsın.
Bari 2 üretim tesisi ile kısa sürede orduya cevap verir.
Aynı zamanda Vestel ihracat konusunda da içerde destek görmese de çok aktif. Firmanın portföyü genişlemiş ve bir tık seviye artmış olur bu sayede. Mesajı Paylaş

ÜNAL

Hocam bende onun için yazdım ya TAİnin planlarını duyunca şok oldum diye.
Satcomlu iha yapan şirket neden Baykarla rakip olsun.
Diğer taraftan senede 48 iha konusunda teyitli bir bilgi mi yoksa kendimiz mi hesap yaptık.
Çünkü öyle olsa son verilen 16 uçaklık siparişin 8 tanesini hazirana bırakmazlardı. İnşallah ayda 4 tane çıkarırlar ama ben zor görüyorum.
Diğer taraftan keşke senede 48 tane olsa ama yinede diğer üreticileri dışarıda bırakmamalıyız.
Anka için ayda 2 tane söylemi vardı, Vestel üretse senede 10 tane 34.
Baykar ile 2 senede bütün ihtiyaç karşılanır ama işte bekleniyor maalesef diğer üreticelerden alımlar için...
Ayrıca bence Baykar ihracat konusunda artık adım atmalı, Vestel'in çalışmaları var Anka daha bize yetmedi ama Baykarın zaten kendini kanıtladığı onlarca uçağı var biraz yurtdışına açılsa iyi olur artık.
Sonuçta bu 135 ihadan sonra büyük ihalardan yine yüzlerce alınmayacak.
Zaten Satcomlu noktasında Anka çatır çatır yapılıyor.
Çift motorlusuda yolda bildiğim kadarıyla, kısacası em Scaneagle ayarında bir ürün geliştirilmeli hemde ileride boşa çıkacak bu üretim kapasitesi değerlendirilmeli... Mesajı Paylaş

dmc

VTOL İHA konusunu atlamamız lazım. TAI'nin bir yol haritası vardı bu konuyla ilgili  R-300'den sonra yeni bir gelişme göremedik. @Putty'nin dediğini yabana atmamak lazım. Deniz platformlarının hangarları müsaitse S-70'lerin yanında S-100 ile VSR-700 arasında VTOL bir platform da kullanılabilir. Mesajı Paylaş

anafor2016

Konu dışına çıkmış olacağım ama Savunma sanayii ne çalışan özel sektör firmalarının sivil ürün portfoyunun olmasının da hayati olduğunu düşünüyorum. Savunma sanayii projeleri ve ihaleleri oldukça uzun sürelerde sonuçlanıyor. Her sene yılda 30-40 iha satılmayabilir. Mesajı Paylaş

ocay

küçük malazgirtleri yendien üretecekler. sipariş varmış. Mesajı Paylaş

anafor2016

Oyun amaçlı - hobi amaçlı quarator da üretebilirler Mesajı Paylaş

crun


crun

#27
Şub 23, 2018, 08:07 ÖÖ Last Edit: Şub 23, 2018, 08:51 ÖÖ by crun
Turboprop motor için nasıl bir çözüm düşünüyorlar acaba? Mevcut yerli çözüm olmadığına göre Ukrayna motorlarından birini mi takacaklar?



http://www.motorsich.com/eng/products/aircraft/tr/ms-500v-s/





http://ivchenko-progress.com/?page_id=843&lang=en Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

@Crun

Tei nin Pd-170 motorundan 2 tanesi uygun olmazmı ? veya Pd-155 Mesajı Paylaş

crun

PD170 pistonlu motor, görselde ve aşağıdaki bağlantıda yer alan haberde turboprop yazılmış o nedenle sordum. Ayrıca PD170 motoru, TAI'nin 3 ton - 800kg faydalı yük kapasiteli İHA projesinde kullanılacak, Baykar'ın 5 ton - 900 kg harici faydalı yük kapasiteli İHA projesi için yeterli olmaz herhalde.

Bu arada bu İHA yakında ilk uçuşunu yapacak herhalde: http://www.defenceturkey.com/en/content/the-steady-rise-of-turkey-s-unmanned-systems-and-autonomous-vehicles-2902 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter