Boeing

Başlatan canıtez, Şub 27, 2017, 03:16 ÖS

« önceki - sonraki »

canıtez

Şub 27, 2017, 03:16 ÖS Last Edit: Eki 05, 2017, 10:23 ÖS by Yönetim
Boeing Avrupadaki İlk Fabrikasını Kuruyor

ABD'li uçak firması Boeing, Avrupa'daki ilk fabrikasını İngiltere'nin Sheffield şehrinde kuracağını duyurdu.

Ekonomi Bakanlığının 'Ekonomi Blog'unda yer alan habere göre, İngiltere'de kurulacak ve başlangıçta 30 kişiyi istihdam edecek olan fabrikaya 20 milyon Sterlin değerinde yatırım yapılacağını duyuran Boeing Avrupa Başkanı Michael Arthur, yeni fabrikada Boeing 737 ve 777 tipi uçaklar için "actuator" adı verilen parçaların imal edileceğini, üretimi Boeing'e ait bir fabrikada gerçekleştirerek kaliteyi artırmayı ve tedarik zinciri maliyetlerini düşürmeyi amaçladıklarını ifade etti.

Boeing fabrikası Sheffield Üniversitesi'nde yer alan ve imalat teknolojileri konusunda AR-GE çalışmaları gerçekleştiren Advanced Manufacturing Research Centre (AMRC) yakınlarında kurulacak. Şubat ayının başlarında İngiliz otomotiv firması McLaren, karbon elyaf şasi (carbon fibre chassis) üretimini Sheffied'e AMRC yakınlarına taşıyacağını duyurmuştu.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/boeingden-bir-ilk.html Mesajı Paylaş

HDS

Ben de diyecektim, sokağın karşısında vardı onların yerleri Sheffield'daki teknokentte diye. Bunlar küçük hangarlar aslında.

Hoş, ne olacağıdı?

N. Yorkshire tarafı yüksek teknoloji tarafında epeyce gelişkin. Dünyanın her tarafından ve yüzü İngiltere'ye dönük ülkelerden çok kafalı herifler geliyor burakara doktoraya. Burada kalıyorlar. İyi bir "hub". Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing 737 Max 8 için sertifikayı aldı

Boeing'in CFM LEAP-1B motorlu 4 uçakla bir yıldan fazladır devam eden test uçuş programının sonunda FAA, B737 MAX 8'in tasarım, gerekli havacılık yönetmeliklerine ugun ve güvenilir olduğunu onayladı.

Amerikalı üretici en yeni uçağına, bugüne kadar 83 müşteriden 3 bin 600'den fazla sipariş aldı.

Yeni modelin ilk kullanıcısı Kuzeyli Norwegian olacak ve uçağı New York ve Boston hattında kullanacak. İkinci kullanıcı ise Dallas merkezli Southwest Airlines olacak. Southwest ise 1 Ekim'de ilk MAX 8'i Amerika semalarında gökyüzüyle buluşturacak.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/boeing-737-max-8-icin-sertifikayi-aldi.html Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing Çin'de fabrika kuruyor

Boeing, Çin'de açacağı montaj fabrikası ile yıllık 100 uçağı hizmete alacak

Boring, 737 modelinin ilk yurt dışı montaj fabrikasını Çin'e açacak. Şinhua ajansının haberine göre, Boeing, ülkenin doğusundaki Couşan kentinde The Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) adlı Çinli bir uçak firması ile ortak montaj fabrikası açacak.

Boeing 737 modelinin üretim sisteminin bir parçası olarak hayata geçirilecek fabrika, montaj ve dağıtım olmak üzere iki kısımdan oluşacak. İnşaatı bu ay sonu başlayacak fabrikanın ilk uçağını gelecek yıl üretim hattından çıkarması bekleniyor.

İlk yurt dışı fabrikasını Çin'e açan Boeing'in fabrikasının yıllık 100 uçak üretecek şekilde tasarlandığı ve fabrikanın Boeing uçaklarının tamir, bakım ve boyama işlemlerini de yerine getireceği belirtildi. Boeing, geçen yılın ekim ayında, Couşan'a söz konusu fabrikanın kurulması konusunda Çinli uçak firması COMAC ile anlaşma imzalamıştı.

Çin'de Boeing'in dışında Airbus firmasının da tesisleri bulunuyor.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/boeing-cinde-fabrika-kuruyor.html Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing B787-10'un ilk uçuş tarihini açıkladı

ng, Başkan Trump'ın da katılımıyla son montaj hattından çıkardığı 787-10'un ilk uçuş tarihini açıkladı.

Şirketin Güney Carolina'daki üretim tesislerinden 31 Mart'ta havalanacak olan Dreamliner'ın en uzun modeli B787-10'un, 4 saat 30 dakika boyunca havada kalacağı öğrenildi.

Rolls Royce Terent 1000 motorlaraıyla havalanacak olan B787-10 tek sınınfta 330 yolcu taşıma kapasitesine sahip.

Boeing, hava koşuları ve diğer faktörlerin ilk uçuş tarihini değiştirebileceğinin de altını çizdi.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/boeing-b78710un-ilk-ucus-tarihini-acikladi.html Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing B787-10 ilk uçuşunu gerçekleştirdi

Amerikalı üreticinin Kuzey Charleston tesislerinden gerçekleştirilen ilk uçuş canlı olarak yayınlandı.

787-8 ve 9 modellerinin aksine 787-10 Everett fabrikaları yerine Güney Karolayna tesislerinde üretildi. Yerel saatle 06.30'da havalanan uçağın ilk uçuşu 4,5 saat olarak gerçekleşti.

787-10 ilk uçuşun ardından Seattle'a gelecek ve testlerine Boeing'in merkez üssünde devam edecek.

Boeing, 787-10 modeli için bugüne kadar 149 adet sipariş aldı. Uçağın en büyük müşterileri ise 30'ar adet sipariş veren Singapur Havayolları ve Etihad oldu.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/boeing-b78710-ilk-ucusunu-gerceklestirdi.html

Mesajı Paylaş

canıtez

BOEING 787'DEN DÜNYADA BİR İLK

Boeing 787'de Dünyada ilk kez 3D Baskılı Titanyum Uçak Parçaları Kullanılıyor. Havacılık endüstrisinde Maliyetler ve Üretim Sürelerini düşürecek önemli adım.

3D teknolojisi ile üretilen parçalar uçaklarda kullanılmaya başlandı. Boeing 787 modelinde "FAA Onaylı 3D baskılı UÇAK PARÇALARI" kullanıyor.

Bir uçağın 3D baskılı metalleri yapısal bileşenler olarak ilk kez kullandığına şahit oluyor. Peki Boeing'in böyle bir adımı gerçekleştirmesindeki en temel sebep ne? Tabi ki para başka bir deyişle üretim maliyeti.

Boeing, 3D baskılı titanyum sayesinde her 787 Dreamliner'in üretim maliyetini 2018 yılına kadar 2 ila 3 milyon dolar azaltmayı bekliyor.

Şirket bu maliyet azaltıcı 3D baskılı yapısal Titanyum uçak parçalarını Norveçli Norsk Titanyum ile birlikte çalışarak üretiyor.

Reuters'ın belirtiği gibi General Electric zaten uçak motorları için yakıt püskürtme uçlarını bu şekilde üretiyor. Bununla birlikte şirket, uçuş sırasında gövdenin stresini taşıyan uçak parçalarında 3D baskı teknolojisi ile üretilen bileşenleri ilk kez kullanıyor.

Boeing 787'de Dünyada ilk Kez 3D Baskılı Titanyum Uçak Parçaları Üretim Maliyetlerini Düşürüyor

Boeing 787 için 3D baskıya yönelen şirket, Çok fazla metal gerektiren bu modelin üretim maliyetlerinde tasarruf etmek istiyor. Geleneksel olarak üretilen titanyum alaşımı çok pahalı  ve bu yüzden yılda sadece 144 Dreamliner üretimi yapılabiliyor.

Havacılık endüstrisinde 3D baskılı materyallere artık güvenilmeye başlandığının önemli kanıtı olarak görebileceğimiz bu olayla şirketlerin üretim maliyetleri ve üretim süreleri önemli ölçüde kısalacak ve azalacak.

Boein FAA onay belgesini alabilmez için 2016 başından 2017 şubat ayına kadar kapsamlı testler yaptı ve bu konuda Norsk ile birlikte çalıştı. 3D Baskılı malzemenin üretilmesi için onay aldı.

http://www.airlinehaber.com/boeing-787den-dunyada-bir-ilk/ Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing 737 MAX ailesinin en büyüğü MAX 9 ilk uçuşunu yaptı

Boeing 737 MAX ailesinin motorları güçlendirilmiş en büyük modeli 737 MAX  9 ilk uçuşunu yaptı.

Dün saat 10.52'de Boeing'in Seattle tesislerinden havalanan MAX 9'un ilk uçuşu, B737'nin 50.yılı kutlamalarından 4 gün sonraya denk geldi.

MAX 9'un önümüzdeki yıl hizmete girmesi beklenirken, MAX serisinin daha küçük modeli 737 MAX 8 ise bu yılın ikinci yarısında Malezyalı Malindo Air'de yolcu taşımaya başlayacak. Uçağın sefer yapacağı ilk hat Kuala Lumpur-Singapur olacak.

Bugüne kadar 418 adet sipariş alan MAX 9'un en büyük müşterisi ise 2012 yılında toplam siparişlerin neredeyse yarısı kadar 201 adet sipariş veren ve launch customer olan Lian Air. MAX 9, pazarda Airbus'ın A321neo modeliyle rekabet edecek.

http://www.kokpit.aero/boeing-737max-ilk-ucus Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing yine işten çıkaracak

2016'da 7 bin 400 kişinin işine son veren Boeing, 245 kişiyi daha işten çıkarıyor. Trump'ın baskısı altındaki şirkette daha fazla bordro çizilebilir.

Uçak üreticileri 2016'da oldukça zor bir yıl geçirdi. Havayolu taşımacılığı şirketleri, tüm dünyada yaşanan terör olayları ve jeopolitik gerilime bağlı olarak turizm talebinde düşüşün yansımaların bilet satışlarında oldukça sert şekilde görürken bu durum uçak üreticilerine de yansıdı.

Bunlardan en çok konuşulanı ise 2016'da 7 bin 400 çalışanın, yani yaklaşık yüzde 10'unun işine son veren Boeing'ti.

Boeing, bu kez de 245 kişiyi işten çıkaracak. İşten çıkarmalar bu hafta Cuma günü gerçekleşecek.

"BU KADAR YETMEYEBİLİR"

İlk aşamada gönüllü işten çıkarmaların yerini zorunlu çıkarmalar alırken Boeing Mühendislik Grubu Başkan Vekili John Hamilton, istihdam sayısının daha da düşeceğini belirtiyor. Hamilton, şirketin mühendislerine gönderdiği notta, "Yüzlerce mühendisin etkileneceğini düşünüyoruz. Bu yılın sonnda daha fazla çıkış gerekip gerekmeyeceğini ticari ortam ve gönüllü iş bırakmaların sayısı belirleyecek." dedi.

Hamilton ayrıca "Daha az satış fırsatı ve zorlu bir rekabet ortamında çalışıyoruz." diyor. Boeing, personel maliyetleri dışındaki alanlarda da sıkı tasarruf tedbirleri uygulamaya devam ediyor.

TRUMP MESELESİ

ABD Başkanı Donald Trump, göreve gelmeden önce Boeing'i maliyetleri konusunda eleştirmiş, "F-35 Programı ve maliyeti kontrolden çıkmış. 20 Ocak'tan sonra yapılan askeri ve diğer alımlarda milyarlarca dolar tasarruf edilebilir ve edilecek." demişti.

Air Force One siparişinin iptal edilmesini isteyen Trump, "Boeing'in çok para kazanmasını isteriz ama o kadar çok değil." ifadesini kullanmıştı.

Daha sonra Boeing'in "787 Dreamliner" model yeni uçağının tanıtımı için firmanın Güney Carolina eyaletindeki tesisini ziyaret eden Trump, tesisi gezdikten sonra yaptığı konuşmada "Bugün Amerikan mühendisliğini, Amerikan sanayisini ve Amerikan istihdamını kutlamak için buradayız" dedi.

Bu açıdan sektör analistleri, Boeing'in Trump yönetiminde ciddi bir maliyet yönetim baskısı altında faaliyet gösterdiğini ancak işten çıkarmaların Trump'ın tepkisini de çekebileceğini belirtiyor.

Diğer taraftan Boeing, Trump döneminde kazanacak şirketler arasında görülüyor.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/boeing-yine-isten-cikaracak.html
Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing'in İlk Çeyrekteki Hisse Başına Kazancı Arttı

Boeing'in İlk çeyrekteki GKGMİ hisse başına kazancı 2,34 dolara ve (GKGMİ dışı) hisse başına esas kazancı 2,01 dolara yükseldi.
Boeing, ilk çeyrek kazancını ve faaliyet nakit akışını, üretim programları ve servislerini gerçekleştirdiği güçlü performans temelinde, bir önceki yıla kıyasla açıkladı. İlk çeyrekte GKGMİ hisse başına kazancı 2,34 dolara ve (GKGMİ dışı) hisse başına esas kazancı 2,01 dolara yükseldi. Ticari ve savunma uçak teslimatlarının zamanlaması yansımasıyla gelir 21 milyar dolara geriledi.

Tüm yıl için, GKGMİ hisse başına kazanç beklentisi, beklenilenden daha düşük vergi oranı sebebiyle, 10,25 ila 10,45 dolardan 10,35 ila 10,55 dolar arasına ve hisse başına esas kazanç (GKGMİ dışı) beklentisi 9,10 ila 9,30 dolardan 9,20 ila 9,40 dolar arasına yükseldi.

Boeing Yönetim Kurulu Başkanı, Başkan ve CEO'su Dennis Muilenburg, "Performans ve verimlilik üzerine odaklanan takımımız, her yıl büyüyen kazanç ve güçlü bir faaliyet nakit akışını da içeren bir çeyreği daha sağlam mali sonuçlarla gerçekleştirmiştir. Hissedarlarımıza kayda değer nakit geri dönüşü sağlamaya Boeing'i, yeni ürünlere yaptığımız yatırımlar, servislerimiz, yeniliklerimiz ve insanımız ile büyütmeye devam ediyoruz." dedi.

"Aynı zamanda, yeni 737 MAX 8'in sertifika onayı ve 787-10 Dreamliner'ın ilk uçuşu ile çok önemli aşamalar kaydettik. 268 Apache helikopteri için 3,4 milyar dolarlık kontrat anlaşması gerçekleştirdik."

"Takımımız geniş ve çeşitli sipariş rezervlerimizi teslim ettikçe, tüm yıl gelir, kazanç ve nakit akış hedeflerimizi gerçekleştirmek için yolumuza devam etmekteyiz. Bunu yaparken de verimliliği artırma, kalite ve güvenlik alanındaki gelişme, kalkınma programlarını güçlendirme ve yeni iş imkanları yakalamadaki odağımızı korumaktayız."

Bu çeyrekteki 2,1 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı, sağlam faaliyet performansı, tahsilat ve giderlerin zamanlaması aracılığıyla gerçekleşmiştir. Çeyrek süreçte, şirket 11.5 milyar doları tahmini olarak önümüzdeki iki yıllık süreçte tamamlanması beklenen mevcut geri satın alma yetkisine ayırmış ve 144.9 milyon hisseyi 2.5 milyar dolara gerisatın almıştır. Şirket aynı zamanda 868 milyon dolarlık temettü ödemesi gerçekleştirmiştir. Geçen yıl bu zamanla kıyaslandığında hisse başına temettüde yüzde 30'luk bir artış görülmüştür.

Nakit ve ticari senet yatırımları ilk çeyreğin başında 10 milyar dolar iken 9,2 milyar dolara gerilemiştir. Borç, çeyreğin başından itibaren yükselerek önemli ölçekte yeni borcun dahil edilmesi sebebiyle 10,8 milyar dolar oldu.

Bu çeyrekte 27 milyar dolarlık net sipariş içermekte olan toplam şirket rezervi çeyrek başında 473 milyar dolardan, çeyrek sonunda 480 milyar dolara yükseldi.

Alt Birim Sonuçları

Ticari Uçaklar

Ticari Uçakların birinci çeyrek geliri servis büyümesi, daha az olması planlanan 737 teslimatları ile dengelenerek, 14,3 milyar dolar oldu. Mayıs ayında servise girecek 737 MAX hazırlıkları yapılıyor. Üretimde gelişen performans, servis programları, KC-46 Tanker hava aracının ilk üretimindeki maliyet artışı ve daha az tercih edilen teslimat karmassı yansımasıyla ilk çeyrek faaliyet karı yüzde 8,5'e yükseldi.

Bu çeyrekte, Boeing 787-10 Dreamliner'ın ilk uçuşunu başarılı bir şekilde gerçekleştirmiştir. 787 programı ilk 737 MAX 9'u sunmuş ve 737 MAX 8 için FAA sertifikasını almıştır. Program başlangıcından beri 737 MAX için talep 3700 sipariş ile güçlü bir şekilde devam etmektedir.

Ticari Uçaklar bu çeyrekte 198 net sipariş aldı. Rezervler 417 milyar dolar değerinde 5.700 adetten fazla uçak ile sağlamlığını korumaktadır.

Savunma, Uzay ve Güvenlik (BDS)

Savunma, Uzay ve Güvenlik (BDS)'in ilk çeyrekteki geliri 6,5 milyar dolar olarak gerçekleşti. BMA'nın yüksek performansının yansımasıyla İlk çeyrek faaliyet karı yüzde 11.3'e yükseldi.

Boeing Askeri Uçaklar (BMA), daha az olması planlanan teslimatların yansımasıyla ilk çeyrek geliri 6,5 milyar dolar olarak gerçekleşti ve faaliyet karı artırılmış performansta yüzde 12,2'ye yükseldi. Bu çeyrekte, BMA Amerikan ordusu ile 268 adet AH-64E helikopter; Amerikan donanması, Avusturya Kraliyeet Hava Kuvvetleri ve Birleşik Krallık Kraliyet Hava Kuvvetleri ile 17 adet P-8A Poseidon uçak ve Amerikan Hava Kuvvetleri ile ek 15 adet KC-46 Tanker uçak için kontrat imzaladı.

Ağ ve Uzay Sistemlerinin (N&SS) kabin mürettebatında hacmi azaltmasıyla ilk çeyrek geliri 1,6 milyar dolar olarak gerçekleşti. Kalkınma çalışmalarındaki yatırım ve düşük hacimli uydu servisi dolayısıyla faaliyet karı yüzde 6,3 olarak gerçekleşti. Bu çeyrekte N&SS, SKY Perfect JSAT ve Kacific'den iki katı taşıma kapasiteli 702 Uydusu için sipariş aldığını açıkladı.

Küresel Hizmet ve Destekler (GS&S) kontrat zamanlaması yansımasıyla ilk çeyrek geliri 2,3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Faaliyet karı gelişen performans yansıması olarak yüzde 13,6'ya yükseldi. Bu çeyrekte, GS&S Kore Cumhuriyeti Hava Kuvvetleri ile F-15'lerin uzun vadeli idamesi üzerine önümüzdeki 5 yıl için kontrat imzalamıştır.

Savunma, Uzay ve Güvenlik rezervi 63 milyar dolarak olarak gerçekleşmiştir. Bu rezervin yüzde 34'ünü uluslararası müşteerilerin siparişleri oluşturmaktadır.

Görünüm

Şirketin 2017 yılına ilişkin beklentileri (Tablo 7), şirket genelinde süregelen güçlü performansı ve beklenilenden daha düşük vergi oranını yansıtmaktadır.
http://www.airlinehaber.com/boeingin-ilk-ceyrekteki-hisse-basina-kazanci-artti/
Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing Londra Getwick'te eğitim merkezi açıyor


Boeing Londra Getwick Havalimanı'nda, ABD'nin ülke dışındaki en büyük eğitim merkezi için düğmeye bastı.
 Amerikalı üretici, Gatwick'te bulunan pilot eğitim merkezine dört tam donanımlı uçuş simülatörü daha ekliyor.
Halihazırda B787'nin 8 ve 9 serisi de dahil olmak üzere Gatwick'de 7 simülatörü bulunan Boeing'in bu kararıyla simülatör sayısı 11'e yükseliyor.

Boeing Eğitim ve Uçuş Hizmetleri Gatwick Kampus Müdürü Angela Golder, 12 Temmuz'da düzenlenen basın brifinginde, Gatwick'in ABD dışındaki en büyük Boeing eğitim merkezi olacağının altını çizdi.


https://www.airlinehaber.com/boeing-getwickte-egitim-merkezi-aciyor/ Mesajı Paylaş

canıtez

1.500'üncü Boeing 777 United Airlines'e teslim edildi


Amerikalı imalatçı Boeing'in geniş gövdeli en popüler ve en çok satılan uçak modellerinden olan B777'nin 1.500'ncüsünü United Havayolları'na teslim etti.  United'in B777-300ER uçağında 60 business, 306 ekonomi olmak üzere toplam 366 koltuk bulunuyor.

Uzun menzilli, geniş gövdeli, çift koridorlu, çift motorlu yolcu uçağı Boeing 777, üç sınıflı konfigürasyonda 283-368 arası yolcu taşılabiliyor.

17.500 km menzile sahip B777 tamamen bilgisayar destekli tasarımla tasarlanan ilk ticari uçak olma özelliğini taşıyor. İlk uçuşunu 12 Haziran 1994'te yapan uçak, 7 Haziran 1995 tarihinden bu yana ticari havayollarında hizmet veriyor.

Emirates, Singapur, United ve American Airlines filolarında en fazla Boeing 777 kullanan şirketler olarak öne çıkıyor. Emirates, 777-200, -200ER, -200LR, -300, -300ER ve 777F dahil olmak üzere tüm modellerin hepsini işleten tek müşteri konumunda.

Boeing, 2020 yılında hizmete girecek şekilde, şu anda yeni kanatlar ve aerodinamik yapısıyla geliştirilmiş performansa sahip 777-9 ve 777-8 modellerine yatırım yapıyor.

http://www.kokpit.aero/boeing-777-rekor-teslimat Mesajı Paylaş

Merkator

Boeing'ten Rekor Kar


Amerikan uçak imalatçısı Boeing, bu yılın ikinçi çeyreğine ilişkin mali rakamlarını açıkladı. Şirket ikinci çeyrekte 1.8 milyar dolar kâr etti. Seattle merkezli şirket geçen yılın aynı döneminde 234 milyon dolar zarar etmişti.

Boeing'in 2017 yılının ikinci çeyreğinde elde ettiği gelir, yıllık bazda % 8,5 azalarak 22,7 milyar dolar seviyesine geriledi. İmalatçının yıl sonunda 90.5-92.5 milyar dolar ciro hedefi değişmezken, 2017 sonuna kadar 760-765 adet ticari uçak teslim etmesi bekleniyor.

http://www.kokpit.aero/boeing-ikinci-ceyrek-rekor-kar Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing: "Çin 20 yılda uçağa 1.1 trilyon dolar harcayacak"

Amerikalı havacılık devi Boeing tarafından yayımlanan ve 2017 - 2036 yılları arasındaki projeksiyonlara yer verilen 64 sayfalık pazar raporuna Çin damga vurdu.

Boeing tahminlerine göre, gelecek 20 yılda Çinli havayolu şirketleri çeşitli kategorilerde 7 bin üzeri uçak satın alacak. İç hatlar ve uluslararası uçuşlardaki talebi karşılamak ve filolarını büyütmek isteyen Çin firmalarının bu alımlar için sektöre 1.1 trilyon dolar kaynak aktaracağı öngörülüyor.

DÜNYANIN EN HIZLI YÜKSELEN YOLCU TRAFİĞİ

Çin ve Hindistan'ın başı çektiği Asya - Pasifik bölgesi dünyanın en hızlı büyüyen havacılık trafiğine sahip. Boeing raporuna göre Çin'de her sene yüzde 10, Hindistan'da ise yüzde 20 civarında artan bir hava yolu trafiği mevcut.

Uzmanlar bu artışta dünyanın en yüksek nüfusuna sahip iki ülkenin milli gelirinin ve orta sınıf nüfusunun çoğalmasını başlıca faktör olarak gösteriyor. 2000 - 2016 yıllarında Çin ve Hindistan'daki orta sınıf kategorisine mensup nüfus yüzde 70 artışla 80 milyondan 135 milyona fırladı.

ABD'Yİ GEÇECEKLER

Boeing tahminlerine göre Çinli havayolu şirketleri gelecek 20 yıl içerisinde, 1,670 tanesi geniş gövdeli olmak üzere 7 bin 240 adet tek koridorlu yolcu jeti satın alacak. Bu sayı, ABD için yapılan 6 bin 810 tahmininden yüzde 6.3 daha fazla. Dünya genelindeki yeni uçak taleplerinin yüzde 20'si Çin'den geliyor.

Boeing ve Fransız rakibi Airbus, dünyanın en hızlı büyüyen havacılık pazarında montaj fabrikaları açarak pazar payında kıyasıya bir rekabet içerisinde.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/boeing-cin-20-yilda-ucaga-11-trilyon-dolar-harcayacak.html
Mesajı Paylaş

Defence

Boeing Aurora'yı alıyormuş. Bu satın alma Eylül ayından buyana savunma sanayinde yapılan üçüncü büyük şirket alımı imiş. (Diğerleri UTC ve Rockwell Collins/LM ve Orbital) Aurora Flight Sciences Corp., otonom sistemler, gelişmiş uçuş kontrol sistemleri ve insansız uçaklar konusunda uzmanlaşmış, küçük ve karlı bir şirketmiş. Halka açık olmayan Aurora, merkezi Manassas olan ve yaklaşık 550 kişiye istihdam sağlayan bir şirketmiş.  1989 yılında kurulduğundan beri 30'dan fazla insansız hava aracı geliştirmiş ve uçurmuş. Bu ve benzeri alımların, başta JSF olmak üzere ğek çok ihaleyi kaybeden Boeing'e inovasyon kazandıracağı umuluyormuş. Boeing, şirketin mevcut iş birimlerine dahil etmeyip bağımsız olarak faaliyet göstermesini sağlayacakmış.

https://www.defensenews.com/industry/2017/10/05/ma-wave-continues-as-boeing-announces-acquisition-of-aurora/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter