Altay Tank

Başlatan 7Skies, Eki 05, 2015, 05:23 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

petibor

Motoru yaparlarsa tüm günahlardan arınırlar. Mesajı Paylaş

erdem

Devletlu buyuklerimizin bir bildikleri vardir kisaca...onlar suphesiz ki bizlerden iyi bilirler.

Mesajı Paylaş

cochise120

Lütfen bu forumdada diğerleri gibi her başlık altına alakalı alakasız siyasi mesajlar yazmayın. Bu forum diğer forumlar gibi değil buranın bir ağırlığı var. Burayıda diğer forumlara çevirmeyin. Mesajı Paylaş

TULGA

Mesele BMC, Katar meselesi değil. Mesele savunma projelerinin siyasi cekismelere kurban edilmesi. Devlet kaynaklarının imkanlarinin altyapılarının, prototip gelistirme süreci yaşamış, belirli bir kalifiye gücünü hazır hale getirmiş olan bir firmayla çok daha önceden çok daha hızlı seri üretime sokacak yönetim  sevk ve idareden uzak kalınması meselesidir.

Evet Otokar fiyat olarak yüksek bir meblağ vermiş olabilir. Galiba 13m $ birim fiyatıydı. O dönemde oturup fiyatı 10m $ mertebelerine çekecek hamleler yapıldı mı? Askeri tank bakım merkezlerinde seri üretim olanakları o dönemde Otokar'a da teklif edildi mi? Daha ortada fabrikası olmadan tüm imkan ve olanakların sunulduğu BMC gibi Otokar'a da bunlar sunuldu mu?

Kaç sene kaybedildi? Kaç sene daha kaybedilmis olacak?

Tamam BMC Katar'a Kirpi de satsin Amazon da Vuran da şehir içi otobüs de çeşitli beygirlerde motor ve alt aksam da üretip satsın. Fabrikasını da tamamlasin. Sonra desin ki bak benim her türlü altyapım hazır. İhracat kalemlerim ve gelirim de bu. Ihracat pazarlarım da hazır. Ben Tank üretim işine girmek istiyorum. Ha o zaman tamam gelsin baş göz üstüne.

Otokar devletten 500m$geliştirme bedeli aldı ama onu geliştirip ortaya koyacak altyapı tesis ve işgücünü de ortaya koydu. Hatta sonrasında kendi imkanlarıyla AHT modelini Idef'te sundu. Istenirse yaparim dedi. Herseyim hazır ama maliyetler üretim miktarina göre bu kadar oluyor dedi. Tek sıkıntı maliyetse o zaman denilebilirdi kardeşim madem maliyetler yukseliyir o zaman tıpkı Fırtına obuslerinde olduğu gibi tankları da Arifiye'de yapalım siz de kazanin devlet de kazansın.

Ya da denilebilirdi ki BMC standart Altay modeli ile uğraşırken sen de AHT modeli üzerinden şu kadar adet üretim işini al. Iki taraflı ilerleyelim zaten yeterince geciktik.

İlk üretim modelleri için Otokar zaten Alman MTU ile güç grubu konusunda anlasmisti. BMC de kendi ywrli motor projelerine devam edip Altay modeli ile bugünkü çalışmalarına devam edebilirdi.

Ne oldu da Otokar devre dışı kaldı? Hangi parametre ile? Sadece maliyet muhasebesi ise çözüm olanakları yukaridaki gibi olabikirdi. Lakin asıl mesele üzüm mü bağcı mı?

Ayni mevzu Milgem'de de oldu. 12 senedir 4 tane platform bitirilemedi. Ondan sonra yazariz buraya Çin 1 yılda 25 farklı deniz platformunu denize indirebiliyor diye.

Siyasiler de siyaset de beni ilgilendirmiyor. Lakin siyasi cikarlar uğruna ülke savunma projeleri böyle sekteye uğruyor en degerli kaynak olan vakit boşa heba ediliyor ya ona yanıyorum.

Yahu 2014'de testleri tamamlanmış Altay gecikmiş olmasına rağmen en iyi ihtimalle 2020 yılında ilk teslimler başlasa tam 6 yıl heba edilmiş oluyor. Yaziktır günahtır. .. Mesajı Paylaş

petibor

Birim fiyatı ihale sonrasında değiştirmek zor değil. Devlet BMC ye şu tanka bir vida daha sık dese BMC ye fiyatı değiştirme hakkının hukuğu sağlanmış olur. Ben sana vidasız fiyatı verdim teklifte ama sen şimdi vidalı tank istiyorsun yeni fiyatım 2 milyon dolar fazla kabul ediyor musun diye soracak. Devlette gayet makul bir istek bu kabul ediyorum dese.  Mesajı Paylaş

≾10TΩ≿

- Kabul testlerinin tamamlanıp Otokar ile yürütülen projenin tamamlanma tarihi ne zaman?
- Seri üretim için sözleşme görüşmelerinin başlama ve sonuçlanma tarihleri ne zaman?
- İhale Otokar'a kalması durumunda Otokarın seri üretime başlayabileceği tarih ne zaman?

Bunları net olarak ortaya koyabilir miyiz tekrar altını çizmiş oluruz durumun ve BMC nedeniyle oluşan gecikmenin gerçek süresinin. Mesajı Paylaş

Bozok

Sorularınızın yanıtları bu başlıkta var. Okursanız öğrenirsiniz. Biliyorsanız siz yazarsınız biz öğreniriz. Mesajı Paylaş

≾10TΩ≿

Altay prototiplerinin kalifikasyon ve kabul testleri Şubat 2017'de tamamlandı. Seri üretim için sözleşme görüşmeleri bu tarihten sonra başladı. Otokar'ın kabul edildiğini varsaysak bile sözleşme görüşmelerinin minimum 6 süreceğini kabul etsek ve Otokar'ın seri üretime hemen hazır olduğunu varsaysak bile Otokar 2018'den önce seri üretime başlayamazdı. Sn Tulga'nın neye göre Otokarın 2015'de seri üretime başlayacağını BMC'ye verilmesinin nasıl 6 yıl gecikmeye neden olduğunu hesapladı anlamadım. Ki OTOKAR'ın da ihaleyi alması durumunda seri üretim için hazırlık süresine ihtiyacı olacaktı. Prototiplerin gözdesi Makine Freze Kalıp tarafından üretilmişti. Otokar da seri üretim hattı kuracaktı Altay için. Mesajı Paylaş

TULGA

#1253
Mar 14, 2019, 12:15 ÖS Last Edit: Mar 14, 2019, 12:22 ÖS by TULGA
Hocam madem gecikme yok 84 sayfadır ne yazıyoruz o zaman bırakalım adamlar işini yapsın.

BMC Altay için seri üretim hattını geçtim daha yeni fabrika kurmaya çalışıyor. Bir önceki mesajimda da söyledim aynı imkan Otokar'a da verilebilirdi maliyetleri düşürmek için diye. Arifiye teklif edildi mi Otokar'a mesela? Ya da gelistirme aşamasında denildi mi yav ilerde maliyetler yükselir gel bunun prototip test süreci başlandıgında biz Arifiye'yi seri üretime hazırlayalım. Nasılsa Fırtına yapılıyor Altay da ayni süreçten geçer diye.

Niye hemen Şubat 2017 olarak düşünüyoruz ki? Planlama sevk ve idare prototip gelistirme aşamasında olamazmiyd? Mesajı Paylaş

anafor2016

Otokar'ın dün akşam Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yer alan açıklamasında, SSM'nin "Milli İmkanlarla Modern Tank Üretim Projesi" ile ilgili olarak en son 29 Ağustos 2016'da yapılan özel durum açıklamasında, SSM'ye BAFO (Best And Final Offer/En İyi ve En Son Teklif) sunulduğunun kamuya duyurulduğu hatırlatıldı. Açıklamada, "SSM tarafından şirketimize bugün (dün) tebliğ edilen yazıda teklifin idari, mali ve teknik tüm yönleri ile değerlendirildiği ancak fiyat başta olmak üzere sözleşme şartlarında anlaşma sağlanamaması nedeniyle teklifin uygun bulunmayarak ihtiyacın ihale yöntemiyle karşılanmasına karar verildiği bildirilmiştir" denildi. SSM'nin süreçle ilgili açıklamalarının takip edilerek ihale sürecine Otokar tarafından katılma kararı alınması halinde ilgili düzenlemeler uyarınca gerekli açıklamaların yapılacağı bildirildi.

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Otokar Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, geçen yıl kasımda MÜSİAD tarafından düzenlenen fuarda Altay muharebe tankının prototipinin tamamlandığını 250 tanklık ilk seri üretim için son teklifin de yapıldığını belirterek, "Altay'ın seri üretimi için gerekli bütün altyapıyı planlama ve programlamayı yaptık. Düğmeye basıldığı andan itibaren seri üretim için 18-22 ay arasında Otokar olarak seri üretime geçebileceğiz" diye konuşmuştu. Otokar, Altay tankı için Türk savunma sanayinde 100'ü aşkın şirketle birlikte çalışıyordu. Otokar'ın sunduğu teklif, 250 adet Altay'ın seri üretimi ve bunların Entegre Lojistik Destek faaliyetlerini kapsıyordu.

https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/kocun-altay-tanki-teklifi-uygun-bulunmadi-1888818/


29 ağustos 2016 da red kararı verilmiş ve anlaşmam olmamış. Anlaşma olsaydı, 18-22 ay sonra ilk tankın banttan çıkması planlanıyordu.


Mesajı Paylaş

≾10TΩ≿

Sn Tulga gecikme olmadı demiyoruz elbette. 6 yıl değil sadece. Prototip geliştirme başka bir mesele prototiplenen ürünün seri üretimini yapmak başka bir iş. Konunun ilk 20 sayfasında kronoloji ile ilgili yeterli ipucu var. Daha ihalenin kime bırakılacağı bilinmeden önce bile 2021 iddiaları, Otokar'ın da seri üretime hazır olmadığı, ilk başta düşük yoğunluklu üretim yapılabileceği,  Arifiye'nin CK doğrultusunda kullanılabileceği konuşulmuş bu başlık altında. Anafor'un paylaştığı son mesajda bile Otokar'ın kendisi 2016 Ağustos ayında "düğmeye basılmasından itibaren 18-22 ay sonra seri üretime geçebileceğini(ilk tankın banttan çıkacağını değil)" söylemiş. Otokar 2015'te seri üretime başlayacakmış gibi 6 yıllık bir gecikme hesabı yapmak adil olmaz. Mesajı Paylaş

anafor2016

Otokarın sözleşme sonrası ilk tank 18. ayda 5 yılda 250 tank üretim taahütü vardı. Mesajı Paylaş

Atasagun

https://andrei-bt.livejournal.com/1181171.html linkteki yazıda böyle bir görselle karşılaştım. Mühimmat rafının sağındaki boşluk tamamen bilgisayar-görevsayarlara mı ayrılacak yoksa daha farklı bir şekilde değerlendirilebilir mi? Mesajı Paylaş

Shoryuken.M

Böyle bir haber var.

Tank palet işçisinden manifesto

İşçiler fabrikanın Katarlılara satılmasına isyan etti. Harb-İş Sendikası ordu malının Katarlılara satılmasının vebalini taşıyamayacağını açıkladı. Fabrikadaki 695 işçiden, 605'i Katar ortaklı şirkete devredilecek fabrikada çalışamayacaklarını belirtti.

https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/tank-palet-iscisinden-manifesto-3997230/

https://www.youtube.com/watch?v=tYzrpqbM0k8 Mesajı Paylaş

gidakontrol

Uzun süredir haber yok, noldu devir işi tamamlandimi. Üretimle ilgili bilgisi olan arkadaş varmı acaba Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter