Sivil Havacılıkta Kaza-Kırım Haberleri

Başlatan canıtez, Mar 25, 2017, 07:42 ÖÖ

« önceki - sonraki »

canıtez

KARAKUTUDA HASAR VAR

İstanbul'a gelmek üzere Birleşik Arap Emirlikleri'nden havalandıktan bir süre sonra İran'da düşen Başaran Holding'e ait özel jetin karakutularından birinin hasarlı olduğu öğrenildi. Olay yerinde bulunan karakutuların önce İstanbul'a getirileceği, gerekli görülürse incelenmek üzere Kanada ya da Fransa'ya gönderilebileceği kaydedildi.

Habertürk, Hüseyin Başaran'ın 28 yaşındaki kızı Mina Başaran ve 7 kız arkadaşı ile 3 mürettebat toplam 11 kişinin yaşamını yitirdiği kazayı aydınlatacak karakutuların fotoğraflarına ulaştı. Fotoğraflarda, uçuş verilerinin kaydedildiği "flight data recorder"ın (FDR) hasarlı, kokpitteki konuşmaların kaydedildiği "cockpit voice recorder"ın ise (CVR) iyi durumda olduğu görülüyor.

TÜRK EKİP İRAN'DA

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın bölgeye gönderdiği teknik ekip, kazayla ilgili çalışmalarını sürdürüyor. İran'ın kazayı araştırmak için oluşturduğu resmi ekibe, Türkiye heyeti uluslararası mevzuat uyarınca talep halinde destek oluyor. Heyetin, kazanın aydınlatılması için her türlü veri ve bilgiyi (pilot sertifikaları, uçağın bakım onarım tarihleri, pilotların alkol raporu, hava kontrol ekibinin sorumluluğu) mercek altına aldığı ifade edildi.

Karakutuların Türkiye'ye getirilerek incelenebileceği, sonuç alınamazsa Kanada'ya ya da Fransa'ya gönderilebileceği kaydedildi.

http://www.airkule.com/haber/KARAKUTUDA-HASAR-VAR/29911 Mesajı Paylaş

canıtez

Başaran Holding kazasında Türkiye tarafındaki ilk inceleme tamamlandı

Dubai'den kalkan ve İstanbul Atatürk Havalimanı'na uçan Başaran Holding'e ait Challanger 604 tipi iş jeti İran'da düşmüş ve 11 yolcu ile mürettebattan kurtulan olmamıştı. TC-TRB tescilli uçağın kazasıyla ilgili olarak Ulaştırma Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı'na bağlı Kaza Kırım Araştırma ve İnceleme Kurulu ekipleri, ilk incelemelerini tamamladı.

Türkiye tarafında şirketin ruhsat ve bakım kayıtları incelendi. Buna göre uçak kazasında bakım ve ruhsat-operasyon dahil idari incelemede herhangi bir soruna rastlanmadı. İran tarafından alınan bilgiye göre, uçağın İkinci Pilotu Melike Kuvvet ile Kabin Memumu Eda Uslu'dan alınan doku örneklerinde yapılan testlerde alkol veya uyuşturucuya da rastlanmadı.

Uçak kazalarında, kazanın olduğu ülkenin kaza araştırma ekipleri soruşturmayı yürütüyor. Bu ekiplere, gözetmen olarak uçağın taşıdığı bayrağın sivil havacılık-kaza kırım araştırma birimi, hava aracının imalatçısı ve motor imalatçısı da katılıyor.

Uçağın kara kutularının detayları analizleri için Fransa'ya gönderilmişti. Bu analiz ve raporların kısa süre içinde tamamlanarak İran havacılık otoritesine verilmesi bekleniyor.

http://www.kokpit.aero/basaran-kaza-on-sonuclar

Mesajı Paylaş

canıtez

TC-TRB kazasında pilotaj hatası ağırlık kazandı

İran'da düşen işadamı Hüseyin Başaran'ın kızı Mina ve arkadaşlarını taşıyan uçağın kara kutusunun ilk incelemesi tamamlandı. İşte ilk sonuçlar…

İran'da düşen Challenger 604 tipi iş jetinin kara kutu incelemeleri tamamlandı ve ön rapor hazırlandı. Fransa'da, İranlı ve Türk yetkililerin de katıldığı incelemeler sonucu ön rapora ait ilk bilgiler sızmaya başladı. Uçağa ait FDR ve CVR kayıtlarının, iddia edildiği gibi bozuk olmadığı ve tüm verilerin sağlıklı şekilde alınarak incelendiği belirtildi.

UZUN SÜRE ÇABA SARF ETTİLER AMA...

AirportHaber'in edindiği bilgiye göre, 37 bin 900 feet yükseldikten sonra alçalma talep eden ve hızla irtifa kaybetmeye başlayan uçağın stall (havada tutunamama) sorunu ile karşı karşıya kaldığı iddiaları kazanın ön raporunda da doğrulandı.
Kaptan pilot Beril Gebeş ile ikinci pilot Melike Kuvvet'in bulunduğu taraflardaki hız göstergelerinde de farklılık olduğu tespit edilirken ön raporda bu hatayı fark edemedikleri için pilotaj hatasına değinildi. Stall olan uçağı havada tutmak için büyük çaba gösteren uçuş ekiplerinin uzun süre uğraşsa da bunu başaramadığı ve uçağın yüksek hızda yere doğru çakılmaya başladığı ön raporda yer aldı.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/tctrb-kazasinda-pilotaj-hatasi-agirlik-kazandi.html Mesajı Paylaş

Topgun

Pitot tüpü arızası. En pis, farkedilmesi zor arızalardan biridir. Çok yazık.

Burada yapılması gerekipte, yapılmayan; Öncelikle bir tuhaflık tespit ettiklerinde, tırmanışı keserek düz uçuşa geçmeli, gaz kollarını %70 konumuna çekerek, Auto-Throttle'dan çıkmalı, tüm göstergeleri crosscheck ederek, sürat saatlerindeki tuhaflığı görmeleri ve durum tespitini düz uçuşta stabil bir halde iken yapmaları gerekirdi. 51 kere burun yukarı komutu korkunç bir şey! Ne yazıkki, durum muhakemesinde hata yaparak, uçağı gazsız bırakmış ve stall'a sokmuşlar. Ki o anda dahi irtifan var, burun aşağı, dönüş yönü tersine direksiyon ile uçağı toparlayabilirsin ama bu iyi bir eğitim ve bir miktar beceri gerektirir.

Oldukça üzücü. Havacılık, kanla yazılmış acı tecrübelerle dolu olup, eğitim, bilgi ve kabiliyet çok ama çok önemlidir. Yoksa ideal şartlarda ver uçağı bir amatör sanal uçuş simülator oyuncusuna, gayet güzel uçursun... :( Mesajı Paylaş

canıtez

Adıyaman'da Gaziantep Üniversitesi'ne ait eğitim uçağı düştü, bir kişi hayatını kaybetti

ADIYAMAN'ın Besni ilçesi yakınlarına, Gaziantep Üniversitesi'ne ait eğitim uçağı düştü, öğrenci pilot yaşamını yitirdi.

Bugün saat 08.30 sıralarında, Gaziantep Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Uçuş Eğitim Akademisi'ne ait uçak, henüz belirlenemeyen nedenle boş araziye düştü. Parçalanan uçaktaki kursiyer pilot, yaşamını yitirdi. Bölgeye sağlık, itfaiye ve kurtarma ekipleri sevk edildi.

http://www.kokpit.aero/adiyaman-egitim-ucagi-dustu Mesajı Paylaş

canıtez

Adıyaman'daki kazada intihar şüphesi

Gaziantep Üniversitesi'ne bağlı uçuş akademisinin eğitim uçağını, pilotun kasıtlı olarak düşürmüş olabileceği değerlendiriliyor. Dekan Güzelbey: Arkadaki uçakla irtibatını kendi kesmiş, oto-pilotu devreye almamış.

Gaziantep Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Eğitim Akademisi'ne ait uçağın, önceki gün, kursiyer pilot Mehmet Önal'ın, son eğitim uçuşu sırasında Adıyaman'ın Besni ilçesi yakınlarında düştü. Önal hayatını kaybetti. SABAH'a konuşan Gaziantep Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İbrahim Halil Güzelbey, uçağın 2 yıllık bir uçak olduğunu belirterek olayı şöyle anlattı: "Son bakımı da geçen hafta Samsun'dan gelen bir ekip tarafından yapılmıştı. Kursiyer, bir gün önce Gaziantep- Adıyaman eğitim seferini tek başına tamamlamıştı. Olay günü ise 07.40'ta kalktı. Arkasından da diğer uçağımız bir pilot ve bir adayla kalktı. Bir ara öndeki kursiyer telsize cevap vermeyince, arkadaki pilot Ankara merkezden yardım istiyor. Ankara kendisine ulaşınca kursiyer sistemi açıyor ve görüşüyorlar. Koordinatlarını belirtip Besni'ye 20 mil kaldığını söylüyor. Daha sonra yeniden telsiz bağlantısı kesiliyor. Cevap vermiyor. Arkadaki uçağımız göz teması kurmak için hızlanıyor. Ancak uçak görüş mesafesine girdiğinde düşmeye başladığını görüyorlar. Uçak stabil olduğu için yere teker koyup iniyor ancak araziden dolayı pervanesi yere değince kanatlar kırılıyor. Uçak, üstün nitelikli bir uçaktı. Bir sorun olduğunda veya kursiyer rahatsızlandığında oto-pilot uygulamasına geçse, uçak kendi kendine Gaziantep'e gelirdi. Olay çok enteresan. Jandarma, kardeşi ve eski eşiyle görüştü. Şimdiden bir şey söylemek için çok erken. Gerekli incelemenin ardından olay aydınlığa kavuşacaktır."

PARAŞÜTSÜZ ATLADI

Olayla ilgili soruşturma sürerken, kursiyer pilotun cesedinin, uçağın düştüğü yerden, kuş uçuşu 20 kilometre geride bulunması kafaları karıştırdı. Uzmanlar bu durumu kursiyer pilotun, fırlatma koltuğu da bulunmayan uçaktan, paraşütsüz olarak atladığı ya da düştüğü şeklinde yorumluyor. Soruşturmayı sürdüren jandarma da kursiyer pilotun arkadaki uçakla irtibatı kesmesi ve cesedin 20 kilometre geride bulunması nedeniyle intihar etmiş olabileceği ihtimalini değerlendiriyor.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/adiyamandaki-kazada-intihar-suphesi.html Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter