Sivil Havacılıkta Kaza-Kırım Haberleri

Başlatan canıtez, Mar 25, 2017, 07:42 ÖÖ

« önceki - sonraki »

canıtez

UÇAK DA İTFAİYE ARACI DA TAKLA ATTI

Samsun Çarşamba Havalimanı'nda Cessna 172 tipi eğitim uçağı inişte takla attı. Yangın ihtimaline karşı köpük sıkmaya gelen itfaiye aracı da aynı akıbeti paylaştı.

Samsun'un Çarşamba Havalimanı'ndan eğitim için havalanan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Havacılık ve Uzay Teknolojileri Araştırma ve Uygulama Merkezi'ne (Uzaytem) ait Cessna 172 tipi tek motorlu uçak, şiddetli rüzgar nedeniyle iniş yapamadı. Yalnız uçuş yapan pilot adayı Ecenaz Kalyoncu ikinci denemede inerken uçağın pervanesini piste sürttü, ardından uçak takla attı.

Kazadan hafif yaralı kurtulan Kalyoncu, hastaneye götürüldü. Kırım sonrasında yangın ihtimaline karşı uçağa köpük sıkmak üzere giden itfaiye aracının takla atması sonucu da ARFF memuru Ömer Pat ve Mustafa Arıcı da yaralandı. Pat ve Arıcı da hastaneye kaldırıldı. Yaralıların durumunun iyi olduğu belirtildi, olayla ilgili soruşturma başlatıldı.

http://www.airkule.com/haber/UCAK-DA-ITFAIYE-ARACI-DA-TAKLA-ATTI/26615 Mesajı Paylaş

canıtez

THY ADINA UÇARKEN BİŞKEK'DE DÜŞEN MYCARGO B747 DÜŞÜŞ NEDENİ PİLOTAJ(MI?)

16 Ocak 2017 tarihinde, THY adına TK6491 uçuş numarası ile Hong Kong'dan İstanbul'a uçarken Kırgızistan'ın başşehri Bişkek Manas havalimanına yakıt ikmali için inişe gelen MyCargo Havayollarının B747 uçağı lokal saat ile 08:17 de Bişkek inişinde 26 pist bitişi (sonu) noktasından sonra araziye iniş yaparak kırım geçirmişti. Bu elim kazada uçağın 4 kişilik ekibi dahil 39 kişi hayatını kaybetmiş, yerleşim yerindeki 43 evden 30'u hasara uğramıştı.

Kaza ile ilgili kaza kırım incelemesi yapan IAC Interstate Aviation Committee, (Rus sivil havacılık otoritesi olup Rusya Federasyonu ülkeleri de, otorite olarak kabul etmişlerdir ve MAK olarak da bilinir), kaza ile ilgili olarak bir ön rapor yayımladı.

Bu rapora göre :

Manas Havalimanının 26 pisti ILS II kategorisine sertifiye edilmişti. Uçak pistten 12,5 mil uzakta, 7400 feet yükseklikte ve 250 knot hızda flaplarını 1'e aldı. Kule uçağın 3400 feet'e alçalmasına izin verdi. Ancak,ekip standart yaklaşma için yüksek kaldıklarının farkındaydı. 8,9 mil uzakta ve 240 knot hızda flaplar önce 5, daha sonra piste 7,2 mil kala, 220 knot hızda flap 10 seçildi.

Piste 6 mil kala lokalizer yakalandı, 2,7 mil kala 190 knot hızda flaplar 25 yapıldı. Altitude Hold 3400 feet'e  bağlanmıştı. Flapların 20'ye seçilmesinin ardından iniş takımları çıkarıldı. Kule uçağa iniş izni verirken aynı zamanda dikey görüşün 160 feet olduğunu rapor etti.

Flaplar 25 yapıldığında glideslope yakalandı ve oto pilot 9 derecelik bir açıyla alçalma istiyordu ki, standart yaklaşma açısı 3 derecedir.

Uçak orta markeri 2290 feet yerine 3300 feet'te geçti. Glideslope deviation -4 ile +4 arasında raksetmeye başlamış, aynı zamanda "AP CAUTION" ve "FMA FAULT 2" ikazları alındı ve recorder son kayıtlarına kadar bu ikazlar devam etti. Uçak 160 knot hıza düştüğünde,uçuş ekibi Autopilot'u LAND 3'den LAND 2'ye select etti. Halbuki daha önce arızalı olduğu ikazı alınmıştı. Aynı zamanda EGPWS alarmı 5 defa alındı. Uçak pisti tamamen bitirmiş, pist sonunu 110 feet yükseklikte geçtiğinde GPWS "decision height" olarak set edilmiş bulunan 100 feet anonsu yaptı.

100 feet anonsunu hemen takiben F/O, "MINIMUM" çağrısı yaptı. Kaptan da "NO VISIUL CONTACT, Go Around " cevabı verdi ve 1 saniye sonra, uçak yerden 58 feet yükseklikte iken TOGA butonuna basıldı. Alçalma durdurulmuş, uçak 1.4G ile akselerasyon kazanmıştı. Ancak, uçak TOGA butonuna basıldıktan 3,5 saniye sonra 165 knot hızla, pist sonundan 930 metre sonra, upslope durumunda yere çarptı. Yere çarpma anında akselerasyon 6G'ye erişmişti.

MAK, bu kaza ön raporuyla birlikte 6 adet öneri (reccomendation) yayınlandı

NOT/  http://avherald.com/h?article=4a38d07d/0000&opt=0  sitesinde kazanın ön raporu yayınlandı. İlgili adreste görülebileceği üzere, 15-20 sayfalık bir ön rapor.

Bu raporu herkesin anlayabileceği şekilde kısaca yorumlamak gerekirse, Uçağın iniş için gelirken,çok yüksekte kalması,pisti sis nedeniyle göremeyip,pist bittikten sonra iniş kararından vazgeçip tekrar kalkmak için geç kalınması olunduğunu görmekteyiz.

http://www.airlinehaber.com/thy-adina-ucarken-biskekde-dusen-mycargo-b747-dusus-nedeni-pilotajmi/ Mesajı Paylaş

BHavaci

Kazanın Odağındaki TV Kulesi Uçuş Haritasında Gözükmüyor!

Eczacıbaşı Grubu'na ait helikopterin çarparak düştüğü Beylikdüzü'ndeki TV kulesinin, uçuş navigasyonunda 'yükseklik engeli' olarak işaretlenmediği ortaya çıktı. Bölgede uçuş yapan pilotlara göre, GPS cihazlarında kule gözükmüyor. Kule uçuş haritalarında gözükseydi, faciadan önce helikopterdeki sistem 'yüksel' uyarısı verecekti
http://www.bagimsizhavacilar.com/kazanin-odaginaki-tv-kulesi-ucus-haritasinda-gozukmuyor/ Mesajı Paylaş

canıtez

Kayıp Malezya Havayolları MH-370'in Yeri Bulunmuş Olabilir


Kuala Lumpur-Pekin seferini yaparken 2014'te kaybolan MH 370 sefer sayılı uçağıyla ilgili 3 yıl süren uzun süren arama çalışmalarında önemli bir iddia ortaya atıldı.

Avustralyalı bilimadamları, MH370 sefer sayılı uçağın enkazının bulunduğu yerin 'yüksek ihtimalle' tespit edildiğini açıkladı. Bilimadamları, Fransız askeri uydusunun 23 Mart 2014'te topladığı uydu görüntülerine dayanarak Malezya uçağının bulunabileceği alanın üçe indiğini duyurdu.

Malezya Havayollarına ait Boeing 777 tipi uçak Kuala Lumpur-Pekin  seferini yaparken, içindeki 227 yolcu ve 12 mürettebatla 8 Mart 2014'te ortadan  kaybolmuştu.

Kuala Lumpur-Pekin seferini yaparken 2014 yılında Hint Okyanusu üzerinde kaybolan Malezya Havayolları'na ait 370 sefer sayılı uçağı bulmak için yürütülen arama çalışmaları üç yılın ardından sonuç alınamadan noktalanmıştı.

Arama faaliyetini yürüten Avustralya, Malezya ve Çin tarafından kurulan, merkezi Sydney'de bulunan Müşterek Ajans Koordinasyon Merkezi, kurtarma ekiplerinin Avustralya'nın batısında ve Hint Okyanusu'nun açıklarında 120 bin kilometrekarelik alanda yaptığı tarama faaliyetinde herhangi bir ize rastlanamamasının ardından çalışmaların süresiz olarak askıya alındığını duyurmuştu.

MH370 için yürütülen arama çalışmaları, havacılık tarihin en karmaşık ve en maliyetlisi olmuştu. Ülkeler arama için bugüne kadar toplam 160 milyon dolar harcamıştı.

http://www.kokpit.aero/kayip-malezya-ucagi-bulundu-iddiasi Mesajı Paylaş

canıtez

Güneydoğu Havacılık'ın uçağı mecburi iniş yaptı


Bursa'nın Yenişehir İlçesi'ndeki havalimanından eğitim uçuşu için kalkış yapan eğitim uçağı, arıza nedeniyle zorunlu iniş yaptı. Tarlaya inen ve kırım meydana gelen uçakta bulunan eğitmen ve öğrenci yara almadan kurtuldu.

Ankara merkezli Güneydoğu Havacılığık Şirketi'ne ait Ultralight türü, pervaneli, tek motorlu, 2 kişilik uçak Yenişehir İlçesi'ndeki havalimanından bu sabah eğitim amacıyla havalandı. Uçak, bir süre sonra arıza nedeniyle havalimanın 5 kilometre uzağında bulunan Menteşe Köyü'nün kuzeyindeki ceviz ağacının da bulunduğu tarlaya arıza nedeniyle zorunlu iniş yaparken kırıma uğradı. 'TC-UGV' tescilli 'Tecnam 2008 JC' tipi uçakta bulunan öğretmen Pilot Hasan Hoş ile öğrenci Burak Büyüktersi, uçaktan yara almadan kurtuldu. Soruşturmaya başlandı.

UÇAK TERS DÖNDÜ

Bursa'nın Yenişehir İlçesi'nde kırıma uğrayan eğitim uçağıyla ilgili soruşturmaya başlandı. Zorunlu iniş yaparken ters dönen uçaktan yara almadan kurtulan Pilot Hasan Hoş ile öğrenci Burak Büyüktersi doktor kontrolünden geçirildi.

http://www.kokpit.aero/zorunlu-inis-yapti-takla-atti Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter