TCDD Yüksek Hızlı Trenler

Başlatan Traverten, Şub 13, 2017, 02:13 ÖS

« önceki - sonraki »

Sabri Ünal

O zaman bu fiyatı veren firmalar bu kadar ucuza nasıl imal edebiliyorlar diye bağımsız denetmen tutulmalı ve incelenmeli.

İETT'de bir tane Toki alt yüklenicisi telefonda konuşuyordu, ya iki demiri az koyarsın alırsın diyordu. Bu iş Tünel isimli kore filmine dönmesin!

https://www.youtube.com/watch?v=F6WF0ac7DO0 Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

murattekin

#31
Kas 16, 2017, 07:42 ÖÖ Last Edit: Kas 16, 2017, 07:51 ÖÖ by murattekin
İşi ucuza alıyor sonra yok maliyet arttı, yok işçilere mesai ödedim, yok zemin etüdü benden önce yanlış yapılmış bık bık diyerek ödeneği bitiriyor sonra da iş ikmal ihalesine gidiyor. Buna Ankara-Sivas YHT hattını örnek gösterebiliriz.
Bunları denetleyecek KİK diye bir kurum var normalde. Ama işler bildiğimiz gibi yürümüyor demek ki. Devletin yaptığı tıbbi malzeme ihalelerinde ne sıkıntılar yaşandı. En ucuzunu alacaz diye tıbbi cihaz çöplüğü yapıldı ülke.
Konuya dönecek olursak söz konusu ihalede yaklaşık maliyetler de önemli. Açıklanmış olması lazım. 10. ve 11. elenmiş zaten. Ben olsam 4. yada 5. firmaya veririm.
1. firma da aşırı düşük teklif diyerek elenebilir. O firmadan açıklama isteyebilirler.

...Tabi bunlar normal şartlardaki bir ihale için ;)
Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Danişment

Bunları denetleyen memurların fazlaca bir korunağı yok. En aşikar olanı yollar; her sene bozulan yollarda bunları denetleyen yokmuş diyoruz. Denetçi ne yapsın kolaysa hatalı olmuş diye tutanak/rapor tutsun. Zaten o uzun yolun ihalesini almak için nazır falan tanımak lazım. Herif hemen arıyor nazırı denetleyen mühendisi aldırıyor görevden yada sürdürüyor doğunun en berbat yerlerine.

Çok kez dinledim bunun gibi denetleme işini yapanlardan. Bir arkadaşım 3 ay ücretsiz izine ayrıldı böyle bir belgeye imza atmamak için. Tabi daha sonra atanın başı yandı. Kârda müteahhite kaldı. Mesajı Paylaş

Danişment

Mesela ülkemizde yaşanan iş kazaları denetleyen ne yapsın. Yada inşaatlar, müteahhit beni denetle diye adam tutuyor. Denetçinin parasını müteahhit veriyor böyle saçmalık olur mu oluyor işte. Yapı denetim firmaları hep böyle çalışıyor. Kısaca denetimi sağlayanların yaşlandığı bir kanun korunak kaya yok o yüzden o mükemmel raporlardan sağlıksız, sıhhatsiz, dayanıksız, eksik meydana yapılar çıkıyor. Mesajı Paylaş

HDS

Çünkü Türkiye yapmış olmak için iş yapmanın bir gelenek olduğu bir ülke. Herkes de buna ayak uyduruyor.

Şu gelecek olan ama sürekli ertelenen iş güvenliği yasasına göre şimdiden ayak uyduralım, vs dedik. Doktor falan gelip gidiyor, ona da bir revir yapalım dedik. Allah'ım ne komediler. Ne saçmalıklar. Devlet kopmuş zaten gerçek hayattan. Kıçı kırık bürokrasisini lafta sözden kurtarmak, bir davadan vs'den immün kılmak için basıyor saçma sapan yasaları.


İyi kötü dünya gördük, en endüstriyel memleketlerde endüstrinin dibinde çalıştık, gerektiğinde forklifte atlayıp mal atıp tutacak kadar işin içinde yer aldık, elhamdülillah 8)   her iş emniyeti mekanizmasına girdik çıktık. Ben özel olarak bir de acil tıp macil tıp çok çalıştım, heves edip itfaiyecilerle ders aldım falan filan. Bizim dükkana gelen giden de bunu görüyor zaten, herkes "Çok muntazam, çok Avrupai" vs diyor. Ama böyle salaklık ve böyle "laf olsun torba dolsun" iş güvenliği ve rezillik görmedim.


Aman efem yangın söndürücülerin 90cm yerden yüksek olması gerekiyormuş. Bütün memleketin iş güvenliğinden anladığı bu. Her şeyimiz de böyle...



Arap'ı falan beğenmiyoruz ama biz çok daha beter bir yırtılma içindeyiz. Beğenmediğimiz Arap hiç değilse Amerikan yangın yönetmeliğini, OSHA'sını indiragandi yapıyor, ama kimsenin de gözünü açtırmıyor. Bizim müteahhitleri vs öttürüyor. Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD'nin 10 Adet YHT Seti Finansman Anlaşması İmzalandı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla İstanbul'da düzenlenen İSEDAK Toplantısı kapsamında TCDD'nin 10 Adet Yüksek Hızlı Tren Seti Temin Projesinin finansman anlaşması da imzalandı.

Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek'in imzaladığı anlaşma ile TCDD tarafından 10 adet yüksek hızlı tren seti, 1 adet simülatör, yüksek hızlı tren seti yedek parçaları ve 3 yıl süreli bakım-onarım ve temizlik hizmeti alımı yapılacak. İslam Kalkınma Bankasının (İKB) bu anlaşma ile TCDD'ye sağladığı 312 milyon avroluk finansman ise Bankanın bugüne kadar dünya çapında verdiği en büyük kredi olma özelliği taşıyor.

İKB'den Sağlanan Krediler

TCDD ve İslam Kalkınma Bankası işbirliği çerçevesinde 2009 yılından itibaren üç proje yürütüldü ve başarıyla sonuçlandırıldı.

2009 yılında imzalanan Ray Alım Projesi finansman anlaşması ile 153,64 milyon ABD Doları finansman sağlandı ve 1.415 km uzunluğunda demiryolu hattı yenilendi.

2009 yılında imzalanan Elektrikli Lokomotif Projesi finansman anlaşması ile 275 milyon ABD Doları finansman sağlandı ve 80 adet elektrikli ana hat lokomotifi, bir adet lokomotif simülatörü, bunlara ilişkin yedek parça alındı, lisans ve teknoloji transferi yapılarak lokomotiflerin 72 adedinin üretimi TÜLOMSAŞ'ta gerçekleştirildi.

2012 yılında imzalanan Ankara-Konya Hızlı Tren Hattı Geliştirme Projesi finansman anlaşması kapsamında da 174,35 milyon avroluk finansman temin edilmiş olup 6 adet yüksek hızlı tren seti, bir adet YHT simülatörü ve bunlara ilişkin yedek parça ile 7 yıllık YTH bakım-onarım ve temizlik hizmetleri alındı.

http://www.rayhaber.com/2017/12/tcddnin-10-adet-yht-seti-finansman-anlasmasi-imzalandi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Yüksek Hızlı Trenlerin Sayısı 52'ye Çıkıyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Başkentray Projesinde incelemelerde bulunarak Başkentray'ın 16-17 Nisan gibi Ankaralıların hizmetine sunulacağını bildirdi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Başkentray'da test sürüşünü gerçekleştirmesinin ardından Etimesgut YHT Garı'nda yaptığı açıklamada, Ankaralıların, yaklaşık bir ay sonra Başkentray'ı metro standardında kullanmaya başlayacaklarını söyledi.

Bakan Arslan'a incelemelerinde, UDHB Müsteşar Yardımcısı Orhan Birdal, TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt da refakat etti.

BANLİYÖ HATLARINA METRO STANDARDI GETİRDİK

Banliyö hatlarının 20 ay önce Ankaralıların ulaşımına kapatıldığını dile getiren Bakan Arslan; "Vatandaşlarımız, yaklaşık bir ay sonra Başkentray'ı metro standartlarında kullanmaya başladıklarında eminiz ki hem bize hem emeği geçenlere dua edecekler. Hem de diyecekler ki biz bu sıkıntıyı bu konforu yaşamak için yaşamışız. Elbette ki milletimizin memnuniyeti bizi de memnun ediyor." dedi.

Başkentray'ın özelliklerine değinen Bakan Arslan; Kayaş'tan Sincan'a yaklaşık 36 kilometreden oluşan sistemin nisan ayının ortası itibari ile metro standardında 32 yeni set ile toplamda 96 vagonun olduğunu, her setin 770 kişilik kapasitesinin bulunduğunu belirterek gelinen noktanın çok önemli olduğunu işaret etti.

Günlük 520 bin vatandaşın kullanabileceği sistemin 1 miyar 227 milyon TL'ye mal olduğunu, projenin daha önce başlaması ve bitmesi için çok gayret sarf ettiklerini söyleyen Arslan; yüklenici şirketlerin mahkemede dava açması neticesinde projenin zamanında başlayamadığı ve bugüne kadar uzadığı bilgisini verdi.

Sincan'dan başlayarak Kayaş'a kadar devam eden ve 3 hat üzerinde banliyö, YHT ve ana hat trenlerinin birlikte çalıştıklarını dile getiren Arslan, şöyle devam etti:

"Bugün itibarıyla Sincan'dan Behiçbey'e kadar 5 hata çıkarmış oluyoruz. Behiçbey'den Ankara merkeze yani YHT Garı'nın olduğu yere kadar 6 hata çıkarıyoruz. Ankara YHT Garı'ndan Kayaş'a kadar 4 hata çıkardık. İki hattı Sincan'dan Kayaş'a kesintisiz banliyö trenlerimiz kullanacak. Diğer iki hattı, Ankara'dan Sincan'a YHT'ler, bir hattı da ana hat konvansiyonel trenlerimiz kullanacak. Ankara Garı'ndan Kayaş istikametine ise konvansiyonel trenlerimiz, aynı zamanda YHT'lere hizmet eden iki hattı kullanacak. Biz, hattı Ankara'dan Kayaş'a 4 hata, Ankara'dan Behiçbey'e 6 hata, Behiçbey'den Sincan'a 5 hata çıkardık. Böylece 36 kilometre olan hattı 156 kilometrelik raylı sistem döşeyerek, çok daha konforlu, kaliteli hale getirdik."

KAYAŞ- SİNCAN HATTI 23 DAKİKA

Arslan, 23 istasyondaki durma, kalkma süreleri de hesaba katıldığında 1 saatten fazla süren Kayaş-Sincan hattının 48-49 dakikaya düşeceğini söyleyerek YHT'lerin 20 dakika süren Ankara-Sincan arasındaki mesafenin 11 dakikaya düşeceğinin altını çizdi.

Başkentray'ın, Yenişehir'de Kızılay metrosuyla, Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarında Ankaray ile entegre olacağını kaydeden Arslan, Başkentray'da Ankarakart'ın kullanılabileceğini söyledi.

Ankara'daki merkez YHT Gar, Eryaman'daki YHT Garı'nın yanı sıra Sincan, Lale, Etimesgut, Hipodrom, Yenişehir, Mamak ve Kayaş istasyonlarında da ticari alanların olacağını aktaran Arslan; yolcuların trenleri beklerken bu ticari alanlardan istifade edeceklerini söyledi.

Banliyö trenlerindeki tren dizisi ile peron arasındaki 20-25 santimetrelik boşluğun, 5 santimetreye düşürüldüğüne dikkati çeken Arslan, bunun yolcuların emniyeti açısından önemli olduğunu kaydetti.

"YÜKSEK HIZLI TRENLERİN SAYISI 52 YE ÇIKACAK"

Arslan, "Eryaman YHT Garı 15 Mart'ta hizmete açıldığında yüksek hızlı trenler 2 hattı da kullanabilir hale gelecektir. Aynı zamanda yüksek hızlı trenlerde de yaz tarifesine geçeceğiz. Ülke genelinde günde 44 yüksek hızlı tren seti çalıştırıyorken 52 sete de çıkarmış olacağız. Böylece yaz tarifesini de Nisan 15 itibariyle başlatacağız. Hatlarla ilgili testler ve istasyonlarla ilgili çalışmalar bitti. Nihai temizlikler ve işlemler yapılıyor. Nisan 16-17'si gibi inşallah Başkentray'ı Ankaralıların, Ankara'ya gelecek olan vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız." dedi.

http://www.rayhaber.com/2018/03/yuksek-hizli-trenlerin-sayisi-52ye-cikiyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

96 YHT Seti İhalesinde Geri Sayım Başladı

TCDD Genel Müdürlüğünce, saatte 250 kilometre hıza sahip 96 Yüksek Hızlı Tren (YHT) setinin alımını ve üretimini kapsayan ihalenin ilk aşaması 5 Nisan'da gerçekleştirilecek.

Eskişehir'deki Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ'de (TÜLOMSAŞ) için heyecanlandıran haber geldi. Genel Müdürlüğün internet sitesinde yayımlanan ilana göre, 96 adet 250 kilometre hıza sahip YHT setinin alımı, belli istekliler arasında ihale usulüyle yapılacak.

İhale kapsamında;
-96 Adet YHT Seti Temini
-Farklı versiyon YHT araçları için 30'ar kalem Yedek Malzeme Temini,
-2 (İki) adet Tam Ölçekli ve Hareketli YHT Simülatörü
-10 (On) adet Masa Tipi Simülatör ve 2 adet Eğitici Kontrol İstasyonu Temini
-Yerli Üretim ve Test Tesisi Kurulumu
-Belgelendirme +Tescil ve Tip Onay
-TOT + Teknik Destek -Bakım Onarım ve Temizlik Hizmet Alım İşi yapacaktır.

Yerli Üretim ve Test Tesisi Kurulumu Eskişehir'de yapılacak olup talep edilen mallar için teslim yeri Ankara olacaktır.

Yüksek Hızlı Tren (YHT) setlerinin 20 adedi en az %10 yerli katkı payı ile komple imal edilmiş olarak ithal, 60 adedi en az %53 yerli katkı payı ile Türkiye'de TCDD'nin Eskişehir'de göstereceği arazi / TÜLOMSAŞ'da kurulacak tesiste imal, 16 adedi ise Milli YHT projesi dâhilinde en az %74 yerli katkı payı ile Türkiye'de TCDD'nin Eskişehir'de göstereceği arazi / TÜLOMSAŞ'da kurulacak tesiste imal edilecektir.

http://www.rayhaber.com/2018/03/96-yht-seti-ihalesinde-geri-sayim-basladi/ Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD'nin 10 Setlik Yüksek Hızlı Tren İhalesi Siemens'in

TCDD'nin 10 Adet Yüksek Hızlı Tren Alımı İhalesi, İslam Kalkınma Bankasından (İKB) temin edilen kredi ile bu alanda etkin uluslararası şirketlerin katılımıyla yapılmışdı. Pazarlık yöntemiyle yapılan ihale 3 uluslararası şirketler grubunun katıldığı ihalede en düşük teklifi 273.257.433 Avro ile İspanyol CAF şirketi vermişdi. Bunu 349.345.401,91 Avro ile Alman Siemens AG-Siemens AŞ takip etmişti. Son firma ise Fransız Alstom ve verdiği teklif yaklaşık olarak 362 milyon Avro olmuştu.

İslam Kalkınma Bankasının 312 milyon avroluk finansman sağlayacağı 10 yeni yüksek hızlı tren seti ihalesinde 349 milyon avro ile en uygun teklifi veren Siemens, TCDD Genel Müdürlüğü tarafından sözleşme için davet edildi.

TCDD ihale komisyonunca, en uygun teklifin 349 milyon avro ile Siemens tarafından verildiği belirtildi.  Tren setleri için 312 milyon avroluk finansman desteği sağlayacak İslam Kalkınma Bankasınca da komisyon kararı onaylandı.

TCDD Genel Müdürlüğü de bu onayın ardından Siemens'e sözleşme davetinde bulundu. Hızlı tren setlerinin, sözleşmenin imzalanmasından 15 ay sonra teslim edilmesi bekleniyor. Setlerle ticari seferlerin de 2 yıl içinde başlaması hedefleniyor.

Alman Siemens AG-Siemens AŞ firmasına sipariş edilen 7 adet çok yüksek hızlı tren seti, 2016 yılında hizmete girmişti. Çok yüksek hızlı tren setlerinde 45'i birinci sınıf, her biri 4 yolcu kapasiteli toplam 3 adet business class kompartımanı (12 koltuk), 424'ü ekonomi sınıf, 36 kişilik oturma kapasiteli restoran, 2 adet tekerlekli sandalye yeri olmak üzere toplam 519 yolcu kapasitesi bulunuyor.

http://www.rayhaber.com/2018/03/tcddnin-10-setlik-yuksek-hizli-tren-ihalesi-siemensin/ Mesajı Paylaş

murattekin

Anlaşılan TCDD, hızlı tren altyapısını Siemens üzerine şekillendirecek. CAF'ın tercih edilmeme sebepleri var ama aradaki ciddi fark bana böyle fikir veriyor. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

5 Nisan'da Gerçekleştirilecek Olan 96 YHT Seti Alımı İhalesi İptal Edildi

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğünce (TCDD), 5 Nisan'da yapılacak saatte 250 kilometre hıza sahip 96 YHT setinin alımı ve üretimini kapsayan ihale, iptal edildi.

Birinci aşamada 20 adedi en az %10 yerli katkı payı ile komple imal edilmiş olarak ithal, 60 adedi en az %53 yerli katkı payı ile Türkiye'de TCDD'nin Eskişehir'de göstereceği arazi / TÜLOMSAŞ'da kurulacak tesiste imal, 16 adedi ise Milli YHT projesi dâhilinde en az %74 yerli katkı payı ile Türkiye'de TCDD'nin Eskişehir'de göstereceği arazi / TÜLOMSAŞ'da kurulacak tesiste üretimini kapsayan satın alma için yeniden ihaleye çıkılacak.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından alınan bilgiye göre, 250 kilometre hıza sahip YHT setinin 96 adet alımına ilişkin belirli istekliler arasında 5 Nisan'da yapılacak ihalede iptal yoluna gidildi. Sektörden gelen talep üzerine alınan karar çerçevesinde, şartnamede yapılacak değişikliğin ardından yeniden ihale ilanı yayımlanacak.

Sanayi İşbirliği Programı'na ilişkin yönetmelik kapsamında 96 YHT setinin ön yeterlilik değerlendirmesine yönelik yeni ihale tarihi daha sonra açıklanak

İhale kapsamında

-96 Adet YHT Seti Temini
-Farklı versiyon YHT araçları için 30'ar kalem Yedek Malzeme Temini,
-2 (İki) adet Tam Ölçekli ve Hareketli YHT Simülatörü
-10 (On) adet Masa Tipi Simülatör ve 2 adet Eğitici Kontrol İstasyonu Temini
-Yerli Üretim ve Test Tesisi Kurulumu
-Belgelendirme +Tescil ve Tip Onay
-TOT + Teknik Destek -Bakım Onarım ve Temizlik Hizmet Alım İşi yapacaktır.

Yerli Üretim ve Test Tesisi Kurulumu Eskişehir'de yapılacak olup talep edilen mallar için teslim yeri Ankara olacaktır.

http://www.rayhaber.com/2018/03/5-nisanda-gerceklestirilecek-olan-96-yht-seti-alimi-ihalesi-iptal-edildi/ Mesajı Paylaş

putty

Senede iki kere aynı şeyi yazdığımın farkındayım ama pek ilgi çekmediği için yine yazacağım. Bu yüksek hızlı tren işi bizim pkk sorununa en iyi çarelerden birisidir. Bizim kürt lerin demografik olarak üstün olduğu yerlere göç çekmemiz oralara cıvıltı çekmemiz cazibe yaratmamız gerekiyor. Uçak ile bu yapılamaz ama hızlı tren ile yapılabilir. Ankara Diyarbakır arası İstanbulda metro ile karşıya geçme gibi olmalı çat kapı gidilen gelinen bir yer olmalı Güneydoğu. Anadolunun halklarının artık bir birine karışması sağlanmalı. Fransa Almanya bin yıldır böyle yaşıyor dümdüz ve birazda küçük olduklarından. Biz komşu şehre bile gidemeden yaşamışız yüzlerce yıl. Öyle bir coğrafyamız varki köylü şehre inemiyordu bir kaç on yıl öncesine kadar bırak şehirler arasını yada ülkenin bölgeleri arasını. Yani bizim ülkeyi hızlı tren ile küçültmemiz lazım bu dağları aşmak komşu bölgeyi komşu kapısı yapmak gerek. Ne gerekiyor ise yapsınlar bu hızlı tren işini Japonya Fransa gibi dahada ciddi ele almak kaynakları yaratmak gerek. Şu anadolunun bir birine erişemezliğini biz artık aşalım lütfen bari. Her şehir 5 yönde hızlı trene sahip olmalı hatta o derece abartıyorum yani anlatmaya çalışırken. Türkiyenin her şehrinden her şehrine hızlı tren ulaşımı olmalı. Dağlar delinecekse delsinler ama yüz yerde aynı anda delsinler tek tek bin yıl sürer o iş yine. Terörü bu bitirir bir bakmışsın Diyarbakır Anadoluun istilasına uğramış fabrikalar açılmış işçi göç etmiş tarıma kürt yetmez olmuş bir gün bir seçim olmuş HDP bu sefer % 60 yerine % 49 oy olmış. O gün bu sorun bitmiş demektir işte. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

GE başkanının gelmesinden bir gün sonra ihalenin iptal edilmesi manidar olabilir mi?

Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

HDS

GE'nin bu kapsamda ürünü yok ki. Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD 10 Adet Velaro Yüksek Hızlı Tren İçin Sözleşme İmzaladı

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), açtığı yüksek hızlı tren ihalesinde en uygun teklifi vermiş olan Siemens ile 10 adet Velaro yüksek hızlı tren için sözleşme imzaladı. Sözleşme bedeli yaklaşık 340 milyon euro olup, üç yıl süreyle trenlerin bakım, onarım ve temizlik işlerini de içeriyor. Bu sözleşme ile Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın Velaro filosundaki tren sayısı 17'ye çıkacak.

Siemens Ulaşım Sistemleri Bölümü CEO'su Sabrina Soussan, "Velaro ailemiz büyümeye ve eşsiz başarı hikayesinde yeni sayfalar açmaya devam etmektedir. Velaro, kapasitesi ve konforu sayesinde, yüksek hızlı trenler için bir kıstas olmayı sürdürmektedir. Tren, tüm güçlü özelliklerini Türkiye'de tam olarak kullanabilmektedir ve bunu halihazırda günlük işletimde kanıtlamıştır.

Alman Siemens firmasına sipariş edilen 7 adet Velaro yüksek hızlı tren seti, 2016 yılında hizmete sunulmuştu. 519 yolcu kapasiteli trenler, saatte 300 kilometre hız yapabiliyor.

http://www.rayhaber.com/2018/04/tcdd-10-adet-velaro-yuksek-hizli-tren-icin-sozlesme-imzaladi/ Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter