İstanbul Havaray

Başlatan Traverten, Mar 18, 2017, 10:37 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Traverten

Sefaköy-Halkalı Havaray İhalesini Alan Şirket Belli Oldu

Sefaköy-Halkalı Havaray'ın İhalesini Alan Şirket Belli Oldu :Kadir Topbaş İstanbullulara Havaray'ın 2019 yılında açılacağının müjdesini verdi.

AK Parti Büyükçekmece ilçe SKM Başkanlığının açılışında konuşma gerçekleştiren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş maliyeti 1 milyarın üzerinde tutan Havaray ihalesinin gerçekleştirildiğini bildirdi. 16 Nisan referandum kampanyası kapsamında açılan Ak Parti Büyükçekmece ilçe Seçim Koordinasyon Merkezi Başkanlığı'nın açılış törenine katılarak kamuoyunu bilgilendirici açıklamalar gerçekleştirdi. Topbaş konuşmasında SKM'de faaliyet göstermenin yorucu ve büyük sorumluluk getirdiğini belirtti.

Büyükçekmece SKM açılışlında gerçekleştirdiği konuşmasında gelişen Türkiye ile birlikte İstanbul'unda geliştiğini açıklarken Büyükçekmece'ye 1 milyar 200 milyon yatırım gerçekleştirdiklerini söyledi. Yatırımların devam ettiği bilgisine de yer verirken deprem sonrasında harap gören yapıların modernize edildiğini bildirdi.

Havaray projesi ile merak edilen soruları da yanıtlayan Topbaş, metronun bir kilometresinin 50 milyon liraya denk geldiğini ancak yapılan çalışmanın 30 - 35 kilometre civarında olduğunu sözleri arasında yer verdi. Sefaköy ve Halkalı arasına yapılacak olan Havaray projesinin ihalesini gerçekleştirdiklerini belirterek, ihaleyi alan firmanın yakın bir tarihte kamuoyuna duyurulacağını söyledi. 1 milyarlık yatırımın büyük bir proje olduğunu ve Türkiye'nin milyarlar ve trilyonlar gibi rakamları sıklıkla kullanabildiği bir döneme girdiğini açıklamalarında belirtti.

Havaray'ın 365 gün içerisinde bitirileceğini Sefaköy'den başlayarak Başakşehir'de sonlandırılması planlanan projenin İstanbul trafiğini rahatlaması düşünülüyor. 2019 yılında hizmete girerek E-5'deki yoğunluğu yüksek oranda azaltacak olan projenin elektro-mekanik ile araç alımı haleleri gerçekleştirilmiş oldu. Henüz hangi noktalarda çalışma gerçekleştirileceği ve çalışma sırasında trafiği aksatmamak adına hangi çözümlerin uygulanacağıysa henüz bilinmiyor. Gelişen Türkiye'nin önemli yatırımlarından biri olarak görülen projede Topbaş tarafından ihale konusunda net açıklamalar gelmese de önümüzdeki günlerde kamuoyuyla paylaşılacağı düşünülmekte.

http://www.rayhaber.com/2017/03/sefakoy-halkali-havaray-ihalesini-alan-sirket-belli-oldu/#more-180396 Mesajı Paylaş

Traverten

Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı ihalesini Alarko kazandı

Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı ihalesini Alarko kazandı :Alarko Holding'in bağlı ortaklıklarından Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş, Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı ihalesinde en avantajlı teklifi vererek ihaleyi kazandı. Söz konusu ihalenin teklif bedelinin ise KDV hariç 1.292.000.000 TL olduğu açıklandı.

Alarko Holding tarafından KAP'a yapılan açıklamada, "Bağlı Ortaklıklarımızdan Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş., İstanbul Büyükşehir Belediyesi / Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü'nün açmış olduğu "Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektro-Mekanik, İnce İşler ve Araç Alımı" ihalesinde ekonomik açıdan en avantajlı teklif veren şirket olmuştur. İhale Komisyon kararı tarafımıza bugün (28.03.2017 tarihinde) tebellüğ edilmiştir. İhale Komisyon Kararına karşı 10 günlük itiraz süresi verilmiş bulunmaktadır. İtiraz süresini müteakiben şirketimizin İşveren İdare tarafından sözleşme imzalanmak üzere davet edilmesi beklenmektedir. Söz konusu işe ilişkin teklif bedeli (KDV hariç) 1.292.000.000,-Türk Lirasıdır" denildi.

http://www.rayhaber.com/2017/03/sefakoy-halkali-basaksehir-havaray-hatti-ihalesini-alarko-kazandi/#more-180954 Mesajı Paylaş

Traverten

Vadi İstanbul Havaray Hattının Araçları Raylara İndirildi

Vadi İstanbul Havaray Hattının Araçları Raylara İndirildi : Vadi İstanbul projesi kapsamında planlanan Türkiye'nin ilk özel Havaray projesi kapsamında İsviçre'de üretilen iki adet monoray aracı raylara indirildi. Artaş -İnvest Adi Ortaklığı tarafından yapılan, Sarıyer'deki Cendere Vadisi ve Seyrantepe İstasyonu Türk Telekom Arena Stadyumu güzergahı arasında viyadük üstünden giden Türkiye'de bir ilk olma niteliğini taşıyor..

Türkiye'de ilk defa raylı sistem alanında özel sektör teşebbüsüyle işletmeye alındıktan sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredilecek olan Vadi İstanbul Havaray projesinin 2 adet istasyonu bulunuyor ve sistem viyadük üstünde yaklaşık 750 metre uzunluğunda. Alt istasyondan çıkacak yolcular Vadi İstanbul AVM binasının 2. katından doğrudan giriş yapabiliyorlar. Mayıs ayında açılması planlanan AVM bölgedeki en büyüklerden birisi olacak.

Hattın üst İstasyonu olan Seyrantepe Monoray İstasyonu ise depo//bakım atölyesi ile birlikte inşa ediliyor. Kaba inşaatı tamamlanan istasyonun ince işleri ve elektrik işleri bitirildikten sonra sistem denemelerine Bartholet firması tarafından başlanılacak. Füniküler sistemin makine ve kontrol odaları bu istasyonda bulunuyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi metro işletme şirketi olan Metro İstanbul'un işlettiği M2 Yenikapı-Hacıosman hattı duraklarından Sanayi İstasyonuna, Arena Stadyumu tüneli ile entegre olacak. Stadyumdaki maçlara gelecek olan yolcuları ise özellikle hafta sonları Vadi İstanbul AVM ve dinlenme alanlarına taşınması planlanıyor.

http://www.rayhaber.com/2017/04/vadi-istanbul-havaray-hattinin-araclari-raylara-indirildi/#more-181839 Mesajı Paylaş

Traverten

Maltepe'ye Yeni Metro ve Havaray Hatları Geliyor

Maltepe'ye Yeni Metro ve Havaray Hatları Geliyor : İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Maltepe'de düzenlenem mitingde vatandaşlarla buluştu. Ellerinde Türk Bayrakları ile miting alanını dolduran Maltepelilere hitap eden Başkan Kadir Topbaş, 13 yıllık döneminde İstanbul'a 98 milyar Maltepe'ye 5.2 milyar lira yatırım yaptıklarını belirterek, "Biz burada kalkıp da muhalefet belediyesidir, orada iş yapmayalım, orası çöksün ve bize oy versinler demedik. Böyle bir ahlakta değiliz. Bir yerde ihtiyaç varsa mutlaka orada olup işlerimizi düzenleriz. Şu anda belediye olarak bizim günü gelmiş 1 lira borcumuz yok. Kasamızda paramız var: Bu yıl da 16.5 milyar liralık yatırım bütçemiz var" dedi.

Güçlü bir Türkiye'yi hedefledik. Güçlü bir Türkiye dünyada ezber bozacak. Ülkenin bekası söz konusu olduğu zaman 80 milyon kol kola girmek zorundayız" ifadesini kullanan Kadir Topbaş, "Bizim İstanbul'da yaptıklarımız, Sayın Cumhurbaşkanımızın belediye başkanı olarak ve başbakan olarak İstanbul ve Türkiye'de yaptığı hizmetler ortada. Memleketlerinize gidip geliyorsunuz, nasıl bir değişim var görüyorsunuz. Benim memleketim Artvin Yusufeli. Hopa'dan Yusufeli'ne kadar kazaları önlemek ve yolu kısaltmak için tam 41 tane tünel yapıldı. Geçmişte bir Bolu Tüneli bitirilemezken şimdi sadece benim ilçeme giden 41 tünel var. Yapılmaya devam ediyor. Recep Tayyip Erdoğan'ın Cumhurbaşkanlığında da 2.5 yıldan bu yana ortaya koyduğu sistem ortada. Sandıktan tam yetki alarak başarılı bir hizmet vermek istiyor" şeklinde konuştu.

MALTEPE'YE YENİ METRO VE HAVARAY HATLARI GELİYOR

"Sayın Sözen döneminde 4 tane kavşak yapmaya çalıştı 2sini bitiremedi. Sayın Cumhurbaşkanımız belediye başkanlığı döneminde bitirdi diğer ikisini. Biz göreve geldiğimizden bu yana 370 kavşak ve alt geçit yaptık" diyen Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü;

"Tüneller yapıyoruz. İş dayanmıyor bize. Sevdamız var bu şehre. Çünkü bize sandıkta evet dediniz. Daha hızlı ulaşım için Kadıköy-Kartal Metrosu'nu bitirdik. Dudullu-Kayışdağı-İçerenköy-Bostancı Metro Hattı devam ediyor şu anda. Bir de Kadıköy-Kartal Havaray Projemiz var. İnşallah onun da hazırlıkları sürmekte. Ayrıca Maltepe-Başıbüyük Havaray talebi var, Kayışdağı'na teleferik isteniyor, bunların da çalışmaları sürüyor. Ayrıca, Marmaray ile birlikte bir kısmı açılan Halkalı-Gebze Hafif Metro Hattı'nın tamamı da 2018 yılı içerisinde devreye girecek. Hiçbir zaman sözümüz yerde kalmadı. Yapamayacağımız hiçbir şeyi de söylemeyiz. Bu şehirdeki gelişmelere tanıksınız." dedi.

http://www.rayhaber.com/2017/04/maltepeye-yeni-metro-havaray-hatlari-geliyor/#more-181889 Mesajı Paylaş

Traverten

İstanbul'da 2019 yılına raylı sistem projeleri damga vuracak


2019 yılında İstanbul'da hizmete girecek raylı sistem projelerinde Havaray ve Dekovil hatları dikkat çekiyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesinin ulaşım yatırımları hız kesmeden devam ederken, metro yatırımlarıyla birlikte bütün ilçelerin birbirine raylı sistemle bağlanması hedefleniyor. İBB bu kapsamda yeni projeleri birbiri ardında hayata geçiriyor. Üçüncü köprü, 3. havalimanı ve Marmaray gibi projelerle değerine değer Kanal İstanbul, ulaşım projeleriyle de öne çıkıyor. Metro yatırımlarıyla birlikte Havaray ve Teleferik projelerini de hayata geçiren İBB'nin, 2019 yılında hizmete almayı planladığı metro hatları ise bir hayli fazla. Şehir içinde hızlı ve konforlu ulaşım anlamında büyük öneme sahip olan raylı sistemlerle İstanbul'un merkezi noktalarına uzak bölgelerde oluşan yeni konutlardaki sakinlerin şehir merkezlerine kolay ulaşımı da sağlanacak.

2019'DA HİZMETE GİRECEK RAYLI SİSTEM HATLARI
- Bakırköy İDO-Bağcılar Kirazlı Metrosu
- Dudullu-Kayışdağı-İçerenköy-Bostancı Metrosu
- Ataköy-Basın Ekspres-İkitelli Metrosu
- Eminönü-Eyüp-Alibeyköy (Haliç) Tramvayı
- Altunizade-Çamlıca Metrosu
- Başakşehir-Kayaşehir Metrosu
- Bağcılar Kirazlı-Küçükçekmece Halkalı Metrosu
- Kaynarca-Tuzla Metrosu
- Kaynarca Merkez-Pendik Merkez Metrosu
- Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu
- Hastane-Sarıgazi-Taşdelen Metrosu
- Göztepe-Ataşehir-Ümraniye Metrosu
- Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metrosu
- Yenikapı-İncirli-Sefaköy Metrosu
- Eyüp-Bayrampaşa Tramvay Hattı
- Kağıthane-Eyüp-Kemerburgaz Dekovil Hattı
- Esenler Nostaljik Tramvayı
- Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı

http://www.rayhaber.com/2017/07/istanbulda-2019-yilina-rayli-sistem-projeleri-damga-vuracak/ Mesajı Paylaş

turkdefence

üzgünüm ama bir hayli damadı fetöden içeride yatan bir lüzumsuzun reklamı olmuş.

Kaynarca-Çamçeşme-KavakPınar-Esenyalı-Tuzla hattı için mart ayında yapılan ihalede 34 ay süreceği söylenmiş. yani minumum 2020 hedefleniyor.

http://htemlak.haberturk.com/ulasim-projeleri/haber/1543059-kaynarca-tuzla-metro-insaati-basladi

diğer tarihleri deşmedim.



Mesajı Paylaş

matmat26

Geçen taksime gittim. Sidik ve lağım kokusundan yürüyemiyorsun.
Ayrıca alt yapı çalışması başlamış. Her yer delik deşik.

Turistin en yoğun olduğu bir dönemde niçin bu çalışmayı yapıyorsun. Neden kışın yapmadın ?
Orada kira ödeyen esnafa yazık değil mi? En yoğun sezon da adamları bitiriyorsun.

 Insanın çıldırası geliyor.


2013 Gezi olayları ile başladı Taksim de yıkım, dikim çalışması. Sene 2017 ortası.. Bunca senede bu işler niçin bitmedi. Beyoğlu bölgesi kentsel yenileme alanları mesela.. Rezalet ötesi.. 2014 de başladı. 3 yıl geçti.. Bitirilmedi. Ara sokaklara gidin, kaldırım yok. Pislik içerisinde.. Altı üstü döşedikleri bir parke taşı.. Kabataş tarafına yürüyün ara sokakları.. Bir çicek  , bir ağaç yok. Terk edilmiş bölge gibi.. Oysa estetik binalar, burada bir kültür var diye bağırıyor..



Gezi parkına gidip yürüyeniniz var mı ? Milyonlarca insanın uğrak noktası olan bir yerin bu rezilliğini görmek inanın beni utandırıyor. Oysa İBB en ücra köşelerdeki yerleri bile çiçeklendirip, böceklendirme, çimlendirme çalışmasını yapıyor.


Her yıl milyon turistin geldiği taksimi bu şekilde gören turist Türkiye hakkın da ne düşünür ?

Bir ülke nasıl olur kendisine bu kadar zarar verebilir. Aklım almıyor bir türlü.


2013 yılında Halkalı Tren yolu Marmaray nedeni ile kapatıldı. 29 Ekim 2014 de açılacağı iddia edildi. Açıldı mı ?


Hayatları yalan dolan.. Hayatları riya.. Ağızlarından yalan eksik olmuyor.

Yeter ki güç ellerinden gitmesin.


Mesajı Paylaş

Traverten

Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray İhalesi Sil Baştan


Havaray projesi iki ayrı proje ile çakıştığı için revize edilip tekrar ihaleye çıkacak.

İstanbul'un ilk havarayı için açılan ihale, güzergah ve maliyetlerin değişmesi ile iptal edildi. İki ayrı proje ile çakışan havaray projesi revize edilerek yeniden ihaleye çıkılacak. 15 kilometrelik "Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı'nın inşaatı için İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) 12 Ocak'ta açtığı ihale 25 Temmuz 2017'de iptal edildi.

En düşük teklifi veren Alarko Holding geçen hafta Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yaptığı açıklama ile ihale iptalini duyurdu. Belediyenin, Elektronik Kamu Alımları Platformu'na (EKAP) yaptığı açıklama ise iptalin gerekçesini ortaya çıkardı.

EKAP'a yapılan açıklamada, D-100 Karayolu Çobançeşme mevkiinden başlayarak Olimpiyat Stadı'na ulaşan ve Kuzey Marmara otoyoluna bağlanan "Olimpiyat Yolu Projesi" ile "Küçükçekmece Halkalı Meydanı ve Çevresi Yol Kavşak Uygulama Projesi'nin havaray hattı ile çakıştığı belirtildi.

Bu iki proje dikkate alındığında revizyon ihtiyacı doğduğu ifade edilerek "Yapılacak proje revizyonları inşaat süresine etkisi yanında, yapım maliyetlerini artıracaktır. Ancak bu artışın mertebesi kestirilememektedir. Bu nedenle uygulama ve kesin projelerin tamamlanması gerekmektedir. Bununla birlikte proje çalışmalarının tamamlanmasını müteakip yapım süreçlerinin de birlikte değerlendirilmesi zorunluluğu ortaya çıkabilecektir" denildi.

http://www.rayhaber.com/2017/08/sefakoy-halkali-basaksehir-havaray-ihalesi-sil-bastan/ Mesajı Paylaş

turkdefence

havaray yerine metro yapsınlar. çok çok çok daha iyi olur. Mesajı Paylaş

Traverten

İSTANBUL'UN MEVCUT HAVARAY PROJELERİ

İstanbul'da trafik ve ulaşım çilesini rahatlatacağı düşünülen diğer bir adım ise havaray projeleri. Havaray projelerinin ilki olan Sarıyer Cendere Vadisi-Seyrantepe istasyonu-Türk Telekom Stadyumu güzergâhı arasındaki havaray hattı açılmak için gün sayıyor.

İhale süreçleri başlayan ve hayata geçirilmesi planlanan diğer havaray projeleri ise şu şekilde;

-Beyoğlu-Şişli (5,8 km)

-Zincirlikuyu-Beşiktaş-Sarıyer (4,5 km)

-Levent -Gültepe-Çeliktepe-Levent (5,5 km)

-Ataşehir-Ümraniye (10,5 kilometre)

-Sefaköy-Kuyumcukent -Havaalanı (7,2 km)

-Maltepe-Başıbüyük (3,6 km)

-Kartal Sahil-D 100-Tuzla (5 km)

-Sabiha Gökçen Havalimanı-Formula (7,7 km)

SEFAKÖY-HALKALI-BAŞAKŞEHİR HAVARAY HATTI

Sefaköy-Halkalı-Başakşehir havaray hattı 2019'da hizmete girecek. 15 kilometre uzunluğundaki bu hat üzerinde 17 istasyon bulunuyor. Bunlar; Sefaköy, Fevzi Çakmak, Tevfikbey, Sanayi, Gümrük Yolu, Halkalı Merkez, Toki 1, Toki 2, Atakent, Masko, Ziya Gökalp, Atatürk Oto Sanayi 1, Atatürk Oto Sanayi 2, 1.etap Başak Konutları, Onurkent, Oyakkent ,Fatih Terim Stadyumu.

KADIKÖY-ÜSKÜDAR HAVARAY HATTI

İki ilçe arasındaki yolculuk süresi 12,5 dakikaya indirmesi öngörülen Üsküdar-Kadıköy Libadiye havaray hattı 2019 sonrası yatırım planları arasında yer alıyor. Hat üzerinde 9 istasyon bulunurken hattın uzunluğu yaklaşık 7,40 km olacak.

Hattın güzergâhı ise şu şekilde; Hasanpaşa, Ziverbey, Göztepe SGK Hastanesi, Göztepe SGK Poliklinikler, Göztepe Kavşağı, Soyak, Fetih Mahallesi, DSİ ve Libadiye.

ATAŞEHİR-ÜMRANİYE HAVARAY HATTI

2019 sonrası yatırım planları arasında bulunan Ataşehir-Ümraniye havaray hattı yaklaşık 11 km uzunluğunda olacak. Hizmete girdiğinde ise Ataşehir ve Ümraniye arasındaki yolculuk süresini 22 dakikaya düşürmüş olacak.

KADIKÖY-MALTEPE-KARTAL HAVARAY HATTI

18 km uzunluğa sahip olacak olan Kadıköy-Kartal-Maltepe havaray hattı 2019 sonrası hizmete sunulması planlanan projeler arasında. Bu hat ile Kadıköy ve Maltepe arası 36 dakika olacak.

MALTEPE-BAŞIBÜYÜK HAVARAY HATTI

Maltepe Başıbüyük havaray hattı 9 kilometre hat üzerinde 8 istasyondan oluşuyor.

Maltepe ve Başıbüyük arasını 18 dakikaya düşürecek olan hat üzerinde 8 istasyon bulunacak. 9 km'lik hattın güzergâhı ise şöyle; Sahil, İdealtepe, Altayçeşme, Aydınlık Evlar, Başıbüyük, İnönü, Toplu Konut ve Girne.

http://www.rayhaber.com/2017/10/istanbuldaki-ulasim-yatirimlari-hiz-kesmeden-devam-ediyor/ Mesajı Paylaş

comanchee

Haritadan tam kontrol edemedim bu yeni hatları.Lakin İstanbul'da doğu-batı aksında pek sıkıntı yok.Kuzey-güney aksında çapraz bağlantılar zayıf. Mesajı Paylaş

turkdefence

üsküdar a havaray yapılmasına karşıyım. Varolan tarihi eserlerin önüne arkasına koca binalar diktik, bir de önlerinden havaray geçireceğiz.

100 yıl sonra bu tarihi eserleri taşıyıp yeni tarihi bir istanbul kurmak zorunda kalabiliriz! Mesajı Paylaş

putty

Sabri kardeş zıtlıkların uyumu diye yaklaşmaya çalış olaya. Eskinin yanına eski yeninin yanına yeni koncak diye bir şey yok bazen tarihi eserin önüne ultra modern yaşayan bir şeyde konulabilir bu yaşayan şehirdir olaya öyle yaklaşmak gerek daha çok yakışır aslında bu zıtlıklar bir birine metropollerde

Bak burası Louvre Müzesi. Biri kaçıncı asırın klasik yapısı öbürü yakın zamanın cam piramidi. Burada kim o saray bahçesine bu piramidi yapmaya cesaret edebilirdi mesela.




Takım elbise altına mor renkli swatch saat takmak mesela bir hayal et gözünün önüne getir ağır abi kolunda mor swatch

Zıtlıkların uyumu olayı böyle bir estetik yaklaşım geliştirmelisin içinde

Mesajı Paylaş

murattekin

Akıl ve vicdan varsa bu proje hayata geçmez. Zaten şehrin tüm güzellikleri yok oldu. Ama ihtiras bu kente neler yaptırıyor görüyoruz Mesajı Paylaş
Murat Tekin

putty

Üsküdarın arkasında biliyorsunuz Çamlıca da Türkiye nin fetki münasebeti ile yapılan Selatin camisi var. Bu camiye ulaşım Üsküdar merkezli olacak büyük oranda. Bunlarıda düşünmek lazım dağa metro olmaz hava ray en iyi çözüm. Orada türbeler olacak filan oraya nasıl gidecek istanbullu minübüslere tıkışarak mı gitsin Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter