TCDD Yüksek Hızlı Trenler

Başlatan Traverten, Şub 13, 2017, 02:13 ÖS

« önceki - sonraki »

Sabri Ünal

O zaman bu fiyatı veren firmalar bu kadar ucuza nasıl imal edebiliyorlar diye bağımsız denetmen tutulmalı ve incelenmeli.

İETT'de bir tane Toki alt yüklenicisi telefonda konuşuyordu, ya iki demiri az koyarsın alırsın diyordu. Bu iş Tünel isimli kore filmine dönmesin!

https://www.youtube.com/watch?v=F6WF0ac7DO0 Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

murattekin

#31
Kas 16, 2017, 07:42 ÖÖ Last Edit: Kas 16, 2017, 07:51 ÖÖ by murattekin
İşi ucuza alıyor sonra yok maliyet arttı, yok işçilere mesai ödedim, yok zemin etüdü benden önce yanlış yapılmış bık bık diyerek ödeneği bitiriyor sonra da iş ikmal ihalesine gidiyor. Buna Ankara-Sivas YHT hattını örnek gösterebiliriz.
Bunları denetleyecek KİK diye bir kurum var normalde. Ama işler bildiğimiz gibi yürümüyor demek ki. Devletin yaptığı tıbbi malzeme ihalelerinde ne sıkıntılar yaşandı. En ucuzunu alacaz diye tıbbi cihaz çöplüğü yapıldı ülke.
Konuya dönecek olursak söz konusu ihalede yaklaşık maliyetler de önemli. Açıklanmış olması lazım. 10. ve 11. elenmiş zaten. Ben olsam 4. yada 5. firmaya veririm.
1. firma da aşırı düşük teklif diyerek elenebilir. O firmadan açıklama isteyebilirler.

...Tabi bunlar normal şartlardaki bir ihale için ;)
Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Danişment

Bunları denetleyen memurların fazlaca bir korunağı yok. En aşikar olanı yollar; her sene bozulan yollarda bunları denetleyen yokmuş diyoruz. Denetçi ne yapsın kolaysa hatalı olmuş diye tutanak/rapor tutsun. Zaten o uzun yolun ihalesini almak için nazır falan tanımak lazım. Herif hemen arıyor nazırı denetleyen mühendisi aldırıyor görevden yada sürdürüyor doğunun en berbat yerlerine.

Çok kez dinledim bunun gibi denetleme işini yapanlardan. Bir arkadaşım 3 ay ücretsiz izine ayrıldı böyle bir belgeye imza atmamak için. Tabi daha sonra atanın başı yandı. Kârda müteahhite kaldı. Mesajı Paylaş

Danişment

Mesela ülkemizde yaşanan iş kazaları denetleyen ne yapsın. Yada inşaatlar, müteahhit beni denetle diye adam tutuyor. Denetçinin parasını müteahhit veriyor böyle saçmalık olur mu oluyor işte. Yapı denetim firmaları hep böyle çalışıyor. Kısaca denetimi sağlayanların yaşlandığı bir kanun korunak kaya yok o yüzden o mükemmel raporlardan sağlıksız, sıhhatsiz, dayanıksız, eksik meydana yapılar çıkıyor. Mesajı Paylaş

HDS

Çünkü Türkiye yapmış olmak için iş yapmanın bir gelenek olduğu bir ülke. Herkes de buna ayak uyduruyor.

Şu gelecek olan ama sürekli ertelenen iş güvenliği yasasına göre şimdiden ayak uyduralım, vs dedik. Doktor falan gelip gidiyor, ona da bir revir yapalım dedik. Allah'ım ne komediler. Ne saçmalıklar. Devlet kopmuş zaten gerçek hayattan. Kıçı kırık bürokrasisini lafta sözden kurtarmak, bir davadan vs'den immün kılmak için basıyor saçma sapan yasaları.


İyi kötü dünya gördük, en endüstriyel memleketlerde endüstrinin dibinde çalıştık, gerektiğinde forklifte atlayıp mal atıp tutacak kadar işin içinde yer aldık, elhamdülillah 8)   her iş emniyeti mekanizmasına girdik çıktık. Ben özel olarak bir de acil tıp macil tıp çok çalıştım, heves edip itfaiyecilerle ders aldım falan filan. Bizim dükkana gelen giden de bunu görüyor zaten, herkes "Çok muntazam, çok Avrupai" vs diyor. Ama böyle salaklık ve böyle "laf olsun torba dolsun" iş güvenliği ve rezillik görmedim.


Aman efem yangın söndürücülerin 90cm yerden yüksek olması gerekiyormuş. Bütün memleketin iş güvenliğinden anladığı bu. Her şeyimiz de böyle...



Arap'ı falan beğenmiyoruz ama biz çok daha beter bir yırtılma içindeyiz. Beğenmediğimiz Arap hiç değilse Amerikan yangın yönetmeliğini, OSHA'sını indiragandi yapıyor, ama kimsenin de gözünü açtırmıyor. Bizim müteahhitleri vs öttürüyor. Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD'nin 10 Adet YHT Seti Finansman Anlaşması İmzalandı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla İstanbul'da düzenlenen İSEDAK Toplantısı kapsamında TCDD'nin 10 Adet Yüksek Hızlı Tren Seti Temin Projesinin finansman anlaşması da imzalandı.

Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek'in imzaladığı anlaşma ile TCDD tarafından 10 adet yüksek hızlı tren seti, 1 adet simülatör, yüksek hızlı tren seti yedek parçaları ve 3 yıl süreli bakım-onarım ve temizlik hizmeti alımı yapılacak. İslam Kalkınma Bankasının (İKB) bu anlaşma ile TCDD'ye sağladığı 312 milyon avroluk finansman ise Bankanın bugüne kadar dünya çapında verdiği en büyük kredi olma özelliği taşıyor.

İKB'den Sağlanan Krediler

TCDD ve İslam Kalkınma Bankası işbirliği çerçevesinde 2009 yılından itibaren üç proje yürütüldü ve başarıyla sonuçlandırıldı.

2009 yılında imzalanan Ray Alım Projesi finansman anlaşması ile 153,64 milyon ABD Doları finansman sağlandı ve 1.415 km uzunluğunda demiryolu hattı yenilendi.

2009 yılında imzalanan Elektrikli Lokomotif Projesi finansman anlaşması ile 275 milyon ABD Doları finansman sağlandı ve 80 adet elektrikli ana hat lokomotifi, bir adet lokomotif simülatörü, bunlara ilişkin yedek parça alındı, lisans ve teknoloji transferi yapılarak lokomotiflerin 72 adedinin üretimi TÜLOMSAŞ'ta gerçekleştirildi.

2012 yılında imzalanan Ankara-Konya Hızlı Tren Hattı Geliştirme Projesi finansman anlaşması kapsamında da 174,35 milyon avroluk finansman temin edilmiş olup 6 adet yüksek hızlı tren seti, bir adet YHT simülatörü ve bunlara ilişkin yedek parça ile 7 yıllık YTH bakım-onarım ve temizlik hizmetleri alındı.

http://www.rayhaber.com/2017/12/tcddnin-10-adet-yht-seti-finansman-anlasmasi-imzalandi/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter