Boeing

Başlatan canıtez, Şub 27, 2017, 03:16 ÖS

« önceki - sonraki »

ocay

UTC-Rockwell Collins ilginç bir birleşme olmuş. Adamların uçan her şeyde bir  alt sistemi olacak herhalde. Mesajı Paylaş

HDS

Amaç da o herhalde. Alt yüklenicilerin kabiliyetleri değişiyor. Bu yeni norm anlaşılan.

GE de uzun yıllardır buna uğraşıyordu. Motor, motor nacelle tasarımı, Smiths satın alması sonrası aviyonik tarafının alıp yürümesi.

Bu şekilde mesela, GE Çin'in COMAC projesine motordan aviyoniğe neredeyse tam bir uçak alt sistemi grubunu önerebildi. "Al tak.." gibi. Mesajı Paylaş

ocay

GE & Smiths birleşmesini gözden kaçırmışım..GE, UTC ve Honeywell mahşerin üç atlısı gibi olmuş!

Airbus, ATR kimin çözümlerini kullanıyor? Bu şirketlerin Avrupalı bir analoğu var mı? Mesajı Paylaş

canıtez

BOEING AURORA FLIGHT SCIENCE'İ SATIN ALIYOR

Boeing, robot uçak ve  otonom hava araçlarını gerçeğe dönüştürmek için özerk uçuş sistemlerine odaklanan bir şirket olan Aurora Flight Sciences'ı satın alıyor. Boeing, Aurora'yı satın alarak hem askeri hem de ticari kullanım için otonom uçan araç geliştirmeye yönelik çalışmalarını ilerletecek.

Aurora Flight Sciences, DARPA ve USAF tarafından finanse edilen otonom bir askeri uçak olan LightningStrike XV-24A dikey kalkış ve iniş uçaklarını geliştiriyor. Bu yılın başlarında Aurora, nihai üretim aracının bir alt versiyonu olan XV-24A Demonstrator için başarılı bir test uçuş programına başladı.

Satın alma sonrasında Aurora, Boeing'in kendi bağımsız iştiraki olarak faaliyet göstermeye devam edecek ve otonom hava aracı tasarımı ve üretimi konusundaki çalışmalarına devam edecek. Aurora, XV-24A'ya ek olarak yaklaşık 20 yıllık süreç boyunca 30 adet pilotsuz araç tasarladı ve uçurdu.

Boeing, otonom hava araçları sektöründe tek başına değil. Airbus bu hafta, ilk elektrikli uçan araçlarını gelecek yıl itibariyle başlayarak test etmeye başlayacağını açıkladı.

https://www.airlinehaber.com/boeing-aurora-flight-sciencesi-satin-aliyor/ Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing geçen yıl 2.7 milyar dolarlık 14 adet BBJ iş jeti sattı

Amerikan Boeing şirketi büyük gövdeli iş jeti satışında geçen yıl liderliğini korudu. Şirket, Boeing Business Jets (BBJ) olarak adlandırılan geniş gövdeli iş jetlerinden 2.7 milyar dolarlık 14 adet satış gerçekleştirdi.

Şirketin satışını yaptığı modelleri 1 adet BBJ 737, 4 adet BBJ, 3 adet BBJ MAX, 1 adet BBJ 787-8, 2 adet BBJ 777-300ER ve 3 adetle BBJ 747-8 oluşturdu.

Boeing Business Jets Başkanı Greg Laxton, geçen yılı kendileri açısından güçlü bir yıl olarak nitelendirerek, "Müşterilerimiz, mevcut nesil BBJ'den gelecekteki BBJ MAX'a ve BBJ 747-8'e kadar tüm ürünlerimizin sağladığı değeri görüyor. Boeing Business Jets'i diğer modellerden ayıran şey müşterilerimize inanılmaz bir menzil ve geniş kabin alanı sunmamızdır" dedi.

Boeing Business Jets ayrıca BBJ MAX 7 için yeni iç mekan tasarımı konseptini açıkladı.  Yeni kabin, Paris merkezli ünlü tasarım şirketi Alberto Pinto'nun imzasını taşıyor.

Boeing, BBJ ile devlet ve hükümet başkanlarının operasyonları için ultra geniş kabinli, uzun menzilli uçaklardan oluşan eksiksiz bir portföy sunuyor. BBJ modelleri, 737 MAX uçak ailesinin yüksek performanslı modellerinin yanı sıra 777, 747-8 ve 787 Dreamliner gibi ikiz koridor uçaklarını da içeriyor.

http://www.kokpit.aero/bbj-is-jeti-satis-rakamlari Mesajı Paylaş

canıtez

Hintli Jet Airways'tan Boeing'e Dev Sipariş

Reuters'te yayınlanan habere göre Hintli Jet Airways ülkedeki havayolu talebinin artması sebebiyle 75 adeti kesin 75 adeti opsiyon olmak üzere toplam 150 adet Boeing 737 MAX tipi  uçak alabileceğini açıkladı.

Jet Airways kanadından yapılan açıklamada ise uçakların 2018 yılından itibaren teslimine başlanacağı, talebe göre ise uçak eklemesinin yapılabileceğiaçıklaması yapıldı. 75 Adet Boeing 737 MAX 10 tipi uçağıın toplam değeri 9.3 milyar dolar olsa da şirketin  indirim alacağı tahmin edilmekte. Şirket Haziran ayında Boeing 737 MAX yada Airbus 320 NEO lar ile ilgilendiğini   ve satına almak için iki şirket ile de görüştüğünü açıklamıştı.  Habere göre seçim yapılmış ve şirket Boeing'de karar kılmış gibi gözüküyor.

Jet Airways İnterglobe şirketinin havayolu şirketi olan İndiGo şirketinden sonra Hindistan'da ikinci en büyük pazar payına sahip olan havayolu şirketidir.

http://www.goklerdeyiz.net/jet-airwaystan-dev-siparis/ Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing'den Airbus ve Bombardier anlaşmasına tepki

ünyanın en büyük uçak üreticilerinden ABD'li şifket Boeing, Airbus ve Bombardier arasındaki anlaşmayla ilgili açıklama yaptı.

Boeing yaptığı açıklamda iki şirketin de devlet destekli olduğuna vurgu yaparak, ABD hükümetinin bulgularını hasır altı etmek için yapılan bir anlaşma olduğunu belirtti.

Öte yandan şirket, serbest ve adil ticaret için herkesin aynı kurallar ile hareket etmesi gerektiğini ifade etti.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/boeingden-airbus-ve-bombardier-anlasmasina-tepki.html Mesajı Paylaş

HDS

Boeing bunu pek beklemiyordu muhtemelen ancak mukabele-i bil misl diye kalkıp Embraer ile ortaklığa gidebilir. Mesajı Paylaş

canıtez

Singapur Havayolları, Boeing'den 39 adet geniş gövdeli uçak alacak

Changi merkezli Singapur Havayolları'nın Amerikalı uçak imalatçısı Boeing'e önümüzdeki hafta 13.8 milyar dolarlık dev bir uçak siparişi vereceği açıklandı.

Havayolunun filo yenileme programı kapsamında 20 adet 777-9 ve 19 adet 787-10 tipi geniş gövdeli uçak alacağı bildirildi.

Singapur ve Boeing arasındaki nihai anlaşmanın 22-26 Ekim tarihleri arasında Singapur Başbakanı Lee Hsien Loong'un Washington ziyaretinde imzalanması bekleniyor.

Airbus, 2017 yılı satışlarına bakıldığında, eylül sonu itibarıyla net siparişlerde 271 adette kalırken Boeing ise 498 uçağa ulaştı.

http://www.kokpit.aero/singapur-39-adet-ucak-alacak Mesajı Paylaş

canıtez

BOEING'İN 3'NCÜ ÇEYREK SONUÇLARI

ABD'li uçak üreticisi Boeing, üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Hisse başına kazanç ve nakit akışı beklentisi arttı

Kazanç, rekor sayıda 202 ticari uçak teslimatı ile 24,3 milyar dolar olarak yansıdı. GKGMİ hisse başına kazanç 3,06 dolar ve hisse başına esas faaliyet kazancı GKGMİ dışı 2,72 dolar olarak gerçekleşti. Güçlü faaliyet nakit akışı 3,4 milyar dolar olurken 11 milyon hisseyi 2,5 milyar dolara geri satın aldı. Yaklaşık 5.700 net ticari uçak siparişi ile birlikte rezerv değeri 474 milyar dolar seviyesinde güçlü kalmaya devam etti. Faaliyet nakit akışına ve sermaye harcamalarına ilişkin beklenti artarken segment beklentileri güncellendi.

Boeing, 2017 yılının üçüncü çeyreğinde kazanç ve faaliyet nakit akışını, güçlü teslimatlar, servis teslimat ve genel faaliyet uygulamalarına göre açıkladı. Üçüncü çeyrekte kazanç 24,3 milyar dolar, GKGMİ hisse başına kazancı 3,06 dolar ve hisse başına esas faaliyet kazancı (GKGMİ dışı) 2,72 dolar olarak açıklandı.

Faaliyet nakit akışına ilişkin beklenti, artan faaliyet performansı sebebiyle 12,25 milyar dolardan 12,5 milyar dolara yükseldi. Tüm yıl için, GKGMİ hisse başına kazanç beklentisi, beklenilenden daha düşük vergi oranı sebebiyle, 11,10 ila 11,30 dolardan 11,20 ila 11,40 dolar aralığına ve hisse başına esas kazanç (GKGMİ dışı) beklentisi 9,80 ila 10,00 dolardan 9,90 ila 10,10 dolar aralığına yükseldi. Ayrıca, tüm yıl için segment beklentisi şirketin hizmet faaliyetlerinin Boeing Küresel Hizmetler (Boeing Global Services) alanında yeniden düzenlenmesi ile yenilendi.

Boeing Yönetim Kurulu Başkanı, Başkan ve CEO'su Dennis Muilenburg, "Ekiplerimiz üç faaliyet alanımızın hepsinde de üretim ve büyüme odağıyla uygulamalarını sürdürüyorlar, bu da Boeing'in güçlü çeyrek sonuçları, nakit akışı büyümesi ve 2017 tahminin yükselmesini sağlamaktadır" dedi.  Muilenburg, "Üçüncü çeyrekte, bizim eşsiz Tek Boeing (One Boeing) avantajlarımızı artıran ve ticari uçak, savunma ve uzay sektörlerinde yaşam boyu destek sunan en yeni faaliyet alanımız Boeing Küresel Servisleri'ni başarılı bir şekilde başlatmış bulunmaktayız. Yılın üçüncü çeyreğinde üretimi düzgün bir şekilde devam eden 24 adet 737 MAX dahil olmak üzere rekor sayıda 202 ticari uçak teslimatı ile önemli dönüm noktalarına ulaştık. Savunma alanında, Kara Stratejik Caydırma Programının ilk sözleşmesi ve ABD Deniz Kuvvetleri'nden 14 F / A-18 Süper Hornet uçağı için verilen sözleşme de dahil olmak üzere yeni siparişlerimiz 6 milyar dolar olarak alındı. Üretkenlik, kalite ve güvenlik alanlarındaki iyileştirmeleri hızlandırmak, geliştirme programlarımızı uygulamak ve yeni işler yaratmak sürekli büyümemizi sağlamak için her zaman odağımızda olmaya devam edecek." diye belirtti.

Bu çeyrekteki 3,4 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı, sağlam faaliyet performansı, tahsilat ve giderlerin doğru planlanması sayesinde gerçekleşti. Bu çeyrek boyunca, şirket 6,5 milyar doları mevcut geri satın alma yetkisine ayırdı ve 11 milyon hisseyi 2,5 milyar dolara geri satın aldı. Şirket aynı zamanda 0,9 milyar dolarlık temettü ödemesi gerçekleştirdi. Geçen yıl bu zamanla kıyaslandığında hisse başına temettüde yüzde 30'luk bir artış görüldü.

Bu çeyrekte 16 milyar dolarlık net sipariş içermekte olan toplam şirket rezervi çeyrek başında 480 milyar dolardan, çeyrek sonunda 474 milyar dolara geriledi.

Segment Sonuçları

Ticari Uçaklar
Ticari Uçaklar biriminin kazancı, üçüncü çeyrekte, planlanmış üretim oranları ve teslimat zamanlamaları sebebiyle 15 milyar dolar oldu.
İleri testler ve sertifikasyon sürecinde ilerleme kaydedilmesiyle, KC-46 Tanker programındaki uçakların ilk üretimlerindeki değişikliklerden kaynaklanan 256 milyon dolarlık artan maliyet kısmen offset, 787 yüksek karları ve üretim programlarındaki güçlü işletme performansı ile üçüncü çeyrekteki faaliyet karı yüzde 9.9'a yükseldi.
Üçüncü çeyrek boyunca, Ticari Uçaklar Birimi 24 adet 737 MAX 8 da dahil olmak üzere 202 uçak teslimatı gerçekleştirerek bir rekor kırdı. 737 programında üretim ayda 47 adete yükseldi ve 2019'da 787 üretim ayda 14 adete çıkarma planları teyit edildi. Yapısal test için ilk tam kanat üretimi başladığı için 777X seviyesinde geliştirme planlandığı gibi devam etmektedir.
Ticari Uçaklar Birimi bu çeyrekte 117 adet net sipariş aldı. Birim, 412 milyar dolar değerinde yaklaşık 5.700 adet uçakla rezerv gücünü korumaktadır.

Savunma, Uzay ve Güvenlik
Boeing Savunma, Uzay ve Güvenlik Biriminin üçüncü çeyrekteki geliri 5,5 milyar dolar olarak gerçekleşti. Üçüncü çeyrekte faaliyet karı, güçlü performans ile KC-46 Tanker'in 73 milyon dolarlık artan maliyeti kısmen offset ile yüzde 10,2'ye yükseldi
Üçüncü çeyrek boyunca, Boeing Savunma, Uzay ve Güvenlik Birimi yeni Hava Üssü Stratejik Koruma Savunma sistemi tasarımı ve bir sonraki başkanlık uçağının ön tasarımı için ABD Hava Kuvvetleri ile sözleşmeler imzaladı. ABD Deniz Kuvvetleri üçüncü çeyrekte 14 F / A-18 Süper Hornet için Boeing Savunma, Uzay ve Güvenlik Birimi ile sözleşme imzaladı. Ayrıca, Boeing Savunma, Uzay ve Güvenlik Birimi SES için yedi adet orta yörünge uydusu tasarımı ve üretimi için seçildi.
Savunma, Uzay ve Güvenlik rezervi yüzde 35'i uluslararası müşterilerin siparişleri olmak üzere 46 milyar dolardır.

Küresel Hizmetler
Küresel Hizmetler üçüncü çeyrek geliri, devlet hizmetlerinin zamanlanmasında kısmen offset ile özellikle yüksek ticari hizmet gelirlerinin etkisiyle 3,6 milyar dolara yükseldi. Üçüncü çeyrek faaliyet karı, üretim ve hizmetler karması ile yüzde 14,2 oldu.
Çeyrek boyunca Küresel Hizmetler Birimi, Savunma Lojistik Ajansı'ndan F/A-18 E/F için yedek parça tedarik etmek ve KC-767A tankerini desteklemek için performansa dayalı lojistik hizmetleri sunmak üzere İtalyan Hava Kuvvetleri ile sözleşme imzaladı. Çeyrek boyunca dijital navigasyon uygulamalarımıza 40'dan fazla ticari havayolu kaydoldu. Buna ek olarak, Küresel Hizmetler, Boeing AnalytX tarafından desteklenenler de dahil olmak üzere, genişletilmiş tekliflerle yeni ticari ve devlet müşterileri almaya devam etmektedir.

Görünüm
Şirketin 2017 yılına ilişkin beklentileri, artan performansı ve beklenenden daha düşük vergi oranını yansıtmaktadır.

http://www.airkule.com/haber/BOEING-IN-3-NCU-CEYREK-SONUCLARI/28611 Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing, 21 Kasım'da Türk medyasına Milli Havacılık Planı'nı anlatacak

Boeing, Türkiye'deki iş ortakları ile birlikte çalışarak, Türkiye'nin havacılık sektörü ve sanayiindeki büyüme hedefleri doğrultusunda Milli Havacılık Planı oluşturdu.

Türk Havacılık sektörünün ve sanayinin rekabetçiliğine ve büyümesine katkı sağlamayı hedefleyen Milli Havacılık Planı ve kapsamındaki faaliyetler, Savunma Sanayi Müsteşarı Prof. İsmail Demir, Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı Arda Ermut ve Boeing Türkiye Genel Müdürü ve Ülke Temsilcisi Ayşem Sargın'ın ev sahipliğinde gerçekleştirilecek olan basın buluşmasında paylaşılacak.

Çırağan Palace Kempinski'deki buluşma 21 Kasım tarihinde 09:30-11:30 saatleri arasında gerçekleştirilecek

http://www.kokpit.aero/boeing-milli-havacilik-plani Mesajı Paylaş

Revolver

Amerikan şirketi milli havacılık planı yapmış ha? Mesajı Paylaş

nokta

Boeing, Wedgetail Modernizasyonunda İlk Aşamayı Tamamladı

Boeing Avustralya, 21 Şubat'ta, Avustralya'nın Havadan Erken Uyarı ve Kontrol (AEW&C) E-7A filosu modernizasyon sürecinin ilk aşamasının tamamlandığını açıkladı. Yükseltmeler, yeni sivil hava sahası düzenlemelerini karşılamak ve veri depolama ve iletişim kabiliyetlerini artırmak amacıyla yürütülüyor.

Wedgetail AIR 5077 Faz 5A programı kapsamında altı adet E-7A, uydu yayın teknolojisi ve hava trafik çarpışma önleyici sisteminin en yeni versiyonu ile donatıldı.

http://www.c4defence.com/Gundem/boeing-wedgetail-modernizasyonunda-ilk-asamayi-tamamladi/5770/1 Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing orta sınıfta yeni bir uçak üretecek

Amerikan uçak imalatçısı Boeing'in orta sınıfta yeni bir uçak için büyük fırsatlar gördüğü ve Boeing 767 ile benzer büyüklüğe sahip olacak yeni bir modele sıcak baktığı bildirildi.

Boeing Ticari Uçaklar Başkanı Kevin McAllister, pazarın tek koridor ve çift koridorlu uçaklar arasında yer alacak, 200-270 koltuk kapasitesi ve 9.260 km menzile sahip orta sınıfta yeni bir uçağa ihtiyacı olduğunu belirtti. Amerikan Ticaret Odası'nın Washington'da düzenlediği "Havacılık Zirvesi 2018"de konuşan McAllister, uçağa olan talebi ölçmek için müşterilerle görüşmeleri sürdürdüklerini belirterek, "Bu uçak bizim için büyük bir fırsattır" ifadelerini kullandı.

UNİTED AİRLİNES ÇOK ISRAR ETMİŞTİ

Çok sayıda havayolu, şu anda kullanımda olan B767'nin yerini dolduracak yeni bir uçak talep ediyor. Boeing 767'nin üretim halen sürüyor ancak taşıyıcıların daha modern ve daha verimli yeni bir uçağa olan ilgileri her geçen gün artıyor. Boeing'e sıfırdan yeni bir uçak için ilk talep en büyük müşterileriden biri olan United Airlines'dan gelmişti. United Airlines'ın Finans Başkanı Andrew Levy, "Umarım Boeing piyasaya bu uçağı getirir" açıklamasıyla yeni uçak için ne kadar istekli olduklarını göstermişti.

LEASİNG FİRMALARI DA YENİ UÇAK İSTİYOR

Dev leasing firmaları da yeni uçak konusunda ısrarcı. Leasing firması ALC'nin Başkanı John Plueger'de Boeing'in yeni uçağın üretim programını bu yıl resmen açıklamasının kendileri için sürpriz olmayacağı görüşünü dile getirdi. Dünyanın en büyük uçak leasing şirketi International Lease Finance Corporation'ın kurucusu, Boeing ve Airbus'ın ürün stratejisinin şekillenmesinde etkili bir isim olan Steven Udvar-Hazy'de Boeing'in yeni uçağının 2025 yılında uçmasını beklediğini dile getirdi

BOEİNG ARTIK KARARINI VERDİ

Boeing'in orta segmentte yeni bir uçak tasarlamayı planladığı uzun süredir konuşuluyordu ancak şirketten bugüne kadar resmi bir açıklama yapılmamıştı. McAllister'in bu açıklamaları, Amerikalı üreticinin yeni uçak konusunda artık karar verdiği şeklinde yorumlandı.

http://www.kokpit.aero/boeing-yeni-ucak-tasarliyor Mesajı Paylaş

canıtez

Trump İran ile yapılan nükleer anlaşmayı iptal ederse, Boeing 20 milyar dolardan olacak

ABD Başkanı Donald Trump'ın sık sık İran'la yapılan nükleer anlaşmadan memnun olmadığını ve tek taraflı olarak bu anlaşmadan çekileceğini açıklaması, Barack Obama döneminde yumuşama eğilimi gösteren iki ülke arasındaki ilişkileri yine gerdi.

Trump'ın İran'a yönelik tavrı, İran Air'in Boeing'e verdiği 16.6 milyar dolarlık 80 uçak ile yine İranlı Aseman Airlines'ın da 30'u kesin 30 opsiyonlu toplam 60 uçaklık siparişin geleceğini de tehlikeye attı. Aseman Airlines'ın 30 adetlik kesin siparişinin mali değeri 3 milyar doları aşıyor. ABD yönetimi 12 Mayıs'a kadar nükleer anlaşmanın geleceğine ve ekonomik yaptırımların tekrar başlatılıp başlatılmayacağına karar verecek. Bu da Boeing ile İran Air arasında yapılan anlaşmanın sonu anlamına gelecek.

Boeing'in bu satışı gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceği Başkan Trump'ın İran konusundaki nihai kararına bağlı. Boeing İcra Kurulu Başkanı Dennis Muilenburg, 2018 yılı için İran'a yönelik bir uçak teslimatı olmayacağını açıkladı. Boeing, 2016 yılında İranla yapılan nükleer anlaşma sonrası İran'ın milli havayolu İranair'den aralarında 15 adet Boeing 777-300ER modelinin de olduğu 80 uçak siparişi almıştı.

İran tarafı, ABD'nin nükleer anlaşmayı bağlı kalması gerektiğini belirterek, Trump yönetimini sadece Boeing uçaklarının teslimatını değil Airbus ile yaptıkları anlaşmaya rağmen finansal engeller çıkartarak bu uçakların teslimatını da engelemeye çalışmakla suçluyor.

IranAir Airbus'tan 100, pervaneli uçak üreticisi ATR'y ede 20 adet sipariş vermiş, bugüne kadar üç Airbus ve 8 ATR uçağını teslim almıştı. Airbus, uçaklarının en az yüzde 10'u ABD'li şirketlerin ürünüyle imal edildiği için satış için ABD Hazine Bakanlığı Yabancı Varlıklar Kontrol Ofisi'nden (OFAC) satış lisansı alması gerekiyor.

Şimdiye dek Washington, Airbus teslimatlarının yaklaşık üçte birinin sürmesine izin verecek bir dönemi kapsayan lisanslar verdi, ancak ABD'nin nükleer anlaşmadan geri çekilmesinin bunları nasıl etkileyeceği belirsizliğini koruyor.

http://www.kokpit.aero/trump-iran Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter