TCDD Yüksek Hızlı Trenler

Başlatan Traverten, Şub 13, 2017, 02:13 ÖS

« önceki - sonraki »

Eray

#45
Nis 16, 2018, 05:59 ÖS Last Edit: Nis 16, 2018, 06:10 ÖS by Eray
Saçma bir soru olacak belki ama Türkiye'de hızlı tren hattı sadece Konya Ankara İstanbul arasında var değil mi ?

Aşağıda linkini paylaştığım videoda bu trenlerden birisinin incelemesi yapılıyor. İnceleye kişi daha çok konunun uzmanı olmayan birisi. Genel kullanıcının dikkat ettiği şeylere değiniyor. Trenin içini görmek isteyenler izleyebilirler. Ayrıca içerisinde bakan ile yaptığı konuşmada var.

https://youtu.be/QWFv4mm9BtI Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Saçma sorunun saçma cevabı hayır olacaktır.

Ankara Konya
İstanbul Ankara
İstanbul Konya

ANKARA-KONYA YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ

Tamamen yerli firma, iş gücü ve öz kaynaklarla gerçekleştirilen proje kapsamında Polatlı-Konya arasında 212 km uzunluğunda alt yapısı 300 km/s hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli yüksek hızlı demiryolu inşa edildi.

Hattın 23 Ağustos 2011 tarihinde hizmete açılmasıyla konvansiyonel trenlerle 10 saat 30 dakika olan seyahat süresi 1 saat 45 dakikaya düştü.


ANKARA-İSTANBUL YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ

Ülkemizin en büyük iki kenti olan Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresinin azaltılması, hızlı, konforlu ve güvenli bir ulaşım imkânı oluşturulması ve dolayısıyla ulaşımdaki demiryolu payının artırılması amacıyla Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu Projesinin ilk etabını oluşturan Ankara-Eskişehir kesimi 2009 yılında hizmete açıldı. YHT'ler vatandaşların en hızlı, en konforlu ve en güvenli şekilde Ankara-Eskişehir arasında yolculuk yapmasını sağlayarak demiryolcular açısından başlıca motivasyon kaynağı oldu.

Eskişehir-Pendik kesiminin yapımı da tamamlanarak 25 Temmuz 2014 tarihinde hizmete açıldı. 513 km'lik koridor uzunluğunda azami 250 km/sa hıza sahip Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu Projesiyle iki büyük kent arasında seyahat süresi 4 saat oldu.

KONYA-İSTANBUL YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ

Konya-Eskişehir arasında 24 Mart 2013 tarihinde başlayan YHT seferleri, 17 Aralık 2014 tarihinden sonra İstanbul (Pendik) arasında yapılmaya başlandı.

Konya-İstanbul arasında otobüsle 11 saat olan seyahat süresi 4,5 saate indi.

-----------------------

Kaynakça:

* http://www.tcdd.gov.tr/content/57
* http://www.tcdd.gov.tr/content/60
* http://www.tcdd.gov.tr/content/61

İlaveten henüz inşa halinde olan projeler

Ankara - İzmir
Ankara - Sivas

http://www.tcdd.gov.tr/content/58
http://www.tcdd.gov.tr/content/59


İnternette şöyle bir harita da buldum.

Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

putty

Lütfen Diyarbakır Ankara hızlı trenini de yapsınlar bu malum mevzuya çok olumlu katkı sağlayacaktır. Anadolu'nun harman olması gerek bir köşede başka demografi öbür köşede başka etnisite bir köşede şu aksan bir köşede bu aksan olmamalı yada en az olmalı. Bunun için ulaşım kolaylığı süratine ihtiyaç var. Kara yolu ile olmuyor uçak da olmuyor bize tren lazım metro gibi atla git iki saatte Diyarbakıra bunu sağlamak gerek. Oraları bu kadar insan kaynağı deposu kuluçkası şeklinde steril bırakmamalıyız binlerce yıl bundan beslendiler artık harman olması gerek oralarında. Haritanın sağ yarısının boş olması çok üzücü. Proje olarak bile yok Mesajı Paylaş

Eray

#48
Nis 16, 2018, 08:31 ÖS Last Edit: Nis 16, 2018, 08:34 ÖS by Eray
@Sabri Ünal bilgilendirme için teşekkürler.

@putty bende kesinlikle öyle düşünüyorum. Türkiye'de yaşayan bir insan için uçak her ne kadar hızlı olsa da biletlerin pahalı olması iletişimimize bir engel oluşturduğunu düşünüyorum. Ama bunu akıl edemediklerinden mı yapılmıyor yoksa sizce başka nedenlerden dolayı mı haritanın sağ yarısında hızlı tren projesi yok.

Not: Forum da daha çok yeniyim. Genel olarak da bilgi seviyenin sizlerden çok daha az olduğu  için bazen saçmalayabiliyorum affola. Sizlerin küçüğü olduğumu da düşünerek alttan alabileceğiniz umuyorum. Mesajı Paylaş

muhendus

@Sabri Ünal, açılan ilk yht hattı Ankara - Eskişehir'i es geçmişsiniz listenizde.
Bu hattın uzantısı olarak ta Eskişehir - İstanbul hattı var ve bu hatların karşılıkları var. Mesajı Paylaş

putty

#50
Nis 16, 2018, 09:27 ÖS Last Edit: Nis 16, 2018, 09:31 ÖS by putty
Eray normal olarak gelişmiş bölgelerden başlanması zaten doğal olandır bu anlamda yanlış yok ama bizim terör meselemiz nedeni ile bu bölgelere belki en önce değil tabi ki ama süreci hızlandırarak takvimi erkene almaya çalışmak gerek. Bu trenler bizim iki kere işimize yarar bu anlamda hem ulaşıma hem demografik meselemize. Olacaktır tabi ki çokta sorun yok bundan kaçış yok gecikse gecikse ne kadar gecikir çok sürmez. Akıl vermek için demiyorum da bununda farkında olalım biz olayı izlerken onu kastettim. Yoksa akıl versen de vermesen de bu olacak hemde çok geçmeden oralara illaki bu trenler gidecek. 5 yıl olmazsa 10 yıl sürer 15 sürmez başlanması. Bu insan hareketini göçünü dolaşımını her şekilde teşvik çok önemli. Hem oradan buraya hemde buradan oraya. Ulaşım üniversiteler sanayi cazibe merkezleri teşvik politikaları tarım politikaları bunlar hep göçü yönetme araçları hemde insani yaklaşımlar çatısı altında. Hızlı trenin hiç alternatifi yok bizim için ne yavaş tren ne kara ne hava yolu Mesajı Paylaş

Eray

@Sabri Ünal Aşağıda belittiğim videoda 5.58 de Denizcilik ve Haberleşme Bakanı inşaatı devam eden projelerden bahsederken Ankara- Bilecik- Bursa'yı da saydı. Sanırım bu da eksik kaldı.

@putty kesinlikle katılıyorum. Beni de bu sene proje bazlı teşviklerde BMC'nin raylı sistem araçları başlıklı aldığı teşvik heyecanlandırdı. Neler olacak ilerliyen zamanlarda merak ediyorum. Yandaş olsun olmasın umarım ortaya iyi bir şey çıkar.

https://www.youtube.com/watch?v=QWFv4mm9BtI&t=238s Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

@muhendis, malesef ben TCDD'nin yalancısıyım. Kaynak göstermemin sebebi de budur. Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

muhendus

@Sabri Ünal, rekabetten uzak bir devlet kurumu olarak TCDD kimi zaman bszı konularda özensiz davranabiliyor, haklısınız sizinde yapabileceğiniz bir şey yok.

Aşağıda ben farklı bir kaynak paylaşayım, tüm yht hatlarının hareket planını içeren;

http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/files/3/yolcu/0504yht.pdf Mesajı Paylaş

matmat26

#54
Nis 18, 2018, 02:01 ÖÖ Last Edit: Nis 18, 2018, 02:08 ÖÖ by matmat26
En yakin zamanda açılacak hat Ankara Afyon. Bu hattin devamı Afyon - İzmir.

Ankara Afyon hattı benim tarlaninda başını yedi..   :)

Ray döşeme dışında viyadük, tünel , dolgu , elektrik direkleri dikildi.

Ray dosenip, elektrik sistemi yapılacak.

İstimlak nedeniyle Mahkeme süreçleri uzun sürüyor. Coktan bitmişti...

Taşeronlar karınca gibi...  Kendi araçları yetmeyince cevre koylerden traktor, kamyon ne bulurlarsa kiraliyorlar.

Bu arada köylere de faydaları dokundu. Bazi bozuk yollara getirdikleri miciri döküp duzlediler. Köylerin elektrik trafolari , direkler vs yenilendi.


Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter