TÜDEMSAŞ-Türkiye Demiryolu Makineleri Sanayi A.Ş.

Başlatan Traverten, Mar 02, 2017, 11:28 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Traverten

TÜDEMSAŞ, ürettiği vagon ve boji çeşidini artıracak

TÜDEMSAŞ, ürettiği vagon ve boji çeşidini artıracak :TÜDEMSAŞ Genel Müdürü Yıldıray Koçarslan, 2019 yılına kadar tasarımdan üretime kadar tüm yönleriyle yerli olacak, 12 tipte vagon ve üç tip bojinin seri üretimini yapmayı planladıklarını belirtti.

Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii (TÜDEMSAŞ) geliştirdiği yeni nesil ürünlerin seri üretiminin yanı sıra kısa kısa vadeli projelerini de sürdürüyor. Türkiye'deki en büyük yük vagonu üreticisi konumunda bulunduklarını söyleyen TÜDEMSAŞ Genel Müdürü Yıldıray Koçarslan, 2019 yılına kadar tasarımdan üretime kadar tüm yönleriyle yerli olacak, 12 tipte vagon ve üç tip bojinin seri üretimini yapmayı planladıklarını belirtti. Bunun yanı sıra halihazırda üretimini yaptığı vagon ve boji çeşitleri için de birtakım çalışmalar yaptıklarını ileten Koçarslan, "Dört tip vagon ve iki tip boji için Karşılıklı İşletilebilirlik Teknik Şartları (TSI) belgesini aldık" biligisini verdi.

Yürüttükleri projeler ve geliştirdikleri vagonlar ile global pazardaki markalar ile rekabet edecek konuma geldiklerini vurgulayan Yıldıray Koçarslan, ürünlerinde yerlilik oranını yüzde 85'e çıkardıklarını söyledi. Koçarslan, tasarımından üretimine kadar tamamen yerli olan 'yeni nesil yük vagonları'nı raylara indirmeye hazırlandıkları bilgisini verdi. TÜDEMSAŞ'ın üretim bandında olan yeni nesil vagonların yanı sıra Ar-Ge çalışmalarını tamamladıkları yeni vagonları da kısa vadede üretmeye başlayacağını belirten Koçarslan, yeni ürünlerinin orta ve uzun vadede raylarda sıkça görüleceğini dile getirdi.

Söz konusu ürünlerden birisinin, projelendirdikleri Sgmmnss konteyner vagonu olduğunu aktaran Koçarslan, "Demiryolu taşımacılığında en çok tercih edilen konteyner vagonlarından birisi olan bu vagon 20, 30, 40 ve 45 feetlik konteyner taşıyabilecek. 17 tonluk darası bulunacak vagonun taşıma kapasitesi ise 73 tonu bulacak. 87 metreküplük Zans tipi sarnıç vagonu da hafif petrol ürünleri taşımacılığı için geliştirildi. Bu ürün de 65 ton taşıma kapasitesine sahip ve yeni bir vagon" açıklamasını yaptı.

Öte yandan Habbiinss tipi alüminyum kayar duvarlı vagonun ise TÜDEMSAŞ'ın Ar-Ge çalışmaları süren bir diğer vagonu olduğunu ileten Yıldıray Koçarslan, "Bu vagonla işletmeler 63 adet 800×1200 milimetre ebatında EUR paletli, 42 adet de 1000×1200 milimetre ebatında IND paletli ürün taşıyabilecek. 25.5 tonluk daraya sahip Habbiinss vagonu ile 64.5 ton yük taşınabilecek" dedi. Lojistik firmalarının hububat taşımalarında kullanmak üzere talep ettikleri 25.5 ton daraya sahip Uagoos vagonu için de projelendirme çalışmalarının sürdüğünü söyleyen Koçarslan, hava şartlarına karşı korunması gereken soya, mısır, buğday gibi farklı tür ürünlerin taşımacılığı için kullanılacak bu vagonla 64.5 ton yük taşınabileceğini aktardı.

Mevcut ürünleri hakkında da bilgi veren Yıldıray Koçarslan, "TÜDEMSAŞ'ta 2015 yılında üretimine başlanan Rgns ve Sgns tipi platform vagonlar ile 2016 yılı sonunda seri üretimine geçilen Talns tipi cevher taşıma vagonları, pazarda öne çıkan ürünlerimiz. 2016 yılında sektörün ihtiyaçları doğrultusunda seri üretimini yaptığımız Sgns vagonu 17.4 tonluk darası, bu yıl da üretimi devam eden Rgns vagonu ise 20.5 tonluk darası ile Avrupa'da sınıfının en hafif vagonları arasında" dedi. Rgns tipi vagon ile konteyner taşımacılığı yapılabildiğini açıklayan Koçarslan, "Bu vagon ayrıca uzun ve yassı mamuller, boru gibi çok farklı yükler de taşıyabilecek şekilde tasarlandı. Tamamen yerli tasarım olan Rgns tipi yük vagonu 80 farklı yükleme senaryosu ve entegre boji fren sistemi ile yenilikçi bir ürün" diye konuştu.
Zacens tipi vagonda seri üretime başlayacak

Öte yandan 2016 yılının sonunda seri üretimine başladıkları üstü açılıp kapanabilen Talns tipi cevher vagonundan 300 adet üreteceklerini söyleyen Yıldıray Koçarslan, "Bu vagonun otomatik açılıp kapanabilen üst ve yan kapakları, vagonu hafifletmek amacıyla alüminyumdan üretildi. Vagonda kullanılan pnömatik sistemler ise yüzde 100 yerli üretim" ifadesini kullandı. Bu yıl seri üretimine başlayacakları Zacens tipi ısıtmalı sarnıç vagonunun ise sertifikalandırma sürecinde olduğu bilgisini veren Koçarslan , "Katran, zift, bitüm gibi ağır petrol ürünleri taşımak için tasarlanan Zacens tipi vagon, 78 metreküplük kapasiteye sahip. Bu vagon da diğer yeni nesil yük vagonları gibi sınıfındaki diğer tank vagonlarına oranla daha hafif ve daha yenilikçi" diye konuştu.

Ürettikleri yeni nesil vagonların yatırımcısına da kazanç sağladığını ifade eden Koçarslan, "Bir vagonun işletme ömrü ortalama 40 yıl. Türkiye'deki demiryolu ağında çalışan aynı tipte eski nesil vagonlara kısyasla geliştirdiğimiz yeni nesil yük vagonları, işletmecilik anlamında avantajlı konumda. Özellikle vagonların daralarının hafif olması, daha fazla yük taşınmasına olanak sağlıyor. Bu durumun uzun vadede sağlayacağı ekonomik kazanç düşünüldüğünde, yeni nesil yük vagonları, işletme ömrü boyunca maliyetini birkaç defa amorti edebiliyor" dedi.

http://www.rayhaber.com/2017/03/tudemsas-urettigi-vagon-boji-cesidini-artiracak/ Mesajı Paylaş

Traverten

Yeni Nesil Milli Yük Vagonu Tanıtıldı

Yeni Nesil Milli Yük Vagonu Tanıtıldı :Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, demiryolu sektöründe sadece taşımacılık değil, imalat alanında da lokomotif, yolcu vagonu, yük vagonu ve yan sanayide gelinen noktanın önemine dikkati çekerek, "Kara tren gecikir döneminden hızlı tren yetişir dönemine adım atmış olmak da önemli" dedi.

Bakan Arslan, Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayi AŞ. (TÜDEMSAŞ) tarafından üretilen "Yeni Nesil Milli Yük Vagonu"nun Sivas'taki üretim tesisinde düzenlenen tanıtım programına Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz ile birlikte katıldılar.

Arslan burada yaptığı konuşmada, TÜDEMSAŞ'ın değerli çalışanlarını saygı ve minnetle alkışladığını ve selamladığını dile getirdi.

"Çünkü onların inanması önemliydi" diyen Arslan, TÜDEMSAŞ çalışanlarının, 1,5 asırdır bu ülkenin demiryolları sektörünün geldiği noktayı, en çok da TÜDEMSAŞ'ın çıkış noktasından bugüne geliş noktasını bilip, bu bayrağı daha yukarıya taşımak adına ortaya koydukları gayretin önemine işaret etti. Arslan, "O yüzden onlara çok çok teşekkür ediyorum." ifadesini kullandı.

Arslan, İstiklal mücadelesinin en önemli günlerinde, ülkenin baykuşlar tarafından bölünmeye çalışıldığı dönemde "Anadolu coğrafyasının her yeri Sivas'tır" diyerek millet olma, milli birlik olma şuuruyla mücadele başlatan Sivas'ta böyle bir projenin tanıtımında olmaktan duyduğu memnuniyeti belirtti.

"Artık lider bir ülkeyiz"

Tüm dünyanın "Artık kendinden emin ve gücüne inanan bambaşka bir Türkiye ile muhatabız" dediğini vurgulayan Arslan, şöyle devam etti:

"Çok değil, bir hafta önce muhatabım Koreli bakanla konuştuğumda çok net söylediği bir ifade vardı; 'Siz farkında olmayabilirsiniz ama dünya Türkiye'nin son 15 yıl içinde kat ettiği mesafenin çok net bir şekilde farkında. Bu mesafe ki, sizin bölgenizde sizi lider hale getiriyor. Sizin bölgenizde sizi cazibe merkezi haline getiriyor. O yüzden 1915 Çanakkale Köprüsü'nü yaparken Türkiye ile beraber olmak istedik ama bu bir ilktir, biz Türkiye ile beraber burada daha nice projelerin içerisinde yer alır, bu coğrafyadan, etraftaki coğrafyalara hizmet üretmek istiyoruz.' Dolayısıyla bu, Türkiye'nin geldiği noktanın en iyi göstergelerinden biri. Ekonomisiyle, kalkınmışlığıyla daha da önemlisi hem coğrafyasına hem de dünyadaki mazlumlara ve mağdurlara sahip çıkmasıyla artık lider bir ülkeyiz. Elbette ki, lider ülkenin hedefleri olmalı, bu hedefler doğrultusunda da emin adımlarla yürümeli. Elbette ki dünyayı takip eden değil, dünyayla gelişime ayak uyduran bir Türkiye olmalı. Bunu bilip bu düstur üzerine sorumlusu olduğumuz bakanlıkta da ulaştırma altyapılarını, türü hiç önemli değil, demiryolu, denizyolu, karayolu, havayolu, haberleşme, ulaştırma altyapılarında geldiğimiz noktada Türkiye'yi dünyanın en önemli ülkeleri arasına taşımış olmak bizi ziyadesiyle memnun ediyor."

Arslan, Türkiye'nin bulunduğu coğrafyanın önemine dikkati çekerek, "Avrupa ile Asya arasında köprü konumundaki Türkiye'nin bütün bu taşıma türlerini birbirine entegre ederek lojistik merkezleriyle entegre etmek, böyle bir Türkiye'yi planlamak çok önemliydi." dedi.

Bakanlık olarak 2002 yılında planladıkları birçok şeyi 15 yılda gerçekleştirdiklerini belirten Arslan, bunun yetmeyeceğini ifade etti.

Bakan Arslan, Türkiye'nin bulunduğu coğrafyanın omuzlarına yüklediği çok önemli bir sorumluluk olduğunun altını çizerek, "Bu sorumluluğu yerine getirmek adına hedefleri büyük koyduk, yetmez diyoruz. İnşallah demiryolu sektörü başta olmak üzere bütün sektörlerde ülkemizi çok daha iyi noktalara taşıyacağız." diye konuştu.

Avrupa'nın 6, dünyanın 8'inci yüksek hızlı trenine sahip ülke olmanın önemli olduğunu vurgulayan Arslan, şunları kaydetti:

"Demiryolu sektöründe sadece taşımacılık değil, imalat alanında da lokomotif, yolcu vagonu, yük vagonu ve yan sanayide geldiğimiz nokta çok önemli. Bu da bizi ziyadesiyle memnun ediyor. Daha da önemlisi 'kara tren gecikir' döneminden 'hızlı tren yetişir' dönemine adım atmış olmak da önemli. Bu konuda emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. Bir şeyi daha önemsiyoruz. Avrupa ile Asya arasında özellikle uluslararası taşımacılıkta en kısa, en kestirme, maliyeti en düşük orta koridoru oluşturmak ülkemiz için önemli. Orta koridorun tamamlayıcısı olarak Marmaray'ı yaptık, Bakü-Tiflis-Kars bitmek üzere ama sadece bir koridoru yapmak sadece Kapıkule'den Halkalı'ya gelmek, İstanbul'dan Ankara'ya gelmek yetmez dedik."

Ankara-Sivas YHT Projesi

Arslan, Ankara-Sivas arasında hizmet verecek yüksek hızlı tren projesi hakkında bilgi verdi.

Bütün güzergahta çalışmaların devam ettiğini dile getiren Arslan, şunları kaydetti:

"İnşallah, niyetimiz 2018 sonunda bitirip Sivaslıyı yüksek hızlı trenle buluşturmak ancak burada kalmayacağız. Sivas-Erzincan arasının birinci etabının ihale sürecini başlattık, Erzincan'a da uzatacağız. Orayla da yetinmeyip Erzurum, Kars'a kadar götüreceğiz çünkü, Bakü-Tiflis-Kars ve Marmaray o zaman çok daha anlamlı olur. Bununla da yetinmeyip Sivas-Elazığ-Malatya diyerek daha güneye yine hızlı treni taşıyacağız çünkü, demir ağlarla örmek ülkenin her tarafına demir yolu yapmaktan geçer. Yine Sivas'ı Ankara üzerinden Konya'ya bağlamak önemli. Konya'da kalmayıp Karaman-Mersin-Adana'ya oradan da Gaziantep, Şanlıurfa'ya uzatacağız hızlı tren hattını. Yüksek hızlı trenin İzmir'e kadar olan kısmının inşaatı devam ediyor, Bursa devam ediyor ama onunla yetinmeyip Afyonkarahisar üzerinden Antalya'ya, Kırıkkale üzerinden Çorum'a, Samsun'a, Erzincan üzerinden Karadeniz'e, Trabzon'a ülkenin her yerini inşallah hızlı trenlerle ördüğümüzde o zaman biz gerçek bir demiryolu ağıyla örülmüş ülke haline geleceğiz."

Bakan Arslan, sadece alt yapının yetmeyeceğini vurgulayarak, sektörde küresel oyuncu olmak, dünya ölçeğinde rekabet edebilir hale gelmek istediklerini aktardı.

"Önemli mesafeler kat ettik"

Bunun için yerli sanayiyi geliştirmenin önemli olduğunu belirten Arslan, şöyle devam etti:

"Kendi rayımızı geliştirmek adına, kendi araçlarımızı, kendi tekerlerimizi üretmek adına önemli mesafeler kat ettik. 'Teker' deyip geçmeyin. Demiryollarında bir diğer boji (tekerleklerin hareketini sağlayan sistem) sistemidir. Gerçekten çok önemlidir. Onun için Kardemir'de kendi mevcut hatlarımızda kullanmak üzere ray ürettik. Onun için araç parkımızı modern hale getirdik. Mevcut konvansiyonel hatlarımızı hem iyileştirdik, hem elektrikli hale hem sinyalli hale getiriyoruz. Yüksek hızlı tren işlemecisi olan önemli ülkelerden biri haline geldik. Elbette ki, bu bizim için çok önemli. Yine demiryolu endüstrisini geliştirmek adına Erzincan'da ray bağlantı elemanları üretiyoruz, ihraç ediyoruz. Adapazarı'nda yüksek hızlı tren araçlarını metro araçlarını üretebilecek fabrikayı kurduk. Karabük'te hızlı tren raylarını da üretmeye başladık. Kırıkkale'de tekerlek takımlarını MKE ile üretiyoruz. Bu konuda değerli Bakanımızın Milli Savunma Bakanlığı dönemindeki katkısına müteşekkiriz. Çankırı'da hızlı tren makas fabrikasını kurduk. Eskişehir'de TÜLOMSAŞ'da da yıllardır yeni nesil lokomotif üretip ihraç ediyoruz. Milli motorun da üretimine başladık. Milli yüksek hızlı tren yapılma süreci önemliydi, konsept tasarımını tamamladık. Daha da önemlisi bu yollarda yürüyecek araçları imal etmeye, bu yollarda kullanacak malzemeyi yerli olarak üretmeye hatta bölgesinde ihracatçı konumuna gelmek çok önemliydi. Bunun için demiryolcular ile birlikte biz artık dünyaya 'evet yetinmiyoruz' diyoruz."

Bakan Arslan, 1961 yılında ilk buharlı lokomotif olan "Bozkurt"u üreten Sivas'ın, bugün bir başka başarıya, bir başka iftihar kaynağına imza attığına işaret ederek, "O yüzden TÜDEMSAŞ'ı tekrar kutluyoruz. Bu imza 3 yıl içerisinde atılmış bir imza. 3 yıl sizlere uzun gibi gelebilir ama bu sektörlerde, bu tip üretimlerde 3 yılın çok kısa olduğunu bu işin içinde olan biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim." şeklinde konuştu.

Milli yük vagonunun avantajları

Milli yük vagonunun avantajlarından bahseden Arslan, şu bilgileri verdi:

"Birincisi, 29,5 metre uzunluğuyla 2 vagonluk konteyneri tek bir vagonda taşıyabilme özelliği çok önemli. Benzer vagonlardan yaklaşık 9,5 ton daha hafif olması bir başka önemli özelliği. Bu, yüzde 26 daha hafif olması anlamına geliyor. Yine, 25,5 ton boş ağırlığıyla Avrupa'daki eş değer vagonlara göre 4 tondan daha fazla yük taşıma fırsatı veriyor. Taşıma kapasitesindeki bu artış işletmeciye elbette ki yüksek fayda avantajı demek. Daranın hafifliği nedeniyle de yüzde 15 oranında daha fazla yük ya da daha düşük maliyet demek. Ülkemizde ilk defa üretilen 3 adet H tipi boji ve kompakt fren sistemi sayesinde yüzde 15 oranında yük taşıma maliyeti düşürülmüş durumda. Seyir sırasındaki düşük ses seviyesi de gürültüden uzak, yine bu yük vagonlarımızın işletmecilik anlamındaki bir başka avantajı. İki adet vagonun görevini görebilen tek bir adet yeni nesil milli yük vagonunun üretim maliyeti de yüzde 15 daha düşük. Elbette ki aynı zamanda bu, uzun soluklu bakım maliyetinin de düşük olması anlamına geliyor. Prototip olarak üretilen vagonun kısa bir sürede seri üretimine geçilmesini ve buradan da inşallah ihracatı amaçlıyoruz. TÜDEMSAŞ'ta çalışan arkadaşların bir sözü var, dediler ki '3 yılda bu aşamaya getirdik, üretim aşamasına getirdik ama geldiğimiz nokta yetmez. Bu sene 150 tane üretim yapıp hem iç piyasaya hem ihracata sunmuş olacağız.' Arkadaşlarımıza söylüyoruz 150 rakamı önemli, 150 rakamı büyük ama Sivas'ın hedefleri, TÜDEMSAŞ'ın hedefleri ve ülkemizin hedefleri düşünüldüğünde bunun yetersiz olduğunu da burada söyleyelim."

Konuşmaların ardından TÜDEMSAŞ Genel Müdürü Yıldıray Koçarslan, Bakanlar Arslan ve Yılmaz'a teşekkür plaketi verdi.

Daha sonra Yeni Nesil Milli Yük Vagonu'nun önünde kurdele kesen Arslan ve Yılmaz, incelemelerde bulundu.

http://www.rayhaber.com/2017/03/yeni-nesil-milli-yuk-vagonu-tanitildi/#more-180689 Mesajı Paylaş

HDS

Yük vagonuna bakanlı açılış ile zaten dünyadaki yerimizi bağırıyoruz. Mesajı Paylaş

Traverten

TÜDEMSAŞ'tan yeni dönemde yeni nesil yük vagonları


Türkiye'deki en büyük yük vagonu üreticisi olan TÜDEMSAŞ, 1939 yılından bugüne kadar 21 binin üze-rinde yük vagonu üretimi ve 343 bin civarında yük vagonunun bakımonarım ve revizyonunu gerçekleştirdi. Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Koçarslan, "Son yıllarda yaptığımız yatırımlarla teknik alt yapımızı baştan sona yenilerken çalışanlarımızın mesleki ve teknik eğitimlerini tamamladık. Fabrikalarımızda bulunan boji kaynak robotu, robotlu kumlama tesisi, vagon boyama tesisi ve çok sayıdaki CNC tezgahtan oluşan modern teçhizatımızla yük vagonu sektöründe Türkiye'deki en donanımlı şirketi konumundayız." dedi.

Koçarslan, 2015-2019 yılları arasında, tasarımdan projelendirilip üretilmesine kadar her anlamda yerli ve milli olacak, sektörün ihtiyaçları doğrultusunda, demiryolu araçlarının karşılıklı işletim teknik şartlarına (TSI) uygun 12 farklı tipte vagon ve 3 farklı tip bojinin seri üretimini yapmayı planladıklarını belirtti.

Şirketin TSI sertifikasına sahip olan, Avrupa'nın en hafif ve çok amaçlı vagonlarından Rgns ve tamamen milli bir tasarım olan Avrupa'nın en hafif daralı konteyner taşıma vagonu Sgns, Talns tipi cevher taşıma vagonu ve Zacens Tipi ısıtmalı sarnıç vagonu, sınıfının en iddialı vagonları olarak öne çıkıyor.

Yakında seri üretimine başlanacak yeni nesil yük vagonlarından Kapalı Cevher Vagonu (Talns) ve Isıtmalı Sarnıç Vagonu (Zacens) için sertifikalandırma sürecini tamamlandı. TÜDEMSAŞ Yönetim Kurulu Başkanı şu bilgileri aktardı: "Milli Tren Projesi'nin üç önemli ayağından biri olan Yeni Nesil Milli Yük Vagonu Projesi'nin proje yürütücüsü Şirketimizdir. 2 yılı aşkın bir süredir yapılan çalışmalar sonucunda Yeni Nesil Milli Yük Vagonu olarak Sggmrs tipi, H-tipi üç bojili, mafsallı, bojiye entegre (kompakt) fren sistemli, konteyner taşıma vagonu yapılmasına karar verilmiştir. H tipi bojisi üretilip, bojinin tüm testleri tamamlanmıştır. Vagon gövdesinin prototip üretimi ve sertifikasyon çalışmaları devam etmekte olup, bu vagondan TCDD'ye 2017 yılında 150 adet üretilecektir.

http://www.rayhaber.com/2017/07/tudemsastan-yeni-donemde-yeni-nesil-yuk-vagonlari/ Mesajı Paylaş

Traverten

Çek Cumhuriyetinden Sivas'a Yük Vagonu İçin Geldiler


Çek Cumhuriyetinden Wascosa ve TBK GmbH firmaları, Ekol Lojistik ve Gök Grup yetkilileri ile birlikte Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii A.Ş (TÜDEMSAŞ) gelerek üretim sahalarını gezdiler. Firma yetkilileri ile yapılan toplantıda ihtiyaç duyulan yük vagonlarının TÜDEMSAŞ aracılığı ile temin edilmesi konusu görüşüldü.

Çek Cumhuriyetinden Wascosa firmasından Jose Gollentz ve Christoph Becker ile TBK GmbH firmasından Jürgen Kohnen, Ekol Lojistik firmasından Nail Özer, Eşber Horasan ve Gök Grup firmasından Nurettin Yıldırım TÜDEMSAŞ Genel Müdür Vekili Celaleddin Bayrakçıl eşliğinde şirketin üretim sahalarını gezdiler. Ziyaretçiler gezi sırasında, üretimini gerçekleştirilen Talns ve Zacens tipi vagonlarının üretim aşamalarını yerinde görme fırsatı buldular.

http://www.rayhaber.com/2017/09/cek-cumhuriyetinden-sivasa-yuk-vagonu-icin-geldiler/ Mesajı Paylaş

Traverten

TSE ve TMKT Yetkilileri TÜDEMSAŞ'ı Ziyaret Etti

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına bağlı Tehlikeli Mal ve Kombine Taşımacılık (TMKT) Genel Müdürlüğü ile Türk Standartları Enstitüsü (TSE) yetkilileri TÜDEMSAŞ'ı ziyaret etti.

TMKT Genel Müdür Yardımcısı Sinan Kuşcu, TSE Genel Sekreteri Mehmet Bozdemir, TMKT Genel Müdürlüğü ile TSE Daire Başkanları, Şube Müdürleri ile Uzmanlar Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii A.Ş. Genel Müdür Vekili Celaleddin Bayrakçıl eşliğinde fabrikaları gezdi.

TÜDEMSAŞ Genel Müdür Vekili Celaleddin Bayrakçıl'la birlikte teknik geziye katılan yetkililer Vagon Üretim ve Onarım Fabrikalarını, Malzeme, Kalite Kontrol Dairesi Başkanlıklarını ve Kaynak Eğitim Merkezini gezdiler. Celaleddin Bayrakçıl ziyaretçileri Şirketin Üretim ve Onarım faaliyetleri hakkında bilgilendirdi.

Geziye katılan TMKT Genel Müdürlüğü ve TSE Yetkilileri TÜDEMSAŞ'da imalatı yapılan ve Testleri devam eden Zacens Tipi Isıtmalı Sarnıç Vagonları hakkında incelemelerde bulundu.

http://www.rayhaber.com/2017/09/tse-tmkt-yetkilileri-tudemsasi-ziyaret-etti/ Mesajı Paylaş

Traverten

Robotik Uygulamalar Sektörde İlk Kez TÜDEMSAŞ'ta Hayat Buldu

Son yıllarda yaptığı yatırımlar ve yük vagonu sektörüne kattığı yeniliklerle adından sıkça söz ettiren Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayi AŞ (TÜDEMSAŞ) boji üretiminde kullandığı Boji Robot Kaynak Ünitesi ile de sektörüne bir yenilik kazandırdı. Bu yatırımından sonra Vagon Onarım Fabrikası için Vagon Kumlama Tesisini kuran şirket burada da robot kolları tercih etti. TÜDEMSAŞ Genel Müdür Vekili Celaleddin Bayrakçıl, sektördeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini, Şirketin teknik alt yapısını, sektörün ihtiyaçları çerçevesinde ileri bir düzeye taşıdıklarını belirterek, üretimde yakalanan üst düzey kalite sayesinde TÜDEMSAŞ'ın geleceğe güvenle bakan, küresel ölçekte modern bir Şirket haline geldiğini ifade etti.

http://www.rayhaber.com/2017/10/robotik-uygulamalar-sektorde-ilk-kez-tudemsasta-hayat-buldu/ Mesajı Paylaş

HDS

Bu doğru değil. Sektör kaç senedir çatır çatır robotlu kaynak yapıyor.  ??? Mesajı Paylaş

murattekin

Belki de TÜDEMSAŞ ilk kez robotla tanıştı demek istemişlerdir.   :P

Bakış açısı. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Alkyone


750 milli yük vagonu siparişi alındı


Yeni Nesil Milli Yük Vagonu'nun seri üretimine başlayan Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii AŞ (TÜDEMSAŞ), gelecek 2 yıl için 750 milli yük vagonu siparişi aldı.

TÜDEMSAŞ'tan yapılan yazılı açıklamada, kuruluşundan bugüne yaklaşık 25 bin yeni yük vagonu üreten ve 350 bine yakın vagonunun da bakım-onarımını gerçekleştiren kurumun, 2023 vizyonu ve 2035 hedeflerine dönük olarak da yerli ve milli demiryolu sanayisinin geliştirilmesi ve büyütülmesi adına önemli çalışmalar yürüttüğü belirtildi.

Milli Tren Projesi'nin üç ayağından birisi olan Yeni Nesil Milli Yük Vagonu'nun, 3 yıl gibi kısa bir sürede tasarımı, projelendirmesi, test ve sertifikasyon süreçlerini tamamlayarak seri üretimine başlayan TÜDEMSAŞ'ın, bu vagonlardan 55'ini hizmete sunduğu aktarıldı.

Mart ayı itibarıyla 150 Milli Yük Vagonu'nun tesliminin yapılacağı belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Önümüzdeki 2 yıllık dönem için 750 adet daha sipariş alınmıştır. Buna ilaveten 3-4 farklı tipte yeni nesil yük vagonu siparişi de alınarak, 2020 yılı dahil, üretim kapasitemiz tamamen dolmuştur. Demiryolu sektöründeki güncel gelişmeleri küresel ölçekte ve yakından takip eden ve her ay Sivas ekonomisine en az 10 milyon lira nakit katkı sağlayan TÜDEMSAŞ, kapasitesini artırarak en yakın zamanda ürünlerini yurt dışına ihraç etmeyi de hedeflemektedir. Şirketimiz mevcut altyapısı ve bilgi birikimiyle, 'milli savunma sanayisi' ve 'milli otomobil' projelerinde ihtiyaç duyulması halinde katkı sağlayacak ve kendisine verilecek bir görevi hakkıyla yerine getirebilecek imkan ve kabiliyete de sahiptir."
http://aa.com.tr/tr/ekonomi/750-milli-yuk-vagonu-siparisi-alindi/1063812 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Traverten

TÜDEMSAŞ Yeni Ürünler İçin Ar-Ge'ye Odaklandı

Bugüne kadar 140 adet Sggmrs'yi TCDD Taşımacılık'a teslim eden firma, kısa vadede yeni ürünleri de portföyüne eklemeyi planlıyor.

Vagon ve yedek parçalarını üreten Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii (TÜDEMSAŞ), yeni nesil yük vagonu ile yerliliği artırdı. Yeni nesil milli yük vagonu Sggmrs'yi üç yıllık Ar- Ge çalışmaları sonucunda, 2017 yılında, Sivas'ta raylara indiren firma, söz konusu ürün için 150 adetlik üretim planladı. Bugüne kadar 140 adet Sggmrs'yi TCDD Taşımacılık'a teslim eden firma, kısa vadede yeni ürünleri de portföyüne eklemeyi planlıyor. TÜDEMSAŞ; cevher taşıma vagonu, ısıtmalı sarnıç vagon, 45'lik konteyner taşıma vagonu, tank taşıma vagonu ve 80 feet'lik ikiz konteyner vagonunun Ar-Ge, test ve üretimi için yatırım planlarını sürdürüyor.

Kuruluşundan bugüne kadar yaklaşık 25 bin adet yük vagonu üreten firma, 350 bin vagonun da bakım-onarımını yaptı. Yeni nesil yerli yük vagonu Sggmrs, sahip olduğu uluslararası belgeler sayesinde sadece Türkiye demiryollarında değil Avrupa'nın bir çok ülkesinde de yük taşımacılığı yapabilecek nitelikte üretildi. Söz konusu vagonlar, demiryolu taşımacılığı yapan firmalar tarafından yoğun talep alıyor. Avrupa'nın demiryolu yük taşımacılığı açısından en büyük firmalarından olan Avusturyalı Rail Kargo firması, TÜDEMSAŞ tarafından TCDD'ye teslim edilen yeni nesil milli yük vagonu ve Sgns tipi vagonu kiralayarak, Avrupa'daki operasyonlarında kullanıyor.
Boji üretim kapasitesi yıllık 4 bin adete ulaştı

90 feet'lik bu vagonlardan, 80 feet'lik olacak şekilde 2019-2020 döneminde 750 adetlik daha sipariş aldıklarını kaydeden firma yetkilileri, üretim hazırlıklarına başladıklarını kaydetti.

TÜDEMSAŞ'ın yeni nesil ürünlerinin yük taşıma kapasitesinin fazlalığı, ekonomik ömrünün uzunluğu ve tek tip vagonla farklı tür taşımacılık yapabilme imkanı sunması bakımından yenilikçi olduğunu ifade eden firma yetkilileri, vagonların hem yurtiçinde hem de yurtdışında yük taşımalarında tercih edildiğini ifade etti. Öte yandan 2011 yılında boji robot kaynak ünitesini devreye alan firma, boji hattında kullanılan robot kaynak ünitesiyle birlikte boji üretim kapasitesini yıllık 4 bin adete çıkardı. Kaynak robotları otomotiv sektöründeki ince sacların kaynağında etkin bir şekilde kullanılıyor. Bununla birlikte, demiryolu sektöründe 1 ila 20 milimetre aralığında değişen saclar kullanıldığı için bu teknolojinin demiryolunda kullanımı yaygın değil. Firma yetkilileri, kaynak robotunun demiryolu sektöründe ilk kez TÜDEMSAŞ'ta kullanılmaya başladığının altını çizdi. 2011'den bu yana söz konusu robotun rutin bakımları yapılmak şartıyla kesintisiz olarak kullanılıyor. Firma, kurduğu robot sistemi ile boji üretimindeki kaynaklarda standart yakaladı.
Vagon kumlama tesisinde robotlar kullanılıyor

Fabrikalarında, sektörün gerektirdiği teknolojik tezgahları kullanan fi rma, yatay işleme merkezleri, CNC torna tezgahları, CNC tekerlek tornaları, CNC makaslar, CNC plazma, CNC abkant, boji kumlama, boji yıkama, vagon boyama ve kumlama tesisi gibi farklı yatırımlarla alyapsını sürekli güçlendiriyor. Firmanın kullandığı teknolojiyi güncelleştimek amacıyla yaptığı yatırımlardan birinin vagon kumlama tesisine yaptığı robotik sistem yatırımı olduğunu kaydeden yetkililer, tesiste vagon kumlama işleminin robot kollar tarafından yapıldığını kaydetti. Robotlu vagon kumlama tesisi, tam kapasite çalıştığı zaman 24 saatte, 200 metrekarelik yüzey alanına sahip vagonlardan altısının kumlaması aralıksız yapılabiliyor. Kumlanan vagon, yüzey alanı daha az olan platform tipi bir vagon olduğunda bu sayı günlük 10 adede kadar da çıkabiliyor.

http://www.rayhaber.com/2018/04/tudemsas-yeni-urunler-icin-ar-geye-odaklandi/ Mesajı Paylaş

Traverten

TÜDEMSAŞ 2035 Hedeflerine Doğru İlerliyor

Sivas Valisi Davut Gül kamu kurum ve kuruluşlarına gerçekleştirdiği ziyaret kapsamında TÜDEMSAŞ'ı ziyaret etti. Düzenlenen toplantıda Genel Müdür vekili Mehmet Başoğlu ve Vali Davut Gül basın mensuplarının TÜDEMSAŞ'la ilgili sorularını yanıtladı.

Basın mensuplarına TÜDEMSAŞ hakkında bir açıklama yapan Sivas Valisi Davut Gül, "TÜDEMSAŞ Almanların firmasıyla, Avusturyalıların firmalarıyla dünyada rekabet edecek duruma geldi. Yeni ürün bankamız oluşuyor. Avrupa pazarına gidebilmek için sertifikasyon ve kalite süreci ortadan kalktı. TÜDEMSAŞ 'ın kendi yan sanayisi gelişiyor. Bizim organize sanayide, özel sektördeki 10 firmada, 600 kişi istihdam ediliyor olması çok önemli. Toplu olarak bizim kadar toplanan bir yer yok. 10 yıl sonra bu sayı nerdeyse binlerce kişi olacak. Önemli olan nokta şu, bu piyasada vagon ihtiyacı var mı, yok mu? Gördüğümüz kadarıyla dünyada eski vagonların yenilenmesi, ülkemizdeki vagonların yenilenmesi hem de Demiryolu taşımacılığı artmasını da üst üste koyduğumuz zaman, yük vagonuna ihtiyaç var. Hem TÜDEMSAŞ'a ihtiyaç var hem de özel sektöre ihtiyaç var. Sivas'ta da TÜDEMSAŞ iyi yönetilirse, iyi rekabet edebilirse, iyi Ar-Ge'ler ortaya çıkarsa hem Türkiye'ye hem dünyaya ürün satarız. TÜDEMSAŞ'ın geleceğine, TÜDEMSAŞ'ın çalışanları, yani TÜDEMSAŞ yönetimi karar verecek. TÜDEMSAŞ İyi yönetilirse, rekabet edebilirse dünyada parmakla gösterilen şirket olur. " dedi.

GÜL," UZMAN OLDUĞUMUZ İŞİ YAPARSAK BÜYÜRÜZ"

Vali Davut Gül, Sivas kamuoyunda yıllardır yanlış bir algı oluşturulmaya çalışıldığını ifade ederek, "Şöyle bir şehir efsanesi var. TÜDEMSAŞ savunma sanayisine girsin, TÜDEMSAŞ hızlı tren üretsin, TÜDEMSAŞ şu sektöre girsin. Hiç birine gerek yok. Kendi bildiğimiz işi, uzmanı olduğumuz işi iyi yaparsak TÜDEMSAŞ da büyür. TÜDEMSAŞ'a iş yapan firmalar da büyür. Şehre de lokomotif olur. TÜDEMSAŞ'ın bir diğer faydası da şu; TÜDEMSAŞ bir okul. Nasıl bir okul? Bizde emekli olan kişi piyasada iş yapıyor. Gidiyor işte torna tezgahı kuruyor. Ya da başka bir yerde aranan eleman oluyor. Bu çok önemli. Bu bilgi bu tecrübe başka yerden parayla alınmayacak bir şey. Bu açıdan da TÜDEMSAŞ önemli bir kurum." dedi.

TÜDEMSAŞ Genel Müdür Vekilimiz Mehmet Başoğlu ise, Ulaştırma Şuralarında belirlenen ülkemizin 2035 yılı Demiryolu Vizyonu doğrultusunda çalışmalara devam edildiğini belirterek; "Bu hedeflerden Şirketimizin uzmanlık alanına girenlere bakacak olursak; Demiryolu çeken-çekilen araç filosunu geliştirmek, Çeken ve çekilen araçların üretim ve bakımlarında özel sektör payını artırmak, Demiryolu işletmeciliğinde özel sektör payını %50'ye çıkartmak, Yük taşımacılığında %4 seviyesinde olan demiryollarının payını %15'ler seviyesine çıkarmak şeklindedir. Demiryolu sanayisinin ülkemizdeki en eski ve en köklü kuruluşlarından birisi olarak bu hedefler doğrultusunda çalışmalar yapmaktayız" şeklinde konuştu.

Başoğlu ayrıca, TCDD Taşımacılık AŞ'nin verilerine göre 2023 yılına kadar 11.500 adet, 2035 yılına kadarsa 33.000 adet yeni yük vagonuna ihtiyaç duyulduğunu da sözlerine ekledi.

Basın toplantısına Sivas Valisi Davut Gül'ün yanı sıra TÜDEMSAŞ Genel Müdür Yardımcıları ve üst düzey yöneticiler de katıldı.

http://www.rayhaber.com/2018/08/tudemsas-2035-hedeflerine-dogru-ilerliyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

TÜDEMSAŞ İle İsveçli Flexiwagon Arasında Vagon Üretiminde İşbirliği

İsveçli Flexiwagon firması kendi geliştirdikleri Ağır Vasıta Taşıma Vagonunu TÜDEMSAŞ'la işbirliği içinde üretmek istiyor. Üretilmesi planlanan vagonla tır, kamyon, otobüs ve askeri araç gibi ağır tonajlı araçların trafik engeline takılmadan, sevkiyatının daha seri ve güvenli olarak sağlanması hedefleniyor. Vagon üzerindeki araç herhangi bir rampaya ihtiyaç duymadan demiryolundan doğrudan karayoluna geçiş yapabiliyor.

Türkiye'nin en donanımlı vagon üretim şirketi olan TÜDEMSAŞ uluslararası demiryolu firmalarının ilgisini Türkiye'ye çekiyor. 2017 yılında üretilen Milli Vagonun Bakü-Tiflis-Kars (BTK) hattında ve Avrupa ülkelerinde çalışmaya başlamasıyla adını duyuran TÜDEMSAŞ katıldığı uluslararası demiryolu fuarlarında ülkemizi gururla temsil ediyor. Eylül 2018'de Berlin/Almaya'da düzenlenen Innotrans Fuarında TÜDEMSAŞ yetkilileri ile görüşen İsveçli Flexiwagon firması, şirketin üretim sahalarını görmek üzere Sivas'a geldi. TÜDEMSAŞ'ı ziyaret eden Flexiwagon firması kurucusu ve Ceo'su Jan Eriksson, Hanna Eriksson ve Ouzine Kettane'e, TÜDEMSAŞ Genel Müdürü Mehmet Başoğlu TÜDEMSAŞ'ta üretilen ürünler ve şirketin üretim kapasitesi hakkında bilgi verdi. Toplantının ardından Jan Eriksson, Hanna Eriksson ve Ouzine Kettane, Mehmet Başoğlu ve teknik personel eşliğinde fabrikaları gezerek üretim hattı hakkında bilgi aldılar.

Flexiwagon firmasının Ceo'su Jan Eriksson TÜDEMSAŞ'ı çevre dostu bir fabrika olarak görmekten çok memnun olduklarını, böyle büyük ve donanımlı bir şirketle birlikte iş yapmaktan memnuniyet duyacaklarını ifade etti. Geliştirilen vagonun gövde aksamının Türkiye'de üretilmesini istediklerini ve TÜDEMSAŞ'ın bu potansiyele sahip olduğunu söyleyen Eriksson üretilmesi planlanan vagon hakkında da bilgi verdi. Ağır vasıta kullanıcılarına esneklik sağlayacağı ve firmaların da giderlerini düşüreceği düşünülen bu vagonunla trafik yoğunluğundan kaynaklanan gecikmelerin önüne geçilmesi, İsveç'te, Malmö-Stockholm arasında 9 saat olan ulaşım süresinin, saatlik 160 km/hıza ulaşabilen mevcut sistem kullanılarak, demiryolu-karayolu birlikteliğiyle 4,5 saate düşeceği öngörülüyor. İsveç-Türkiye işbirliği ile üretilmesi planlanan bu vagonun dünyanın birçok ülkesinde ilgi görmesi ve ihracatının yapılması da hedefler arasında yer alıyor.

Görüşmelerin ardında Flexiwagon ve TÜDEMSAŞ arasında "Niyet Beyanı/Mutabakat Zaptı" imzalandı. Hazırlıkların tamamlanmasının ardında gelecek yıllarda üretime başlanması planlanıyor.

https://rayhaber.com/2018/11/tudemsas-ile-isvecli-flexiwagon-arasinda-vagon-uretiminde-isbirligi/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter