TCDD Yüksek Hızlı Trenler

Başlatan Traverten, Şub 13, 2017, 02:13 ÖS

« önceki - sonraki »

putty

Lütfen Diyarbakır Ankara hızlı trenini de yapsınlar bu malum mevzuya çok olumlu katkı sağlayacaktır. Anadolu'nun harman olması gerek bir köşede başka demografi öbür köşede başka etnisite bir köşede şu aksan bir köşede bu aksan olmamalı yada en az olmalı. Bunun için ulaşım kolaylığı süratine ihtiyaç var. Kara yolu ile olmuyor uçak da olmuyor bize tren lazım metro gibi atla git iki saatte Diyarbakıra bunu sağlamak gerek. Oraları bu kadar insan kaynağı deposu kuluçkası şeklinde steril bırakmamalıyız binlerce yıl bundan beslendiler artık harman olması gerek oralarında. Haritanın sağ yarısının boş olması çok üzücü. Proje olarak bile yok Mesajı Paylaş

Eray

#46
Nis 16, 2018, 08:31 ÖS Last Edit: Nis 16, 2018, 08:34 ÖS by Eray
@Sabri Ünal bilgilendirme için teşekkürler.

@putty bende kesinlikle öyle düşünüyorum. Türkiye'de yaşayan bir insan için uçak her ne kadar hızlı olsa da biletlerin pahalı olması iletişimimize bir engel oluşturduğunu düşünüyorum. Ama bunu akıl edemediklerinden mı yapılmıyor yoksa sizce başka nedenlerden dolayı mı haritanın sağ yarısında hızlı tren projesi yok.

Not: Forum da daha çok yeniyim. Genel olarak da bilgi seviyenin sizlerden çok daha az olduğu  için bazen saçmalayabiliyorum affola. Sizlerin küçüğü olduğumu da düşünerek alttan alabileceğiniz umuyorum. Mesajı Paylaş

muhendus

@Sabri Ünal, açılan ilk yht hattı Ankara - Eskişehir'i es geçmişsiniz listenizde.
Bu hattın uzantısı olarak ta Eskişehir - İstanbul hattı var ve bu hatların karşılıkları var. Mesajı Paylaş

putty

#48
Nis 16, 2018, 09:27 ÖS Last Edit: Nis 16, 2018, 09:31 ÖS by putty
Eray normal olarak gelişmiş bölgelerden başlanması zaten doğal olandır bu anlamda yanlış yok ama bizim terör meselemiz nedeni ile bu bölgelere belki en önce değil tabi ki ama süreci hızlandırarak takvimi erkene almaya çalışmak gerek. Bu trenler bizim iki kere işimize yarar bu anlamda hem ulaşıma hem demografik meselemize. Olacaktır tabi ki çokta sorun yok bundan kaçış yok gecikse gecikse ne kadar gecikir çok sürmez. Akıl vermek için demiyorum da bununda farkında olalım biz olayı izlerken onu kastettim. Yoksa akıl versen de vermesen de bu olacak hemde çok geçmeden oralara illaki bu trenler gidecek. 5 yıl olmazsa 10 yıl sürer 15 sürmez başlanması. Bu insan hareketini göçünü dolaşımını her şekilde teşvik çok önemli. Hem oradan buraya hemde buradan oraya. Ulaşım üniversiteler sanayi cazibe merkezleri teşvik politikaları tarım politikaları bunlar hep göçü yönetme araçları hemde insani yaklaşımlar çatısı altında. Hızlı trenin hiç alternatifi yok bizim için ne yavaş tren ne kara ne hava yolu Mesajı Paylaş

Eray

@Sabri Ünal Aşağıda belittiğim videoda 5.58 de Denizcilik ve Haberleşme Bakanı inşaatı devam eden projelerden bahsederken Ankara- Bilecik- Bursa'yı da saydı. Sanırım bu da eksik kaldı.

@putty kesinlikle katılıyorum. Beni de bu sene proje bazlı teşviklerde BMC'nin raylı sistem araçları başlıklı aldığı teşvik heyecanlandırdı. Neler olacak ilerliyen zamanlarda merak ediyorum. Yandaş olsun olmasın umarım ortaya iyi bir şey çıkar.

https://www.youtube.com/watch?v=QWFv4mm9BtI&t=238s Mesajı Paylaş

muhendus

@Sabri Ünal, rekabetten uzak bir devlet kurumu olarak TCDD kimi zaman bszı konularda özensiz davranabiliyor, haklısınız sizinde yapabileceğiniz bir şey yok.

Aşağıda ben farklı bir kaynak paylaşayım, tüm yht hatlarının hareket planını içeren;

http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/files/3/yolcu/0504yht.pdf Mesajı Paylaş

matmat26

#51
Nis 18, 2018, 02:01 ÖÖ Last Edit: Nis 18, 2018, 02:08 ÖÖ by matmat26
En yakin zamanda açılacak hat Ankara Afyon. Bu hattin devamı Afyon - İzmir.

Ankara Afyon hattı benim tarlaninda başını yedi..   :)

Ray döşeme dışında viyadük, tünel , dolgu , elektrik direkleri dikildi.

Ray dosenip, elektrik sistemi yapılacak.

İstimlak nedeniyle Mahkeme süreçleri uzun sürüyor. Coktan bitmişti...

Taşeronlar karınca gibi...  Kendi araçları yetmeyince cevre koylerden traktor, kamyon ne bulurlarsa kiraliyorlar.

Bu arada köylere de faydaları dokundu. Bazi bozuk yollara getirdikleri miciri döküp duzlediler. Köylerin elektrik trafolari , direkler vs yenilendi.


Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD'nin YHT Filosu Genişliyor

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları Kontrolürleri Derneği(DEMKONDER) Genel Başkanı Mehmet Kara Konya Hakimiyet gazetesine ziyarette bulundu. Demiryolu yatırımları hakkında Gazetenin Genel Yayın Yönetmeni Dursun Seyis ile gündemi değerlendiren Mehmet Kara, yeni hızlı tren setinin ilkinin 26 ay sonra diğer 9 setin ise 36 ay sonra teslim edileceğini söyledi.

Konya'ya bir dizi ziyaret için geldiğini belirten DEMKONDER Başkanı Mehmet Kara yüksek hızlı tren yatırımlarının hız kesmeden devam ettiğini söyledi. İhalesi Mart ayında yapılan hızlı tren setinin ilkinin en geç 26 ay sonra diğer 9 setin ise 36 ay sonra hizmete başlayacağını ifade eden Kara, 10 set yüksek hızlı trenin yeni yüksek hızlı tren hatlarında seyir edeceğini söyleyerek, setlerin gelmesiyle birlikte talebe göre sefer sayılarının da artabileceğine değindi.

Sivas hattı inşaatının devam ettiğini belirten Kara, Yerköy-Sivas tren yolu ilk etabının raylarının döşenmesinde sona yaklaşıldığını dile getirerek, Yerköy-Ankara hattı inşaatının da hızlı şekilde ilerlediğini söyledi. Bunun yanı sıra Pendik-Haydarpaşa arası demiryolu hattının da yılsonuna kadar bitirileceğini, İzmir hattının inşaatının devam ettiğini ve önce Ankara-Afyon sonra ise Afyon-Uşak, sonrasında da Uşak-İzmir etabının hizmete gireceğini açıkladı. İzmir hattının Polatlı'dan sonra Afyon tarafına ayrıldığını ifade eden Mehmet Kara, bu hattın açılmasıyla Konya-İzmir hızlı tren bağlantısının da hayata geçmiş olacağını söyledi.

http://www.rayhaber.com/2018/06/tcddnin-yht-filosu-genisliyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Haydarpaşa Garı, YHT Garı'na Dönüştürülüyor

İstanbul Marmaray CR3 (Banliyö hatlarının iyileştirilmesi) projesi kapsamında Haydarpaşa Gar sahasında rayların sökümü ve yol yenileme çalışmaları devam ediyor.

Çalışmalar kapsamında ilk etapta katener hattı sonrasında raylar ve traversler söküldü. Çalışmaların tamamlanmasından sonra Haydarpaşa tren garı yeniden hizmet vermeye başlayacak. Tıbbıye Caddesi ile Kadıköy'ü bağlayan köprünün 6 aylık çalışma sonucunda yenilenerek araç ve yaya trafiğine açılması planlanıyor. Köprünün Haydarpaşa Garı kadar önemi büyük. 1947 yılında Üsküdar-Haydarpaşa arası bu köprüden tramvay işletilmiş ve 71 yıl boyunca hizmet vermiştir.

Haydarpaşa Gar restorasyon sürecinin tamamlanmasının ardından ise Yüksek Hızlı Tren Garı olarak hizmet vermeye devam edecektir.,,ü

http://www.rayhaber.com/2018/06/haydarpasa-gari-yht-garina-donusturuluyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi 2020'ye kaldı

Ulaştırma ve Demiryolu Çalışanları Hak Sendikası Genel Başkanı Abdullah Peker yaptığı yazılı açıklamada Sivas-Ankara Hızlı Tren Projesinin 2020 yılında bitirileceğini ifade etti.

Ulaştırma ve Demiryolu Çalışanları Hak Sendikası Genel Başkanı Abdullah Peker yaptığı yazılı açıklamada Sivas-Ankara Hızlı Tren Projesinin 2020 yılında bitirileceğini ifade etti.

Genel Başkan Peker'in açıklaması şöyle;

Yıllardır polemik malzemesi yapılan Sivas-Ankara Hızlı Tren projesinin 2020'de biteceğini Sayın Cumhurbaşkanımız Sivas'taki Mitingde ifade etmiştir.

Biz Sendika olarak şu soruyu soruyoruz proje neden gecikti? Yüksek Hızlı Tren Hattı Garının yer değişikliği yapılmak istenmesinin gecikmede payı olmuş mudur? olduysa sebep olan kurum yada kişilerden hesap sorulacak mı? Soruldu mu?

Sivas-Ankara YHT Hattından 4 Yıl sonra projesi yapılan Ankara-Konya Hattı Hizmete açılalı yıllar oldu Sivas Ankara Hattı neden yapılmadı.

Ulaştırma ve Demiryolu Çalışanları Hak Sendikası Genel Başkanı Abdullah Peker, Sivas - Ankara Hızlı Tren Projesinin 2018 de biteceğinin yetkili ağızlardan defalarca söylenmesine rağmen gelinen noktada adı geçen tarihte bitmeyeceğinin Sayın Cumhurbaşkanımızın açıklaması ile  kesinlik kazandığını söyledi. Peker, Kayseri - Ankara hattının ise daha önce bitirileceği noktasında, çalışmalar yapıldığını düşündüğünü söyledi.  Peker konuyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada, yol yapım çalışmalarının istenilen seviyede gitmemesinin, Akdağ Yıldızeli ,Yıldızeli Sivas Arası güzergah çalışmalarının fiziki şartlardan dolayı teyid edilen tarihte projenin tamamlanmasının imkansız gözüktüğünü belirtti. "Kırıkkale Ankara arasında hiç bir çalışmanın yapılmadığını da düşünürsek süreç uzayacaktır" diyen Peker, buna karşın Kayseri - Ankara hattının daha önce bitirileceği noktasında , çalışmalar yapıldığı düşüncesinde olduğunu kaydetti. 2023 yılının her anlamda çok büyük anlamlar ifade ettiğini söyleyen Peker, "Bunlardan bize göre en anlamlısı Demiryolu ağının genişletilmesi ve Hızlı tren projelerinin tam anlamıyla uygulamaya geçmesidir. Bu proje için tahminen elli milyar dolar gerekmektedir. Hızlı tren projeleri 2023 yılına yakışan projeler olacağı kanısındayız. Hızlı Tren güvenli ve hızlı yolcu taşımacılığında, Tüm Avrupa'da ve dünyanın diğer gelişmiş ülkelerinde ilk sıralarda yer almaktadır. Bunun ana gerekçesi zamandan tasarruf, güvenli ve hızlı yolculuk olduğu düşüncesindeyiz" dedi.

Peker, "Hızlı trenin 2 saat yolculuk süresince 9 istasyonda durması planlanıyor. Ankara'dan sonra Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli'nden sonra Sivas'a ulaşacak. Buralardan geçen Hızlı tren yerleşim yerlerine hem ticari hem sosyo-kültürel değer katacak olması bu illerin tanıtımı daha etkin hale gelmesiyle turizmi canlandıracak ülke ekonomisine katma değer sağlayacak, firmaların iş yapabilirliği artınca üretimi destekleyen iş gücü yaratabilen yan sanayi kuruluşların buralarda daha etkin verimli hale gelmesi büyük kentlerdeki nüfus artışını durdurmak ve diğer illere teşvik sağlanması nüfus dağılımındaki dengeyi de sağlayacaktır.Ankara'dan Doğuya açılan kapı niteliğinde olan Sivas ve Kayseri'ye verilecek önem, ülke mozaiğini oluşturan toplum top yekun iş istihdamıyla daha iyi kalkınmaya imkan yaratacak ulaşımıyla sanayisiyle teknolojisiyle bilimle ve eğitim gibi alanlarda daha ilerlemenin isteği mevcuttur.

Sivaslılar bir an önce Hızlı tren!i istiyor

https://www.trenhaber.com/m/hizli-tren/ankara-sivas-hizli-tren-projesi-2020ye-kaldi-h5708.html Mesajı Paylaş

murattekin

Başlangıç olarak çok saçma bir projeydi. Önce Ankara'da başla ki hat en azından Yozgat'a kadar işlemeye başlasın para kazansın. Sonra yavaş yavaş Sivas'a doğru hattı götürürsün. Yarım yamalak ve siyaseten iş yaptılar. Şimdi mevcut YHT hattı atıl duruyor. Hiç bir beldeye yaramadı. Ben 2020 değil ötesini göreceğini düşünüyorum. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

HARZEMŞAH

Kamu kurumlarına "Agile proje yönetim" mantığını kazandırmak gerek... Mesajı Paylaş

HDS

Ya daha İstanbul'un hızlı treni yok, banliyösü yok, otomotivin gözü göbeği Bursa'da viyadükler boş bekliyor. İzmir desen Manisa hinterlandı ile öyle boş bekler. Ulen ne Sivas'ı be? Memleketin yarısının yaşadığı, tüm vergisini ödeyip katma değerini basan yere bir hizmet gitse ya artık zahmet olmazsa.. Mesajı Paylaş

anafor2016

Sivaslı göçmen çok, onların oyları fazla baya. Nitelik değil sayı önemli. Mesajı Paylaş

petibor

#59
Bugün, 12:05 ÖS Last Edit: Bugün, 12:08 ÖS by petibor
Sivas dan sonra Malatya Diyarbakır Trabzon Erzincan Erzurum Kars Gürcistan ve ötesi var. Sivas demek ülkenin kalan yarısı demek

Daha öncede dedim kaç kere. Hızlı tren bizim terör ile mücadelemizde çok hayati bir müdahale. Ülkeyi küçültmek halkları harman etmemiz oraların izole steril halini kırmamız gerek. Anadolu oraya akmalı buda en kolay hızlı ulaşımla olur. Hızlı treni doğudan batıya yapsak bile bana yanlış gelmez Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter