Tümosan Pusat

Başlatan malpsoy, May 09, 2017, 04:05 ÖS

« önceki - sonraki »

NoLoven

Değerli Okurlar!
Motora bağlı olan kırmızı olan grubun tranmisyon (transfer kutusu) olduğunu düşünüyorum. hareketin gidişine göre Üniversal mafsallarla bağlı olan bej rengi olan grup hız azaltan mı? Eğer böyle hareketi ön ve arka diferansiyellere aktarıyorsanız, o zaman Benim hız azaltan diye isimlendirdiğim grubun neden ayrı olduğunu düşünmeye başlıyorum. Yani monoblok içerisinde neden bölümlendirilmedi. Eğer o grubu yapan ayrı bir şirketin diferansiyel ve aks sistemi ile hazır bir ürünü ise üzüldüm.  Yok aynı çatı altında farklı üniteler tarafından bunlar tasarımlandıysa, bu sefer kızdım. Yani o zaman CEO'ya sormak lazım sen iki departmanına hakim olamıyor musun diye.
Yok bu iş moment kolunun uzunluğundan güç kontrolündeki optimum sonuç olduğundan kaynaklanıyorsa ve diğer çözümler efektif değilse  o zaman sizleri alkışlıyorum. Bu güç aktarma organı hibrit bir sistemin elektrikli motor ile takviyesi için gerektiyse süpersiniz. Çok sevinirim. Fren sistemlerine bağlı enerji kazanımı, yakıt kontrolü ve benzeri cihaz ve sensörleri barındırıyorsa, aferim sizlere... 
Diferansiyel ve aks tasarımları da tamamen özgün tasarımınızsa ve güç aktarma oranların verilerine maksimum uyumlu hesaplanarak yapıldıysa, kayıpları minimize ediyorsa ve tam serbest diferansiyel olarak tasarımlandıysa çok sevinirim. Kısacası zor ve uzun bir yola çıktınız. Bu motorlardan aktarma organlarından  ilgi alakayı kesmemelisiniz. Her 500 lük seri üretimde mutlaka tasarımın olumsuz tarafları törpülenmelidir. Keza şasi ve kasanın da aynı şekilde. 
Şüphesiz ki, bakım ve sökme takma kolaylığı da çok önemli. 4x4 kullanımında uyumsuzluktan kaynaklanan lastik deformasyonlarını inceliyor musunuz? Yolunuz açık olsun. Saygılarımla.     Mesajı Paylaş

putty

#16
Mar 28, 2018, 01:12 ÖS Last Edit: Mar 28, 2018, 01:14 ÖS by putty
O şey x4 den x2 ye geçiş yapmak için olabilirmi.  X4 jipler nasıl X2 ye geçiyor mesela bilmiyorum ben o bağlantı nerde kesiliyor. Difransiyelde olmadığına göre o kutuda oluyor başka nerde olacak Mesajı Paylaş


TULGA

Basında Pusat ile ilgili bir haber var. 2019'da balistik testlere başlayacağı ve 2019 içinde hazır duruma geleceği bilgisi paylaşılmakta. 360bg 4 silindir dizel motorun MUSIAD EXPO fuarında tanıtıldığı belirtilmekte.

Ayrıca 6 silindirli 450-550bg gücünde olan motor için bir savunma sanayi şirketi ile görüşme halinde olduklarını ifade etmiş. Sanırım FNSS ile görüşmeyi ima etmişler. Bir de 8 silindirli motor detay tasarımının da %60 oranında bittiğini söylemekteler. O da sanırım 900bg mertebesinde olur.

Aktarma organları, güç grubu ve araç gövdesi ile tam anlamıyla bağımsız üretim kabiliyetinden bahsedilmekte. Bakalım hayırlısı... Mesajı Paylaş

Fearlessleon

Tümosanın yerli motorlarının gelmesi çok çok güzel bir olay. Belki Yerli motor ailesi tamamlanınca artık TSK'nın zırhlı araç ihtiyacı karşılanır. Kağıt üstünde ihtiyaç tahmin edilenden çok daha fazla. Mesajı Paylaş

HDS

Aynı motoru kesip biçip duruyoruz. O güçte 4 silindir motor biraz zorlu olacaktır. Bakalım. Mesajı Paylaş

Topgun

Tümosan 4x4 30bg motor, şanzıman, şase, yürür komplesi ile hazır halde. 6 silindirli versiyonunu vermek içinde FNSS ile görüşüyorlarmış. %90'nın üzerinde yerliliği sağlamışlar, enjeksiyon Bosch tabiki... Güzel gelişme neticede tabiki. Mesajı Paylaş

HüsamettinErTürk

Enjeksiyonu bosch'tan başka yapan var mı?(yanlış anlamayın ben yok diye hatırlıyorum o yüzden soruyorum) Mesajı Paylaş

HDS

Delphi var, Koreliler var. Mesajı Paylaş

TULGA

Tümosan'ın motor projelerine bakarsak, açıklanan motorlar şunlardı:

- 4 silindir 4.2lt 285bg ( Hazır )

- 4 silindir 5.2lt 360bg ( Hazır )

- 6 silindir 6.8lt 450bg ( Tahmini Prototip devam )

- 6 silindir 7.8lt 550bg ( Tahmini Prototip devam )

- 8 silindir 9lt  750-900bg  ( Detay tasarım bu olabilir )

- 10 silindir 10-12lt 1000-1050lt ( Proje halinde )

Son 2 motor bg tahminimdir tabi. 2017'de 285bg olan motor açıklanmış test ve kalifikasyonu devam etmekteydi. Bu bitmiş demekki. 360bg olan da fuarda hazır olduğuna göre bu da tamam. 450 ve 550bg olanlar acaba bu motorlar mıdır? Ben incelemelerimde bu kanıya vardım.

Bir de anladığım kadarıyla Tümosan Altay tankı haricindeki tüm kara aracları için çok önemli bir motor ailesine vücut bulmaya başlamış durumda. Merak ettiğim bu projeler ile Ukrayna desteği veya bağlantısı varmıdır? Türk-Ukrayna savunma projeleri başlığında paylaştığım son haberlerde Ukrayna ile motor konusunda yapılacak veya yapılmakta olan çalışmalar acaba kimin üzerinden sağlanmakta? Tümosan ile bağlantısı olabilir mi dersiniz?   Mesajı Paylaş

HDS

Bunlar Tümosan'ın elindeki eski FIAT lisanslı motorlarının kesilmiş ya da uzatılmış halleri. Yanma ve yanma odası, enjeksiyon, zamanlamalar, turbo optimizasyonları ya da baştan eklenmesi. Bilinen bir geometrinin optimizasyonu. Mesajı Paylaş

malpsoy

#26
Oca 12, 2019, 04:47 ÖS Last Edit: Oca 12, 2019, 04:49 ÖS by malpsoy
Mesajı Paylaş

Terra

"PUSAT" yerli motor ile gücünü gösterecek

TÜMOSAN'ın geliştirdiği yeni Pusat Taktik Tekerlekli Zırhlı Aracı ile hafif/orta seviye paletli zırhlı araçlar için yerli ve milli imkanlarla geliştirilen güç grubunun ilk prototipi IDEF'19'da sergilendi.

13'üncü Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı'nda tanıtımı yapılan yeni Pusat'ın, kullanıcı makamlarının talepleri doğrultusunda detay tasarımı ve imalat süreçleri tamamlandı. Önümüzdeki günlerde aracın 'patlatma test'leri gerçekleştirilecek.

TÜMOSAN Kara Araçları Tasarım Müdürü Fatih Köse yaptığı açıklamada, "Hedefimiz fuar öncesinde başladığımız geliştirme testlerini fuar sonrasında tamamlayıp, kullanıcı makamlarının sahada yapacağı testler için aracı en kısa zamanda hazır hale getirmek. IDEF'17'de anlattığımız konsept tasarımı şu an çok daha detaylandırdık. Aracımız TÜMOSAN'ın yerli motor, şanzıman ve yürür aksam sistemlerini içeriyor. Keza süspansiyon sistemi de aracın kendi ağırlık merkezine göre yine kullanıcı makamlarının isteklerine göre hazırlandı ve tasarlanarak imal edildi. Bunun dışında yine kullanıcıların istediği balistik zırh tasarımı, mayın koruması tasarımı gibi hususlar 2 sene içinde gerçekleştirildi. Zırh korumasında imalatla ilgili yetenekler de TÜMOSAN bünyesine kazandırıldı. Şu anda hedefimiz kullanıcıların testleri için prototipi en kısa zamanda hazır hale getirmek. Bu sayede Türkiye'nin yerli motor, şanzıman ve yürür aksamıyla kalifiye olan ilk zırhlı askeri aracı da hizmete girmiş olacak."

Öte yandan fuarda TÜMOSAN tarafından hafif ve orta seviye paletli zırhlı araçlar için yerli ve milli imkanlarla geliştirilen güç grubunun ilk prototipi de görücüye çıktı.

İlk kez sergilenen Alp Hafif Paletli Araç Güç Grubu, 18 ton muharebe ağırlığına kadarki yeni nesil zırhlı muharebe aracı, silah taşıyıcı araçlar, zırhlı muharebe araçları ve mevcut M113 araç ailelerinin ihtiyaçlarını karşılayacak.

Alp hafif paletli araç güç grubu

Sergilenen güç grubu temel olarak motor, transmisyon, soğutma, egzoz ve hava emiş sistemleri olmak üzere 5 ana alt sistemden oluşuyor, araç elektrik ve mekanik arayüzlerini bünyesinde barındırıyor. Böylelikle oluşturulan güç grubu, muharebe sahasında araç üzerindeki güç grubu bölmesinden kolayca sökülüp takılabilirken araçların muharebede kalma süresini artırıyor.

Güç grubunda dizel motor olarak TÜMOSAN tarafından geliştirilen TMSN serisi dizel motor ailesinin en yeni üyesi olan sabit basınçlı püskürtme (common rail injection) sistemine sahip 4 silindirli 04DC02IV052H4-360H dizel motoru kullanılmakta. Motorun anma gücü 268 kW (360BG), nominal devir hızı 2500rpm, yakıt tüketimi 205gr/kWs ve sıkıştırma oranı 15:1'e karşılık geliyor. Motor; yüksek güç yoğunluğu, yüksek tork, yakıt verimliliği ve özel askeri isterleri karşılayabilir şekilde aynı zamanda düşük işletme maliyeti ve kolay bakım edilebilir özellikte tasarlandı.

Transmisyon olarak HST Otomotiv tarafından Türkiye'de yerli olarak üretilen Allison marka X200-4C cross drive transmisyon kullanıldı.

Entegrasyon kolaylığı ve esneklik sağlayan modüler tasarıma sahip transmisyon; entegre tahrik, direksiyon ve fren sistemlerini içinde barındıran kompakt bir yapıya sahip.

Yüksek performans, yüksek güvenilirlik, dayanıklılık ve minimum maliyet şartları için tasarlanan Allison marka X200-4C transmisyon, güç aktarma organlarını ve aracı koruyan standart özellikleri bünyesinde barındırıyor ve sürücü eğitimlerini en aza indiren kullanım kolaylığı sağlıyor.

http://defenceandtechnology.com/2019/05/12/pulat-yerli-motor-ile-gucunu-gosterecek/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter