TCDD Yüksek Hızlı Trenler

Başlatan Traverten, Şub 13, 2017, 02:13 ÖS

« önceki - sonraki »

murattekin

Biraz eskiye gidersek bu proje ilk olarak rehabilitasyon amaçlıydı. Yani fiziki düzeltmeler yapılacak, hat çift olacak, sinyalizasyon, 160 km hız vb ki bu olabilecek en mantıklı düşünceydi. Bu halde yol 4 saatin altına düşecekti. Ama sonra birileri gaza gelip YHT yapalıma dönüştürdü. Oysa ki kalkınma planlarında Ank-İst hattı Ayaş üzerinden gidecekti. Ancak eski planları takip etmek istemeyen ve kendilerince farklı birşeyler yapmak bazı kuruluşlar bu düzeni değiştirdi. Geldiğimiz durum da ortadadır. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

HARZEMŞAH

@Murattekin

Üstadım, "Ayaş Tüneli" konusunda durum farklı. YHT projesi başlarken ilk olarak Ayaş Tüneline bakıldı. Ama açılan tünelin çapının çok dar olduğu, YHT geçerken oluşacak hava akımına uygun olmadığı ve YHT işletilemeyeceği anlaşıldığı için Ayaş Tüneli yerine mevcut YHT hattı döşendi...

YHT projesi başladıktan sonra Ayaş Tüneli için Çin'den uzmanlar geldi. Onlar da mevcut tünelin YHT için uygun olmadığını açıkladı, ancak yapılacak bazı düzenlemeler ile 120-140 km. hıza ulaşılabileceği açıklandı. Bu da Bakanlık ve TCDD'ye uygun gelmedi ve Türkiye'nin en pahallı, en iddialı projelerinden biri yaklaşık bir milyar TL harcandıktan sonra sonlandırıldı...

Geçen gün konuştuğumuz ÇYHT-Çok yüksek Hızlı tren (350 km/saat) projesi, mevcut YHT hattı belli bir doluluğa ulaşınca, yine Ayaş üzerinden ama yeni bir tünelle yapılacak. Ama ortada sadece düşünce var. Projeye ne zaman başlanacağı belli değil... Mesajı Paylaş

murattekin

@Harzemşah üstadım,
Sizin dediğiniz gibi o hat uygun değil. Demirel'in "mühendis değilmisiniz oturun yapın" talimatıyla başlanan bir yol. Benim de zaten kast ettiğim mevcut yol değil. Yeni yapılacak bir yol. Zaten orası Ank-İst arasında mesafesi en kısa hat.
Güzel havalarda ben oradaki karayolunu kullanırım mesela. Akyazı'dan girerim Beypazarı-Ayaş-Ankara yaparım.

Not: Çinlileri dinleyip 140 km'ye "he" denseydi şu an o mesafeyi (Ank-İst) daha az sürede kat ederdik. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

Konya-Ankara arası YHT hızı 350 km'ye çıkacak

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Sorgun, Konya bağlantılı YHT hatları ile ilgili de açıklamalarda bulundu. Sorgun,"Yeni vagonlar geliyor, hız 350 kilometreye çıkacak."dedi.

Sorgun, partisinin Sumbas ilçesindeki Devlet Bahçeli Çok Amaçlı Toplantı Salonu'nda düzenlenen kongresinde, İstanbul'da üniversite okurken İstanbul-Konya arasını trenle 15 saatte gidilebildiğini anlattı.

Ankara-Konya arası yüksek hızlı tren seferlerinin başladığına değinen Sorgun, "Saatte 250-270 kilometre hızla. Şu an yeni vagonlar geliyor. Onlarla birlikte hız 350 kilometreye çıkacak. Demek ki isteyince olabiliyormuş. Eskiden 15 saatte gidilen İstanbul şu an 4-4,5 saat. Ankara-Konya arasında yüksek hızlı trenimiz çalışıyor. Konya-Karaman arası bitti, önümüzdeki yıl seferlere başlanacak. Karaman-Ulukışla arası çalışmalara başlandı. Ulukışla-Yenice arası ise projelendiriliyor. Konya'dan gelen tren Yenice'den Mersin'e, Adana'ya, Gaziantep ve Şanlıurfa'ya gidebilecek. Önümüzde Recep Tayyip Erdoğan, arkamızda millet olduktan sonra neler yapacağız neler endişe etmeyin" diye konuştu.

http://www.rayhaber.com/2017/10/konya-ankara-arasi-yht-hizi-350-kmye-cikacak/ Mesajı Paylaş

murattekin

Envanterdeki Siemens'ler 350km hıza uygun zaten. Polatlı makasından sonraki düz yolda bir sıkıntı vardı. Hız 60km'ye kadar düşüyordu. O çözüldüyse iş onaya kalmıştır. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

HARZEMŞAH

Acaba bu iş ile ilgili olarak, Siemens'ten satın alınan 10 adet ÇHT'yi mi kullanacaklar, yoksa bizlerin haberi olmadan yeni tren setleri mi alındı? Mesajı Paylaş

murattekin

Bir ihale daha yapıldı 1-2 ay evvel. Fiyat olarak CAF aldı ama Oaris mi başka bir model mi önerildi bilmiyorum. Kesin ihale sonucu da basına yansımadı. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

YHT, 2018 yılı sonunda Haydarpaşa'ya kadar gidecek

Bakan Arslan, Ankara'dan İstanbul'a hareket eden yüksek hızlı trenin, 2018 yılı sonunda, Haydarpaşa'ya kadar gideceğini söyledi.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, özel bir televizyon kanalına konuk oldu.

Bakan Arslan, Ankara'dan İstanbul'a hareket eden yüksek hızlı trenin, 2018 yılı sonunda, Haydarpaşa'ya kadar gideceğini söyledi.

Arslan, "1 sene daha sabır istiyoruz. 2018 sonu itibarı ile Halkalı'dan, Gebze'ye kadar Marmaray Projesi de entegre olmak üzere ve Marmaray araçları ile her iki yakadaki banliyö hatları da bitecek. 2018 sonu itibarı ile Halkalı'dan binen bir kişi Gebze'ye kadar gidebilecek denizin altını da kullanmak şartıyla. Tabii yüksek hızlı tren de şimdiki gibi Pendik'te durmayacak, Haydarpaşa'ya kadar gelecek. Haydarpaşa Garı da bu arada yüksek hızlı tren garı olarak hizmet vermeye devam edecek. Hatta bazı yüksek hızlı trenlerimiz karşıya da yani Avrupa Yakasına da geçebilecek." dedi.

"3. Havaalanı 2023'te 200 milyon yolcuya hizmet verecek"

Bakan Arslan," 29 Ekim 2018'de inşallah 3. havaalanını sadece Türkiye'nin değil dünyanın da hizmetine sunmuş olacağız." dedi.

Arslan ayrıca 2023 yılında 200 milyon yolcuya hizmet verecek kapasiteye ulaşılacağını belirtti.

http://www.rayhaber.com/2017/11/yht-2018-yili-sonunda-haydarpasaya-kadar-gidecek/ Mesajı Paylaş

Traverten

Bakan Arslan, Uşak'ta Yüksek Hızlı Tren Projesini İnceledi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "İşletmeye alınan bin 213 kilometrelik yüksek hızlı tren hattında bugüne kadar yaklaşık 40 milyon yolcu taşındı." dedi.

Uşak programı kapsamında İzmir - Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi Banaz - Eşme Hattı şantiye sahasında incelemelerde bulunan Bakan Arslan, yetkililerden projede yapılan çalışmalarla ilgili bilgi aldı.

Şantiye sahasında gazetecilere açıklama yapan Arslan, ülke genelinde başlattıkları yüksek hızlı tren seferberliğinin başarılı şekilde sürdüğünü bildirdi.

"Yaklaşık 40 milyon yolcu taşındı"

Mevcut yüksek tren hatlarının yolcu kapasitesine ilişkin bilgiler paylaşan Arslan, "İşletmeye alınan bin 213 kilometrelik yüksek hızlı tren hattında bugüne kadar yaklaşık 40 milyon yolcu taşındı." dedi.

Bakan Arslan, Ankara-Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya yüksek hızlı tren hatlarının dışında tüm yurdu yüksek hızlı tren ağı ile örmek istediklerini belirterek, şunları ifade etti:

"Bu kapsamda Ankara-Polatlı- Afyonkarahisar-Uşak üzerinden Manisa ve İzmir'e ulaşacak yüksek hızlı tren projemiz sürüyor. Ankara -İzmir arası mevcut konvansiyonel tren hattımız 824 kilometre uzunluğunda, bunu yüksek hızlı trenle 624 kilometreye düşüreceğiz. Ankara'dan Polatlı'ya kadar olan kısmı zaten hazır, Polatlı sonrası 508 kilometre hat yaparak yolu İzmir'e uzatmış olacağız. Polatlı -İzmir arası hatta toplam uzunluğu 35 kilometre olan 43 tünel, 22 kilometre uzunluğa sahip 56 viyadük olacak, 100 milyon metreküp kazı 50 milyon metre küp dolgu yapılacak. Proje tamamlandığında 14 saat süren Ankara-İzmir arası yolculuk 3,5 saate inecek. Polatlı'dan İzmir'e kadar olan hattın çalışmalarında yüzde 25'lik ilerleme sağlandı."

Polatlı-Uşak bölümü 2019'da tamam

Ankara-İzmir yüksek hızlı tren projesinin önemine değinen Arslan, projenin Polatlı -Uşak bölümünün 2019 yılı sonuna kadar tamamlanacağına işaret etti.

Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşması için kararlılıkla çalıştıklarına değinen Arslan, Uşak'ın yüksek hızlı trenle önemli mesafe kat edeceğini vurguladı.

Arslan, şunları kaydetti:

"Proje tamamlandığında Uşak- İzmir arası 1,5 saat, Uşak-Ankara arası 2 saat olacak. Güzergah boyunca altyapı ve üstyapı çalışmaları aşama aşama sürüyor. Polatlı'dan Eşme'ye kadar üst yapı ihalesini 14 Kasım'da yapıyoruz. Bunun dışında şehir merkezinden geçen 47 kilometrelik mevcut tren yolu hattımızı şehir dışına taşıyacağız. Yani tren yolunu Uşak'ta çevre yolu haline getireceğiz. Bu hat yüksek hızlı tren hattına paralel olarak devam edecek, 47 kilometrelik yolu 12 kilometre kısaltıp 35 kilometreye düşürmüş olacağız. Kuracağımız yeni 140 bin metre karelik lojistik merkezi ile şu anda 250 bin ton elleçlenen yük miktarı 2,5 milyon tona çıkacaktır."

http://www.rayhaber.com/2017/11/bakan-arslan-usakta-yuksek-hizli-tren-projesini-inceledi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Polatlı-Uşak Yüksek Hızlı Tren Projesi Üstyapı İhale Sonucu

T.C Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nün (TCDD) 2017/423137 KİK numaralı ve yaklaşık maliyeti 2.198.274.399,72 TL olan Polatlı - Uşak Yüksek Hızlı Tren Projesi Üstyapı ve Elektromekanik İşleri yapım işi ihalesinin mali zarfları 14 Kasım 2017 tarihinde açılı.

RayHaber'in aldığı bilgiye göre ihaleye katılan firmalar ve teklifleri (TL) şöyle:

1-ÖZGÜN YAPI+YZ ALTYAPI 1.736.118.502,66
2-KBM METRO İNŞAAT+YSE YAPI 1.819.779.052,81
3-BAYBURT GRUP+KOLİN İNŞAAT 1.947.400.000,00
4-YAPI MERKEZİ İNŞAAT 1.967.000.000,00
5-DOĞUŞ İNŞAAT 1.968.562.012,68
6-IC İÇTAŞ 1.975.167.766,95
7-ALSİM ALARKO 2.088.400.900,00
8-MAKYOL İNŞAAT+KALYON İNŞAAT+MET-GÜN İNŞAAT+ METİNG RAYLI SİSTEMLER 2.121.628.081,02
9-SSC YOL İNŞAAT+MAPA İNŞAAT+GÜNAL İNŞAAAT+İMAJ ALTYAPI 2.159.849.396,00
10-CENGİZ İNŞAAT 2.259.969.839,29
11-GÜLERMAK AĞIR SANAYİ+NUROL İNŞAAT 3.590.224.760,55 Mesajı Paylaş

murattekin

Cengiz sonlarda? Hayırdır? Bir isteksizlik var herhalde. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Sabri Ünal

Töbe ya, bir işin fiyatı bu kadar mı farklı olur!

En Ucuz: ÖZGÜN YAPI+YZ ALTYAPI 1.736.118.502,66

En Pahalı: GÜLERMAK AĞIR SANAYİ+NUROL İNŞAAT 3.590.224.760,55

2 katını aşan bir fiyat farkı oluşuyorsa devlet çıkıp direkmen Gülermak ve Nurol'un kazandığı ihalelerin hepsini gözlem altına almalıdır!


Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

murattekin

Üstadım o firmalar eğer isteksizse ve davet edilmişler ise bilerek yuksek fiyat verip kaybetmiş olabilirler. Bunda art niyet aramamak lazım.
Biz de yapardık. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

minigitav

Unutmayalım.bir türlü bitmeyen ve yıllarca sürümcemede kalan inşaatların nedeni de en düşük bedelle işin verildiği firmalar.eğer hesap hatası varsa bu düşük fiyat verenlerde de olabilir.en güzel örnek marmaray,başkentray Mesajı Paylaş

murattekin

Başkentray gayet hızlı ilerliyor. Neredeyse bitmek üzere. İşi yavaşlatan kısım CR3'tü o da 2019'da biter inşallah. Mesajı Paylaş
Murat Tekin


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter